• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KUWAMURA Teresa  桑村 テレサ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30639646
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都先端科学大学, 経済経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 京都先端科学大学, 経済経営学部, 准教授
2016 – 2018: 京都学園大学, 国際交流センター, 准教授
2015: 京都学園大学, 公私立大学の部局等, 准教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Except Principal Investigator
エンゲージメント / SDGs / 教室 / インクルーシブ / カール・ロジャーズ / 外国語教育 / 多文化共生 / 授業の質保証 / 言語に関する調整過程 / 授業の英語化 … More / リンガ・フランカとしての英語 / 多文化共修 / オンライン共修 / CLIL / オンライン授業 / 異文化コミュニケーション / 国際共修 / 共感理解 / 異文化コミュニケーション能力 / オンライン多文化共修 / 教材 / 授業モデル / 人間性 / コミュニケーション能力 / 英語授業 / 教科書分析 / 学びに向かう力、人間性の滋養 / タスク開発 / 検定教科書 / パーソン・センタード・アプローチ / 学びに向かう力、人間性の涵養 / ポジティブ心理学 / 人間性心理学 / ヒューマニスティック教育 / 世界文化・世界文学 / 英語 / グローバリズム / 多言語 / アイスブレイキング / 行為連鎖 / 世界市民 / グローバリゼーション / ライティング / リーディング / 外国語としての英語教育 / 多国籍クラス / 理工系英語教育 / 企業人材 / 文学テクスト / 科学技術英語 / 共通語としての英語 / 英語による理工系授業 / 理工系の英語 / 批判的思考 / 産学連携 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (23 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  Reconstructing Principles, Theories, and Practices of Learner Engagement in English Language Teaching

    • Principal Investigator
      鈴木 章能
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  英語化された授業におけるコミュニケーション改善の試みと多文化共生社会への提言

    • Principal Investigator
      永井 正司
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nagoya Institute of Technology
  •  異文化ビジネスの事例を用いた英語オンライン多文化共修の教材の開発と総合的評価

    • Principal Investigator
      丸山 真純
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  Nuturing Communication Abilities and Students' Humanity in Elementary, Junior and Senior High School English Education in Japan

    • Principal Investigator
      柳田 綾
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ohka Gakuen University
  •  An Approach to Motivational and Academic Challenges in Plurilingual EFL Classes in an EFL Environment Countries: For Classes of Reading and Writing in English

    • Principal Investigator
      SUZUKI Akiyoshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nagasaki University
  •  Collaboration with industries and critical thinking for the English education in the departments of science and technology

    • Principal Investigator
      Nagai Masashi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nagoya Institute of Technology

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] クラッシュ・ザ・バリケード 個を超えて、 分断を越えて (第8章「宇宙の実体の一部としての人間 ─学習者エンゲージメント喚起の根幹にある学習者観」)2024

    • Author(s)
      桑村テレサ (鈴木 章能、瀬上 和典 (編集))
    • Total Pages
      177
    • Publisher
      金星堂
    • ISBN
      9784764712300
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Book] クラッシュ・ザ・バリケード―個を超え、分断を越えて2023

    • Author(s)
      桑村テレサ
    • Total Pages
      180
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00762
  • [Book] C.ロジャーズ「学生中心教育」の構造2022

    • Author(s)
      桑村テレサ
    • Total Pages
      235
    • Publisher
      一粒書房
    • ISBN
      9784867430927
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00762
  • [Book] Fundamental Postulates, Extensions and Irregularities in English Medium Instruction2022

    • Author(s)
      Masashi Nagai, Akiyoshi Suzuki, Teresa Kuwamura
    • Total Pages
      74
    • Publisher
      Kaisei
    • ISBN
      9784876035502
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00762
  • [Book] C. ロジャーズの「学生中心教育」の構造―外国語教育への応用における効果と課題2022

    • Author(s)
      桑村テレサ
    • Total Pages
      235
    • Publisher
      一粒書房
    • ISBN
      9784867430927
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Book] Defining Variables, Factors and Core Values in English Medium Instruction2021

    • Author(s)
      鈴木章能 、桑村テレサ(永井正司編)
    • Total Pages
      86
    • Publisher
      開成出版
    • ISBN
      9784876035397
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Book] Three-Tiered Approach to English Medium Instruction2020

    • Author(s)
      Teresa Kuwamura
    • Total Pages
      88
    • Publisher
      開成出版社
    • ISBN
      9784876035328
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02842
  • [Book] Language Learning, Critical Thinking and English Medium Instructions2017

    • Author(s)
      永井正司、桑村テレサ、鈴木章能、Quinn Kelly
    • Total Pages
      103
    • Publisher
      開成出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02677
  • [Book] An Approach to Motivational and Academic Challenges in Plurilingual EFL Classes in an EFL Environment Countries: A Case of a University Class in Japan , Vol. 1. Affinities and Differences of Motivation Issues and Solution Proposal2017

    • Author(s)
      Teresa Kuwamura, Akiyoshi Suzuki
    • Total Pages
      64
    • Publisher
      Ichiryu
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02842
  • [Book] Language Gaps Between Academia and Industry2016

    • Author(s)
      永井正司、鈴木章能、桑村テレサ、Quinn Kelly
    • Total Pages
      82
    • Publisher
      開成出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02677
  • [Journal Article] 共存共栄のSDGs戦略―コストコ2023

    • Author(s)
      桑村テレサ
    • Journal Title

      京都大学大学院経済学研究科東アジア経済研究センター研究年報:東アジア経済研究

      Volume: 7 Pages: 105-118

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00762
  • [Journal Article] 中学校における人間理解、人間形成を促す文法指導2022

    • Author(s)
      加賀田 哲也,稲葉 英彦,北野 梓,桑村 テレサ,鈴木 章能,鈴木 成美,牧野 尚史,峯島 道夫
    • Journal Title

      ヒューマニステッィク英語教育研究会紀要

      Volume: 2 Pages: 26-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Journal Article] How to Employ Biographies in English Classes: The Perspectives of Narratology, Psychology, and Literature2022

    • Author(s)
      Teresa Kuwamura
    • Journal Title

      The Katahira

      Volume: 57 Pages: 51-59

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00762
  • [Journal Article] ヒューマニスティックな観点から見た中学校英語教科書の分析―ONE WORLD English Course―2022

    • Author(s)
      鈴木 章能, 桑村 テレサ
    • Journal Title

      ヒューマニスティック英語教育研究会紀要

      Volume: 2 Pages: 52-77

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00848
  • [Journal Article] Academic Issues and Solution Proposal in a Plurilingual EFL Class in Japan2017

    • Author(s)
      Akiyoshi Suzuki, Teresa Kuwamura
    • Journal Title

      IAFOR Dubai 2017 Educating for Change East Meets West: Innovation and Discovery

      Volume: 該当なし Pages: 57-70

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02842
  • [Journal Article] Academic Issues and Solution Proposal in a Plurilingual EFL Class in Japan2017

    • Author(s)
      Akiyoshi Suzuki, Teresa Kuwamura
    • Journal Title

      The IAFOR International Conference on Language Learning -- Dubai -- 2017 Official Conference Proceedings

      Volume: -

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02842
  • [Journal Article] Student-centered Education とは?2017

    • Author(s)
      桑村テレサ
    • Journal Title

      Language Learning, Critical Thinking and English Medium Instructions

      Volume: 1 Pages: 1-26

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02677
  • [Presentation] 日本大学及高校英語教学現状及問題的研究探討与分析2019

    • Author(s)
      桑村テレサ
    • Organizer
      四川大学外国語学院英語言文学英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02842
  • [Presentation] Global Trends in English Medium Instruction2019

    • Author(s)
      Teresa Kuwamura
    • Organizer
      FD Conference of Nagoya Institute of Technology: Paradigm of English Medium Instruction and Value Innovation
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02842
  • [Presentation] Academic Issues and Solution Proposal in a Plurilingual EFL Class in Japan2017

    • Author(s)
      Akiyoshi Suzuki, Teresa Kuwamura
    • Organizer
      The IAFOR International Conference on Language Learning -- Dubai 2017
    • Place of Presentation
      The InterContinental Festival City Event Centre, Dubai, U.A.E.
    • Year and Date
      2017-02-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02842
  • [Presentation] Approach to Issues in a Plurilingual EFL Class in Japan2017

    • Author(s)
      Teresa Kuwamura
    • Organizer
      The 28th Annual Spokane Regional ESL Conference
    • Place of Presentation
      Mukogawa Fort Wright Institute, Spokane, WA, USA
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02842
  • [Presentation] グローバル人材育成とは2016

    • Author(s)
      桑村テレサ
    • Organizer
      工業企業国際人材管理研究会
    • Place of Presentation
      北京市科学学研究所(北京、中国)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02677
  • [Presentation] Comparative Studies on Business English Course2015

    • Author(s)
      桑村テレサ
    • Organizer
      英語英文学片平会(シンポジウム)
    • Place of Presentation
      静岡
    • Year and Date
      2015-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02677
  • 1.  SUZUKI Akiyoshi (70350733)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 2.  Nagai Masashi (90237488)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  Quinn Kelly (20308844)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  柳田 綾 (30803712)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  永倉 由里 (00369539)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  加賀田 哲也 (40278578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  峯島 道夫 (10512981)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  タランディス・ジュニア ジェラルド (00600892)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  伊佐地 恒久 (20586482)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  中村 義実 (40308565)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  今井 理恵 (40766987)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  加藤 和美 (60631801)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  丸山 真純 (00304923)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  古村 由美子 (30336036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  佐藤 浩章 (10346695)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi