• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ADACHI Sachiko  足立 幸子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

足立 幸子  アダチ サチコ

谷塚 幸子  タニツカ サチコ

Less
Researcher Number 30302285
External Links
Affiliation (Current) 2025: 新潟大学, 人文社会科学系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 新潟大学, 人文社会科学系, 教授
2018 – 2019: 新潟大学, 人文社会科学系, 准教授
2007 – 2017: Niigata University, 人文社会・教育科学系, 准教授
2009: 新潟大学, 教育学部, 准教授
2007 – 2008: Niigata University, Faculty of Education and Human Sciences, Associate Professor … More
2007: 新潟大学, 人文社会・教育学系, 准教授
2006: 国立大学法人新潟大学, 教育人間科学部, 助教授
2005 – 2006: 新潟大学, 人文社会・教育科学系, 助教授
2005 – 2006: 新潟大学, 教育人間科学部, 助教授
2005: 新潟大学, 教育人間科学部, 講師
2004: Yamagata University, Faculty of Education, 教育学部, 講師
2004: 山形大学, 教育学部, 講師
2000 – 2002: 山形大学, 教育学部, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育 / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
読書指導 / 評価 / 読書力 / 国語教育 / アニマシオン / 読書 / 学校図書館 / テスト / 国際学力調査 / 非認知的側面 … More / デジタルリテラシー / ルーブリック / 読書力評価 / 国際情報交流 / 交流型読み聞かせ / パートナー読書 / リテラチャー・サークル / 診断 / 国際 / リテラシー / 非認知的能力 / 認知的能力 / デジタル読書 / モチベ―ション / モチベーション / ディシプリナリー・リテラシー / 認知的側面 / ジャンル / 読書の取組 (engagement) / 読書意欲 (motivation) / 読書の取組 / 読書意欲 / 質問紙調査 / 評価 (assessment) / 読書 (reading) / 読者想定法 / 読書力テスト / 読者反応 / アメリカ:スペイン:オーストラリア / アセスメント / マルチリテラシーズ / 読解力 / 質的研究 / アメリカ・スペイン・オーストラリア / 国際情報交換 / 質的分析 / ミクロ・レベル・テスト / 国際児童文学 / Benchmark Assessment / パフォーマンス評価 / 読書指導研究 / 国際標準 / 家庭と地域の連携 / ボランティア / 読み聞かせ / 読むこと / スキーマ理論 / スペイン … More
Except Principal Investigator
PISA / リテラシー / NIE / オーストラリア / メディア・リテラシー / literacy / 読み書き能力 / 国語科教育学 / コホート / 垂直尺度化 / 達成度 / 到達度 / リンキング / 垂直等化 / IRT observed score / 等化 / 習熟度 / 到達尺度 / 形成的アセスメント / 到達度評価 / 項目応答理論 / 項目反応理論 / 学力 / 発達 / 垂直尺度 / IRT / National Curriculum Standards / Publication / Multiliteracies / Media Literacy / Literacy / Achievement Test / 国語学力調査 / PISA調査 / NCLB法 / スペイン / オーストリア / 全国学力・学習状況調査 / 学習指導要領 / パブリケーション / マルチ・リテラシー / 学力調査 / Australia / exchange of foreign researcher / critical literacy / media education / media literacy / Teaching of Japanese / 国際研究者交流 / クリティカルリテラシー / メディア教育 / composition / textbook / publication approach / national language education history / informationization / Internationalization / パブリケーション(出版)教育 / 明治 / 初等国語科教育 / 国語教科書 / メディア / 作文 / 教科書 / パブリケーション教育 / 国語教育史 / 情報化 / 国際化 / 意識調査 / 国語教育 / 授業研究 / 指導法 / 読解力 / PISA型読解力 / ブッククラブ / 授業評価 / 学習指導 / カリキュラム / リーディング・リテラシー / 授業実践 / 国語科教育 Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (211 results)
  • Co-Researchers

    (23 People)
  •  国語科学習及び探究的学習に資する紙及びデジタル読書の認知的・非認知的評価法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      足立 幸子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Niigata University
  •  資質・能力の育成に資する紙及びデジタル読書の認知的・非認知的評価法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      足立 幸子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Evidence based research on assessment of cognitive and noncognitive aspects of readingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ADACHI Sachiko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Development of vertical scale for measuring student growth in multiple level achievement tests

    • Principal Investigator
      Shibayama Tadashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Development of reading assessment package with international standards for students and teachers based on reader response theoryPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Adachi Sachiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Development of reading assessment package for teachers based on international standardsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ADACHI Sachiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Clarification of the innovation system for language teaching practice to ensure the literacy which optimized for advanced information society

    • Principal Investigator
      NAKAMURA Atsuo
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Gunma University
  •  Developing curriculum and strategies for teaching and assessment for reading literacy.

    • Principal Investigator
      ARIMOTO Hidefumi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      National Institute for Educational Policy Research
  •  The Development of micro level test and qualitative analysis for reading assessment in the knowledge-based societyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ADACHI Sachiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Niigata University
  •  The reconstruction of the concept literacy for the Teaching of Japanese on new age.

    • Principal Investigator
      NAKAMURA Atsuo
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Gunma University
  •  The study of the range and contents of the new read-write capability through the comparison between PISA and domestic national language scholastic ability investigation

    • Principal Investigator
      FUKAWA Gennichiro
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  リテラシー育成指向の読書指導研究のための国際標準に基づく読書力診断テストの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      足立 幸子
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Niigata University
      Yamagata University
  •  New range and content of literacy by comparison between PISA and domestic academic language ability survey

    • Principal Investigator
      FUKAWA Gennichiro
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      YOKOHAMA NATIONAL UNIVERSITY
  •  国際読書力テスト開発のための準備調査Principal Investigator

    • Principal Investigator
      足立 幸子
    • Project Period (FY)
      2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  読み聞かせボランティアの実態調査Principal Investigator

    • Principal Investigator
      足立 幸子
    • Project Period (FY)
      2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Yamagata University
  •  アニマシオン運動を通したリテラシー育成と読書指導の関連に関する総合的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      谷塚 幸子 (足立 幸子)
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Yamagata University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 初等国語科教育2018

    • Author(s)
      塚田泰彦、甲斐雄一郎、長田友紀編(塚田泰彦、甲斐雄一郎、小久保美子、森田真吾、島田康行、青山由紀、飯田和明、八木雄一郎、石塚修、鈴木貴史、中嶋真弓、足立幸子、勘米良祐太、迎勝彦、秋田哲郎、小林一貴、森田香緒里、渡部洋一郎、浮田真弓、細川李花、石田喜美、田中耕司、長田友紀、勝田光)
    • Total Pages
      197
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623082926
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Book] 小学校国語科教育法2018

    • Author(s)
      阿部藤子・益地憲一編(相原貴史、成田信子、宗我部義則、芥川元喜、植西浩一、佐渡島紗織、萩中奈穂美、足立幸子、中村和弘、清水文博、細川太輔、森顕子、小野澤由美子、岡田博元、藤枝真奈、下田聡子)
    • Total Pages
      207
    • Publisher
      建帛社
    • ISBN
      9784767921112
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Book] あたらしい国語科指導法(五訂版)2018

    • Author(s)
      柴田義松、阿部昇、中村哲也、鶴田清司、中村敦雄、大内善一、森篤嗣、加藤郁夫、足立幸子、小林義明、須貝千里、藤川大祐、二杉孝司、高橋俊三、上條晴夫、望月善次、足立悦男
    • Total Pages
      217
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      9784762027741
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Book] 学校図書館への研究アプローチ2017

    • Author(s)
      日本図書館情報学会研究委員会編(平久江祐司、今井福司、岩崎れい、中村百合子、足立幸子、塩谷京子、庭井史絵、松田ユリ子、野口武悟、大平睦美)
    • Total Pages
      183
    • Publisher
      勉誠出版
    • ISBN
      9784585205043
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Book] 国語科重要用語事典2015

    • Author(s)
      青山浩之・浅田孝紀・足立幸子・安部朋世・阿部昇・幾田伸司・井口あずさ・石上佐知子・石田喜美・稲田八穂・上田祐二・植山俊宏・浮田真弓・有働玲子・小川雅子・奥泉香・長田友紀・小野寺泰子・小原俊・甲斐雄一郎ほか
    • Total Pages
      279
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Book] 第5章新しい国語科の授業実践第1節読書へのアニマシオン、柴田義松・阿部昇・鶴田清司編、あたらしい国語科指導法四訂版2014

    • Author(s)
      足立幸子
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] あたらしい国語科指導法 四訂版2014

    • Author(s)
      柴田義松・阿部昇・鶴田清司・足立幸子ほか
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] 第2章国語科教育の内容と方法第6節読書指導・読み聞かせ、柴田義松・阿部昇・鶴田清司編、あたらしい国語科指導法四訂版2014

    • Author(s)
      足立幸子
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] 第VI章メディア教育、リテラシーに関する研究の成果と展望第1節映像に関する研究の成果と展望、全国大学国語教育学会編、国語科教育学研究の成果と展望II2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] フランスに見る学校図書館専門職員―ドキュマンタリスト教員の活動―2012

    • Author(s)
      全国学校図書館協議会フランス学校図書館研究視察団編(森田盛行、福田誠司、足立幸子ほか)
    • Total Pages
      143
    • Publisher
      全国学校図書館協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] 第1部教育に学校図書館をどう生かしているか第2章フランスの読書教育、全国学校図書館協議会フランス学校図書館研究視察団編、フランスに見る学校図書館専門職員―ドキュマンタリスト教員の活動―2012

    • Author(s)
      足立幸子
    • Publisher
      全国学校図書館協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] 第IV章発達段階に応じた読書指導、全国学校図書館協議会「シリーズ学校図書館学」編集委員会、シリーズ学校図書館学4読書と豊かな人間性2011

    • Author(s)
      足立幸子
    • Publisher
      社団法人全国学校図書館協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] シリーズ学校図書館学4 読書と豊かな人間性2011

    • Author(s)
      金沢みどり、堀川照代、足立幸子、藤田利江、望月道浩、渡部康夫
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      全国学校図書館協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] スペイン文化事典2011

    • Author(s)
      足立幸子、アニマシオン、川崎洋・板東省次編
    • Total Pages
      884
    • Publisher
      丸善株式会社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Book] 第2部私たちが訪れたオーストラリアの学校図書館、クイーンズランド大学図書館、全国学校図書館協議会オーストラリア学校図書館研究視察団編、オーストラリアに見るコミュニケーション力を培う学校図書館2011

    • Author(s)
      足立幸子、
    • Publisher
      全国学校図書館協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] 第1部教育に学校図書館をどう生かしているか、1オーストラリアの教育と学校図書館、全国学校図書館協議会オーストラリア学校図書館研究視察団編、オーストラリアに見るコミュニケーション力を培う学校図書館2011

    • Author(s)
      足立幸子
    • Publisher
      全国学校図書館協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] オーストラリアに見るコミュニケーション力を培う学校図書館2011

    • Author(s)
      設楽敬一、足立幸子ほか
    • Total Pages
      143
    • Publisher
      全国学校図書館協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Book] 国語学力調査の比較研究、文献案内、国語学力調査の意義と問題(全国大学国語教育学会編)2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Total Pages
      190
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Book] 読書の学習指導の方法 新たな時代を啓く中学校・高等学校国語科教育研究(全国大学国語教育学会編)2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Total Pages
      294
    • Publisher
      学芸図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Book] 読書指導・読み聞かせ、読書へのアニマシオンの授業(柴田義松・鶴田清司・阿部昇編著)2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Total Pages
      202
    • Publisher
      あたらしい国語科指導法三訂版、学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Book] マルチリテラシーズ教育を実現するカリキュラムの構成, 新しい時代のリテラシー教育(桑原隆編, 共著)2008

    • Author(s)
      足立幸子
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Book] アメリカの教育と学校図書館、ハーバード-イエンチン図書館、シカゴ・ボストン・ニューヨークに見る探究学習を支える学校図書館(全国学校図書館協議会北米学校図書館研究視察団編)

    • Author(s)
      足立幸子
    • Total Pages
      143
    • Publisher
      全国学校図書館協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Book] PISA とは何であったか-国際テスト・外国の国内テストとの比較から-、国語科教育学はどうあるべきか(望月善次編)

    • Author(s)
      足立幸子
    • Total Pages
      233
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Book] 読書指導、学級文庫の作り方、小学校国語科の指導(益地憲一編著)

    • Author(s)
      足立幸子
    • Total Pages
      2566
    • Publisher
      建帛社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Book] 読書指導、学校図書館での指導、中学校・高等学校国語科指導法(益地憲一編著)

    • Author(s)
      足立幸子
    • Total Pages
      255
    • Publisher
      建帛社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 読者想定法によるニュースサイトの記事を読むことの指導2024

    • Author(s)
      足立幸子・水口剛志・木村魁
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 16(2) Pages: 45-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] スペインの学力評価LOMCE評価(2014-2021)における国語学力調査:中学校4年生調査を中心に2024

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 16(2) Pages: 33-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] 読者想定法によるインターネットの新聞記事を読むことの指導2023

    • Author(s)
      足立幸子・水口剛志・木村魁
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 16(1) Pages: 13-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] 「読書へのアニマシオン」幼児教育作戦に適した絵本の研究(2) : 4歳児と5歳児への実践を通して2023

    • Author(s)
      足立幸子・名塚裕子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 16(1) Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] 教員養成・教員研修場面におけるインクワイアリー・サークルの実践2023

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 15 Pages: 115-125

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] デジタルも活用するこれからの学校図書館と国語科教育2023

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 616 Pages: 28-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] 「読書へのアニマシオン」幼児教育作戦に適した絵本2022

    • Author(s)
      足立幸子・名塚裕子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 14(2) Pages: 173-182

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] Self-construal predicts reading motivation: A comparison between Hispanic American and Japanese college students2022

    • Author(s)
      Kambara Hitomi、Lin Yu-Cheng、Adachi Sachiko
    • Journal Title

      Social Psychology of Education

      Volume: 25 Issue: 2-3 Pages: 593-623

    • DOI

      10.1007/s11218-022-09698-3

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] 翻訳絵本の読者反応に影響する前提的要因 : 戦争絵本『ローズ・ブランチュ』の国際比較研究2022

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 15 Pages: 1-11

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] The impact of translated texts and visual contents of picture books on reader response: Comparative studies between Japan and USA of a picture book about war “Hiroshima no Pika”2022

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      人文科教育研究

      Volume: 49 Pages: 1-16

    • DOI

      10.15068/0002006559

    • ISSN
      0913-1434
    • URL

      https://tsukuba.repo.nii.ac.jp/records/2006559

    • Year and Date
      2022-12-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] Validating the adult motivation for reading scale with Japanese college students2021

    • Author(s)
      Kambara Hitomi、Chen Po-Yi、Adachi Sachiko、Lin Yu-Cheng
    • Journal Title

      International Journal of Educational Research

      Volume: 108 Pages: 101752-101752

    • DOI

      10.1016/j.ijer.2021.101752

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] ディシプリナリー・リテラシー:国際リテラシー学会及びリテラシー研究学会での動向を中心に2021

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      人文科教育研究

      Volume: 48 Pages: 23-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] インクワイアリー・サークル : リテラチャー・サークルからの発展を中心に2021

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 14(1) Pages: 1-9

    • NAID

      120007177167

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Journal Article] 交流を生かした読書指導:In2Books の日本における試み2020

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 12 Pages: 121-142

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Journal Article] 対話・交流を深める読書活動―読者の状況に着目する読者想定法―2020

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 842 Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Journal Article] 紹介系読書活動の原理2020

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 575 Pages: 28-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Journal Article] 「読書へのアニマシオン」の日本における導入と展開2019

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 11(2) Pages: 151-157

    • NAID

      120006763675

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Journal Article] 新学習指導要領に応じた読書指導2019

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      ことばの学び

      Volume: 9 Pages: 4-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Journal Article] 国語科指導における思考力(アーギュメンテーション・スキル)の評価―米国ETSのCBALに着目して―2018

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 10(2) Pages: 1-10

    • NAID

      120006763385

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Journal Article] Marking 60 years: The Japan Reading Association reflects six decades2018

    • Author(s)
      Sachiko Adachi
    • Journal Title

      Literacy Today

      Volume: 36(2) Pages: 48-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Journal Article] ジャンルに基づいたノンフィクションの読書指導―Fountas & Pinnell (2012) Genre Studyを対象として―2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 10(1) Pages: 1-8

    • NAID

      120006763204

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Journal Article] ノンフィクションの様々なジャンルを用いた読者想定法―メディア・リテラシーのコア概念による分析―2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 9(2) Pages: 195-205

    • NAID

      120006761641

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 教科書の教材と世の中のテキストとの往還2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      三省堂中学国語教育 ことばの学び

      Volume: 3 Pages: 15-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] シンポジウム概要報告:学校図書館への研究的アプローチ2017

    • Author(s)
      平久江祐司、今井福司、中村百合子、岩崎れい、足立幸子、野口武悟
    • Journal Title

      日本図書館情報学会誌

      Volume: 63(1) Pages: 54-65

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法⑩ 様々なテストの利用(2)全国学力・学習状況調査2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 793 Pages: 104-107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 交流を生かした読書指導―アメリカにおけるIn2Booksの2003年頃の活動を例として―2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 9(1) Pages: 1-9

    • NAID

      120006759769

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法⑪ 様々なテストの利用(3)新潟県小学校教育研究会学習指導改善調査2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 794 Pages: 104-107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法(最終回) 信頼性・妥当性など読解力評価における重要な概念と問題2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 795 Pages: 104-107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読者想定法によるノンフィクションの読書指導2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 8(2) Pages: 133-141

    • NAID

      120006755828

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読者想定法を使用した説明的文章の指導―「フリードルとテレジンの小さな画家たちの読者反応に着目して―2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      人文科教育研究

      Volume: 43 Pages: 15-27

    • NAID

      120007128778

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 想定する読者の読者反応によるノンフィクションを読むことの指導 ―Jean Anne Clydeらの吹き出し法(subtexting)を手がかりとして―2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 第7巻第2号 Pages: 195-205

    • NAID

      120006749475

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法⑨ 様々なテストの利用(1)国際学力調査PISAとPIRLS2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 792 Pages: 104-107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 国語科学習指導要領における読書指導の位置づけと課題2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 8(1) Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法⑧ 音読を使用した評価2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 791 Pages: 104-107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法⑦ ルーブリックの作成方法2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 790 Pages: 104-107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 発問の種類から読解力評価を考える―QARを中心に―2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 第784号 Pages: 112-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力の非認知的要素を質問紙調査で評価する2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 第786号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法④ インベントリー評価で読解力の諸要素を総合的に評価する2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 787 Pages: 108-111

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読者反応を利用した小集団の読書指導におけるルーブリック評価の試み2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新大国語

      Volume: 第37号

    • NAID

      40020588308

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法⑤ 証拠に基づいて評価するポートフォリオ評価2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 788 Pages: 108-111

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 授業中の発問・ワークシートで、関心・意欲・態度を評価する―KWLを例として―2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 第785号 Pages: 112-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる視点と技法① 発問の種類から読解力評価を考える―QARを中心に―2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 784 Pages: 112-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法③ 読解力の非認知的要素を質問紙で評価する2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 786 Pages: 112-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法② 授業中の発問・ワークシートで、関心・意欲・態度を評価する―KWLを例として―2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 785 Pages: 112-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 読解力評価―自信が持てる観点と技法⑥ 活用場面での読解力を評価するパフォーマンス評価2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 789 Pages: 108-111

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 国語科における協働型学習を取り入れた読書指導2014

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      子どもと授業

      Volume: 第72号 Pages: 2-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 交流型読み聞かせ2014

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 第7巻第1号 Pages: 1-13

    • NAID

      120006749112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] アメリカにおける精読指導論2014

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 第509号 Pages: 36-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Journal Article] 初読の過程をふまえた読書指導―ハーベイ・ダニエルズ「リテラチャー・サークル」の手法を用いて―2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 6(1) Pages: 1-16

    • NAID

      120006745512

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 国際読書学会第56回年次大会報告2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      読書科学

      Volume: 55(4) Pages: 150-156

    • NAID

      130005399545

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 読書力を評価するミクロ・レベル・テスト2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要人文・社会科学編

      Volume: 5(2) Pages: 127-132

    • NAID

      120006744528

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 読書力を評価するミクロ・レベル・テスト2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 第5巻第2号 Pages: 127-132

    • NAID

      120006744528

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 初読の過程をふまえた読書指導―ハーベイ・ダニエルズ「リテラチャー・サークル」の手法を用いて―2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要人文・社会科学編

      Volume: 6(1) Pages: 1-16

    • NAID

      120006745512

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 国語科教育法において大学の授業と学校現場をつなぐ工夫2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      SYNAPSE

      Volume: 20 Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] パートナー読書2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 765 Pages: 82-83

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 国際読書学会第57回年次大会報告―評価に関する研究発表に焦点をあてて―2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      読書科学

      Volume: 55(4) Pages: 157-164

    • NAID

      130005399546

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 中学校現場に適した二人組交流型読書指導法「パートナー読書」の開発2012

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要人文・社会科学編

      Volume: 4(2) Pages: 103-128

    • NAID

      120006742867

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 中学校現場に適した二人組交流型読書指導法「パートナー読書」の開発2012

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編

      Volume: 第4巻第2号 Pages: 103-128

    • NAID

      120006742867

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] ポストモダン絵本を教材とした読書指導2012

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新大国語

      Volume: 35 Pages: 14-44

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 読み手と聞き手を育てるラジオ・リーディング2011

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育科学国語教育

      Volume: 737 Pages: 20-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Journal Article] 読みのレベルを診断するベンチマーク・アセスメント・システム2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部紀要

      Volume: 第3巻第1号 Pages: 1-6

    • NAID

      120006741843

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 読書活動のコンテクストを子どもに渡すこと2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      実践国語研究

      Volume: 第302号 Pages: 11-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 読みのレベルを診断するベンチマーク・アセスメント・システム2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部紀要 第3巻第1号

      Pages: 1-6

    • NAID

      120006741843

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 書活動のコンテクストを子どもに渡すこと2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      実践国語研究 第302号

      Pages: 11-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] グラフィック・オーガナイザーを使用した情報を活用する読書の指導2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      月刊国語教育研究 第461号

      Pages: 4-9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] グラフィック・オーガナイザーを使用した情報を活用する読書の指導2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 第461号 Pages: 4-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 読書の魅力を伝える技法2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育と医学 56

      Pages: 35-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 読書指導力スタンダードに基づく教員研修プログラムの評価2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部紀要人文・社会科学編 2(1)

      Pages: 1-14

    • NAID

      120006740852

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 読んで、書いて、話し合う読書の時間2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      学校図書館 第706号

      Pages: 37-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 海外における読書指導の理論的背景-スペイン「読書へのアニマシオン」を事例として-2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部紀要人文・社会科学編 第1巻第2号

      Pages: 99-106

    • NAID

      120006740520

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] マルチリテラシーズ教育を実現する教員養成カリキュラム2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      人文科教育研究 第36号

      Pages: 37-56

    • NAID

      120002041973

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 「熟考・評価」を育てる指導2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      三省堂国語教育ことばの学び 19

      Pages: 28-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 国際児童文学という視点からの読書指導2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育実践総合研究 8

      Pages: 35-48

    • NAID

      120006741669

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 書指導力スタンダードに基づく教員研修プログラムの評価2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部紀要人文・社会科学編 第2巻第1号

      Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] エレクトロニヅク・リーディングと読書指導2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      三省堂国語教育ことばの学び 20

      Pages: 28-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 読んで、書いて、話し合う読書の時間2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      学校図書館 706

      Pages: 37-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 海外における読書指導の理論的背景-スペイン「読書へのアニマシオン」を事例として-2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育学部紀要人文・社会科学編 第1巻第2号

      Pages: 99-106

    • NAID

      120006740520

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Journal Article] PISA型読解力と読書指導2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      指導と評価 第655号

      Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 読解リテラシーと読書指導第1回主題・要旨をとらえるということ2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      ことばの学び 第18号

      Pages: 28-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] PISA型読解力と読書指導2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      指導と評価 655

      Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] マルチリテラシーズ教育を実現する教員養成カリキュラム2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      人文科教育研究 36

      Pages: 37-56

    • NAID

      120002041973

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] PISA型読解力を育成する読書指導ができる現職教員研修プログラムの開発と実践2008

    • Author(s)
      足立幸子・常木正則・堀竜一・岡野勉・佐藤佐敏
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報 第26集

      Pages: 197-208

    • NAID

      40015960287

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Journal Article] 読書の魅力を伝える技法2008

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      教育と医学 56-1

      Pages: 35-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 初等教育段階における読書力評価の国際比較2008

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      Sokutei Report 第6号

      Pages: 50-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] 地域と連携した読書指導の展開-見附市立見附小学校「読書活動」の記録-2008

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新大国語 第32号

    • NAID

      110007629967

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Journal Article] 読書の魅力を伝える技法-リテラチャー・サークル-2008

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育と医学 第56巻1号

      Pages: 35-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Journal Article] 初等教育段階における読書力評価の国際比較2008

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      Sokutei Report 6

      Pages: 50-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Journal Article] PISA型読解力を育成す読書指導ができる現職教員研修プログラムの開発と実践2007

    • Author(s)
      足立 幸子, 他4名
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報 26

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Journal Article] 初等教育段階における読書力評価の国際比較2007

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      Sokutei Report 第6号

      Pages: 50-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Journal Article] International comparison of reading assessments in primary education2007

    • Author(s)
      ADACHI, Sachiko
    • Journal Title

      Sokutei Report 6

      Pages: 50-61

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330192
  • [Journal Article] 初等教育段階における国際読書力調査PIRLSの特徴-他の国際テスト・国内テストとの比較から-2007

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      新潟大学教育人間科学部紀要人文・社会科学編 9(2)

      Pages: 171-189

    • NAID

      110006483251

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] 初等教育段階における読書力評価の国際比較2007

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      Sokutei Report 6

      Pages: 50-61

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330192
  • [Journal Article] オーストラリア・クイーンズランド州におけるリテラシーの評価2006

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      新大国語(新潟大学教育人間科学部国語国文学会) 第31号

      Pages: 1-8

    • NAID

      110006239867

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330187
  • [Journal Article] 読書力評価の国際動向と我が国の教師による読書力評価の可能性2006

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      見附市国語力向上モデル事業平成17年度報告書 (印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] Assessments of literacy in Queensland.2006

    • Author(s)
      Sachiko ADACHI
    • Journal Title

      SINDAIKOKUGO Vol.31

      Pages: 1-8

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330187
  • [Journal Article] 読解力を高める教育課程の創造的展開-オーストラリアの取組を中心に-2006

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      初等教育資料 809

      Pages: 2-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] 外国の読書力評価から我が国の国語学力を考える2006

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      国語科教育 59

      Pages: 6-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] <読解力>をどう捉え評価するか2006

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      教育フォーラム 38

      Pages: 28-38

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330192
  • [Journal Article] オーストラリア・クイーンズランド州におけるリテラシーの評価2006

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      新大国語 31号(印刷中)

    • NAID

      110006239867

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330187
  • [Journal Article] 海外の読書調査と読書文化から何を学ぶか-読解力は豊潤な読書文化にこそ育まれる-2006

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      BERD 6

      Pages: 15-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] 子どもの読書力をつける読書指導2006

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      三省堂中学国語教科書付属 (CD-ROM)(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] How to assess reading literacy2006

    • Author(s)
      ADACHI, Sachiko
    • Journal Title

      Education for human growth 38

      Pages: 28-38

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330192
  • [Journal Article] 米国の読書活動2005

    • Author(s)
      足立幸子(谷塚幸子)
    • Journal Title

      日本語学 24-5

      Pages: 156-165

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330192
  • [Journal Article] マルチリテラシーズ2005

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      月刊国語教育研究 第395号

      Pages: 46-51

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530571
  • [Journal Article] 米国の読書活動2005

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      日本語学 24・5

      Pages: 156-165

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] Multiliteracies of the New London Group2005

    • Author(s)
      Adachi, S.
    • Journal Title

      Gekkan Kokugo Kyouiku Kenkyuu 395

      Pages: 46-51

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530571
  • [Journal Article] Reading Activities in the United States2005

    • Author(s)
      ADACHI, Sachiko
    • Journal Title

      Nihongogaku 24(5)

      Pages: 156-165

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330192
  • [Journal Article] 読書力評価の国際標準にむけての一考察(3)-オーストラリアのDARTの分析-2005

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      人文科教育研究 32号

      Pages: 45-61

    • NAID

      120000834378

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330187
  • [Journal Article] 米国の読書活動2005

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      日本語学 24-5

      Pages: 156-165

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330192
  • [Journal Article] 中等教育前期段階における古典文学教育の比較研究2005

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      山形大学教育実践研究 第14号

      Pages: 17-26

    • NAID

      40007066131

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530571
  • [Journal Article] 米国の読書活動2005

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      日本語学 24・5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] A comparative study on teaching of classic literature in junior-secondary education2005

    • Author(s)
      Adachi, S.
    • Journal Title

      Bulletin of the integrated center for education research and training, Faculty of Education, Yamagata University 14

      Pages: 17-26

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530571
  • [Journal Article] 読書力評価の国際標準にむけての一考察(3)-オーストラリアのDARTの分析-2005

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      人文科教育研究 32

      Pages: 45-61

    • NAID

      120000834378

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] アメリカの言語教育における二つの方向性と読書指導の実際2004

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      ことばの学び 5

      Pages: 34-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] 読書力評価の国際標準に向けての一考察(2)-アメリカのNAEPを中心に-2004

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Journal Title

      人文科教育研究 30

      Pages: 43-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730416
  • [Journal Article] Read-aloud research in international academic journals2004

    • Author(s)
      Adachi, S.
    • Journal Title

      Kokugoka kyouiku 55

      Pages: 52-59

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530571
  • [Journal Article] 国際学術誌における読み聞かせ研究レビュー2004

    • Author(s)
      足立幸子
    • Journal Title

      国語科教育 第55集

      Pages: 52-59

    • NAID

      110006283519

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530571
  • [Presentation] スペインの学力調査LOMCE評価(2014-2021)における国語学力調査2023

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      第67回日本読書学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Presentation] 読者想定法によるニュースサイトの記事を読むことの指導2023

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第145回信州大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Presentation] アメリカ・スペインのテストから読書指導を考える(シンポジウム海外のリテラシー教育からみたことばの学びと評価)2023

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      第74回人文科教育学会大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Presentation] Disciplinary Literacy in Japan2023

    • Author(s)
      Sachiko Adachi
    • Organizer
      8th International & 51st National RAP Conference
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Presentation] Teaching of Reading Digital News Articles on Websites Using the Invested Readers' Strategies2023

    • Author(s)
      Sachiko Adachi
    • Organizer
      8th International & 51st National RAP Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Presentation] 読者想定法によるインターネットの新聞記事を読むことの指導2023

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第144回島根大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Presentation] 国際学力調査におけるデジタル読解力2022

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Organizer
      第143回全国大学国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Presentation] 教員養成・教員研修場面におけるインクワイアリー・サークルの実践2022

    • Author(s)
      足立 幸子
    • Organizer
      第66回日本読書学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02486
  • [Presentation] Reading practices of Japanese pre-service teachers2019

    • Author(s)
      Hitomi Kambara, Zhidong Zhang & Sachiko Adachi
    • Organizer
      21st European Conference on Literacy
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] Examining Japanese Pre-service Teachers' Reading Motivation2019

    • Author(s)
      Hitomi Kambara, Zhidong Zhang & Sachiko Adachi
    • Organizer
      69th Annual Conference of the Literacy Research Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] 児童が実感する読書へのアニマシオンの効果2019

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      第63回日本読書学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] デジタル・リテラシーの評価2019

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第137回仙台大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] スペインの全国学力調査2018

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第135回東京ウォーターフロント大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] パートナー読書In2Booksの探究的研究2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第61回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] 読むこと・読書の認知的及び非認知的側面の調査2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第132回岩手大会
    • Place of Presentation
      岩手大学(岩手県盛岡市)
    • Year and Date
      2017-05-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] 読むこと・読書の認知的及び非認知的調査(国語教育における調査研究(2)エビデンスの構築とその課題 教育の調査研究)2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第132回岩手大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] ジャンルに焦点をあてたノンフィクションの読書指導2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第132回岩手大会
    • Place of Presentation
      岩手大学(岩手県盛岡市)
    • Year and Date
      2017-05-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] ジャンルに焦点をあてたノンフィクションの読書指導―Fountas & Pinnell (2012) Genre Study を中心に―2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第132回岩手大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] 米国における目的に応じたジャンルの指導2017

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第133回福山大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] Comparative Studies of Literacy Education among Japan, Europe, and America in the 21st Century2017

    • Author(s)
      Junsaburo Kamitani, Sachiko Adachi, Kazuaki Iida, Yuji Fujimori and Asato Yoshinaga
    • Organizer
      20th European Conference on Literacy, International Development in Europe Committee (IDEC) of the International Literacy Association (ILA)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04753
  • [Presentation] 「読むこと」の評価をめぐって2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      新潟大学教育学部国語国文学会平成27年度研究大会
    • Place of Presentation
      新潟大学五十嵐キャンパス附属図書館ライブラリーホール(新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2016-02-06
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] 読者想定法を使用した説明的文章の指導―「フリードルとテレジンの小さな画家たち」を題材として―2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第130回新潟大会
    • Place of Presentation
      新潟大学教育学部(新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2016-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] 読者想定法を使用した説明的文章の指導―「フリードルとテレジンの小さな画家たち」を題材として―2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第130回新潟大会
    • Place of Presentation
      新潟大学(新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2016-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] メディアリテラシーと連動した読者想定法2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第131回新潟大会
    • Place of Presentation
      白百合女子大学(東京都調布市)
    • Year and Date
      2016-10-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] 翻訳絵本の読者反応に影響する前提的要因 ―友達の絵本の日米比較研究―2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第60回研究大会
    • Place of Presentation
      林野会館(東京都文京区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] シンポジウム学校図書館への研究的アプローチ「読書に関する研究方法」2016

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      第64回日本図書館情報学会研究大会
    • Place of Presentation
      天理大学(奈良県天理市)
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] 国際学会における翻訳絵本の比較研究―『ローズ・ブランチュ』を中心に―2015

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      平成27年度日本教育大学協会北陸地区会 国語科・書道科合同研究協議会
    • Place of Presentation
      新潟大学駅南キャンパスときめいと(新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2015-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] 読者反応に基づく読書の指導と評価2014

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学第126回会名古屋大会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 読者反応に基づく読書の指導と評価2014

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第126回名古屋大会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 読者反応を利用した小集団の読書指導及びその評価2014

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第58回大会
    • Place of Presentation
      林野会館
    • Year and Date
      2014-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] Translating Japanese picture books: Implied, stated, and extended stories.2014

    • Author(s)
      Yokota, J., Ganzenmüller, F., Adachi, S., & Teale, W. H.
    • Organizer
      Bologna Children's Book Fair
    • Place of Presentation
      Bologna Fair Centre, Bologna, Italy
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 翻訳絵本の読者反応を規定する前提要因 ―『ひろしまのピカ』の日米比較研究―2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第57回研究大会
    • Place of Presentation
      林野会館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 交流型読み聞かせ2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第124回弘前大会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2013-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] The role of school library support centers in enhancing students' collaboration skills through group reading.2013

    • Author(s)
      Adachi, S.
    • Organizer
      International Association of School Librarianship 42nd Annual International Conference
    • Place of Presentation
      Sanur Paradise Plaza, Bali, Indonesia
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 中学生及び高校生の同所活動の実態とその規定要因2013

    • Author(s)
      秋田喜代美、深谷優子、上原友紀子、足立幸子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Year and Date
      2013-03-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] The role of school library support centers in enhancing students' collaboration skills through group reading2013

    • Author(s)
      Adachi, S
    • Organizer
      International Association of School Librarianship 42nd Annual International Conference
    • Place of Presentation
      Sanur Paradise Plaza, Bali, Indonesia.
    • Year and Date
      2013-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 交流型読み聞かせにおける交流の内容2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第125回広島大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2013-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 翻訳絵本の読者反応を規定する前提要因―『ひろしまのピカ』の日米比較研究―2013

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第57回研究大会
    • Place of Presentation
      林野会館
    • Year and Date
      2013-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 読書を通した交流の内容―「パートナー読書」での読者反応と交流―2012

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第122回筑波大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] A critical analysis of Rose Blanche in translation : Bringing a holocaust story to a Japanese audience2012

    • Author(s)
      Yokota, J., Adachi, S., & Teale, W. H.
    • Organizer
      Literacy Research Association 62nd Annual Conference
    • Place of Presentation
      Sheraton San Diego Hotel & Marina, California, U.S.A.
    • Year and Date
      2012-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] A sense of place : As depicted by Hans Christian Andersen wining illustrators2012

    • Author(s)
      Adachi, S
    • Organizer
      33rd IBBY International Congress
    • Place of Presentation
      Imperial College London. London. U.K.
    • Year and Date
      2012-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] パートナー読書―中学生を対象とした二人読書交流の可能性―2011

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第55回研究大会
    • Place of Presentation
      全林野会館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] Talking about issues that matter through discussion of picture books2011

    • Author(s)
      Yokota, J. & Adachi, S.
    • Organizer
      International Reading Association 56th Annual Convention
    • Place of Presentation
      Orange County Convention Center, Orlando, Florida, U.S.A.
    • Year and Date
      2011-05-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 翻訳絵本の読者反応に影響を与える要因2011

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      五大学国語教育合同研究会
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • Year and Date
      2011-03-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] Talking About Issues that Matter Through Discussion of Picture Books2011

    • Author(s)
      Junko Yokota & Sachiko Adachi
    • Organizer
      56th Annual Convention of the International Reading Association(招待講演)
    • Place of Presentation
      Orange County Convention Center, Orlando, Florida, U.S.A.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] パートナー読書―中学生を対象とした二人組読書交流の可能性―2011

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第55回研究大会
    • Place of Presentation
      全林野会館
    • Year and Date
      2011-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 初読の過程を生かしたグループ・ディスカッションによる読書指導2011

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第120回京都大会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2011-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 読みのレベルを診断するベンチマーク・アセスメント・システム2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      新潟大学教育学部国語国文学会研究大会
    • Place of Presentation
      新潟大学教育学部(新潟県)
    • Year and Date
      2010-02-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 第55回国際読書学会年次大会報告2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      第54回日本読書学会研究大会
    • Place of Presentation
      全林野会館
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] The Impact of Translated Texts of Picture Books on Reader Response2010

    • Author(s)
      Junko Yokota, Sachiko Adachi
    • Organizer
      32nd International IBBY Congress
    • Place of Presentation
      Santiago de Compostela, Spain
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 国語科教育における初読と再読2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第118回東京大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2010-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] Japanese and American Educators on Hiroshima No Pika.2010

    • Author(s)
      Junko Yokota, Sachiko Adachi, William H. Teale
    • Organizer
      National Reading Conference/ Literacy Research Association 60th Annual Meeting
    • Place of Presentation
      Fort Worth, U.S.A.
    • Year and Date
      2010-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 読みのレベルを診断するベンチマーク・アセスメント・システム2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      新潟大学教育学部国語国文学会研究大会
    • Place of Presentation
      新潟大学教育学部
    • Year and Date
      2010-02-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] Japanese and American Educators on Hiroshima No Pika.2010

    • Author(s)
      Junko Yokota, Sachiko Adachi, William H.Teale
    • Organizer
      National Reading Conference/Literacy Research Association 60th Annual Meeting
    • Place of Presentation
      Fort Worth, U.S.A.
    • Year and Date
      2010-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 初読の過程を生かした読書指導2010

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第119回鳴門大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 読書指導力スタンダードの開発と活用2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第53回研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学学校教育部(東京都)
    • Year and Date
      2009-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 読書指導力スタンダードの開発と活用2009

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第53回研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学学校教育部
    • Year and Date
      2009-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 足立幸子, International Children's Books : Bridge Across Culture and Countries2008

    • Author(s)
      Junko Yokota, William H. Teale, Sachiko Adachi
    • Organizer
      International Reading Association 22nd World Congress
    • Place of Presentation
      Ramada Plaza Herradura, San Jose, Costa Rica
    • Year and Date
      2008-07-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] Engaging Learners in a New Literacy with the New Japanese, National Curriculum, International Reading Association2008

    • Author(s)
      Sachiko Adachi, Atsuo Nakamura, Akiko Iribe, Yuji Fujimori, Kaori Okuizumi
    • Organizer
      53^<rd> Annual Convention
    • Place of Presentation
      Georgia World Congress Center, Atlanta, Georgia
    • Year and Date
      2008-05-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Presentation] 2008年国際読書学会アトランタ年次大会参加報告2008

    • Author(s)
      足立幸子・入部明子
    • Organizer
      日本読書学会第52回研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学学校教育部
    • Year and Date
      2008-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330198
  • [Presentation] International Children's Books : Bridges Across Cultures and Countries2008

    • Author(s)
      Yokota, J., Teale, W., and Adachi, S.
    • Organizer
      International Reading Association 22nd World Congress
    • Place of Presentation
      Ramada Plaza Herradura San Jose
    • Year and Date
      2008-07-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 読書力を評価するミクロ・レベル・テスト2007

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      日本読書学会第51回研究大会
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • Year and Date
      2007-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] The Development of Competencies Checklists for Reading Teachers and Reading Specialists in Japan2007

    • Author(s)
      Sachiko Adachi
    • Organizer
      The 2007 Asian Reading Conference
    • Place of Presentation
      National Olympics Memorial Youth Center
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730533
  • [Presentation] 読書を通した交流の内容―「パートナー読書」での読者反応と交流

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      第122回全国大学国語教育学会筑波大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] A Critical Analysis of Rose Blanche in Translation: Bringing a Holocaust Story to a Japanese Audience

    • Author(s)
      Junko Yokota, Sachiko Adachi, William Teale
    • Organizer
      62nd Annual Conference of of the Literacy Research Association
    • Place of Presentation
      Sheraton San Diego Hotel & Marina
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 中学生及び高校生の読書活動の実態とその規定要因

    • Author(s)
      秋田喜代美、深谷優子、上原友紀子、足立幸子
    • Organizer
      第24回第24回日本発達心理学会大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学白金キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 読者反応に基づく読書指導の方法

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第127回筑波大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2014-11-08 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • [Presentation] A Sense of Place: As depicted by Hans Christian Andersen Winning Illustrators

    • Author(s)
      Sachiko Adachi
    • Organizer
      33rd IBBY International Congress
    • Place of Presentation
      Imperial College London
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531171
  • [Presentation] 読者反応に基づく読書の指導と評価

    • Author(s)
      足立幸子
    • Organizer
      全国大学国語教育学会第126回名古屋大会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター
    • Year and Date
      2014-05-17 – 2014-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381183
  • 1.  ISHIGAKI Akiko (10265233)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  KAMATANI Junsaburo (10233941)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  ARIMOTO Hidefumi (40241228)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  NAKAMURA Atsuo (60323325)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  FUJIMORI Yuji (00313817)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  OKUIZUMI Kaori (70409829)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  FUKAWA Gennichiro (00199176)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KAI Yuichiro (70169374)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TERAI Masanori (50272290)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  SAKAGUCHI Kyoko (60440591)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  NAGASAKI Hideaki (80374809)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  NARITA Masaki (50361217)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  FUJII Tomohiro (60333746)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  MITOBE Shuuji (80431633)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  NAKAJIMA Kaori (20334021)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  Shibayama Tadashi (70240752)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  佐藤 喜一 (00300517)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  川端 一光 (20506159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  佐藤 誠子 (20633655)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  斉田 智里 (50400594)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  野口 裕之 (60114815)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  熊谷 龍一 (60422622)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  藤本 亮 (80300474)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi