• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Oga Mayumi  大賀 まゆみ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OGA MAyumi  大賀 まゆみ

Less
Researcher Number 40737839
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 立命館大学, 生命科学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2023: 立命館大学, 言語教育センター, 嘱託講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
台湾の英語教育 / 質問紙調査 / 教員の言語使用 / 大学教育 / EMIでの母語使用 / EMIにおける教員のストラテジー / 大学の英語教育 / EMI / 英語教員養成 / 上海地区の英語教育 … More / 教員の成長 / 小中高校の英語教育 / 新人英語教員研修 / 新人研修 / 新人教員 / 教師の成長 / 英語教師の言語使用 / 英語教師の成長 / 授業観察 / 教員研修 / 縦断研究 / 上海の英語教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (8 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  台湾と日本におけるEMI(英語を媒介とする授業)の現状調査と指導への提言Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大賀 まゆみ
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Novice English Teachers' Growth and Teacher Trainig in Shanghai: A Five-Year Longitudinal StudyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OGA MAyumi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ritsumeikan University

All 2024 2023 2020 2018

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 必修英語授業におけるChatGPT活用の試み2024

    • Author(s)
      大賀まゆみ・豊島知穂・山中司
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 6 Pages: 65-68

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00710
  • [Journal Article] 小中学校英語教師の英語使用の変化とその要因 ―台湾における縦断的研究の結果から―2024

    • Author(s)
      大賀まゆみ
    • Journal Title

      JACET関西支部紀要

      Volume: 26 Pages: 20-36

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00710
  • [Journal Article] A Teacher's Language Use in Junior High School English Classrooms in Shanghai -From the Results of a Two-Year Analysis-2020

    • Author(s)
      Mayumi OGA
    • Journal Title

      JACET Kansai Journal

      Volume: 22 Pages: 103-117

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03036
  • [Presentation] 動画視聴によるプレゼンテーションの振り返りの実践報告:プロジェクト発信型英語プログラムにおいて2024

    • Author(s)
      大賀まゆみ・三木訓子
    • Organizer
      JACET 関西支部 2023年度支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00710
  • [Presentation] Japanese University Students’ Reasons for Taking an EMI Course: A Preliminary Investigation of Teacher Talk Analysis in EMI Courses in Japan and Taiwan2023

    • Author(s)
      OCHIAI Yoshimi, OGA Mayumi
    • Organizer
      R-GIRO「記号創発システム科学創成:実世界人工知能と次世代共生社会の学術融合研究拠点」シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00710
  • [Presentation] 必修英語授業におけるChatGPT活用の試み2023

    • Author(s)
      大賀まゆみ・豊島知穂・山中司
    • Organizer
      JAAL in JACET 学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00710
  • [Presentation] 台湾の小学校英語教員の成長2023

    • Author(s)
      大賀まゆみ
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)関西支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03036
  • [Presentation] 上海の中学校の英語授業における教員の言語使用─二年に渡る分析の結果から─2018

    • Author(s)
      大賀まゆみ
    • Organizer
      JACET(大学英語教育学会)関西支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03036
  • 1.  田浦 秀幸 (40313738)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  山中 司 (30524467)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi