• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Koga Yoichi  古賀 洋一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00805062
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 島根県立大学, 人間文化学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 島根県立大学, 人間文化学部, 准教授
2018 – 2019: 島根県立大学, 人間文化学部, 講師
2017: 島根県立大学短期大学部, その他部局等, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
教師の学習 / 論理的文章 / 理解方略指導 / 読解と読書 / メタ認知 / 理解方略 / 自立した読者 / 国語科授業 / 探究的な授業 / 論理的な文章 … More / 高次の協働 / 国語科教師 / 探究 / 批判的思考力 / 学校司書 / 中学校 / 批判的思考 … More
Except Principal Investigator
カリキュラム開発 / 国際比較 / 表現力 / 論理的思考力 / 評価 / リーディング・リカバリー / テスト / 診断的評価 / 基礎的読解力 / 学習特性 / RTI / 介入プログラム / アセスメント / 困難さ / 読解 / 中等国語科 / 介入指導 / 国語科 / 中等教育 / 読解力 / 発達特性 / カリキュラム / 幼小中連携 / アクティブ・ラーニング / 幼小連携研究 / 論理的思考力・表現力育成 / 台湾との比較研究 / 比較研究 / 教科間連携 / 幼小連携 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (58 results)
  • Co-Researchers

    (18 People)
  •  「自立した読者」を育成する国語科授業の開発・普及のための実践的・実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      古賀 洋一
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      The University of Shimane
  •  中等国語科における学習特性を持つ生徒の基礎読解力を育成する評価問題の開発・検証

    • Principal Investigator
      間瀬 茂夫
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Curriculum development based on the cooperation between kindergarten,elementary school,and junior highschool; and international comparison for the development of logical thinking and expressiveness

    • Principal Investigator
      KAWANO JUNNKO
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shirayuri University
  •  Practical research for the construction of a Japanese language class model that fosters reflective and productive critical thinking skills.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Koga Yoichi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      The University of Shimane
  •  Curriculum development through the preschools, elementary schools, and inter-subject cooperation, and international comparison to foster logical thinking and expression

    • Principal Investigator
      JUNKO KAWANO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shirayuri College

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 一斉授業をハックする2022

    • Author(s)
      スター・サックシュタイン、キャレン・ターウィリガー、古賀洋一、竜田徹、吉田新一郎
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      新評論
    • ISBN
      9784794812261
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Book] 新・教職課程演習第10巻 初等国語教育2021

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Total Pages
      205
    • Publisher
      協同出版
    • ISBN
      9784319003518
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Book] 新・教職課程演習第16巻2021

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Total Pages
      235
    • Publisher
      協同出版
    • ISBN
      9784319003570
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Book] 説明的文章の読解方略指導研究-条件的知識の育成に着目して-2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Total Pages
      556
    • Publisher
      渓水社
    • ISBN
      9784863275010
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Book] 『説明的文章の読解方略指導研究-条件的知識の育成に着目して-』2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Total Pages
      556
    • Publisher
      溪水社
    • ISBN
      9784863275010
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Book] 説明的文章の読解方略指導研究2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Total Pages
      564
    • Publisher
      溪水社
    • ISBN
      9784863275010
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Book] 「説明的文章の指導」全国大学国語教育学会編『新たな時代の学びを創る 中学校・高等学校 国語科教育研究』東洋館出版社2019

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Total Pages
      266
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      4491037671
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「自立した読者」の育成に着目した国語教育学研究の動向2024

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      島根県立大学松江キャンパス研究紀要

      Volume: 63 Pages: 33-42

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12773
  • [Journal Article] 「自立した読者」の育成に着目した国語教育学研究の動向2024

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      島根県立大学松江キャンパス研究紀要

      Volume: 63 Pages: 33-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22284
  • [Journal Article] 説明的文章の読みの学習指導の充実に向けて―公開講座の成果と見えてきた研究課題―2023

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      国語科における「論理」教育の射程―「論理国語」の実施も見据えながら―

      Volume: 13 Pages: 46-55

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12773
  • [Journal Article] 国語科における「論理」教育の射程―「論理国語」の実施も見据えながら―2023

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      Booklet of public lectures

      Volume: 13 Issue: 0 Pages: all

    • DOI

      10.20555/booklet.13.0_all

    • ISSN
      2758-2086
    • Year and Date
      2023-12-10
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22284
  • [Journal Article] 中学校国語科教科書における比べ読み単元の検討ー説明的文章を対象としてー2023

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      島根県立大学松江キャンパス研究紀要

      Volume: 62 Pages: 35-45

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Journal Article] 説明的文章の読解力アセスメントの構成概念と情報提供内容の検討 : 読みに困難を抱える中高生を対象とした介入指導への接続の視点から2023

    • Author(s)
      古賀 洋一
    • Journal Title

      論叢 国語教育学

      Volume: 19 Issue: 19 Pages: 43-59

    • DOI

      10.15027/54973

    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2037373

    • Year and Date
      2023-07-31
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12773, KAKENHI-PROJECT-23K22284
  • [Journal Article] 中学校国語科教科書における比べ読み単元の検討 : 説明的文章を対象として2023

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      島根県立大学松江キャンパス研究紀要

      Volume: 62 Pages: 35-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22284
  • [Journal Article] 説明的文章の読みの学習指導の充実に向けて2023

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      公開講座ブックレット 国語科における「論理」教育の射程

      Volume: 13

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Journal Article] 国語科教師と学校司書による「高次の協働」の形成・活性化要因に関する事例的検討―ナレッジ・マネジメントの視点を取り入れて―2022

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      島根国語国文

      Volume: 14 Pages: 1-18

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Journal Article] 学校司書との「協働」経験を通した教師の学びー探求的な国語科授業の構想に向けてー2022

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      国語科教育

      Volume: 91

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Journal Article] Case Study on Teachers’ Learning through “High-end Collaboration” with School Librarians: Working Towards Developing Inquiry-Based Instruction in the National Language Curriculum2022

    • Author(s)
      古賀 洋一
    • Journal Title

      kokugokakyouiku

      Volume: 91 Issue: 0 Pages: 27-35

    • DOI

      10.20555/kokugoka.91.0_27

    • ISSN
      0287-0479, 2189-9533
    • Year and Date
      2022-03-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Journal Article] 探究的な国語科授業の構想過程における図書館員との「協働」の意義2021

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      島根県立大学松江キャンパス研究紀要

      Volume: 60 Pages: 91-100

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Journal Article] 説明的文章の論証理解における修辞的表現への着目2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      論叢 国語教育学

      Volume: 16 Pages: 34-51

    • NAID

      120007017072

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Journal Article] 「説明的文章指導研究の『現在』~Paul, R. の批判的思考理論の視座から~」『九州国語教育学会紀要』第8号、pp.44-562020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      『九州国語教育学会紀要』

      Volume: 8 Pages: 44-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 説明的文章の論証理解における修辞的表現への着目2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      論叢 国語教育学

      Volume: 16 Pages: 34-51

    • NAID

      120007017072

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Journal Article] 探究的な国語科授業の構想過程における図書館員との『協働』の意義2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      島根県立大学松江キャンパス研究紀要

      Volume: 60 Pages: 91-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Journal Article] 「説明的文章の論証理解における修辞的表現への着目」2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      広島大学大学院教育学研究科国語文化教育学講座編『論叢 国語教育学』

      Volume: 16 Pages: 34-51

    • NAID

      120007017072

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「説明的文章の批判的読みの指導における統合的理解」2019

    • Author(s)
      .古賀洋一・池田匡史
    • Journal Title

      『国語科教育』

      Volume: 86 Pages: 26-33

    • NAID

      130007741072

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「説明的文章の論証の批判的読みにおける『反証』への着目」『島根県立大学松江キャンパス研究紀要』第58号、pp.51-602019

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      『島根県立大学松江キャンパス研究紀要』

      Volume: 58 Pages: 51-60

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「説明的文章の読みの指導における階層的な論証の理解―中学生への実験授業を通して」2018

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      全国大学国語教育学会編『国語科教育』

      Volume: 84 Pages: 31-38

    • NAID

      130007501582

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「説明的文章の論証の批判的読みにおける『反証』への着目」2018

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      『島根県立大学松江キャンパス研究紀要』

      Volume: 58 Pages: 51-60

    • NAID

      120006606160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「説明的文章の読解方略の指導過程―階層的な論証の理解に焦点を当てて―」2018

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      『島根県立大学短期大学部松江キャンパス研究紀要』

      Volume: 57 Pages: 31-42

    • NAID

      120006424187

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Journal Article] 「小学校説明的文章の『論理』の読解方略指導における条件的知識の学習可能性―高学年を中心に―」2018

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Journal Title

      日本教科教育学会編『日本教科教育学会誌』

      Volume: 41,3 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 言語の側面から見た説明的文章の読みの困難の検討―中等教育段階を中心に―2024

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第26回中国・北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12773
  • [Presentation] 読みに困難を抱える学習者を想定した読解力評価問題の開発2023

    • Author(s)
      間瀬茂夫・冨安慎吾・登城千加・古賀洋一・村井隆人・明尾香澄・中井悠加
    • Organizer
      第145回全国大学国語教育学会信州大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22284
  • [Presentation] 読みに困難を抱える生徒を対象としたアセスメントの検討―米国におけるAELPの評価問題とその開発プロセスを中心に―2023

    • Author(s)
      古賀洋一・登城千加・冨安慎吾・中井悠加・間瀬茂夫
    • Organizer
      第144回全国大学国語教育学会島根大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22284
  • [Presentation] 読みに困難を抱える生徒を対象としたアセスメントの検討―米国におけるAELPの評価問題とその開発プロセスを中心に―2023

    • Author(s)
      古賀洋一・登城千加・冨安慎吾・中井悠加・間瀬茂夫
    • Organizer
      第144回全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12773
  • [Presentation] 説明的文章の読解力アセスメントの構成概念と情報提供内容の検討―読みに困難を抱える中高生への個別介入プログラムへの接続の視点からー2023

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第22回中国・北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 古賀洋一「説明的文章の読解力アセスメントの構成概念と情報提供内容の検討―読みに困難を抱える中高生への個別介入プログラムへの接続の視点から―」2023

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第22回 中国・北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 読みに困難を抱える学習者を対象とした読解力評価問題の開発2023

    • Author(s)
      間瀬茂夫・冨安慎吾・古賀洋一・登城千加・村井隆人・明尾香澄・中井悠加
    • Organizer
      第145回全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K12773
  • [Presentation] 「自己探究力の基礎を育てる文学的文章の授業実践―いかにして中学生に概念的探究のプロセスを自覚させるか?―」2022

    • Author(s)
      古賀洋一・中井悠加
    • Organizer
      第142回 全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 自己探究力の基礎を育てる文学的文章の授業実践ーいかにして学習者は概念的探究のプロセスを自覚するか?ー2022

    • Author(s)
      古賀洋一・中井悠加
    • Organizer
      第142回全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 国語科教師と学校司書との「高次の協働」形成要因に関する事例的研究2022

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第18回中国北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 国語科教師と学校司書との「高次の協働」の形成要因に関する事例的検討2022

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第18回中国北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 自己探究力の基礎を育てる文学的文章の授業実践―いかにして中学生に概念的探究のプロセスを自覚させるか?―2022

    • Author(s)
      古賀洋一・中井悠加
    • Organizer
      第142階全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22284
  • [Presentation] 研究者による国語科実践研究の枠組みと意義の検討-説明的文章の読みの学習指導研究を例として―2021

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第141回全国大学国語教育学会オンライン大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 学校司書との「協働」経験を通した教師の学びー探求的な国語科授業の構想に向けてー2021

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第140回全国大学国語教育学会オンライン大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 学校司書との「協働」経験を通した教師の学習~探究的な国語科授業の構想に向けて~2021

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第140回全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 学校司書との「協働」経験を通した教師の学習~探究的な国語科授業の構想に向けて~2021

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 研究者による国語科実践研究の枠組みと意義の検討~説明的文章の読みの学習指導研究を例として~2021

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第141回全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 探究的な国語科授業の構想過程における図書館員との『協働』の意義2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      中国北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 「探究的な国語科授業の構想過程における図書館員との『協働』の意義」2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      中国北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 探究的な国語科授業の構想過程における図書館員との『協働』の意義2020

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      中国北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02775
  • [Presentation] 説明的文章の論証の読みにおける修辞への着目の意味2019

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      中国・北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 国語科における『論理』教育の射程~『論理国語』の実施も見据えながら~ 第1回:説明的文章の『論理』の読みの指導の理論と実践2019

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第137回全国大学国語教育学会仙台大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14208
  • [Presentation] 「国語科における『論理』教育の射程~『論理国語』の実施も見据えながら~ 第一回:説明的文章の『論理』の読みの指導の理論と実践」2019

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 「説明的文章の論証の読みにおける修辞への着目の意味」2019

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第9回中国・北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 「説明的文章の批判的読みにおける反証に着目する読み」2018

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      第9回九州国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 「説明的文章の批判的読みの指導における統合的理解」2018

    • Author(s)
      古賀洋一・池田匡史
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 「説明的文章指導研究の『現在』―Paul, R. の批判的思考研究を中心的観点として―」第5回2018

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      中国・北九州地区国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • [Presentation] 説明的文章の読解方略における条件的知識の指導過程モデルの検証ー中学生への実験授業を通してー2017

    • Author(s)
      古賀洋一
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02707
  • 1.  JUNKO KAWANO (80380989)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  宮下 孝広 (00190778)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  椎橋 元貴 (10788938)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  目良 秋子 (20349145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  鶴田 清司 (30180061)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  藤瀬 泰司 (30515599)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  石沢 順子 (40310445)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  神永 典郎 (50586386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  細川 太輔 (70738228)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  中村 久美子 (70745760)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  山崎 浩隆 (20555768)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  緒方 信行 (60535714)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  廣口 知世 (30963376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  間瀬 茂夫 (90274274)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 15.  川合 紀宗 (20467757)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  冨安 慎吾 (40534300)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 17.  中井 悠加 (40710736)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 18.  明尾 香澄 (40962444)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi