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Mizuno Makoto  水野 誠

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MIZUNO Makoto  水野 誠

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Researcher Number 10361304
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Affiliation (Current) 2025: 明治大学, 商学部, 専任教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 明治大学, 商学部, 専任教授
2016 – 2023: 明治大学, 商学部, 専任教授
2014 – 2015: 明治大学, 商学部, 教授
2008 – 2013: Meiji University, 商学部, 准教授
2007: University of Tsukuba, 大学院・システム情報工学研究科, 准教授
2006: University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering, Assistant Professor, 大学院システム情報工学研究科, 講師
2004 – 2005: 筑波大学, 大学院・システム情報工学研究科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Public finance/Public economy
Keywords
Principal Investigator
マーケティング / エージェントベース・モデル / 購買履歴データ / パッケージグッズ / エージェントベース・モデリング / 新製品 / 消費者間相互作用 / 社会的相互作用 / 消費者行動 / 広告効果 … More / MCMC / エージェントベースモデル / 社会階層 / ブランド / CRM / クチコミ / 消費者間影響関係 / エンタテイメント / アイデンティティ / 職業 / ファン / 顧客 / 社会経済的地位 / 職業威信 / 潜在トピック / ツイートデータ / 熱狂 / 音楽スクリーミング / マーケティング・サイエンス / 経験的妥当性 / STP / ブランド戦略 / ブランドの二重苦 / 新ブランド導入 / 店舗売上データ / 選択モデル / 既存製品 / シングルーソースデータ / スキャンデータ / スキャンパネルデータ / アンブレラ・ブランディング / 期間限定 / 広告接触データ / 期間限定販売 / カスタマージャーニー / 広告戦略 / 新製品普及 / コロナ禍 / アンブレラ・ブランド / 期間限定製品 / 価格戦略 / マーケティング戦略 / イノベーションの失敗 / 市場浸透 / 普及モデル / パッケージ・グッズ / 非集計データ / 集計データ / 初期採用者 / 新ブランド / 普及の失敗 / イノベーション / エージェントベースモデリング / ピア効果 / イノベータ / 革新性 / 普及 / Propensity Score / Advertising Effectiveness / Perception and Language / Agent-based modeling / Interaction among Consumers / Preference Formation / Preference Change / シミュレーション / 個人間相互作用 / 言語の効果 / 選好の測定 / 階層ベイズ / 選好の異質性 / 選好形成 / 予測能力 / 選好の進化 / 言語と嗜好 / 傾向スコア / 知覚と言語 / 選好の形成 / 選好の変化 / 社会ネットワーク / 美的製品 / テイスト / クリエイティブ・クラス / クリエイティビティ / クリエティブ資本 / 文化資本 / 社会関係資本 / 創造性 / 消費 / 負のクチコミ / ソーシャルCRM / ソーシャルメディア / 構成的手法 / ロングテール / ファイリエイト広告 / 社会シミュレーション / エージェントベース・シミュレーション / エージェント・シミュレーション … More
Except Principal Investigator
投票行動 / イデオロギー / 経済政策 / 世論調査 / パネル調査 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (89 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  家計簿アプリデータを用いた「文化消費」の研究:計算社会科学的アプローチPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      水野 誠
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meiji University
  •  The Study on Characteristics of Enthusiastic Fans and Their Impact on Market OutcomesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      水野 誠
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meiji University
  •  A Study on Empirical Validity of Shared Beliefs of Marketing StrategyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Mizuno Makoto
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Research on Failures of Diffusion of New Products and ServicesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Mizuno Makoto
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Panel research on the mechanism of making social norms, policy preferences, and public opinions

    • Principal Investigator
      Hatano Toshiya
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Public finance/Public economy
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Study of Consumer Behavior Model with a Focus on Creativity and TastePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIZUNO MAKOTO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Meiji University
  •  The Study on CRM Approaches Accounting for Dynamic Change of CustomerBehaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIZUNO Makoto
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Meiji University
  •  The Study on Social Interaction among Consumers and Dynamic Change of PreferencesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIZUNO Makoto
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Meiji University
      University of Tsukuba
  •  Study on Formation and Change of Consumer PreferencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIZUNO Makoto
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2016 2015 2014 2013 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] マーケティングは進化する2022

    • Author(s)
      水野誠
    • Total Pages
      294
    • Publisher
      同文舘出版(株)
    • ISBN
      9784495646622
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Book] マーケティングは進化する : クリエイティブなMarket+ingの発想2014

    • Author(s)
      水野誠
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      同文舘出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285093
  • [Book] ロングテール・ビジネスモデル:アマゾン成功の秘密,50のキーワードで読み解く経済学教室-社会経済物理学とは何か?-2011

    • Author(s)
      水野誠(青木正直, 有賀裕二, 吉川洋, 青山秀明監修)
    • Total Pages
      8
    • Publisher
      東京図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Book] マーケティング・サイエンス,シミュレーション辞典2011

    • Author(s)
      水野誠(日本シミュレーション学会編)
    • Total Pages
      1
    • Publisher
      コロナ社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Book] Emergence of the Leader-Follower Structure among Consumers: What type of consumers would be the most influential in the marketplace? (Advancing Social Simulation: The First World Congress所収)2007

    • Author(s)
      S. Takahashi, D. Sallach and J. Rouchier編M. Mizuno, S. Inoue, and M. Noguchi著
    • Publisher
      Springer
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Journal Article] An empirical study of scarcity marketing strategies: Limited-time products with umbrella branding in the beer market2022

    • Author(s)
      Ishihara Masakazu、Kwon Minjung、Mizuno Makoto
    • Journal Title

      Journal of the Academy of Marketing Science

      Volume: - Issue: 6 Pages: 1327-1350

    • DOI

      10.1007/s11747-022-00899-y

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Journal Article] Consumer panic buying: Understanding the behavioral and psychological aspects2022

    • Author(s)
      Nakano Satoshi、Akamatsu Naoki、Mizuno Makoto
    • Journal Title

      International Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 5 Issue: 2 Pages: 17-35

    • DOI

      10.5844/ijmd.5.2_17

    • ISSN
      2432-700X, 2432-7182
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947, KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Journal Article] Untangling the complexity of market competition in consumer goods?A complex Hilbert PCA analysis2021

    • Author(s)
      Mizuno Makoto、Aoyama Hideaki、Fujiwara Yoshi
    • Journal Title

      PLOS ONE

      Volume: 16 Issue: 2 Pages: 1-23

    • DOI

      10.1371/journal.pone.0245531

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Journal Article] マーケターが見るビッグデータの夢はかなうか?─トップダウン発想 vs. ボトムアップ発想という視点─2015

    • Author(s)
      水野誠
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: 48-4 Pages: 35-46

    • NAID

      130005144619

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285093
  • [Journal Article] 装備の充実は消費者選好を高めるか?―乗用車をめぐる知覚ポジショニング、技術装備、購買態度の関係分析―2015

    • Author(s)
      水野誠・桑島由芙・東秀忠・貴志奈央子
    • Journal Title

      赤門マネジメントレビュー

      Volume: 13-11 Pages: 415-442

    • NAID

      130005111711

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285093
  • [Journal Article] 消費者間相互作用のエージェントベース・モデリングに関する方法論的問題2013

    • Author(s)
      水野誠
    • Journal Title

      明治大学社会科学研究所紀要

      Volume: 51(2) Pages: 61-74

    • NAID

      40019871555

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Journal Article] 新製品普及とクチコミ伝播のダイナミクス:実データに基づくエージェントベース・モデリング2011

    • Author(s)
      水野誠, 森俊勝, 馬場崇徳, 高階勇人, 瀬良浩太
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス

      Volume: 19(1) Pages: 441-461

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Journal Article] 新製品普及とクチコミ伝播のダイナミクス:実データに基づくエージェントベース・モデリング2011

    • Author(s)
      水野誠森俊勝、馬場崇徳、高階勇人、瀬良浩太
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス

      Volume: 19(1) Pages: 91-109

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Journal Article] 消費者行動の複雑性を解明する:エージェントベース・モデルの可能性2009

    • Author(s)
      水野誠
    • Journal Title

      流通情報 41

      Pages: 29-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Journal Article] 何がアフィリエイト広告を拡大させるか?:エージェント・シミュレーションによる探求2008

    • Author(s)
      水野誠, 中澤想
    • Journal Title

      人工知能学会研究会資料, SIG-KBS-A704

      Pages: 31-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Journal Article] 何がアフィリエイト広告を拡大させるか?:エージェント・シミュレーションによる探求2008

    • Author(s)
      水野誠、中澤想
    • Journal Title

      人工知能学会研究会資料 SIG-KBS-A704

      Pages: 31-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Journal Article] Emergence of the Leader-Follower Structure among Consumers : What type of consumers would be the most influential in the marketplace?2007

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Shoichiro Inoue, Masami Noguchi
    • Journal Title

      The First World Congress on Social Simulation (WCSS06) : Post-Proceedings (In press)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Emergence of the Leader-Follower Structure among Consumers : What type of consumers would be the most influential in the marketplace?2007

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Shoichiro Inoue, Masami Noguchi
    • Journal Title

      The First World Congress on Social Simulation (WCSS06) : Post- Proceedings (in press)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Emergence of the Leader-Follower Structure among Consumers: What type of consumers would be the most influential2007

    • Author(s)
      S. Takahashi, D. Sallach and J. Rouchier編M. Mizuno, S. Inoue, and M. Noguchi著
    • Journal Title

      Emergence of the Leader-Follower Structure among Consumers: What type of consumers would be the most influential in the marketplace? (Advancing Social Simulation: The First World Congress), Springer(所収)

      Pages: 117-128

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Journal Article] ネットワーク特性を考慮した情報伝播プロセスの分析 : 知名と忘却の効果2007

    • Author(s)
      水野誠, 飯塚貴之
    • Journal Title

      人工知能学会研究会資料(SIG-KBS) A604

      Pages: 91-97

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Incorporating Network Properties into Analyses of Information Propagation Process : The Impact of Awareness and Forgetting.2007

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Takayuki Iizuka
    • Journal Title

      SIG-KBS, The Japanese Society for Artificial Intelligence A604

      Pages: 91-97

    • NAID

      40015408905

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Emergence of the Leader-Follower Structure among Consumers : What type of consumers would be the most influential in the marketplace?2007

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Shoichiro Inoue, Masami Noguchi
    • Journal Title

      The First World Congress on Social Simulation (WCSS06) : Post-Proceedings (未定)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] How Will the Long Tail Reshape Marketing?2006

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto
    • Journal Title

      Information Processing 47(11)

      Pages: 20-26

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Assessing the Short-term Causal Effect of TV Advertising via the Propensity Score Method2006

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Takahiro Hoshino
    • Journal Title

      Department of Social Systems and Management Discussion Paper Series No.1162

      Pages: 1-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] ロングテールはマーケティングをどう変えるか?2006

    • Author(s)
      水野 誠
    • Journal Title

      情報処理 47巻11号

      Pages: 20-26

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] "予言する"消費者たち〜需要を先取りする顧客の発見2006

    • Author(s)
      水野誠, 松尾博文, 柴山武
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス 14巻1号

      Pages: 106-107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Emergence of the Leader-Follower Structure among Consumers : What type of consumers would be the most influential in the marketplace?2006

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Shoichiro Inoue, Masami Noguchi
    • Journal Title

      The First World Congress on Social Simulation (WCSS06) : Proceedings 1巻

      Pages: 191-198

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Assessing the Short-term Causal Effect of TV Advertising via the Propensity Score Method.2006

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Takahiro Hoshino
    • Journal Title

      Department of Social Systems and Management Discussion Paper Series No.1162

      Pages: 1-24

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Assessing the Short-term Causal Effect of TV Advertising via the Propensity Score Method2006

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Takahiro Hoshino
    • Journal Title

      Department of Social Systems and Management Discussion Paper Series No. 1162

      Pages: 1-24

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] Assessing Short-term Effectiveness of TV Advertising via the Propensity Score2005

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Journal Title

      Marketing Science Conference

      Pages: 12-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] TV広告の購買に対する短期効果の検証〜傾向スコアの検証2005

    • Author(s)
      水野誠, 竹村滋芳, 星野崇弘
    • Journal Title

      日本行動計量学会第33回大会発表論文抄録集

      Pages: 140-141

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530277
  • [Journal Article] 消費者行動の複雑性を解明する:エージェントベース・モデルの可能性

    • Author(s)
      水野誠
    • Journal Title

      流通情報 Vol.412009

      Pages: 29-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] B2C2C経済の成長メカニズムの探求:エージェントベース・モデリングによる分析2024

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      進化経済学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Presentation] When Hub Seeding Works in Influencer Marketing2023

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Organizer
      The 8th International Workshop on Application of Big Data for Computational Social Science
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Presentation] ソーシャルメディアの投稿は社会経済的地位のシグナルになるか?―サーベイ-ツイート統合データの機械学習モデルによる分析2023

    • Author(s)
      水野誠, 瀧川裕貴
    • Organizer
      行動経済学会第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01773
  • [Presentation] Do People Signal Their Socioeconomic Status on Social Media? - An Analysis of “Conspicuous Tweeting” by Machine Learning2023

    • Author(s)
      Makoto Mizuno, Hiroki Takikawa
    • Organizer
      9th International Conference on Computational Social Science (IC2S2)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01773
  • [Presentation] クリエイティブネスや社会的必要性を考慮した職業のスコアリングの試み2022

    • Author(s)
      水野誠, 瀧川裕貴
    • Organizer
      数理社会学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01773
  • [Presentation] Addiction and Alcohol Tax: Evidence from Japanese Beer Industry2022

    • Author(s)
      林田光平, 石原昌和, 水野誠, 上武康亮
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Presentation] エージェントベース普及モデルの解剖学―C2Cインタラクションの諸相2021

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第109回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Presentation] 「期間限定」製品はなぜ購入されるか?―購買履歴データの離散-連続選択モデルによる分析2021

    • Author(s)
      石原昌和, Minjung Kwon, 水野誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第110回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Presentation] Cross-Categorical Prediction of New Product Diffusion: Examining Overlap of Consumer Innovativeness in Consumer Packaged Goods2019

    • Author(s)
      Makoto Mizuno, Masakazu Ishihara, Eitan Muller
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03953
  • [Presentation] 消費者の革新性はカテゴリーを超えるか?―米国パッケージグッズ市場における検証2019

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第105回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Presentation] 消費者の革新性はカテゴリーを超えるか?―米国パッケージグッズ市場における検証2019

    • Author(s)
      水野誠, 石原昌和, Eitan Muller
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03953
  • [Presentation] The Role of Innovators in Consumer Packaged Goods Markets2019

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947
  • [Presentation] Agent-Based Modeling for Diffusion of Innovation: Review and Agenda2018

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Organizer
      International Schumpeter Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03953
  • [Presentation] 新製品の「普及の失敗」に関する経験的一般化-長購買履歴データの分析2018

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03953
  • [Presentation] Empirical Generalization on Failures of New Product Diffusion in Packaged Goods Markets2018

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03953
  • [Presentation] Agent-Based Modeling for Diffusion of Innovation: Review and Agenda2018

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Organizer
      International Schumpeter Society Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03953
  • [Presentation] Consumer Innovativeness and Successful New Product Diffusion in Packaged Goods Markets2018

    • Author(s)
      Makoto Mizuno, Masakazu Ishihara, Eitan Muller
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03953
  • [Presentation] 新製品の「普及の失敗」に関する経験的一般化:長期購買履歴データの分析2018

    • Author(s)
      水野誠, 石原昌和, Eitan Muller
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03953
  • [Presentation] クリエイティブな仕事とクールな消費 - 社会関係資本・文化資本・消費行動2016

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      進化経済学会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2016-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590097
  • [Presentation] ソーシャルメディア・イデオロギー・消費2015

    • Author(s)
      桑島由芙, 水野誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      電通ホール
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285093
  • [Presentation] Bivalent Opinion Dynamics in New Product Diffusion2011

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      SICE Annual Conference 2011
    • Place of Presentation
      早稲田大学戸山キャンパス
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] インフルエンサー・マーケティングが効くとき~エージェントベースモデルによる検討~2011

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール(汐留)
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] 顧客のロングテール:予備的分析2011

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      2011年度京都大学基研研究会・経済物理学2011
    • Place of Presentation
      京都大学湯川記念講堂
    • Year and Date
      2011-07-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] 顧客行動から見たロングテール型ビジネスモデルの可能性2011

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会第10回全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      TKP東京駅八重洲カンファレンスセンター
    • Year and Date
      2011-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] On the Demand Side of the Long Tail : An Empirical Study2011

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      Annual Workshop on Economic Heterogeneous Interacting Agents 2011 (ESHIA/WEHIA 2011)
    • Place of Presentation
      University of Marche
    • Year and Date
      2011-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] マーケティング・サイエンスにおけるABM活用をめぐる諸論点2011

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      第17回社会情報システム学シンポジウム
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2011-01-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] Twitterによる企業と顧客の対話:企業ツイートのコミュニケーション効果分析2010

    • Author(s)
      新保直樹, 高階勇人, 田内真惟人, 城沙友梨, 水野誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第88回研究大会
    • Place of Presentation
      電通本社
    • Year and Date
      2010-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] The Effects of Valence of Word-of-Mouth and Its Propagation by Non-Adopterson New Product Diffusion : An Agent-based Approach2010

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Organizer
      The Third World Congress on Social Simulation (WCSS 2010)
    • Place of Presentation
      Univ.of Kassel, Germany
    • Year and Date
      2010-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] Dynamic Interactions Between WOM and Preference Formation : A Case of Diffusion of a Really New Product2010

    • Author(s)
      Makoto Mizuno, Toshikatsu Mori, Takayasu Baba, Yuto Takakai, Kota Sera
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Univ.of Cologne, Germany
    • Year and Date
      2010-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] 選択における葛藤回避と正則性~Tversky-Shafir実験の検証と拡張~2009

    • Author(s)
      山田尚樹、秋山英三、水野誠
    • Organizer
      日本行動計量学会第37回大会
    • Place of Presentation
      大分大学医学部
    • Year and Date
      2009-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] Complexity in Marketing and Consumer Behavior: A Brief Review for Future Research Opportunities2009

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto
    • Organizer
      the 9th Asia-Pacific Complex Systems Conference (Complex' 09)
    • Place of Presentation
      中央大学駿河台記念会館
    • Year and Date
      2009-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 消費者は未来を「予知」できるか?-トレンド予測のフィールド実験2009

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      行動経済学会第3回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2009-12-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 装備の充実は消費者選好を高めるか?~乗用車をめぐる知覚ポジショニング,技術装備,購買態度の関係分析2009

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      第39回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      広島経済大学
    • Year and Date
      2009-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 新製品普及プロセスにおけるクチコミ伝播と選好形成の動的相互作用2009

    • Author(s)
      水野誠、森俊勝、馬場崇徳、高階勇人、瀬良浩太
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第86回研究大会
    • Place of Presentation
      電通本社
    • Year and Date
      2009-12-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 装備の充実は消費者選好を高めるか?~乗用車をめぐる知覚ポジショニング、技術装備、購買態度の関係分析2009

    • Author(s)
      水野誠、貴志奈央子、桑島由芙、東秀忠
    • Organizer
      第39回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      広島経済大学
    • Year and Date
      2009-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] インフルエンサー・マーケティングは可能か?-見えないネットワークをマネジメントする-2009

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      日本商業学会第59回全国研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] Complexity in Marketing and Consumer Behavior : A Brief Review for Future Research Opportunities2009

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      the 9th Asia-Pacific Complex Systems Conference (Complex'09)
    • Place of Presentation
      中央大学駿河台記念会館
    • Year and Date
      2009-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] エージェントベースCRMに向けて2008

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      Joint Agent Workshops and Symposium 2008
    • Place of Presentation
      大津プリンスホテル
    • Year and Date
      2008-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] When Word-of-mouth Marketing Works : An Agent-Based Simulation Approach2008

    • Author(s)
      水野 誠
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      University of British Columbia
    • Year and Date
      2008-07-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 何がアフィリエイト広告を拡大させるか?:エージェント・シミュレーションによる探求2008

    • Author(s)
      水野誠, 中澤想
    • Organizer
      人工知能学会知識ベースシステム研究会
    • Place of Presentation
      筑波大学(大塚),東京
    • Year and Date
      2008-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 次世代型新製品に関する情報伝播と選好形成-iPhoneのケース2008

    • Author(s)
      森俊勝、岡平祐介、馬場崇徳、水野誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第84回研究大会
    • Place of Presentation
      電通汐留本社
    • Year and Date
      2008-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] When Word-of-Mouth Marketing Works: Simulating Consumers on Complex Networks2008

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto
    • Organizer
      International Conference on Economic Science with Heterogeneous Interacting Agents 2008
    • Place of Presentation
      Warsaw University of Technology
    • Year and Date
      2008-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 何がアフィリエイト広告を拡大させるか?:エージェント・シミュレーションによる探求2008

    • Author(s)
      水野誠、中澤想
    • Organizer
      人工知能学会知識ベースシステム研究会
    • Place of Presentation
      筑波大学(大塚)、東京
    • Year and Date
      2008-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] When Word-of-mouth Marketing Works: An Agent-Based Simulation Approach2008

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      University of British Columbia
    • Year and Date
      2008-07-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 次世代型新製品に関する情報伝播と選好形成 -iPhoneのケース2008

    • Author(s)
      水野 誠, 他
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第84回研究大会
    • Place of Presentation
      電通汐留本社
    • Year and Date
      2008-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] When Word-Of Mouth Marketing Works : Simulating Consumers on Complex Networks2008

    • Author(s)
      水野 誠
    • Organizer
      International Conference on Economic Science with Heterogeneous Interacting Agents 2008
    • Place of Presentation
      Warsaw University of Technology
    • Year and Date
      2008-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 消費者間ネットワーク上の情報伝播特性-工ージェント・シミュレーションによる分析2007

    • Author(s)
      水野誠, 飯塚貴之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      成蹊大学,東京
    • Year and Date
      2007-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] 消費者間ネットワーク上の情報伝播特性-エージェント・シミュレーションによる分析2007

    • Author(s)
      水野誠、飯塚貴之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      成蹊大学、東京
    • Year and Date
      2007-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] Detecting Influential Consumers from Purchase History Data2007

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Tatsuya Ikeda
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Singapore Management University, Singapore
    • Year and Date
      2007-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] Incororating Influential Relationships into the Latent-Class Choice Modeling2007

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto and Tatsuya Ikeda
    • Organizer
      International Meeting of the Psychometric Society
    • Place of Presentation
      タワーホール船堀,東京
    • Year and Date
      2007-07-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] Detecting Influential Consumers from Purchase History Data2007

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto and Tatsuya Ikeda
    • Organizer
      Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Singapore Management University, Singapore
    • Year and Date
      2007-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] Incorporating Influential Relationships into the Latent-Class Choice Modeling2007

    • Author(s)
      Mizuno, Makoto, Tatsuya Ikeda
    • Organizer
      International Meeting of the Psychometric Society
    • Place of Presentation
      タワーホール船堀、東京
    • Year and Date
      2007-07-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530379
  • [Presentation] アフィリエイト広告:消費者生成広告メディアの可能性

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] Affiliate Program as Consumer-generated Advertising Media,

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Westin Copley, Boston
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] 消費者生成型広告のエージェントベース・モデル

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      Joint Agent Workshops and Symposium 2012
    • Place of Presentation
      ヤマハリゾートつま恋
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] How Consumer-Generated Advertising Works: Empirical Agent-Based Simulation

    • Author(s)
      Makoto Mizuno
    • Organizer
      The Fourth World Congress on Social Simulation
    • Place of Presentation
      國立政治大學、台湾
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • [Presentation] アフィリエイト広告のパラドクス:ソーシャルメディアと広告は共存できるか?

    • Author(s)
      水野誠
    • Organizer
      経営情報学会
    • Place of Presentation
      金沢星陵大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530463
  • 1.  Hatano Toshiya (00303040)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  TAMURA Tetsuki (30313985)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  HORIE Takashi (70347392)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  MIZUOCHI Masaaki (50432034)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KUWASHIMA Yufu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  TAKESHITA Ryo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NOJI Momo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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