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Iwashita Hitoshi  岩下 仁

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IWASHITA Hitoshi  岩下 仁

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Researcher Number 30608732
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Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 神奈川大学, 経済学部, 准教授
2019: 九州大学, 経済学研究院, 講師
2015 – 2017: 九州大学, 経済学研究院, 講師
2013 – 2016: 九州大学, 経済学研究科(研究院), 講師
2012: 早稲田大学, 商学学術院, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce / Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
Keywords
Principal Investigator
市場志向 / マーケティング / 実証分析 / 製品開発 / ビジネス成果 / フロントライン従業員 / ネットワーク・サイズ / 組織との同一化 / アウトサイド・イン / 代償学習 … More / 強化学習 / 社会的学習理論 / 半構造化インタビュー / 個人レベルの市場志向 / 商学 / 代替的な志向性 / デザイン志向 / 代替的志向 / 代替的志向性 / 定量調査 / 代替的な戦略志向性 / イノベーション / 市場志向の強調 / リーダーシップ / トップマネジメント … More
Except Principal Investigator
製品開発 / 製品デザイン / センサリー・マーケティング / 感覚マーケティング / デザイン / 新製品開発 / マーケティング / アート / 知覚 / センサリー / クロスモーダル / センサリーマーケティング / アート志向 / 製品デザイン要素 / アンラーニング / 組織学習 / オープンイノベーション / クラウドソーシング / マーケティング戦略 / オープン・イノベーション / クラウド・ファンディング / クラウド・ソーシング / クロス・モダル / 組織の志向性 / 企業の志向性 / 処理流暢性 / 身体化認知 / クロスモダル / 五感 / パッケージ・デザイン / 感性マーケティング / 消費者行動研究 / 店舗環境 / 接触欲求 / 身体性認知理論 / パッケージデザイン / 解釈レベル / 性別 / 身体性認知 / 触覚 / パッケージ / 高級感 / 自動車 / ドイツ / 韓国 / 国際研究者交流 / インタビュー調査 / 文献レビュー / デザイン志向 / 製品優位性 / 定性研究 / 実証研究 / 市場志向 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (39 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  Breakthroughs in Product Development Research by Elucidating Art Orientation

    • Principal Investigator
      Onzo Naoto
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  フロントライン従業員が個人レベルの市場志向と事業成果に及ぼすメカニズムの解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      岩下 仁
    • Project Period (FY)
      2019 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kanagawa University
      Kyushu University
  •  Considerations on Sensory Markeitng from the Company and Consumer Side

    • Principal Investigator
      ISHII Hiroaki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
      Aoyama Gakuin University
      Seikei University
  •  Impact of crowdsourcing on new product performance through product design elements

    • Principal Investigator
      Onzo Naoto
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  The elucidation of the mechanism of the effect of market orientation and alternative strategic orientation on performance factors, including the surrounding environmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Iwashita Hitoshi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  Consumers' Luxury Perception and Product Design

    • Principal Investigator
      Ishii Hiroaki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Seikei University
      Chiba University of Commerce
  •  Comparative International Research on Market Orientation and Design Orientation in New Product Development

    • Principal Investigator
      Onzo Naoto
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University
  •  The Effect of Leadership Style on Market Orientation and Product Performance, emphasizing Market OrientationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IWASHITA Hitoshi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kyushu University
      Waseda University

All 2022 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 商品開発・管理の新展開、第11章「市場志向を取り入れた組織における商品開発」2022

    • Author(s)
      岩下仁
    • Total Pages
      24
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      9784502394317
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01963
  • [Book] 市場志向のマーケティング―組織の志向性がパフォーマンスに及ぼすメカニズムの解明―2020

    • Author(s)
      岩下仁
    • Total Pages
      352
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805112021
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01963
  • [Book] 市場志向のマーケティング2020

    • Author(s)
      岩下 仁
    • Total Pages
      356
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805112021
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01541
  • [Book] 市場志向のマーケティング―組織の志向性がパフォーマンスに及ぼすメカニズムの解明―2020

    • Author(s)
      岩下 仁
    • Total Pages
      356
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805112021
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Book] 医療マーケティングの革新2018

    • Author(s)
      恩藏直人、岩下仁
    • Total Pages
      280
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Book] 新商品開発・管理入門(仮題)2017

    • Author(s)
      岩下 仁
    • Publisher
      中央経済社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Book] 九州発 アジアのビジネス・プロフェッショナルの挑戦(仮題)2016

    • Author(s)
      岩下仁
    • Total Pages
      12
    • Publisher
      九州大学出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Book] 新たな事業価値の創造2016

    • Author(s)
      岩下 仁
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      九州大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Book] マーケティングにおける市場志向の重要性―優れた製品パフォーマンスをもたらす市場志向とは何か―2016

    • Author(s)
      岩下仁
    • Total Pages
      12
    • Publisher
      九州大学出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Book] 商品開発・管理学会出版企画(仮題)2016

    • Author(s)
      岩下仁
    • Total Pages
      20
    • Publisher
      中央経済社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Book] 商品開発管理2015

    • Author(s)
      岩下仁
    • Publisher
      商品開発・管理学会、中央経済社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] A Comprehensive Review and Future Issues for Alternative Orientations in Marketing:2019

    • Author(s)
      Iwashita Hitoshi
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 38 Issue: 4 Pages: 63-79

    • DOI

      10.7222/marketing.2019.017

    • NAID

      130007627116

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2019-03-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Journal Article] マーケティング研究における市場志向概念2016

    • Author(s)
      岩下 仁
    • Journal Title

      経済学研究

      Volume: 別冊22号 Pages: 46-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Journal Article] 製品デザイン要素の解明 ─自動車産業に対する定性調査による考察─2015

    • Author(s)
      岩下仁, 大平進, 石田大典, 外川拓, 恩藏直人
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 34 Pages: 97-114

    • NAID

      130007851519

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Journal Article] 製品デザイン要素の解明―自動車産業に対する定性調査による考察―2015

    • Author(s)
      岩下仁、大平進、石田大典、外川拓、恩藏直人
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: Vol.34, No.3 Pages: 99-116

    • NAID

      130007851519

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [Journal Article] 市場志向とブランド志向がIMCに及ぼすメカニズムの解明2014

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商学研究科紀要

      Volume: 79 Pages: 59-80

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] 市場志向が商品開発優位性に及ぼすメカニズム―ナレッジマネジメント・アクティビティの効果―2014

    • Author(s)
      岩下仁、石田大典、恩藏直人
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 第16巻4号

    • NAID

      40020121661

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] イノベーションを創出し続けるサービス組織―市場志向が革新性をもたらすメカニズムの解明―2013

    • Author(s)
      岩下仁、石田大典、恩蔵直人
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第33号、第2巻 Pages: 65-79

    • NAID

      130007940445

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] 個人レベルの市場志向研究の系譜と課題―マーケティングにおける市場志向研究の組織から個人への変遷―2013

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      早稲田大学大学院商学研究科紀要

      Volume: 第76号 Pages: 87-110

    • NAID

      120005300922

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] 従業員の価値観が、個人の市場志向に及ぼす影響―どのような価値観が、マーケティング志向型従業員をつくりだすのか―2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商経論集

      Volume: 第103号 Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] 市場志向、技術志向、デザイン志向の関係性の解明2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商品開発・管理学会第18回全国大会講演論文集

      Volume: 第18回全国大会講演論文集 Pages: 15-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] 市場志向強調の際に、リーダーシップ・スタイルが市場志向、および製品イノベーションにおよぼす影響2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商品開発・管理研究

      Volume: 8巻2号 Pages: 24-53

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] マーケティングにおける市場志向の二元性の解明 ―Narver and Slater (1990) とKohli and Jaworski (1990) によって開発された測定概念―2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商学研究科紀要

      Volume: 74号 Pages: 51-75

    • NAID

      120004442749

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] 市場志向の代替的志向性の整理と解明―マーケティング志向と同次元に位置する志向性とは何か―2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商学研究科紀要

      Volume: 第75号 Pages: 141-160

    • NAID

      120005260212

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Journal Article] 統一的市場志向尺度の検討―二元性問題を解決するマーケティング志向測定尺度の開発―2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      産業経営

      Volume: 49号 Pages: 39-62

    • NAID

      40019530238

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Presentation] The Effect of Marketing Strategy Making between Market Orientation and Creativity2019

    • Author(s)
      岩下仁
    • Organizer
      2019 American Marketing Association Summer Academic Conference (査読有)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Presentation] The Impact of Product Desing Elements on New Product Speriorities and Performance2017

    • Author(s)
      岩下仁、大平進、石田大典、外川拓、恩藏直人
    • Organizer
      2017 AMA (American Marketing Association) Winter Conference
    • Place of Presentation
      Orlando, Florida, USA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Presentation] トップマネジメントのリーダーシップ・スタイルが、市場志向およびビジネス・パフォーマンスにおよぼすメカニズムの解明2017

    • Author(s)
      岩下 仁
    • Organizer
      日本商業学会第67回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Presentation] The Impact of Product Design Elements on New Product Superiorities and Performances2017

    • Author(s)
      Iwashita Hitoshi, Ohira Susumu, Ishida Daisuke, Onzo Naoto, Togawa Taku
    • Organizer
      American Marketing Association (AMA) 2017 Winter Marketing Educators' Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Presentation] 顧客志向と競争志向がマーケティング戦略立案力や創造性に及ぼす影響2017

    • Author(s)
      岩下 仁
    • Organizer
      上智大学経済学セミナー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Presentation] The Impact of Product Design Elements on New Product Superiorities and Performances2017

    • Author(s)
      Iwashita, Hitoshi, Susumu Ohira, Daisuke Ishida, Taku Togawa, and Naoto Onzo
    • Organizer
      American Marketing Association 2017 Winter Educators’ Conference
    • Place of Presentation
      Orlando
    • Year and Date
      2017-02-17
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [Presentation] Shedding Light on the Mechanism of Product Design Elements and the Antecedent Factors in Product Development2017

    • Author(s)
      Hitoshi Iwashita, Daisuke Ishida, Susumu Ohira, Taku Togawa, and Naoto Onzo
    • Organizer
      2017 Product Development and Management Association (PDMA) Annual Conference Research Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Presentation] 組織の志向性がマーケティング戦略立案と創造性に与えるインパクト2016

    • Author(s)
      岩下 仁
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      青山学院大学(東京都渋谷区)
    • Year and Date
      2016-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17145
  • [Presentation] Key Product Design Elements for Successful Product Development: An Exploratory Study of the Automotive Industry2015

    • Author(s)
      Iwashita, Hitoshi, Susumu Ohira, Daisuke Ishida, Taku Togawa, and Naoto Onzo
    • Organizer
      American Marketing Association 2015 Educators Conference
    • Place of Presentation
      Chicago, IL
    • Year and Date
      2015-08-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380568
  • [Presentation] 市場志向が、マーケティング戦略におよぼすメカニズムの解明-市場志向は、組織のマーケティング戦略にどのような効果をもたらすのか-2014

    • Author(s)
      岩下仁
    • Organizer
      商品開発・管理学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2014-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Presentation] 企業の市場志向が商品開発におけるナレッジマネジメントに及ぼす影響2013

    • Author(s)
      岩下仁、石田大典、恩藏 直人
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Presentation] Key Product Design Elements for Successful Product Development

    • Author(s)
      岩下仁, 大平進, 石田大典, 外川拓, 恩藏直人
    • Organizer
      American Marketing Association Summer Marketing Educators' Conference
    • Place of Presentation
      Chicago, Illinois, USA
    • Year and Date
      2015-08-14 – 2015-08-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285136
  • [Presentation] 市場志向、技術志向、デザイン志向の関係性の解明―どのような志向性が、商品パフォーマンスを高めるのか―

    • Author(s)
      岩下仁
    • Organizer
      商品開発・管理学会 第18回全国大会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • [Presentation] デザイン志向が商品パフォーマンスに及ぼすメカニズムの解明

    • Author(s)
      岩下仁
    • Organizer
      商品開発・管理学会第19回全国大会
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730369
  • 1.  Onzo Naoto (70194652)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  外川 拓 (10636848)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 3.  Ishii Hiroaki (50548716)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  大平 進 (30709001)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 5.  坂野 友昭 (40139506)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  石田 大典 (80507872)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 7.  朴 宰佑 (50401675)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  川上 智子 (10330169)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  小野 晃典 (20296742)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  阿部 周造 (30060015)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  守口 剛 (70298066)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  平木 いくみ (60367026)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  金子 充 (50732476)
    # of Collaborated Projects: 1 results
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  • 14.  須永 努 (20438914)
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  • 15.  藪野 健 (30239834)
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