• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KADOTA Shuhei  門田 修平

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KADOTA Syuhei  門田 修平

門田 修平  カドタ シュウヘイ

Less
Researcher Number 20191984
External Links
Affiliation (Current) 2022: 関西学院大学, 法学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2011 – 2021: 関西学院大学, 法学部, 教授
2004 – 2009: 関西学院大学, 法学部, 教授
1996: 関西学院大学, 法学部, 助教授
1995: 関西学院大学, 文学部, 助教授
1993 – 1994: 関西学院大学, 法学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
シャドーイング / 近赤外分光法 / 文処理 / 外国語としての英語 / リスニング / 眼球運動 / 第二言語習得 / 語彙処理 / プライミング法 / 語彙アクセス … More / 単語処理テスト / プライム語 / ターゲット語 / 脳内処理 / 内的音声化 / リーディング / 音韻ループ / 顕在知識 / 潜在知識 / 内的リハーサル / NIRS(近赤外線分光法測定装置) / 光トポグラフィ / 第二言語としての英語 / NTRS / 近赤外線分光法測定装置 / 英文読解 / 酸化ヘモグロビン / 脳内処理プロセス / ガーデンパス文 / 統語解析 / 意味処理 / 日本人英語学習者 / 心理言語学 / 統語理解 / Eye Movements / Sentence Processing / Garden Path Sentences / English as a Foreign Language / Syntactic Parsing / Semantic Processing / Japanese Learners of English / Psycholinguistics / 音声知覚 / マガーク効果 / インプット効果 / 眼球視線分析 / 顔動画 / 英語音声学習 / 近赤外線分光法 / fMRI / ワーキングメモリ / 刺激再生法 … More
Except Principal Investigator
l / r / 2つの音声処理機構 / 音声処理機構の階層性 / 日本人幼児の / 弁別能力の変化 / 幼児の音声知覚能力の測定法 / 2つのリズム処理機構 / 純粋語〓患者のtiming control / listeningとspeakingの単位 / 脳梁離断患者のリズム処理 / holisticとanalyticな言語処理能力の関係 / listeningの過程 / リズム処理機構の階層性 / 乳児の音声知覚の発達的変化 / 日本人乳児による英語の / 知覚 / プロソディの処理中枢 / 幼児の音声知覚能力の発達的変化 / 音声談話理解のメカニズム / 音節の構造と言葉のリズム / 全体的音声処理機構とモ-ラ / 日本語の聴解単位 / 日本人乳児の / r-1 / 弁別 / 幼児の音声知覚の発達的変化の原因 / 全体的音声知覚と分析的音声知覚 / 音声学的知覚と音素的知覚 / シャドーイング / 実践 / 効果 / 自己評価 / 実践とフィードバック / アクティブ・ラーニング / 小学校英語教育 / 文字指導 / 眼球運動 / 外国語教育 / リーディング / ピクチャーカード / 小学校英語 / 英語リーディング / 小学校英語文字指導 Less
  • Research Projects

    (11 results)
  • Research Products

    (58 results)
  • Co-Researchers

    (28 People)
  •  シャドーイングが英語学習者のメタ認知に与える効果:NIRSによる脳内機構の解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      門田 修平
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  日本語教育におけるシャドーイングの効果と教材開発に関する研究

    • Principal Investigator
      深見 兼孝
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  正確で流ちょうな英語リーディングの基盤を育成する小学校での文字指導

    • Principal Investigator
      畑江 美佳
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Shukutoku University
      Naruto University of Education
  •  The Effect of Watching Model Speaker's Face in ESL ShadowingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KADOTA Shuhei
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  The Effect of Shadowing and Oral Reading on Acquisition of English as FL: A NIRS StudyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KADOTA Shuhei
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  The Interface between Lexical and Sentence Processing in L2 : An Empirical Study of Japanese EFL LearnersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KADOTA Syuhei
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Eye-Movement Study on Processing Garden Path Sentences by Japanese EFL LearnersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KADOTA Shuhei
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  認知・言語能力の発達におけるプロソディーの役割-神経心理学的考察

    • Principal Investigator
      河野 守夫
    • Project Period (FY)
      1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      Kobe City University of Foreign Studies
  •  認知・言語能力の発達におけるプロソディーの役割-神経心理学的考察

    • Principal Investigator
      河野 守夫
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      Kobe City University of Foreign Studies
  •  認知・言語能力の発達におけるプロソディーの役割-神経心理学的考察

    • Principal Investigator
      河野 守夫
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      Kobe City University of Foreign Studies
  •  認知・言語能力の発達におけるプロソディーの役割…神経心理学的研究…

    • Principal Investigator
      河野 守夫
    • Project Period (FY)
      1993
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      Kobe City University of Foreign Studies

All 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2012 2010 2009 2008 2007

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] フォーミュラと外国語学習・教育2020

    • Author(s)
      金澤佑、生馬 裕子、泉 惠美子、磯辺ゆかり、門田修平、里井 久輝、 杉浦香織 、平井愛、 堀智子 、松田紀子 、三木浩平、 森下美和 、籔内智 、ラフラー ルイ
    • Total Pages
      189
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874248348
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Book] 音読で外国が話せるようになる科学2020

    • Author(s)
      門田修平
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      SBクリエイティブ
    • ISBN
      9784815600747
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Book] 音読で外国語が話せるようになる科学2020

    • Author(s)
      門田修平
    • Total Pages
      190
    • Publisher
      SBクリエイティブ
    • ISBN
      9784815600747
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Book] Shadowing as a Practice in L2 Acquisition: Connecting Inputs and Outputs2019

    • Author(s)
      Shuhei, Kadota
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781138485501
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Book] Shadowing as a Practice in Second Language Acquisition:Connecting Inputs and outputs2019

    • Author(s)
      Shuhei Kadota
    • Total Pages
      199
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781138485501
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Book] Shadowing as a Practice in Second Language Acquisition:Connecting Inputs and Outputs2019

    • Author(s)
      Shuhei, KADOTA
    • Total Pages
      214
    • Publisher
      Routledge
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Book] 英語リスニング指導ハンドブック2018

    • Author(s)
      鈴木寿一、門田修平
    • Total Pages
      392
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246193
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Book] 外国語を話せるようになるしくみ2018

    • Author(s)
      門田修平
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      SBクリエイティブ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Book] 外国語を話せるようになるしくみ シャドーイングが言語習得を促進するメカニズム2018

    • Author(s)
      門田修平
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      SBクリエイティブ
    • ISBN
      9784797395327
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Book] 英語リスニング指導ハンドブック2018

    • Author(s)
      鈴木寿一,門田修平編著
    • Total Pages
      391
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246193
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Book] 英語リスニング指導ハンドブック2018

    • Author(s)
      鈴木寿一、門田修平
    • Total Pages
      392
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246193
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Book] シャドーイング・音読と英語コミュニケーションの科学2015

    • Author(s)
      門田修平
    • Total Pages
      376
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Book] 英語上達12のポイント2014

    • Author(s)
      門田修平
    • Total Pages
      270
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320124
  • [Book] 現代社会と英語 ー英語の多様性をみつめてー2014

    • Author(s)
      門田修平
    • Total Pages
      396
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320124
  • [Book] シャドーイング・音読と英語習得の科学2012

    • Author(s)
      門田修平
    • Total Pages
      364
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320124
  • [Book] リーディングとライティングの理論と実践:英語を主体的に「読む」・「書く」2010

    • Author(s)
      木村博是、木村友保、氏木道人(編)、門田修平、卯城祐司, ほか(著)
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520532
  • [Book] 科学研究費補助金<基盤研究(C)>研究成果報告書(第二言語における語彙処理と文処理のインターフェイス:日本人英語学習者への実証研究( The Interface between Lexical and Sentence Processing in L2: An Empirical Study of Japanese EFL Learners))2010

    • Author(s)
      門田修平、野呂忠司、長谷尚弥、島本たい子
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520532
  • [Book] 日本人英語学習者の英単語親密度<音声編>2009

    • Author(s)
      横川博一、池村大一郎、門田修平、里井久輝、島本たい子、杉浦香織、谷村緑、中西弘、平井愛、籔内智、山本みどり、吉村満知子
    • Publisher
      くろしお出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520532
  • [Journal Article] 音読を科学的に考察しよう!2020

    • Author(s)
      畑江美佳・門田修平・湯地宏樹
    • Journal Title

      多聴多読マガジン

      Volume: 15-1 Pages: 14-129

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Journal Article] リスニング指導を考えるための観点とは:指導をはじめる前に押さえておくべきこと2019

    • Author(s)
      門田修平
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 68-6 Pages: 10-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Journal Article] リスニング指導を考えるための視点とは:指導をはじめる前に押さえておくべきこと2019

    • Author(s)
      門田修平
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 68-6 Pages: 10-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Journal Article] 第二言語リーディングの指導と学習2018

    • Author(s)
      川崎眞理子、金澤佑、表谷純子、高瀬敦子、伊藤佳世子、門田修平
    • Journal Title

      JACET Kansai Journal

      Volume: 20 Pages: 69-80

    • NAID

      40021531482

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Journal Article] 「聞く力」「話す力」を鍛える100万語シャドーイング2017

    • Author(s)
      門田修平
    • Journal Title

      多聴多読マガジン

      Volume: 62 Pages: 9-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Journal Article] The Effect of Shadowing on the Subvocal Rehearsal in L2 Reading: A Behavioral Experiment2016

    • Author(s)
      KADOTA, Shuhei, KAWASAKI, Mariko, SHIKI, Osato, HASE, Naoya, NAKANO, Yoko, NORO, Tadashi, NAKANISHI, Hiroshi, KAZAI, Koji
    • Journal Title

      Language Education & Technology

      Volume: 52

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Journal Article] The process of comprehending GP Sentences by Japanese EFL students : A psycholinguistic analysis of eye-movement data2007

    • Author(s)
      Shuhei, KADOTA
    • Journal Title

      Journal of the Japan Society of Speech Sciences 8

      Pages: 19-43

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520366
  • [Journal Article] The process of comprehending GP Sentences by Japanese EFL students : A psycholinguistic analys is of eye-movement data2007

    • Author(s)
      KADOTA, Shuhei
    • Journal Title

      ことばの科学研究 8

      Pages: 19-43

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520366
  • [Presentation] ピクチャーカードを見る児童の眼球運動分析: 発音の有無・絵と文字表記の上下位置関係・学年が視覚英単語処理に与える影響2020

    • Author(s)
      畑江美佳・門田修平・湯地宏樹
    • Organizer
      小学校英語教育学会 岐阜大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Presentation] Why are ‘non-verbals' more impressive than ‘verbals’ in human communication?: A mirror-system based L2 acquisitions2020

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      言語教育エキスポ2020
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Presentation] Exploring the Input Effect of Shadowing Training in L2 Acquisition2020

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      ESRC UK-Japan Connection Project 2019-2020(ESRC/JSLARF 国際シンポジウム)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Presentation] 第二言語(英語)の流暢性(fluency)獲得の観点から:4技能入試への期待2019

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      英語教育総合学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Presentation] シャドーイングとL2スピーキング:アウトプット効果に焦点をあてて2019

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      関西英語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Presentation] 音声・位置関係・学年が視覚提示英単語の処理に与える影響:小学児童の眼球運動分析2019

    • Author(s)
      畑江美佳・門田修平
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Presentation] Reconsidering the challenges of two-stage Computer-based English Lexical Processing Test2019

    • Author(s)
      K.Miki, N. Hase, S. Kadota, and 0.Shiki
    • Organizer
      FLEAT VII
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Presentation] 音声・位置関係・学年が視覚提示英単語の処理に与える影響ー小学児童の眼球運動分析ー2019

    • Author(s)
      畑江美佳,門田修平
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Presentation] Assessing Shadowing Practice for L2 Listening: An Input2019

    • Author(s)
      Shuhei Kadota
    • Organizer
      17th ASIA TEFL
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Presentation] Assessing Shadowing Practice for L2 Listening: An Input Effect2019

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      17th Asia TEFL
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Presentation] Reconsidering the challenges of two-stage Computer-based English Lexical Processing Test2019

    • Author(s)
      Kohei Miki, Naoya Hase, Shuhei Kadota, Osato Shiki
    • Organizer
      FLEAT
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Presentation] 第二言語(英語)の流暢性(fluency)獲得の観点から:4技能入試への期待2019

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      英語教育総合学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Presentation] 第二言語コミュニケーションの学習適性を測定する復唱(シャドーイング)力2018

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      英語教育総合学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Presentation] Does Cognitively Challenging CELP-Com Test Provide More Valid L2 Lexical Fluency Measurement in Real-Life Communication?2018

    • Author(s)
      Kadota Shuhei, Hase Naoya, Miki Kohei, Shiki Osato
    • Organizer
      JACET International Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Presentation] ことばの科学会の足跡とわたし: 刊行書籍・雑誌を中心に2018

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      ことばの科学会記念フォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00692
  • [Presentation] ことばの科学会の足跡とわたし2018

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      ことばの科学会記念フォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Presentation] 第二言語コミュニケーションの学習適性を測定する復唱(シャドーイング)力2018

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      英語教育総合学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Presentation] 第二言語コミュニケーションの学習適性を測定する復唱(シャドーイング)力2018

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      英語教育総合学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00688
  • [Presentation] Combining ER with SH in Practices for L2 Acquisition2017

    • Author(s)
      Shuhei Kadota
    • Organizer
      The Fourth World Congress on Extensive Reading
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Presentation] 英語の読解・聴解など第二言語処理を支える認知メカニズム:実行機能(Executive Function)とは何か?2017

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      外国語教育メディア学会九州・沖縄支部大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Presentation] Developing Psycholinguistic Competence through Extensive Reading: The Key to L2 Acquisition2017

    • Author(s)
      Shuhei Kadota
    • Organizer
      The Fourth World Congress on Extensive Reading
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Presentation] Shadowing as a Practice in Second Language Acquisition: Psycholinguistic and Neurolinguistic Viewpoints2016

    • Author(s)
      門田修平、長谷尚弥、中西弘、氏木道人、中野陽子、野呂忠司、川﨑眞理子
    • Organizer
      PacSLRF 2016
    • Place of Presentation
      中央大学多摩キャンパス(〒192-0393 東京都八王子市東中野742-1)
    • Year and Date
      2016-09-11
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Presentation] The Effect of Shadowing on the Subvocal Rehearsal in L2 Reading: An Experiment Using NIRS for Japanese EFL Learners2015

    • Author(s)
      KADOTA, Shuhei; KAWASAKI, Mariko; NAKANISHI, Hiroshi; SHIKI, Osato; HASE, Naoya; NAKANO, Yoko; NORO, Tadashi; KAZAI, Koji
    • Organizer
      FLEATVI(Foreign Language Education and Techonology)
    • Place of Presentation
      Harvard University(USA)
    • Year and Date
      2015-08-11
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03229
  • [Presentation] Facilitating Fluency in L2 Processing: Evidence from Behavioral and Physiological Research2014

    • Author(s)
      Kadota, S., Noro, T., Kawasaki, M., Shiki, O., Hase, N., Nakanishi, H., Nakano, Y.
    • Organizer
      AILA2014 (World Congress of Applied Linguistics)
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Year and Date
      2014-08-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320124
  • [Presentation] シャドーイングからのアプローチ:音声知覚の運動理論を中心に2014

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      大学英語教育学会[JACET]2014年関西支部秋季大会
    • Place of Presentation
      龍谷大学
    • Year and Date
      2014-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320124
  • [Presentation] 英語シャドーイングが英語読解プロセスに与える影響:近赤外分光法による脳内処理メカニズムの検討2014

    • Author(s)
      門田修平、中野陽子、風井浩志、川崎眞理子、氏木道人、中西弘、野呂忠司、長谷尚弥
    • Organizer
      日本認知科学会第31回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2014-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320124
  • [Presentation] The Effect of Shadowing on the Subvocal Process in L2 Reading : A Behavioral Experiment for Japanese EFL Students2012

    • Author(s)
      門田修平, ほか7名
    • Organizer
      米国応用言語学会(American Association for Applied Linguistics)
    • Place of Presentation
      USA:シェラトンボストン
    • Year and Date
      2012-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320124
  • [Presentation] もっと反応時間データの活用を!!:研究および教室でいかに使うか2009

    • Author(s)
      門田修平、赤松信彦、中西弘、長谷尚弥
    • Organizer
      第48回大学英語教育学会(JACET)全国大会課題研究フォーラム
    • Place of Presentation
      北海学園大学豊平キャンパス(札幌市)
    • Year and Date
      2009-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520532
  • [Presentation] 英語リーディングにおける流暢性をいかに高めるか:理論と実践の統合2009

    • Author(s)
      門田修平、藤田賢、野呂忠司、氏木道人
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第49回全国研究大会公募シンポジウム
    • Place of Presentation
      流通科学大学(神戸市)
    • Year and Date
      2009-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520532
  • [Presentation] 英単語アクセスの自動性をめぐって : PC版英語語彙処理(CELP)テスト開発にむけて2008

    • Author(s)
      門田修平
    • Organizer
      第1回JACETリーディング研究会・英語語彙研究会合同研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学上ヶ原キャンパス
    • Year and Date
      2008-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520532
  • [Presentation] メンタルレキシコンの仕組み2007

    • Author(s)
      門田 修平
    • Organizer
      第3回ことばの科学オープンフォーラム
    • Place of Presentation
      関西学院大学大阪梅田キャンパス
    • Year and Date
      2007-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520532
  • [Presentation] 語彙アクセス過程の自動化とその効用2007

    • Author(s)
      門田 修平
    • Organizer
      第11回関西英語教育学会研究大会
    • Place of Presentation
      摂南大学寝屋川キャンパス
    • Year and Date
      2007-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520532
  • 1.  HASE Naoya (50309407)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  河野 守夫 (20073364)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  賀集 寛 (20090730)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  柏木 敏宏
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NORO Tadashi (40218376)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 6.  NAKANO Yoko (20380298)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 7.  SHIKI Osato (20369680)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 8.  NAKANISHI Hiroshi (10582918)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 9.  KAZAI Koji (80388719)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 10.  滝澤 修
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  川崎 眞理子 (30779989)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  SHIMAMOTO Taiko (40331714)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 13.  OCHI Toru (10352048)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  YOKOKAWA Hirokazu (50340427)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  YOSHIDA Haruyo (40210710)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  津本 忠治 (50028619)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  林 良子 (20347785)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  Jeong Hyeonjeong (60549054)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  梶浦 眞由美 (70849025)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  深見 兼孝 (20173312)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  迫田 久美子 (80284131)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  柳本 大地 (20826359)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  CHAN SALLY (60832368)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  畑江 美佳 (20421357)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 25.  湯地 宏樹 (50290531)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  染谷 藤重 (90837163)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  ジェラード マーシェソ (60403763)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  KAWASAKI Mariko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi