• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Miyagi Shin  宮城 信

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

MIYAGI SHIN  宮城 信

Less
Researcher Number 20534134
Affiliation (Current) 2025: 富山大学, 学術研究部教育学系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 富山大学, 学術研究部教育学系, 准教授
2013 – 2018: 富山大学, 人間発達科学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Medium-sized Section 2:Literature, linguistics, and related fields
Except Principal Investigator
Sections That Are Subject to Joint Review: Basic Section02060:Linguistics-related , Basic Section02080:English linguistics-related / Basic Section 02080:English linguistics-related / Basic Section 02060:Linguistics-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
児童作文 / 合意形成 / 作文コーパス / 国語科教育 / 聞き手や仲間への配慮 / 児童の会話分析 / 話し合いの場での発話の形式 / 児童の相互交渉方略 / 映像付き会話コーパス / 児童の話し合い … More / 国語教育と日本語教育の連携 / 作文の評価規準 / 表現の発達と誤用 / 児童の文章作成能力 / コンクール応募作文コーパス / 作文の文体分析 / 計量言語学 / 作文指導法の開発 / 作文の誤用分析 / 作文の評価 / 児童の言語発達 / 児童作文の分析 / 教師の介入 / 幼児の合意形成 / 幼児の言語コーパス / 幼児の言語発達 / 園児の言語発達 / 園児の合意形成 / 園児の相互交渉方略 / 映像付きコーパス / 園児の話し合い活動 / 幼稚園児 / 発話の実態 / 話し合い方略の発達 / 場面別話し合い活動 / 言語コーパス / 話し言葉の発達過程 / 話し言葉の実証的研究 / 話し合い活動コーパス / 幼児の話し合い活動 / 文体分析 / 文種別作文 / 児童・生徒作文 / 中-大連携 / 書き方指導 / 中学生の文章 / 作文指導 / 文種 / 作文支援 / 計量的分析 / コーパス / 文体 / 作文分析 / 文章の書き分け / 作文の計量的分析 / 作文の表現 / 言語発達 / 他校種に対応する教材 / 多様な校種に対応可能な教材 / コミュニケーションスキルの教材開発 / 問題解決型ロールプレイ演習 / 不適切な会話例の考察 / 国語表現法 / ロールプレイ演習 / 高大連携 / 国語 / 日常のコミュニケーションスキル / 実践記録 / 教材開発 / 日常のコミュニケーション / コミュニケーションスキル教育 … More
Except Principal Investigator
子供会話 / コミュニケーション能力 / アノテーション / 子ども会話 / 話し言葉コーパス / 語彙・文法 / 国語学 / 中国:韓国 / 国際情報交換 / 国語教育学 / 推敲 / 文法教育 / 日本語教育 / 日本語学 / 作文支援 / 国語科教育 / 教科教育 / 児童・生徒作文 / 国語辞書 / コーパス / 国語辞典 / 国語教育 / 文法 / 語彙 / 児童・生徒 / 作文 / 作文教育 / 学習国語辞典 / 日本語研究 / 誤用 / 小・中学生 / 作文コーパス Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (49 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  子ども会話コーパスの開発とコミュニケーション能力の発達に関する実証的研究

    • Principal Investigator
      小磯 花絵
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02060:Linguistics-related
      Basic Section 02080:English linguistics-related
      Sections That Are Subject to Joint Review: Basic Section02060:Linguistics-related , Basic Section02080:English linguistics-related
    • Research Institution
      National Institute for Japanese Language and Linguistics
  •  A Comprehensive Study of Consensus Building by Elementary School StudentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      宮城 信
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  A Comprehensive Study of Negotiation Processes and Skill Development by Kindergarten ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIYAGI SHIN
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 2:Literature, linguistics, and related fields
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  A Comprehensive study of children's writing evaluation and developmental stages besed on the competitive compositionsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      宮城 信
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  A study on construction of composition corpus and collaborative composition instruction in junior high school-universityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIYAGI SHIN
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  A lexical and grammatical study for the Japanese composition in Japanese elementary and junior high school

    • Principal Investigator
      YAZAWA Makoto
    • Project Period (FY)
      2014 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  The Creation of Communication Skills Teaching Methods to Evaluate the Problem Conversation CasesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIYAGI SHIN
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of Toyama

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 教室での話し合い進行の分析2024

    • Author(s)
      宮城 信
    • Journal Title

      富山大学日本文学研究

      Volume: 12 Pages: 39-52

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20695
  • [Journal Article] 教室での話し合い進行の分析2024

    • Author(s)
      宮城信
    • Journal Title

      富山大学日本文学研究

      Volume: 12 Pages: 39-52

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17586
  • [Journal Article] 作文推敲の観点と困難さー作文の書き換え調査からー2022

    • Author(s)
      宮城信
    • Journal Title

      『富山大学国語教育』

      Volume: 46 Pages: 10-24

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Journal Article] 幼児との会話における応答表現の使用 : 聞き手の意識と応答表現の選択傾向に着目して2022

    • Author(s)
      宮城 信
    • Journal Title

      富山大学国語教育学会『富山大学国語教育』

      Volume: 45 Pages: 23-37

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20695
  • [Journal Article] 修辞機能解析を用いた作文指導の可能性2022

    • Author(s)
      佐尾ちとせ・宮城信・田中弥生
    • Journal Title

      『日本語習熟論学会 第1回大会 研究発表予稿集』

      Volume: 1 Pages: 41-48

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Journal Article] 作文指導に活かすための修辞機能解析-現場の問題点-2022

    • Author(s)
      佐尾ちとせ・宮城信・田中弥生
    • Journal Title

      『言語処理学会 第28回年次大会 発表論文集』

      Volume: 1 Pages: 526-530

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Journal Article] 中国の小学校における作文指導の実態調査2022

    • Author(s)
      孫家桐・宮城信
    • Journal Title

      『教育実践研究』富山大学教育研究実践総合センター紀要

      Volume: 17 Pages: 43-50

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Journal Article] 「児童作文の評価に向けた脱文脈化観点からの検討」2021

    • Author(s)
      佐尾ちとせ・宮城信・田中弥生
    • Journal Title

      『言語処理学会 第27回年次大会 発表論文集』

      Volume: 1 Pages: 750-755

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Journal Article] 幼児との会話における「代弁」的確認要求表現の効果2021

    • Author(s)
      宮城信
    • Journal Title

      富山大学日本文学研究

      Volume: 増刊1 Pages: 14-22

    • NAID

      40022512701

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20695
  • [Journal Article] 子どもの会話コーパスの構築に向けて2020

    • Author(s)
      小磯花絵・居關友里子・柏野和佳子・角田ゆかり・田中弥生・宮城信
    • Journal Title

      言語資源活用ワークショップ2020発表論文集

      Volume: 5 Pages: 157-163

    • NAID

      120006978792

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20695
  • [Journal Article] 課題作文の感情・感覚・評価を表す表現の使用状況2020

    • Author(s)
      宮城 信
    • Journal Title

      富山大学人間発達科学部紀要

      Volume: 15-1

    • NAID

      120006936950

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Journal Article] 課題作文の感情・感覚・評価を表す表現の使用状況2020

    • Author(s)
      宮城信
    • Journal Title

      富山大学人間発達科学部紀要

      Volume: 15-1 Pages: 125-131

    • NAID

      120006936950

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Journal Article] 児童作文における「理由述べ」表現の実態2019

    • Author(s)
      宮城 信
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 556 Pages: 42-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Journal Article] 児童作文に見る「理由述べ」表現の典型と周辺―児童作文「ゆめ」を資料として―2018

    • Author(s)
      宮城信
    • Journal Title

      富山大学国語教育

      Volume: 43 Pages: 22-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Journal Article] 児童・生徒の言語生活に関するアンケート調査の分析2018

    • Author(s)
      宮城信・穴田享巳
    • Journal Title

      富山大学人間発達科学部紀要

      Volume: 13-1 Pages: 103-119

    • NAID

      120006546905

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Journal Article] 「児童・生徒の言語生活に関するアンケート調査の分析」2018

    • Author(s)
      宮城信・穴田享巳
    • Journal Title

      富山大学人間発達科学部紀要

      Volume: 13-1 Pages: 103-119

    • NAID

      120006546905

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Journal Article] 「日韓対照大学生作文コーパス」の構想2017

    • Author(s)
      宮城信、伊集院郁子、ノ ジュヒョン、ムン ジーヨン
    • Journal Title

      筑波大学日本語研究

      Volume: 21 Pages: 19-33

    • NAID

      120006368233

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Journal Article] 児童作文に見る程度修飾表現の発達2016

    • Author(s)
      宮城信
    • Journal Title

      『富山大学 人間発達科学部紀要』

      Volume: 10巻2号 Pages: 291-297

    • NAID

      120005750738

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Journal Article] 児童生徒作文の基礎的研究-児童生徒作文コーパスの構築と活用-2016

    • Author(s)
      冨士原紀絵・宮城信・松崎史周
    • Journal Title

      『子ども学研究』

      Volume: 4 Pages: 9-20

    • NAID

      120005844303

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Journal Article] 学習指導要領から見る国語の特質の課題2016

    • Author(s)
      宮城信
    • Journal Title

      言葉の学びを考える

      Volume: 1 Pages: 6-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Journal Article] 高大学連携学習によるコミュニケーションスキル教育の開発研究2015

    • Author(s)
      宮城 信・泉 一彦
    • Journal Title

      教育実践研究

      Volume: (10) Pages: 97-112

    • NAID

      120005680070

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590276
  • [Journal Article] 児童・生徒作文に見る文末表現の発達 ―作文の表現指導との関わりから―2015

    • Author(s)
      宮城信
    • Journal Title

      『富山大学 国語教育』

      Volume: 40 Pages: 22-30

    • NAID

      40020701409

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Journal Article] 大学におけるコミュニケーションスキル教育の開発研究2014

    • Author(s)
      宮城信・文智暎
    • Journal Title

      『教育実践研究』

      Volume: 9 Pages: 1-11

    • NAID

      120005528545

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590276
  • [Journal Article] ロールプレイを応用した国語表現の授業 ―うまいアドバイスの仕方を考える2013

    • Author(s)
      宮城 信
    • Journal Title

      言語教育実践 イマ×ココ

      Volume: 1 Pages: 34-39

    • NAID

      40020645042

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590276
  • [Presentation] 子どもの話し合い過程の分析ー発話の受け継ぎと変更ー2024

    • Author(s)
      宮城 信
    • Organizer
      シンポジウム「日常会話コーパス」IX、国語研共同研究プロジェクト
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20695
  • [Presentation] 子どもの話し合い過程の分析ー発話の受け継ぎと変更ー2024

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      シンポジウム「日常会話コーパス」IX、国語研共同研究プロジェクト
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17586
  • [Presentation] 授業における児童の話し合い活動の目的2023

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      『日常会話コーパス』VIII
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20695
  • [Presentation] 修辞機能解析を用いた作文指導の可能性2022

    • Author(s)
      佐尾ちとせ・宮城信・田中弥生
    • Organizer
      日本語習熟論学会第1回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Presentation] 児童作文の評価に向けた脱文脈化観点からの検討2021

    • Author(s)
      田中弥生・佐尾ちとせ・宮城信
    • Organizer
      言語処理学会第27回年次大会(NLP2021)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Presentation] 作文指導に活かすための修辞機能解析2021

    • Author(s)
      佐尾ちとせ・宮城信・田中弥生
    • Organizer
      「言語処理学会第28回年次大会(NLP2022)」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01674
  • [Presentation] 子どもの会話コーパスの構築に向けて2020

    • Author(s)
      小磯花絵・居關友里子・柏野和佳子・角田ゆかり・田中弥生・宮城信
    • Organizer
      言語資源活用ワークショップ2020
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20695
  • [Presentation] 食レポ作文における食物テクスチャの分2018

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      表現学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Presentation] これからの「国語の特質」の探求と指導のあり方(2)2017

    • Author(s)
      宮城信(他3名、共同発表)
    • Organizer
      全国大学国語教育学会参加(第132回 岩手大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Presentation] これからの「国語の特質」の探究と指導のあり方(2)-汎用的な知識・技能としての文法の指導-2017

    • Author(s)
      山室和也・宮城信・松崎史周・中村和弘
    • Organizer
      全国大学国語教育学会 第132回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] これからの「国語の特質」の探求と指導のあり方2016

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      白百合女子大学
    • Year and Date
      2016-10-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Presentation] 日本語相互行為表現を支える述部の語彙論的分析2016

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      語彙研究会大会
    • Place of Presentation
      実践女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Presentation] 日韓大学生の随筆文の対照分析2016

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      韓国日語教育学会2016年度第29回国際学術大会
    • Place of Presentation
      仁川大学校松島キャンパス(韓国仁川市)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] 児童作文に見る感情・感覚・評価を表す表現の使用状況2016

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      第53回表現学会全国大会
    • Place of Presentation
      帝塚山大学奈良・東生駒キャンパス(奈良県奈良市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] 日本語の相互行為表現を支える述部の語彙論的分析2016

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      2016年語彙研究会大会(第14回大会)
    • Place of Presentation
      実践女子大学(東京都日野市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] 児童作文に見る感情・感覚・評価を表す表現の使用状況2016

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      表現学会大会
    • Place of Presentation
      帝塚山大学
    • Year and Date
      2016-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04751
  • [Presentation] 『児童・生徒作文コーパス』の設計2015

    • Author(s)
      宮城信・今田水穂
    • Organizer
      第7回コーパス日本語学ワークショップ
    • Place of Presentation
      国立国語研究所(東京都立川市)
    • Year and Date
      2015-03-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] 児童作文に見る程度修飾表現の発達2015

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第128回兵庫大会
    • Place of Presentation
      姫路商工会議所(兵庫県姫路市)
    • Year and Date
      2015-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] コーパスを利用した作文分析について―児童・生徒作文に見る認識のモダリティ表現―2015

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      第7回漢日対比語言学研討会
    • Place of Presentation
      中国・上海外国語大学
    • Year and Date
      2015-08-20
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] 児童作文における『理由述べ』表現2015

    • Author(s)
      宮城信・松崎史周
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第129回筑波大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県つくば市)
    • Year and Date
      2015-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] 文体の慣用句2014

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      平成26年 富山大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      富山大学(富山県富山市)
    • Year and Date
      2014-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] ことわざの表現価値と教育2014

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第127回筑波大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県つくば市)
    • Year and Date
      2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] コミュニケーションツールとしてのコトワザの表現価値2014

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      第126 回全国大学国語教育学会名古屋大会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2014-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285196
  • [Presentation] コミュニケーションツールとしてのコトワザの表現価値

    • Author(s)
      宮城信
    • Organizer
      第126回全国大学国語教育学会名古屋大会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター
    • Year and Date
      2014-05-17 – 2014-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590276
  • [Presentation] 高校の授業で行う日常のコミュニケーションスキル

    • Author(s)
      宮城 信
    • Organizer
      第10回実践持ち寄り会
    • Place of Presentation
      愛知大学 名古屋キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590276
  • 1.  小磯 花絵 (30312200)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  居關 友里子 (70780500)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  松崎 史周 (20634380)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  小川 亮 (00194465)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YAZAWA Makoto (30182314)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  安部 朋世 (00341967)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  今田 水穂 (10579056)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  砂川 有里子 (40179289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  清水 由貴子 (60735851)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  加藤 恵梨 (70770311)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  田中 弥生 (90462811)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 12.  阿部 藤子 (90796161)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  高木 智世 (00361296)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  遠藤 智子 (40724422)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  IZUMI Kazuhiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi