• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HARADA Koji  原田 浩司

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HARADA Khoji  原田 浩司

Less
Researcher Number 40738168
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 筑波技術大学, 保健科学部, 客員研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2025: 筑波技術大学, 保健科学部, 客員研究員
2015 – 2021: 宇都宮大学, 教育学部, 准教授
2015: 宇都宮大学, 教育学研究科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Special needs education
Except Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Special needs education / Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology / Learning support system
Keywords
Principal Investigator
学習障害 / 重複障害 / 視聴覚障害 / ICT機器 / 聴覚障害 / 視覚障害 / 情緒障害 / 眼球運動量 / 発達障害 / 数量評価 … More / 読解 / 読書 / 特別支援教育 / 読書困難 / 視線追跡 / 客観計測 / 客観評価 / 読書行動 / 理解度 / 読み能力 / 視線 / 読み行動 … More
Except Principal Investigator
ユニバーサルデザイン / 発達障害 / 自己調整学習 / 通常学級 / 学び方を学ぶ / 多重知能 / 音声教材 / 入試特別配慮 / 文字認知障害 / 特別支援教育 / 運動調節機能 / 読み書き障害 / 障害者支援技術 / 振動特徴量 / 音響バーチャルリアリティ / 視覚障害 / 遠隔協調学習 / インクルーシブ教育 / バリアフリー状況推定 / インクルーシブ体験 / バーチャルマッピングパーティ / モバイル協調学習 / 参加型マッピング / 心理尺度 / 支援 / 通級指導 / 通級指導教室 / アセスメント / 音声付教材 / 障害者支援 / ヒューマン・インターフェイス / 教育工学 / 特別支援 / 字づまり視力 / 音読 / 視覚認知 / flanker / crowding effect / 早産児 / 視覚認知能力 / 音読能力 / 発達性読み書き障がい / 読み分け困難 / 低出生体重児 / 客観数値評価 / 発達性協調運動障害 / 手と目の協応運動 / 計測実験 / 小学生 / 地域差 / 児童の発達状況 / 学年差 / ADHD / 脳機能 / 注意欠陥多動性障害 / 小中学校 / 認知機能 / 性差 / 発達状況 / メタ認知 / アクティブ・ラーニング / 教育系心理学 / 通常の学級 / 学び合い / 自己調整 / 協同学習 / 読書特性評価 / 読書援助 / 文書提示 / 映像解析 / 音声解析 / 読者状況把握 / 読書行動評価 / 学習障害 / 評価 / 計測 / 個別支援 / 読書困難 / 運動覚 / 運動覚心像 / 視覚構成能力 / 構成方略 / まとまりを見つける能力 / 運動覚性音読 / 運動覚性書字再生 / 運動覚性記憶 / 発達性読み書き障害 Less
  • Research Projects

    (13 results)
  • Research Products

    (96 results)
  • Co-Researchers

    (21 People)
  •  ディスグラフィア児のためのマルチモーダル学習に基づく書字困難文字の習得支援Principal Investigator

    • Principal Investigator
      原田 浩司
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  Development of classroom-based assessment and support methods for diverse children's ability to "learn how to learn

    • Principal Investigator
      涌井 恵
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Shirayuri University
  •  読み書き困難児に音声に頼る学習方略を安心して奨められるようになるための環境整備

    • Principal Investigator
      藤芳 明生
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  視聴覚に障害がある学習障害者のためのマルチメディアDAISY教材の開発・評価Principal Investigator

    • Principal Investigator
      原田 浩司
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  Inclusive participatory mapping combining real-world mobile collaborative learning and virtual mapping party

    • Principal Investigator
      三浦 貴大
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      National Institute of Advanced Industrial Science and Technology
  •  Developing methods to assess and support diverse children's competencies and processes to 'learn how to learn for themselves'

    • Principal Investigator
      Wakui Megumi
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Shirayuri University
      National Institute of Special Needs Education
  •  An empirical study of reading and visual-cognitive skills in children with low-birth-weight through separation difficulty.

    • Principal Investigator
      UCHIYAMA Hitoshi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      The University of Shimane
  •  Development and Evaluation of Multimodal Tests for the Equity of Educational Evaluation of Print-Disabled Students

    • Principal Investigator
      Fujiyoshi Akio
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  A study on a system to support students with reading and writing difficulties using objective evaluation of coordination function

    • Principal Investigator
      Aoki Kyota
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Utsunomiya University
  •  小中学生の読書行動把握と読書困難児に対する指導法の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      原田 浩司
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Utsunomiya University
  •  kinesthetic memory and ability of finding a organization in developmental dyslexia with writing difficulty

    • Principal Investigator
      otabe natsuko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      International University of Health and Welfare
  •  The development of cooperative universal design teaching method in the regular classroom

    • Principal Investigator
      Wakui Megumi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      National Institute of Special Needs Education
  •  Study on Japanese text presentation system helping pupils with reading difficulties

    • Principal Investigator
      AOKI KYOTA
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Utsunomiya University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 特別支援教育とアクティブ・ラーニング-一人ひとりの違いを活かす通常学級での教え方・学び方-2023

    • Author(s)
      編著:涌井恵, 著者:嶋﨑博一, 関田一彦, 堀川知子, 栗原慎二, 畑中由美子, 伊藤崇達, 小野典利, 原田浩司, 田中博司, 石川晋, 久武孝弘
    • Total Pages
      103
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01711
  • [Book] ひと目でわかる発達2020

    • Author(s)
      渡辺 弥生、西野 泰代(編)浜名真以・板倉昭二・渡邊直美・溝川 藍・鈴木亜由美・伊藤崇達・芝﨑美和・小野田亮介・原田恵理子・島義弘・小倉正義・相良順子・若本純子・小泉嘉子
    • Total Pages
      236
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571230622
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01711
  • [Book] 「ユニバーサルデザインの学級づくり・授業づくり」(小学校6年)2018

    • Author(s)
      原田浩司
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Book] ユニバーサルデザインの学級づくり・授業づくり2018

    • Author(s)
      原田浩司
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      9784182911125
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Book] ユニバーサルデザインの学級づくり・授業づくり2018

    • Author(s)
      原田浩司他10名
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Book] ユニバーサルデザインの学級づくり・授業づくり(小学校6年)2018

    • Author(s)
      原田浩司
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Book] 「学習指導要領改訂のポイント」2017

    • Author(s)
      原田浩司
    • Total Pages
      117
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Book] 学習指導要領改訂のポイント2017

    • Author(s)
      原田浩司
    • Total Pages
      117
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Book] 学習指導要領改訂のポイント2017

    • Author(s)
      上野一彦、原田浩司
    • Total Pages
      117
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Book] 多層指導モデルMIMアセスメントと連動した効果的な読みの指導2016

    • Author(s)
      海津亜希子、杉本陽子、原田浩司
    • Total Pages
      191
    • Publisher
      学研
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] 特別に配慮を要する児童生徒への理解と対応2024

    • Author(s)
      原田浩司
    • Journal Title

      下野教育

      Volume: 775 Pages: 14-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01711
  • [Journal Article] 特別に配慮を要する児童生徒への理解と対応2024

    • Author(s)
      原田浩司
    • Journal Title

      下野教育

      Volume: 775 Pages: 14-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Journal Article] 運動調節機能計測から見た7歳から15歳に至る発達過程 ~ 運動調節機能計測詳細評価値による検討 ~2019

    • Author(s)
      青木恭太, 福田宜男, 原田浩司, 村山慎二郎
    • Journal Title

      電子情報通信学会研究会報告ET2018-98

      Volume: 98 Pages: 63-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Journal Article] 運動調節機能評価実験に基づく注意欠陥・多動性障害傾向を示す児童の客観検出2019

    • Author(s)
      青木 恭太,福田 宜男,原田 浩司,村山 慎二郎
    • Journal Title

      電子情報通信学会教育工学研究会

      Volume: 119 Pages: 49-54

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Journal Article] 運動調節機能客観評価による小学生発達状況 ~ 22 か月間の繰り返し計測に基づく評価~2019

    • Author(s)
      青木 恭太,福田 宜男,原田 浩司,村山 慎二郎
    • Journal Title

      電子情報通信学会教育工学研究会

      Volume: 119 Pages: 11-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Journal Article] 読書行動と設問解答行動から見た評価 ~ 時間と注視から見た評価 ~2019

    • Author(s)
      青木恭太, 原田浩司, 村山慎二郎,福田宜男
    • Journal Title

      電子情報通信学会研究会報告ET2018-85

      Volume: 85 Pages: 43-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Journal Article] 集中前後における児童の読書時の視線の考察 第4報2019

    • Author(s)
      村山慎二郎・原田浩司・木村祥子
    • Journal Title

      電子情報通信学会教育工学研究会(ET)

      Volume: 119, Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] Objective Observations of Read Aloud and Problem Solving Activities with Eyes’ Movements2019

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Kohji Harada
    • Journal Title

      Proceeding ICEEL 2018 Proceedings of the 2018 2nd International Conference on Education and E-Learning

      Volume: 1 Pages: 80-86

    • DOI

      10.1145/3291078.3291094

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Journal Article] Objective Observations of Read Aloud and Problem Solving Activities with Eyes’ Movements2019

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Kohji Harada
    • Journal Title

      Proceeding ICEEL 2018 Proceedings of the 2018 2nd International Conference on Education and ELearning

      Volume: 1 Pages: 80-86

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] 特別支援教育を核とした学校改善の試み2018

    • Author(s)
      福田宜男,原田浩司
    • Journal Title

      宇都宮大学教育学部教育実践紀要

      Volume: 5 Pages: 589-592

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] Difference of Deveolments of Motor Control Function in Elementary School Ages in Different Social Environments2018

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Norio Fukuda, Sentaroh Okabe, Koji Harada
    • Journal Title

      2018 Conference Proceedings, Hawaii International Conference On Education

      Volume: 1 Pages: 884-899

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Journal Article] 個のニーズに応じた全校支援体制と学校改善 ―チーム支援と同僚性の視点から―2018

    • Author(s)
      齋藤勝巳, 原田浩司, 涌井恵
    • Journal Title

      宇都宮大学教育学部教育実践紀要

      Volume: 5 Pages: 581-586

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Journal Article] Difference of Deveolments of Motor Control Function in Elementary School Ages in Differenct Social Environments2018

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Norio Fukuda, Sentaroh Okabe, Koji Harada
    • Journal Title

      2018 Conference Proceedings, Hawaii International Conference On Education

      Volume: 1 Pages: 884-899

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] 『チームとしての学校』による特別支援教育の充実2018

    • Author(s)
      原田浩司
    • Journal Title

      総合教育技術

      Volume: 2 Pages: 32-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Journal Article] チームとしての学校による特別支援教育の充実2018

    • Author(s)
      原田浩司
    • Journal Title

      総合教育技術

      Volume: 02 Pages: 32-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] 個のニーズに応じた全校支援体制と学校改善2018

    • Author(s)
      齋藤勝巳,原田浩司,涌井恵
    • Journal Title

      宇都宮大学教育学部教育実践紀要

      Volume: 5 Pages: 579-584

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] 校内の特別支援教育体制向上のための校長としてのリーダーシップの発揮2017

    • Author(s)
      原田浩司
    • Journal Title

      特別支援教育研究

      Volume: 723 Pages: 7-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Journal Article] 校内の特別支援教育体制向上のための校長としてのリーダーシップの発揮2017

    • Author(s)
      原田浩司
    • Journal Title

      特別支援教育研究

      Volume: 723 Pages: 7-11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] 個のニーズに応じた学習支援の在り方-小学校における組織的支援の生成-2017

    • Author(s)
      伊藤昌夫、原田浩司
    • Journal Title

      宇都宮大学教育学部 教育実践紀要

      Volume: 3 Pages: 545-550

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] 管理職としてのMIMの取組2017

    • Author(s)
      海津亜希子、原田浩司
    • Journal Title

      多層指導モデルMINによる学習困難への地域ワイドな予防的支援

      Volume: - Pages: 405-418

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Journal Article] 個のニーズに応じた学習支援の在り方-小学校における組織的支援の生成-2017

    • Author(s)
      原田浩司、伊藤昌夫
    • Journal Title

      宇都宮大学教育学部 教育実践紀要

      Volume: 3 (3) Pages: 545-550

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Journal Article] Profiles in Objective Assessments of Japanese Reading Difficulty with the Operation Records on Japanese Text Presentation System2015

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Koji Harada, Natsuko Otabe
    • Journal Title

      13th Hawaiia International Conference On Education, Proceeding

      Volume: 1 Pages: 394-399

    • NAID

      110010021391

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330405
  • [Journal Article] Automatic Objective Assessments of Japanese Reading Difficulty with the Operation Records on Japanese Text Presentation System2014

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama and Koji Harada
    • Journal Title

      6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTER SUPPORTED EDUCATION, Proceedings, vol. 2, pp.139-146, April, (2014/04).

      Volume: 2 Pages: 139-146

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330405
  • [Journal Article] 電子情報通信学会技術研究報告2014

    • Author(s)
      村山 慎二郎, 青木 恭太, 原田 浩司
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: 113(377) Pages: 43-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330405
  • [Journal Article] 日本語文提示システム使用記録にもとづく読み困難要因の推定2014

    • Author(s)
      村山 慎二郎, 青木 恭太, 原田 浩司
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: 112(500) Pages: 25-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330405
  • [Presentation] 多様な子どもの「学び方を自ら学ぶ能力」に関する プロセスのアセスメントと支援2024

    • Author(s)
      企画・話題提供: 涌井 恵 (白百合女子大学), 司会: 原田浩司(筑波技術大学), 話題提供: 伊藤崇達(九州大学), 指定討論 : 岡田涼(香川大学), 丹治敬之(岡山大学)
    • Organizer
      日本発達心理学会第35回大会 自主シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01711
  • [Presentation] 自治体のIT環境で利用可能なWeb学習プログラムと学力評価システムの試作 ~ 計算能力を多人数同時に調査できる評価システムと基礎力確認システム ~2024

    • Author(s)
      原田 浩司1、大西 淳児1、坂尻 正次1 、村山慎二郎2 (1. 筑波技術大学 村山慎二郎2 .宇都宮LDサポートセンター)
    • Organizer
      教育工学研究会(ET)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Presentation] 重複障害(知的,自閉,弱視)のQOL向上を目指すITを活用した指導法の研究 在留邦人を親に持つ重複障害者の指導法の研究2023

    • Author(s)
      原田 浩司1、大西 淳児1、坂尻 正次1 、村山慎二郎2 (1. 筑波技術大学 2.宇都宮LDサポートセンター)
    • Organizer
      日本LD学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Presentation] 読み書き困難児に対する触力覚誘導提示装置による漢字指導の効果(第三報) ~ 筆順誘導時のマルチモーダル提示の効果 ~2023

    • Author(s)
      原田 浩司1、坂井忠裕1、大西 淳児1、坂尻 正次1、齋藤恵美子2 (1. 筑波技術大学 2宇都宮LDサポートセンター)
    • Organizer
      日本LD学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Presentation] 算数を苦手とする児童への加減算の計測と指導法改善 認知特性と誤答分析を活かした自動化への取組2023

    • Author(s)
      原田 浩司1、大西 淳児1、坂尻 正次1 、福田宜男2(1. 筑波技術大学 2.宇都宮LDサポートセンター)
    • Organizer
      日本LD学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Presentation] 読みの力を育てる全校支援システムの構築 ーアセスメントと音声付き教科書の活用を通してー2023

    • Author(s)
      原田 浩司, 藤芳 明生, 坂尻 正次, 大西 淳児
    • Organizer
      日本LD学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22301
  • [Presentation] 発達障害支援と専門機関の役割―家庭・学校・大学・医療を結ぶ民間専門機関―2022

    • Author(s)
      原田浩司
    • Organizer
      第34回日本学校教育相談学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Presentation] 読みの力を育てる全校支援システムの構築-アセスメントと音声付き教科書の活用を通して-2022

    • Author(s)
      原田 浩司1、藤芳 明生2、大西 淳児1、坂尻 正次1 (1. 筑波技術大学、2. 茨城大学)
    • Organizer
      日本LD学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Presentation] 学校で求められている専門性とは何か2022

    • Author(s)
      原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Presentation] 読み書き困難児に対する触力覚誘導提示装置による漢字指導の効果2021

    • Author(s)
      原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18484
  • [Presentation] 読み書き困難児に対する触力覚誘導提示装置による漢字指導の効果2021

    • Author(s)
      原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01711
  • [Presentation] 集中前後における児童の読書時の視線の考察第2報 ~ 読書時視線計測プログラムによる測定の報告 ~2019

    • Author(s)
      村山慎二郎、原田浩司
    • Organizer
      電子情報通信学会教育工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 読解支援情報付きニュースと外国人日本語学習者への効果2019

    • Author(s)
      村山慎二郎、原田浩司、後藤功雄、美野秀弥
    • Organizer
      電子情報通信学会福祉情報工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 運動調節機能計測から見た7歳から15歳に至る発達過程 ~ 運動調節機能計測詳細評価値による検討 ~2019

    • Author(s)
      青木恭太、原田浩司、村山慎二郎、福田宜男
    • Organizer
      電子情報通信学会教育工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 漢字の書きが困難な児の視覚認知能力および運動覚性記憶2019

    • Author(s)
      小田部 夏子、内山 仁志、青木 恭太、原田 浩司
    • Organizer
      日本LD学会 第28回大会(東京)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02762
  • [Presentation] READ ALOUD ACTIVITIES IN OBJECTIVE OBSERVATION2019

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Kohji Harada
    • Organizer
      Hawaii International Conference of Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] READ ALOUD ACTIVITIES IN OBJECTIVE OBSERVATION2019

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Koji Harada
    • Organizer
      Hawaii International Conference of Education(国際学会)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] DEVELOPMENTS OF MOTOR CONTROL FUNCTION IN PRIMARY SCHOOL AGES AND JUNIOR HIGH SCHOOL AGES2019

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Yoshio Fukuda, Koji Harada
    • Organizer
      Hawaii International Conference of Education(国際学会)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] Analysis of Eye Gazing on Read Aloud and Problem Solving Activities2019

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Kohji Harada
    • Organizer
      2019 6th International Conference on Education and Psychological Sciences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] DEVELOPMENTS OF MOTOR CONTROL FUNCTION IN PRIMARY SCHOOL AGES AND JUNIOR HIGH SCHOOL AGES2019

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Norio Fukuda, Kohji Harada
    • Organizer
      Hawaii International Conference of Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 読書行動と設問解答行動から見た評価 ~ 時間と注視から見た評価 ~2019

    • Author(s)
      青木恭太、原田浩司、村山慎二郎、福田宜男
    • Organizer
      電子情報通信学会教育工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] Analysis of Eye Gazing on Read Aloud and Problem Solving Activities2019

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Koji Harada
    • Organizer
      2019 6th International Conference on Education and Psychological Sciences(国際学会)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] Objective Observations of Read Aloud and Problem Solving Activities with Eyes’ Movements2018

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Kohji Harada
    • Organizer
      2018 2nd International Conference on Education and E-Learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 客観的アセスメントに基づいた三層の学校支援システムの構築ー個のニーズの把握とマルチ知能等を活用した学び方を選べる授業実践からー2018

    • Author(s)
      原田浩司, 齋藤勝巳, & 涌井恵
    • Organizer
      日本LD学会第27回大会(新潟)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Presentation] Difference of Deveolments of Motor Control Function in Elementary School Ages in Differenct Social Environments2018

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Norio Fukuda, Sentaroh Okabe, Koji Harada
    • Organizer
      2018 International Conference On Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 客観的アセスメントに基づいた三層の学校支援システムの構築2018

    • Author(s)
      原田浩司、齋藤勝巳、涌井恵
    • Organizer
      日本LD学会第27回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 児童の身体発達と脳機能発達の関係2018

    • Author(s)
      青木 恭太, 福田 宣夫, 原田 浩二, 村山 慎二郎
    • Organizer
      LD学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 視線動きに基づく読書および読解行動把握2018

    • Author(s)
      村山慎二郎、原田浩司、青木恭太
    • Organizer
      日本LD学会第27回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 読書時と読解時の視線の関連性調査方式2018

    • Author(s)
      村山慎二郎、原田浩司、青木恭太
    • Organizer
      電子情報通信学会教育工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 読書時と読解時の視線の関連性調査方式2018

    • Author(s)
      村山慎二郎、原田浩司、青木恭太
    • Organizer
      電子情報通信学会福祉情報工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 読書時と読解時の視線の関連性調査方式2018

    • Author(s)
      村山慎二郎、原田浩司、青木恭太
    • Organizer
      電子情報通信学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 書きに困難さをもつ読み書き障害児の運動覚性心像と運動覚2018

    • Author(s)
      小田部夏子、糸数昌史、木村和哉、青木恭太、内山仁志、原田浩司
    • Organizer
      第27回日本LD学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02762
  • [Presentation] Objective Observations of Read Aloud and Problem Solving Activities with Eyes’ Movements2018

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Koji Harada
    • Organizer
      2018 2nd International Conference on Education and E-Learning(国際学会)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] アセスメントに基づいた指導と支援2018

    • Author(s)
      福田宜男、原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第27回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 集中前後における児童の読書時の視線の考察2018

    • Author(s)
      村山慎二郎、原田浩司
    • Organizer
      電子情報通信学会教育工学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] Difference of Deveolments of Motor Control Function in Elementary School Ages in Different Social Environments2018

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Norio Fukuda, Sentaroh Okabe, Koji Harada,
    • Organizer
      Hawaii International Conference On Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 書きに困難さをもつ読み書き障害児の運動覚性心像と運動覚2018

    • Author(s)
      小田部夏子、糸数昌史、木村和哉、青木恭太、内山仁志、原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会 第27回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04571
  • [Presentation] 運動覚心像の形成に困難さを持つ読み書き障害児の関節位置覚の精査2017

    • Author(s)
      木村和哉、小田部夏子、青木恭太、原田浩司、糸数昌史
    • Organizer
      第36回関東甲信越ブロック理学療法士学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04571
  • [Presentation] 視野狭窄者を対象とした、視線追跡装置によるマウスカーソル移動ツールを使用したPCの操作性 ~ 視野狭窄者のためのマウス操作の提案 ~2017

    • Author(s)
      村山慎二郎・工藤康弘・飯野弘明・横山エミ・青木恭太・原田浩司・新井田孝裕・四之宮佑馬・鈴木賢治
    • Organizer
      電子情報通信学会研究会
    • Place of Presentation
      茨城
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] アサーションスキルと学級経営2017

    • Author(s)
      園田雅代、原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 視線追跡装置を使用した読書行動把握2017

    • Author(s)
      村山慎二郎、原田浩司、青木恭太
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 対談「アサーションスキルと学級経営」2017

    • Author(s)
      園田雅代、原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Presentation] 書きに困難さを持つ障害時のまとまりを見つける能力2017

    • Author(s)
      小田部夏子、内山仁志、青木恭太、原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 書きに困難さをもつ読み書き障害児のまとまりを見つける能力2017

    • Author(s)
      小田部夏子、内山仁志、青木恭太、原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04571
  • [Presentation] 書きに困難さを持つ障害時のまとまりを見つける能力2017

    • Author(s)
      小田部夏子、内山仁志、青木恭太、原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 「英語教育におけるユニバーサルデザインとアクティブラーニング」2017

    • Author(s)
      原田浩司、山野有紀、岡本朋子、鋪屋佳子、渥美光子、村上加代子
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会、
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03517
  • [Presentation] 視線追跡装置を使用した読書行動把握2017

    • Author(s)
      村山慎二郎,原田浩司,青木恭太
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 英語教育におけるユニバーサルデザインとアクティブラーニング2017

    • Author(s)
      原田浩司、山野有紀、岡本朋子、鋪屋佳子、渥美光子、村上加代子
    • Organizer
      日本LD学会第26回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 読み誤りや雑音を含む読み上げ音声からの読位置検出 ~ 日本語文提示システムにおける読書行動把握 ~2016

    • Author(s)
      青木 崇・田代修一・青木恭太・原田浩司
    • Organizer
      電子情報通信学会研究会
    • Place of Presentation
      大阪
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 中学校における発達障害児を含めたアクティブラーニング2016

    • Author(s)
      原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 読み能力検査から見た読み能力の実態2016

    • Author(s)
      青木恭太 原田浩司 小田部夏子
    • Organizer
      日本LD学会第25回大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04571
  • [Presentation] MOTOR SKILL DEVELOPMENTS IN 6 TO 12 YEARS OLD GIRLS WITH VISUAL SYNCHRONIZATION TASK2016

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Hisanori Hotta, Natsuko Otabe, Norio Fukuda, Koji Harada
    • Organizer
      14 th Hawaii International Conference on Education
    • Place of Presentation
      Honolulu, USA
    • Year and Date
      2016-01-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330405
  • [Presentation] 多様な子どものいる通常学級でのアクティブラーニング2016

    • Author(s)
      涌井恵 久保孝弘 小野徹 田中博司 原田浩司 伊藤崇達
    • Organizer
      日本LD学会第25回大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04571
  • [Presentation] 読み能力検査から見た読み能力の実態2016

    • Author(s)
      青木恭太、原田浩司、小田部夏子
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 書きに困難さを持つ読み書き障害児のまとまりを見つける能力2016

    • Author(s)
      小田部夏子、青木恭太、原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04818
  • [Presentation] 書きに困難さをもつ読み書き障害児のまとまりを見つける能力ーまとまりを見つける課題の作成ー2016

    • Author(s)
      小田部夏子 青木恭太 原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会第25回大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2016-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04571
  • [Presentation] 音声検出を併用した顔映像による発話検出 ~ 日本語文提示システムにおける読書行動把握のための部分システム ~2016

    • Author(s)
      田代修一・青木 崇・青木恭太・原田浩司
    • Organizer
      電子情報通信学会研究会
    • Place of Presentation
      大阪
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01057
  • [Presentation] 書きに困難さをもつ読み書き障害児の運動覚を伴う記憶能力2015

    • Author(s)
      小田部夏子 青木恭太 原田浩司
    • Organizer
      日本LD学会 第23回大会
    • Place of Presentation
      福岡国際会議場
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04571
  • [Presentation] 客観計測によるLDを有する児(者)の器用さに関する検討2015

    • Author(s)
      青木恭太 小田部夏子 原田浩司 村山慎二郎
    • Organizer
      日本LD学会 第23回大会
    • Place of Presentation
      福岡国際会議場
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04571
  • [Presentation] Profiles in Objective Assessments of Japanese Reading Difficulty with the Operation Records on Japanese Text Presentation System

    • Author(s)
      Kyota Aoki, Shinjiro Murayama, Koji Harada, Natsuko Otabe
    • Organizer
      13th Hawaiia International Conference On Education
    • Place of Presentation
      Honolulu, Hawaii, USA
    • Year and Date
      2015-01-05 – 2015-01-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330405
  • [Presentation] 通常の生徒による文章読み上げ能力の客観評価と教員主観評価の比較

    • Author(s)
      青木恭太,村山慎二郎,原田浩司,小田部夏子
    • Organizer
      一般社団法人 日本LD学会 第23回大会
    • Place of Presentation
      大阪
    • Year and Date
      2014-11-23 – 2014-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330405
  • 1.  otabe natsuko (20406242)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 2.  AOKI KYOTA (00125808)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 41 results
  • 3.  Wakui Megumi (80332170)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  Fujiyoshi Akio (00323212)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  大西 淳児 (30396238)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  三浦 貴大 (80637075)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  UCHIYAMA Hitoshi (60348604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  竹内 章人 (40731386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  小林 祐紀 (20599617)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  沖田 克夫 (50899713)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  安 啓一 (70407352)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  坂尻 正次 (70412963)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 13.  坂井 忠裕 (40925971)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  伊藤 崇達 (70321148)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 15.  佐藤 克敏 (20310360)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  藪 謙一郎 (50626215)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  一刈 良介 (70582667)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  興梠 正克 (80308270)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  橋本 貴充 (20399489)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  細川 美由紀 (70434537)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MURAYAMA Sinjiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi