• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKASHIMA Hideyuki  高島 英幸

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

TAKASHIMA HIDEYUKI  髙島 英幸

Less
Researcher Number 40128434
Affiliation (Current) 2022: 東京外国語大学, その他部局等, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2022: 東京外国語大学, その他部局等, 名誉教授
2015 – 2018: 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授
2013 – 2015: 東京外国語大学, その他部局等, 教授
2012: 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授
2011 – 2012: 東京外国語大学, 大学院・総合国際学研究院, 教授 … More
2011: 東京外国語大学, 総合国際学研究院, 教授
2009 – 2010: Tokyo University of Foreign Studies, 大学院・総合国際学研究学院, 教授
2004 – 2007: 東京外国語大学, 外国語学部, 教授
2003: 兵庫教育大学, 学校教育学部, 教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Education on school subjects and activities / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
英語の語順 / スピーキングテスト / 縦断的研究 / 縦断的調査 / タスク活動 / コミュニケーション能力 / タスク支援 / タスクによる文法力調査 / 横断的言語学習の研究 / 学習困難な文法項目の特定 … More / 筆記とスピーキングテスト / 中学2年から高校1年まで / 文法構造・語順の把握力 / 名詞の後置修飾 / 日本人初期英語学習者 / 中学生の英語語順の習得 / 評価規準 / 英語の文構造 / 横断的調査 / 学習状況調査 / 日本人中学生 / 中学校英語 / 英語の語順の習得 / 後置修飾 / 横断的研究 / 3年間の英語習得 / 学習困難度 / 練習の成果 / 英語の学力 / 中学生の英語 / 英語の習得・学習 / テストの開発 / スピーキング・テスト / 縦断的・横断的調査 / English grammatical structures / English word order / Longitudinal study / Cross-sectional study / EFL context / Acquisition / Learning of English / Junior high school students / 「フォーカス・オン・フォーム」アプローチ / 課題解決型言語活動 / TBLT / ICレコーダによるスピーキングテスト / 連続した授業の質問紙調査 / 小中連携した英語後置修飾の学習状況調査 / 同一児童・生徒の継続した英語学習状況調査 / 縦断的英語学習実施状況調査 / タスクを志向した活動 / 文法テスト(並び替え) / 後置修飾(to不定詞の形容詞的用法) / 「振り返り」アンケート調査 / 小中連携 / フォーカス・オン・フォーム指導 / 小中学生の英語学習状況 / 縦断的学習状況調査 / 課題解決型英語授業 / 小・中連携の英語教育 / 文法指導とコミュニケーション / 英語学習状況の縦断的調査 / プロジェクト型外国語活動・英語教育 / 課題解決型の授業内容 / 「フーカス・オン・フォーム」アプローチ / 小中連携の英語教育 / 英語教育における小中連携 / 英語の後置修飾の習得 / スピーキング・筆記テスト / 継続的英語のスピーキングテスト / 継続的英語の文法テスト / 継続した授業の質問紙調査 / プロジェクト(課題解決)型カリキュラム / 段階的な練習 / 言語活動 / 深い学び / プロジェクト型カリキュラム / 外国語活動・外国語科 / 練習の精査・精選 / 言語活動の可視化 … More
Except Principal Investigator
ディクトグロス / 課題解決型言語活動 / タスク活動 / ディクトグロス(dictogloss) / 教授法 / 第二言語習得 / コミュニケーション能力 / リーディング / pushed input / Focused Greaded Readers / 後置修飾 / 前置詞句の後置修飾 / Graded Readers / インプット / 高度職業人 / 翻訳 / 通訳 / リスニング能力 / 語彙サイズ / デリバリー能力 / 英語運用力 / 日本語運用力 / 国際関係 / リスニング / シャドーイング / Professionals / Translation / Interpreting / Listening Skill / Vocabulary Size / Delivery Skill / ディクトグロス-J / フィードバックとしての文法説明 / タスク / ディクトグロス-J, / Dictogloss / Dictogloss-J / Focused Task / collaborative activity / metatalk / Integrated activity / Cooperative Task / Present Perfect / Explicit Feedback / 英語 / 言語学 / 主体的・対話的で深い学び / 英語絵本 / 段階別絵本 / プロジェクト / 検定教科書 / TBLT / 段階別英語絵本 / リライト教材 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (42 results)
  • Co-Researchers

    (11 People)
  •  Activities in Project-type Foreign Language Teaching at Elementary Schools: The Visualization and Evaluation of PerformancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      高島 英幸
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Practical Research on Implementing Proactive, Interactive, and Deep Learning through Project-based Language Teaching

    • Principal Investigator
      東野 裕子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nippon Sport Science University
  •  Effective Feedback in Incorporating Dictogloss-J as a Collaborative Task, and Propose Syllabuses

    • Principal Investigator
      Imai Noriko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kochi University
  •  A Longitudinal Study on the Acquisition of Post-Modified Structures Based on a Focus-on-Form Approach at Elementary and Junior High SchoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Takashima Hideyuki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Research on Integrated Activities for Input Enrichment by Means of Graded Readers and Post-reading Activities

    • Principal Investigator
      IMAI NORIKO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kochi University
  •  Research on Enriching Communicative CompetenceThrough Task-Supported Language TeachingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKASHIMA Hideyuki
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  The Effects of Implementing a Dictogloss After a Task Activity

    • Principal Investigator
      IMAI Noriko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kochi University
      Kochi National College of Technology
  •  Basic Research on Methodology for Prohssional Translators/Interpreters

    • Principal Investigator
      TSURUTA Chikako
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  An Investigation of English Abilities of Junior High School Students-From the Perspective of Grammar Structure AcquisitionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKASHIMA Hideyuki
    • Project Period (FY)
      2003 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
      Hyogo University of Teacher Education

All 2021 2020 2019 2018 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] タスク・プロジェクトの英語授業2020

    • Author(s)
      髙島英幸 編著
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246414
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00868
  • [Book] タスク・プロジェクト型の英語授業2020

    • Author(s)
      高島英幸
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246414
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Book] 小・中・高等学校における 学習段階に応じた英語の課題解決型言語活動―自律する言語使用者の育成―2015

    • Author(s)
      今井典子・髙島英幸
    • Total Pages
      431
    • Publisher
      東京書籍
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370631
  • [Book] 『小・中・高等学校における 学習段階に応じた英語の課題解決型言語活動 — 自律する言語使用者の育成 —』2015

    • Author(s)
      今井典子・髙島英幸
    • Total Pages
      431
    • Publisher
      東京書籍
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370631
  • [Book] 児童が創る 課題解決型の外国語活動と英語教育の実践2014

    • Author(s)
      高島英幸
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      高陵社出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370631
  • [Book] 英文法導入のための「フォーカス・オン・フォーム」アプローチ2011

    • Author(s)
      高島英幸
    • Total Pages
      227
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Book] 英文法導入のための「フォーカス・オン・フォーム」アプローチ2011

    • Author(s)
      高島英幸編著
    • Total Pages
      292
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Book] 英文法導入のための「フォーカス・オン・フォーム」アプローチ2011

    • Author(s)
      高島英幸
    • Total Pages
      229
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Book] Linguistic Informatics and Spoken Language Corpora - Contributions of Linguistics, Applied Linguistics, Computer Sciences -2006

    • Author(s)
      高島英幸, 井上千尋, ほか4名
    • Total Pages
      446
    • Publisher
      東京外国語大学大学院地域文化研究科
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330189
  • [Book] Readings in Second Language Pedagogy and Second Language Acquitision in Japanese Contest2006

    • Author(s)
      高島英幸, 杉浦理恵
    • Total Pages
      271
    • Publisher
      John Benjamins Publishing Company, NL
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330189
  • [Book] 第二言語習得理論に基づく言語教育と評価モデル2006

    • Author(s)
      高島英幸, 今井典子
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      東京外国語大学大学院地域文化研究科
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330189
  • [Journal Article] 英語教育羅針盤 英語教員に知ってほしいこと②2021

    • Author(s)
      髙島英幸
    • Journal Title

      週刊教育資料

      Volume: No. 1638 Pages: 48-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00868
  • [Journal Article] 英語教育羅針盤 英語教員に知ってほしいこと①2021

    • Author(s)
      髙島英幸
    • Journal Title

      週刊教育資料

      Volume: No. 1634 Pages: 48-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00868
  • [Journal Article] The Effectiveness and Feasibility of Instructing with Dictogloss-J2020

    • Author(s)
      今井典子・杉浦理恵・髙島英幸
    • Journal Title

      『国際社会文化研究』20 号

      Volume: 20 Pages: 1-15

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Journal Article] ニュージーランドのESOL教育における英語発達段階指標-指標を持たない日本の英語教育との国際比較-2012

    • Author(s)
      村上美保子、高島英幸, ほか
    • Journal Title

      人文研究論叢

      Volume: 8 Pages: 1-26

    • NAID

      40019228252

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Journal Article] ESL政策を堅持する香港の英語教育から-日本の英語教育への示唆(1)(2)2012

    • Author(s)
      村上美保子、高島英幸, ほか
    • Journal Title

      人文研究論叢

      Volume: 8 Pages: 105-126

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Journal Article] ニュージーランドのESOL教育における英語発達段階指標-指標を持たない日本の英語教育との国際比較-2012

    • Author(s)
      村上美保子, 高島英幸, 今井典子(計11名中3番目)
    • Journal Title

      人文研究論叢

      Volume: 第8号 Pages: 1-26

    • NAID

      40019228252

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] ニュージーランドのESOL教育における英語発達段階指標-指標を持たない日本の英語教育との国際比較-2012

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸・今井典子, 他
    • Journal Title

      『人文研究論叢』第8号(星城大学)

      Pages: 1-26

    • NAID

      40019228252

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 「ESL政策を堅持する香港の英語教育から日本の英語教育への示唆-その1-」「ESL政策を堅持する香港の英語教育から日本の英語教育への示唆-その2-」2012

    • Author(s)
      村上美保子, 高島英幸, 今井典子(計9名中3番目)
    • Journal Title

      人文研究論叢

      Volume: 第8号 Pages: 105-126

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 「ESL政策を堅持する香港の英語教育から日本の英語教育への示唆-その1」-「ESL政策を堅持する香港の英語教育から日本の英語教育への示唆-その2-」2012

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸・今井典子, 他
    • Journal Title

      『人文研究論叢』第8号(星城大学)

      Pages: 105-126

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] ニュージーランドにおけるESOL教育2011

    • Author(s)
      村上美保子, 高島英幸, 今井典子(計11名中3番目)
    • Journal Title

      平成20年度~23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成22年度報告書

      Pages: 234-249

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] ニュージーランドのESOL教育2011

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸, ほか
    • Journal Title

      平成20年度-23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成22年度報告書

      Pages: 234-249

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Journal Article] ニュージーランドにおけるESOL教育2011

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸・今井典子, 他
    • Journal Title

      平成20年度~23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成22年度報告書(東京外国語大学大学院)

      Pages: 234-249

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] モスクワ市の英語教育にみる変化への挑戦-日本の英語教育への示唆-1-42010

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸, ほか
    • Journal Title

      教職研修

      Volume: 4月号5月号6月号7月号

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Journal Article] 日本の英語教育の方向性を決定づける「タスク」-練習からタスクへの言語活動の充実-2010

    • Author(s)
      井典子・高島英幸, ほか
    • Journal Title

      平成20年度-23年度大学院教育改革支援プログラム国際基準に基づく先端的言語教育者養成平成21年度報告書

      Pages: 381-401

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Journal Article] 台北市の英語教育から日本の英語教育への示唆-コミュニケーション能力を素地から育成する英語教育を考える-2009

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸, ほか
    • Journal Title

      教職研修 441

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Journal Article] 台湾の英語教育の課題から学ぶ日本の英語教育2009

    • Author(s)
      今井典子, 杉浦理恵, 奥村幸一, 高島英幸
    • Journal Title

      教職研修

      Pages: 82-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520627
  • [Journal Article] 台北市の英語教育から日本の英語教育への示唆-コミュニケーション能力を素地から育成する英語教育を考える-2009

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸, ほか
    • Journal Title

      教職研修 442

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Journal Article] 台北市の英語教育から日本の英語教育への示唆-コミュニケーション能力を素地から育成する英語教育を考える-2009

    • Author(s)
      村上美保子・高島英幸, ほか
    • Journal Title

      教職研修 440

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Presentation] 検定教科書分析による主体的・対話的で深い学びを実現する言語活動の提案2021

    • Author(s)
      東野裕子・髙島英幸
    • Organizer
      日本児童英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00868
  • [Presentation] 定着を促進し学習意欲を高めるディクトグロス-Jの効果的活用2019

    • Author(s)
      今井典子・杉浦理恵・高島英幸
    • Organizer
      全国英語教育学会(Japan Society of English Language Education: JASELE)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Presentation] The Efficacy of a 'Focus on Form Approach' vs. 'PPP Instruction' in an EFL Context: A Comparative Longitudinal Study of the Learning of Post-Modifired Structures among Japanese Beginning Learners of English2019

    • Author(s)
      髙島英幸,村上美保子,今井典子,杉浦理恵,桐生直幸,東野裕子
    • Organizer
      The 17th Annual Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03223
  • [Presentation] Incorporating Dictogloss-J as a Cooperative Task to Deepen Understanding and Enhance Use of the Present Perfect Tense2019

    • Author(s)
      今井典子・杉浦理恵・高島英幸
    • Organizer
      15th Annual Cam TESOL Conference on English Language Teaching
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Presentation] Feedback as a Crucial Factor in Maximizing the Efficacy of Dictogloss-J Within the EFL Context2018

    • Author(s)
      今井典子・杉浦理恵・高島英幸
    • Organizer
      2018 APCESP (Asia-Pacific Conference on Education, Social Studies and Psychology)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02888
  • [Presentation] 小学校における課題解決型授業の学習状況の比較調査 ― 話す力と動機づけの観点から ―2018

    • Author(s)
      髙島英幸,村上美保子,今井典子,杉浦理恵,桐生直幸,工藤洋路,東野裕子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC) 第39回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03223
  • [Presentation] Three-year Longitudinal Study of Nine Difficult Structures of English for Beginner Japanese Learners of English2013

    • Author(s)
      Hide Takashima, Mihoko Murakami, Noriko Imai, Rie Sugiura, and Naoyuki Kiryu
    • Organizer
      11th Annual Hawaii International Conference on Education, Hilton Hawaiian Village, Hawaii.
    • Place of Presentation
      Hawaii, U.S.A
    • Year and Date
      2013-01-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Presentation] "Task-Supported, or Task-Based, Language Teaching in Japan: That is the Question2013

    • Author(s)
      Hide Takashima, Mihoko Murakami, and Naoyuki Kiryu
    • Organizer
      The 3rd Taiwan-Japan Conference on English Education
    • Place of Presentation
      at Taichung Education University, Taichung, Taiwan.
    • Year and Date
      2013-05-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Presentation] The Project-Based Curriculum---The Best Alternative to the PPP Approach in Language Teaching in Japanese Elementary Schools---2010

    • Author(s)
      高島英幸・東野裕子
    • Organizer
      International Conference on Teaching and Learning of English in Early Years in the Asia-Pacific Region
    • Place of Presentation
      香港教育学院(中国:香港)
    • Year and Date
      2010-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Presentation] Necessity of Extending Activities from Practice to Focused--- From Task -Oriented Activities, Task Activities and Tasks Activating Grammatical Knowledge---2010

    • Author(s)
      高島英幸
    • Organizer
      International Forum on English Education Policies and Practices in Asia
    • Place of Presentation
      国立台湾教育大学(台北市)
    • Year and Date
      2010-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Presentation] Necessity of Extending Activities from Practice to Focused--- From Task -Oriented Activities, Task Activities and Tasks Activating Grammatical Knowledge---2009

    • Author(s)
      高島英幸
    • Organizer
      第2回 日・台英語教育研究会
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2009-12-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Presentation] What Are the Common Problems Japanese Learners of English Have in the Classroom?

    • Author(s)
      高島英幸・村上美保子・桐生直幸
    • Organizer
      The Third Taiwan-Japan Conference on Engilsh Education
    • Place of Presentation
      Taichung University of Education, Taiwan
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • [Presentation] Three-Year Longitudinal Study of Nine Difficult Structures in English for Beginner Japanese Learners of English

    • Author(s)
      高島英幸・村上美保子・今井典子・杉浦理恵・桐生直幸
    • Organizer
      The 11th Hawaii International Conference on Education
    • Place of Presentation
      Hilton Waikiki Beach Hotel, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21320100
  • 1.  IMAI Norioko (30510292)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 2.  MURAKAMI Mihoko (10331638)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 3.  SUGIURA Rie (60413738)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 4.  KIRYU Naoyuki (50442132)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 5.  東野 裕子 (20781686)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  KUDO YOUJI (60509173)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  NEGISHI Masashi (50189362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TSURUTA Chikako (40316782)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KAWAJI Yuka (00272641)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  ISHIBASHI Kanami (70253250)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  奥村 耕一 (60885599)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi