• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YUKAWA EMIKO  湯川 笑子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YUKAWA Emiko  湯川 笑子

Less
Researcher Number 30309075
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2021: 立命館大学, 文学部, 教授
2005 – 2011: 立命館大学, 文学部, 教授
2001 – 2002: 京都ノートルダム女子大学, 人間文化学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
バイリンガル教育 / 小中連携 / コミュニケーション能力 / スピーキングテスト / リスニングテスト / 評価 / カリキュラム / 小学校英語 / L1使用 / 言語使用 … More / L1使用 / 大学英語教育 / translanguaging / バイリンガリズム / マルチリンガリズム / 英語開講 / 学習者ストラテジー / 3言語 / 英語科目開講 / 日中韓 / EMI / 英語開講科目 / キャンパスアジア / マルチリンガル / トランス・ランゲージング / 言語学習ストラテジー / 教授ストラテジー / 大学言語教育 / 多言語教育 / キャンパスアジア・プログラム / 英語科目開講(EMI) / トランスランゲージング / English activities / instructional goals / curriculum / elementary-junior high school coordination / speaking test / listening test / assessment / Elementary School English / 国際理解教育 / 英語教育 / 英語活動 / 到達目標 / ethnic education / Korean / second language education / kindergarten / Korean school / heritage language education / bilingual / immersion / マイノリティ / 継承語 / コードスイッチング / 民族教育 / 朝鮮語 / 第2言語教育 / 幼稚園 / 朝鮮学校 / 継承語教育 / バイリンガル / イマージョン / 教材開発 / 動機 / 指導法 / 指導案 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (80 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  The use of translanguaging in university English-medium education and Campus Asia ProgramPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YUKAWA EMIKO
    • Project Period (FY)
      2016 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Developing English lessons, materials and pedagogy in collaboration with elementary and junior high school teachers, incorporating students' assessment resultsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YUKAWA Emiko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Construction of the elementary school English curriculum incorporating assessment results and improvement of the coordination with junior high school EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YUKAWA Emiko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  The method and results of Chongryun Schools' Korean p-Japanese bilingual education in Kyoto CityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YUKAWA Emiko
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Kyoto Notre Dame University

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] EMIハンドブックー初めてEMI授業を受講する学生のために有効な40の教授ストラテジーー 40 Effective Pedagogical Strategies for Students Taking English-Medium Courses for the First Time2022

    • Author(s)
      湯川笑子
    • Total Pages
      85
    • Publisher
      あおぞら印刷
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Book] 多言語学習ハンドブックーキャンパスアジア・プログラム生と全ての多言語学習者のためにー2022

    • Author(s)
      湯川笑子・清田淳子・庵逧由香(編著)
    • Total Pages
      57
    • Publisher
      あおぞら印刷
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Book] 小学校英語で身につくコミュニケーション能力2009

    • Author(s)
      湯川笑子, 高梨庸雄, 小山哲春
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Book] 小学校英語で身につくコミュニケーション能力2009

    • Author(s)
      湯川笑子、高梨庸雄、小山哲春
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Book] 小学校英語で身につくコミュニケーション能力2009

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      三省堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 「トランス・ランゲージング」再考2021

    • Author(s)
      湯川笑子・加納なおみ
    • Journal Title

      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)研究

      Volume: 17 Pages: 52-74

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Journal Article] 立命館キャンパスアジア・プログラム日本人学生の日中韓3言語および英語が関わるトランス・ランゲージング2021

    • Author(s)
      湯川笑子・清田淳子
    • Journal Title

      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)研究

      Volume: 17 Pages: 123-141

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Journal Article] Local and foreign students' views of English-Medium Instruction (EMI) and the use of multiple languages for learning2020

    • Author(s)
      Yukawa, Emiko
    • Journal Title

      The Asian EFL Journal

      Volume: 27, Issue4.1 Pages: 49-72

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Journal Article] 立命館キャンパスアジア・プログラム生はどのように マルチリンガルに育ったのか -移動キャンパス2年目終了後の自己評価にもとづく言語能力・言語使用状況2020

    • Author(s)
      湯川笑子・清田淳子
    • Journal Title

      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)研究

      Volume: 16

    • NAID

      120007053175

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Journal Article] 常設化キャンパスアジア・プログラムにおける日中韓3言語の発達と使用 ―移動キャンパス1年目終了時―2019

    • Author(s)
      湯川笑子・清田淳子
    • Journal Title

      異文化間教育

      Volume: 50

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Journal Article] Local Students’ Views of English-Medium Courses in a Japanese Context2018

    • Author(s)
      Yukawa, Emiko & Horie, Miki
    • Journal Title

      Ritsumeikan Higher Educational Studies

      Volume: 18 Pages: 93-109

    • NAID

      40021562168

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Journal Article] Joint English education project between elementary school and university : Building up motivation of sixth graders while providing pre-service teacher training2012

    • Author(s)
      E. Yukawa
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 第12号 Pages: 197-208

    • NAID

      120005247328

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Validity of the YTK Speaking Test : Construct Validation of a Performance-based English Speaking Test for Elementary School Students in Japan2012

    • Author(s)
      Koyama Tetsuharu, Yukawa Emiko
    • Journal Title

      Bulletin of Kyoto Notre Dame University

      Volume: 42 Pages: 25-42

    • NAID

      120005279107

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Joint English education project between elementary school and university : building up motivation of sixth graders while providing pre-service teacher training2012

    • Author(s)
      Yukawa Emiko
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 12 Pages: 197-208

    • NAID

      120005247328

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 小学校で英語を学んだ中学1年生の英語学習動機と英語到達度:パイロット・スタディー2012

    • Author(s)
      湯川笑子、小山哲春、杉本光穂
    • Journal Title

      立命館言語科学研究

      Volume: 2 Pages: 69-89

    • NAID

      120005247157

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Validity of the YTK Speaking Test : Construct validation of a performance-based English speaking test for elementary school students in Japan2012

    • Author(s)
      T. Koyama, E. Yukawa
    • Journal Title

      Bulletin of Kyoto Notre Dame University

      Volume: No.42 Pages: 25-42

    • NAID

      120005279107

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 小学校で英語を学んだ中学1年生の英語学習動機と英語到達度:パイロット・スタディー2012

    • Author(s)
      湯川笑子・小山哲春・杉本光穂
    • Journal Title

      立命館言語科学研究

      Volume: Vol.2 Pages: 69-89

    • NAID

      120005247157

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Communication, confidence, and achievement in public school English2011

    • Author(s)
      E. Yukawa
    • Journal Title

      Language Teacher

      Volume: Vol.35, No.5 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Desirable teaching principles for young English learners in Japan2011

    • Author(s)
      E. Yukawa
    • Journal Title

      Teachers Learning with Children

      Volume: Vol.16, No.2 Pages: 11-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Desirable teaching principles for young English learners in Japan2011

    • Author(s)
      Yukawa Emiko
    • Journal Title

      Teachers Learning with Children

      Volume: 16-2 Pages: 11-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Communication, confidence, and achievement in public school English2011

    • Author(s)
      Yukawa Emiko
    • Journal Title

      Language Teacher

      Volume: 35-5 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 英語専科教員および担任による絵本読み聞かせ2010

    • Author(s)
      杉本光穂・湯川笑子・森明宏
    • Journal Title

      小学校英語教育学会 10(印刷中)

    • NAID

      110009687499

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] What does 'Let's Talk' tell us?: Elementary school students' speaking performance variability and its relation to instructional content2010

    • Author(s)
      E. Yukawa, T. Koyama, T. Takanashi
    • Journal Title

      児童英語教育学会紀要

      Volume: 29号 Pages: 1-15

    • NAID

      40017385256

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 英語専科教員および担任による絵本読み聞かせ2010

    • Author(s)
      杉本光穂・湯川笑子・森明宏
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 10号

      Pages: 31-36

    • NAID

      110009687499

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 英語専科教員および担任による絵本読み聞かせ2010

    • Author(s)
      杉本光穂・湯川笑子・森明宏
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要

      Volume: 10号 Pages: 31-36

    • NAID

      110009687499

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] What does 'Let' s Talk' tell us? : elementary school students' speaking performance variability and its relation to instructional content2010

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu koyama, Tsuneo Takanashi.
    • Journal Title

      児童英語教育学会紀要29号pp.1-15

      Volume: 29 Pages: 1-15

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] What does 'Let's Talk' tell us?: elementary school students' speaking performance variability and its relation to instructional content2010

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu Koyama, Tsuneo Takanashi
    • Journal Title

      児童英語教育学会紀要 29号

      Pages: 1-15

    • NAID

      40017385256

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 小学校英語活動における評価ツールの活用2009

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春・川中尚
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 9号

      Pages: 55-70

    • NAID

      110009687490

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 小学校英語活動における評価ツールの活用2009

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春・川中尚
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要

      Volume: 9号 Pages: 55-70

    • NAID

      110009687490

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] Shogakko eigo no shidoo mokuhyoo-sensei ga kitaisuru koto to kore made no seika(Instructional goals of elementary school English : teachers'conceptions and assessment of their achievement)2008

    • Author(s)
      Koyama, T., Yukawa, E., Takanashi, T.
    • Journal Title

      Bulletin of Kyoto Notre Dame University 38

      Pages: 1-27

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] Nihonjin shoogakusei no eigo komyunikeishon nooryoku(Japanese elementary school students'English communication abilities)2008

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Journal Title

      Studies in Mother Tongue, Heritage Language, and Bilingual Education 4

      Pages: 65-85

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 小学校英語活動における評価ツールの活用2008

    • Author(s)
      湯川笑子, 高梨庸雄, 小山哲春, 川中尚
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 9

      Pages: 55-62

    • NAID

      110009687490

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Journal Article] 日本人小学生の英語コミュニケーション能力2008

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Journal Title

      母語・継承語・バイリンガル教育研究 4

      Pages: 68-85

    • NAID

      120005294027

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 小学校英語の指導目標-先生が期待することとこれまでの成果2008

    • Author(s)
      小山 哲春・湯川 笑子・高梨 庸雄
    • Journal Title

      京都ノートルダム女子大学研究紀要 38

      Pages: 1-27

    • NAID

      40016082806

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 中学進学前の生徒の英語リスニングカ2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 8

      Pages: 29-36

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] 中学進学前の生徒の英語リスニング力2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 8

      Pages: 29-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Journal Article] Chuugaku shingaku mae no seito no eigo risuningu ryoku(English listening ability of students prior to the start of junior highschool education)2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Journal Title

      The Japan Association of English Teaching in Elementary School Bulletin(JES Bulletin)` 8

      Pages: 29-36

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] トランス・ランゲージングーその概念と外国語教育における意義ー2021

    • Author(s)
      湯川笑子
    • Organizer
      日本ロシア語教育学会第1回研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Presentation] 立命館キャンパスアジア・プログラム学生はどのようにマルチリンガルに育ったのかーカリキュラム、成果、意義2019

    • Author(s)
      湯川笑子・清田淳子・庵逧由香
    • Organizer
      異文化間教育学会第40回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Presentation] 50 strategies that two Japanese professors used in transitional English-medium(EMI) courses2019

    • Author(s)
      Emiko YUKAWA
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics 2019 Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Presentation] 日中韓キャンパスアジア・プログラム学生のトランス・ランゲージング2018

    • Author(s)
      湯川笑子・清田淳子
    • Organizer
      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Presentation] Local and foreign students’ views of English-medium courses: A Japanese context2018

    • Author(s)
      Yukawa, Emiko
    • Organizer
      The 16th Asia TEFL International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Presentation] 大学英語科目開講(EMI)における多言語使用2017

    • Author(s)
      湯川笑子・堀江未来
    • Organizer
      異文化間教育学会第38回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Presentation] Transitional EMI in a Japanese University: Challenges and Possibilities2017

    • Author(s)
      Yukawa, Emiko, and Horie, Miki
    • Organizer
      Symposium: English-Medium Instruction in Asia
    • Place of Presentation
      Ritsumeikan University (京都府 京都市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Presentation] Students’ attitudes toward English-medium courses: A Japanese context2016

    • Author(s)
      Yukawa, Emiko, and Horie, Miki
    • Organizer
      15th AsiaTEFL International Conference
    • Place of Presentation
      Vladivostok (Russia)
    • Year and Date
      2016-06-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02863
  • [Presentation] Communication, confidence and achievement : Bridging the gap between elementary and junior high school English language learning2011

    • Author(s)
      E. Yukawa
    • Organizer
      37th Annual International Conference on Language Teaching
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター(東京都)
    • Year and Date
      2011-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Communication, Confidence and Achievement : Bridging the Gap Between Elementary and Junior High School English Language Learning2011

    • Author(s)
      Yukawa Emiko
    • Organizer
      JALT2011
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター(東京都)(Plenary)(招待講演)
    • Year and Date
      2011-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] How to make a smooth transition from elementary to secondary schools in Japanese English education2011

    • Author(s)
      E. Yukawa
    • Organizer
      Panel Discussion. JALT2011 : 37th Annual International Conference on Language Teaching
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター(東京都)
    • Year and Date
      2011-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 小大連携による6年生少人数活動-「立命館プロジェクト」授業と教師教育-2011

    • Author(s)
      湯川笑子・仲辻秀樹・羽野豪
    • Organizer
      児童英語教育学会(JASTEC)全国大会
    • Place of Presentation
      大阪成蹊大学(大阪府)
    • Year and Date
      2011-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Measuring Japanese elementary school students' conversational performance in English : results and implications from a scaffolded interview test "Let's Talk"2011

    • Author(s)
      T. Koyama, E. Yukawa, T. Takanashi
    • Organizer
      AILA2011(国際応用言語学学会)
    • Place of Presentation
      北京(中華人民共和国)
    • Year and Date
      2011-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] How to make a smooth transition from elementary to secondary schools in Japanese English education2011

    • Author(s)
      Yukawa Emiko
    • Organizer
      JALT2011
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター(東京都)
    • Year and Date
      2011-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] An exploratory study on 7th grade students' affective state in relation to their achievement2010

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu Koyama, Miho Sugimoto
    • Organizer
      Asia TEFL
    • Place of Presentation
      Hanoi(ベトナム)
    • Year and Date
      2010-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] An exploratory study on 7th grade students' affective state in relation to their achievement2010

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu Koyama
    • Organizer
      ASIA TEFL、Hanoi Vietnam
    • Year and Date
      2010-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] An exploratory study on 7th grade students' affective state in relation to their achievement2010

    • Author(s)
      E. Yukawa, T. Koyama, M. Sugimoto.
    • Organizer
      ASIA TEFL
    • Place of Presentation
      Hanoi(Vietnam)
    • Year and Date
      2010-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 英語専科教員および担任による絵本読み聞かせ2009

    • Author(s)
      杉本光穂・湯川笑子・森明宏
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京都)
    • Year and Date
      2009-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Let's talkが語ること2009

    • Author(s)
      湯川笑子・小山哲春・高梨庸雄
    • Organizer
      児童英語教育学会(JASTEC)関西秋季大会
    • Place of Presentation
      近畿大学(大阪府)
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 基調講演「小学校英語で育てたい『コミュニケーション能力(の素地)』とは」2009

    • Author(s)
      湯川笑子
    • Organizer
      児童英語教育学会秋季研究大会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Year and Date
      2009-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 小学校英語で身につくスピーキング能力の測定-YTK」スピーキングテスト(Let's Talk)の信頼性/妥当性の検証2009

    • Author(s)
      小山哲春・湯川笑子・高梨庸雄
    • Organizer
      第9回小学校英語教育学会東京大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2009-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Let's talk が語ること2009

    • Author(s)
      湯川笑子・小山哲春・高梨庸雄
    • Organizer
      児童英語教育学会(JASTEC)関西秋期大会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 英語専科教員および担任による絵本読み聞かせ2009

    • Author(s)
      杉本光穂・湯川笑子・森明宏
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2009-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 英語専科教員および担任による絵本読み聞かせ2009

    • Author(s)
      杉本光穂・湯川笑子・森明宏
    • Organizer
      第9回小学校英語教育学会東京大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2009-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] YTKスピーキングテスト(Let's talk)が語ること-学校間・異集団差異と指導内容-2009

    • Author(s)
      湯川笑子・小山哲春・高梨庸雄
    • Organizer
      児童英語教育学会関西支部秋季研究大会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Year and Date
      2009-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 談話理解促進と読みの導入教材としての読み聞かせ2008

    • Author(s)
      湯川笑子, 高梨庸雄, 小山哲春, 田縁真弓
    • Organizer
      日本児童英語教育学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      中部大学名古屋キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] j小学校6年生3学期の英語活動と評価ツールの活用2008

    • Author(s)
      湯川笑子, 高梨庸雄, 小山哲春, 川中尚
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      ビッグパレット福島
    • Year and Date
      2008-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Assessing Japanese 5th/6th graders' English Communication abilities-the YTK Project2008

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanasi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      International Applied Linguistics Association (AILA) World Congress 2008
    • Place of Presentation
      Essen, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 小学校英語活動における評価ツールの活用2008

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春・川中尚
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      ビッグパレットふくしま(福島県)
    • Year and Date
      2008-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Assessing Japanese 5th/6th graders' English communication abilities-the YTK Project2008

    • Author(s)
      E. Yukawa, T. Koyama, T. Takanashi T.
    • Organizer
      AILA2008(国際応用言語学学会)
    • Place of Presentation
      Essen(Germany)
    • Year and Date
      2008-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] Assessing Japanese 5th/6th graders'English communication abilities-the YTK Project2008

    • Author(s)
      Emiko Yukawa, Tetsuharu Koyama, Tsuneo Takanashi
    • Organizer
      AILA2008(国際応用言語学学会)
    • Place of Presentation
      Essen, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 小学校英語活動における評価ツールの活用2008

    • Author(s)
      湯川笑子・高梨庸雄・小山哲春・川中尚
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      福島市ビッグパレットふくしま
    • Year and Date
      2008-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20320087
  • [Presentation] 『英語が使える日本人』育成構想の中で-日本人小学生の英語力2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      2007年度母語・継承語・バイリンガル教育研究会
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] The symposium on the results of the research project, grant-in-aid for scientific research,Construction of the elementary school English curriculum incorporating assessment results and improvement of the coordination with junior high school English2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Place of Presentation
      Ritsumeikan University
    • Year and Date
      2007-07-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 「花はどこへいった?-小学校英語の成果検証の必要性」(高梨)「YTKリスニングテストの概要と結果」(小山)「YTKリスニングテストの概要と結果」(湯川)2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      「評価結果をとりいれた小学校英語教育カリキュラム構築と中学校英語教育との連携」研究成果公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      立命館大学衣笠キャンパス創思館カンファレンス
    • Year and Date
      2007-07-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 小学生が中学校進学時に持ちあわせている英語力-YTKリスニングテストの結果より2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Shogakkoo Eigo to hyooka-YTK purojekuto no gaiyoo to chuukan hookoku(Elementary school English education and assessment : An Overview of the YTK Project and an interim report)2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      Japan Association of Teaching English to Children
    • Place of Presentation
      Daitoobunka University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Eigo ga tsukaeru nihonjin ikusei koosoono naka de-nihonjin shoogakusei no eigo ryoku(In thescheme to raise Japanese who can use English: Japanese Elementary school students'English abilities)2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      Mother Tongue, Heritage Language, and Bilingual Education Research Association
    • Place of Presentation
      J. F. Oberlin University
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Shogakusei ga chuugaku shingaku ji ni mochiawaseteiru eigo ryoku-YTK risuningu tesuto no kekka yori(English abilities of Elementary school students before starting junior high school : from the results of the YTK listening test)2007

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      The Japan Association of English Teaching in Elementary School
    • Place of Presentation
      Naruto University of Education
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 小学校英語と評価-YTKプロジェクトの概要と中間報告2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      児童英語教育学会(JASTEC)
    • Place of Presentation
      大東文化大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] 「花はどこへいった?-小学校英語の成果検証の必要性」(高梨)「YTKリスニングテストの概要と結果」(小山)「YTKスピーキングテストの概要と結果」(湯川)2007

    • Author(s)
      湯川 笑子・高梨 庸雄・小山 哲春
    • Organizer
      「評価結果をとりいれた小学校英語教育カリキュラム構築と中学校英語教育との連携」研究成果公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      立命館大学衣笠キャンパス創思館カンファレンス
    • Year and Date
      2007-07-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Elementary school EFL education in Japan:Teachers'conceptions of instructional goals and assessment of their attainment2006

    • Author(s)
      Emiko Yukawa・Tsuneo Takanashi・Tetsuharu Koyama
    • Organizer
      Asia TEFL
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • [Presentation] Elementary school EFL education in Japan : teachers'conceptions of instructional goals and assessment of their attainment2006

    • Author(s)
      Yukawa, E., Takanashi, T., Koyama, T.
    • Organizer
      Asia TEFL
    • Place of Presentation
      Seinan Gakuin University, Japan
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17320090
  • 1.  KOYAMA Tetsuharu (60367977)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 46 results
  • 2.  YAMAOKA Kenji (90469114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KOJIMA Masaru (40140123)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  TAKANASHI Tsuneo (10113812)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 5.  清田 淳子 (30401582)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 6.  庵逧 由香 (70460714)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi