• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Izumi Emiko  泉 恵美子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IZUMI Emiko  泉 恵美子

Less
Researcher Number 10388382
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 関西学院大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 関西学院大学, 教育学部, 教授
2010 – 2017: Kyoto University of Education, 教育学部, 教授
2006 – 2010: 京都教育大学, 教育学部, 准教授
2005: 大阪商業大学, 総合経営学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
パフォーマンス評価 / 小学校英語 / Can-Do評価 / 文部科学省検定済教科書 / ルーブリック / 小中接続 / 評価 / 外国語教育 / 小中連携 / 自律性 … More / 会話分析 / コミュニケーション方略 / 異文化間コミュニケーション / 英語教育 / 思考力・判断力・表現力 / 小学校英語の評価 / デジタルリテラシー / Can-Do/パフォーマンス評価 / eポートフォリオ / デジタル / リタラシーの指導 / ICT活用 / 思考・判断・表現,学びに向かう力 / 自己調整学習 / e-portfolio / 小学校英語評価 / Can-Do / リタラシー指導 / 授業設計と評価 / 授業設計とCan-Do評価 / 検定教科書 / Can-Do尺度 / Can-Do評価とパフォーマンス評価 / 小学校外国語 / 有能感・自己効力感 / 学びに向かう力 / 思考・判断・表現 / 小学校外国語教育 / Can-Doリスト / 有能感 / CAN-DO評価 / 教師内省力 / 新教材 / リタラシーの指導と評価 / 自己効力と有能感 / 文字指導 / 授業設計 / 自己効力 / 言語習得 / ジェスチャー / スピーキングタスク / 情動 / 身体性・ジェスチャー / モニタリング(monitoring) / リフレクション(reflection) / タスクシラバス / 拒否・反対意見表明 / 非言語コミュニケーション / アジア人英語学習者 / タスク … More
Except Principal Investigator
教員研修 / 絵本のストーリーテリング活動 / LBS指導モデル / 絵本のstorytelling / 文字の音と意味の関係 / LBS指導法 / Emergent Literacy / リテラシーの視点 / 小学校英語指導法 / Learning by Storytelling / Teaching / developmental education / Human development / Educational research method / Educational Assessment / Teacher Education / English Education / 教師論 / 人材開発・開発教育 / 教育調査法 / 教育評価 / 教師教育 / 英語教育 / 教員養成課程 / 小学校教員 / 早期英語教育 / 外国語活動 / ビリーフ / サポート活動 / ICT / カリキュラム構築 / 小学校英語 / 開発 / カリキュラム構成 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (239 results)
  • Co-Researchers

    (36 People)
  •  中学校英語に連携する小学校英語における絵本のストーリーテリング活動と教材開発研究

    • Principal Investigator
      小野 尚美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Seikei University
  •  デジタル時代における児童の思考・判断・表現力と自律的な態度を育む外国語科の評価Principal Investigator

    • Principal Investigator
      泉 恵美子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Classroom Design and Evaluation to Promote Learners' Ability to Think, Judge, Express, and Learn for the Purpose of Connecting Elementary and Junior High SchoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IZUMI Emiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Designing English lesson and evaluation to promote learners' self-efficacy and autonomy aiming at collaboration of elementary and junior high schoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Izumi Emiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  A comprehensive study of language, gestures, emotions, and strategies used by Japanese EFL learners in English communicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IZUMI Emiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Program Development of Teachers' Belief Formation Adapted for Foreign Language Activities in the Elementary School Teachers' Training Course

    • Principal Investigator
      IKARI Yukio
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  A Teacher Training Curriculum Setting for Elementary School English Activities

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Haruyo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Improving intercultural communication skills of Japanese EFL learners : The effects of strategy inventory trainingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IZUMI Emiko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Development of a research method that contributes to teacher development and construction of database for the research of teaching

    • Principal Investigator
      TAMAI Ken
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kobe City University of Foreign Studies

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 最新小学校英語教育法入門2023

    • Author(s)
      樋口忠彦(監),加賀田哲也・泉惠美子・衣笠知子(編)
    • Total Pages
      258
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784327411084
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Book] 最新小学校英語内容論入門2023

    • Author(s)
      樋口忠彦(監),泉惠美子・加賀田哲也・衣笠知子(編)
    • Total Pages
      242
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784327411091
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Book] マンガとクイズで楽しく学ぶ小学生の英語2023

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      JTBパブリッシング
    • ISBN
      9784533153198
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Book] English for Teachers of Young Learners-楽しく教える子ども英語-2022

    • Author(s)
      泉惠美子・多田玲子・田邉義隆(編)
    • Total Pages
      97
    • Publisher
      朝日出版社
    • ISBN
      4255156891
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] 「深い学び」を促す小学校英語授業の進め方―スモールトークからコミュニケーション活動へ―2021

    • Author(s)
      樋口忠彦(監修)泉惠美子(編者代表)加藤拓由・俣野知里・森本敦子
    • Total Pages
      210
    • Publisher
      教育出版
    • ISBN
      4316804898
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] ONE WORLD Smiles 5&62020

    • Author(s)
      金森強・泉惠美子他
    • Publisher
      教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] フォーミュラと外国語学習・教育―定型表現研究入門2020

    • Author(s)
      金澤佑 (編) 泉惠美子他
    • Total Pages
      202
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874248348
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] 小学校英語教育ハンドブック―理論と実践―:小学校英語教育にかかわるすべての方へ2020

    • Author(s)
      小学校英語教育学会(編)萬谷隆一・泉惠美子
    • Total Pages
      183
    • Publisher
      東京書籍
    • ISBN
      9784487814381
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] すぐれた小学校英語授業2020

    • Author(s)
      泉 惠美子、小泉 仁、築道 和明、大城 賢、酒井 英樹
    • Total Pages
      170
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      4327411043
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] 小学自由自在英語2020

    • Author(s)
      吉田晴世,田縁眞弓,泉惠美子,加賀田哲也
    • Total Pages
      559
    • Publisher
      受験研究社
    • ISBN
      9784424201083
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] 小学校英語内容論入門2019

    • Author(s)
      樋口忠彦,泉恵美子,加賀田哲也(編著)
    • Total Pages
      227
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784327410995
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] 児童心理学の進歩2019年版 (Vol.58)2019

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Total Pages
      354
    • Publisher
      金子書房
    • ISBN
      9784760899593
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] Q&A高校英語指導法事典―現場の悩み133に答える2019

    • Author(s)
      高橋一幸・泉惠美子・加賀田哲也・久保野雅史(編著), 樋口忠彦(監修)
    • Total Pages
      315
    • Publisher
      教育出版
    • ISBN
      9784316804781
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] 低学年から始める英語短時間学習―すぐに使える活動アイディアと単元展開2019

    • Author(s)
      泉惠美子,田縁眞弓,川﨑眞理子(編著)
    • Total Pages
      167
    • Publisher
      教育出版
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Book] 小学校英語Can-Do評価尺度活用マニュアル~We Can! & Let’s Try! Can-Doリスト試案~2018

    • Author(s)
      泉惠美子・萬谷隆一・アレン玉井光江・田縁眞弓・長沼君主(編著)
    • Total Pages
      228
    • Publisher
      小学校英語評価研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 新学習指導要領の展開 外国語編2017

    • Author(s)
      吉田研作(編著)泉惠美子,大田亜紀他(著)
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784183287144
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] Q&A 小学英語指導法事典 ―教師の質問112に答える2017

    • Author(s)
      樋口忠彦,高橋一幸,加賀田哲也,泉惠美子(編著)
    • Total Pages
      277
    • Publisher
      教育出版
    • ISBN
      9784316804408
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] A New Approach to English Pedagogical Grammar2017

    • Author(s)
      Tajino, A.(Ed.)Yanase, Y., Watari, Y., Izumi, Emiko, et al.
    • Total Pages
      258
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781138227118
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 新編 小学校英語教育法入門2017

    • Author(s)
      樋口 忠彦、加賀田 哲也、泉 惠美子、衣笠 知子
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      研究社
    • ISBN
      9784327410988
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 小中連携を推進する英語授業-実践的研究-2017

    • Author(s)
      樋口忠彦(代表),和田憲明,泉惠美子,森本敦子,山川拓他(著)
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      日本児童英語教育学会・英語授業研究学会関西支部 合同プロジェクトチーム(2014-2017)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 主体的な学びをめざす小学校英語教育-教科化からの新しい展開-2017

    • Author(s)
      金森強,本多敏幸,泉惠美子(編著)
    • Total Pages
      212
    • Publisher
      教育出版
    • ISBN
      9784316804446
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 小学校英語Can-Do評価尺度活用マニュアル【別冊】~Hi, friends! PlusCan-Doリスト試案~2016

    • Author(s)
      泉惠美子・アレン玉井光江・長沼君主・田縁眞弓・萬谷隆一
    • Total Pages
      89
    • Publisher
      小学校英語評価研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] Enjoy! Phonics 1(上巻)2016

    • Author(s)
      吉田晴世・田縁眞弓・泉惠美子・加賀田哲也
    • Total Pages
      80
    • Publisher
      受験研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] Enjoy! Phonics 2(下巻)2016

    • Author(s)
      吉田晴世・田縁眞弓・泉惠美子・加賀田哲也
    • Total Pages
      80
    • Publisher
      受験研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 英語好きな子に育つ たのしいお話3652016

    • Author(s)
      泉惠美子・加藤拓由(他)
    • Total Pages
      415
    • Publisher
      誠文堂新光社.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 英語スピーキング指導ハンドブック2016

    • Author(s)
      泉惠美子・門田修平(編著),田縁眞弓他
    • Total Pages
      387
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] スピーキング指導ハンドブック2016

    • Author(s)
      泉惠美子・門田修平(編著)
    • Total Pages
      387
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 小学校英語Can-Do評価尺度活用マニュアル~Hi, friends! 1&2 Can-Doリスト試案~2015

    • Author(s)
      泉恵美子、アレン玉井光江、長沼君主、田縁眞弓、萬谷隆一
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      小学校英語評価研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] Q&A 中学英語指導法事典:現場の悩み152に答える2014

    • Author(s)
      樋口忠彦、高橋一幸(編著)、泉恵美子他(著)
    • Total Pages
      304
    • Publisher
      教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Book] 第2言語習得研究と英語教育の実践研究2014

    • Author(s)
      松村昌紀、戸出朋子、今井裕之、吉田達弘、中田賀之、泉惠美子他18名
    • Total Pages
      330
    • Publisher
      開隆堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Book] 小学校英語教育法入門2013

    • Author(s)
      樋口忠彦・加賀田哲也・泉惠美子・衣笠知子
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 小学校英語指導法入門2013

    • Author(s)
      樋口忠彦、加賀田哲也、泉惠美子、衣笠知子(編著)
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Book] 第2言語習得研究と英語教育の実践研究2013

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Total Pages
      330
    • Publisher
      開隆堂出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Book] 英語授業改善への提言―「使える英語」力を育成する業実践―2012

    • Author(s)
      樋口忠彦、並松善秋、泉恵美子
    • Total Pages
      285
    • Publisher
      教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Book] 『英語授業改善への提言』2012

    • Author(s)
      樋口忠彦、泉惠美子、並松善秋、加賀田哲也 他
    • Total Pages
      292
    • Publisher
      教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 小学校外国語活動の進め方-「ことばの教育」として-2012

    • Author(s)
      岡秀夫、金森強、井狩幸男、泉惠美子, 他
    • Total Pages
      302
    • Publisher
      成美堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 教師コミュニケーション力―場面別・伝え合いの極意―2012

    • Author(s)
      森山卓郎(編著)泉恵美子
    • Total Pages
      115
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Book] 『小学校外国語活動の進め方-「ことばの教育」として-』2012

    • Author(s)
      岡秀夫、金森強、井狩幸男、泉惠美子 他
    • Total Pages
      302
    • Publisher
      成美堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 英語科教育のフロンティア2012

    • Author(s)
      青木昭六(編著)泉恵美子(分担執筆)
    • Total Pages
      203
    • Publisher
      保育出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Book] 英語授業改善への提言2012

    • Author(s)
      樋口忠彦、泉惠美子、並松善秋、加賀田哲也, 他
    • Total Pages
      292
    • Publisher
      教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 英語授業改善への提言―「使える英語」力を育成する授業実践―2012

    • Author(s)
      樋口忠彦・並松善秋・泉恵美子(編著)
    • Total Pages
      285
    • Publisher
      教育出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Book] 教師コミュニケーション力―場面別・伝え合いの極意―2012

    • Author(s)
      森山卓郎(編著)泉恵美子(分担執筆)
    • Total Pages
      115
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Book] 新しい小学校英語科教育法2011

    • Author(s)
      高橋美由紀、柳義和、泉惠美子、吉田晴世, 他
    • Total Pages
      269
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Book] 小学校英語教育の展開-より良い英語活動への提言2010

    • Author(s)
      樋口忠彦、大城賢、國方太司、高橋一幸、泉惠美子
    • Total Pages
      302
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Book] 英語リーディング指導ハンドブック2010

    • Author(s)
      門田修平、野呂忠司、氏木道人、池田真生子、泉惠美子, 他
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Book] 英語リーディング指導ハンドブック2010

    • Author(s)
      門田修平、野呂忠司、氏木道人、池田真生子、泉恵美子, (5番目, 他10名)
    • Total Pages
      415
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Book] 小学校英語教育の展開-より良い英語活動への提言-2010

    • Author(s)
      樋口忠彦、大城賢、國方太司、高橋一幸、泉惠美子, (7番目, 他25名)
    • Total Pages
      302
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 探究的実践を通じた小学校外国語指導者の変容ー初任外国語専科教員に焦点を当ててー2024

    • Author(s)
      俣野知里・泉惠美子
    • Journal Title

      小学校英語教育学会誌

      Volume: 24 Pages: 210-225

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] Enhancing Japanese elementary and junior high school foreign language education2024

    • Author(s)
      Izumi, Emiko
    • Journal Title

      Open Access Government

      Volume: 41 Pages: 248-249

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] Furthering elementary English education in Japan2023

    • Author(s)
      Izumi, E.
    • Journal Title

      Open Access Government

      Volume: 2023,January Pages: 274-275

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] ICTを活用した探究的実践の試み-6名の小学校外国語専科教員を対象として-2023

    • Author(s)
      俣野知里・泉惠美子
    • Journal Title

      小学校英語教育学会誌

      Volume: 23 Pages: 99-114

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] Fostering self-regulated learners through child-centred evaluation activities.2023

    • Author(s)
      Izumi, Emiko
    • Journal Title

      Open Access Government

      Volume: 39 Pages: 292-293

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] Teaching and assessing literacy using a balanced approach: Effects of can-do self-assessment on early EFL learners2023

    • Author(s)
      Izumi, Emiko
    • Journal Title

      Open Access Government

      Volume: 40 Pages: 278-279

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] アクティブ・ラーニングを活用した英語の指導と評価-小中高大の教員によるプロジェクトの取組み-2023

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      KELES Journal

      Volume: 8 Pages: 44-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] 専科教員としての経験を経て学級担任に戻った教員の認識―2名のインタビューをもとに―2023

    • Author(s)
      俣野知里・泉惠美子
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会(JASTEC)・研究紀要

      Volume: 第42号 Pages: 225-240

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] 思考力・判断力・表現力の育成に向けたパフォーマンス課題と評価―小中の学びの接続をめざして―2023

    • Author(s)
      黒川愛子・山川拓・泉惠美子
    • Journal Title

      京都教育大学教職キャリア高度化センター教育実践研究紀要

      Volume: 第5号 Pages: 79-88

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] 新課程対応 テスト・評価のアップデート・マニュアル2022

    • Author(s)
      泉惠美子・アレン玉井光江・大江太津志・大田亜紀・奥平明香・加藤拓由・田縁眞弓・長沼君主・幡井理恵・森本敦子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 71(6)

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] ― 話すことの教科書特徴分析と授業実践事例を中心に ―2022

    • Author(s)
      泉 惠美子、長沼 君主、山川 拓、幡井 理恵
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 22 Issue: 01 Pages: 54-69

    • DOI

      10.20597/jesjournal.22.01_54

    • ISSN
      1348-9275, 2424-1768
    • Year and Date
      2022-03-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] Perceptions of class teachers in Japanese Primary Schools who have experience in EFL teaching2022

    • Author(s)
      Matano, C., & Izumi, E.
    • Journal Title

      The 20 th AsiaTEFL 68 th TEFLIN 5th iNELTAL Conference Proceedings.

      Volume: - Pages: 82-88

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] 小学校外国語専科教員の現状への認識-フォーカス・グループインタビュー調査をもとに-2022

    • Author(s)
      俣野知里・泉惠美子
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 45(2) Pages: 51-60

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] 実施率9割超の言語活動の充実に向けて,指導力向上・指導方法の確立・指導体制の整備を2022

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      VIEW next 教育委員会版

      Volume: 2022 Vo.2 Pages: 5-8

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Journal Article] いまさら聞けない評価の「3観点」の基本のきを教えてください2021

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 69(12)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 英語教育における実践研究の概略―アクション・リサーチ,リフレクティブ・プラクティス,探究的実践を中心に―2021

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      JACET Kansai Journal

      Volume: 23 Pages: 1-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 小学校英語Can-Do及びパフォーマンス評価実践における児童の変容2020

    • Author(s)
      泉惠美子,幡井理恵,田縁眞弓
    • Journal Title

      小学校英語教育学会 JES Journal

      Volume: 20 Pages: 37-52

    • NAID

      130008023800

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 今求められる英語教育における授業研究とは―内省的実践家・教師自律をめざしてー2020

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      KELESジャーナル.

      Volume: 5 Pages: 10-21

    • NAID

      130007836830

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 小学校外国語活動指導者の指導不安軽減につながる校内研修プログラムの開発2020

    • Author(s)
      俣野知里・泉惠美子
    • Journal Title

      関西英語教育学会紀要

      Volume: 43 Pages: 77-96

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] Effects of Foreign Language Activities and Classes in Elementary School on Listening Abilities at the Initial Stage of Junior High School2020

    • Author(s)
      黒川愛子・山川拓・泉惠美子
    • Journal Title

      Language Education & Technology

      Volume: 57 Issue: 0 Pages: 61-90

    • DOI

      10.24539/let.57.0_61

    • NAID

      130007927117

    • ISSN
      2185-7792, 2185-7814
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 小中高を見通してこれから授業で重視すべきこととは2019

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 68 (11) Pages: 10-11

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 小学校英語指導者養成における課題と展望 ―コア・カリキュラムを踏まえて―2019

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 19 Pages: 11-20

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 小学校英語における文字学習とCan-Do評価―客観テストと自己評価の関連性について―2019

    • Author(s)
      アレン玉井光江,泉惠美子
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会(JASTEC)研究紀要

      Volume: 38 Pages: 1-14

    • NAID

      40022598262

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 小・中学校英語におけるパフォーマンス評価事例2019

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: 9月号 Pages: 25-28

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] グローバル時代における英語教育-文化と言語への気づきを大切にした指導と評価-2018

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      広島大学附属小学校『学校教育』

      Volume: 12月号 Pages: 14-21

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Journal Article] 小学校英語教科化をふまえたCan Do評価―Hi, friends! Plus Can Do リスト試案―2017

    • Author(s)
      泉惠美子,長沼君主,加藤拓由,山川拓
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会・研究紀要

      Volume: 36 Pages: 172-176

    • NAID

      40021928249

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Journal Article] 英語学習者の自己効力と自律性を促進する授業設計と評価―Hi, friends! Can-Do リスト試案に基づいて2016

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・島崎貴代・森本レイト敦子
    • Journal Title

      小学校英語教育学会誌

      Volume: 16 Pages: 50-65

    • NAID

      130007430154

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Journal Article] 小学校英語におけるリタラシー指導のあり方-バランスト・アプローチを中心として-2016

    • Author(s)
      泉惠美子・田縁眞弓
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 16 Pages: 87-96

    • NAID

      120006424086

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Journal Article] 小学校「英語音声指導」の実践-大阪市英語教育重点校の取組より-2015

    • Author(s)
      禰宜田陽子・田縁眞弓・泉惠美子
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会研究紀要

      Volume: 34 Pages: 209-228

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Journal Article] 小学校英語における評価のあり方-自己効力感と自律の育成を目指して-2014

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      教育実践研究紀要

      Volume: 14 Pages: 69-78

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] 小学校英語における評価のあり方-自己効力感と自律の育成を目指して-2014

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      教育実践研究紀要

      Volume: 14巻 Pages: 69-78

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] 小学校外国語活動における評価のあり方-児童の学びの支援に関する研究-2014

    • Author(s)
      泉惠美子、萬谷隆一、アレン玉井光江、長沼君主、田縁眞弓、大田亜紀、島崎貴代、森本敦子
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 14 Pages: 228-243

    • NAID

      130005865958

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] 小学校外国語活動における評価のあり方-児童の学びの支援に関する研究-2014

    • Author(s)
      泉惠美子、萬谷隆一、アレン玉井光江、長沼君主、田縁眞弓、大田亜紀、島崎貴代、森本敦子
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 14巻 Pages: 228-243

    • NAID

      130005865958

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] Emotions, and Strategies Used by Japanese ELF Learners in English Communication2013

    • Author(s)
      IZUMI, Emiko
    • Journal Title

      THE JASEC BULLETIN

      Volume: 22(1) Pages: 97-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Journal Article] Gestures, Emotions, and Strategies Used by Japanese ELF Learners in English Communication2013

    • Author(s)
      Emiko IZUMI
    • Journal Title

      THE JASEC BULLETIN

      Volume: 第22巻 第1号 Pages: 97-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Journal Article] アジア英語学習者に見られるコミュニケーション方略:拒否・反対に関する一考察2012

    • Author(s)
      泉 恵美子
    • Journal Title

      THE JASEC BULLETIN

      Volume: 21 Pages: 33-46

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Journal Article] CEFR、新学習指導要領における方略とフレイジオロジー2012

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 12 Pages: 165-174

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Journal Article] アジア人英語学習者にみられるコミュニケーション方略:拒否・反対に関する一考察2012

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Journal Title

      THE JASEC BULLETIN

      Volume: 21(1) Pages: 33-46

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Journal Article] 外国語活動の評価方法に関する研究-自己評価を中心に-2012

    • Author(s)
      萬谷隆一、泉惠美子、他4名
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: Vol.12 Pages: 147-154

    • NAID

      110009688036

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] CEFR、新学習指導要領における方略とフレイジオロジー2012

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Journal Title

      京都教育大学教育支援センター教育実践研究紀要

      Volume: 12 Pages: 165-174

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] CEFR、新学習指導要領における方略とフレイジオロジー2012

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      京都教育大学教育支援センター 教育実践研究紀要

      Volume: 12 Pages: 165-174

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Journal Article] 外国語活動の評価方法に関する研究-自己評価を中心に-2012

    • Author(s)
      萬谷隆一、泉恵美子, 他4名
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 12 Pages: 147-154

    • NAID

      110009688036

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 外国語活動の評価方法に関する研究-自己評価を中心に-2012

    • Author(s)
      萬谷隆一、泉惠美子、他4名
    • Journal Title

      小学校英語教育学会誌

      Volume: 12 Pages: 147-154

    • NAID

      110009688036

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] 小学校英語で育成すべきコミュニケーション方略2011

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 11

      Pages: 31-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] 外国語活動の評価方法に関する研究-自己評価を中心に-2011

    • Author(s)
      萬谷隆一、泉惠美子、他4名
    • Journal Title

      小学校英語教育学会誌

      Volume: 12巻 Pages: 147-154

    • NAID

      110009688036

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Journal Article] 日本、中国、タイの英語学習におけるコミュニケーションへの意識と方略使用2011

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Journal Title

      THE JASEC BULLETIN

      Volume: 20(1) Pages: 65-79

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Journal Article] 小学校英語で育成すべきコミュニケーション方略2011

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要

      Volume: 11 Pages: 31-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 日本、中国、タイの英語学習におけるコミュニケーションへの意識と方略使用2011

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Journal Title

      THE JASTEC BULLETIN

      Volume: 第20巻第1号 Pages: 65-79

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 小学校英語で育成すべきコミュニケーション方略2011

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要

      Volume: 11 Pages: 31-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] 日本、中国、タイの英語学習におけるコミュニケーションへの意識と方略使用2011

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      THE JASEC BULLETIN

      Volume: 20 Pages: 65-79

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Journal Article] 読解スキルを高めるための話し合いと絵描写タスクの効果-状況モデルに焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      泉惠美子・平井愛・吉田晴世・横川博一
    • Journal Title

      関西英語教育学会『英語教育研究』

      Volume: 34 Pages: 71-80

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 台湾における小学校英語-日本の外国語活動への示唆-2011

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      教育実践研究紀要

      Volume: 11 Pages: 125-134

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 大学生のオーラル英語におけるコミュニケーション方略指導2010

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Journal Title

      THE JASEC BULLETIN

      Volume: 19 Pages: 33-46

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] Comparative Analyses on Perceived Needs for Primary-Level English in Japan and Thailand -Questionnaire Results-2010

    • Author(s)
      OKIHARA Katsuaki, IZUMI Emiko, TACHIBANA Chihiro
    • Journal Title

      Journal of the School of Languages and Communication

      Volume: 6 Pages: 9-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] 大学生のオーラル英語におけるコミュニケーション方略指導2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      THE JASEC BULLETIN 19

      Pages: 33-46

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] 外国語活動にふさわしい評価方法とは2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 59,9 Pages: 16-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] TACHIBANA Chihiro Comparative Analyses on Perceived Needs for Primary-Level English in Japan and Thailand -Questionnaire Results-2010

    • Author(s)
      OKIHARA Katsuaki, IZUMI Emiko
    • Journal Title

      Journal of the School of Languages and Communication 6

      Pages: 9-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] Perceived Needs for Primary -Level English in Japan and Thailand-Interim Report II-2009

    • Author(s)
      OKIHARA Katsuaki, IZUMI Emiko, TACHIBANA Chihiro
    • Journal Title

      Journal of the School of Languages and Communication No. 5/2008

      Pages: 71-98

    • NAID

      110007053361

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] Perceived Needs for Primary-Level English in Japan and Thailand-Interim Report II-.2009

    • Author(s)
      OKIHARA Katsuaki, IZUMI Emiko, TACHIBANA Chihiro
    • Journal Title

      Journal of the School of Languages and Communication No.5

      Pages: 71-98

    • NAID

      110007053361

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] Enhancing Learner Autonomy through Communication Strategy Training : A focus on Monitoring and Reflection.2009

    • Author(s)
      泉惠美子.
    • Journal Title

      The JASEC BULLETIN 18-1

      Pages: 55-65

    • NAID

      40016914035

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] Enhancing Learner Autonomy through Communication Strategy Training : A focus on Monitoring and Reflection2009

    • Author(s)
      IZUMI Emiko
    • Journal Title

      The JASEC BULLETIN 18-1

      Pages: 55-65

    • NAID

      40016914035

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Journal Article] The use of communication strategies in English presentations at university level : Diagnosis and suggestions for training programs,2007

    • Author(s)
      Izumi, E., Okihara, K.
    • Journal Title

      英語教育研究(関西英語教育学会) No.30

      Pages: 51-60

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] 学びに向かう力」の育成をめざし児童と創る小学校英語ーICTを有効に活用してー2024

    • Author(s)
      泉恵美子・長沼君主・奥平明香
    • Organizer
      言語教育エキスポ2024
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 児童・生徒のやる気と自己効力感を高め,自律的な態度を育む指導と評価2024

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 絵本を活用したLearning by Storytellilngの実践―3つの公立小学校での試みー2023

    • Author(s)
      小野尚美、泉惠美子、赤枝康隆、宮武夏貴
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21951
  • [Presentation] JASTEC 小・中学校英語教材・指導法研究会「『チャンツ』を活かす『話すこと』の指導2023

    • Author(s)
      大脇裕也・泉惠美子・小柴和香・箱﨑雄子・吹原顕子
    • Organizer
      ASTEC 2023年度第3回研究大会兼関西支部研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] Curriculum Development and Effectiveness of Instruction and Evaluation in an Elementary School Foreign Language Teacher Training Program2023

    • Author(s)
      Izumi,Emiko
    • Organizer
      The 21st Asia TEFL International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 小学校英語の評価とそれに向けた学習と指導におけるICT活用の可能性―Can-Do評価尺度に基づいた指導者の振り返りと実践を通して―2023

    • Author(s)
      泉恵美子・長沼君主・奥平明香
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 小学校英語の指導体制―アンケート調査の結果報告と研究部会の進捗報告―調査準備チーム(2) 自由記述分析(好事例及び課題や問題)について2023

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] Can-Do評価を中心とした実践研究の振り返りー3観点に基づく成果と課題ー2023

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・アレン玉井光江・大田亜紀・田縁眞弓・加藤拓由・森本敦子・山川拓・幡井理恵・俣野知里・奥平明香
    • Organizer
      言語教育エキスポ2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 探究的実践を通じた小学校外国語指導者の変容ー初任外国語専科教員に焦点を当ててー2023

    • Author(s)
      俣野知里・泉惠美子
    • Organizer
      第23回小学校英語教育学会(JES)近畿・京都大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 学習者用デジタル教科書を活用した授業実践-児童の学びに向かう力を高めるための工夫-2023

    • Author(s)
      泉恵美子・長沼君主・奥平明香
    • Organizer
      第23回小学校英語教育学会(JES)近畿・京都大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 絵本を活用したLearning by Storytelling の実践― 3 つの公立小学校での試みー2023

    • Author(s)
      小野尚美・泉惠美子・赤枝康隆・宮武夏貴
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] カテゴリー別英語フォーミュラ知識測定テスト作成の試み:モダリティー・品詞に着目して2022

    • Author(s)
      金澤佑・泉惠美子・磯辺ゆかり・大竹翔子・門田修平・里井久輝・杉浦香織・平井愛・堀智子・三木浩平・森下美和・ラフラールイ・渡部宏樹
    • Organizer
      言語教育エキスポ2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] ICTを活用した探究的実践の試み-6名の小学校外国語専科教員を対象として-2022

    • Author(s)
      俣野知里・泉惠美子
    • Organizer
      第22回JES四国・徳島大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 主体的に学習に取り組む態度の指導と評価-自己調整学習や自律性を促進する指導と評価-2022

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      英語授業研究学会 第33回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 小学校英語検定教科書をもとに考える領域別指導と評価2022

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・大江太津志・加藤拓由・山川拓・アレン玉井光江・田縁眞弓・森本敦子
    • Organizer
      言語教育エキスポ2021(JACET(大学英語教育学会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 中学校教科書分析に基づいた小中接続を目指す指導と評価-5領域の特徴を踏まえて-2022

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・黒川愛子・森本敦子
    • Organizer
      第22回JES四国・徳島大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] バトラー先生のご講演「デジタル時代における子どもへの言語教育」を受けて2022

    • Author(s)
      泉惠美子・加藤拓由・幡井理恵
    • Organizer
      JASTEC第42回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] Perceptions of class teachers in Japanese Primary Schools who have experience in EFL teaching2022

    • Author(s)
      Matano, C., & Izumi, E.
    • Organizer
      20th Asia TEFL-68th TEFLIN-5th iNELTAL 2022 International Hybrid Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 小学校英語がめざすものー意味を中心としたことばとの出会いと気づきー2022

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      ことばの科学会オープンフォーラム2022(第14回年次大会)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K21956
  • [Presentation] 思考・判断・表現を見取る5領域の指導と評価―小学校外国語検定教科書の特徴を踏まえて―2021

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・山川拓・幡井理恵
    • Organizer
      第21回JES関東・埼玉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] Current Status and Perceptions of EFL Teachers in Japanese Primary Schools2021

    • Author(s)
      Chisato Matano & Emiko Izumi
    • Organizer
      The 19th AsiaTEFL International Conference 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校外国語専科教員の現状と認識-グループインタビュー調査をもとにー2021

    • Author(s)
      俣野知里・泉惠美子
    • Organizer
      日本教科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小中連携を支える読み書きの指導とその評価のあり方2021

    • Author(s)
      田縁眞弓・アレン玉井光江・泉惠美子
    • Organizer
      第21回小学校英語教育学会(JES)関東・埼玉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 臨時休校時におけるオンライン授業とその評価法の開発-英語学習の学びを止めないための試み-2020

    • Author(s)
      田縁眞弓・ノートルダム学院小学校英語科チーム・泉惠美子
    • Organizer
      小学校英語教育学会岐阜大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] Let’s Try! におけるCan-Do及びパフォーマンス評価試案―外国語活動における思考・判断・表現を伴う活動設計2020

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・俣野知里
    • Organizer
      小学校英語教育学会岐阜大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校英語における思考・判断・表現と学びに向かう力を促進する授業設計と評価2020

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・森本敦子・俣野知里
    • Organizer
      言語教育エキスポ2019(JACET(大学英語教育学会)主催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 資質・能力を育てる活動設計と5領域におけるパフォーマンス評価2020

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・加藤拓由・大江太津志・アレン玉井光江・田縁眞弓
    • Organizer
      言語教育エキスポ2020(JACET(大学英語教育学会)主催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 外国語科・国語科でのルーブリックを用いたパフォーマンス評価と Can-Do による自己評価2019

    • Author(s)
      吉本連・秋田幸絵・田縁眞弓・泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第39回秋季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校低・中・高学年における英語短時間学習~音から文字へ~2019

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      第17回英語教育総合学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 新学習指導要領に基づく指導と評価 ―知識・技能を習得し,思考を深め表現する自律した学習者の育成―2019

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      英語授業研究学会第31回(設立30周年記念)全国大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] How to Assess Japanese Elementary School Pupils’ English Ability Using Can-Do Statements2019

    • Author(s)
      Izumi, Emiko, Tabuchi, Mayumi
    • Organizer
      The 17th Annual Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校「外国語活動」・「外国語科」の授業が中学校入学時の聴解力に及ぼす影響2019

    • Author(s)
      黒川愛子・山川拓・泉惠美子
    • Organizer
      全国英語教育学会第45回弘前研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] Assessment for Learning Using Can-Do Statements in Elementary School English2019

    • Author(s)
      Izumi, Emiko・Tabuchi, Mayumi
    • Organizer
      FLEAT (Foreign Language Education and Technology) VII
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校英語Can-Do及びパフォーマンス評価実践における児童の変容2019

    • Author(s)
      泉惠美子・幡井理恵・田縁眞弓
    • Organizer
      第19回小学校英語教育学会(JES)北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校英語Can-Do及びパフォーマンス評価~思考・判断・表現力及び主体的に学習に取り組む態度をいかに測るか~2019

    • Author(s)
      長沼君主・加藤拓由・幡井理恵・俣野知里・萬谷隆一・泉惠美子・森本レイト敦子・黒川愛子・大江太津志・田縁眞弓
    • Organizer
      第19回小学校英語教育学会(JES)北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校での読むこと・書くこと2019

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第12回教材・指導法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] どう繋ぐ?外国語活動から外国語,そして中学校へ ~学習指導要領からみる小中一貫の英語教育~2019

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第40回全国大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] これからの小・中・高の英語教育の方向と小・中,中・高,高・大の連携-次期学習指導要領を踏まえて2018

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      英語授業研究学会関西支部秋季研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校外国語教育における校内研修の現状と課題から提案へ2018

    • Author(s)
      俣野知里,泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会第38回秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校英語新教材における文字指導とCan-Do評価2018

    • Author(s)
      泉惠美子,アレン玉井光江,田縁眞弓
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会(JES)長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] Small TalkとOral Interactionのねらいと進め方2018

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)関西支部春季研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校英語における文字指導2018

    • Author(s)
      泉惠美子,長沼君主,幡井理恵,山川拓,田縁眞弓
    • Organizer
      JACET教育問題研究会 言語エキスポ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] コミュニケーション・自己表現活動(高学年)2018

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会第8回教材・指導法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 『小学校外国語活動・外国語科』で何を,どのように学ぶのか2018

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会関西支部「外国語活動・外国語研究会」特別例会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校外国語教育における教員研修の現状と指導者の意識2018

    • Author(s)
      俣野知里,泉惠美子
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 教員養成における課題と展望-コア・カリキュラムを踏まえて-2018

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会全国大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小学校英語新教材における活動設計とCan-Do評価2018

    • Author(s)
      長沼君主,泉恵美子,山川拓,森本レイト敦子
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会(JES)長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小中高の接続・連携の具体的な在り方―京都教育大学附属学校による実践を基に―2018

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      英語授業研究学会第30回全国大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00690
  • [Presentation] 小中高における学習到達目標(CAN-DO)作成の取り組みとその活用法2017

    • Author(s)
      泉惠美子,田邉義隆,和田憲明他
    • Organizer
      日本児童英語教育学会・英語授業研究学会(関西支部)合同プロジェクト最終年度発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 小学校英語教科化における文字指導とCan-Do評価2017

    • Author(s)
      泉惠美子,アレン玉井光江,田縁眞弓
    • Organizer
      第17回小学校英語教育学会兵庫大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 小学校英語におけるCan-Do評価と観点別評価の方向性2017

    • Author(s)
      長沼君主,泉惠美子,山川拓
    • Organizer
      日本言語テスト学会(JLTA)第21回(2017年度)全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] パフォーマンス課題と評価2017

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      英語授業研究学会秋季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 小学校英語新教材におけるCan-Do評価~中学校英語教科書接続Can-Doリスト試 案~2017

    • Author(s)
      長沼君主、泉惠美子、加藤拓由、萬谷隆一
    • Organizer
      第17回小学校英語教育学会兵庫大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 短時間学習での担任による音と文字の指導2017

    • Author(s)
      田縁眞弓,オーガスティン真智,泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)秋季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 小学校外国語科における「主体的・対話的で深い学び」を実現するICT機器活用の実践2017

    • Author(s)
      山川拓,浅井和行,泉惠美子
    • Organizer
      日本教育メディア学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] これからの小学校英語教育を考える―拠点校の実践も踏まえて2017

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)関西支部秋季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] コミュニケーション能力の素地・基礎を育成する教材とは2017

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 話すことの指導と評価2017

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      英語授業研究学会春季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 小学校英語における児童の方略的能力の育成2016

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      全国英語教育学会第42回埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 小学校英語教科化をふまえたCan-Do評価 ―Hi, friends! Plus Can-Doリスト試案―2016

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・加藤拓由
    • Organizer
      第16回小学校英語教育学会(JES)宮城大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2016-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 小学校学習到達目標(CAN-DO)試案と活用法2016

    • Author(s)
      泉惠美子,田邉義隆
    • Organizer
      日本児童英語教育学会第36回秋季研究大会
    • Place of Presentation
      大阪成蹊大学
    • Year and Date
      2016-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 小学校英語における評価のあり方:Can-Do評価を中心に2016

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会関西支部春季研究大会
    • Place of Presentation
      大阪商業大学
    • Year and Date
      2016-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 教科化に向けた評価について考えよう2016

    • Author(s)
      山川拓・泉惠美子
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)京都支部(KEET)第14回研究会
    • Place of Presentation
      キャンパスプラザ京都
    • Year and Date
      2016-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] Evaluation of Priamary School English Language Activities in Japan: To Develop Pupils’ Self-Efficacy and Autonomy2015

    • Author(s)
      Emiko Izumi, Mitsue Allen-Tamai
    • Organizer
      Foreign Language Education and Technology VI(FLEAT-VI)
    • Place of Presentation
      Harvard University U.S.
    • Year and Date
      2015-08-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 英語学習者の自己効力と自律性を促進する授業設計と評価―Hi, friends! Can-Doリスト試案2015

    • Author(s)
      泉惠美子・長沼君主・島崎貴代・森本レイト敦子
    • Organizer
      第15回小学校英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] Instruction and evaluation communication strategies to develop learner autonomy2014

    • Author(s)
      IZUMI, Emiko
    • Organizer
      AILA Annual Conference
    • Place of Presentation
      オーストラリア・ブリスベーン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 評価方法について2014

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2014-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] A Study of Communication Strategies2014

    • Author(s)
      IZUMI, Emiko
    • Organizer
      Gestures and Emotions Used by Japanese EFL Learners
    • Place of Presentation
      米国・ポートランドマリオットホテル
    • Year and Date
      2014-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 小学校「英語音声指導」の実践 ~大阪市英語教育重点校の取組より~2014

    • Author(s)
      禰宜田陽子、松本学、田縁眞弓、泉恵美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会秋季研究大会
    • Place of Presentation
      大阪成蹊大学
    • Year and Date
      2014-10-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] 大阪市でのフォニックス等の指導法を取り入れた「英語音声指導」 -文字付音声指導の実践-2014

    • Author(s)
      松本学、禰宜田陽子、田縁眞弓、泉恵美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2014-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] Instruction and Evaluation of Communication Strategies to Develop Learner Autonomy2014

    • Author(s)
      Emiko IZUMI
    • Organizer
      AILA
    • Place of Presentation
      オールトラリアブリスベーン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 小学校外国語活動における評価のあり方―児童の学びの支援に関する研究2014

    • Author(s)
      泉惠美子、アレン玉井光江、大田亜紀、島崎貴代、田縁眞弓、長沼君主、森本敦子、萬谷隆一
    • Organizer
      第14回小学校英語教育学会神奈川大会
    • Place of Presentation
      関東学院大学
    • Year and Date
      2014-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284078
  • [Presentation] オーラルコミュニケーションの指導と評価:方略的能力の観点から2013

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      英語授業研究学会関西支部研究会
    • Place of Presentation
      大阪商業大学
    • Year and Date
      2013-05-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] Teacher Beliefs about Elementary School English Teaching in Japan2013

    • Author(s)
      井狩幸男、吉田晴世、高橋幸子、福原史子、泉恵美子、河内山真理
    • Organizer
      TESOL 2013 International Convention & English Language Expo
    • Place of Presentation
      Dallas Convention Center, USA
    • Year and Date
      2013-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] ペアでの会話における方略・情動・ジェスチャーに関する一考察:英語と日本語の場合2013

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      全国英語教育学会北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2013-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 小学校外国語活動における評価のあり方-児童の学びの支援に関する研究-2013

    • Author(s)
      泉惠美子、萬谷隆一、アレン玉井光江、長沼君主、田縁眞弓、大田亜紀、島崎貴代、森本敦子
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2013-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] Teacher Beliefs about Elementary School English Teaching in Japan2013

    • Author(s)
      井狩幸男、吉田晴世、高橋幸子、福原史子、泉恵美子、河内山真理
    • Organizer
      TESOL 2013 International Convention & English Language Expo
    • Place of Presentation
      Dallas Convention Center
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] Communication strategies2013

    • Author(s)
      IZUMI, Emiko
    • Organizer
      gestures and emotions used by Japanese EFL learners in L1 and L2 interaction. Asia TEFL Annual Conference
    • Place of Presentation
      フィリピン・マニラ大学
    • Year and Date
      2013-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 外国語活動に関する意識調査から見えてくること ―大手民間教育機関による調査結果を踏まえて―2012

    • Author(s)
      井狩幸男、吉田晴世、高橋幸子、福原史子、泉恵美子、河内山真理、加賀田哲也
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第52回全国大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] How do Japanese EFL learners use gestures, emotions and strategies in communication?2012

    • Author(s)
      IZUMI, Emiko
    • Organizer
      Asia TEFL Annual Conference
    • Place of Presentation
      インド・リーラケンピンスキーホテル
    • Year and Date
      2012-10-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] A study of gestures, emotions and strategies in English communication2012

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      IATEFL2012
    • Place of Presentation
      グラスゴー国際会議場
    • Year and Date
      2012-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] How do Japanese EFL Learners Use Gestures, Emotions and Strategies in Communication?2012

    • Author(s)
      IZUMI Emiko
    • Organizer
      Asia TEFL
    • Place of Presentation
      Hotel Leela Kempinski GUrgaon(Delhi NCR)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] A study of gestures, emotions and strategies in English communication2012

    • Author(s)
      IZUMI, Emiko
    • Organizer
      IATEFL 2012 Annual Conference
    • Place of Presentation
      英国・グラスゴー国際会議場
    • Year and Date
      2012-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 外国語活動に関する意識調査から見えてくること―大手民間教育機関による調査結果を踏まえて―2012

    • Author(s)
      井狩幸男、吉田晴世、高橋幸子、福原史子、泉恵美子、河内山真理、加賀田哲也
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第52回全国研究大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Year and Date
      2012-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] 日本人英語学習者のコミュニケーションに見られる方略、ジェスチャー、情動に関する一考察2012

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学
    • Year and Date
      2012-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] A study of gestures, emotions and strategies in English communication2012

    • Author(s)
      IZUMI Emiko
    • Organizer
      IATEFL 2012
    • Place of Presentation
      グラスゴー国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] リーディングにおけるキーワード探索とディスカッションが状況モデル構築に与える影響2011

    • Author(s)
      平井愛、泉恵美子、吉田晴世、横川博一
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小中高大の連携のある授業ができるか?連携のためのFirst step2011

    • Author(s)
      泉恵美子、山本玲子、米崎里
    • Organizer
      大学英語教育学会関西支部40周年記念大会
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] Communication Strategies Used by Asian EFL Learners : With a Particular Focus on Refusal and Disagreement2011

    • Author(s)
      Emiko IZUMI
    • Organizer
      アメリカ応用言語学会年次大会(AAAL)
    • Place of Presentation
      シカゴシェラトンホテル
    • Year and Date
      2011-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] 望ましい小学校英語活動を展開するために-課題と教科化への提言-2011

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会
    • Place of Presentation
      大阪成蹊大学
    • Year and Date
      2011-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小中高大の連携のある授業ができるか?連携のためのFirst Step2011

    • Author(s)
      泉惠美子、山本玲子、米崎里
    • Organizer
      大学英語教育学会関西支部40周年記念大会(招待講演)
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 小中高大の連携のある授業ができるか?連携のためのFirst Step2011

    • Author(s)
      泉恵美子、山本玲子、米崎里
    • Organizer
      大学英語教育学会関西支部40周年記念大会
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] Communication Strategies Used by Asian EFL Learners : With a Particular Focus on Refusal and Disagreement.2011

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      アメリカ応用言語学会年次大会
    • Place of Presentation
      シカゴシェラトンホテル
    • Year and Date
      2011-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] 外国語活動の評価規準と方法に関する研究2011

    • Author(s)
      萬谷隆一、泉恵美子, 他3名
    • Organizer
      小学校英語教育学会大阪研究大会
    • Place of Presentation
      大阪教育大学
    • Year and Date
      2011-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小学校英語の指導と評価のあり方2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会設立30周年記念小学校英語教育フォーラム並びに秋季研究大会
    • Place of Presentation
      大阪成蹊大学
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] これからの英語教育:小・中・高の連携を考える2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      英語授業研究学会関西支部 第21回春季研究大会
    • Place of Presentation
      大阪教育大学附属天王寺中・高等学校
    • Year and Date
      2010-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 日本,中国,タイの英語学習におけるコミュニケーションへの意識と方略使用2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      第19回日本英語コミュニケーション学会年次大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] 小学校英語で育成すべきコミュニケーション方略2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      北海道工業大学
    • Year and Date
      2010-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 外国語活動における評価を考える2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会第38回研修セミナー
    • Place of Presentation
      大阪成蹊大学
    • Year and Date
      2010-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小学校英語の指導と評価のあり方2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会 設立30周年記念小学校英語教育フォーラム並びに秋季研究大会
    • Place of Presentation
      大阪成蹊大学
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小学校英語で育成すべきコミュニケーション方略2010

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      北海道工業大学
    • Year and Date
      2010-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] 小学校英語の必要性意識に関する日本・タイ比較研究-アンケート調査を中心に-2009

    • Author(s)
      泉恵美子・沖原勝昭・立花千尋
    • Organizer
      全国英語教育学会第35回鳥取研究大会
    • Place of Presentation
      鳥取大学
    • Year and Date
      2009-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] 大学生のオーラル英語におけるコミュニケーション方略指導2009

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      第18回日本英語コミュニケーション学会年次大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] 小英でコミュニケーション能力の素地をいかに育成するか2009

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会関西支部秋季研究大会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] 教育大学で行っている教育委員会との連携、及び、教員研修・教員養成の取り組み2009

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      小学校外国語活動教員研修会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学(愛知県)
    • Year and Date
      2009-12-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 小学校英語必修化に向けてのICT活用の意義と期待される効果2009

    • Author(s)
      吉田晴世, 福智佳代子, 生馬裕子, 泉恵美子
    • Organizer
      第48回大学英語教育学会全国大会(シンポジウム)
    • Place of Presentation
      北海学園大学
    • Year and Date
      2009-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] Strategy-based Instruction to Develop Communication Skills of Japanese EFL Learners2008

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      IETEFL Conference
    • Place of Presentation
      エクセター大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] Effects of Teaching Communication Strategies-Focusing on Learner's Monitoring and Reflection-Enhancing2008

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      World CALL
    • Place of Presentation
      福岡国際会議場
    • Year and Date
      2008-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] Learner Autonomy Through Communication strategy Training : A Focus on Monitoring and Reflection2008

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Year and Date
      2008-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] Effects of Teaching Communication Strategies-Focusing on Learner's Monitoring and Reflection-2008

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Year and Date
      2008-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] Enhancing Learner Autonomy Through Communication Strategy Training : A Focus on Monitoring and Reflection.2008

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      World CALL
    • Place of Presentation
      福岡国際会議場
    • Year and Date
      2008-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] Strategy-based Instruction to Develop Communication Skills of Japanese EFL Learners.2008

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      IETEFL Conference.
    • Place of Presentation
      エクセター大学
    • Year and Date
      2008-04-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520496
  • [Presentation] How to Develop Teacher Autonomy Through Classroom Research2007

    • Author(s)
      泉 恵美子
    • Organizer
      The Independent Learning Association 2007Japan in Chiba
    • Place of Presentation
      神田外国語大学
    • Year and Date
      2007-10-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] Teacher development by classroom research : A change of teacher awareness and attitudes toward a lesson improvement through reflection in journal writing2007

    • Author(s)
      Izumi, Emiko
    • Organizer
      The 1st Oxford-Kobe English Education seminar
    • Place of Presentation
      Oxford University Kobe Institute.
    • Year and Date
      2007-03-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] How to Develop Teacher Autonomy Through Classroom Research.2007

    • Author(s)
      泉 恵美子
    • Organizer
      The Independent Learning Association 2007 Japan in Chiba
    • Place of Presentation
      神田外国語大学
    • Year and Date
      2007-10-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] How to develop teacher autonomy through classroom research2007

    • Author(s)
      Izumi, Emiko
    • Organizer
      The Independent Learning Association
    • Place of Presentation
      Chiba, Japan
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] Teacher Development by Classroom Research:A Change of Teachers' Aware ness and Attitudes toward a Lesson Improvement through Reflection in Journal Writing2007

    • Author(s)
      泉 恵美子
    • Organizer
      The 1st Oxford-Kobe English Education Seminar
    • Place of Presentation
      Oxford University Kobe Institute大学
    • Year and Date
      2007-03-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] Reflective Teaching-授業を振り返る視点-2006

    • Author(s)
      泉 恵美子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会関西支部中学高等授業研究部会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2006-12-10
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] Reflective Teaching ; Jyugyo wo furikaeru2006

    • Author(s)
      Izumi, Emiko
    • Organizer
      LET Kansai
    • Place of Presentation
      Kyoto University of Education
    • Year and Date
      2006-12-10
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] Jyugyo kaizen wo mezashita kyoin kenshu2005

    • Author(s)
      Izumi, Emiko
    • Organizer
      JASELE
    • Place of Presentation
      Hokkaido University of Education
    • Year and Date
      2005-08-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] Kyoshi ga kawaru jugyokenkyu no houhou ; Kyoin no jiritsu to jyugyo kaizen wo mezashita action research2005

    • Author(s)
      Izumi, Emiko
    • Organizer
      KELES
    • Place of Presentation
      Kobe University
    • Year and Date
      2005-05-27
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] 授業改善を目指した教員研修2005

    • Author(s)
      泉 恵美子
    • Organizer
      全国英語教育学会第31回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2005-08-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] 教師が変わる授業研究の方法-教員の自律と授業改善を目指したアクション・リサーチ-2005

    • Author(s)
      泉 恵美子
    • Organizer
      関西英語教育学会研究大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2005-05-27
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520390
  • [Presentation] 日本人英語学習者のコミュニケーションに見られる方略、 ジェスチャー、情動に関する一考察

    • Author(s)
      泉恵美子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 日本人英語学習者のL1とL2会話に見られるジェスチャー、ストラテジーと情動

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      全国英語教育学会徳島研究大会
    • Place of Presentation
      徳島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] オーラルコミュニケーションの指導と評価:方略的能力の観点から

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      英語授業研究学会
    • Place of Presentation
      大阪商業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] A Study of Communication Strategies, Gestures and Emotions Used by Japanese EFL Learners: Focusing on differences between L1 and L2

    • Author(s)
      Emiko IZUMI
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics Annual Conference, Portland 2014
    • Place of Presentation
      ポートランドマリオットホテル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] ペアでの会話における方略・情動・ジェスチャーに関する一考察:英語と日本語の場合

    • Author(s)
      泉惠美子
    • Organizer
      全国英語教育学会北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • [Presentation] 小学校外国語活動における評価のあり方-児童の学びの支援に関する研究-

    • Author(s)
      泉惠美子、萬谷隆一、アレン玉井光江、長沼君主、田縁眞弓、大田亜紀、島崎貴代、森本敦子
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520754
  • [Presentation] Communication Strategies, Gestures and Emotions Used by Japanese EFL Learners in L1 and L2 Interaction

    • Author(s)
      Emiko IZUMI
    • Organizer
      Asia TEFL
    • Place of Presentation
      フィリピンマニラ大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520669
  • 1.  田縁 眞弓 (60646769)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 29 results
  • 2.  長沼 君主 (20365836)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 24 results
  • 3.  アレン・玉井 光江 (50188413)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  黒川 愛子 (50821526)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  大田 亜紀 (80848614)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 6.  加藤 拓由 (50848215)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 7.  YOSHIDA Haruyo (40210710)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 8.  萬谷 隆一 (20158546)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 9.  森本 敦子 (80911198)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 10.  ISHIDA Hideo (40248092)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  KASUYA Kyoko (40456249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  TAKEUCHI Takaaki (10300170)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  SATO Rintaro (50509198)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  HONDA Katsuhisa (60362745)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  TAKAGI Akiko (50343629)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  IKARI Yukio (60193158)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 17.  TAKAHASHI Sachiko (50299244)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 18.  KOCHIYAMA Mari (50290424)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 19.  FUKUHARA Fumiko (70545988)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 20.  KAGATA Tetsuya (40278578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 21.  TAMAI Ken (20259641)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  NOMURA Kazuhiro (00149618)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  YOSHIDA Tatsuhiro (10240293)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  IMAI Hiroyuki (80247759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  小野 尚美 (10259111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  倉田 伸 (80713205)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  HATAI Rie
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 28.  KASHIWA Keita
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  KAWAI Maka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  KODAMA Machiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  MORIMOTO RAIT Atsuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 32.  OE Tatsushi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  SHIMAZAKI Takayo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 34.  TSUDA Yuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  YAMAKAWA Taku
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 36.  ALLEN-TAMAI Mitsue
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 13 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi