• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YOSHIDA Mari  吉田 満梨

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30552278
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 神戸大学, 経営学研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 神戸大学, 経営学研究科, 准教授
2010 – 2020: 立命館大学, 経営学部, 准教授
2010: Tokyo Metropolitan University, 経営学部, 准教授
2009: Tokyo Metropolitan University, 社会科学研究科, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce / Business administration
Except Principal Investigator
Business administration / Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce / Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields / Basic Section 07080:Business administration-related / Management
Keywords
Principal Investigator
エフェクチュエーション / マーケティング / 市場創造 / 意思決定 / 不確実性 / 製品市場 / マーケティング意思決定 / センスメーキング / マーケティング・アジリティ / イントプレナー … More / イントラプレナー / 新市場創造 / 新規事業開発 / マーケター / 戦略直観 / 事例研究 / 機会創出 / 経験学習 / プロトコル分析 / 経営学習 / 製品市場の生成 / サービスドミナントロジック / 実践的転回 / Effectuation / SD-logic / S-D Logic / サービスドミナントロジック(S-D Logic) / 価値共創 / 製品カテゴリ / 茶系飲料 / building mode, dwelling mode / 暗黙知 / 市場志向 / 市場境界 … More
Except Principal Investigator
マーケティング / エフェクチュエーション / 不確実性 / アントレプレナーシップ / 市場創造 / イノベーション / 経営組織 / 企業家 / マネジメントシステム / 価値創造 / 福岡市 / バウンダリー・オブジェクト / ソフトウェア業 / 地方経済 / コラボレーション / スタートアップ / 越境者 / 地方中核都市 / 起業コミュニティ / 起業エコシステム / 市場資源 / 組織行動 / fsQCA / バリューイノベーション / ブランディング / 伝統織物 / 消費者行動 / 流通システム / 販路開拓 / 取引関係 / 製品カテゴリー / 絹織物 / 呉服 / アート / 流通 / デザイン / 着物 / 情報発信 / 伝統産業 / 情報共有 / 伝統産品 / リフレ-ミング / マーケティング リフレ-ミング / 相互依存性 / リフレーミング / プロジェクトマネジメント / エコシステム / 指標 / 標準化 / 定量・定性調査 / ダイナミックケイパビリティ論 / 資源動員の正当化論 / Social Capital / ビジネスエコシステム / 中小企業 / ダイナミックケイパビリティ / 成果 / イノベーションの成果 / プロジェクトリーダー / 組織能力 / ソーシャルキャピタル / 産学連携 / ダイナミック・ケイパビリティ / 正当化プロセス / 資源動員 / 企業経営の国際化 / 東アジア / ベトナム / 東南アジア / イノベーションマネジメント / 日系製造企業 / 新興国市場 / 製造業 / 日系企業 / アセアン / 新興国 / ネットワーク / ファミリー・ビジネス / 制度 / 管理 / 経営情報 / 学習 / 戦略 / ビッグサイエンス / 技術 / 制度派組織論 / 人的資源管理 / 実践 / 経験的調査 / 経営学方法論 / 実践アプローチ Less
  • Research Projects

    (15 results)
  • Research Products

    (147 results)
  • Co-Researchers

    (53 People)
  •  市場の不確実性に対するエフェクチュエーションの効果の理解の拡張のための実証研究

    • Principal Investigator
      栗木 契
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kobe University
  •  エフェクチュエーションによる価値創造プロセスに関する総合的研究

    • Principal Investigator
      國部 克彦
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Kobe University
  •  An exploratory study of the dynamics of marketing activities that complement marketing agility.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 満梨
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kobe University
  •  起業エコシステムにおけるバウンダリー・オブジェクトの生成過程

    • Principal Investigator
      二宮 麻里
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Osaka Metropolitan University
      Osaka City University
  •  An empirical study on the activators in organizations that contribute to effectual market creation

    • Principal Investigator
      Kuriki Kei
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Analysing marketers' decision-making under uncertainty.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Yoshida Mari
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kobe University
      Ritsumeikan University
  •  Branding of the Traditional craft products in Global Market

    • Principal Investigator
      Ninomiya Mari
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Osaka City University
      Fukuoka University
  •  Development of a model of marketing based on EffectuationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Mari Yoshida
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Ecosystem of Industry-Academia Projects from the integrated perspective of Resource

    • Principal Investigator
      Takanashi Chikako
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Inquiry into Practical Process of Marketing Re-framing by Thick Description

    • Principal Investigator
      KURIKI KEI
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Substantial Study on Innovation Management of Production Companys over Rising Nation Markets

    • Principal Investigator
      NAKANISHI Issei
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Analyzing the Social Process of Formation and Transformation of Product MarketsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Mari
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Empirical study for the effects of network aspects on the performance of family business.

    • Principal Investigator
      OKUMURA Akihiro
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      University of Shizuoka
  •  the practice turn of business administration

    • Principal Investigator
      KUWADA Kotaro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
  •  Empirical Studies aboutPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Mari
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] エフェクチュエーション 優れた起業家が実践する「5つの原則」2023

    • Author(s)
      吉田 満梨、中村 龍太
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      ダイヤモンド社
    • ISBN
      4478110743
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Book] エフェクチュエーション 優れた起業家が実践する「5つの原則」2023

    • Author(s)
      吉田 満梨、中村 龍太
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      ダイヤモンド社
    • ISBN
      4478110743
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Book] エフェクチュエーション 優れた起業家が実践する「5つの原則」2023

    • Author(s)
      吉田満梨, 中村龍太
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      ダイヤモンド社.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Book] エフェクチュエーション 優れた起業家が実践する「5つの原則」2023

    • Author(s)
      吉田 満梨、中村 龍太
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      ダイヤモンド社
    • ISBN
      9784478110744
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01668
  • [Book] きものとデザイン―つくり手・売り手の一五〇年2020

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623088744
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Book] きものとデザイン―つくり手・売り手の一五〇年2020

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      462308874X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Book] デジタル・ワークシフトーマーケティングを変えるキーワード302018

    • Author(s)
      水越 康介、江夏 幾多郎、吉田 満梨、栗木 契、横田 浩一
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      産学社
    • ISBN
      9784782534939
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Book] デジタル・ワークシフトーマーケティングを変えるキーワード30 、192018

    • Author(s)
      吉田満梨(担当章のみ)
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      産学社
    • ISBN
      9784782534939
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04031
  • [Book] ケースで学ぶケーススタディ2015

    • Author(s)
      髙橋広行・徳山美津恵・吉田満梨 (著) 佐藤善信 (監修)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      同文館出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Book] エフェクチュエーション:市場創造の実効理論2015

    • Author(s)
      サラス・サラスバシー (著), 加護野 忠男 (翻訳), 高瀬 進 (翻訳), 吉田 満梨 (翻訳)
    • Total Pages
      469
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Journal Article] 起業家を支援しつづけること2024

    • Author(s)
      吉田満梨, 伊藤智明
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 228-1 Pages: 89-106

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] 起業家を支援しつづけること2024

    • Author(s)
      吉田満梨, & 伊藤智明
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 228(1) Pages: 89-106

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Journal Article] Toward a City with “Democratization of Entrepreneurship”:2024

    • Author(s)
      Ninomiya Mari、Ota Yasuhiro、Mitsui Yuichi
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 4 Pages: 43-55

    • DOI

      10.7222/marketing.2024.016

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2024-03-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01668
  • [Journal Article] 大企業の新規事業開発におけるエフェクチュエーションの活用―持続的なBMIプロセスを可能とするイントラプレナーの意思決定と行動―2024

    • Author(s)
      柳 淳也, 吉田 満梨, 並木 州太朗, 竹林 一, 今庄 啓二
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 43-4 Pages: 18-30

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] Effectuating New Business Development in Large Firms:2024

    • Author(s)
      柳 淳也, 吉田 満梨, 並木 州太朗, 竹林 一, 今庄 啓二
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 4 Pages: 18-30

    • DOI

      10.7222/marketing.2024.014

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2024-03-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745, KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] 起業家を支援しつづけること2024

    • Author(s)
      吉田満梨, & 伊藤智明
    • Journal Title

      国民経済雑誌

      Volume: 228(1) Pages: 89-106

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] A New Relationship between People and Cars Created by KINTO, TOYOTA:2023

    • Author(s)
      栗木 契, 佐々木 一郎, 吉田 満梨
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 2 Pages: 111-119

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.055

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-09-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745, KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] エフェクチュエーションによる新市場創造-非予測的コントロールの論理.2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(1) Pages: 86-99

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Journal Article] エフェクチュエーションによる新市場創造―非予測的コントロールの論理2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 71(1) Pages: 86-99

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] Shaping Entrepreneurial Goals in Collaboration with Partners:2023

    • Author(s)
      Yoshida Mari、Ninomiya Mari、Mitsui Yuichi、Ota Yasuhiro
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 2 Pages: 30-41

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.048

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-09-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01668, KAKENHI-PROJECT-22K01745, KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] エフェクチュエーションによる新市場創造ー非予測的コントロールの論理2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 71-1 Pages: 86-99

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] アドバンス・ケア・プランニング支援におけるエフェクチュエーションの適用可能性2023

    • Author(s)
      角田ますみ, & 吉田満梨
    • Journal Title

      生命倫理

      Volume: 33(1) Pages: 69-78

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] パートナーとの協働を通じた起業家の目的形成―株式会社ヌーラボの事例研究―2023

    • Author(s)
      吉田満梨, 二宮麻里, 三井雄一, 大田康博
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 43-2 Pages: 30-41

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] アドバンス・ケア・プランニング支援におけるエフェクチュエーションの適用可能性2023

    • Author(s)
      角田ますみ, 吉田満梨
    • Journal Title

      生命倫理

      Volume: 33-1 Pages: 69-78

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] エフェクチュエーションによる新市場創造 (第 1 回) 市場機会が創造される 3 つのパターンと 2 つの論理2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー/一橋大学イノベーション研究センター 編

      Volume: 70(1) Pages: 86-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] 中小企業の市場創造プロセスにおける エフェクチュエーションの活用2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      商工金融

      Volume: 2022年02月号 Pages: 19-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] 起業家による機会の認識を通じた市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(3) Pages: 86-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] Nurturing entrepreneurs: How do technology transfer professionals bridge the Valley of Death in Japan?2022

    • Author(s)
      Takata Megumi、Nakagawa Koichi、Yoshida Mari、Matsuyuki Terumasa、Matsuhashi Toshihiko、Kato Kosuke、Stevens Ashley J.
    • Journal Title

      Technovation

      Volume: 109 Pages: 1-14

    • DOI

      10.1016/j.technovation.2020.102161

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550, KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] エフェクチュエーションによる新市場創造 (第 3 回)「起業家による機会の認識」 を通じた市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー/一橋大学イノベーション研究センター 編

      Volume: 70(3) Pages: 86-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] 中小企業の市場創造プロセスにおけるエフェクチュエーションの活用2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      商工金融

      Volume: 2022年2月号 Pages: 19-36

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] エフェクチュエーションによる新市場創造[第4回]「対象に価値を見いだす人々」の創出による市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー/一橋大学イノベーション研究センター 編

      Volume: 70(4) Pages: 130-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] 新しい製品・サービスの開発を通じた市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(2) Pages: 94-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] 市場機会が創造される 3 つのパターンと 2 つの論理2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(1) Pages: 86-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Journal Article] 起業家による機会の認識を通じた市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(3) Pages: 86-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Journal Article] エフェクチュエーションによる新市場創造 (第 2 回) 新しい製品・サービスの開発を通じた市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー/一橋大学イノベーション研究センター 編

      Volume: 70(2) Pages: 94-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] 新しい製品・サービスの開発を通じた市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(2) Pages: 94-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Journal Article] 企業家活動の成功の向こう側へーエフェクチュエーション研究の現状と可能性ー2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      VENTURE REVIEW

      Volume: 39 Pages: 15-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] 市場機会が創造される 3 つのパターンと 2 つの論理2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(1) Pages: 86-85

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] 対象に価値を見いだす人々の創出による市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(4) Pages: 130-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] 企業家活動の成功の向こう側へーエフェクチュエーション研究の現状と可能性ー2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      VENTURE REVIEW

      Volume: 39 Pages: 15-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] 対象に価値を見いだす人々の創出による市場機会の創造2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 70(4) Pages: 130-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Journal Article] Co-Creating New Business Opportunities Through Open Innovation2021

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      立命館経営学

      Volume: 60 Issue: 1 Pages: 131-156

    • DOI

      10.34382/00014740

    • NAID

      120007046280

    • ISSN
      0485-2206
    • URL

      https://ritsumei.repo.nii.ac.jp/records/14761

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] Nurturing entrepreneurs: How do technology transfer professionals bridge the Valley of Death in Japan?2020

    • Author(s)
      Takata, M., K. Nakagawa, M. Yoshida, T. Matsuyuki, T.Matsuhashi, K. Kato & A. J.Stevens
    • Journal Title

      Technovation

      Volume: 102161

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Journal Article] Nurturing entrepreneurs: How do technology transfer professionals bridge the Valley of Death in Japan?2020

    • Author(s)
      Takata, M., K. Nakagawa, M. Yoshida, T. Matsuyuki, T. Matsuhashi, K. Kato & A. J.Stevens
    • Journal Title

      Technovation

      Volume: 102161

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Journal Article] 新市場創造プロセスにおける 不確実性と意思決定2018

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 37(4) Pages: 16-32

    • NAID

      130007656529

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Journal Article] 調査報告 ジャカルタ地域における日系企業――ASEAN企業調査(インドネシア編)2015

    • Author(s)
      兵藤友博・山崎文徳・吉田満梨・安藤拓生・中西一正・守政毅
    • Journal Title

      立命館経営学

      Volume: 54-2・3

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530504
  • [Journal Article] 調査報告 ハノイ-ハイフォン地域における日系企業――ASEAN 企業調査(ベトナム編)――2015

    • Author(s)
      中西一正・兵藤友博・守政毅・吉田満梨・安藤拓生
    • Journal Title

      社会システム研究

      Volume: 30 Pages: 159-182

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530504
  • [Journal Article] 着物関連市場の問題構造と可能性-株式会社千總『總屋』の事例研究を手がかりとして2014

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      立命館経営学、立命館大学経営学部紀要

      Volume: 52-2.3 Pages: 429-452

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Journal Article] 着物関連市場における新たなセグメントとその特性の分析2014

    • Author(s)
      吉田 満梨
    • Journal Title

      2013年度「未来の京都創造研究事業」研究成果報告書

      Volume: 1 Pages: 81-104

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Journal Article] 着物関連市場における新たなセグメントとその特性の分析2014

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      2013年度「未来の京都創造研究事業」研究成果報告書

      Volume: - Pages: 70-104

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Journal Article] 市場育成を通じた価値創造のマネジメント-株式会社生活の木の事例を中心に2014

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 2014年春号 Pages: 76-92

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530504
  • [Journal Article] 着物関連市場の問題構造と可能性 -株式会社千總『總屋』の事例研究を手がかりとして2014

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      立命館経営学

      Volume: 52巻2・3号 Pages: 429-452

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530504
  • [Journal Article] 市場育成を通じた価値創造のマネジメント-株式会社生活の木:ユーザー・パートナー企業と共に市場を創る2014

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 2014春 Pages: 76-92

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Journal Article] 市場育成を通じた価値創造のマネジメント : 株式会社生活の木の事例を中心に2014

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 61(4) Pages: 76-92

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Journal Article] 価値創造プロセスへの消費者参加2013

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      繊維製品消費科学

      Volume: 54(9) Pages: 792-799

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Journal Article] 着物関連市場の問題構造と可能性 -株式会社千總『總屋』の事例研究を手がかりとして2013

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      立命館経営学

      Volume: 52(2-3) Pages: 429-452

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Journal Article] 価値創造プロセスへの消費者参加2013

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      繊維製品消費科学

      Volume: 54巻9号 Pages: 792-799

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530504
  • [Journal Article] 価値創造プロセスへの消費者参加2013

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      繊維製品消費科学

      Volume: 54-9 Pages: 792-799

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Journal Article] 製品評価基準の変化を伴う新市場形成プロセス:カモ井加工紙株式会社「mt」の事例研究2013

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 32(3) Pages: 16-32

    • NAID

      130007959570

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Journal Article] 消費経験論の新展開に向けて-実践的転回についての考察2012

    • Author(s)
      吉田満梨・水越康介
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 第14巻第1号 Pages: 17-33

    • NAID

      130003387210

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Journal Article] パートナーとの関係構築に基づく新市場創造2012

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      BtoB communications

      Volume: 44(10) Pages: 2-7

    • NAID

      40019462628

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Journal Article] 製品評価基準の変化を伴う新市場形成プロセス : カモ井加工紙株式会社「mt」の事例研究2012

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第127巻 Pages: 16-32

    • NAID

      130007959570

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 消費経験論の新展開に向けて:実践的転回についての考察2012

    • Author(s)
      吉田満梨・水越康介
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 第14巻, 第1号 Pages: 17-33

    • NAID

      130003387210

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] パートナーとの関係構築に基づく新市場創造2012

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      BtoB communications : BtoB コミュニケーション(日本BtoB広告協会)

      Volume: 44(10) Pages: 2-7

    • NAID

      40019462628

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530504
  • [Journal Article] 消費経験論の新展開に向けて― 実践的転回についての考察 ―2012

    • Author(s)
      吉田満梨・水越康介
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 第14巻第1号 Pages: 17-33

    • NAID

      130003387210

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 製品評価基準の変化を伴う新市場形成プロセス : カモ井加工紙株式会社「mt」の事例研究2012

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第127巻 Pages: 16-32

    • NAID

      130007959570

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] Storytelling and Organizational Reality: A Case of the Computer Security Incident Response Team2011

    • Author(s)
      Suzumura, M, Terajima, K, Nakanishi, A., Takagi, T., Yoshida, T. and Hayashi, I.
    • Journal Title

      JAMS/JAIMS International Conference on Business & Information 2011 paper

      Volume: - Pages: 1-6

    • NAID

      120007125195

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 意図せざる結果と意図を創り出す意図-逆向き因果論の含意2010

    • Author(s)
      水越康介・吉田満梨・比留間雅人
    • Journal Title

      首都大学東京社会科学研究科, リサーチペーパーシリーズ

      Volume: No.76 Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Journal Article] REEXAMINING THE CLASSIFICATION OF MARKET LEARNING : A CASE STUDY OF 30 YEARS' HISTORY OF DIAPER WAR IN JAPAN2010

    • Author(s)
      Hidehiko Nishikawa, Mari Yoshida
    • Journal Title

      Journal of International Business Research(Special Issue) No.2

      Pages: 1-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Journal Article] 老舗企業のイノベーション:坂本乙造商店の事例2010

    • Author(s)
      吉田満梨(高橋勅徳と共著)
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Volume: No.70 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 意図せざる結果と意図を創り出す意図-逆向き因果論の含意2010

    • Author(s)
      水越康介・吉田満梨・比留間雅人
    • Journal Title

      首都大学東京社会科学研究科リサーチペーパーシリーズ No.76

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Journal Article] 市場志向と情報システムのマネジメント2010

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌 通号128

      Pages: 35-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Journal Article] 意図せざる結果と意図を創り出す意図 逆向き因果論の含意2010

    • Author(s)
      水越康介(吉田満梨, 等と共著)
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Volume: No.76 Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Journal Article] 市場志向と情報システムのマネジメント2010

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌 通号127(forthcoming)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Journal Article] REEXAMINING THE CLASSIFICATION OF MARKET LEARNING : A CASE STUDY OF 30 YEARS'HISTORY OF DIAPER WAR IN JAPAN2010

    • Author(s)
      Hidehiko Nishikawa, Mari Yoshida
    • Journal Title

      Journal of International Business Research

      Volume: Special Issue, No.2 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Journal Article] 不確定な環境における市場予測と遂行的実践-株式会社伊藤園飲料化比率を参照点とした市場創造の事例2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル 通号155

      Pages: 59-73

    • NAID

      130008027811

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Journal Article] 不確定な環境における市場予測と遂行的実践--株式会社伊藤園飲料化比率を参照点とした市場創造の事例2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Journal Title

      季刊 マーケティングジャーナル 通号155

      Pages: 59-73

    • NAID

      130008027811

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] H.Simon から S.Sasasvathy へ―人工物科学の経営学的展開―2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      科学基礎論学会 秋の研究例会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] ACP支援におけるエフェクチュエーションの実践的な活用についての検討2023

    • Author(s)
      角田ますみ, & 吉田満梨
    • Organizer
      第35回日本生命倫理学会 年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] ACP支援におけるエフェクチュエーションの実践的な活用についての検討2023

    • Author(s)
      角田ますみ, 吉田満梨
    • Organizer
      第35回日本生命倫理学会 年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] Decisions made by an experienced marketer in new market creation process2023

    • Author(s)
      Mari Yoshida
    • Organizer
      8th Effectuation Conference, in Gdansk, Poland
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] Decisions made by an experienced marketer in new market creation process2023

    • Author(s)
      Mari Yoshida
    • Organizer
      8th Effectuation Conference, in Gdansk, Poland
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] 価値創造活動はいかに支援可能か―企業家とパートナーの関係構築―2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会関西部会11月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] H.Simon から S.Sasasvathy へ―人工物科学の経営学的展開―2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      科学基礎論学会 秋の研究例会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Presentation] H.Simon から S.Sasasvathy へ―人工物科学の経営学的展開―2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      科学基礎論学会 秋の研究例会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] 価値創造活動はいかに支援可能か―企業家とパートナーの関係構築―2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会関西部会11月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] Decisions made by an experienced marketer in new market creation process2023

    • Author(s)
      Mari Yoshida
    • Organizer
      8th Effectuation Conference, in Gdansk, Poland
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Presentation] 価値創造活動はいかに支援可能か―企業家とパートナーの関係構築―2023

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会関西部会11月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Presentation] 小売企業の国際化に伴う不確実性とエフェクチュエーション―FLO Optics Pte. Ltd.の事例から2022

    • Author(s)
      吉田満梨・渡辺紗理菜
    • Organizer
      日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2022年
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Presentation] マーケティング研究における2つの制度論2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      2023年度組織学会年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] マーケティング研究における2つの制度論2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      2023年度組織学会年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] 小売企業の国際化に伴う不確実性とエフェクチュエーション―FLO Optics Pte. Ltd.の事例から2022

    • Author(s)
      吉田満梨・渡辺紗理菜
    • Organizer
      日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2022年
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] アドバンス・ケア・プランニングにおけるエフェクチュエーションの適応可能性2022

    • Author(s)
      角田ますみ・吉田満梨
    • Organizer
      第 34 回 日本生命倫理学会 年次学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Presentation] アドバンス・ケア・プランニングにおけるエフェクチュエーションの適用可能性2022

    • Author(s)
      角田ますみ、吉田満梨
    • Organizer
      第 34 回 日本生命倫理学会 年次学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] アドバンス・ケア・プランニングにおけるエフェクチュエーションの適⽤可能性2022

    • Author(s)
      角田ますみ・吉田満梨
    • Organizer
      第 34 回 日本生命倫理学会 年次学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] マーケティング研究における2つの制度論2022

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      2023年度組織学会年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01745
  • [Presentation] 福岡における起業エコシステムの生成2022

    • Author(s)
      二宮麻里、大田康博、吉田満梨、三井雄一
    • Organizer
      第 11 回アントレプレナーシップ・コンファランス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01668
  • [Presentation] 小売企業の国際化に伴う不確実性とエフェクチュエーション―FLO Optics Pte. Ltd.の事例から2022

    • Author(s)
      吉田満梨、渡辺紗理菜
    • Organizer
      日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2022年
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] 企業家活動の成功の向こう側へ:エフェクチュエーションの研究前史・現状・可能性を踏まえて2021

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本ベンチャー学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01668
  • [Presentation] 企業家活動の成功の向こう側へ:エフェクチュエーションの研究 前史・現状・可能性を踏まえて2021

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本ベンチャー学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] 企業家活動の成功の向こう側へ:エフェクチュエーションの研究 前史・現状・可能性を踏まえて2021

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本ベンチャー学会全国大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] エフェクチュエーションの5 原則と知的資産マネジメント2020

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本知財学会第18回年次学術研究発表会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01550
  • [Presentation] エフェクチュエーションの5 原則と知的資産マネジメント2020

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本知財学会第18回年次学術研究発表会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] マーケティング研究で『オーセンティシティ』を問うことの意義2019

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04031
  • [Presentation] 大企業マーケターによるエフェクチュエーション2018

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] カテゴリ認識とカテゴリ拡張が事業成果に及ぼす影響2018

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会 第68回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01899
  • [Presentation] 大企業におけるエフェクチュエーション2018

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本マーケティング学会 春のリサーチプロジェクトセッション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Presentation] 消費者行動研究におけるエフェクチュエーションの試論2017

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Presentation] イノベーターの思考プロセスから何を学ぶことができるか2017

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト合同研究会
    • Place of Presentation
      中央大学ビジネススクール(東京都)
    • Year and Date
      2017-03-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Presentation] エフェクチュエーション―市場創造の実効理論2017

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      アドバイザー交流サロン
    • Place of Presentation
      近畿経済産業局(大阪府)
    • Year and Date
      2017-02-24
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Presentation] 新市場創造プロセスにおける不確実性と意思決定2017

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会 第7回全国研究報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Presentation] 新市場創造プロセスにおけるマーケターの実践知-環境の不確実性の下での意思決定の論理2017

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      組織学会2018年度年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Presentation] How Possessions Contribute for Owner’s Identity Construction2016

    • Author(s)
      吉田 満梨
    • Organizer
      ICBEIT 2016 Japan INTERNATIONAL CONFERENCE ON BUSINESS, ECONOMICS AND INFORMATION TECHNOLOGY
    • Place of Presentation
      Nagoya University, Nagoya,Aichi, Japan
    • Year and Date
      2016-03-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Presentation] エフェクチュエーション―市場創造の実効理論2016

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      イノベーション研究会
    • Place of Presentation
      関西学院大学梅田キャンパス(大阪府)
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Presentation] The Role of Possessions as Extended Self at the Time of Liminality2015

    • Author(s)
      吉田 満梨
    • Organizer
      2015 International Conference of Asian Marketing Associations (ICAMA) in Tokyo
    • Place of Presentation
      Waseda University, Shinjuku-ku,Tokyo, Japan
    • Year and Date
      2015-11-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Presentation] Product Rejuvenation by Co-Creating Value with Customers: Case Studies of Declining Industries in Japan2015

    • Author(s)
      吉田 満梨
    • Organizer
      2015 Korean Scholars of Marketing Science International Conference in Seoul
    • Place of Presentation
      Seoul(Korea)
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380554
  • [Presentation] 新規事業開発におけるエフェクチュエーションの論理の有効性2015

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2015
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都・新宿区)
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13053
  • [Presentation] Product Rejuvenation by Co-Creating Value with Customers: Case Studies of Declining Industries in Japan2015

    • Author(s)
      吉田 満梨
    • Organizer
      2015 Korean Scholars of Marketing Science International Conference in Seoul
    • Place of Presentation
      Samsung Hall, Yonsei University, Seoul, Republic of Korea
    • Year and Date
      2015-11-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Presentation] Market Cultivation: How can a company link values-in-use co-created with the customers to its product development2014

    • Author(s)
      Mari Yoshida
    • Organizer
      AMA 2014 Summer Marketing Educators' Conference
    • Place of Presentation
      San Francisco(USA)
    • Year and Date
      2014-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530504
  • [Presentation] Market Cultivation: How can a company link values-in-use co-created with the customers to its product development capabilities?2014

    • Author(s)
      Mari Yoshida
    • Organizer
      AMA 2014 SUMMER MARKETING EDUCATORS’ CONFERENCE
    • Place of Presentation
      San Francisco (USA)
    • Year and Date
      2014-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Presentation] 伝統産業における新たな消費者価値の形成2014

    • Author(s)
      本條晴一郎・吉田満梨・大槻美聡
    • Organizer
      第49回消費者行動研究学会コンファレンス
    • Place of Presentation
      明治学院大学、東京
    • Year and Date
      2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Presentation] Market Cultivation: How can a company link values-in-use co-created with the customers to its product development2014

    • Author(s)
      Mari Yoshida
    • Organizer
      AMA 2014 Summer Marketing Educators' Conference
    • Place of Presentation
      San Francisco Marriott Marquis, San Francisco
    • Year and Date
      2014-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Presentation] How the Value in Use is Co-Created in the Dialogical Interaction with Emerging Customers2012

    • Author(s)
      Mari Yoshida
    • Organizer
      11th INTERNATIONAL MARKETING TRENDS CONFERENCE
    • Place of Presentation
      VENICE(ITALY)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Presentation] A Consideration in Developing Strategic Information Systems Through Business Transformation2011

    • Author(s)
      Mari Yoshida, Yuichi Yoda
    • Organizer
      International Conference on Business, Economics and Information Technology
    • Place of Presentation
      The Outrigger Hotel in Guam
    • Year and Date
      2011-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] マーケティング研究における実践概念の意義2011

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本情報経営学会 第62回全国大会
    • Place of Presentation
      神戸大学(兵庫県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Presentation] A Consideration in Developing Strategic Information Systems Through Business Transformation2011

    • Author(s)
      Mari Yoshida, Yuichi Yoda
    • Organizer
      International Conference on Business, Economics and Information Technology
    • Place of Presentation
      The Outrigger Hotel in Guam.(アメリカ)
    • Year and Date
      2011-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] Backward Causation Makes Intentions and Unintended Outcomes2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi, Mari Yoshida, Masato Hiruma
    • Organizer
      European Group of Organizational Studied
    • Place of Presentation
      Universidade Nova de Lisboa (ポルトガル)
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] Backward Causation Makes Intentions and Unintended Outcomes2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi, Mari Yoshida, Masato Hiruma
    • Organizer
      European Group of Organizational Studied
    • Place of Presentation
      Universidade Nova de Lisboa
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] MARKET LEARNING FROM CUSTOMERS AND COMPETITORS-A CASE STUDY OF 30 YEARS' HISTORY OF DIAPER WAR IN JAPAN2010

    • Author(s)
      Mari Yoshida, Hidehiko Nishikawa
    • Organizer
      International Conference on Business, Economics and Information Technology
    • Place of Presentation
      Grand Hilton Hotel in Seoul, KOREA
    • Year and Date
      2010-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] Backward Causation makes Intentions and Unintended Outcoms2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi, Mari Yoshida., and Hiruma Masato
    • Organizer
      he 26th EGOS Colloquium
    • Place of Presentation
      Lisbon(Portugues).
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] Backward causation makes intentions and unintended outcoms2010

    • Author(s)
      Kosuke Mizukoshi(Mari Yoshida, 等との共同報告)
    • Organizer
      26^<th> EGOS Colloquium
    • Place of Presentation
      Lisbon(Portugues)
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] 健康茶飲料市場 -市場境界の形成と戦略行為のダイナミクス2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      組織学会研究発表大会
    • Place of Presentation
      東北大学 仙台国際センター
    • Year and Date
      2009-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] 社会的実践としての製品価値の再構成2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      経営戦略学会 研究会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2009-12-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] 健康茶飲料市場の形成-言説の歴史社会的アプローチによる分析2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      第60回日本商品学会全国大会
    • Place of Presentation
      同志社大学 今出川キャンパス
    • Year and Date
      2009-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] 社会的実践としての製品価値の再構成2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      経営戦略学会研究会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2009-12-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] 健康茶飲料市場の形成-言説の歴史社会的アプローチによる分析2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      第60回 日本商品学会全国大会
    • Place of Presentation
      同志社大学 今出川キャンパス(京都府)
    • Year and Date
      2009-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] 健康茶飲料市場-市場境界の形成と戦略行為のダイナミクス2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      組織学会研究発表大会
    • Place of Presentation
      東北大学(仙台国際センター)
    • Year and Date
      2009-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] 社会的実践としての製品価値の再構成2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      経営戦略学会研究会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2009-12-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] 健康茶飲料市場の形成-言説の歴史社会的アプローチによる分析2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      第60回 日本商品学会全国大会
    • Place of Presentation
      同志社大学 今出川キャンパス
    • Year and Date
      2009-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830091
  • [Presentation] 社会的実践としての製品価値の再構成2009

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      経営戦略学会 研究会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2009-12-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] Storytelling and Organizational Reality: A Case of the Computer Security Incident Response Team

    • Author(s)
      Suzumura, M, Terajima, K, Nakanishi, A., Takagi, T., Yoshida, T. and Hayashi, I.
    • Organizer
      JAMS/JAIMS International Conference on Business & Information 2011
    • Place of Presentation
      JAIMS(アメリカ)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • [Presentation] 消費者による資源化に基づく市場のリフレーミング

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590093
  • [Presentation] 消費者による資源化に基づく市場のリフレーミング

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会 関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学(大阪府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Presentation] 新市場の形成過程におけるユーザーとの価値共創の有効性

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会第62回全国研究大会
    • Place of Presentation
      北海商科大学(北海道)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730421
  • [Presentation] 新市場の形成過程におけるユーザーとの価値共創の有効性

    • Author(s)
      吉田満梨
    • Organizer
      日本商業学会 第 62 回 全国研究大会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330093
  • 1.  KURIKI KEI (90294397)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  IZUKOSHI Kosuke (60404951)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  YAMAGUCHI Midori (80408301)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YAMADA Jinichiro (40325311)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  TAKANASHI Chikako (00512526)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  Ninomiya Mari (40320270)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  高瀬 進 (90724047)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  横山 斉理 (70461126)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KUWADA Kotaro (50186558)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  MATSUSHIMA Noboru (10347263)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  TAKAHASHI Misanori (70352482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  UDA Tadashi (80431378)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  TAKAGI Toshio (80409482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  ENATSU Ikutaro (00508525)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  UENISHI Satoko (70632842)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  OE Shigenori (20611635)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  YATERA Akiyuki (20582521)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  URANO Mitsuhiro (10613614)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  IMAI Nozomi (60610508)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  IRIE Shinichiro (90324722)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  KISAMORI Kenji (80583517)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  INAGAKI Kyosuke (10327140)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  OKUMURA Akihiro (70571256)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  IWASAKI Kunihiko (40315213)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  NISHINO Katsuaki (50514600)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  FUJIMOTO Kentaro (50381017)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  ISHIDA Yu (20455554)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  SAITO Kazumi (80379544)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  MUTO Nobuaki (40275102)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  IKEDA Tetsuo (60363727)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  FUJISAWA Yoshikazu (70387330)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  NAKANISHI Issei (40217766)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 33.  MORI Masaki (00434704)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 34.  HYODO Tomohiro (20278477)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 35.  YAEGASHI Kazaru (40318647)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  TOKUDA Akio (60330015)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  YAMAZAKI Fuminori (70411204)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 38.  尹 諒重 (50585213)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  水野 由香里 (80453463)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  三井 雄一 (00782145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 41.  大田 康博 (90299321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 42.  東 伸一 (70368554)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  國部 克彦 (70225407)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  竹中 毅 (70396802)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  鈴木 竜太 (80295568)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  川上 智子 (10330169)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  天王寺谷 達将 (60709773)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  Weng Yiting (50975381)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  SUN QI (30989041)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  伊藤 智明 (30812143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  田路 則子 (00322587)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  ANDO Takuo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 53.  Lee Kyoung Joo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi