• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

WU Rizhe  烏 日哲

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

烏 日哲  ウ リジャ

Less
Researcher Number 00781220
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 研究系, プロジェクト非常勤研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 研究系, プロジェクト非常勤研究員
2022 – 2023: 大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 研究系, プロジェクト非常勤研究員
2019: 大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 日本語教育研究領域, プロジェクトPDフェロー
2017 – 2018: 大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 日本語教育研究領域, プロジェクト非常勤研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related / Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
教室談話 / 留学生 / 適応プロセス / 縦断研究 / オンライン / アカデミック日本語 / ゼミ談話 / ディスカッション / 教師のコメント / 作文 … More / 日本語学習者 / グループ・デイズカッション / 協働学習 / アカデミック・ライティング / ピア・レスポンス Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (3 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  JFL環境に見られる学習者の話し言葉と書き言葉の習得段階のズレに関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      烏 日哲
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      National Institute for Japanese Language and Linguistics
  •  アカデミック・スキル育成を目指したオンライン縦断ゼミ談話の多角的分析Principal Investigator

    • Principal Investigator
      烏 日哲
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      National Institute for Japanese Language and Linguistics
  •  Empirical Study on Peer Response toward Acquisition of Academic Writing SkillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      WU Rizhe
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      National Institute for Japanese Language and Linguistics

All 2023 2020 2018

All Presentation Book

  • [Book] どうすれば論文・レポートが書けるようになるかー学習者から学ぶピア・レスポンス授業の科学ー2020

    • Author(s)
      石黒圭・烏日哲・井伊菜穂子・鎌田美千子・胡芸群・胡方方・田佳月・黄均鈞・布施悠子・岡村貴子
    • Total Pages
      283
    • Publisher
      ココ出版
    • ISBN
      9784866760209
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02878
  • [Presentation] 大学院オンライン・ゼミナールにおける 留学生の質疑者としての参与と適応2023

    • Author(s)
      烏日哲
    • Organizer
      第26回 専門日本語教育学会研究討論会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00655
  • [Presentation] ピア・レスポンスにおいて学習者はどのように他者のコメントを作文に反映させるのかー「研究の目的とテーマ」の執筆を例にー2018

    • Author(s)
      烏日哲
    • Organizer
      2018年日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02878
  • 1.  石黒 圭 (40313449)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  村岡 貴子 (30243744)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  中井 陽子 (60398930)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi