• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YOSHINAGA JUN  吉永 潤

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YOSHINAGA Jun  吉永 潤

Less
Researcher Number 50243291
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 神戸大学, 人間発達環境学研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 神戸大学, 人間発達環境学研究科, 教授
2015 – 2016: 神戸大学, 人間発達環境学研究科, 教授
2011 – 2014: 神戸大学, 人間発達環境学研究科, 准教授
1996 – 2000: 神戸大学, 発達科学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
教科教育 / Science education
Keywords
Principal Investigator
ゲーム / 社会科教育 / コミュニケーション / 社会参加 / 合意形成 / 競争的合意形成 / 社会科 / 交渉 / 未来創出型授業 / ゲーミングシミュレーション … More / 事実可能性 / 主体知 / 主体性 / 協働的問題解決能力 / 主体性・主体知 / ディブリーフィング / シミュレーション / ゲーミング / 未来創出型社会科授業 / 当事者意識 / 興味・関心 / 多様性 / 社会過程 / 社会構成 / 交渉ゲーム / 批判的評価能力 / アクティブ・ラーニング / 複数の未来 / 不確実性 / 国際社会 / 真正性 / 問題解決 / 合意形成能力 / 公共圏の複数性 / 教育ゲーム / 交渉能力の育成 / 集団の幸福追求 / 外交交渉 / 公共圏の同心円構造 / 交渉能力育成 / 紛争 / 対立 … More
Except Principal Investigator
STS / Comprehensive learning / Hyogoken-nanbu earthquake / Importance of Life / Mental Care / Database / Network / Education for Preventing Disasters / Earthquake Damage / 地学教育 / ネットワーク化 / 総合学習 / 兵庫県南部地震 / 命の大切さ / 心のケア / データベース / ネットワーク / 防災教育 / 震災 / Lower secondary school / Science education / Cross-curriculum / 横断的・総合的学習活動 / 中学校 / 科学教育 / クロス・カリキュラム Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (59 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  Development of future-creating social studies classes that foster proactivity in social participation and collaborative problem-solving skills.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHINAGA Jun
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Development and Evaluation of Negotiation Games Usable in Social Studies Lessons for Fostering Ability of Forming Agreements in Competitive StationsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yoshinaga Jun
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Theoretical Research for Fostering Ability of Negotiative Communication in Social Studies' Lessons and Developmnet, Practice, and Assessment of Negotiation Games for Educational UsePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHINAGA Jun
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Development of the database and network for education for preventing disasters in the focus area of Hyogoken-nanbu earthquake

    • Principal Investigator
      DOI Syozo
    • Project Period (FY)
      1998 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B).
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      KOBE UNIVERSITY
  •  A Study on the Cross-Curriculum for a Science- and Techology- oriented Society

    • Principal Investigator
      INAGAKI Shigenori
    • Project Period (FY)
      1996 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kobe University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 大学の学びを変えるゲーミング2020

    • Author(s)
      近藤敦・豊田祐輔・吉永潤・宮脇昇
    • Total Pages
      207
    • Publisher
      晃洋書房
    • ISBN
      9784771032453
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Book] Intersections In Simulation and Gaming2018

    • Author(s)
      Hiroki Baba, Masahiro Ohyama, Misaki Sato, Jun Yoshinaga
    • Publisher
      Springer
    • ISBN
      9783319787947
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Book] 社会科は「不確実性」で活性化する2015

    • Author(s)
      吉永 潤
    • Total Pages
      172
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Book] 新 社会科授業づくりハンドブック 中学校編2015

    • Author(s)
      吉永 潤ほか多数
    • Total Pages
      255
    • Publisher
      明治図書
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Book] 条約で読む日本の近現代史2014

    • Author(s)
      藤岡信勝編著、吉永潤ほか著
    • Total Pages
      315
    • Publisher
      祥伝社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] ハイブリッド・ゲーミングにおける「音」の問題:逆デジタル・ディバイドを越えられるか2024

    • Author(s)
      宮脇昇・河村律子・森隆知・玉井良尚・吉永潤・阪井士紋・近藤佑哉
    • Journal Title

      シミュレーション&ゲーミング

      Volume: 34

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Journal Article] 小学校社会科指導法に関する遠隔学修教材の作成(2)2023

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      教育科学論集

      Volume: 26 Pages: 75-90

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Journal Article] 小学校社会科指導法に関する遠隔学修教材の作成(1)2022

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      教育科学論集

      Volume: 25 Pages: 89-102

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Journal Article] 個別事象の二項関係で学ばせる社会科授業の提案ー「個別事象対一般概念」図式の優越性を抜け出るためにー2021

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      歴史地理学

      Volume: 63 Pages: 32-41

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Journal Article] Construction of Debriefing Designed for Applying Experiences of History Game to Contemporary Issues2020

    • Author(s)
      Masahiro Ohyama , Hiroki Baba , Jun Yoshinaga
    • Journal Title

      Serious Games

      Volume: LNCS12434 Pages: 263-275

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Journal Article] 活動を深い学習につなげるためには2017

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      教育科学 社会科教育

      Volume: 695 Pages: 36-39

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] The Effectiveness of Negotiation Games in Citizenship Education;Through an Examination of Diplomatic Negotiation Game INDEPENDENCE DAY in Japanese High School2016

    • Author(s)
      Baba,Hiroki,Oyam,Masahiro,Sato,Misaki,Yoshinaga,Jun
    • Journal Title

      Proceedings of the International Simulation & Gaming Association the 47th Conference 2016

      Volume: - Pages: 49-55

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] アクティブ・ラーニングで組織したいコミュニケーションゲームの二類型2016

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      教育科学 社会科教育

      Volume: 685 Pages: 4-5

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] ”未来社会を構想する”アクティブ・ラーニング2-「相手のある」不確実性を経験するコミュニケーションゲーム2015

    • Author(s)
      吉永 潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 673号 Pages: 116-117

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] ”未来社会を構想する”アクティブ・ラーニング1-ゲームで育てたい「社会は変えられる実感」2015

    • Author(s)
      吉永 潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 672号 Pages: 116-117

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] ”未来社会を構想する”アクティブ・ラーニング3-歴史のifをプレイする・外交交渉ゲーム インディペンデンス・デイ2015

    • Author(s)
      吉永 潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 674号 Pages: 116-117

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] 社会科の学びに不可欠な学習者の多様性を生み出す2015

    • Author(s)
      吉永 潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 680号 Pages: 14-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] ”未来社会を構想する”アクティブ・ラーニング5-歴史のifをプレイする・外交交渉ゲーム インディペンデンス・デイ(その3)2015

    • Author(s)
      吉永 潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 676号 Pages: 116-117

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] ”未来社会を構想する”アクティブ・ラーニング6-コミュニケーションゲームで育つ責任ある主権者2015

    • Author(s)
      吉永 潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 677号 Pages: 116-117

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] 大学生による社会科教育で活用可能な交渉ゲームの開発―開発過程と教育効果の検討―2015

    • Author(s)
      大山正博・馬場大樹・吉永潤
    • Journal Title

      教育科学論集

      Volume: 18 Pages: 11-18

    • NAID

      120005676302

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] ”未来社会を構想する”アクティブ・ラーニング4-歴史のifをプレイする・外交交渉ゲーム インディペンデンス・デイ(その2)2015

    • Author(s)
      吉永 潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 675号 Pages: 116-117

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] 勝敗を競うディベート学習の社会科教育における意義―C.ムフのラディカル・デモクラシー論を手がかりに―2014

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      社会科教育研究

      Volume: 123 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] 教育系学部学生による学校教育で活用可能な交渉ゲームの開発―開発過程とその教育効果の検討―2014

    • Author(s)
      大山正博・馬場大樹・吉永潤
    • Journal Title

      日本シミュレーション&ゲーミング学会全国大会論文報告集

      Volume: 2014年秋号 Pages: 100-105

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Journal Article] わが国の国家主権意識はなぜ希薄か―未来型の国家主権意識教育の提案―2013

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      歴史と教育

      Volume: 第170号 Pages: 8-11

    • NAID

      40019584509

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Journal Article] リスクテーキングなコミュニケーション能力の育成―N.ルーマンのコミュニケーション論とリスク論を踏まえた社会科教科目標の再検討―2013

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      社会科教育研究

      Volume: 119号 Pages: 90-99

    • NAID

      130005179230

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Journal Article] リスクテーキングなコミュニケーション能力の育成―N.ル―マンのコミュニケーション論とリスク論を踏まえた社会科教科目標の再検討―2013

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      社会科教育研究

      Volume: No. 119 Pages: 90-99

    • NAID

      130005179230

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Journal Article] キャリア教育におけるゲーム導入の試み―「パン屋激戦区ゲーム」の開発・実施・評価―2012

    • Author(s)
      上月彩香・吉永潤
    • Journal Title

      シミュレーション&ゲーミング

      Volume: Vol.22,No1 Pages: 146-157

    • NAID

      130007856419

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Journal Article] 外交事象を扱った社会科意思決定学習の課題と展望2012

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      神戸大学人間発達環境学研究科紀要

      Volume: 第5巻第1号

    • NAID

      120004136649

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Journal Article] 外交事象を扱った社会科意思決定学習の課題と展望2012

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要

      Volume: 第5巻第2号 Pages: 75-83

    • NAID

      120004136649

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Journal Article] 主権と領土にかかわる名言・名句2012

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 49巻8号 Pages: 86-87

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Journal Article] 社会科における外交意思決定能力育成の意義とその授業構成2011

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      社会科研究

      Volume: 第75号 Pages: 51-60

    • NAID

      110009611958

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Journal Article] 社会科における外交意思決定能力育成の意義とその授業構成2011

    • Author(s)
      吉永潤
    • Journal Title

      社会科教育

      Volume: 第75号 Pages: 51-60

    • NAID

      110009611958

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Presentation] 主権者教育における『政党旗揚げゲーム』の開発―『政治的創造力』の育成を目指して2023

    • Author(s)
      羽瀬彩乃・吉永潤・徐小晴
    • Organizer
      第72回全国社会科教育学会(岡山大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] Development of ”Let’s Launch Political Parties” Game for Citizenship Education :Toward Cultivating 'Political Creativity' and Encouraging Proactive Participation in Politics2023

    • Author(s)
      Yoshinaga, Jun ; Hase, Ayano ;Shin, Yuichiro ;Ohyama, Masahiro ;Otsuka, Masayuki ;Mori, Yumi ; XU,Xiaoqing
    • Organizer
      the 54th ISAGA(International Simulation and Gaming Association)Conference(La Rochelle Univ.,France)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] 歴史はサンプルなのか?-ガダマー解釈学に基づく「出会い」としての歴史学習の提案ー2022

    • Author(s)
      大山正博・吉永潤
    • Organizer
      第70回全国社会科教育学会(遠隔開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] キーパーソン論に基づく小学校歴史人物学習ゲーミング化の試み―吉田松陰・黒船密航未遂事件を題材として―2022

    • Author(s)
      古谷亨仁、吉永潤
    • Organizer
      第71回全国社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] 社会的問題解決における着想力を育成する単元と評価手法の開発2022

    • Author(s)
      大塚雅之、吉永潤
    • Organizer
      第71回全国社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] ハイブリッドゲーミングにおける「音」の問題―逆デジタルディバイドを超えられるか―2022

    • Author(s)
      宮脇昇、河村律子、玉井良尚、吉永潤
    • Organizer
      日本シミュレーション&ゲーミング学会2022年秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] 小学校社会科におけるゲーミング教材の実装についてー6年生歴史学習の事例からー2022

    • Author(s)
      古谷享仁・兼田奈保子・吉永潤
    • Organizer
      第70回全国社会科教育学会(遠隔開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] Construction of Debriefing Designed for Applying Experiences of History Game to Contemporary Issues2020

    • Author(s)
      Masahiro Ohyama , Hiroki Baba , Jun Yoshinaga
    • Organizer
      Joint International Conference, JCSG 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] 社会科における 孤立的な知識 形成の克服 ――個別事象間のアナロジー・比喩で学ばせる授業の提案――2020

    • Author(s)
      吉永潤
    • Organizer
      第69回全国社会科教育学会・第37回鳴門社会科教育学会合同全国研究大会(遠隔開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] 「その史実専用の知識」を超える学習材としての社会科ゲーム教材2019

    • Author(s)
      吉永潤
    • Organizer
      全国社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] 「人間を選ぶ」判断力を育成する主権者教育の授業開発ー大学生の意識調査を通じてー2018

    • Author(s)
      菅慶子、吉永潤
    • Organizer
      全国社会科教育学会第67回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] Developing School Lessons of Civic Education for Cultivatiog Ability of Judgement on 'human Facters'2018

    • Author(s)
      Jun Yoshinaga, Keiko Suga
    • Organizer
      Second Interdiciplinary and Research Alumni Symposium iJaDe2018
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] Educational Efects of Active Learning in Succeeding Lessons;A Case Study of Game Use in a History Lesson Curriculum2018

    • Author(s)
      Hiroki Baba,Masahiro Ohyama,Takayuki Takesada, Keiko Suga,Jun Yoshinaga
    • Organizer
      International Simulation & Gaming Association the 49th Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02664
  • [Presentation] The Effectiveness of Negotiation Games in Citizenship Education;Through an Examination of Diplomatic Negotiation Game INDEPENDENCE DAY in Japanese High School2016

    • Author(s)
      Baba,Hiroki,Oyam,Masahiro,Sato,Misaki,Yoshinaga,Jun
    • Organizer
      Proceedings of the International Simulation & Gaming Association
    • Place of Presentation
      Convention Center, Melbourne,Australia
    • Year and Date
      2016-09-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] アクティブ・ライニングの視点をもとにした高等学校地理歴史科・公民科授業のあり方ー授業に「不確実性」を導入する:その意義・方法・効果ー2016

    • Author(s)
      吉永潤
    • Organizer
      地理歴史科・公民科授業づくり充実講座
    • Place of Presentation
      兵庫県立教育研修所
    • Year and Date
      2016-10-17
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] 英国のEU離脱国民投票を題材とした同時進行型社会科授業の試みー過去と現在・未来をつなぐ問題解決学習の一試案としてー2016

    • Author(s)
      吉永潤・大山正博・馬場大樹
    • Organizer
      全国社会科教育学会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] Communication Games for Activating Citizenship Education in Japan2015

    • Author(s)
      大山 正博・馬場 大樹・吉永 潤
    • Organizer
      International Simulation & Gaming Association
    • Place of Presentation
      立命館大学朱雀キャンパス(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2015-07-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] 国際理解教育の課題を乗り越えるためにー「複数の未来像」の獲得をめざすゲーミング・シミュレーション教材の必要性ー2015

    • Author(s)
      大山 正博・馬場 大樹・吉永 潤
    • Organizer
      日本シミュレーション&ゲーミング学会
    • Place of Presentation
      福岡大学(福岡県・福岡市)
    • Year and Date
      2015-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] 社会科歴史学習において多面的政策評価能力を育成するディブリーフィングー外交交渉ゲーム”Independence Day"の実践に基づいて2015

    • Author(s)
      馬場 大樹・大山 正博・吉永 潤
    • Organizer
      日本シミュレーション&ゲーミング学会
    • Place of Presentation
      福岡大学(福岡県・福岡市)
    • Year and Date
      2015-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] 「不確実性」の中で未来を開く意思決定と合意形成能力の育成ー外交交渉ゲーム”Independennce Day"の実践に基づいて2015

    • Author(s)
      吉永 潤・馬場 大樹・大山 正博・新 友一郎
    • Organizer
      全国社会科教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学教育学部(広島県・東広島市)
    • Year and Date
      2015-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] 教育系学部学生による学校教育で活用可能な交渉ゲームの開発―開発過程とその教育効果の検討―2014

    • Author(s)
      大山正博・馬場大樹・吉永潤
    • Organizer
      日本シミュレーション&ゲーミング学会
    • Place of Presentation
      フラクシア浜松町
    • Year and Date
      2014-12-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] 社会科における交渉ゲームの実践と効果検証―地歴科における外交交渉ゲーム”Independence Day"の実践をふまえて2014

    • Author(s)
      吉永潤・大山正博・馬場大樹
    • Organizer
      全国社会科教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2014-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381198
  • [Presentation] 「交渉ゲーム」の開発と試行―社会科での活用を展望して―2013

    • Author(s)
      吉永潤・馬場大樹
    • Organizer
      全国社会科教育学会第62回全国研究大会
    • Place of Presentation
      山口大学
    • Year and Date
      2013-11-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Presentation] 社会科は「政治的なるもの」を扱いうるか―C.ムフのラディカル・デモクラシー論を手がかりに―2012

    • Author(s)
      吉永潤
    • Organizer
      全国社会科教育学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2012-10-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Presentation] "パン屋激戦区ゲーム"の開発-中学校職場体験学習に向けて2011

    • Author(s)
      上月綾香、吉永潤
    • Organizer
      日本シミュレーション&ゲーミング学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Presentation] 「交渉ゲーム」の開発と試行―社会科での活用を展望して―

    • Author(s)
      吉永潤・馬場大樹
    • Organizer
      全国社会科教育学会
    • Place of Presentation
      山口大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • [Presentation] 「政治的なるもの」の概念と社会科民主主義教育の活性化―C.ムフのラディカル・デモクラシー論を手掛かりに―

    • Author(s)
      吉永潤
    • Organizer
      全国社会科教育学会
    • Place of Presentation
      岐阜大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531191
  • 1.  DOI Shozo (20020620)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  INAGAKI Shigenori (70176387)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  EBINA Kunitoshi (50151999)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  NOGAMI Tomoyuki (80127688)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KOISHI Hirofumi (70030591)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  TAINOSHO Yoshiaki (90030585)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  ASADA Tadashi (00184143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KONDO Atsushi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KAMIMURA Miyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi