• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Watanabe Masafumi  渡辺 理文

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

WATANABE MASAFUMI  渡辺 理文

Less
Researcher Number 30758363
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京学芸大学, 教職大学院, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 東京学芸大学, 教育学部, 准教授
2019 – 2022: 北海道教育大学, 教育学部, 准教授
2016 – 2018: 北海道教育大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
自己調整学習 / 理科学習 / 形成的アセスメント / 学習評価 / 形成的評価 / 変容的評価 / 変容的アセスメント / アセスメント・リテラシー / 教育評価 / 学習のための評価 … More / 評価の三角形 / 科学概念 / 評価 / 自己評価・相互評価 / 資質・能力 / 相互評価 / 自己評価 … More
Except Principal Investigator
日本文化 / 学習コミュニティ / アセスメント / ナラティブ探究 / 文化歴史活動理論 / 暗黙知 / 教育アセスメント / アクティブ・ラーニング / 調整学習 / 授業デザイン / 表象 / 社会的相互作用 / 理科学習 / 主体的・対話的で深い学び / 協働学習 / 自己調整 / 科学概念 / メタ認知 / 社会的文脈 / 自己調整学習 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (57 results)
  • Co-Researchers

    (21 People)
  •  Visualizing the traffic of individuals, groups, and organizations learning from sociocultural theories based on assessment

    • Principal Investigator
      有本 昌弘
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  理科における変容的アセスメントの方略モデルの構築と授業の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      渡辺 理文
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
      Hokkaido University of Education
  •  A Study on the Strategy Model of Integrated Assessment that fosters Self-Regulated Learning Ability in Science LessonPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      WATANABE MASAFUMI
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  A Study on the Regulation of Science Learning in a Social Context

    • Principal Investigator
      WADA Ichiro
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Yokohama National University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 理科教育の新しいパラダイム2022

    • Author(s)
      野原博人,森本信也,渡辺理文
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      晃洋書房
    • ISBN
      4771035873
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Book] 小学校指導法 理科 改訂第2版2021

    • Author(s)
      石井恭子、市川直子、畑中喜秋、森本信也、八嶋真理子、渡辺理文、小澤良一、有馬武裕、中村守、野原博人
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      玉川大学出版部
    • ISBN
      9784472405778
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Book] 授業で語るこれからの理科教育2020

    • Author(s)
      公益財団法人日産財団、森本信也、渡辺理文、黒田篤志
    • Total Pages
      328
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491042701
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Book] 深い理解を生み出す理科授業とその評価2018

    • Author(s)
      黒田篤志・森本信也・渡辺理文・松尾健一・和田一郎
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      学校著書株式会社
    • ISBN
      9784762502309
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Book] 小学校理科教育法2018

    • Author(s)
      森本信也・森藤義孝・大貫麻美・小川哲男・小野瀬倫也・甲斐初美・加藤圭司・黒田篤志・坂本憲明・佐藤寛之・辻健・宮野純次・三好美織・八嶋真理子・和田一郎・渡辺理文
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      建帛社
    • ISBN
      9784767921105
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Book] アクティブに学ぶ子どもを育む理科授業2017

    • Author(s)
      森本 信也 , 黒田 篤志 , 和田 一郎 , 小野瀬 倫也 , 佐藤 寛之 , 渡辺 理文
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      学校図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Book] 理科教育入門書2017

    • Author(s)
      松森靖夫・森本信也・和田一郎・加藤圭司・黒田篤志・佐藤寛之・小野瀬倫也・佐々木智謙・渡辺理文
    • Total Pages
      168
    • Publisher
      東洋館出版社
    • ISBN
      9784491034881
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Book] アクティブに学ぶ子どもを育む理科授業2017

    • Author(s)
      森本信也・黒田篤志・和田一郎・小野瀬倫也・佐藤寛之・渡辺理文
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      学校図書
    • ISBN
      9784762502248
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Book] 理科授業をデザインする理論とその展開 ー自律的に学ぶ子どもを育てるー2016

    • Author(s)
      森本信也・森藤義孝・小川哲男・中田朝夫・八島真理子・佐藤寛之・坂本憲明・鈴木一成・甲斐初美・和田一郎・小野瀬倫也・黒田篤志・斎藤裕一郎・渡辺理文
    • Total Pages
      263
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Journal Article] 規準を知ることの価値~「自立する学び」を支える評価の実現~2023

    • Author(s)
      渡辺 理文
    • Journal Title

      初等理科教育

      Volume: 654 Pages: 4-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Journal Article] 評価に関する知識を整理して活用しようーアセスメント・リテラシーのモデルからの整理ー2023

    • Author(s)
      渡辺 理文、杉野 さち子、森本 信也
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 856 Pages: 48-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Journal Article] Research Trends in Themes and Methods of the <i>Journal of Science Education in Japan</i> in 1977–20202023

    • Author(s)
      荒谷 航平、岡部 舞、藤原 聖輝、三浦 広大、渡辺 理文、雲財 寛、大谷 洋貴、小川 博士、川崎 弘作、下平 剛司、田中 秀志、中村 大輝、長沼 祥太郎
    • Journal Title

      Journal of Science Education in Japan

      Volume: 47 Issue: 4 Pages: 423-438

    • DOI

      10.14935/jssej.47.423

    • ISSN
      0386-4553, 2188-5338
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969, KAKENHI-PROJECT-23K22283
  • [Journal Article] A Qualitative Study on Science Teacher Assessment Literacy Using Semi-Structured Interviews and Lesson Analysis2022

    • Author(s)
      渡辺理文・杉野さち子・森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 63 Issue: 1 Pages: 71-84

    • DOI

      10.11639/sjst.B21004

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2022-07-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Journal Article] A Qualitative Research Study Examining an Assessment both for and as Learning in a Science Lesson based on a Strategy of Formative Assessment: Analyzing the Fifth-Grade Unit on the “Dissolution of Substances”2021

    • Author(s)
      渡辺理文・杉野さち子・森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 62 Issue: 1 Pages: 159-172

    • DOI

      10.11639/sjst.sp20003

    • NAID

      130008069414

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2021-07-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Journal Article] 学級文化の構築とマインドセットの変化に関する質的研究ー小学校第6学年国語科と理科を事例にしてー2021

    • Author(s)
      渡辺理文・杉野さち子・畑中陸
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 72 Pages: 271-285

    • NAID

      120007162762

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Journal Article] A Qualitative Research Study Examining a Science Lesson Based on a Strategy of Transformative Assessment: Analyzing the Third-Grade Unit on “Objects and Weight”2020

    • Author(s)
      渡辺理文,・松尾健一・森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 61 Issue: 1 Pages: 153-165

    • DOI

      10.11639/sjst.20023

    • NAID

      130007882579

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2020-07-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Journal Article] 理科におけるアーギュメントから捉える学習方略に関する分析ー小学校第4学年「ものの温まり方」を事例にしてー2020

    • Author(s)
      渡辺理文・佐野綾音・鐙孝裕
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 71 Pages: 237-246

    • NAID

      120006887890

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Journal Article] 学習者の論理に基づく理科の授業と学級文化2019

    • Author(s)
      渡辺理文・松尾健一
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 802 Pages: 5-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Journal Article] 教室での分散認知の活用~学習観としてのマインドセットの視点~2019

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Journal Title

      初等理科教育

      Volume: 52 Pages: 4-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Journal Article] 考えを説明・表現する意欲と自信―クラス全体での意味構築と学習成果の共有―2019

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Journal Title

      初等理科教育

      Volume: 51 Pages: 11-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Journal Article] A Case Study on Using Formative Assessment as a Strategy to Develop Students’ Competency and Skills in Science: Analyzing the Unit “Nutrition of Plants and Pathway of Water” in the Sixth Grade2019

    • Author(s)
      渡辺理文・杉野さち子・森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 60 Issue: 1 Pages: 85-96

    • DOI

      10.11639/sjst.sp18013

    • NAID

      130007696342

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2019-07-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Journal Article] 小・中学校理科の学習内容のつながりに関わる概念を明らかにするための小学校理科授業における事例研究2019

    • Author(s)
      平久夫・三田村剛・渡辺理文
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 69 Pages: 183-189

    • NAID

      120006596103

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Journal Article] 小学校段階の理科における熟達者に関する一考察ーメタ認知的知識の分析を基にしてー2019

    • Author(s)
      渡辺理文・島津治親・鐙孝裕
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育科学編)

      Volume: 70 Pages: 257-266

    • NAID

      120006730742

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Journal Article] 根拠に基づいた表現活動と評価活動2018

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Journal Title

      理科の教育

      Volume: 793 Pages: 13-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Journal Article] A Case Study of Integrative Assessment in Science Lesson2018

    • Author(s)
      渡辺理文・野原博人・森本信也
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 58 Issue: 4 Pages: 381-392

    • DOI

      10.11639/sjst.sp17003

    • NAID

      130007404558

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Year and Date
      2018-06-22
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027, KAKENHI-PROJECT-16K04670
  • [Journal Article] A Case Study of Psychological and Sociocultural Learning Environment Design to Develop Competency and Skills in Science Class2017

    • Author(s)
      渡辺理文・森本信也・小湊清隆
    • Journal Title

      Journal of Research in Science Education

      Volume: 57 Issue: 4 Pages: 423-434

    • DOI

      10.11639/sjst.sp16003

    • NAID

      130006942243

    • ISSN
      1345-2614, 2187-509X
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027, KAKENHI-PROJECT-15K04485
  • [Journal Article] 理科授業における学習評価の方略に関する一考察2017

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要.(教育科学編)

      Volume: 67 Pages: 255-264

    • NAID

      120005845022

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 理科教育における「評価の三角形」に基づく学習評価の実践2023

    • Author(s)
      渡辺 理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 第73回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 質的研究勉強会における学びを現場の教員はどう解釈したのか?2023

    • Author(s)
      渡辺 理文、後藤 昭彦、森川 大地
    • Organizer
      日本科学教育学会 2023年度第2回若手活性化委員会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 小学校理科における形成的アセスメントの構造と機能について2023

    • Author(s)
      田中 華、有泉 翔太、渡辺 理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 第62回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 小学校第6学年「土地のつくりと変化」の授業分析2023

    • Author(s)
      鶴田 響月、鶴田 麻也美、渡辺 理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 第62回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 飼育・観察を通じた生命尊重の態度育成を目的とした中学校における新たなメダカの授業提案2023

    • Author(s)
      枡本 健正、中西 史、渡辺 理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 第62回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] RESEARCH ON LESSONS BASED ON THE "ASSESSMENT TRIANGLE" IN ELEMENTARY SCHOOL SCIENCE IN JAPAN2023

    • Author(s)
      Masafumi Watanabe
    • Organizer
      9th Network of Inter-Asian Chemistry Educators Conference 2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] モデルロケットを活用したSTEM教育の試行的実践2022

    • Author(s)
      佐藤正直・石川智浩・渡辺理文・佐藤敦・髙畠護
    • Organizer
      日本STEM教育学会 拡大研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 「質的研究」のススメ2022

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 第72回全国大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 理科教育におけるメタ認知能力の育成に関する事例的研究ー中学校第1学年「光による現象」の実践ー2021

    • Author(s)
      伊藤雅哉,小路美和,渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 科学的な問題解決に効果的に働く協働的な学びについての研究2021

    • Author(s)
      秋田谷あさひ,髙畠護,渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 理科教師のもつアセスメント・リテラシーに関する事例的研究2021

    • Author(s)
      渡辺理文・杉野さち子
    • Organizer
      日本科学教育学会 第45回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 子どもの問題解決に見る認知的・非認知的スキルの往還2021

    • Author(s)
      渡辺理文,西田俊章,森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会 第71回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 児童の理科教育における月に関する誤概念の形成についての調査2021

    • Author(s)
      遠藤 なつみ,林徳郎,渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 資質・能力を統合的に育成するSTEM教育の実践ー第6学年「電気の利用」を中心としてー2021

    • Author(s)
      杉野さち子,渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 第71回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 評価活動を支える学級文化の構築と学び方の学習に関する事例的研究2020

    • Author(s)
      渡辺理文、杉野さち子、林徳郎
    • Organizer
      日本教科教育学会 第46回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 理科におけるアセスメント・リテラシーに基づく学習評価の研究2020

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13969
  • [Presentation] 分散認知に基づく理科授業実践に関する研究(1)ー理論的概要と授業実践の枠組みー2019

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 令和元年度北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 理科におけるアーギュメントから捉える学習者の認知に関する事例的研究2019

    • Author(s)
      佐野綾音・鐙孝裕・渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 令和元年度北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 理科授業をデザインする理論に関する考察(1)ー変容的アセスメントの視点からー2019

    • Author(s)
      渡辺理文・松尾健一・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会 第69回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 分散認知に基づく理科授業の実践ー小学校6年生「水溶液の性質」を事例にー2019

    • Author(s)
      杉野さち子・渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 第69回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 分散認知に基づく理科授業実践に関する研究(2)-小学校6学年「水溶液の性質」の実践ー2019

    • Author(s)
      杉野さち子・渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 令和元年度北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 高等学校理科におけるICT機器の活用が生徒の学習に与える効果2019

    • Author(s)
      菊池遼太・尻江重幸・渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 令和元年度北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 思考・表現する能力を育成する理科授業デザイン(1)―ラーニング・プログレッションズの視点から―2018

    • Author(s)
      渡辺理文・松尾健一・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会 第68回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 子どもの振り返りにより進める理科授業デザイン(3)―ラーニング・プログレッションズの視点から―2018

    • Author(s)
      梶原弘子・渡辺理文・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会 第57回関東支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 小学校理科「植物の体」における形成的アセスメントの事例的研究2018

    • Author(s)
      渡辺理文・杉野さち子・森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会 第44回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 資質・能力の育成を目指した理科授業実践に関する研究ー形成的アセスメントの理論的概要と方略ー2018

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 平成30年度北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] A Study of Designing Learning Environment to Develop Student Competency and Skills: Case of Japan2017

    • Author(s)
      WATANABE Masafumi
    • Organizer
      The 8th Pacific Rim Conference on Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 理科授業における統合的評価に関する事例的研究2017

    • Author(s)
      渡辺理文
    • Organizer
      日本理科教育学会 北海道支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 理科授業における分散認知に基づく授業デザインの事例的分析2017

    • Author(s)
      渡辺理文・野原博人・森本信也
    • Organizer
      日本教科教育学会 第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • [Presentation] 理科授業デザインの視点(6)ー分散認知に基づいた授業ー2017

    • Author(s)
      渡辺理文・野原博人・森本信也
    • Organizer
      日本理科教育学会 第67回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14027
  • 1.  WADA Ichiro (70584217)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  森本 信也 (90110733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  有本 昌弘 (80193093)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  北島 茂樹 (00712449)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  山本 佐江 (10783144)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  松河 秀哉 (50379111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  松本 大 (50550175)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  劉 靖 (60747864)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  日下部 達哉 (70534072)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  深見 俊崇 (80510502)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  P・D Wicking (90725285)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MIYAMURA renri
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  NAGANUMA takeshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  NOHARA hirohito
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  GOTO daijiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  HIRASE kentaro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  SUZUKI hayato
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  UEBA takayuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  TAKAHASHI sachino
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  HONMA ryouta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  ICHINOSE yuuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi