• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KANG Fengli  康 鳳麗

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

康 鳳麗  コウ ホウレイ

Less
Researcher Number 30399034
Affiliation (Current) 2025: 鈴鹿医療科学大学, 保健衛生学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 鈴鹿医療科学大学, 保健衛生学部, 准教授
2012 – 2021: 鈴鹿医療科学大学, 保健衛生学部, 准教授
2010 – 2011: 鈴鹿医療科学大学, 鍼灸学部, 准教授
2006 – 2009: 鈴鹿医療科学大学, 鍼灸学部, 講師
2007: 常葉学園大学, 鍼灸学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / Basic Section 02090:Japanese language education-related
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
ライフヒストリー的アプローチ / 日本語教師 / 授業スタイル / 熟練日本語教師 / 熟練性 / 力量形成 / 日本語教師の力量形成 / 二重の応答性 / 「観」と授業スタイル / 学習者オートノミー … More / 目標の多層性 / ライフヒストリー / 授業形成史 / ストップモーション方式 / 目標の省察機能 / 目標の多層化 / ライフヒストリーインタビュー / 目標概念 / 二重の応答性の発達 / ability formation / Teaching style / an approach of life history / Japanese-language teacher / ライフヒストリー研究 / トライアンギュレーション / 半構造化インタビュー / 質的研究 / フレーズで学ぶ / 実践的知識 / 熟練教師 / 「熟練性」 / 観 / 熟練教師の熟練性 / 「観」の変革 … More
Except Principal Investigator
注視点 / 視点形成 / 日本語母語話者 / 日本語学習者 / 文章表現 / 視座の統一度 / 視座統一度 / 構文的手がかり / 視座 / 視点 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (92 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  学習者オートノミーを育む熟練日本語教師の力量形成史研究―LHアプローチを用いてーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      康 鳳麗
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Suzuka University of Medical Science
  •  Reflection on "skillfulness" of Japanese language teachers through life history approach-How they develop multilayered goals and the function of reflectionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANG FENG LI
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Suzuka University of Medical Science
  •  Development study of "double responsiveness" of Japanese teachers by life history approachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANG Fengli
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Suzuka University of Medical Science
  •  research on the"nature of skillfulness"and the formation of skillful teachers using the life history approachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANG FENGLI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Suzuka University of Medical Science
  •  A synthetic research on the formation of competence of Japanese language teacher using the life history approachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANG Fengli
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Suzuka University of Medical Science
  •  Research Concerning"Formations of Viewpoints"in the Writing of Japanese Language Learners and Japanese Native Speakers

    • Principal Investigator
      SAKAMOTO Masanobu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokoha Gakuen University
  •  Study on how Japanese teacher build teaching ability through life history approachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANG Fengli
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Suzuka University of Medical Science

All 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 対話的事例シナリオを核とした教員養成カリキュラムの創造と評価方法の開発研究(令和元年度-令和3年度科学研究費助成事業研究成果報告書)2022

    • Author(s)
      山田康彦、森脇健夫、根津知佳子、赤木和重、中西康雅、大日方真史、守山紗弥加、前原裕樹、大西宏明、角谷道生、楊欣
    • Total Pages
      153
    • Publisher
      三恵社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Book] PBL事例シナリオ教育で教師を育てるー教育的事象の深い理解をめざした対話的教育方法ー2018

    • Author(s)
      山田康彦、森脇健夫、他7名
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      三恵社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Book] フレーズで学ぶ はじめての中国語2015

    • Author(s)
      康鳳麗,森脇健夫,坂本勝信
    • Total Pages
      102
    • Publisher
      三恵社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Book] フレーズで学ぶ はじめての中国語2015

    • Author(s)
      康鳳麗、坂本勝信、森脇健夫
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      三恵社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Book] フレーズで学ぶ はじめての中国語2014

    • Author(s)
      康鳳麗・坂本勝信・森脇健夫
    • Total Pages
      131
    • Publisher
      三重大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Book] パターン別徹底ドリル日本語能力試験N42011

    • Author(s)
      西隈俊哉、相場康子、坂本勝信、伊東克洋、鈴木加珠子、仲渡恵理子
    • Total Pages
      41
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Book] パターン別徹底ドリル日本語能力試験N32010

    • Author(s)
      西隈俊哉、相場康子、坂本勝信、伊東克洋、鈴木加珠子、仲渡恵理子
    • Total Pages
      46
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Book] パターン別徹底ドリル日本語能力試験N12010

    • Author(s)
      西隈俊哉、相場康子、坂本勝信、伊東克洋、鈴木加珠子、仲渡恵理子
    • Total Pages
      46
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Book] パターン別徹底ドリル日本語能力試験N22010

    • Author(s)
      西隈俊哉、相場康子、坂本勝信、伊東克洋、鈴木加珠子、仲渡恵理子
    • Total Pages
      46
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Book] 日本語能力試験3級合格への道2009

    • Author(s)
      相場康子・近藤佳子・坂本勝信・西隈俊哉
    • Total Pages
      142
    • Publisher
      鴻儒堂出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Book] 日本語能力試験3級 合格への道2009

    • Author(s)
      相場康子・近藤佳子・坂本勝信・西隈俊哉
    • Total Pages
      142
    • Publisher
      鴻儒堂出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Book] パターン別日本語能力試験3級徹底ドリル2008

    • Author(s)
      ●2西隈俊哉, 相場康子, 坂本勝信, 伊東克洋
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Book] 『パターン別日本語能力試験2級徹底ドリル』2007

    • Author(s)
      2坂本勝信, 西隈俊哉, 相場康子, 伊東克洋
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Book] 『パターン別日本語能力試験1級徹底ドリル』2007

    • Author(s)
      坂本勝信 西隈俊哉 相場康子 伊東克洋
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Book] 『パターン別日本語能力試験2級徹底ドリル』2007

    • Author(s)
      坂本勝信 西隈俊哉 相場康子 伊東克洋
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Book] 『パターン別日本語能力試験1級徹底ドリル』2007

    • Author(s)
      1坂本勝信, 西隈俊哉, 相場康子, 伊東克洋
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] 依頼メールの適切さに「構成」が関わるかー日本人大学生への調査を通してー2022

    • Author(s)
      坂本勝信、山下浩一、谷誠司、康鳳麗、小西知代、森脇健夫
    • Journal Title

      常葉大学外国語学部紀要

      Volume: 第38号 Pages: 29-39

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Journal Article] ストップモーション&ライフヒストリーインタビューによる授業研究ー中国人日本語教師の授業形成史研究ー2022

    • Author(s)
      森脇健夫、康鳳麗、坂本勝信、小西知代、胡君平
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 第73巻 Pages: 537-551

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Journal Article] 初任期から中堅期にかけての日本語教師の授業スタイルの形成-2名の中国人日本語教師の14年間の足跡を追って2021

    • Author(s)
      康 鳳麗,森脇 健夫,坂本 勝信,小西 知代,田 泉
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学紀要

      Volume: 27 Pages: 23-31

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Journal Article] 熟練教師の目標概念の多層化ー二つの事例研究を通してー2018

    • Author(s)
      康鳳麗、森脇健夫、大西宏明、坂本勝信、小西知代、水野直美、工藤節子
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学紀要

      Volume: 第25号 Pages: 83-95

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Journal Article] フレーズ習得を目指した「絵単語」による初級中国語学習の効果と課題2017

    • Author(s)
      康鳳麗・森脇健夫・坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学紀要

      Volume: No.24 Pages: 75-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Journal Article] 森脇健夫・康鳳麗・坂本勝信,教師の「熟練性」の研究―2人の中堅中国人日本語教師の授業の比較分析を通して―2017

    • Author(s)
      森脇健夫・康鳳麗・坂本勝信
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 第68巻 Pages: 355-367

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Journal Article] 教師の「熟練性」の研究―2人の中堅中国人日本語教師の授業の比較分析を通して―2017

    • Author(s)
      森脇健夫・康鳳麗・坂本勝信
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要,(教育実践)別刷

      Volume: 第68巻 Pages: 355-367

    • NAID

      120006220610

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Journal Article] 教員養成型PBL教育における対話的事例シナリオ教育の評価方法の開発2017

    • Author(s)
      根津知佳子・山田康彦・森脇健夫(他6名),
    • Journal Title

      三重大学高等教育研究

      Volume: 第23号 Pages: 69-80

    • NAID

      120006312062

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Journal Article] 日本語教師の「熟練性」の研究-熟練教師の目標概念の多層性、ネットワークと機能に注目して-2015

    • Author(s)
      康鳳麗,森脇健夫,坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学紀要

      Volume: No.22 Pages: 31-44

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Journal Article] 中国の日本語学習者の物語描写における視座形成の実態2014

    • Author(s)
      坂本勝信・康鳳麗・森脇健夫
    • Journal Title

      常葉大学経営学部紀要

      Volume: 第1巻第1号 Pages: 77-86

    • NAID

      120006304439

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Journal Article] 対話型事例シナリオによる教員養成型PBL教育2013

    • Author(s)
      森脇健夫・山田康彦・根津知佳子・中西康雅・赤木和重・守山紗弥加・前原裕樹
    • Journal Title

      京都大学高等教育研究

      Volume: 19号 Pages: 13-24

    • NAID

      110009768110

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Journal Article] 中国における中国人日本語教師のライフヒストリー研究―コーホートによる授業スタイル形成の相違に着目して―2013

    • Author(s)
      康鳳麗・森脇健夫・坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学紀要

      Volume: No.20 Pages: 39-48

    • NAID

      120005728400

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Journal Article] 教員養成型PBL教育の研究(その1)2013

    • Author(s)
      森脇健夫・山田康彦・根津知佳子・中西康雅・赤木和重・守山紗弥加
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 第64巻(教育科学) Pages: 325-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Journal Article] 教員養成型PBL教育の研究(その1)2012

    • Author(s)
      森脇健夫、山田康彦、根津知佳子、中西康雅、赤木和重、守山紗弥加
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要(教育科学)

      Volume: 64 Pages: 325-335

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Journal Article] 日本人児童の文章における視座形成の実態2012

    • Author(s)
      坂本勝信,康鳳麗,森脇健夫
    • Journal Title

      浜松大学研究紀要

      Volume: 25(1) Pages: 81-89

    • NAID

      40019597853

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Journal Article] 熟練日本語教師の力量内容とその形成-ライフヒストリー的アプローチによる日中の日本語教師の授業スタイルの形成研究-2012

    • Author(s)
      森脇健夫, 康鳳麗, 坂本勝信
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 第63巻 Pages: 267-273

    • NAID

      40019303051

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 熟練日本語教師の力量内容とその形成ーライフヒストリー的アプローチによる日中の日本語教師の授業スタイルの形成研究ー2012

    • Author(s)
      森脇健夫,康鳳麗,坂本勝信
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 63 Pages: 267-273

    • NAID

      40019303051

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Journal Article] 日本語教師の力量形成研究-線画の発達と「観」の形成-2011

    • Author(s)
      森脇健夫、康鳳麗、坂本勝信、和田明子
    • Journal Title

      三重大学国際交流センター紀要

      Volume: 第6号 Pages: 53-63

    • NAID

      40019174837

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成研究-ライフヒストリー的アプローチを用いて-2010

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学紀要

      Volume: No17 Pages: 39-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成研究-ライフヒストリー的アプローチを用いて-2010

    • Author(s)
      康鳳麗、森脇健夫、坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学紀要

      Volume: 17 Pages: 39-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 中学年の日本人児童の物語描写における「視座」の実態について-日本人大学生との比較を通して-2009

    • Author(s)
      坂本勝信, 康鳳麗, 森脇健夫
    • Journal Title

      常葉学園大学研究紀要

      Volume: No.25 Pages: 205-213

    • NAID

      40016536671

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 中学年の日本人児童の物語描写における「視座」の実態について-日本人大学生との比較を通して-2009

    • Author(s)
      坂本勝信, 康鳳麗, 森脇健夫
    • Journal Title

      常葉学園大学研究紀要 25

      Pages: 205-213

    • NAID

      40016536671

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 中学年の日本人児童の物語描写における「視座」の実態について-日本人大学生との比較を通して-2009

    • Author(s)
      ●1坂本勝信, 康鳳麗, 森脇健夫
    • Journal Title

      常葉学園大学研究紀要(外国語学部) 25

      Pages: 205-213

    • NAID

      40016536671

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] 中学年の日本人児童の物語描写における『視座』の実態について-日本人大学生との比較を通して-2009

    • Author(s)
      坂本勝信・康鳳麗・森脇健夫
    • Journal Title

      常葉学園大学研究紀要(外国語学部) 25巻

      Pages: 205-213

    • NAID

      40016536671

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] 日本語教師の専門性とその形成-個別事例(小西知代氏)の実践分析及びライフヒストリー研究から-2009

    • Author(s)
      森脇健夫, 康鳳麗, 坂本勝信, 小西知代
    • Journal Title

      三重大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: No.29 Pages: 11-16

    • NAID

      120002777896

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 日本語教師の専門性とその形成-個別事例(小西知代氏)の実践分析及びライフヒストリー研究から-2009

    • Author(s)
      森脇健夫, 康鳳麗, 坂本勝信, 小西知代
    • Journal Title

      三重大学教育学部附属教育実践総合センター紀要 29

      Pages: 11-16

    • NAID

      120002777896

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 日本語母語話者の視点の実態について-視座の統一度と文章のわかりやすさの関係」調査と共に-2008

    • Author(s)
      坂本勝信・康鳳麗
    • Journal Title

      常葉学園大学研究紀要(外国語学部) 24巻

      Pages: 205-217

    • NAID

      40015893873

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] 日本語母語話者の視点の実態について-「視座の統一度と文章のわかりやすさの関係」調査と共に-2008

    • Author(s)
      ●2坂本勝信, 康鳳麗
    • Journal Title

      常葉学園大学研究紀要(外国語学部) 24

      Pages: 205-217

    • NAID

      40015893873

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] 中国人日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いた事例研究を通して-2008

    • Author(s)
      2康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 No.15

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] 中国人日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いた事例研究を通して-2008

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 15

      Pages: 19-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 中国人日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いた事例研究を通して-2008

    • Author(s)
      ●3康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 15

      Pages: 19-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] 日本語母語話者の視点の実態について-「視座の統一度と文章のわかりやすさの関係」調査と共に-2008

    • Author(s)
      1坂本勝信, 康鳳麗
    • Journal Title

      常葉学園大学研究紀要(外国語学部) 24号

      Pages: 205-217

    • NAID

      40015893873

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] Ability acquisition of the Chinese Japanese-language teaching style formation-Through the case study using the life history approach-2008

    • Author(s)
      Fengli Kang, Takeo Moriwaki, Msanobu Sakamoto
    • Journal Title

      Research Reports of Suzuka University of Medical Seience No15

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Journal Article] 中国人日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いた事例研究を通して-2008

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 No.15(掲載予定)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Journal Article] 中国人日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いた事例研究を通して-2008

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要

      Volume: No.15 Pages: 19-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Journal Article] 中国人日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いた事例研究を通して-2008

    • Author(s)
      康 鳳麗, 森脇 健夫, 坂本 勝信
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 No.15(掲載確定)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Journal Article] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-授業スタイルの形成と変容に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信他
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 第14号(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Journal Article] 日本語母語話者の視点の実態について-「視座の統一度と文章のわかりやすさの関係」調査と共に-2007

    • Author(s)
      坂本勝信, 康鳳麗
    • Journal Title

      常葉学園大学研究紀要(外国語学部) 24号

      Pages: 205-217

    • NAID

      40015893873

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Journal Article] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-授業スタイルの形成と変容に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Journal Title

      2006年度日本語教育学会第10回研究集会予稿集

      Pages: 33-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Journal Article] Study on how Japanese teacher build teaching ability through life history approach-The focus is the acquisition of the teaching style and that transfiguration-2007

    • Author(s)
      Fengli Kang, Takeo Moriwaki, Msanobu Sakamoto, etc
    • Journal Title

      Research Reports of Suzuka University of Medical Seience No14

      Pages: 71-77

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Journal Article] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-授業スタイルの形成と変容に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      3康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信, 井高節子, 和田明子
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 No.14

      Pages: 71-77

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Journal Article] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-授業スタイルの形成と変容に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信, 井高節子, 和田明子
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 No.14

      Pages: 71-77

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Journal Article] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-授業スタイルの形成と変容に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      康 鳳麗, 森脇 健夫, 坂本 勝信, 井高 節子, 和田 明子
    • Journal Title

      鈴鹿医療科学大学研究紀要 No.14

      Pages: 71-77

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Presentation] 中文教学在日本医科高等院校的探索及実践ー鈴鹿医療科学大学為例ー2021

    • Author(s)
      康鳳麗 森脇健夫
    • Organizer
      世界漢語教学学会第十四回国際中文教学検討会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Presentation] 学習者オートノミーを育てる「ふりかえり」の実践的研究2021

    • Author(s)
      康鳳麗 森脇健夫
    • Organizer
      中国語教育学会第19回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Presentation] 台湾の大学におけるある日本語教師の授業改革の試み  ―3年間のZさんの授業参観及びインタビューより―2019

    • Author(s)
      康鳳麗、森脇健夫、坂本勝信
    • Organizer
      2019年度中部教育学会第68回大会 2019年7月6日(朝日大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Presentation] 教師の「熟練性」の研究ー目標構造の多層化の観点からー2018

    • Author(s)
      森脇健夫、康鳳麗、大西宏明
    • Organizer
      中部教育学会第67回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Presentation] 依頼メールの適切さに「構成」が関わるか2018

    • Author(s)
      坂本勝信、山下浩一、谷誠司、森脇健夫、小西知代、康鳳麗
    • Organizer
      2018年度日本語教育学会秋季大会,ポスター発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00724
  • [Presentation] 日本語教師の初任期から熟練期への「二重の応答性」の発達2017

    • Author(s)
      康鳳麗・森脇健夫・坂本勝信
    • Organizer
      第66回中部教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Presentation] 日本語教師の初任期から熟練期への「二重の応答性」の発達2016

    • Author(s)
      康鳳麗・森脇健夫・坂本勝信
    • Organizer
      中部教育学会第66回大会
    • Place of Presentation
      日本大学
    • Year and Date
      2016-06-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Presentation] 「絵単語」を使った中国語初級指導2016

    • Author(s)
      康鳳麗・森脇健夫・坂本勝信
    • Organizer
      中国語教育学会
    • Place of Presentation
      福井医療大学
    • Year and Date
      2016-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Presentation] ライフヒストリー的アプローチによる熟練日本語教師の「熟練性」の研究―「見えない目標」の形成と機能に着目して―2015

    • Author(s)
      康鳳麗,森脇健夫,坂本勝信
    • Organizer
      日本語教育学会2015年度秋季大会
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Year and Date
      2015-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02664
  • [Presentation] 熟練日本語教師の力量内容とその形成-ライフヒストリー的アプローチによる日中の日本語教師の授業スタイルの形成研究-2011

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      2011世界日本語教育研究大会
    • Place of Presentation
      中国天津市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Presentation] 熟練日本語教師の力量形成と〔二重の応答性〕に関する研究2011

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      中部教育学会第60回大会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2011-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Presentation] 熟練日本語教師の力量内容とその形成-ライフヒストリー的アプローチによる日中の日本語教師の授業スタイルの形成研究2011

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      2011世界日本語教育研究大会
    • Place of Presentation
      中国・天津市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Presentation] 日本語教師の授業スタイル形成としての力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いて-2010

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Presentation] 質的研究としてのライフヒストリー的アプローチによる日本語教師の力量研究の意義と課題2009

    • Author(s)
      康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      中部教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋市
    • Year and Date
      2009-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520553
  • [Presentation] 日本人児童の文章表現における「視点」の実態について〜「視座統一」を促す指導法を考えるために〜2008

    • Author(s)
      ●4坂本勝信, 康鳳麗, 森脇健夫
    • Organizer
      日本語教育学会研究集会第11回
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2008-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] 日本人児童の文章表現における『視点形成』の実態-低・中・高学年児童と大学生の比較を通して-2008

    • Author(s)
      坂本勝信・康鳳麗・森脇健夫
    • Organizer
      日本語教育学会研究集会第10回
    • Place of Presentation
      山口大学
    • Year and Date
      2008-12-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] 日本人児童の文章表現における「視点」の実態について-「視座統一」を促す指導法を考えるために-2008

    • Author(s)
      1坂本勝信, 康鳳麗, 森脇健夫
    • Organizer
      日本語教育学会関西地区研究集会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2008-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] 日本人児童の文章表現における「視点形成」の実態-低・中・高学年児童と大学生の比較を通して-2008

    • Author(s)
      ●1坂本勝信, 康鳳麗, 森脇健夫
    • Organizer
      日本語教育学会研究集会第10回
    • Place of Presentation
      山口大学
    • Year and Date
      2008-12-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] 中国人日本語教師の力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いて-2008

    • Author(s)
      2康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      日本語教育学会関西地区研究集会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2008-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチII-臨床的対応に焦点をあてて-2008

    • Author(s)
      ●3康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      中部教育学会第57回大会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Year and Date
      2008-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] 中国人日本語教師の力量形成-ライフヒストリー的アプローチを用いて-2008

    • Author(s)
      康 鳳麗, 森脇 健夫, 坂本 勝信
    • Organizer
      日本語教育学会関西地区研究集会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2008-03-01
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Presentation] 日本人児童の文章表現における『視点』の実態について~『視座統』を促す指導法を考えるために~2008

    • Author(s)
      坂本勝信・康鳳麗・森脇健夫
    • Organizer
      日本語教育学会研究集会第11回
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2008-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] 日本人児童の文章表現における「視点」の実態について-「視座統一」を促す指導法を考えるために-2008

    • Author(s)
      坂本勝信, 康鳳麗, 森脇健夫
    • Organizer
      日本語教育学会関西地区研究集会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2008-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Presentation] Chinese Japanese-language teacher's ability formation-Through the life history approach2008

    • Author(s)
      Fengli Kang, Takeo Moriwaki, Msanobu Sakamoto
    • Organizer
      Society for Teaching Japanese as a foreign Language Kansai district research meeting
    • Year and Date
      2008-03-01
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Presentation] Study on how Japanese teacher build teadiing ability through life history approach-The focus is the acquisition of the teaching style and that transfiguration2007

    • Author(s)
      Fengli Kang, Takeo Moriwaki, Msanobu Sakamoto
    • Organizer
      Central part pedagogy association the 56th meeting
    • Year and Date
      2007-06-23
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Presentation] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-変革の節目に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      康 鳳麗, 森脇 健夫, 坂本 勝信
    • Organizer
      中部教育学会第56回大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-06-23
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Presentation] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-変革の節目に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      3康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      中部教育学会第56回大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Year and Date
      2007-06-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-授業スタイルの形成と変容に焦点を当てて-2007

    • Author(s)
      康 鳳麗, 森脇 健夫, 坂本 勝信
    • Organizer
      日本語教育学会関西地区研究集会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-03-03
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Presentation] Life history approach to Japanese-language teacher's ability formation-The focus is appropriated to the formation and the transformation of the tenching style2007

    • Author(s)
      Fengli Kang, Takeo Moriwaki, Msanobu Sakamoto
    • Organizer
      Society for Teaching Japanese as a foreign Language Kansai district research meeting
    • Year and Date
      2007-03-03
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520414
  • [Presentation] 日本語教師の力量形成へのライフヒストリー的アプローチ-授業スタイルの形成と変容に焦点を当てて-」2007

    • Author(s)
      4康鳳麗, 森脇健夫, 坂本勝信
    • Organizer
      日本語教育学会関西地区研究集会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-03-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520467
  • [Presentation] ライフヒストリーアプローチによる日本語教師の力量形成研究の意義と課題―個別事例研究から熟練教師の熟練性の研究へ―

    • Author(s)
      康鳳麗,森脇健夫,坂本勝信
    • Organizer
      2012年度日本語教育学会第1回研究集会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Presentation] 中国における中国人日本語教師のライフヒストリー――コーホートによる実践的力量形成の相違に着目して

    • Author(s)
      康鳳麗・森脇健夫・坂本勝信
    • Organizer
      中部教育学会第62回大会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • [Presentation] 中国人日本語学習者の物語描写における視座形成の実態 ―中国で学ぶ学習者を対象とした縦断的・横断的調査を通して―

    • Author(s)
      坂本勝信,康鳳麗,森脇健夫
    • Organizer
      2012年度日本語教育学会第1回研究集会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520590
  • 1.  SAKAMOTO Masanobu (40387501)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 83 results
  • 2.  MORIWAKI Takeo (20174469)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 77 results
  • 3.  小西 知代 (60813920)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi