• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Aizawa Masafumi  相澤 雅文

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

相澤 雅文  アイザワ マサフミ

AIZAWA MASAFUMI  相澤 雅文

AIZAWA Masafumi  相澤 雅文

Less
Researcher Number 10515092
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都教育大学, 教育創生リージョナルセンター機構, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022: 京都教育大学, 教育創生リージョナルセンター機構, 教授
2018 – 2020: 京都教育大学, 教育創生リージョナルセンター機構, 教授
2015 – 2017: 京都教育大学, 教育学部, 教授
2013: 京都教育大学, 教育学部, 教授
2010 – 2012: 京都教育大学, 教育学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education
Except Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Life / Health / Medical informatics / Special needs education / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
内在的問題j行動 / 内在的問題行動 / 外在的問題行動 / 外的適応 / 内的適応 / 通常の学級 / 小学校 / 「気になる」児童 / 社会性発達 / Well-Being … More / 安心 / 楽しみ / 特別支援教育 / 集団適応 / 児童期 … More
Except Principal Investigator
発達アセスメント / 感情 / アセスメント・スケール / 知的特別支援学校 / ものづくり / 作業学習 / デジタル工作 / 知的特別支援教育 / 特別支援教育 / 非常食 / コミュニケーション補助装置 / 障害理解 / インクルーシブ / 生きる力 / 安全教育 / 防災教育 / 人工知能 / 医療・福祉 / 自然災害 / 行動障害 / 災害支援 / 発達障害 / 国土地理院タイル / 地理情報システム / 情緒障害 / 自閉症 / GIS / 災害避難 / 発達障碍者 / オントロジー / 災害避難経路 / 発達障碍 / 機械学習 / CS立体図 / 道路中心線データ / 運動調整 / 感情調整 / 幼児・児童 / スケール / アセスメント / アセスメントスケール / ADHD傾向 / ASD傾向 / 典型発達 / 情動 / 児童 / 幼児 / 情動調整 / 情動表現 / 情動理解 / 典型発達児 / 「気になる」子ども / 情動発達 / 発達連関 / 関節検査 / 社会性の発達 / 運動発達 / 対人的トラブル / 間接検査 / 気になる子 / 集団行動 / 子ども同士の関係 / チェックリスト / 社会性 / 子ども / 保育・教育場面 / 社会性発達 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (60 results)
  • Co-Researchers

    (23 People)
  •  Disaster prevention and safety education for fostering the ability to livei n inclusive society

    • Principal Investigator
      Ishizawa Kimiharu
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Miyagi University of Education
  •  Survey of disaster support needs of developmental disabled persons by ontology and construction of support mechanism

    • Principal Investigator
      Hattori Kanetoshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Life / Health / Medical informatics
    • Research Institution
      Naragakuen University
  •  A Study on Group Adaptation Behavior from the Well-Being Perspective in Elementary SchoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      AIZAWA MASAFUMI
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Development of the emotion development assessment scale for young children and schoolchildren, and its application to childcare and education

    • Principal Investigator
      HONGO KAZUO
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  The Development of Social Development Assessment Scale fpr Children in Classroom Situation

    • Principal Investigator
      HONGO Kazuo
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tohoku University

All 2020 2019 2018 2017 2016 2013 2012 2011 2010

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教員になりたい学生のための テキスト特別支援教育2019

    • Author(s)
      相澤雅文,小谷裕実,佐藤克敏,牛山道雄,佐藤美幸,丸山啓史
    • Total Pages
      163
    • Publisher
      クリエイツかもがわ
    • ISBN
      9784863422575
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Book] 教員になりたい学生のためのテキスト特別支援教育2019

    • Author(s)
      相澤雅文,牛山道雄,小谷裕実,佐藤克敏,佐藤美幸,丸山啓史
    • Total Pages
      163
    • Publisher
      クリエイツかもがわ
    • ISBN
      9784863422575
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Book] 小・中学校 管理職のための よくわかるインクルーシブ教育2019

    • Author(s)
      半澤嘉博,相澤雅文,高岡麻美,高橋浩平,玉野麻衣,中西郁,名古屋恒彦,丹羽登,明官茂
    • Total Pages
      136
    • Publisher
      開隆堂
    • ISBN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Book] 中学校学級担任のための よくわかるインクルーシブ教育2019

    • Author(s)
      半澤嘉博,相澤雅文,,池本喜代正,石坂光敏,増田健太郎,明官茂
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      開隆堂
    • ISBN
      9784304021626
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Book] 小学校学級担任のための よくわかるインクルーシブ教育2019

    • Author(s)
      半澤嘉博,相澤雅文,,高橋浩平,玉野麻衣,三浦光哉,明官茂
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      開隆堂
    • ISBN
      9784304021602
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Book] 公認心理師の基礎と実践 発達心理学2018

    • Author(s)
      本郷一夫,相澤雅文,飯島典子,平川久美子 他
    • Total Pages
      221
    • Publisher
      遠見書房
    • ISBN
      9784866160627
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Book] 道徳教育のキソ・キホン2018

    • Author(s)
      相澤 伸幸、神代 健彦、相澤雅文、伊藤悦子、伊藤崇達、 平岡信之、 森脇正博
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779512780
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Book] 「特別企画」チックとトゥレット症2017

    • Author(s)
      金生 由紀子,松嵜くみ子,星野恭子,新井卓,相澤雅文,山下祐司朗,星加明徳,野中舞子,岡田俊,濱本優,山室和彦,秋月あや
    • Total Pages
      122
    • Publisher
      日本評論社
    • ISBN
      9784535140943
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Book] 小集団活動の役割 地域で取り組む小集団活動マニュアル 発達障害児のソーシャルスキルを育むために2013

    • Author(s)
      相澤 雅文
    • Total Pages
      83
    • Publisher
      京都教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Book] 小集団活動の役割.『地域で取り組む小集団活動マニュアル-発達障害児のソーシャルスキルを育むために』2013

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Publisher
      京都教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Journal Article] 自閉スペクトラム症児が道徳的課題を「自分事」としてとらえる試み ―在籍学級と通級指導教室との連携を通して―2020

    • Author(s)
      岸本知可,相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学総合教育臨床センター(特別支援教育臨床実践拠点)年報

      Volume: 1 Pages: 1-8

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 小学生がどのような時に楽しさと安心を感じているかに関する研究 -Well-Beingの視点を参考にして-2020

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学総合教育臨床センター(特別支援教育臨床実践拠点)年報

      Volume: 1 Pages: 1-14

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究 -「気になる」子どもと典型発達児の比較-2019

    • Author(s)
      本郷一夫,平川久美子,飯島典子,高橋千枝,相澤雅文
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科研究年報

      Volume: 67集

    • NAID

      120006715679

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 療育に通う幼児の保護者の意識に関する研究~小学校への移行に関連して~2019

    • Author(s)
      森美景・相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 第9号

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究 -「気になる」子どもと典型発達児の比較-2019

    • Author(s)
      本郷一夫・平川久美子・飯島典子・高橋千枝・相澤雅文
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科研究年報

      Volume: 67(2)

    • NAID

      120006715679

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Journal Article] 宮城県下の結核学童の教育保障と病虚弱養護学級 ―ベッドスクールの宮城県での広がり―2019

    • Author(s)
      清水貞夫,相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 9 Pages: 1-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究 ー「気になる」子どもと典型発達児の比較-2019

    • Author(s)
      本郷一夫,平川久美子,飯島典子,高橋千枝,相澤雅文
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科

      Volume: 67-2 Pages: 15-22

    • NAID

      120006715679

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 宮城県下の結核学童の教育保障と病虚弱養護学級-ベッドスクールの宮城県での広がり-2019

    • Author(s)
      清水貞夫・相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 第9号

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] ピア・サポーター自身の教育的効果についての検討~ノートテイカーからの意識調査に基づいて~2019

    • Author(s)
      溝渕葉月・相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 第9号

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 療育に通う幼児の保護者の意識に関する研究 -小学校への移行に関連して-2019

    • Author(s)
      森美景,相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 9 Pages: 1-11

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 放課後等デイサービスの現状と課題2018

    • Author(s)
      石井由依・相澤雅文
    • Journal Title

      特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 第8号 Pages: 79-88

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 通級指導教室担当教員のやりがいに関する研究2018

    • Author(s)
      井上梨沙・相澤雅文
    • Journal Title

      特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 第8号 Pages: 89-98

    • NAID

      40021548674

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] チック・トゥレット症と学校教育2018

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Journal Title

      こころの科学

      Volume: 194 Pages: 30-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Journal Article] 通級指導教室担当教員のやりがいに関する研究2018

    • Author(s)
      井上梨沙・相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 8 Pages: 89-98

    • NAID

      40021548674

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Journal Article] 通常の学級における多層指導モデル(MIM)を使用した特殊音節の読みに対する支援の有効性について2017

    • Author(s)
      上野佳奈子・相澤雅文.
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 7 Pages: 67-80

    • NAID

      40021174790

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 母子分離に不安がある自閉症児に対する支援2017

    • Author(s)
      鷲見玲名・相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 7 Pages: 59-66

    • NAID

      40021174783

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 特別支援学級における自閉症スペクトラムの生徒の得意な能力を生かすための指導・支援についての調査研究2017

    • Author(s)
      仲田比呂子・山口智慧・田中駿・郷間英世・佐藤克敏・佐藤美幸・牛山道雄・丸山啓史・相澤雅文・井上和久・井澤信三・姉崎弘.
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 7 Pages: 103-114

    • NAID

      40021174875

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 特別支援教育:これまでの10年,これからの10年2017

    • Author(s)
      相澤 雅文、奥住秀之、赤木和重、井澤信三、海津亜希子、 田中敦士
    • Journal Title

      発達障害研究

      Volume: 39-1 Pages: 32-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 母子分離に不安がある自閉症児に対する支援2016

    • Author(s)
      鷲見玲名・相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 7 Pages: 59-66

    • NAID

      40021174783

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Journal Article] 特別支援教育における授業研究のポイント2016

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Journal Title

      実践障害児教育

      Volume: 6月号 Pages: 10-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Journal Article] 特別支援学級における自閉症スペクトラムの生徒の得意な能力を生かすための指導・支援についての調査研究2016

    • Author(s)
      仲田比呂子・山口智慧・田中駿・郷間英世・佐藤克敏・佐藤美幸・牛山道雄・丸山啓史・相澤雅文・井上和久・井澤信三・姉崎弘
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター年報

      Volume: 7 Pages: 103-114

    • NAID

      40021174875

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Journal Article] 通常の学級において集団適応の困難な児童に関する研究-通級指導教室との連携を通して-2012

    • Author(s)
      松尾博史・相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学特別支援教育臨床実践センター紀要

      Volume: 2 Pages: 51-58

    • NAID

      40019581516

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Journal Article] 北部地域サテライト小集団活動を通した大学と地域との連携(2)2012

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Journal Title

      京都教育大学北部地域連携支援事業-北部地域サテライト小集団活動の取り組み-報告書

      Pages: 3-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Journal Article] 「気になる」児童の学級集団適応に関する研究-「気になる」児童のチェックリストとhyper-QUを通して-2011

    • Author(s)
      相澤雅文・ 本郷一夫
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 20 Pages: 352-364

    • NAID

      40019052079

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Journal Article] 「気になる」児童の行動変容と支援との関連-「気になる」児童のチェックリストと心理尺度「Q-U」を通して-2010

    • Author(s)
      相澤雅文・本郷一夫
    • Journal Title

      京都教育大学紀要

      Volume: 117 Pages: 115-127

    • NAID

      120006396539

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Journal Article] 集団適応に困難さをかかえる児童とその支援に関する研究-小学校1年~3年の学級担任への調査から-2010

    • Author(s)
      相澤雅文・本郷一夫
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 19 Pages: 135-146

    • NAID

      40017225789

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Presentation] 発達支援において臨床実践と基礎研究を繋げる2019

    • Author(s)
      相澤雅文,神尾陽子,森口佑介,尾崎康子
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究102018

    • Author(s)
      平川久美子・飯島典子・高橋千枝・相澤雅文・本郷一夫
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究6 -「気になる」児童の情動発達における項目別特徴-2018

    • Author(s)
      本郷一夫・平川久美子・飯島典子・高橋千枝・相澤雅文
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究11 -「気になる」児童の共感に影響する要因の検討-2018

    • Author(s)
      飯島典子・高橋千枝・相澤雅文・本郷一夫・平川久美子
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究8 ―「気になる」児童の学校適応の困難さによる比較―2018

    • Author(s)
      相澤雅文・平川久美子・飯島典子・高橋千枝・本郷一夫
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究10 -「気になる」児童の表情および言葉による情動表現の特徴-2018

    • Author(s)
      平川久美子・飯島典子・高橋千枝・相澤雅文・本郷一夫
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究92018

    • Author(s)
      本郷一夫・平川久美子・飯島典子・高橋千枝・相澤雅文
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究112018

    • Author(s)
      飯島典子・平川久美子・高橋千枝・相澤雅文・本郷一夫
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究7 ―「気になる」児童の行動特性と情動発達項目との関連―2018

    • Author(s)
      高橋千枝・相澤雅文・本郷一夫・平川久美子・飯島典子
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究9 -情動項目の判別分析による「気になる」児童の特徴-2018

    • Author(s)
      本郷一夫・平川久美子・飯島典子・高橋千枝・相澤雅文
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究4 -「気になる」児童の行動特性と情動理解および共感との関連-2017

    • Author(s)
      高橋千枝・相澤雅文・本郷一夫・飯島典子・平川久美子
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究4 -情動抑制と誇り・恥の特徴-2017

    • Author(s)
      相澤雅文・飯島典子・平川久美子・高橋千枝・本郷一夫
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究1 -「気になる」児童の情動発達の特徴-2017

    • Author(s)
      本郷一夫・飯島典子・平川久美子・高橋千枝・相澤雅文
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究2 -「気になる」行動の特徴-2017

    • Author(s)
      飯島典子・平川久美子・高橋千枝・相澤雅文・本郷一夫
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 児童期の情動発達とその特異性に関する研究3 -「気になる」児童の行動特性と表情および言葉による情動表現との関連-2017

    • Author(s)
      平川久美子・高橋千枝・相澤雅文・本郷一夫・飯島典子
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03508
  • [Presentation] 「気になる」児童の外的適応・内的適応に関する研究-6年間の縦断的調査から-2016

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Organizer
      特殊教育学会第 54 回大会
    • Place of Presentation
      新潟 朱鷺メッセ
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Presentation] 児童期の情動発達アセスメントの方向性-児童期における内的適応と外的適応の観点から-2016

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Organizer
      日本発達心理学会 第27回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2016-04-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04828
  • [Presentation] 発達障害と学習保障2013

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Organizer
      日本LD学会第22回大会
    • Place of Presentation
      横浜国際会議場
    • Year and Date
      2013-10-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Presentation] 発達障害と学習保障2013

    • Author(s)
      相澤 雅文・有澤直人・ 山下博伸・横山瑠美・後藤友紀子
    • Organizer
      日本LD学会第22回大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Presentation] 集団適応に課題がある児童の縦断的研究(1)-「気になる」児童のチェックリストと心理尺度「Q-U」との関連から-2012

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Year and Date
      2012-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Presentation] 学級集団への適応に課題をかかえる児童に関する研究(3)2012

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Presentation] 学級集団への適応に課題をかかえる児童に関する研究(3 )2012

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Presentation] 学級集団への適応に課題を抱える児童に関する研究(2)-下学年(1~3年生)と上学年(4~6年生)の比較から-2011

    • Author(s)
      相澤雅文
    • Organizer
      日本特殊教育学会第49回大会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2011-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • [Presentation] 教師の見取りと児童の心理の時系列的変化-「気になる」児童のチェックリストと心理尺度「Q-U」との関連から-2011

    • Author(s)
      相澤雅文・本郷一夫
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2011-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330185
  • 1.  HONGO Kazuo (30173652)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 2.  SUDA Osamu (50132098)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  TAKAHASHI Chie (00412916)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 4.  HATANO Etsuko (50114921)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NAGASAKI Tsutomu (80172518)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SAWAE Yukinori (20364846)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KAMIYA Tetsuji (60352548)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Hattori Kanetoshi (10346637)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  Ishizawa Kimiharu (10125495)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  平川 久美子 (30711246)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 11.  水谷 好成 (40183959)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  小田 隆史 (60628551)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  小野寺 泰子 (90586752)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  鵜川 義弘 (20232803)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  齊藤 千映美 (20312689)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  黒川 修行 (30431505)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  福井 恵子 (00238453)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  菅原 敏 (80282151)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  竹森 徹士 (90282087)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  根本 アリソン (40634366)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  村上 由則 (90261643)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  安東 茂樹 (40273817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  田口 浩継 (50274676)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi