• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SUZUKI Hiroko  鈴木 広子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 50191789
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 東海大学, 付置研究所, 教授
2016 – 2019: 東海大学, 教育開発研究センター, 教授
2012 – 2017: 東海大学, 付置研究所, 教授
2007 – 2015: 東海大学, 教育研究所, 教授
2014: 東海大学, 付属研究所, 教授 … More
2013: 東海大学, 東海大学教育研究所, 教授
2012: 東海大学, 教育開発研究所, 教授
2011: 東海大学, 付属研究所, 教授
2010: 東海大学, 教育開発研究所, 教授
2008: 東海大学, 教育開発研究所, 教授
2005: 東海大学, 教育研究所, 教授
2005: Waseda University, Faculty of Education, Professor
2000 – 2003: 東海大学, 教育研究所, 教授
1996: 神奈川大学, 外国学部, 助教授
1994 – 1996: 神奈川大学, 外国語学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育 / Educational technology / Foreign language education
Except Principal Investigator
Foreign language education / Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Education / 教科教育 / Educational technology / Educaion
Keywords
Principal Investigator
リーディング / CALL / CLIL / 足場づくり / 検定教科書 / 読解力 / 第二言語習得 / 社会文化的アプローチ / プロトコル分析 / 生成過程 … More / EAP / 語彙分析 / 学習 / vocabulary acquisition / reading / English language education / material development / multimedia / アルチメディア / タスク / 語彙習得 / 英語教育 / 教材開発 / マルチメディア / English captions / Cognition / Media literacy / ESL / Eye movement / キャプションつき映像 / 英語学習 / キャプション付き映像 / メディア学習 / 視線運動 / 認知 / 視線運動分析 / 字幕つき映像 / メディアリテラシー / 英語聴解 / アイデンティティ / コミュニケーション能力 / 人間教育 / autonomy / identity / 状況論 / ドラマ教育 / 英語教育一般 … More
Except Principal Investigator
CALP / バイリンガリズム / 思考力 / 英語教育 / コーパス / ESP / EAP / 国際バカロレア / タキソノミー / SNS / 医療英語 / 医学英語 / コミュニケーション / 教員研修 / CEFR / コミュニケーション力 / コミュニケーション能力 / プラットホーム開発 / 学修態度変容 / オンライン仮想環境 / 仲間集団形成支援 / 態度の学修 / 行動変容 / 仲間集団 / 自己肯定感 / 自己効力感 / オンライン支援環境 / 学修支援 / 遠隔授業 / メンタリング / Slack / オンライン学習支援 / 相互チアリング / 学生支援 / オンラインシステム / 主体的学修 / 心情変化 / オンラインサービス / 学習支援 / Course design / Language development / Learner autonomy / Reading and writing / Tertiary Education / Course Design / Text Analysis / Activity Scaffolding / Output Hypothesis / Reading Processes / Tertiary education / EAP course design / Protocol analysis / Scaffolding activities / Taxonomy / Reading processes / 英語ライティング / 医学英語教育 / ミックス・メソード / Needs Analysis / 台湾の高校英語教科書 / 理数系学生 / Scaffolding (足場掛け) / Needs Analysis(ニーズ分析) / 医療系学生 / カリキュラム設計 / 学習者ニーズ調査 / 英語学習動機 / ブルームタキソノミー改訂版 / 改訂版ブルームのタキソノミー / 概念理解 / プログラム評価 / プログラム開発 / ブルーム改訂版タキソノミー / 学習者調査 / 足場掛け / 成績 / 対面式講義 / オンデマンド講義 / ディスカッション / 授業評価 / BBSコミュニケーション / 対面式授業 / オンライン・ディスカッション / BBS / 書き込み / 対面授業 / オンデマンド授業 / ブレンド型授業 / 項目分析 / リスニング / 専門語彙 / 語彙テスト / use of artifact / frequent feedback / observational system of class / facial expressions / assistant language teacher / level of interaction / elementary English class / lecture class / AET / 視聴覚教材 / ティームティーチング / 小学生 / 英語活動 / 英語ネイティブスピーカ / 言語活動 / 講義型授業 / アーティファクトの使用 / 小学校英語活動 / MOVIE / CR-ROM / DIGITAL EDITING / LANGUAGE EDUCATION / VIDEO MATERIALS / MULTIMEDIA / CROSS-CULTURAL UNDERSTANDING / L. L. / L.L. / 映画 / CD-ROM / デジタル編集 / 語学学習 / ビデオ教材 / マルチメディア / 異文化理解 / 認知レベルのタキソノミー / リーディング活動 / 英語教育(高校) / CLIL(内容言語統合学習) / CALP(学習言語能力) / 高校検定教科書 / CALP (学習言語能力) / 教科書分析 / 論理的思考力 / CLIL(内容言語統合学習) / CALP(学習言語能力) / 発問とタスク / 海外の英語教育 / PISA型リテラシー / 英語コミュニティー / Moodle / TED / 英語コミュニティ / error analysis / ボランティア活動 / NPO活動 / study abroad / リフレクション / ノンリニア編集 / プレゼンテーション / ビデオプロダクション / 協働作業 / Study abroad / 海外研修 / 英語使用 / 医療系英語 / 単語連鎖 / 放射線科学 / 診療放射線技師 / ジャンル分析 / 語彙リスト / 第二言語教育 / 第二言語習得 / 教員からの発問 / CLIL / CBI / アンダーソンのタキソノミー / アンダーソン版タキソノミー / CLIL / CBI / 英語教科書 / CALP / 教材・教具 / 授業開発 / 科学能力 / 教育支援 / 教具(道具) / 体験学習 / 教師教育 / メッセージ伝達 / 身体表現 / 教員養成課程 / メディア表現 / 教員養成 / 演劇ワークショップ / 帰国子女教育 / 実態調査 / グローバル社会 / コミュニケーションカ / スピーキング・ライティング活動 / イマージョン教育 / タスク中心学習(TBL) / 内容重視の教授法(CBI) / 教育システム / ジャンル / 医療 / 英語 / ニーズ分析 / プロジェクト学習 / 語彙習得 / 社会構成論 / 医療系 / イマージョン / バイリンガル教育 Less
  • Research Projects

    (21 results)
  • Research Products

    (150 results)
  • Co-Researchers

    (39 People)
  •  An investigation into the impact of English appropriateness and the nurturing of autonomous learning attitudes on learner developmental processes

    • Principal Investigator
      Collins Peter
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Development and Validation of an Online Virtual Environment to Foster Proactive, Learning-Oriented Students

    • Principal Investigator
      Narukawa Tadayuki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tokai University
  •  From the Perspective of CALP Development in Bilingualism Theory: EAP Education Development and Its Evaluation

    • Principal Investigator
      Kawano Madoka
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Developing and validating an ESP vocabulary test for introductory level healthcare students

    • Principal Investigator
      FUJIEDA Miho
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka Medical College
      Kyoto College of Medical Science
  •  Comprehensive analysis of blended learning in studetns' BBS comments and grade

    • Principal Investigator
      Hozaki Norio
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A study of instructive scaffolding to promote reading literacy based on vocabulary analysisPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Suzuki Hiroko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Construction of of an Internet English Learning Community Based on Mutual Learning by Using SNS and Evaluation of Participants' Online Output

    • Principal Investigator
      Iino Kazuhiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Gunma National College of Technology
  •  English Education to Enhance PISA Reading Literacy

    • Principal Investigator
      Kawano Madoka
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Meiji University
  •  ESP for future healthcare professionals: The development and application of specialized wordlists through genre analysis

    • Principal Investigator
      FUJIEDA Miho
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto College of Medical Science
  •  Practice and evaluation of collaborative activities to make happen and internalize the EFL learners' use of English in sophisticated and authentic situations embedded with actual problems

    • Principal Investigator
      HOZAKI Norio
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A Study on Language Education based on the Theories of Bilingualism: the effectiveness of CALP-oriented teaching methodologies

    • Principal Investigator
      HIRAI Seiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kitasato University
  •  Research on education to nurture scientific and communication abilities and supporting teachers to implement this education

    • Principal Investigator
      AKIYAMA Hitoshi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
      Tokai University
  •  Study on the emergence of language development when drama performance is used as an educational toolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUZUKI Hiroko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Proposing a model of English education, in Japan, that is compatible with a globalized society-An analysis of overseas English education systems

    • Principal Investigator
      HIRAI Seiko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kitasato University
  •  Development, Practice and Evaluation of the Techer Training Program with Art-related Activities Embedded

    • Principal Investigator
      HOZAKI Norio
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Fostering communication skills in medical ESP : Educational system development and its evaluation

    • Principal Investigator
      FUJIEDA Miho
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto College of Medical Science
  •  Analysis of effective communication process by using body and artifact for faculty Development

    • Principal Investigator
      HOZAKI Norio
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University
  •  日本におけるバイリンガル教育の実態調査

    • Principal Investigator
      OKA Hideo
    • Project Period (FY)
      2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Design of CALL program and its effectiveness studyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUZUKI Hiroko
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Tokai University
  •  DEVELOPMENT OF MULTIMEDIA EFL LEARNING SYSTEM TO UNDERSTAND FOREIGN CULTURE AND ACTIVATE LANGUAGE LABORATORY

    • Principal Investigator
      ASANO Hiroshi
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      TOYOGAKUEN UNIVERSITY
  •  Development of an Effective ESL Listening Lesson by Using Captioned Visuals with Sound with the Basis of the Analysis of Eye MovementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUZUKI Hiroko, 保崎 則雄
    • Project Period (FY)
      1994 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kanagawa University

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 平成20年度―22年度文部科学省科学研究費補助金:基盤研究C 課題番号20520519研究成果報告書2011

    • Author(s)
      平井清子、岡 秀夫、鈴木広子、河野 円 (共著、他4名)
    • Total Pages
      147
    • Publisher
      日相印刷
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Book] 『第二言語習得-SLA研究と外国語教育-JACET英語教育学大系第5巻』2011

    • Author(s)
      平井清子、岡 秀夫、鈴木広子、河野 円(共著、他23名)
    • Total Pages
      302
    • Publisher
      大修館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] 概念理解に基づいたEAP教育の設計と評価2021

    • Author(s)
      河野円・鈴木広子
    • Journal Title

      JACET-KANTO Journal

      Volume: 8 Pages: 98-114

    • NAID

      40022633326

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] Developmental processes of comprehension depth and learner English as revealed through grounded reading activities2021

    • Author(s)
      Collins, Peter J., Suzuki Hiroko, Fujieda, Miho
    • Journal Title

      The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention

      Volume: 60 Pages: 141-142

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Journal Article] 概念理解に基づいたEAP教育の設計と評価2020

    • Author(s)
      河野円・鈴木広子
    • Journal Title

      JACET-KANTO Journal

      Volume: 8 Pages: 98-114

    • NAID

      40022633326

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Journal Article] 学生の主体性を引き出す ―学生の資質に対応した大学教育のあり方―2019

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター研究資料集

      Volume: 4 Pages: 53-64

    • NAID

      40022715038

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Journal Article] 初年次学生の学び方における課題―学習者調査の分析から2019

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター研究紀要

      Volume: 4 Pages: 53-64

    • NAID

      120006887940

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Journal Article] 学生の主体性を引き出す ―学生の資質に対応した大学教育のあり方―2019

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター研究資料集

      Volume: 4 Pages: 53-64

    • NAID

      40022715038

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 初年次学生の学び方における課題ー学習者調査の分析から2019

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター紀要

      Volume: 第4号 Pages: 53-64

    • NAID

      120006887940

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02909
  • [Journal Article] 初年次学生の学び方における課題―学習者調査の分析から2019

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター研究紀要

      Volume: 4 Pages: 53-64

    • NAID

      120006887940

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 理系学生を対象としたEAP教材の開発―足場掛けの設計試案―2018

    • Author(s)
      河野 円、鈴木 広子
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 1 Pages: 172-175

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 大学入学時の学習者調査から示唆されるEAP教育へのアプローチ2018

    • Author(s)
      鈴木広子、平井清子、河野円
    • Journal Title

      全国英語教育学会第44回京都研究大会発表予稿集

      Volume: 無 Pages: 512-513

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 基礎英語科目における「学び」の問題点―大学初年次学生の学習者調査に向けて2018

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター 研究資料集

      Volume: 2 Pages: 61-68

    • NAID

      40022127441

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Journal Article] 理系学生を対象としたEAPプログラムの開発―論理的思考を伴う言語活動の設計試案―2018

    • Author(s)
      河野円,鈴木広子
    • Journal Title

      Japan Association of Applied Linguistics in Japan Association of College English Teachers (JAAL in JACET) Proceedings

      Volume: 1 Pages: 73-75

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Journal Article] 理系学生を対象としたEAPプログラムの開発―論理的思考を伴う言語活動の設計試案―2018

    • Author(s)
      河野円,鈴木広子
    • Journal Title

      Japan Association of Applied Linguistics in Japan Association of College English Teachers (JAAL in JACET) Proceedings

      Volume: 1 Pages: 73-75

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Journal Article] 基礎英語科目における「学び」の問題点―大学初年次学生の学習者調査に向けて2017

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター 研究資料集

      Volume: 2 Pages: 61-68

    • NAID

      40022127441

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] TEDを利用したディスカッション・ボードの構築と実践―他大学との交流を中心に―2017

    • Author(s)
      飯野一彦 鈴木広子 藤枝美穂 菅原安彦 松浦浩子 宮本節子 小原平 保崎則雄
    • Journal Title

      群馬高専レビュー

      Volume: 35号 Pages: 39-45

    • NAID

      120006533086

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Journal Article] 「発問」が思考力を育てる―海外の英語教科書から2017

    • Author(s)
      河野円、鈴木広子、平井清子
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 5月号 Pages: 24-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Journal Article] 「発問」が思考力を育てるー海外の英語教科書から2017

    • Author(s)
      大学英語教育学会(JACET)バイリンガリズム研究会(河野円、鈴木広子、平井清子)
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 5月号 Pages: 24-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Journal Article] 視察報告:ユバスキュラ市の英語教育2016

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育研究所 研究資料集

      Volume: 23 Pages: 125-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Journal Article] PISA型「読解力」養成を目的とした活動の設計: 高校英語教科書の分析から2016

    • Author(s)
      鈴木広子、河野円、平井清子
    • Journal Title

      JACET関東支部紀要

      Volume: 4 Pages: 36-50

    • NAID

      40021217357

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Journal Article] Learning ESP vocabulary: An analysis redefining the relationship between input2016

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Miho Fujieda
    • Journal Title

      Language Education & Technology

      Volume: 52 Pages: 299-318

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Journal Article] PISA型「読解力」養成を目的とした活動の設計: 高校英語教科書の分析から2016

    • Author(s)
      鈴木広子、河野円、平井清子
    • Journal Title

      JACET関東支部紀要

      Volume: 4 Pages: 36-50

    • NAID

      40021217357

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Journal Article] Scaffolding reading performance: Materials design based on textbook vocabulary analyses2016

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki
    • Journal Title

      International Journal of Curriculum Development and Practice

      Volume: 18,1 Pages: 53-66

    • NAID

      130005296135

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Journal Article] オンライン・ディスカッションを通した学生間のインタラクションと英語の変化2016

    • Author(s)
      鈴木広子 菅原安彦 保崎則雄
    • Journal Title

      東海大学教育開発研究センター 研究紀要

      Volume: 第24号 Pages: 27-41

    • NAID

      40021427280

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Journal Article] オンライン・ディスカッションを通した学生間のインタラクションと英語の変化2016

    • Author(s)
      鈴木広子 菅原安彦 保崎則雄
    • Journal Title

      東海大学 教育開発研究センター紀要

      Volume: 第1号 Pages: 27-41

    • NAID

      40021427280

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Journal Article] Vocabulary learning grounded in an ESP community: Design and effect of a basic medical ESP course2016

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Miho Fujieda
    • Journal Title

      Breaking Theory: New Directions in Applied Linguistics, Proceedings of the 48th Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics

      Volume: 48 Pages: 185-200

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02806
  • [Journal Article] Scaffolding reading performance: Materials design based on textbook vocabulary analyses2016

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki
    • Journal Title

      International Journal of Curriculum Development and Practice

      Volume: 18 Pages: 53-66

    • NAID

      130005296135

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Journal Article] Learning ESP vocabulary: An analysis through redefining the relationship between input and output2016

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Miho Fujieda
    • Journal Title

      Language Education & Technology

      Volume: 52

    • NAID

      40020841070

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Journal Article] Vocabulary learning grounded in an ESP community: Design and effect of a basic medical ESP course2016

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki、Miho Fujieda
    • Journal Title

      Breaking Theory: New Directions in Applied Linguistics: Proceedings of the 48th Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics

      Volume: 48 Pages: 185-200

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Journal Article] Learning ESP vocabulary: An analysis through redefining the relationship between input and output2015

    • Author(s)
      SUZUKI, Hiroko, FUJIEDA, Miho
    • Journal Title

      Language Education & Technology

      Volume: 52 Pages: 299-318

    • NAID

      40020841070

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02806
  • [Journal Article] 視察報告:ユバスキュラ市の英語教育2015

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育研究所 研究資料集

      Volume: 23 Pages: 125-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Journal Article] Evolving teacher perceptions on learner autonomy2014

    • Author(s)
      Collins, P. and Suzuki, H.
    • Journal Title

      Proceedings of the Independent Learning Association Conference

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Journal Article] TDE's power to shift teacher perspectives on communication2014

    • Author(s)
      H. Suzuki, & P. Collins
    • Journal Title

      RIED教育開発:東海大学教育開発研究所

      Volume: 8 Pages: 45-62

    • NAID

      110009904328

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] Strong performers and successful reformers: Lessons from PISA2014

    • Author(s)
      H. Suzuki & G. Fine (Eds.)
    • Journal Title

      RIED教育開発、東海大学教育開発研究所

      Volume: 8 Pages: 3-30

    • NAID

      110009904323

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] TDE's power to shift teacher perspectives on communication2013

    • Author(s)
      H. Suzuki, P. Collins
    • Journal Title

      RIED教育開発

      Pages: 45-52

    • NAID

      110009904328

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] Evolving teacher perceptions on learner autonomy2013

    • Author(s)
      P. Collins & H. Suzuki
    • Journal Title

      ILAC Sections 5th Independent Learning Association Conference 2012、ILAC

      Volume: 21 Pages: 169-171

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] TED's power to shift teacher perspectives on communication2013

    • Author(s)
      H. Suzuki, & P. Collins
    • Journal Title

      RIED教育開発:東海大学教育開発研究所

      Volume: 8 Pages: 45-62

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Journal Article] Evolving teacher perceptions on learner autonomy2012

    • Author(s)
      Collins, P., Suzuki, H.
    • Journal Title

      Proceedings of the Independent Learning Association Conference, Wellington, New Zealand

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Journal Article] 「英語を指導言語とする授業への移行過程の分析:教師の英語使用率と生徒との関係性を中心に」2012

    • Author(s)
      村本千都留、鈴木広子
    • Journal Title

      Educational Development:東海大学教育開発研究所

      Volume: 7 Pages: 15-34

    • NAID

      110009799513

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] 「地域連携教育改革プロジェクト」における教育支援の研究開発2012

    • Author(s)
      滝川洋二, 桑田孝泰, 酒井利訓, 鈴木広子, Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • Journal Title

      第17回東海大学授業研究会発表集

      Volume: (1)(2) Pages: 5-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Journal Article] 英語を指導言語とする授業への移行過程の分析:教師の英語使用率と生徒との関係性を中心に2012

    • Author(s)
      村本千都留・鈴木広子
    • Journal Title

      Educational Development:東海大学教育開発研究所

      Volume: 7 Pages: 15-34

    • NAID

      110009799513

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Journal Article] 医療系ESPプロジェクト学習の設計とその効果2011

    • Author(s)
      鈴木広子, 藤枝美穂
    • Journal Title

      Educational Development(東海大学教育開発研究所)

      Volume: 5 Pages: 17-59

    • NAID

      110008915807

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Journal Article] ドラマ・プロジェクトにおける意味生成と言葉の発達2011

    • Author(s)
      鈴木広子・Gary Scott Fine
    • Journal Title

      東海大学教育研究所 紀要

      Volume: 19 Pages: 1-28

    • NAID

      40019282976

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] ドラマ・プロジェクトにおける意味生成と言葉の発達2011

    • Author(s)
      鈴木広子、Gary Scott Fine
    • Journal Title

      東海大学教育研究所紀要

      Volume: 19 Pages: 1-28

    • NAID

      40019282976

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Journal Article] 医療系ESPプロジェクト学習の設計とその効果2011

    • Author(s)
      鈴木広子・藤枝美穂
    • Journal Title

      Educational Development

      Volume: 5 Pages: 17-58

    • NAID

      110008915807

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Journal Article] 日本の英語教育はCALPを育成しているか-アメリカの中等教育、日本の初等イマージョン教育2010

    • Author(s)
      平井清子、鈴木広子、清水友子、飯田深雪
    • Journal Title

      日本の小学校教科書の分析から-JACET関東支部研究年報

      Pages: 3-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Journal Article] リーディング活動における状況論的理解と言語生成2010

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      教育開発(東海大学教育開発研究所)

      Volume: 4 Pages: 65-90

    • NAID

      110008426452

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Journal Article] リーディング活動における状況論的理解と言語生成2010

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      教育開発:Educational Development

      Volume: 4 Pages: 65-90

    • NAID

      110008426452

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Journal Article] リーディング活動における状況 論 的 理 解 と 言 語 生 成2010

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      Educational Development 東海大学教育開発研究所

      Volume: 4 Pages: 65-90

    • NAID

      110008426452

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Journal Article] リーディング活動における状況論的理解と言語生成2010

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      教育開発:Educational Development

      Volume: 4 Pages: 65-90

    • NAID

      110008426452

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Journal Article] 日本の英語教育はCALPを育成しているのかーアメリカの中等教育、日本のイマージョン教育、日本の小学校教科書の分析から-2010

    • Author(s)
      鈴木広子, 他3名
    • Journal Title

      JACET関東支部 2009年度研究年報

      Volume: 2009年度研究年報 Pages: 3-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Journal Article] 日本の英語教育はCALPを育成しているのか?アメリカの中等教育、日本のイマージョン教育、日本の小学校教科書の分析から2010

    • Author(s)
      鈴木広子, 他3
    • Journal Title

      JACET関東支部2009年度研究年報(2009年度研究年報)

      Pages: 3-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Journal Article] 日本の英語教育はCALPを育成しているか-アメリカの中等教育、日本の初等イマージョン教育、日本の小学校教科書の分析から-2010

    • Author(s)
      平井清子、鈴木広子、清水友子、飯田深雪
    • Journal Title

      JACET関東支部 研究年報 6

      Pages: 3-13

    • NAID

      110008664788

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Journal Article] リーディング活動における状況論的理解と言語生成2010

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      教 育 開 発(Educational Development)

      Volume: 4 Pages: 65-90

    • NAID

      110008426452

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Journal Article] 教員間の協働作業における主体的行為2010

    • Author(s)
      鈴木広子共著, 他1名
    • Journal Title

      教育研究所紀要,17,東海大学 2

      Pages: 51-73

    • NAID

      40017113273

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Journal Article] 教員間の協働作業における主体的行為2009

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育研究所紀要

      Volume: 17 Pages: 51-73

    • NAID

      40017113273

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Journal Article] 教員間の協働作業における主体的行為2009

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      東海大学教育研究所紀要 17巻

      Pages: 51-73

    • NAID

      40017113273

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Journal Article] 教材を介した教師と生徒間の間主観的関係性の構築2008

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      『教育開発 』(東海大学教育開発研究所) 3

      Pages: 27-51

    • NAID

      110007645334

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Journal Article] 授業改革の視点-コミュニケーション活動における英語の役割2007

    • Author(s)
      鈴木 広子
    • Journal Title

      『教育開発』東海大学教育開発研究所 Vol.2-1

      Pages: 39-72

    • NAID

      110006947118

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Journal Article] 授業改革の視点-コミュニケーション活動における英語の役割2007

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Journal Title

      教育開発 Vol.2-1

      Pages: 39-72

    • NAID

      110006947118

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] The Effects of Recycling Language from Contextualized Reading Passages in Situated Writing Activities2021

    • Author(s)
      Collins, Peter J., Suzuki HIroko, Fujieda, M.
    • Organizer
      International Association of Applied Linguistics (AILA).
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] Enhancing Basic EAP Reading through the Contextualization Process2020

    • Author(s)
      Collins Peter, Suzuki Hiroko, Fujieda Miho
    • Organizer
      55th RELC International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] The impact of contextualization on reading comprehension depth: Analyses of basic and low-intermediate learners' language and perspectives2019

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Perter J. Collins
    • Organizer
      FLEAT7 International Conference on Foreign Language Education & Technology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] The impact of contextualization on reading comprehension depth: Analyses of basic and low-intermediate learners' language and perspectives2019

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Peter J. Collins
    • Organizer
      FLEAT7 International Conference on Foreign Language Education & Technology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] ffect of Instructive Scaffolding in a Science EAP Program: Analyses of Students' Writings and Pre- and Post-learner Surveys2019

    • Author(s)
      河野円、鈴木広子
    • Organizer
      The 58th JACET International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] Effects of Instructive Scaffolding in a Science EAP Program: Analyses of Students’ Writings and Pre- and Post-Learner Surveys2019

    • Author(s)
      Madoka Kawano, Hiroko Suzuki
    • Organizer
      The 58th JACET International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 理系学生を対象としたEAPプログラムの開発 ―論理的思考を伴う言語活動の設計試案―2018

    • Author(s)
      河野円,鈴木広子, 平井清子
    • Organizer
      Japan Association of Applied Linguistics in Japan Association of College English Teachers (JAAL in JACET)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] Designing an instructional framework to develop EAP literacy2018

    • Author(s)
      Peter J. Collins, Hiroko Suzuki
    • Organizer
      54th RELC International Conference & 5th Asia-Pacific LSP and Professional Communication Association Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] In search of pedagogical genre continuum in college ESP2018

    • Author(s)
      Miho Fujieda, Hiroko Suzuki
    • Organizer
      The 2018 KOTESOL International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] 理系学生を対象としたEAPプログラムの開発 ―論理的思考を伴う言語活動の設計試案―2018

    • Author(s)
      河野円,鈴木広子, 平井清子
    • Organizer
      Japan Association of Applied Linguistics in Japan Association of College English Teachers (JAAL in JACET)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] 大学入学時の学習者調査から示唆されるEAP教育へのアプローチ2018

    • Author(s)
      鈴木広子,平井清子,河野円
    • Organizer
      全国英語教育学会 第44 回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] 大学入学時の学習者調査から示唆されるEAP教育へのアプローチ2018

    • Author(s)
      鈴木広子,平井清子,河野円
    • Organizer
      全国英語教育学会 第44 回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] In search of pedagogical genre continuum in college ESP2018

    • Author(s)
      Miho Fujieda, Hiroko Suzuki
    • Organizer
      The 2018 KOTESOL International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] 大学入学時の学習者調査から示唆されるEAP教育へのアプローチ2018

    • Author(s)
      鈴木広子、平井清子、河野円、
    • Organizer
      全国英語教育学会第44回京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] Designing an instructional framework to develop EAP literacy2018

    • Author(s)
      Peter J. Collins, Hiroko Suzuki
    • Organizer
      54th RELC International Conference & 5th Asia-Pacific LSP and Professional Communication Association Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] A survey on how university first-year students understand and perceive “learning” English: Its design and results2018

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Madoka Kawano
    • Organizer
      The 57th JACET International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [Presentation] A Survey on How University First-year Students Understand and Perceive “Learning” English: Its Design and Results2018

    • Author(s)
      Suzuki, H. & Kawano, M
    • Organizer
      57th JACET International Conference, Sendai
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 理系学生を対象としたEAP教材の開発―足場掛けの設計試案―2018

    • Author(s)
      鈴木広子、河野円、平井清子
    • Organizer
      JAAL in JACET
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] A survey on how university first-year students understand and perceive “learning” English: Its design and results2018

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Madoka Kawano
    • Organizer
      The 57th JACET International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] TEDを利用した英語によるオンラインディスカッションの交流:学生アンケートの分析2017

    • Author(s)
      藤枝美穂・宮本節子・小原平・飯野一彦・鈴木広子・菅原安彦・保崎則雄・松浦浩子
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] 高校英語から大学 EAP 教育への橋渡し教育のあり方-思考を伴う「発問とタスク」にフォーカスして2017

    • Author(s)
      平井 清子、河野 円、鈴木 広子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)関東支部第 138 回(2017 年度)研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] How contextualization promotes the transforming process in L2 reading-writing2017

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki
    • Organizer
      52nd RELC International Conference
    • Place of Presentation
      RELC, Singapore
    • Year and Date
      2017-03-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] TEDを利用した英語によるオンラインディスカッション交流:学生アンケートの分析2017

    • Author(s)
      藤枝美穂 宮本節子 小原平 飯野一彦 鈴木広子 菅原安彦 保崎則雄 松浦浩子
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2017-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Presentation] 高校英語から大学 EAP 教育への橋渡し教育のあり方- 思考を伴う『発問とタスク』にフォーカスして2017

    • Author(s)
      平井 清子, 河野 円, 鈴木 広子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)関東支部第 138 回(2017 年度)研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02901
  • [Presentation] TEDを利用した英語によるオンラインディスカッション交流:学生アンケートの分析2017

    • Author(s)
      藤枝美穂 宮本節子 鈴木広子 菅原安彦 小原 平 保崎則雄 松浦浩子  飯野一彦
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2017-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] TEDを利用した英語によるオンラインディスカッションの交流:学生アンケートの分析2017

    • Author(s)
      藤枝美穂・宮本節子・小原平・飯野一彦・鈴木広子・菅原安彦・保崎則雄・松浦浩子
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] リーディングにおける学習者の文脈化と内容の再構築過程との関係2016

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)国際大会2016
    • Place of Presentation
      北星学園大学 北海道札幌市厚別区大谷地西2-3-1
    • Year and Date
      2016-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] PISA型「読解力」育成 のためのリーディング活動の研究: 高校英語検定教科書の分析から2016

    • Author(s)
      鈴木広子、平井清子
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)関東支部大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学 東京都新宿区戸塚町1-104
    • Year and Date
      2016-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] PISA型「読解力」育成のためのリーディング活動の研究:高校英語検定教科書の分析から2016

    • Author(s)
      鈴木広子、平井清子
    • Organizer
      JACET関東支部大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] リーディングにおける学習者の文脈化と内容の再構築過程との関係2016

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Organizer
      JACET第56回国際大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2016-09-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] PISA型「読解力」養成を目的とした活動の設計: 高校英語教科書の分析から2016

    • Author(s)
      鈴木広子、平井清子
    • Organizer
      JACET関東支部大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] リーディングにおける学習者の文脈化と内容の再構築過程との関係2016

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Organizer
      JACET第56回国際大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2016-09-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] オンライン・ディスカッションにおける発話の生成過程の分析2015

    • Author(s)
      菅原安彦、鈴木広子、保崎則雄
    • Organizer
      外国語メディア教育学会(LET)全国大会2015
    • Place of Presentation
      千里ライフサイエンスセンター  大阪府豊中市新千里東町1-4-2
    • Year and Date
      2015-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] Learning basic medical vocabulary through ESP reading activities2015

    • Author(s)
      Suzuki, H. & Fujieda, M.
    • Organizer
      50th RELC International Conference
    • Place of Presentation
      RELC, Singapore
    • Year and Date
      2015-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520673
  • [Presentation] オンライン・ディスカッションにおける発話の生成過程の分析2015

    • Author(s)
      菅原安彦 鈴木広子 保崎則雄
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 第55回全国大会
    • Place of Presentation
      千里サイエンスパーク
    • Year and Date
      2015-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04255
  • [Presentation] シンポジウム:“媒介する道具”を効果的に応用した英語教育の試みとしての英語はどのような言語力なのか (大会要綱 p.194-197)2015

    • Author(s)
      鈴木広子(東海大学) 飯野一彦(群馬工業高等専門学校) 藤枝美穂(京都医療科学大学) 保崎則雄(早稲田大学)
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第55回(2015年度)全国研究大会
    • Place of Presentation
      千里ライフサイエンスセンター
    • Year and Date
      2015-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Presentation] Learning basic medical vocabulary through ESP reading activities2015

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki
    • Organizer
      RELC
    • Place of Presentation
      SEAMEO RELC, Singapore
    • Year and Date
      2015-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] オンライン・ディスカッションにおける発話の生成過程の分析2015

    • Author(s)
      菅原安彦、鈴木広子、保崎則雄
    • Organizer
      第55回(2015年度)外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      千里ライフサイエンスセンター
    • Year and Date
      2015-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] シンポジウム:CALPを伸長する教育と検定教科書の役割について考える2015

    • Author(s)
      岡秀夫、河野円、鈴木広子、有嶋宏一、平井清子
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)国際大会2015
    • Place of Presentation
      鹿児島大学 鹿児島市郡元1-21-24
    • Year and Date
      2015-08-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04514
  • [Presentation] オンライン・ディスカッションにおける発話の生成過程の分析 (大会要綱 p.162-163)2015

    • Author(s)
      菅原安彦(国士舘大学) 鈴木広子(東海大学) 保崎則雄(早稲田大学)
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第55回(2015年度)全国研究大会
    • Place of Presentation
      千里ライフサイエンスセンター
    • Year and Date
      2015-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350353
  • [Presentation] CALPを伸長する教育と検定教科書の役割について考える2015

    • Author(s)
      岡秀夫、河野円、有嶋宏一、鈴木広子、平井清子
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)第54回国際大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2015-08-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] 検定教科書を英語で理解することは可能か2014

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会 第38回千葉研究大会
    • Place of Presentation
      明海大学
    • Year and Date
      2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370636
  • [Presentation] Genre-based vocabulary development in ESP education2014

    • Author(s)
      Fujieda, M. and Suzuki, H.
    • Organizer
      AILA World Congress
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Year and Date
      2014-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520673
  • [Presentation] Creating corpus-informed word lists for a college radiology ESP program2013

    • Author(s)
      Fujieda, M., Suzuki, H., & Koyama, Y.
    • Organizer
      Vocab@Vic 2013 Current trends in vocabulary studies
    • Place of Presentation
      Victoria University of Wellington, New Zealand
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520673
  • [Presentation] 「地域連携教育改革プロジェクト」における教育支援の研究開発(1)(2)2012

    • Author(s)
      滝川洋二, 桑田孝泰, 酒井利訓, 鈴木広子, Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • Organizer
      第17回東海大学授業研究会
    • Place of Presentation
      東海大学湘南キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Presentation] Evolving teacher perceptions on learner autonomy. Independent Learning Association Conference2012

    • Author(s)
      Collins, P. and Suzuki, H.
    • Organizer
      Independent Learning Association Conference
    • Place of Presentation
      オーストラリア、ウェリングトン大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Presentation] The reciprocal relationship of self and role: Language embodiment in drama performance2011

    • Author(s)
      Gary Scott Fine, Peter J. Collins, Suzuki Hiroko
    • Organizer
      ISCAR Congress 2011
    • Place of Presentation
      イタリア,ローマ
    • Year and Date
      2011-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Presentation] Bilingualism and Bilingual Education2011

    • Author(s)
      Hirai,S., Kawano, M., Kanamaru, F., Suzuki, H.
    • Organizer
      JACET 50th International Convention
    • Place of Presentation
      Fukuoka: Seinan-gakuinn
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] L2 learner autonomy through drama performance : Participation and language transformation2011

    • Author(s)
      Peter J.Collins, Gary Scott Fine, Suzuki Hiroko
    • Organizer
      The 16^<th> World Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      中国,北京
    • Year and Date
      2011-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Presentation] ラウンド・テーブル6:伝える、教える、言葉・身体、メディアの活用2011

    • Author(s)
      保崎則雄, 鈴木広子, 山地弘起, 北村史
    • Organizer
      教育方法学会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2011-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Presentation] ラウンド・テーブル(6):伝える、教える、言葉・身体、メディアの活用2011

    • Author(s)
      企画者―保崎則雄 課題提起者―鈴木広子,山地弘起、北村史
    • Organizer
      教育方法学会(招待講演)
    • Place of Presentation
      秋田大学(秋田市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] ESP vocabulary learning through constructing the L2 self2011

    • Author(s)
      Fine, G., Collins, P., & Suzuki, H.
    • Organizer
      The 16th World Congress of Applied Linguistics (AILA) 2011
    • Place of Presentation
      中国、北京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] The reciprocal relationship of self and role : Language embodiment in drama performance2011

    • Author(s)
      Gary Scott Fine, Peter J.Collins, Suzuki Hiroko
    • Organizer
      ISCAR Congress 2011
    • Place of Presentation
      イタリア,ローマ
    • Year and Date
      2011-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Presentation] Nurturing the communication skills required of global citizens2010

    • Author(s)
      Collins, P., 鈴木広子
    • Organizer
      The 2^<nd> East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      香港教育研究所
    • Year and Date
      2010-12-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Presentation] Reading comprehension as discursive practice2010

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Atlanta, Georgia, USA
    • Year and Date
      2010-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] Reading comprehension through negotiated meaning2010

    • Author(s)
      Suzuki, H., Fujieda, M.
    • Organizer
      外国語メディア教育学会50周年記念全国研究大会
    • Place of Presentation
      横浜市立横浜サイエンスフロンティア高等学校
    • Year and Date
      2010-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Presentation] Corpus-informed vocabulary learning in ESP : A sociocultural view.2010

    • Author(s)
      鈴木広子, 藤枝美穂
    • Organizer
      45th RELC (Regional Language Center) International Seminar
    • Place of Presentation
      RELC International,シンガポール
    • Year and Date
      2010-04-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Presentation] Corpus-informed vocabulary learning in ESP : A sociocultural view2010

    • Author(s)
      Suzuki, Hiroko., Fujieda, Miho.
    • Organizer
      Inaugural APEC-RELC International Seminar(RELC)2010
    • Place of Presentation
      RELC international シンガポール
    • Year and Date
      2010-04-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Nurturing the communication skills required of global citizens2010

    • Author(s)
      Collins, P., Suzuki, H.
    • Organizer
      The 2^<nd> East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      香港教育研究所
    • Year and Date
      2010-12-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Presentation] Reading comprehension as discursive practice.2010

    • Author(s)
      Suzuki, H.
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics (AAAL)
    • Place of Presentation
      Atlanta, Georgia, USA.
    • Year and Date
      2010-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] Learner autonomy empowerment in a situated-ESP course design.2010

    • Author(s)
      Fujieda, M., Suzuki, H.
    • Organizer
      Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL)
    • Place of Presentation
      Boston, Massachusetts, USA.
    • Year and Date
      2010-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] Corpus-informed vocabulary learning in ESP : A sociocultural view.2010

    • Author(s)
      Suzuki, H., Fujieda, M.
    • Organizer
      45th RELC (Regional Language Center) International Seminar
    • Place of Presentation
      RELC International,シンガポール
    • Year and Date
      2010-04-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [Presentation] Reading comprehension through negotiated meaning2010

    • Author(s)
      鈴木広子, 藤枝美穂
    • Organizer
      外国語メディア教育学会50周年記念全国研究大会
    • Place of Presentation
      横浜市立横浜サイエンスフロンティア高等学校
    • Year and Date
      2010-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Presentation] Reading comprehension through negotiated meaning2010

    • Author(s)
      Suzuki, Hiroko., Fujieda, Miho.
    • Organizer
      外国語メディア教育学会 (LET)2010
    • Place of Presentation
      横浜市立横浜サイエンスフロンティア高等学校
    • Year and Date
      2010-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Nurturing the communication skills required of global citizens2010

    • Author(s)
      Collins, Peter J., Suzuki, Hiroko.
    • Organizer
      The 2nd East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      香港教育研究所 香港
    • Year and Date
      2010-12-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Learner autonomy empowerment in a situated-ESP course design2010

    • Author(s)
      FUJIEDA, Miho, SUZUKI, Hiroko
    • Organizer
      Teachers of English to Speakers of Other Languages
    • Place of Presentation
      Boston, Massachusetts, USA
    • Year and Date
      2010-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] Reading comprehension as discursive practice.2010

    • Author(s)
      Suzuki、Hiroko, 他1名
    • Organizer
      AAAL 2010(アメリカ応用言語学会),
    • Place of Presentation
      アトランタ, USA
    • Year and Date
      2010-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Nurturing the communication skills required of global citizens. The Second East Asian International Conference on Teacher Education Research.2010

    • Author(s)
      Collins, P., Suzuki, H.
    • Organizer
      The Hong Kong Institute of Education
    • Place of Presentation
      Hong Kong
    • Year and Date
      2010-12-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [Presentation] ESPにおけるブレンド型プロジェクト学習-社会構成論の視点から2009

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Organizer
      第49回外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      流通科学大学
    • Year and Date
      2009-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Presentation] 日本の英語教育はCALPを育成しているか-アメリカの中等教育、日本の初等イマージョン教育、日本の小学校教科書の分析から-2009

    • Author(s)
      平井清子、鈴木広子、清水友子、飯田深雪
    • Organizer
      JACET関東支部 全国大会
    • Place of Presentation
      青山学院大学(東京)
    • Year and Date
      2009-06-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] ESPにおけるブレンド型プロジェクト学習:社会構成論の視点から.2009

    • Author(s)
      鈴木広子・藤枝美穂
    • Organizer
      外国語メディア教育学会
    • Place of Presentation
      流通科学大学
    • Year and Date
      2009-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] 新しい学習指導要領に対応する英語の授業2009

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Organizer
      平成21年度三重県私学教育研修会(英語科)講演・ワークショップ
    • Place of Presentation
      海星高等学校・中学校(三重県四日市市)
    • Year and Date
      2009-11-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Constructing a learning community in a blended-learning context.2009

    • Author(s)
      Suzuki、Hiroko, 他1名
    • Organizer
      JACET全国大会2009,
    • Place of Presentation
      北海学園大学(札幌)
    • Year and Date
      2009-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Analyzing shifts in teacher perspectives on learner autonomy. 2009,2009

    • Author(s)
      Suzuki, Hiroko, 他1名
    • Organizer
      Independent Learning Association Conference(ILAC)
    • Place of Presentation
      香港
    • Year and Date
      2009-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] 『英語で指導する授業』から何を学ぶのか2009

    • Author(s)
      鈴木広子
    • Organizer
      神奈川県高等学校教科研究会 平成21年度英語部会英語教育研究大会・講演
    • Place of Presentation
      神奈川県横浜市西公会堂ホール
    • Year and Date
      2009-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] ESPにおけるブレンド型プロジェクト学習-社会構成論の視点から2009

    • Author(s)
      鈴木広子, 他
    • Organizer
      第49回外国語教育メディ学会
    • Place of Presentation
      流通科学大学(神戸市)
    • Year and Date
      2009-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530704
  • [Presentation] ESPにおけるブレンド型プロジェクト学習:社会構成論の視点から2009

    • Author(s)
      鈴木広子, 藤枝美穂
    • Organizer
      外国語メディア教育学会
    • Place of Presentation
      流通科学大学
    • Year and Date
      2009-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] ICT-enhanced approach to ESP vocabulary learning.2008

    • Author(s)
      Fujieda, M., Suzuki, H.
    • Organizer
      The 43r d RELC International Seminar
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2008-04-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] The developmental process of incidental vocabulary learning facilitated by on-line communication2008

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Miho Fujieda
    • Organizer
      World Congress of Applied Linguistics (AILA)
    • Place of Presentation
      Essen, Germany
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] The developmental process of incidental vocabulary learning facilitated by on-line communication2008

    • Author(s)
      Suzuki, Hiroko, 他1名
    • Organizer
      AILA 2008
    • Place of Presentation
      ドイツ、エッセン
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] Mutual transformation between collaborative relationships and learner autonomy2008

    • Author(s)
      Suzuki, Hiroko
    • Organizer
      ISCAR 2008
    • Place of Presentation
      San Diego, CA, USA
    • Year and Date
      2008-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520519
  • [Presentation] ICT-enhanced approach to ESP vocabulary learning2008

    • Author(s)
      Miho Fujieda, Hiroko Suzuki
    • Organizer
      The 43^<rd> RELC International Seminar
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2008-04-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] The developmental process of incidental vocabulary learning facilitated by on-line communication.2008

    • Author(s)
      Suzuki, H., Fujieda, M.
    • Organizer
      World Congress of Applied Linguistics (AILA)
    • Place of Presentation
      Essen, Germany
    • Year and Date
      2008-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] English as the secondary instrument in the EFL project-based lesson.2007

    • Author(s)
      Suzuki, H., Fujieda, M.
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics (AAAL)
    • Place of Presentation
      Costa Mesa, California, USA.
    • Year and Date
      2007-04-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] English as the secondary instrument in the EFL project-based lesson2007

    • Author(s)
      Hiroko Suzuki, Miho Fujieda
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      米国、コスタメサ
    • Year and Date
      2007-04-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520538
  • [Presentation] Evolving teacher perceptions on learner autonomy

    • Author(s)
      P. Collins ‘& H. Suzuki
    • Organizer
      Independent Learning Association
    • Place of Presentation
      ウェリングトン大学(NZ)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520699
  • [Presentation] Creating corpus-informed word lists for a college radiology ESP program

    • Author(s)
      Fujieda, M., Suzuki, H., & Koyama, Y.
    • Organizer
      Vocab@Victoria Conference
    • Place of Presentation
      Victoria University of Wellington, New Zealand
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520673
  • [Presentation] Creating corpus-informed word lists for a college radiology ESP program

    • Author(s)
      M. Fujieda, H. Suzuki & Y. Koyama
    • Organizer
      Vocab@Vic 2013
    • Place of Presentation
      ウェリングトン大学、 ニュージーランド
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520713
  • [Presentation] Evolving teacher perceptions on learner autonomy

    • Author(s)
      P. Collins & H. Suzuki
    • Organizer
      Independent Learning Association Conference
    • Place of Presentation
      Wellington University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • 1.  HOZAKI Norio (70221562)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 2.  FUJIEDA Miho (20328173)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 27 results
  • 3.  KAWANO Madoka (20328925)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 4.  HIRAI Seiko (60306652)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 5.  OKA Hideo (90091389)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  TAMAJI Hiroki (10220360)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  YOSHIKO Usui (40296794)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  COLLINS Peter (10307241)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 9.  Iino Kazuhiko (80159574)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 10.  IIDA Miyuki (90328998)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  NAKANO Michiko (70148229)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  KITAMURA Fumito (90613860)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  OHARA Osamu (10266603)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  SUGAWARA Yasuhiko (30206403)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 15.  松浦 浩子 (70199751)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  KANAMARU Fumi (40366430)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  AKIYAMA Hitoshi (00096942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  TAKIGAWA Youji (30436597)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 19.  KUWATA Takayasu (70307677)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 20.  SAKAI Toshinori (20267842)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 21.  PETER J.collins (10327241)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 22.  GARY Scott Fine (70515022)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 23.  ASANO Hiroshi (10015943)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  TAKAI Osamu (60206703)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  GAYNOR Robert (90266461)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  NAKAJIMA Yoshiaki (90012492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  NISHIMURA Shoji (30207493)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  Narukawa Tadayuki (10381641)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  湯本 和子 (50230628)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  宮本 節子 (60305688)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 31.  菊池 英明 (70308261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  小山 由紀江 (20293251)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  稲葉 利江子 (90370098)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  及川 義道 (00213611)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  馬場 弘臣 (10459472)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  園田 由紀子 (40369450)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  安森 偉郎 (50369451)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  林 大仁 (70449106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  Kambara Junko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi