• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nabei Lisa  鍋井 理沙

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NABEI LISA  鍋井 理沙

NABEI Lisa  鍋井 理沙

Less
Researcher Number 00759194
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東海大学, 情報通信学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022: 東海大学, 情報通信学部, 准教授
2021: 東海大学, 情報通信学部兼語学教育センター, 准教授
2020: 東海大学, スチューデントアチーブメントセンター(高輪教養教育センター), 准教授
2018 – 2019: 東海大学, 高輪教養教育センター, 講師
2014: 東海大学, 高輪教養教育センター, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
Employment decisions / accented English / Listener Perception / Accentedness / Comprehensibility / Employability / accentedness / comprehensibility / employability
Except Principal Investigator
心理言語学的研究 … More / 自動化 / 統語情報処理 / 音声データ加工 / 文中の非強勢要素 / 心理言語学的研究手法 / 統語形態情報処理 / マスキング / 語彙情報アクセス / 形態統語情報 / 非強勢要素 / 文法的冗長性 / 言語処理の自動化 / 日本人英語学習者 / 英語リスニング Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (19 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  What speaking proficiency is presupposed in the workplace? an exploratory researchPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NABEI LISA
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Psycholinguistic Study on Listening Comprehension and Automatization of Syntactic Processing by Japanese EFL Learners

    • Principal Investigator
      HARADA Yasunari
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Waseda University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2013 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] All those noises: online vs. face-to-face interactions for autonomous mutual learning2022

    • Author(s)
      Yasunari HARDA, Lisa Nabei, Miwa MORISHITA
    • Journal Title

      Proceedings of the 56th RELC International Conference

      Volume: -

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Journal Article] 日本人EFL学習者の Zoom Breakout Room に対する認識と評価2021

    • Author(s)
      鍋井 理沙, 原田 康也
    • Journal Title

      言語学習と教育言語学:2021 年度版 Language Learning and Educational Linguistics 2020-2021

      Volume: 2021年度版 Pages: 47-53

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Journal Article] 自律的相互学習を支える『隣の学習者』と『ざわめき』 -- 相互扶助・共感・マスキング--2021

    • Author(s)
      原田 康也, 坪田 康, 鍋井理沙, 赤塚 祐哉, 森下美和
    • Journal Title

      日本認知科学会第38回大会発表論文集

      Volume: Vol.37 P1-49 Pages: 328-335

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Journal Article] オンライン授業における学生間のインタラクション (相互作用)と全人的な交流機会の担保 Toward Online Class-Embedded Oral Interaction Exercises for Japanese Learners of English2020

    • Author(s)
      原田 康也 赤塚 祐哉 坪田 康 鍋井理沙 森下美和
    • Journal Title

      日本認知科学会第37回大会発表論文集

      Volume: Vol.37 P-42 Pages: 303-312

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Journal Article] 英語学習者の文法理解と協同学習による気づき2019

    • Author(s)
      鍋井理沙  森下美和  原田康也
    • Journal Title

      Language Learning and Educational Linguistics 2018-2019

      Volume: 2018年度版 Pages: 1-77

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Journal Article] 日本人英語学習者の英語リスニング;ディクテーション課題における非強勢要素の聞き取りと書き起こし2013

    • Author(s)
      鍋井理沙・原田康也
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術報告(信学技報)

      Volume: 113 Pages: 7176-7176

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652133
  • [Presentation] The effect of accented English of Japanese university students on employment decisions2023

    • Author(s)
      鍋井理沙・原田康也
    • Organizer
      57th RELC INTERNATIONAL CONFERENCE
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] All those noises: online vs. face-to-face interactions for autonomous mutual learning2022

    • Author(s)
      Yasunari HARDA, Lisa Nabei. Miwa MORISHITA
    • Organizer
      56th RELC International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] 自己診断する学生2022

    • Author(s)
      鍋井理沙
    • Organizer
      第192回次世代大学教育研究会(NextEdu-192)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] 自律的相互学習を支える『隣の学習者』と『ざわめき』 -- 相互扶助・共感・マスキング--2021

    • Author(s)
      原田 康也, 坪田 康, 鍋井理沙, 赤塚 祐哉 ,森下美和
    • Organizer
      日本認知科学会第38回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] オンライン授業における学生間のインタラクション(相互作用)と全人的な交流機会の担保2020

    • Author(s)
      原田康也 坪田 康 赤塚祐哉 鍋井理沙 森下美和
    • Organizer
      日本認知科学会第37回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] The Effect of English with a Japanese accent on the Evaluation of Job Applicants2019

    • Author(s)
      Lisa Nabei
    • Organizer
      New Sounds 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] 自律的相互学習の記録と分析からインタラクションの楽しさへ~ 外国語としての英語自動処理の難しさを超えて ~2019

    • Author(s)
      原田康也 森下美和 鈴木 正紀 横森大輔 遠藤 智子 鍋井理沙
    • Organizer
      電子情報通信学会 思考と言語研究会(TL)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] Employability of Japanese University Students: How their Accented English Might Affect their Job Applications2019

    • Author(s)
      鍋井理沙
    • Organizer
      日本ビジネスコミュニケーション学会2019年度年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] Unstressed Elements in Listening Comprehension for Japanese Learners of English2018

    • Author(s)
      Lisa Nabei Yasunari Harada
    • Organizer
      The 16th Asia TEFL, 1st MAAL & 6th HAAL 2018 International Conference University of Macau
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] Differences between self-noticing and interactional noticing through dictogloss activities2018

    • Author(s)
      Lisa Nabei  Miwa Morishita Yasunari Harada
    • Organizer
      EuroSLA 28
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] 「企業が大学生に期待する英語力: Pilot Questionnaire for Needs Analysis」2018

    • Author(s)
      鍋井理沙
    • Organizer
      日本ビジネスコミュニケーション学会2018年度年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00846
  • [Presentation] 技術としての英文法 (3):リスニングにおける文法知識の活用調査

    • Author(s)
      原田康也・鍋井理沙
    • Organizer
      第90回次世代大学教育研究会
    • Place of Presentation
      沖縄産業支援センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652133
  • [Presentation] 日本人英語学習者の英語リスニング;ディクテーション課題における非強勢要素の聞き取りと書き起こし

    • Author(s)
      鍋井理沙・原田康也
    • Organizer
      電子情報通信学会思考と言語研究会・早稲田大学情報教育研究所共催研究会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652133
  • 1.  HARADA Yasunari (80189711)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 2.  TOYA Mitsuyo (00295289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MORISHITA Miwa (90512286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  NAKAMURA Chie (30726823)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi