• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Imai Noriko  今井 典子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IMAI Norioko  今井 典子

Less
Researcher Number 30510292
Affiliation (Current) 2025: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系人文社会科学部門, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系人文社会科学部門, 教授
2016 – 2018: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系人文社会科学部門, 准教授
2015: 高知大学, 人文社会・教育科学系, 准教授
2015: 高知大学, 教育研究部 人文社会科学系 人文社会科学部門, 准教授
2013 – 2014: 高知大学, 教育研究部人文社会科学系, 准教授 … More
2012: 高知大学, 人文社会・教育科学系, 准教授
2011 – 2012: 高知大学, 人文社会科学系, 准教授
2011: 高知大学, 教育研究部・人文社会科学系, 准教授
2009 – 2010: 高知工業高等専門学校, 准教授
2009 – 2010: Kochi National College of Technology, 総合科学科, 准教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
課題解決型言語活動 / リーディング / ディクトグロス / 中学校教科書 / 思考力(HOTS & LOTS) / 中学校検定教科書 / インプット・フラッド (input flood) / 言語学 / 英語 / Explicit Feedback … More / Present Perfect / Cooperative Task / Integrated activity / metatalk / collaborative activity / Focused Task / Dictogloss-J / Dictogloss / ディクトグロス-J, / タスク / フィードバックとしての文法説明 / ディクトグロス-J / インプット / Graded Readers / 前置詞句の後置修飾 / 後置修飾 / Focused Greaded Readers / pushed input / コミュニケーション能力 / 第二言語習得 / 教授法 / ディクトグロス(dictogloss) / タスク活動 … More
Except Principal Investigator
課題解決型言語活動 / スピーキングテスト / 英語科教科書 / 高等学校英語科検定教科書 / 課題解決型活動 / CLIL / SDGs / 高校英語科検定教科書 / 教材開発 / 英語科教科書分析 / 言語活動 / 教科書分析 / 英語検定教科書 / タスク / アウトプット / インプット / 検定教科書 / 継続した授業の質問紙調査 / 継続的英語の文法テスト / 継続的英語のスピーキングテスト / 縦断的調査 / スピーキング・筆記テスト / 英語の後置修飾の習得 / 英語教育における小中連携 / 小中連携の英語教育 / 「フーカス・オン・フォーム」アプローチ / 課題解決型の授業内容 / プロジェクト型外国語活動・英語教育 / 英語学習状況の縦断的調査 / 文法指導とコミュニケーション / 小・中連携の英語教育 / 課題解決型英語授業 / 縦断的学習状況調査 / 小中学生の英語学習状況 / フォーカス・オン・フォーム指導 / 小中連携 / 「振り返り」アンケート調査 / 後置修飾(to不定詞の形容詞的用法) / 文法テスト(並び替え) / タスクを志向した活動 / 縦断的英語学習実施状況調査 / 同一児童・生徒の継続した英語学習状況調査 / 小中連携した英語後置修飾の学習状況調査 / 連続した授業の質問紙調査 / ICレコーダによるスピーキングテスト / TBLT / タスク活動 / 「フォーカス・オン・フォーム」アプローチ / 評価規準 / 中学生の英語語順の習得 / 日本人初期英語学習者 / 名詞の後置修飾 / 文法構造・語順の把握力 / 中学2年から高校1年まで / 筆記とスピーキングテスト / 学習困難な文法項目の特定 / 横断的言語学習の研究 / タスクによる文法力調査 / タスク支援 / 縦断的研究 / 英語の語順 / コミュニケーション能力 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (43 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  インプット・フラッドを取り入れた「読むこと」と思考力を考慮したポスト活動の連携Principal Investigator

    • Principal Investigator
      今井 典子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kochi University
  •  高等学校英語科教科書を活用したSDGsを題材とする課題解決型言語活動の開発

    • Principal Investigator
      杉浦 理恵
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Connecting Input to Output: Developing Supplementary Materials for High School English Textbooks

    • Principal Investigator
      SUGIURA RIE
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Effective Feedback in Incorporating Dictogloss-J as a Collaborative Task, and Propose SyllabusesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Imai Noriko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kochi University
  •  A Longitudinal Study on the Acquisition of Post-Modified Structures Based on a Focus-on-Form Approach at Elementary and Junior High Schools

    • Principal Investigator
      Takashima Hideyuki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Research on Integrated Activities for Input Enrichment by Means of Graded Readers and Post-reading ActivitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IMAI NORIKO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kochi University
  •  Research on Enriching Communicative CompetenceThrough Task-Supported Language Teaching

    • Principal Investigator
      TAKASHIMA Hideyuki
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  The Effects of Implementing a Dictogloss After a Task ActivityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IMAI Noriko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kochi University
      Kochi National College of Technology

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小・中・高等学校における 学習段階に応じた英語の課題解決型言語活動―自律する言語使用者の育成―2015

    • Author(s)
      今井典子・髙島英幸
    • Total Pages
      431
    • Publisher
      東京書籍
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370631
  • [Book] 『小・中・高等学校における 学習段階に応じた英語の課題解決型言語活動 — 自律する言語使用者の育成 —』2015

    • Author(s)
      今井典子・髙島英幸
    • Total Pages
      431
    • Publisher
      東京書籍
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370631
  • [Journal Article] The Sustainable Development Goals as Learning Resources for English Language Education in Japanese Upper-secondary Education2023

    • Author(s)
      Rie Sugiura, Noriko Imai
    • Journal Title

      SPELT JOURNAL

      Volume: 12 Pages: 3-16

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00824
  • [Journal Article] 検定教科書における「受け身」の出現状況―中高の接続の観点から―2023

    • Author(s)
      今井 典子・杉浦理恵・多良静也
    • Journal Title

      SPELT JOURNAL

      Volume: 12 Pages: 17-35

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00684
  • [Journal Article] Developing Materials based on High School English Textbooks in Japan: Focusing on Cognition Demand and Learners’ Perspectives2022

    • Author(s)
      Rie SUGIURA, Noriko IMAI, Robert John ASHCROFT, Eric DEAN, Mark HAMILTON
    • Journal Title

      SPELT JOURNAL 実用英語教育学会紀要

      Volume: 11 Pages: 2-21

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00884
  • [Journal Article] A Consideration of the Required English Education Goals for 2030: The Case of Taiwan's Challenge2021

    • Author(s)
      Noriko Imai, Rie Sugiura
    • Journal Title

      実用英語教育学会(The Society of Practical English Language Teaching: SPELT)

      Volume: 10 Pages: 2-16

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Journal Article] The Effectiveness and Feasibility of Instructing with Dictogloss-J2020

    • Author(s)
      今井典子・杉浦理恵・髙島英幸
    • Journal Title

      『国際社会文化研究』20 号

      Volume: 20 Pages: 1-15

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Journal Article] Input and Output in Japanese High School Government-Approved English Textbooks2020

    • Author(s)
      Rie Sugiura , Noriko Imai , Mark Hamilton, Eric Dean, Robert J. Ashcroft
    • Journal Title

      東海大学高等教育研究

      Volume: 21 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00884
  • [Journal Article] 明治初期における英語カタカナ表記の発音について―『ミッチェル氏地理書』の「例言」から―2014

    • Author(s)
      今井典子
    • Journal Title

      国際社会文化研究 第14号 高知大学人文学部 国際社会コミュニケーション学科

      Volume: 14 Pages: 39-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370631
  • [Journal Article] ニュージーランドのESOL教育における英語発達段階指標-指標を持たない日本の英語教育との国際比較-2012

    • Author(s)
      村上美保子, 高島英幸, 今井典子(計11名中3番目)
    • Journal Title

      人文研究論叢

      Volume: 第8号 Pages: 1-26

    • NAID

      40019228252

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] ニュージーランドのESOL教育における英語発達段階指標-指標を持たない日本の英語教育との国際比較-2012

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸・今井典子, 他
    • Journal Title

      『人文研究論叢』第8号(星城大学)

      Pages: 1-26

    • NAID

      40019228252

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 「ESL政策を堅持する香港の英語教育から日本の英語教育への示唆-その1-」「ESL政策を堅持する香港の英語教育から日本の英語教育への示唆-その2-」2012

    • Author(s)
      村上美保子, 高島英幸, 今井典子(計9名中3番目)
    • Journal Title

      人文研究論叢

      Volume: 第8号 Pages: 105-126

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 「ESL政策を堅持する香港の英語教育から日本の英語教育への示唆-その1」-「ESL政策を堅持する香港の英語教育から日本の英語教育への示唆-その2-」2012

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸・今井典子, 他
    • Journal Title

      『人文研究論叢』第8号(星城大学)

      Pages: 105-126

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] ニュージーランドにおけるESOL教育2011

    • Author(s)
      村上美保子・今井典子, 他
    • Journal Title

      『平成20年度~23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成22年度報告書』(東京外国語大学大学院)

      Pages: 234-249

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] The Necessity of Focused Tasks in the EFL Context-The Effects of Implementing Task Activities and Dictogloss at the High School Level2011

    • Author(s)
      今井典子
    • Journal Title

      高知工業高等専門学校学術紀要

      Volume: 第56号 Pages: 31-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] The Necessity of Focused Tasks in the EFL Context-The Effects of Implementing Task Activities and Dictogloss at the High School Level2011

    • Author(s)
      今井典子
    • Journal Title

      高知工業高等専門学校学術紀要第56号

      Pages: 31-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] ニュージーランドにおけるESOL教育2011

    • Author(s)
      村上美保子, 高島英幸, 今井典子(計11名中3番目)
    • Journal Title

      平成20年度~23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成22年度報告書

      Pages: 234-249

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] ニュージーランドにおけるESOL教育2011

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸・今井典子, 他
    • Journal Title

      平成20年度~23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成22年度報告書(東京外国語大学大学院)

      Pages: 234-249

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 日本の英語教育の方向性を決定づける「タスク」-練習からタスクへの言語活動の充実-2010

    • Author(s)
      今井典子, 他
    • Journal Title

      平成20年度~23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成21年度報告書(東京外国語大学大学院)

      Pages: 381-401

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] モスクワ市の英語教育に見る変化への挑戦-日本の英語教育への挑戦-42010

    • Author(s)
      村上美保子・今井典子, 他
    • Journal Title

      教職研修2010年7月号

      Volume: 7月号 Pages: 68-73

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] モスクワ市の英語教育に見る変化への挑戦-日本の英語教育への挑戦-12010

    • Author(s)
      村上美保子・今井典子, 他
    • Journal Title

      教職研修2010年4月号

      Volume: 4月号 Pages: 108-113

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 日本の英語教育の方向性を決定づける「タスク」-練習からタスクへの言語活動の充実-2010

    • Author(s)
      今井典子, 村上美保子(計5名中の1番目)
    • Journal Title

      平成20年度~23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成21年度報告書

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] モスクワ市の英語教育にみる変化への挑戦-日本の英語教育への示唆-(1)~(4)2010

    • Author(s)
      村上美保子, 今井典子(計10名中の2番目)
    • Journal Title

      教職研修

      Volume: 4月号, 5月号, 6月号, 7月号

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] モスクワ市の英語教育に見る変化への挑戦-日本の英語教育への挑戦-32010

    • Author(s)
      村上美保子・今井典子, 他
    • Journal Title

      教職研修2010年6月号

      Volume: 6月号 Pages: 70-75

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 高専生の文法運用能力向上を図る試み-タスク活動とdictoglossの連動2010

    • Author(s)
      今井典子
    • Journal Title

      平成22年度高専教育講演論文集

      Pages: 285-288

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] モスクワ市の英語教育に見る変化への挑戦-日本の英語教育への挑戦-22010

    • Author(s)
      村上美保子・今井典子, 他
    • Journal Title

      教職研修2010年5月号

      Volume: 5月号 Pages: 80-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 台湾の英語教育の課題から学ぶ日本の英語教育2009

    • Author(s)
      今井典子, 杉浦理恵, 奥村幸一, 高島英幸
    • Journal Title

      教職研修

      Pages: 82-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 台湾の英語教育の課題から学ぶ日本の英語教育2009

    • Author(s)
      今井典子, 他
    • Journal Title

      教職研修 7月号

      Pages: 82-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Presentation] The SDGs and Higher-Order Thinking Skills in Government-Authorized English Textbooks2024

    • Author(s)
      Rie Sugiura, Noriko Imai
    • Organizer
      43rd Thailand TESOL International Conference 2024
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00824
  • [Presentation] 良質なインプット教材作成のための中学校英語検定教科書分析2023

    • Author(s)
      今井 典子・杉浦理恵・多良静也
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00684
  • [Presentation] LOTS と HOTS の視点から考える高等学校教科書を活用した言語活動の提案2021

    • Author(s)
      杉浦 理恵・今井 典子・アシュクロフト ロバート ジョ ン・ディーン エリック・ハミルトン マーク
    • Organizer
      全国英語教育学会第46回長野研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00884
  • [Presentation] 定着を促進し学習意欲を高めるディクトグロス-Jの効果的活用2019

    • Author(s)
      今井典子・杉浦理恵・高島英幸
    • Organizer
      全国英語教育学会(Japan Society of English Language Education: JASELE)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Presentation] The Efficacy of a 'Focus on Form Approach' vs. 'PPP Instruction' in an EFL Context: A Comparative Longitudinal Study of the Learning of Post-Modifired Structures among Japanese Beginning Learners of English2019

    • Author(s)
      髙島英幸,村上美保子,今井典子,杉浦理恵,桐生直幸,東野裕子
    • Organizer
      The 17th Annual Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03223
  • [Presentation] Incorporating Dictogloss-J as a Cooperative Task to Deepen Understanding and Enhance Use of the Present Perfect Tense2019

    • Author(s)
      今井典子・杉浦理恵・高島英幸
    • Organizer
      15th Annual Cam TESOL Conference on English Language Teaching
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Presentation] Analysis of High School English Textbooks in Japan: Vocabulary, Readability and Communicative Content2019

    • Author(s)
      Rie Sugiura, Noriko Imai, Mark Hamilton, Eric Dean
    • Organizer
      International Symposium on Language, Linguistics, Literature and Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00884
  • [Presentation] Feedback as a Crucial Factor in Maximizing the Efficacy of Dictogloss-J Within the EFL Context2018

    • Author(s)
      今井典子・杉浦理恵・高島英幸
    • Organizer
      2018 APCESP (Asia-Pacific Conference on Education, Social Studies and Psychology)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Presentation] 小学校における課題解決型授業の学習状況の比較調査 ― 話す力と動機づけの観点から ―2018

    • Author(s)
      髙島英幸,村上美保子,今井典子,杉浦理恵,桐生直幸,工藤洋路,東野裕子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC) 第39回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03223
  • [Presentation] 校種間での有機的な接続を目ざした課題解決型言語活動の提案2016

    • Author(s)
      今井典子
    • Organizer
      全国英語教育学会・小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2016-02-20
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370631
  • [Presentation] 「自律する言語使用者」の育成をめざした課題解決型言語活動の有効性2015

    • Author(s)
      今井典子・多良静也
    • Organizer
      第41回全国英語教育学会 熊本研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370631
  • [Presentation] Three-year Longitudinal Study of Nine Difficult Structures of English for Beginner Japanese Learners of English2013

    • Author(s)
      Hide Takashima, Mihoko Murakami, Noriko Imai, Rie Sugiura, and Naoyuki Kiryu
    • Organizer
      11th Annual Hawaii International Conference on Education, Hilton Hawaiian Village, Hawaii.
    • Place of Presentation
      Hawaii, U.S.A
    • Year and Date
      2013-01-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Presentation] 高専生の文法運用能力向上を図る試み-タスク活動とdictoglossの連動2010

    • Author(s)
      今井典子
    • Organizer
      平成22年度全国高専教育フォーラム・教育教員研究集会
    • Place of Presentation
      長岡技術科学大学
    • Year and Date
      2010-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Presentation] 高専生の文法運用能力向上を図る試み-タスク活動とdictogloss2010

    • Author(s)
      今井典子
    • Organizer
      平成22年度全国高専教育フォーラム・教育教員研究集会
    • Place of Presentation
      長岡技術科学大学
    • Year and Date
      2010-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Presentation] Three-Year Longitudinal Study of Nine Difficult Structures in English for Beginner Japanese Learners of English

    • Author(s)
      高島英幸・村上美保子・今井典子・杉浦理恵・桐生直幸
    • Organizer
      The 11th Hawaii International Conference on Education
    • Place of Presentation
      Hilton Waikiki Beach Hotel, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • 1.  SUGIURA Rie (60413738)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 2.  TAKASHIMA Hideyuki (40128434)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 3.  MURAKAMI Mihoko (10331638)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  KIRYU Naoyuki (50442132)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 5.  KUDO YOUJI (60509173)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  東野 裕子 (20781686)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  Hamilton Mark・C. (40347795)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 8.  Dean Eric・S (00581068)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 9.  アシユクロフト ロバート (20631790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  多良 静也 (00294819)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi