• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NISHIDA Harumi  西田 晴美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

西田 晴美  ニシダ ハルミ

Less
Researcher Number 10556054
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 跡見学園女子大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2011 – 2016: 東京農業大学, 生物産業学部, 准教授
2009: 聖母女学院短期大学, 児童教育学科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Except Principal Investigator
Educational technology
Keywords
Principal Investigator
統語構造 / 命題形成 / プロソディ / リーディング・プロセス / 質的研究 / チャンク / 統語解析 / 音読 / リーディング
Except Principal Investigator
音声知覚 … More / 教材開発 / シャドーイング / RST / 語学学習SNS / 半構造化面接 / 異なる習熟度 / WBT学習支援 / 自律学習習慣 / 英文理解力 / 学習者要因 / 教材開 / EFL / WBT学習環境 / WBT学習支援システム / 英語教育 / 学習環境 / 教材関発 / 読解処理の效率化 / 言語処理プロセス / 外国語としての英語 / 音読 / SNS / ボトムアップ処理 / 自律学習支援システム / 音声知覚力 / 学習コミュニティ / 情意因子 / WBT / EFL:ESL / 音韻符号化 / 音声知覚九 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (33 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  A Study of the Language Internalization Process and its Application to Reading Comprehension with Reading AloudPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nishida Harumi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Agriculture
  •  A study on the impact of the WBT use for EFL learners' class with various proficiency levels

    • Principal Investigator
      KURAMOTO Atsuko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima International University
  •  A Systematical Study on the EFL Instruction Methods Reading Aloud and Shadowing Utilizing WBT System

    • Principal Investigator
      KURAMOTO Atsuko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima International University

All 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 比較・応用音声学シリーズ第1巻 英語音声の教育と研究2017

    • Author(s)
      伊関敏之、平石順久、神谷厚徳、佐々木彩子、鈴木薫、西田晴美
    • Publisher
      一粒書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370709
  • [Book] ブリッジから始めるTOEIC®テスト2015

    • Author(s)
      林姿穂, 西田晴美, Brian Covert
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      朝日出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370709
  • [Book] 今を読み解くVOAスペシャルイングリッシュ Upgrade your English Skills with Shadowing VOA Special English2014

    • Author(s)
      倉本 充子、西田 晴美、釣井 千恵、ホーソン ティモシーF.
    • Total Pages
      86
    • Publisher
      三修社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Book] 今を読み解くVOA スペシャルイングリッシュ Upgrade your English Skills with Shadowing VOA Special English2013

    • Author(s)
      倉本 充子、西田 晴美、釣井 千恵、ホーソン ティモシーF.
    • Total Pages
      86
    • Publisher
      三修社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Book] 倉本充子のVOAシグーズVOA Special English for Shadoming & Reading Aloud I.2008

    • Author(s)
      倉本充子、西田晴美, 越智徹, 他2
    • Total Pages
      54
    • Publisher
      アドウィン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] Impact of Prosody Acquisition on Chunk Recognition and Reading Skills2016

    • Author(s)
      Harumi Nishida
    • Journal Title

      英語音声学

      Volume: 第20号 Pages: 127-139

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370709
  • [Journal Article] The Minimal English Test for Engineering Majors: Its Correlation with the University Entrance Examination (English Part) 20142015

    • Author(s)
      KUBO, H., NISHIDA, H., & MAKI, H.
    • Journal Title

      東京農業大学農学集報

      Volume: 第60巻1号 Pages: 34-39

    • NAID

      110009917588

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370709
  • [Journal Article] The Influence of Chunk Learning on Reading Comprehension : Process of Acquiring Chunking2014

    • Author(s)
      Harumi Nishida
    • Journal Title

      THE JOURNAL OF ASIA TEFL

      Volume: Vol.10, No.4 Pages: 163-183

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] Investigating Differences in the Reading Processes of Advanced and Intermediate Readers2014

    • Author(s)
      Harumi Nishida
    • Journal Title

      The Journal of Asia TEFL

      Volume: Vol.11, No. 3 Pages: 133-156

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370709
  • [Journal Article] FL 学習者への授業内個別助言の可能性‐コンピュータテストタイプによる説明力の異なり‐2013

    • Author(s)
      倉本 充子、西田 晴美、釣井 千恵、越智 徹
    • Journal Title

      CIEC 研究会論文誌

      Volume: vol.4 Pages: 11-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] EFL学習者への授業内個別助言の可能性 ‐コンピュータテストタイプによる説明力の異なり‐2013

    • Author(s)
      倉本充子・西田晴美・釣井千恵・ 越智徹
    • Journal Title

      CIEC研究会論文誌

      Volume: 4 Pages: 11-18

    • NAID

      40020238393

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] What advice is proper for EFL students to improve their comprehension levels?2012

    • Author(s)
      KURAMOTO, Atsuko; OCHI, Toru; NISHIDA, Harumi; TSURII, Chie
    • Journal Title

      Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education(ELEARN)2012

      Volume: 1 Pages: 1827-1832

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] 音読による多読実践学習者の体験プロセス2012

    • Author(s)
      西田晴美
    • Journal Title

      Jacet Journal

      Volume: 55 Pages: 129-138

    • NAID

      110009553864

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] What advice is proper for EFL students to improve their comprehension levels?2012

    • Author(s)
      Atsuko Kuramoto, Toru Ochi, Harumi Nishida, Chie Tsurii
    • Journal Title

      Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2012

      Pages: 1827-1832

    • URL

      http://www.editlib.org/p/41872

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] 音読による多読実践学習者の体験プロセス2012

    • Author(s)
      西田 晴美
    • Journal Title

      Jacet Journal

      Volume: No.55 Pages: 129-138

    • NAID

      110009553864

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] The impact of the WBT use for EFL learners' self-fulfillment : a challenge for a waveform viewer using digital tablet2011

    • Author(s)
      Atsuko Kuramoto, Toru Ochi, Harumi Nishida, Yukari Isobe
    • Journal Title

      E-Learn 2011--World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education

      Pages: 250-256

    • URL

      http://www.editlib.org/p/38708/

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] The impact of the WBT use for EFL learners’ self-fulfillment: a challenge for a waveform viewer using digital tablet2011

    • Author(s)
      Kuramoto, A., Ochi, T., Nishida, H., Isobe, Y.
    • Journal Title

      E-Learn 2011--World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education

      Volume: 2011 Pages: 250-256

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Journal Article] WBT利用シャドーイング指導効果の検証-音声知覚力および英語理解力への影響-2010

    • Author(s)
      倉本充子, 西田晴美. 磯辺ゆかり, 氏木道人
    • Journal Title

      Language Education & Technology Vol.47(inpress)

    • NAID

      110008441805

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] シャドーイング練習へのWBT利用の影響:EFL学習者の達成感と伸長得点の関係.2009

    • Author(s)
      倉本充子. 西田晴美, 磯辺ゆかり
    • Journal Title

      第35回全国英語教育学会鳥取研究大会発表予稿集 有

      Pages: 118-119

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] 読解指導法としての音読・チャンキング・文法指導間の比較2009

    • Author(s)
      西田晴美
    • Journal Title

      『関西レヴュー』第25, 26合併号

      Pages: 41-49

    • NAID

      40016737080

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] 読解指導法としての音読・チャンキング・文法指導間の比較.2009

    • Author(s)
      西田晴美.
    • Journal Title

      関西レヴュー 第25.26合併号

      Pages: 41-49

    • NAID

      40016737080

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] 異なる教室環境におけるシャドーイング指導の効果-音声知覚への影響-.2009

    • Author(s)
      倉本充子. 磯辺ゆかり, 氏木道人. 西田晴美
    • Journal Title

      第49回外国語教育メディア学会全国研究大会発表予稿集

      Pages: 196-197

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] 音読・シャドーイングを活用した異なる読解指導法問の比較-短期・中期の分析-.2008

    • Author(s)
      倉本充子, 氏木道人, 西田晴美, 他
    • Journal Title

      関西英語教育学会SELT31号

      Pages: 37-46

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] The Effects of Phrase Reading and Reading Aloud Practice on Reading Skills.2008

    • Author(s)
      Nishida, H.
    • Journal Title

      言語と文化 第19号

      Pages: 107-118

    • NAID

      120005282004

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] Improving Reading with the Help of Reading Aloud.2007

    • Author(s)
      Nishida, H.
    • Journal Title

      言語と文化 第16号

      Pages: 117-131

    • NAID

      120005281972

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Journal Article] Seeking for Effective Instructions for Reading: The Impact of Shadowing. Text-presented Shadowing and Reading輸loud Tasks.2007

    • Author(s)
      Kuramoto. A., Shiki, O. Nishida, H.., et al.
    • Journal Title

      LET関西支部研究集録11

      Pages: 13-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500836
  • [Presentation] 音読実践学習者の体験2016

    • Author(s)
      西田晴美
    • Organizer
      第24回外国語教育質的研究会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370709
  • [Presentation] プロソディの習得がチャンクの認識とリーディング力に及ぼす影響2015

    • Author(s)
      西田晴美
    • Organizer
      日本英語音声学会創立 20周年記念全国大会
    • Place of Presentation
      呉工業高等専門学校
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370709
  • [Presentation] EFL授業内シャドーイング訓練を活かすテキストの活用法2014

    • Author(s)
      倉本充子、西田晴美、釣井千恵、Hawthorne, Timothy Floyd
    • Organizer
      JACET(大学英語教育学会)第53回国際大会
    • Place of Presentation
      広島市立大学
    • Year and Date
      2014-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370709
  • [Presentation] チャンク習得が読解理解度に及ぼす影響に関する事例研究2013

    • Author(s)
      西田晴美
    • Organizer
      全国英語教育学会 第39回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2013-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Presentation] The impact of the WBT use for EFL learners’ self-fulfillment: a challenge for a waveform viewer using digital tablet2011

    • Author(s)
      Kuramoto, A., Ochi, T., Nishida, H., Isobe, Y.
    • Organizer
      E-Learn 2011
    • Place of Presentation
      Sheraton, Honolulu
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Presentation] 短期集中型英語シャドーイング訓練を受けた学習者の体験分析2011

    • Author(s)
      倉本充子, 西田晴美, 釣井千恵, T.ホーソン
    • Organizer
      JACET関西支部秋季大会
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • [Presentation] 音読による多読実践学習者の体験プロセス

    • Author(s)
      西田晴美
    • Organizer
      関西英語教育学会(KELES)
    • Place of Presentation
      京都外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501188
  • 1.  KURAMOTO Atsuko (20352031)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 2.  OCHI Toru (10352048)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 3.  TSUKAMOTO Toyohisa (40389101)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SHIKI Osato (20369680)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  TSURII Chie (00580648)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 6.  HAWTHORNE Timothy F. (10412355)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 7.  HAYASHI Shiho (80649830)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  後藤 広太郎 (30579917)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  ISOBE Yukari
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 10.  AKATSUKA Mari
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi