• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NOGUCHI Hiroyuki  野口 裕之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

野口 裕之  ノグチ ヒロユキ

Less
Researcher Number 60114815
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 名誉教授
2016 – 2023: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 名誉教授
2016: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授
2016: 名古屋大学, 大学院・教育発達科学研究科・教育学部, 教授
2012 – 2016: 名古屋大学, 教育学研究科(研究院), 教授 … More
2008 – 2014: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授
2012: 名古屋大学, 大学院・教育学研究科, 教授
2012: 名古屋大学, 大学院・教育発達科学研究 科, 教授
2007 – 2011: Nagoya University, Graduate School of Education, Professor
2009: 名古屋大学, 大学院・教育発達研究科, 教授
2009: 名古屋大学, 教育学研究科, 教授
2008: 名古屋大学, 教育科学発達研究科, 教授
2006 – 2007: 名古屋大学, 教育学研究科, 教授
2006: 名古屋大学, 教育科学発達研究科, 教授
2005 – 2006: Nagoya University, Graduate School of Education and Human Developmental Sciences, Professor, 大学院教育発達科学研究科, 教授
2000 – 2005: Nagoya University, Graduate School of Education, Professor, 大学院・教育発達科学研究科, 教授
2001 – 2004: 名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授
1998 – 1999: 名古屋大学, 教育学部, 助教授
1994 – 1995: 名古屋大学, 教育学部, 助教授
1986: Bulletin of Tokyo Gakugei University, assistant professor, 教育学部(テスト理論), 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Social psychology / 教育・社会系心理学
Except Principal Investigator
Japanese language education / Educational psychology / Basic Section 02090:Japanese language education-related / New fields of law / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Foreign language education … More / Basic Section 10020:Educational psychology-related / Area studies / Psychology / Statistical science / Fundamental law / Japanese language education / Civil law / Fundamental nursing / Fundamental law Less
Keywords
Principal Investigator
DIF / 項目応答理論 / BILOG-MG / DIF分析 / 項目反応理論 / Fスケール / 国際比較 / 法意識 / 評価システム / 口頭能力測定 … More / 言語テスト / 応用言語学 / 尺度化 / 日本語教育学 / Rasch モデル / 日本語能力記述文の尺度構成 / 能力記述文 / 尺度構成 / 漢字圏・非漢字圏 / CEFR能力記述文の特異項目機能(DIF)分析 / 順序性 / IRT scaling / 言語能力記述文 / Rasch 系モデル / 学習カリキュラムに対応したCan-do statements / 漢字運用能力Can-do statements / Rasch系モデル / 学習課程対応 Can-do statements / 漢字運用能力 Can-do statements / 日本語の独自性 / 能力記述文の順序性 / 非欧州言語へのCEFR適用可能性 / CEFR / equivalence of translation / Psychological measurement Scale / International Comparative Study / Item Response Theory / 内容的等価性 / 項目特性曲線 / IRT / M-H法 / 心理尺度 / 翻訳等価性 / 心理測定尺度 / Sampling survey / International Comparative Survey / Factor Analysis / Polytomous IRT model / Item Response Model / F-scale / legal consciousness / 性差 / ランダム・サンプル / 因子分析 / 国際比較調査 / 因子分析法 / 権威主義的人格 / 多値型IRTモデル / 項目反応モデル / 標本調査 / 言語学 / イラスト課題 / 口頭能力 / 日本語教育 / 情報収集 / 多相ラッシュ分析 / 評定尺度 / 発話標本 / 日本語口頭能力 / 多相ラッシュ・モデル / 評価票 / パフォーマンス測定 / 分析的評価 / パフォーマンス評価 / 評価法 / 外国語としての日本語教育 … More
Except Principal Investigator
法意識 / 等化 / 項目応答理論 / Legal Consciousness / 項目反応理論 / テスト理論 / 教育評価 / 評価基準 / IRT / 大学生 / CEFR / CEFR-CV / 異文化間コミュニケーション能力 / Can-do statements / アフリカ研究 / CLD児童生徒 / 対話型アセスメントDLA / アフリカ / 特異項目機能 / 包括的評価 / 留学生 / 作文評価 / 日本語教育 / 大学教員 / 評価コメント / アカデミック・ライティング / 日本語学習者 / テスト / Law School / 職業意識 / 法科大学院 / ロースクール / can-do-statements / 大学入試 / 評価 / ビジネス日本語 / コミュニティー / ビジネス / アカデミック / パフォーマンス・アセスメント / 自動採点 / 小論文 / 学力調査 / リンキング / 法知識 / 基礎法学 / 英語力 / 質問紙調査 / 教育評価・測定 / 教育測定 / 英語教育 / DIF分析 / 多文化共生社会 / 複言語・複文化主義 / 日本語教育人材 / 教育 / アフリカ地域研究 / 認識論 / 構成主義 / 文化コンテクスト / 知識 / 評価の一致度 / 記述式テスト / 国語科試験問題 / 一致度 / 解答類型 / 評定者 / 字数制限 / 記述式問題 / 国語テスト / バイリンガル教育 / 文化的言語的に多様な子ども / DLA対話型アセスメント / トランス・ランゲージング / 文化的・言語的に多様な子ども / mediation(仲介) / 異文化コミュニケーション能力 / Online interaction / オンライン業務 / 量的調査 / 質的調査 / 直観的手法 / フレームワーク / 評価参照枠 / Mediation / ビジネスタスク / ビジネス日本語能力 / ビジネス日本語フレームワーク / CEFR-CV 2018 / mediation / 仲介活動 / 高度外国人材 / 教育計測 / 技能 / 知識の社会的構成 / 非認知的能力 / 非認知能力 / 技能評価 / 産業人材 / 自律学習支援 / 作文評価基準 / アカデミックライティング / コレスポンデンス分析 / 共起ネットワーク分析 / コード化 / 留学生のための作文教材 / 作文コーパス / 作文チェックリスト / 作文支援ツール / アカデミック・ライティング教材 / ルーブリック開発 / アカデミック・スタイル / 教材開発 / ルーブリック / 評価の観点 / 二言語能力評価 / 対話型アセスメント / DLA / 複数言語教育 / ユニバーサルデザイン / ダイナミック・アセスメント / スキャフォールディング / 労働統計 / 技能アセスメント / 雇用と訓練 / 産業人材育成 / 日本語能力 / 介護 / 介護領域 / コミュニティー領域 / ビジネス領域 / アカデミック領域 / 日本語 / 口頭能力テスト / 2値型データ / 英語CAN-DO調査 / 英語学力調査 / Can-do調査 / 学習目標達成状況 / 自信度 / 学習背景 / 段階反応モデル / 特異機能分析 / 学習到達目標 / 多値型データ / 拡張項目応答モデル / パフォーマンス評価 / 心理測定 / 素点 / DIF / コホート / 垂直尺度化 / 達成度 / 到達度 / 垂直等化 / IRT observed score / 習熟度 / 到達尺度 / 形成的アセスメント / 到達度評価 / 学力 / 発達 / 垂直尺度 / 分析的評価 / 日本語意見文 / 初年次教育 / 日本語教員 / 専門教員 / 評定値 / 意見文 / 日本人大学生 / Adaptive testing / Item response Theory / Latent trait model / Verbal ability / コンピュータ / テスト情報量 / 項目プール / コンピュータ・アシステッド・テスティング / 適応型テスト / 潜在特性モデル / 語彙理解力 / assessment / reliability / test / Generalizability theory / performance assessment / automated scoring / essay test / essay-type examination / キーワードマッチング法 / 欠測値 / 論述式 / 採点 / 信頼性 / 一般化可能性理論 / パフォーマンスアセスメント / 論述式試験 / Feeling of Rightness / Law Abiding Attitudes / Job Preference / 志望動機 / 職業選択 / 遵法意織 / 職業意織 / 法意織 / 正義感覚 / 遵法意識 / Norm Consciousness / Occupation Preference / Panel Research / School of Law / 職業選好意識 / ロー・スクール / 規範意識 / パネル調査 / placement-tests / self-evaluation / Evaluation for Japanese Language Proficiency / validity of tests / Can-do-ststements / Can-do-statements / プレイスメントテスト / 自己評価 / 日本語能力評価 / テストの妥当性 / Consciousness Survey / Long term contract / Contract Consciousness / 東アジアの法意識 / 東アジアの契約意識 / 中国人の契約意識 / 台湾人の契約意識 / インド / エジプト / イスラエル人の契約意識 / エジプトの契約意識 / 意識調査 / 長期契約 / 契約意識 / Chinese / China / 中国人 / 中国 / 適性 / 多変量解析 / 意思決定 / 定住生活者 / 教室学習者 / テスター・テスト養成 / 測定 / 会話データバンク / 定住生活者日本語 / 日本語の会話テスト / オーラルプロフィシェンシー / 会話データバンクシステム / コミュニティー日本語 / アカデミック日本語 / 測定、評価基準 / 日本語の会話能力テスト / テスター養成 / 会話能力 / テスター / テスティング / 外国語 / 静止画によるテストコンテンツ / タブレットベースの試験支援システム / 静止画によるテストコンテンツつツ / コミュニティー版 / ビジネス版 / アカデミック版 / 汎用性 / 実用性 / 対面型口頭能力測定 / 教育系心理学 / 資格試験 / 教育心理学 / 法学教育 / 法学テスト / テスト開発 / Functional ヘルス・リテラシー / ヘルス・リテラシー・テスト / Health Literacy / 健康リテラシー / ヘ ルス・リテラシー・テスト / Functional / ヘルス・リテラシー / ヘルスリテラシー / 国際情報交流 / 尺度開発 / Computer Adaptive Test / 負担感 / 心理測定尺度の短縮版 / 適性試験 / アセスメント / パーフォーマンス / CBT / BIB / CAT / 対応づけ / 法学試験 / 法学教育・法曹論 / 弁護士 / 裁判員裁判 / 事実認定 / 量刑 / 刑事司法 / 陪審員 / 裁判員 / 刑事法学 / 英語教育効果 / 英語プレイスメント・テスト / 語彙力 / 高校生 / 教育効果 / 大規模英語学力テスト / 言語テスト / 授業評価 / 学習指導要領 / 英語学力テスト / 構造方程式モデリング / プレースメントテスト / DIF統計量v / 項目バイアス / 差異項目係数 / テストの公正性 / 日本語テスト / DIF統計量 / 口頭能力判定能力 / 非母語話者日本語教員 / 日本語口頭能力試験 Less
  • Research Projects

    (38 results)
  • Research Products

    (126 results)
  • Co-Researchers

    (118 People)
  •  CEFR-CV の「やりとり」「仲介」活動の能力記述文に日本語の独自性を組込む基礎研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      野口 裕之
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  日本語教育人材に求められる異文化間コミュニケーション能力とは-Candoの構築-

    • Principal Investigator
      葦原 恭子
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  An examination to improve the degree of agreement among raters in the Japanese Language Reading Test

    • Principal Investigator
      安永 和央
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      International Pacific University
  •  The grasp of the characteristics of "knowledge" among African youths through an interdisciplinary constructivist approach

    • Principal Investigator
      山田 肖子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  外国人集住地域の公立小中学校連携による二言語教育支援方法の確立

    • Principal Investigator
      櫻井 千穂
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Osaka University
      Hiroshima University
  •  Establishing a business Japanese framework required for highly-skilled foreign human resources - Scaling and validation

    • Principal Investigator
      Ashihara Kyoko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  Assessment of writings based on the analysis of assessors, learners, and opinion essays: Toward the support of autonomous learning for Japanese essay writing

    • Principal Investigator
      IJUIN Ikuko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Skills assessment of industrial human resources and TVET curriculum evaluation in Africa

    • Principal Investigator
      Yamada Shoko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Expansion and dissemination of JOPT: Realization of a versatile and practical Japanese oral proficiency test

    • Principal Investigator
      Mutsukawa Masahiko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Nanzan University
  •  Fundamental research baseded on scaling theory for applying CEFR to Japanese languagePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Noguchi Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  An Empirical Study of the Educational Effectiveness of Dialogic Language Assessment for Culturally and Linguistically Diverse Children

    • Principal Investigator
      Sakurai Chiho
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
      Doshisha University
  •  Development of vertical scale for measuring student growth in multiple level achievement tests

    • Principal Investigator
      Shibayama Tadashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Development of DIF index using raw scores

    • Principal Investigator
      Kumagai Ryuichi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  Assessment of Academic Writing by University Japanese Language and Humanities/Social Science Teachers: towards the Development and Verification of Assessment Standards

    • Principal Investigator
      Ijuin Ikuko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Skills Development of Youths in Africa: An Interdisciplinary Examination of the Gap between Training and Employment

    • Principal Investigator
      Yamada Shoko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Area studies
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Considerations about entrance examination

    • Principal Investigator
      Shigemasu Kazuo
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Teikyo University
  •  Development of Japanese Oral Proficiency Test For the Use in Education, Business and Multi-Cultural Areas

    • Principal Investigator
      Kamada Osamu
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Nanzan University
  •  Studies on Using an Extended Item Response Model to Performance Assessment

    • Principal Investigator
      SAIDA Chisato
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  A study on law test as a qualifying test utilizing test theory.

    • Principal Investigator
      FUJIMOTO Akira
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      New fields of law
    • Research Institution
      Nagoya University
      Shizuoka University
  •  Reliability and validity of psychological measurements: reduction of the respondent burden in questionnaire-based study

    • Principal Investigator
      WAKITA Takafumi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Development of a functional health literacy test

    • Principal Investigator
      NAKAGAMI Katsuyuki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Fundamental nursing
    • Research Institution
      Yokkaichi Nursing and Medical Care University
  •  Developing a web-based rating system for Japanese Oral Proficiency Test as large scale testPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NOGUCHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Linking methods for the scores obtained by the different assessment procedures

    • Principal Investigator
      SHIBAYAMA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  A Study for Improving Legal Test based on Test Theory

    • Principal Investigator
      FUJIMOTO Akira
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      New fields of law
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  How is the lay judge system accepted by the Japanese and how should it be operated?

    • Principal Investigator
      MATSUMURA Yoshiyuki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Fundamental law
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Development of a web-based scoring system for Japanese Oral Proficiency Test.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      NOGUCHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Application of Differential Item Functioning in Japanese Language Test

    • Principal Investigator
      SAEGUSA Reiko
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Hitotsubashi University
  •  Language Assessment and Program Evaluation Using Item Response Theory and Structure Equation Modeling

    • Principal Investigator
      SAIDA Chisato
    • Project Period (FY)
      2006 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Development of statistical scoring system for essay-type tests

    • Principal Investigator
      SHIBAYAMA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Statistical science
    • Research Institution
      Tohoku University
      Niigata University
  •  日本語口頭能力試験評価者認定基準策定に向けた予備調査

    • Principal Investigator
      SHOJI Yoshio
    • Project Period (FY)
      2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Ochanomizu University
  •  AResearch on Law School Education and Law Students' Legal Consciousness

    • Principal Investigator
      KATO Masanobu
    • Project Period (FY)
      2004 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      New fields of law
    • Research Institution
      Sophia University
      Nagoya University
  •  A Methodological Study on the Equivalence of Translation and the Differential Item Functioning for Crossnational Comparative SurveysPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NOGUCHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Toll Survey on Legal Consciousness of U.S. Law School Students

    • Principal Investigator
      KATO Masanobu
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Fundamental law
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  The Development of Scales of Japanese Language Can-do-statements

    • Principal Investigator
      SAEGUSA Reiko
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Hitotsubashi University
  •  IRT analyses for International Legal Consciousness Survey DataPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NOGUCHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  A Research on Contract Consciousness in Asian Countries

    • Principal Investigator
      KATO Masanobu
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      Civil law
    • Research Institution
      NAGOYA UNIVERSITY
  •  Research on Chinese Legal Consciousness

    • Principal Investigator
      KATO Masanobu
    • Project Period (FY)
      1994 – 1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for international Scientific Research
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Application of Adaptive Testing

    • Principal Investigator
      SHIBA Sukeyori
    • Project Period (FY)
      1986 – 1987
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Developmental Scientific Research
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      The University of Tokyo

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2007 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖2021

    • Author(s)
      島田めぐみ,野口裕之
    • Total Pages
      115
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      4823410289
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖2020

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      115
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784823410284
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖-第6回 「分散分析にまつわるDon’ts」ウェブマガジン「未草」2018

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖-第5回 「カイ二乗検定と相関係数の検定(無相関検定)にまつわるDon’ts」ウェブマガジン「未草」2018

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖-第3回 「統計記号や参照マークも正確に」ウェブマガジン「未草」2018

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖-第2回 「有意差の意味を理解して、正しい記述を!」ウェブマガジン「未草」2018

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖-第1回 「そのグラフ大丈夫ですか」ウェブマガジン「未草」2018

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Book] 統計で転ばぬ先の杖-第4回 「t検定にまつわるDon’ts」ウェブマガジン「未草」2018

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Book] 日本語教育のためのはじめての統計分析2017

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      154
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      4894768623
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Book] 日本語教育のためのはじめての統計分析2017

    • Author(s)
      島田めぐみ・野口裕之
    • Total Pages
      154
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784894768628
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Book] 組織・心理テスティングの科学‐項目反応理論による2015

    • Author(s)
      野口裕之・渡辺直登 編著
    • Total Pages
      600
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285153
  • [Book] テスト理論からみた法学試験(仮題)2015

    • Author(s)
      藤本亮・野口裕之
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      商事法務
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330031
  • [Book] テスティングの基礎理論2014

    • Author(s)
      野口裕之・大隅敦子
    • Total Pages
      190
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285153
  • [Book] テスティングの基礎理論2014

    • Author(s)
      野口裕之・大隈敦子
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      研究社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244023
  • [Journal Article] 高度外国人材に求められる「仲介」能力とは - 質的調査法・量的調査法を用いたCan-do statementsの構築 -2024

    • Author(s)
      葦原恭子,島田めぐみ,塩谷由美子,奥山貴之,野口裕之
    • Journal Title

      東アジア日本語教育・日本文化

      Volume: 第27輯 Pages: 33-48

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Journal Article] 「DLA〈読む〉」の構成概念妥当性の検証 : 日本語母語児童を対象としたテキストレベルの妥当性に関する分析2023

    • Author(s)
      櫻井千穂, 真嶋潤子, 中島和子, 野口裕之
    • Journal Title

      日本語教育

      Volume: 185 Pages: 30-45

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00726
  • [Journal Article] 高度外国人材に求められる「聞く」「読む」「書く」「話す」能力とは ― 質的調査法・量的調査法を用いたCan-do statementsの構築 ―2023

    • Author(s)
      葦原恭子,島田めぐみ,塩谷由美子,奥山貴之,野口裕之
    • Journal Title

      琉球大学国際教育センター紀要

      Volume: 7 Pages: 1-13

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Journal Article] 高度外国人材に求められる「仲介」能力とは - 質的調査法・量的調査法を用いたCan-do statementsの構築 -2023

    • Author(s)
      葦原恭子,島田めぐみ,塩谷由美子,奥山貴之,野口裕之
    • Journal Title

      東アジア日本語教育・日本文化研究学会 国際学術発表大会発表要旨文

      Volume: 2023 Pages: 22-22

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Journal Article] 高度外国人材に求められるオンライン業務スキルに関する実態調査ーCEVR-CV 2018 に基づき開発した Can-do statements を用いてー2022

    • Author(s)
      葦原恭子 , 塩谷由美子 , 島田めぐみ , 奥山貴之 , 野口裕之
    • Journal Title

      琉球大学国際教育センター紀要

      Volume: 6 Pages: 1-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Journal Article] 高度外国人材に求められるオンライン業務スキルに関する実態調査 ―CEFR-CV 2018に基づき開発したCan-do statementsを用いて―2022

    • Author(s)
      葦原 恭子,塩谷由美子, 島田めぐみ, 奥山貴之,野口裕之
    • Journal Title

      琉球大学国際教育センター紀要

      Volume: 6 Pages: 1-13

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Journal Article] The applicability of the CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) to Japanese Language Education2021

    • Author(s)
      野口 裕之、大隅 敦子、熊谷 龍一、島田 めぐみ
    • Journal Title

      Japanese Journal for Research on Testing

      Volume: 17 Issue: 1 Pages: 9-23

    • DOI

      10.24690/jart.17.1_9

    • NAID

      130008124060

    • ISSN
      1880-9618, 2433-7447
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680, KAKENHI-PROJECT-20H01275, KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Journal Article] 評価コメントに見られる意見文評価の様相―共起ネットワーク及びコレスポンデンス分析に基づく考察―2020

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・小森和子・野口裕之
    • Journal Title

      第二言語としての日本語の習得研究

      Volume: 23 Pages: 26-43

    • NAID

      40022448683

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Journal Article] 評価コメントに見られる意見文評価の様相 ―共起ネットワーク及びコレスポンデンス分析に基づく考察―2020

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・小森和子・野口裕之
    • Journal Title

      第二言語としての日本語の習得研究

      Volume: 23 Pages: 26-43

    • NAID

      40022448683

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Journal Article] IRTとCBTの光と影―高大接続改革の夢か現か幻か2018

    • Author(s)
      野口裕之
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科附属高大接続センター紀要

      Volume: 2 Pages: 29-47

    • NAID

      40021802903

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Journal Article] IRTとCBTの光と影―高大接続改革の夢か幻か2018

    • Author(s)
      野口裕之
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科附属高大接続センター紀要

      Volume: 2 Pages: 29-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Journal Article] 学力の評価と測定をめぐってー学力の評価と測定とその周辺の話題2018

    • Author(s)
      野口裕之
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 57

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Journal Article] 学力の評価と測定をめぐって―学力の評価と測定とその周辺の話題2018

    • Author(s)
      野口裕之
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Journal Article] 学力の評価と測定をめぐって2018

    • Author(s)
      大塚雄作, 柴山直, 植阪友理, 遠藤利彦, 野口裕之
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 57 Pages: 209-229

    • NAID

      130007984190

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Journal Article] 学力の評価と測定をめぐってー学力の評価と測定とその周辺の話題2018

    • Author(s)
      野口 裕之
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H05142
  • [Journal Article] IRTとCBTの光と影ー高大接続改革の夢か現か幻か2018

    • Author(s)
      野口裕之
    • Journal Title

      名古屋大学大学院教育発達科学研究科附属高大接続センター紀要

      Volume: 2 Pages: 29-47

    • NAID

      40021802903

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Journal Article] 学力の評価と測定をめぐってー学力の評価と測定とその周辺の話題2018

    • Author(s)
      野口裕之
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H05142
  • [Journal Article] テストの標準化と等化.2016

    • Author(s)
      野口 裕之
    • Journal Title

      日本言語テスト学会紀要-日本言語テスト学会20周年記念特別号

      Volume: 19 Pages: 81-89

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285153
  • [Journal Article] キーセンテンスと錯乱枝の語の重複・設問タイプが錯乱枝の選択率に及ぼす影響 ―英語文章読解テストを用いた実証的検討―2016

    • Author(s)
      寺尾尚大・石井秀宗・野口裕之
    • Journal Title

      データ分析の理論と応用

      Volume: 6 Pages: 63-82

    • NAID

      130007828140

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285153
  • [Journal Article] テストの標準化と等化2016

    • Author(s)
      野口裕之
    • Journal Title

      日本言語テスト学会紀要-日本言語テスト学会20周年記念特別号

      Volume: 19 Pages: 81-89

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Journal Article] 英語プレイスメントテストの特異項目機能分析-文系理系・男女に有利な項目、不利な項目-2013

    • Author(s)
      斉田智里・熊谷龍一・野口裕之
    • Journal Title

      第39回全国英語教育学会北海道研究大会発表予稿集

      Volume: 39 Pages: 296-297

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370712
  • [Journal Article] 項目に関する事前情報が十分に得られない状況における適応型テストシステム開発の試み2013

    • Author(s)
      熊谷龍一、後藤譲司、中畦菜穂子、柴山直、佐藤喜一、野口裕之
    • Journal Title

      日本テスト学会誌

      Volume: (印刷中)

    • NAID

      40019725018

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330150
  • [Journal Article] Big Five尺度短縮版の開発と信頼性と妥当性の検討2012

    • Author(s)
      並川努・谷伊織・脇田貴文・熊谷龍一・中根愛・野口裕之
    • Journal Title

      心理学研究

      Volume: 83 Pages: 91-99

    • NAID

      130003306041

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530880
  • [Journal Article] Big Five 尺度短縮版の開発と信頼性と妥当性の検討2012

    • Author(s)
      並川努・谷伊織・脇田貴文・熊谷龍一・中根愛・野口裕之
    • Journal Title

      心理学研究

      Volume: 83 Pages: 91-99

    • NAID

      130003306041

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530880
  • [Journal Article] 推定母集団分布を利用した共通受験者法による等化係数の推定2012

    • Author(s)
      熊谷龍一, 野口裕之
    • Journal Title

      日本テスト学会誌

      Volume: 8(1) Pages: 41-535

    • NAID

      40019469809

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330031
  • [Journal Article] (2012) Psychological Distance between Categories in the Likert Scale : Comparing Different Numbers of Options2012

    • Author(s)
      Wakita, T., Ueshima, N., & Noguchi, H
    • Journal Title

      Educational and Psychological Measurement

      Volume: 72 Pages: 533-546

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530880
  • [Journal Article] 外国語としての日本語能力を支えるテスト理論2009

    • Author(s)
      野口裕之・倉元直樹
    • Journal Title

      クオリティ・エデュケーション 2

      Pages: 93-118

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330020
  • [Journal Article] 外部試験を活用した大学英語カリキュラム改革-大学入試センター試験、TOEIC、TOEFLと茨城大学共通テストとの関係-2009

    • Author(s)
      斉田智里, 小林邦彦, 野口裕之
    • Journal Title

      日本テスト学会誌 5

      Pages: 41-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520422
  • [Journal Article] 外部試験を活用した大学英語カリキュラム改革-大学入試センター試験、TOEIC、TOEFLと茨城大学共通テストとの関係-2009

    • Author(s)
      斉田智里、小林邦彦、野口裕之
    • Journal Title

      日本テスト学会誌 (印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520422
  • [Journal Article] 外部試験を活用した大学英語カリキュラム改革-茨城大学共通テストと外部試験との関連-.2009

    • Author(s)
      斉田智里・小林邦彦・野口裕之
    • Journal Title

      日本テスト学会誌 5

      Pages: 41-51

    • NAID

      40016830515

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520422
  • [Journal Article] 日本語プレースメントテストにおけるDIF研究2007

    • Author(s)
      酒井たか子、井上俊哉、浅見かおり、伊東祐郎、三枝令子、島田めぐみ、孫媛、野口裕之
    • Journal Title

      2007年度日本語教育学会春季大会予稿集

      Pages: 201-206

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18320081
  • [Journal Article] 留学生対象の日本語能力テストにおけるDIFについて2007

    • Author(s)
      井上俊哉、孫媛、野口裕之、酒井たか子
    • Journal Title

      日本テスト学会第5回大会発表論文抄録集

      Pages: 92-93

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18320081
  • [Journal Article] Japanese Legal Consciousness compared to the U.S. and China2005

    • Author(s)
      Akira, FUJIMOTO, Mikio, KAWAI, Hiroyuki, NOGUCHI and Shozo, OTA
    • Journal Title

      JURIST No. 1297

      Pages: 53-62

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330019
  • [Journal Article] 日本人の法意識-アメリカ、中国との対比から2005

    • Author(s)
      藤本 亮, 河合 幹雄, 野口 裕之, 太田 勝造
    • Journal Title

      ジュリスト 1197号

      Pages: 53-62

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330019
  • [Journal Article] Assessing the Potential of A Large-scale Oral Proficiency Test Using A Checklist2004

    • Author(s)
      SHOJI, Yoshio, NOGUCHI, Hiroyuki, HARUHARA, Ken'ichirou
    • Journal Title

      The 3rd International Symposium on OPI/The 12th Princeton Japanese Pedagogy Forum Proceedings

      Pages: 150-159

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16632002
  • [Presentation] 高度外国人材に求められる「仲介」能力とは - 質的調査法・量的調査法を用いたCan-do statementsの構築 -2023

    • Author(s)
      葦原恭子,島田めぐみ,塩谷由美子,奥山貴之,野口裕之
    • Organizer
      東アジア日本語教育に本文化研究会 2023年度国際学術大会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Presentation] 高度外国人材に求められる「聞く」「読む」「書く」「話す」能力とは ― 質的調査法・量的調査法を用いたCan-do statementsの構築 ―2023

    • Author(s)
      葦原恭子,島田めぐみ,塩谷由美子,奥山貴之,野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会2022年度秋季大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Presentation] 国語の記述式問題における評定者間の一致度に関する検討―「正答」・「誤答」・「無回答」という評価基準を用いて―2023

    • Author(s)
      安永和央・野口裕之
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03068
  • [Presentation] 高度外国人材に求められるオンライン業務スキルに関する実態調査 ―CEFR 2018に基づき開発したCan-do statementsを用いて―2021

    • Author(s)
      葦原恭子・塩谷由美子・島田めぐみ・奥山貴之・野口裕之
    • Organizer
      2021年度 日本語教育学会 春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Presentation] The effect of answer column formats for descriptive items in Japanese language reading test.2021

    • Author(s)
      Yasunaga, K , Noguchi, H
    • Organizer
      The 32nd International Congress of Psychology (ICP 2020+)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] 作文評価のための教師用ルーブリックの作成と試用2021

    • Author(s)
      伊集院郁子 , 李在鎬 , 小森和子 , 髙野愛子 , 野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会2021年度秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] 作文評価のための教師用ルーブリックの作成と試用2021

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・小森和子・髙野愛子・野口裕之
    • Organizer
      2022年度日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] 高度外国人材に求められるオンライン業務スキルに関する実態調査 ―CEFR 2018に基づき開発したCan-do statementsを用いて―2021

    • Author(s)
      葦原恭子,塩谷由美子,島田めぐみ, 奥山貴之,野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会春季大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Presentation] 国語試験問題の字数制限が評定者間における評価の一致度に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      安永和央 , 野口裕之
    • Organizer
      第19回日本テスト学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] 高度外国人材に求められるオンライン業務スキルに関する実態調査 ―CEFR 2018に基づき開発したCan-do statementsを用いて―2021

    • Author(s)
      葦原 恭子 , 塩谷由美子 , 島田めぐみ , 野口 裕之
    • Organizer
      日本語教育学会2021年度秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] 国外日本語教育機関におけるCan-do statementsとCEFR能力記述文の間の項目困難度比較―受容技能を例に―2020

    • Author(s)
      島田めぐみ・大隅敦子・熊谷龍一・董博・野口裕之
    • Organizer
      2020年度日本語教育学会春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] 高度外国人材に求められる「仲介」スキルとはーCEFR2018補遺版におけるmediationの分析を通してー2020

    • Author(s)
      葦原恭子,塩谷由美子,島田めぐみ,奥山貴之,野口裕之
    • Organizer
      沖縄県日本語教育研究会 第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00712
  • [Presentation] 高度外国人材に求められる「仲介」スキルとは-CEFR2018補遺版におけるmediationの 分析を通して-2020

    • Author(s)
      葦原恭子・塩谷由美子・島田めぐみ・奥山貴之・野口裕之
    • Organizer
      沖縄県日本語教育研究会第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] CEFRの日本語への適用可能性-産出的言語活動および(言葉の)やりとりの場合-2020

    • Author(s)
      野口裕之・大隅敦子・熊谷龍一・島田めぐみ
    • Organizer
      日本語教育学会 春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] CEFRの日本語への適用可能性ー産出的言語活動および(言葉の)やりとりの場合ー2020

    • Author(s)
      野口裕之,大隅敦子,熊谷龍一,島田めぐみ
    • Organizer
      日本語教育学会2020年度春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] 高度外国人材に求められる「仲介」スキルとは-CEFR2018補遺版におけるmediationの分析を通して-2020

    • Author(s)
      葦原恭子・塩谷由美子・島田めぐみ・奥山貴之・野口裕之
    • Organizer
      沖縄県日本語教育研究会第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] 国外日本語教育機関における Can-do statements と CEFR能力記述文の間の項目困難度比較-受容技能を例に2020

    • Author(s)
      島田めぐみ・大隅敦子,・熊谷龍一・董博・野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会 春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] 国外日本語教育機関における Can-do statements と CEFR能力記述文の間の項目困難度比較ー受容技能を例にー2020

    • Author(s)
      島田めぐみ,大隅敦子,熊谷龍一,董博,野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会2020年度春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] CEFRの日本語への適用可能性ー産出的言語活動および(言葉の)やりとりの場合ー2020

    • Author(s)
      野口裕之・大隅敦子・熊谷龍一・島田めぐみ
    • Organizer
      日本語教育学会2020年度春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] 評定値の分析2019

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      「作文評価を考える」セミナー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] 国語の記述式問題における評価基準の検討-評価基準の段階数に着目して-2019

    • Author(s)
      安永和央・野口裕之
    • Organizer
      日本心理学会第83回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] 複数冊子における素点を用いたDIF検出方法について-CEFR descriptors質問紙を用いた検討-2019

    • Author(s)
      熊谷龍一・野口裕之
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] ラッシュ系モデルによる尺度構成-作文研究およびCEFR尺度の開発2019

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      作文研究2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] ラッシュ系モデルによる尺度構成-作文研究およびCEFR尺度の開発2019

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      作文研究2018(科学研究費補助金成果発表会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] 評定値の分析2019

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      作文評価を考えるセミナー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] CEFRの日本語への適用可能性-受容的能力の場合-2019

    • Author(s)
      野口裕之・大隅敦子・熊谷龍一・島田めぐみ
    • Organizer
      日本テスト学会第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] CEFRの日本語への適用可能性ー受容的能力の場合ー2019

    • Author(s)
      野口裕之・大隅敦子・熊谷龍一・島田めぐみ
    • Organizer
      日本テスト学会第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] 複数冊子における素点を用いたDIF検出方法について-CEFR descriptors質問紙を用いた検討-2019

    • Author(s)
      熊谷龍一・野口裕之
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] ラッシュ系モデルによる尺度構成-作文研究およびCEFR尺度の開発2019

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      作文研究2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] DLA<読む>の構成概念妥当性の検証―テキストレベルの順位性をめぐって―2018

    • Author(s)
      櫻井千穂、真嶋潤子、中島和子、野口裕之
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] DLA<読む>の構成概念妥当性の検証―テキストレベルの順位性をめぐって―2018

    • Author(s)
      櫻井千穂・真嶋潤子・中島和子・野口裕之
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] DLA<読む>の構成概念妥当性の検証―テキストレベルの順位性をめぐって―2018

    • Author(s)
      櫻井千穂・真嶋潤子・中島和子・野口裕之
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02875
  • [Presentation] 意見文に対する評価コメントの計量的分析―コレスポンデンス分析に基づく考察―2018

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・小森和子・野口裕之
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] CEFRの基礎2018

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      国際交流基金シドニー日本文化センター
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] 意見文に対する評価コメントの計量的分析―コレスポンデンス分析に基づく考察―2018

    • Author(s)
      伊集院郁子、李在鎬、小森和子、野口裕之
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] 記述式問題における字数制限が回答に及ぼす影響-国語の大学入試問題を用いた実証研究-2018

    • Author(s)
      安永和央、野口裕之
    • Organizer
      日本心理学会第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KK0062
  • [Presentation] DLA<読む>の構成概念妥当性の検証―テキストレベルの順位性をめぐって―2018

    • Author(s)
      櫻井千穂・真嶋潤子・中島和子・野口裕之
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00680
  • [Presentation] これだけは知っておきたい「CEFR」入門2017

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      ハピラル・テストソリューションズ
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Presentation] IRT系モデルとReadabilityによる日本語作文の定量的分析ー大学教員による評価とコンピュータによる自動評価の比較2017

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・野口裕之・小森和子・奥切惠
    • Organizer
      日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H05142
  • [Presentation] 学生相談における危機レベルと精神的健康度との関連について―項目反応理論を用いて2017

    • Author(s)
      酒井渉・森田美弥子・野口裕之
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Presentation] リーディングスキルテスト(RST)―その教育測定的性質と教育実践に対する示唆2017

    • Author(s)
      登藤直弥・新井紀子・菅原真吾・尾崎幸謙・犬塚美輪・新井庭子・分寺杏介・野口裕之
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Presentation] リーディングスキルテスト(RST)-その教育測定的性質と教育実践に対する示唆2017

    • Author(s)
      登藤直弥・新井紀子・菅原真吾・尾崎幸謙・犬塚美輪・新井庭子・分寺杏介・野口裕之
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H05142
  • [Presentation] 民間英語資格・検定試験導入の問題点―CEFRレベルによる対照表を合否判定に使えるのか?2017

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      地域科学研究会・高等教育情報センター
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Presentation] IRT系モデルとReadabilityによる日本語作文の定量的分析ー大学教員による評価とコンピュータによる自動評価の比較2017

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・野口裕之・小森和子・奥切惠
    • Organizer
      2017年度日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] リーディングスキルテスト(RST)-その教育測定的性質と教育実践に対する示唆2017

    • Author(s)
      登藤直弥・新井紀子・菅原真吾・尾崎幸謙・犬塚美輪・新井庭子・分寺杏介・野口裕之(指定討論)
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02351
  • [Presentation] IRT系モデルとReadabilityによる日本語作文の定量的分析―大学教員による評価とコンピュータによる自動評価の比較―2017

    • Author(s)
      伊集院郁子・李在鎬・野口裕之・小森和子・奥切恵
    • Organizer
      2017年度日本語教育学会秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Presentation] 日本語口頭能力テスト「JOPT」が目指している口頭能力記述化の試みー評価指標の開発からわかったことー2016

    • Author(s)
      鎌田修、坂本正、六川雅彦、伊東祐郎、嶋田 和子、野口裕之、野山広、西川寛之、李在鎬、由井紀久子
    • Organizer
      2016年度日本語教育学会秋季全国大会
    • Place of Presentation
      松山市ひめぎんホール
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244023
  • [Presentation] Are Distractor That Include Words in Passage Attractive? An Experiment in Reading Tests for L2 Learners.2016

    • Author(s)
      Terao, T., Ishii, H., & Noguchi, H.
    • Organizer
      The 31st International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Yokohama
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285153
  • [Presentation] 作文評価の手法を問い直す-IRTモデルを用いた尺度値の分析-2016

    • Author(s)
      野口裕之・李在鎬・小森和子・奥切恵・伊集院郁子
    • Organizer
      第27回第二言語習得研究会(JASLA)全国大会
    • Place of Presentation
      九州大学伊都キャンパス(福岡県福岡市)
    • Year and Date
      2016-12-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Presentation] 意見文の評価を左右する要因は何か-KH Coderを用いた評価コメントの分析を通して-2016

    • Author(s)
      伊集院郁子・小森和子・李在鎬・野口裕之・奥切恵
    • Organizer
      2016年度日本語教育学会秋季大会
    • Place of Presentation
      松山ひめぎんホール(愛媛県松山市)
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Presentation] JOPTテスト実施支援システムについて(ポスター発表)2015

    • Author(s)
      李在鎬・西川寛之・伊東祐郎・坂本正・野口裕之・嶋田和子・野山広・由井紀久子・六川雅彦・鎌田修
    • Organizer
      第10回OPI国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      函館国際ホテル
    • Year and Date
      2015-08-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244023
  • [Presentation] Differential Item Functioning Analysis of an English Placement Test for Japanese University Students in Terms of Gender and Academic Field2015

    • Author(s)
      Chisato SAIDA, Ryuichi KUMAGAI, & Hiroyuki, NOGUCHI
    • Organizer
      AAAL Annual Conference 2015
    • Place of Presentation
      Toronto, Canada
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370712
  • [Presentation] 素点を用いたDIFの大きさを表す指標の提案2015

    • Author(s)
      熊谷龍一,野口裕之
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      新潟コンベンションセンター
    • Year and Date
      2015-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02633
  • [Presentation] 会話テストJOPT抽出データに与えるインタビュアーの影響(ポスター発表)2015

    • Author(s)
      西川寛之・伊東祐郎・鎌田修・嶋田和子・野口裕之・野山広・由井紀久子・六川雅彦・李在鎬
    • Organizer
      ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Place of Presentation
      フランス・ボルドー
    • Year and Date
      2015-08-28
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244023
  • [Presentation] Investigation of Differential Item Functioning in Can-Do Statements2014

    • Author(s)
      Chisato Saida, Ryuichi Kumagai, Hiroyuki Noguchi
    • Organizer
      17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics (AILA)
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370712
  • [Presentation] Rater-effects in the Japanese Language Oral Proficiency Test.2014

    • Author(s)
      H, Noguchi, R. Kumagai, et al.
    • Organizer
      17th World Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Brisbane(Australia)
    • Year and Date
      2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285153
  • [Presentation] Investigation of Differential Item Functioning in Can-Do Statements Across Multiple Groups2014

    • Author(s)
      Chisato SAIDA, Ryuichi KUMAGAI, & Hiroyuki, NOGUCHI
    • Organizer
      AILA World Congress 2014
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Year and Date
      2014-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370712
  • [Presentation] 英語プレイスメントテストの特異項目機能分析―文系理系・男女に有利な項目、不利な項目―2013

    • Author(s)
      斉田智里、熊谷龍一、野口裕之
    • Organizer
      全国英語教育学会第39回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370712
  • [Presentation] PCによる口頭能力試験のための新課題開発および課題改良2012

    • Author(s)
      庄司惠雄・安高紀子・和田晃子・野口裕之
    • Organizer
      日本語教育国際大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520528
  • [Presentation] PCによる口頭能力試験のための新課題開発および課題改良2012

    • Author(s)
      庄司惠雄 ・ 安高紀子 ・ 和田晃子 ・ 野口裕之
    • Organizer
      日本語教育国際大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2012-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520528
  • [Presentation] Development of a functional health literacy test for Japanese adults (FHLT-J)2012

    • Author(s)
      中神克之, 山内豊明, 中神友子, 野口裕之, 前田徹
    • Organizer
      European Association for Communication in Healthcare, INTEARNATIONAL CONFERENCE ON COMMUNICATION IN HEALTHCARE 2012
    • Place of Presentation
      St Andrews, Scotland, UK
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23792567
  • [Presentation] Development of a functional health literacy test for Japanese adults (FHLT-J)2012

    • Author(s)
      中神克之、山内豊明、中神友子、野口裕之、前田徹
    • Organizer
      European Association for Communication in Healthcare, INTEARNATIONALCONFERENCE ON COMMUNICATION IN HEALTHCARE 2012
    • Place of Presentation
      英国
    • Year and Date
      2012-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23792567
  • [Presentation] 日本語版State-Trait Anxiety Inventory for children(STAI-C)における特性不安尺度短縮版の作成(2)-STAI-C短縮版の妥当性検討-2011

    • Author(s)
      脇田貴文・並川努・谷伊織・中根愛・野口裕之
    • Organizer
      教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道 北海道立道民活動センター かでる2・7
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530880
  • [Presentation] (2011).日本語版State - Trait Anxiety Inventory for children(STAI-C)における特性不安尺度短縮版の作成(1)-IRTを適用した短縮版の作成-2011

    • Author(s)
      谷伊織・並川努・脇田貴文・中根愛・野口裕之
    • Organizer
      教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センターかでる2・7
    • Year and Date
      2011-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530880
  • [Presentation] (2011).日本語版State - Trait Anxiety Inventory for children(STAI-C)における特性不安尺度短縮版の作成(2)-STAI-C短縮版の妥当性検討-2011

    • Author(s)
      脇田貴文・並川努・谷伊織・中根愛・野口裕之
    • Organizer
      教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センターかでる2・7
    • Year and Date
      2011-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530880
  • [Presentation] 日本語版State-Trait Anxiety Inventory for children(STAI-C)における特性不安尺度短縮版の作成(1)-IRTを適用した短縮版の作成-2011

    • Author(s)
      谷伊織・並川努・脇田貴文・中根愛・野口裕之
    • Organizer
      教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道 北海道立道民活動センター かでる2・7
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530880
  • [Presentation] コンピュータ・ベースの日本語発話能力評価システム-WEB 方式による評価の試み2010

    • Author(s)
      和田晃子・堀川有美・小林久美子・野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会 2010 年度秋季大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2010-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520528
  • [Presentation] コンピュータ・ベースの日本語発話能力評価システム2010

    • Author(s)
      堀川有美・和田晃子・野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会2010年度秋季大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2010-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520455
  • [Presentation] コンピュータ・ベースの日本語発話能力評価システム-WEB方式による評価の試み-2010

    • Author(s)
      和田晃子, 堀川有美, 小林久美子, 野口裕之
    • Organizer
      日本語教育学会2010年度秋季大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2010-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520528
  • [Presentation] テストの分析理論-項目応答理論 (Item Response Theory)2009

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      テスト理論による法学試験の質の向上の研究」研究会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330020
  • [Presentation] テストの分析理論-項目応答理論(Item Response Theory)2009

    • Author(s)
      野口裕之
    • Organizer
      「テスト理論による法学試験の質の向上」研究会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-05-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330020
  • [Presentation] コンピュータ・ベースの日本語発話能力評価2009

    • Author(s)
      堀川有美・和田晃子・野口裕之
    • Organizer
      システム日本語教育学会2009年度秋季大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2009-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520455
  • [Presentation] 留学生対象の日本語能力テストにおけるDIFについて2007

    • Author(s)
      井上俊哉、孫媛、野口裕之、酒井たか子
    • Organizer
      日本テスト学会第5回大会
    • Place of Presentation
      聖路加看護大学
    • Year and Date
      2007-08-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18320081
  • [Presentation] 日本語プレースメントテストにおけるDIF研究2007

    • Author(s)
      酒井たか子、井上俊哉、浅見かおり、伊東祐郎、三枝令子、島田めぐみ、孫媛、野口裕之
    • Organizer
      2007年度日本語教育学会春季大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Year and Date
      2007-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18320081
  • [Presentation] Rater-effects in the Japanese Language Oral Proficiency Tes

    • Author(s)
      H, Noguchi, R. Kumagai, et al.
    • Organizer
      17th World Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Brisbane(Australia)
    • Year and Date
      2014-08-10 – 2014-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244023
  • [Presentation] Differential Item Functioning Analysis of an English Placement Test for Japanese University Students in Terms of Gender and Academic Field

    • Author(s)
      C. SAIDA , R. KUMAGAI, H. NOGUCHI
    • Organizer
      American Association for Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Toronto(Canada)
    • Year and Date
      2015-03-21 – 2015-03-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244023
  • [Presentation] Investigation of Differential Item Functioning in Can-Do Statements across Multiple Groups

    • Author(s)
      C. Saida, R. Kumagai, & H. Noguchi
    • Organizer
      17th World Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Brisbane(Australia)
    • Year and Date
      2014-08-10 – 2014-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244023
  • 1.  FUJIMOTO Akira (80300474)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  KUMAGAI Ryuichi (60422622)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 3.  SHIMADA Megumi (50302906)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 4.  OTA Shozo (40152136)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  ITO Sukero (50242227)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  RI Jeho (20450695)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 7.  FUJITA Masahiro (60377140)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  SHIBAYAMA Tadashi (70240752)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  KATO Masanobu (70009819)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KAWAI Mikio (40257423)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  FOOTE Daniel Harrington (10323619)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  SHOJI Yoshio (40253017)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 13.  SAIDA Chisato (50400594)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 14.  OKADA Yukihiro (10224031)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  Yamada Shoko (90377143)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  高橋 基樹 (30273808)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  Otchia Christian (90761198)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  島津 侑希 (80783224)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  HOTTA Syugo (70330008)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  MURAYAMA Masayuki (30157804)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MIYASHITA Syuichi (80377712)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  NITTA Katumi (60293073)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  SAEGUSA Reiko (60215580)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 24.  SAKAI Takako (40215588)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 25.  INOUE Toshiya (90232537)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 26.  YOSHIKAWA Mari (70289750)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  KOTANI Junko (40359972)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  SATO Yoshikazu (00300517)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  SATO Seiko (20633655)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 30.  MAEDA Tadahiko (10247257)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  HORIKAWA Yumi (50557171)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 32.  Kamada Osamu (20257760)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 33.  Mutsukawa Masahiko (40434609)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 34.  AOKI Kiyoshi (80159277)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  Ijuin Ikuko (20436661)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 36.  Sakurai Chiho (40723250)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 37.  Ashihara Kyoko (30566534)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 38.  坂本 正 (60205771)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 39.  由井 紀久子 (20252554)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 40.  季 衛東 (70224889)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  菅原 郁夫 (90162859)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  小森 和子 (60463890)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 43.  渡部 倫子 (30379870)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  近藤 菜月 (60827179)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  塩谷 由美子 (60744315)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 46.  SON En (00249939)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 47.  ASAMI Kaori (80422492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 48.  KOBAYASHI Kunihiko (60310992)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 49.  MATSUMURA Yoshiyuki (80091502)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  SHIRATORI Yuji (10171050)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  KINOSHITA Manako (00281171)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  YAMADA Yuko (10360885)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  ISHII Hidetoki (30342934)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  NAKAUNE Naoko (00321563)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  GOTO Jyoji (90360205)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  NOHARA Yukari (30584578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 57.  WAKITA Takafumi (60456861)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 58.  HAGIUDA Nobuko (70292638)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  OSHIO Atsushi (60343654)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  TANI Iori (10568497)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 61.  NAMIKAWA Tsutomu (10613721)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 62.  NAKAGAMI Katsuyuki (20551237)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 63.  YAMAUCHI Toyoaki (20301830)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 64.  MASAKI Yushi (70339597)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  Shigemasu Kazuo (90091701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  YASUDA Nobuyuki (00242884)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  ISHIDA Makoto (80114370)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  AYUKYO Masanori (40126826)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  OOTSUBO Kazuo (20115538)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  MACHIMURA Yasutaka (60199726)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 71.  SHIBA Sukeyori (80012566)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  迫田 久美子 (80284131)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  和田 直人 (50380209)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  嶋田 和子 (90725318)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 75.  野山 広 (40392542)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 76.  西川 寛之 (30387302)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 77.  大津 起夫 (10203829)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 78.  星野 崇宏 (20390586)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 79.  岡田 謙介 (20583793)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 80.  大江 朋子 (30422372)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 81.  木村 拓也 (40452304)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 82.  植野 真臣 (50262316)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 83.  立脇 洋介 (50511648)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 84.  倉元 直樹 (60236172)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 85.  山形 伸二 (60625193)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 86.  石岡 恒憲 (80311166)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 87.  渠 涛 (40267969)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 88.  岡本 浩一 (60177087)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 89.  小出 慶一 (60178192)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 90.  河原崎 幹夫 (10014490)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 91.  奥切 恵 (70410199)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 92.  川端 一光 (20506159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 93.  足立 幸子 (30302285)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 94.  赤木 彌生 (30346580)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 95.  中瀬 一恵 (20709753)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 96.  吉田 和浩 (70432672)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 97.  藤川 清史 (60190013)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 98.  福西 隆弘 (80450526)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 99.  真嶋 潤子 (30273733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 100.  高野 愛子 (30771159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 101.  内海 悠二 (70824001)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 102.  谷口 京子 (10773012)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 103.  奥山 貴之 (00745490)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 104.  永田 良太 (10363003)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 105.  岩坂 泰子 (80636449)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 106.  菅原 雅枝 (80594077)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 107.  安永 和央 (80777665)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 108.  網中 昭世 (20512677)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 109.  大塲 麻代 (30578828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 110.  松田 素二 (50173852)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 111.  高田 明 (70378826)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 112.  山崎 瑛莉 (20757257)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 113.  KOBAYASHI Kumiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 114.  WADA Akiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 115.  KOBAYASHI Masayuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 116.  春原 憲一郎
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 117.  QU Tao
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 118.  JI Weidong
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi