• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TONISHI Shoju  遠西 昭壽

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

遠西 昭壽  トオニシ シヨウジユ

TOONISHI Shoju  遠西 昭寿

TONISHI Shouju  遠西 昭寿

TONISHI Shoji  遠西 昭寿

遠西 昭寿  トオニシ ショウジュ

Less
Researcher Number 20135396
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016: 愛知教育大学, その他部局等, 名誉教授
2014: 愛知教育大学, その他部局等, 名誉教授
2013: 愛知教育大学, 教育学部, 名誉教授
2009 – 2010: 愛知教育大学, 教育学部, 教授
1994 – 2006: 愛知教育大学, 教育学部, 教授 … More
1993: 愛知教育大学, 教育学部地学, 助教授
1990 – 1991: 愛知教育大学, 教育学部, 助教授
1987 – 1988: 愛知教育大学, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Science education / Education on school subjects and activities / Science education / 科学教育(含教育工学)
Except Principal Investigator
教科教育 / Science education / 科学教育(含教育工学) / Education on school subjects and activities / Science education / Science education
Keywords
Principal Investigator
理科授業 / 構成主義 / 科学知識 / 科学観 / 観察・実験 / 科学館 / コミットメント / 教師の役割 / 教授学習論 / 理科教育 … More / アジアの理科教育 / 韓国 / 中国(北京・上海・香港) / 台湾 / シンガポール / シンガポールの理科教育 / 上海の理科教育 / 香港の理科教育 / 北京の理科教育 / 科学教育 / 授業法 / 教授法 / 新科学観 / 観察の理論負荷性 / 共約不可能 / プリコンセプション / 代替理論 / 科学の用語 / 観察事実 / 理論負荷 / パラダイム / 異常な科学 / 新科学哲学 / 運勢ライン法 / 問題解決 / 問の構造 / Science Education / Science Teaching / Scientific Perspective / Teaching Method / Constructivism / CONCEPT MAP(コンセプトマップ) / 概念構造 / 地学 / ISM法 / パーソナルコンピュータ / Concept Map(コンセプトマップ) / 地学領域 / Concept Map / Concept Structure / Earth Science / ISM method … More
Except Principal Investigator
理科教師教育 / 理科授業 / 理科教育 / 課題研究 / ISM構造化法 / 課題モジュール / 理科 / 教員養成 / 授業評価 / 科学授業の比較 / 量的分析 / 知識量 / 思考力 / 理科授業研究 / 学習評価 / 比較分析 / 東アジア / 理科授業分析 / カリキュラム改革 / 教育制度 / 比較研究 / 授業過程 / 教育改革 / 比較教育 / 教科書比較 / 授業分析 / アジア4ヶ国 / コンピュ-タリテラシ- / コンピュ-タ不安 / コンピュ-タ教育 / 情報教育 / CAI / テスト / computer literacy / computer anxiety / computer based education / information processing education / computer-assisted instruction / test / 構造チャ-ト / 学習ユニット / クラスタ-構造チャ-ト / 課題 / 宇宙の中の星 / 空気中の水蒸気 / 地層と岩石 / 構造化チャ-ト / クラスタ- / 画像処理システム / 岩石組成 / 小学校理科C区分 / 中学校理科第2分野地学 / 高等学校地学IA・IB・II / ISM法 / 理科目標分析 / 理科学習内容分析 / Science education / Structural chart / Learning units / cluster structural chart / Learning tasks / Stars in the universe / Vapour in atmosphere / Strata and rocks / 中学校理科第2分野 / 地学領域 / 天文単元 / 気象単元 / 地質単元 / 中学校理科 / 課題要素項目 / 目標-課題チャート / 地学分野 / 学習指導要領 / 教科書 / 観察・実験 / 観点別目標・評価 / 観点別目標、評価 / 小学校・中学校 / カテゴリー / 活動 / 関心・意欲・態度 / 観点別評価 / SCIENCE EDUCTION. / EARTH SCIENCE UNIT. / COURSE OF STUDY. / TEXTBBOK. / LEARNING MODULE. / OBSEVATION AND LOB.WORK. / ISM STRUCTURAL METHOD. / LEARNING EVALUATION. / 理科の好嫌 / 認識と好嫌との関係 / 興味・関心・意欲 / 小学生 / 中学生 / 興味・関心,意欲 / ミスコンセプション / 興味・関心、意欲 / emotion for science / correlation between amotion and cognition / interest / elementary school student / lower secondary school student / スペース・コラボレーション・システム / SCSによる授業実践 / VSAT局 / SCS(スペースコラポレーションシステム) / 理科の教員の資質 / 理科のミニマムエセンシャル / テレビ会議システム / SCS(スペース・コラボレーション・システム) / Space Collaboration System / Lecture with SCS in University / Pre-service Training / Students' Evaluation / Science Education / Very Small Aperture Terminal / 理科の教育課程 / アンケート調査 / 教育課程の構成原理 / 教育課程の構成要素 / curriculum of science / investigation of opinionaire / concept to make curriculum / fundamental factor to make curriculum / 理科教師 / 科学の本質 / 理科授業観 / 科学の価値・意味 / 科学の限界 / 科学実験の役割 / 科学の想像的要素 / 経験主義科学観 / 相対主義科学観 / 科学観 / Science Teachers / The nature of Science / The View of Science Teaching / The Value and Means of Science / Science Teacher Education / The Limit of Science / The Role of Science Experiment / The Imaginative elements of Science / 授業研究 / 学習指導案 / ビデオスタディ / 実践的指導力 / 学習指導案検討 / ビデオ記録 / 教師教育 / 指導技術 / Lesson study / Teaching plan / Video study / Assessment / Teacher preparation / Skills for teaching practice Less
  • Research Projects

    (14 results)
  • Research Products

    (29 results)
  • Co-Researchers

    (34 People)
  •  Research on the Analysis and Factors of Science lessons in Four Asian Countries

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Atsushi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Nagoya Gakuin University
      Aichi University of Education
  •  Recent Reform on Science Education in the Developing Asian Countries and AreasPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TONISHI Shoju, 川上 昭吾
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Clinical Research on Science Education and application to Science Teacher Education

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Atsushi
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Reconsideration of Science Teaching from New Scientific PerspectivePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TONISHI Shoju
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  理科の授業における観察・実験の再考と教授学習過程の再検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      遠西 昭壽
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Analytical Research on the Relationship between Science Teachers' Value of Science and Method of Science Teaching

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Atsushi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Developmental study of science curriculum aiming at the fixing of fundamental knowledge and ability and at the growth of science and technology

    • Principal Investigator
      KAWAKAMI Shogo
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  A Study on Pre-Service Training Methods with SCS for Information Literacy of Teachers

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Tateo
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  A TRIAL METHOD FOR EVALUATION OF INTEREST,MOTIVATION,AND LAVORATORY WORKS,ELEMENTARY AND SECONDARY SCHOOL SCIENCE EDUCATION.

    • Principal Investigator
      ISHII Atsushi, 榊原 雄太郎
    • Project Period (FY)
      1995 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      UNIVERSITY OF TOKYO GAKUGEI
  •  Investigating the children's emotion to science and the effective use of the results of the cognition process in science lessons

    • Principal Investigator
      KAWAKAMI Shogo
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  中学校理科教育における課題研究の方法の開発

    • Principal Investigator
      榊原 雄太郎
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Develpment of Computer Literacy Test for Junior High and High School Students

    • Principal Investigator
      IMAE Kuniharu
    • Project Period (FY)
      1990 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      Aichi Univeristy of Education
  •  Development and trial for method of learning tasks in science education.

    • Principal Investigator
      SAKAKIBARA Yutaro
    • Project Period (FY)
      1990 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  The Development of the System of Constructing Concept Map and the Applications of the SystemPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TONISHI Shoju
    • Project Period (FY)
      1987 – 1988
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      科学教育(含教育工学)
    • Research Institution
      AICHI UNIVERSITY OF EDUCATION

All 2016 2015 2014 2013 2010 2009 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 新城市とその周辺に産する鉱物『新城市の自然 地学編 ー後世に残したい新城市の地質遺産ー』2015

    • Author(s)
      遠西昭寿
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      鳳来寺山自然科学博物館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Journal Article] Lesson Study and Factors of Elementary and Secondary Science in Japan, Chinese HongKong, Korea and Chinese Taiwan2015

    • Author(s)
      Atsushi Yoshida, Shoju Tonishi, Young Tae Kong, Mei-Yu Chang, Alice S.L. Wong
    • Journal Title

      Conference Programme and Abstracts Book

      Volume: 1 Pages: 61-63

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Journal Article] 粒子概念による物質の三態変化の指導 -経験と理論を統合するコ ンセプトマップの「ラベル展開」手法の提案-2015

    • Author(s)
      福田恒康・遠西昭寿
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 52(2) Pages: 203-211

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Journal Article] 科学理論の内部構造の理解に留意したイオン概念の指導2014

    • Author(s)
      福田恒康、遠西昭壽
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 55,3 Pages: 333-340

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Journal Article] 我が国の小・中学校における理科授業の特徴と問題2014

    • Author(s)
      遠西昭壽
    • Journal Title

      日本科学教育学会論文集

      Volume: 38 Pages: 245-248

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Journal Article] 天体の運動に関するホーリスティックな理解 ―地動説の優位性を実感する授業―2013

    • Author(s)
      福田家康・大嶋由加・遠西昭寿
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 54(2) Pages: 249-256

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Journal Article] アジア諸国の科学教育改革と日本への示唆-中国(上海)、科学的素養の育成を目指して2010

    • Author(s)
      磯崎哲夫、金京沢、遠西昭壽
    • Journal Title

      現代理科教育改革の特色とその具現化(東洋館出版発行単行本所収論文)

      Pages: 185-191

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Journal Article] アジア諸国の科学教育改革と日本への示唆-中国(上海)、科学的素養の育成を目指して2010

    • Author(s)
      磯崎哲夫・金京沢・遠西昭壽
    • Journal Title

      『現代理科教育改革の特色とその具現化』東洋館出版発行単行本所収論文

      Pages: 185-191

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Journal Article] 科学の「ことば」とその使い方の学びとしての理科授業2009

    • Author(s)
      遠西昭壽
    • Journal Title

      理科の教育 58(683)

      Pages: 5-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Journal Article] 科学とは何か一科学観と理科教育の方法2009

    • Author(s)
      遠西昭壽
    • Journal Title

      理科の教育 58(682)

      Pages: 54-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Journal Article] 科学の性格と科学の持つ社会性に留意した教育課程の創造を2006

    • Author(s)
      遠西昭寿
    • Journal Title

      理科の教育 55・4

      Pages: 8-10

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Journal Article] Creation of curriculum paying attention to characteristics and social role of science2006

    • Author(s)
      Shoju Tonishi
    • Journal Title

      Science Education Monthly Vol.55 No.4

      Pages: 8-10

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Journal Article] Domain specific Knowledge and academic performance2005

    • Author(s)
      Shoju Tonishi
    • Journal Title

      Modern Educational Science(Gendai Youiku Kagaku) No.588

      Pages: 56-59

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Journal Article] What is the scientific thinking: It means that you talk to yourself using science words in the context of science.2005

    • Author(s)
      Shoju Tonishi
    • Journal Title

      Science Education Monthly Vol.54 No.7

      Pages: 4-7

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Journal Article] 科学的思考とは科学の文脈において科学の「ことば」で自らに語ること2005

    • Author(s)
      遠西昭寿
    • Journal Title

      理科の教育 53・7

      Pages: 4-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Journal Article] 知の領域固有性と学力2005

    • Author(s)
      遠西昭寿
    • Journal Title

      現代教育科学 588

      Pages: 56-59

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Journal Article] 科学的思考とは科学の文脈において科学の「ことば」で自らに語ること2005

    • Author(s)
      遠西昭寿
    • Journal Title

      理科の教育 54・7

      Pages: 4-7

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Journal Article] 新科学観からの理科授業の再解釈2004

    • Author(s)
      遠西 昭寿
    • Journal Title

      理科の教育 53・625

      Pages: 16-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Journal Article] 概念変換をめざす授業への方法論的示唆2004

    • Author(s)
      遠西 昭寿
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会論文集 2

      Pages: 198-198

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500585
  • [Presentation] Nature of Science for all Science Teachers2016

    • Author(s)
      TONISHI Shoju
    • Organizer
      東アジア科学教育学会(EASE2016TOKYO)
    • Place of Presentation
      東京理科大学(東京都新宿区)
    • Year and Date
      2016-09-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Presentation] 『発見学習』批判2015

    • Author(s)
      遠西昭寿
    • Organizer
      日本理科教育学会第65回全国大会
    • Place of Presentation
      京都教育大学(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Presentation] 小学校における天体の回転に関する指導の問題と教授法の提案2015

    • Author(s)
      遠西昭寿
    • Organizer
      日本地学教育 学会第69回全国大会
    • Place of Presentation
      福岡教育大学(福岡県・宗像市)
    • Year and Date
      2015-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Presentation] 理科は暗記科目か -事実による理論決定不全性と事実に基づかない理論の扱い -2013

    • Author(s)
      遠西昭壽
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Presentation] 協働的学習における学習者間の相互作用に関する基礎的研究2009

    • Author(s)
      彦坂訓宏, 遠西昭寿
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Presentation] 『科学』を理解するために2009

    • Author(s)
      遠西昭寿, 佐野嘉昭
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Presentation] 科学的理解とホーリズム2009

    • Author(s)
      佐野嘉昭, 遠西昭寿
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Presentation] 「科学的な見方や考え方」の指導に関する方略

    • Author(s)
      遠西昭壽
    • Organizer
      日本理科教育学会第39回東海支部大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Presentation] 調和的理論ネットワークとしての光合成と呼吸の理解

    • Author(s)
      佐野嘉昭・遠西昭寿
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学(愛媛県)
    • Year and Date
      2014-08-23 – 2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Presentation] コンセプトマップを用いた『物質の粒子概念』の授業展開: 『物質の三態』と『物質の状態変化』を実感させる授業

    • Author(s)
      福田恒康・遠西昭寿
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学(愛媛県)
    • Year and Date
      2014-08-23 – 2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • 1.  YOSHIDA Atsushi (90115668)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  KAWAKAMI Shogo (10033896)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  SAKAKIBARA Yutaro (90014753)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  ISHII Atsushi (20014722)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  OTAKA Izumi (70176907)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  HASHIMOTO Takeo (00112368)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SHIMOJO Takashi (50014767)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  ISHIDA Hiroyuki (30024003)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  HIRANO Toshihide (70325033)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  FUKUCHI Akiteru (80107721)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  KUSUYAMA Ken (20452328)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MORIMOTO Koichi (70243350)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  ISOZAKI Tetsuo (90243534)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  YOU Kyonmi (00346941)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  IMAE Kuniharu (60023967)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  SHIBATA Rokuji (20023997)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  SHIMUZU Hidemi (60025111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KITAOKA Takeshi (60024022)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  HIRATA Kenichi (20024060)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  URANO Hiroshi (50185089)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MATSUKAWA Masaki (30127914)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  MAKINO Harutoshi (30165683)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  HORI Tetsuo (30145106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  TOKITA Yosinobu (20018659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  NISHIKAWA Zyun (80218130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  OGAWA Masakata (80143139)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  NOGAMI Tomoyuki (80127688)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  大鹿 聖公 (50263653)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  木原 寛 (90153171)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  KONG Young Tae
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 31.  Chang Mei-Yu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 32.  Chiu Fu-Yuan
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  Wong Alice S. L.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 34.  CHENG Maurice Man-Wai
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi