• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NAGASAKA Akemi  長阪 朱美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 50207990
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2009: 恵泉女学園大学, 人文学部, 教授
2004 – 2006: 恵泉女学園大学, 人文学部, 教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Except Principal Investigator
プロンプト / 評価 / ライティング / 第二言語としてのライティング / 日本語教育 / 評価基準 / 評価者 / 第二言語としての日本語 / Scorers' Meeting / Raters' … More / Scorer / Rater / Prompt / Multiple-trait scoring / Scoring rubric / Second Language Writing / Writing / Japanese Second Language Education / Multiple trait / 評価表 / 第二言語 / サンプル / 評価者間ミーティング / マルチプル・トレイト評価表 / L2ライティング / 第2言語としてのライティング / プロトコル / マルチプルトレイト評価 / 総合的評価 / ライティング評価 / 第二言語によるライティング Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (18 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Writing assessment of Japanese as a Second Language: Pursuit of good writing

    • Principal Investigator
      TANAKA Mari
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Nagoya University of Foreign Studies
  •  Fundamental Study on Second Language Writing in Japanese : What Is Good Writing?

    • Principal Investigator
      TANAKA Mari
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      The University of Electro-Communications

All 2009 2006 2005 2004

All Journal Article Book

  • [Book] 世界の言語テスト 第二言語としての日本語ライティング評価基準とその作成過程(国立国語研究所(編))2006

    • Author(s)
      田中真理, 長阪朱美
    • Publisher
      くろしお出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Book] 『世界の言語テスト』「第二言語としての日本語ライティング評価基準とその作成過程」(国立国語研究所(編))2006

    • Author(s)
      田中真理, 長阪朱美
    • Publisher
      くろしお出版
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] 第二言語としてのライティング評価ワークショップ-評価基準の検討-2009

    • Author(s)
      田中真理・長阪朱美・菅井英明・成田高宏
    • Journal Title

      日本語教育論集世界の日本語教育 19

      Pages: 157-176

    • URL

      http://www.jpf.go.jp/j/japanese/survey/globe/19/index.html

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520448
  • [Journal Article] ライティング評価の一致はなぜ難しいか-人間の介在するアセスメント2009

    • Author(s)
      田中真理・長阪朱美
    • Journal Title

      社会言語科学 12巻1号

      Pages: 108-121

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520448
  • [Journal Article] 作文採点者間ミーティングの運営と教育現場での実践について2006

    • Author(s)
      菅井英明, 成田高宏, 田中真理, 長阪朱美
    • Journal Title

      平成17年度国立国語研究所日本語教育短期研修(第3回)配布マニユアル

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] Can ESL writing assessment be applied to Japanese L2 writing assessment?2006

    • Author(s)
      Nagasaka, A., Tanaka, M.
    • Journal Title

      Book of abstracts : BAAL/IRAAL joint international conference

      Pages: 173-173

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] Can ESL writing Assessment Be Applied to Japanese L2 Writing Assessment?2006

    • Author(s)
      Nagasaka, A., Tanaka, M.
    • Journal Title

      Book of Abstracts :BAAL/IRAAL Joint International Conference 7th-9th September 2006

      Pages: 173-173

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] Writing assessment rubrics in Japanese as a second language and the process of their development.2006

    • Author(s)
      Tanaka, M., Nagasaka, A.
    • Journal Title

      Language tests in the world(the National Institute for Japanese Language (Ed.))(Kuroshio Publishers)(in Japanese)

      Pages: 253-276

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] Can ESL Writing Assessment Be Applied to Japanese L2 Writing Assessment?2006

    • Author(s)
      Nagasaka, A., Tanaka, M.
    • Journal Title

      Book of Abstracts : BAAL/IRAAL Joint International Conference 7th-9th September 2006

      Pages: 173-173

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] 作文採点者間ミーティングの運営と教育現場での実践について2006

    • Author(s)
      菅井英明, 成田高宏, 田中真理, 長阪朱美
    • Journal Title

      平成17年度国立国語研究所日本語教育短期研修第3回資料

      Pages: 1-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] 第二言語としての日本語ライティング評価基準とその作成過程2005

    • Author(s)
      田中真理, 長阪朱美
    • Journal Title

      国立国語研究所平成16年度「日本語教育の学習環境と学習手段に関する調査研究」報告書,『世界の言語テストII』

      Pages: 49-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] Handout distributed at workshop on "How to manage a writing scorers' meeting and actual practice in the classroom,"2005

    • Author(s)
      Sugai, H., Narita T., Tanaka M., Nagasaka A.
    • Journal Title

      National Institute for Japanese Language, Teaching Japanese, Center for Research in Japanese as a Second Language, Heisei 17 Tanki-kenshu

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] How do ESL and JSL students understand teachers' assessment?2005

    • Author(s)
      Nagasaka, A., Tanaka, M.
    • Journal Title

      AILA (The14th World Congress of Applied Linguistics) Abstracts

      Pages: 175-175

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] How Do ESL and JSL Students Understand Teachers' Assessment?2005

    • Author(s)
      Nagasaka, A., Tanaka, M.
    • Journal Title

      AILA (Thel4th World Congress of Applied Linguistics)

      Pages: 175-175

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] How do ESL and JSL students understand teachers' assessment?2005

    • Author(s)
      Nagasaka, A., Tanaka, M.
    • Journal Title

      The 14th World Congress of Applied Linguistics(AILA) 175

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] A review of writing assessment rubrics in Japanese and English : A step toward making a rating scale for writing Japanese as a second language.2004

    • Author(s)
      Tanaka, M., Nagasaka, A.
    • Journal Title

      Acquisition of Japanese as a Second Language(Japanese Association of Second Language Acquisition)(in Japanese) 7

      Pages: 214-153

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] 日本語と英語を目標言語とするライティング評価基準の展望:第二言語としてのライティング評価基準の作成にむけて2004

    • Author(s)
      田中真理, 長阪朱美
    • Journal Title

      第二言語としての日本語の習得研究 7号

      Pages: 214-253

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • [Journal Article] 日本語と英語を目標言語とするライティング評価基準の展望 : 第二言語としての日本語のライティング評価基準作成に向けて2004

    • Author(s)
      田中真理, 長阪朱美
    • Journal Title

      第二言語としての日本語の習得研究 7

      Pages: 214-253

    • NAID

      40007247948

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520321
  • 1.  TANAKA Mari (20217079)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 2.  KAMADA Michiko (40372346)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  TSUBONE Yukari (80327733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  菅井 英明 (10332131)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  成田 高宏 (00415613)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi