• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

IKEUCHI Hiromi  池内 裕美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

池内 裕美  イケウチ ヒロミ

Less
Researcher Number 50368198
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 関西大学, 社会学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 関西大学, 社会学部, 教授
2012 – 2015: 関西大学, 社会学部, 教授
2007: Kansai University, 社会学部, 准教授
2004 – 2006: 関西大学, 社会学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Social psychology / Basic Section 10010:Social psychology-related
Except Principal Investigator
Applied economics
Keywords
Principal Investigator
喪失 / 国際間比較 / 逸脱的消費者行動 / アニミズム / 遺品 / 悲嘆 / 従業員保護 / 身体化認知 / 新型コロナウイルス / 顧客満足 … More / カスタマー・ハラスメント / 苦情対応 / 感情労働 / 苦情対応方略 / 苦情行動傾向 / カスタマーハラスメント / クレーム / 苦情 / 対物研究 / 消費者問題 / 強迫的溜め込み / ホーディング(hoarding) / 社会的孤立 / マテリアリズム / 強迫性障害 / ゴミ屋敷 / 拡張自己 / 擬人化 / 死蔵 / 強迫性購買 / 溜め込み / ホーディング / 社会心理学 / 廃棄 / 神秘現象 / カタルシス / 愛着 / 形見 / 供養 / 修正版グラウンデッド・セオリー / 縦断的研究 / 死別 / 質的研究 / 侵入心像 / 対象喪失 … More
Except Principal Investigator
discriminated society / Islamic ethics / corporate scandals / Enron Case / business ethics / corporate governance / CSR(corporate social resnonsibility) / compliance / 日本的経営 / リコール隠し / フランス啓蒙思想 / 古典派経済学の倫理観 / 協同組合 / イスラーム / コーポレイト・ガバナンス / ステークホルダー / 社会的責任経営 / 働きすぎの時代 / 環境と弱者への配慮 / 成果主義 / ホワイトカラー・エグゼンプション / 富と徳 / コープにおけるCSR / カトリック社会論 / イスラームと経済活動 / 労働時間規制撤廃 / 株主オンブズマン / 格差社会 / イスラームの倫理 / 企業不祥事 / エンロン事件 / ビジネス・エシックス / 企業統治 / CSR / コンプライアンス Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (86 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  An empirical study of deviant consumer behavior:Aiming at classifying customer complaints and proposing the appropriate complaint procedurePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      池内 裕美
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10010:Social psychology-related
    • Research Institution
      Kansai University
  •  An empirical study of deviant consumer behavior: Focusing on the psychological mechanism of hoardingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEUCHI Hiromi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      Kansai University
  •  喪失体験後の心理・社会的変化のメカニズムに関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      池内 裕美
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      Kansai University
  •  「対象喪失」による物理的関係の終結と心理的関係の継続に関する質的・量的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      池内 裕美
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      Kansai University
  •  The International Prevalence of Business Ethics as Economic Ethics -Its Empirical, Theoretical and Interdisciplinary Study

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Shoichi
    • Project Period (FY)
      2004 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Applied economics
    • Research Institution
      Kansai University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2016 2015 2014 2013 2012 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 新版・暮らしの中の社会心理学2024

    • Author(s)
      安藤香織(編者)、杉浦淳吉(編者)、谷口淳一、神原歩、阿形亜子、大沼進、前村奈央佳、磯友輝子、高木彩、池内裕美、安達智子、三浦麻子
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779517716
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Book] 大学生の学びを育むオンライン授業のデザイン:リスク社会に挑戦する大学教育の実践2022

    • Author(s)
      岩崎 千晶(編著)、久保田賢一、小柳和喜雄、中澤務、久保田真弓、石橋章市朗、池内裕美、脇田貴文、倉田純一、森田亜矢子、三浦真琴、山崎直樹、植木美千子、古川智樹、池田佳子、関口理久子、若槻健、岡田朋之、長谷海平、米津大吾、柴健次
    • Total Pages
      252
    • Publisher
      関西大学出版部
    • ISBN
      9784873547466
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Book] 第6章 広告と社会心理学(広告コミュニケーション研究ハンドブック)2015

    • Author(s)
      水野由多加,妹尾俊之,早川貴,中田邦博,伊吹勇亮,山川雅晳,難波功士,池内裕美,守如子,大内秀二郎,山本武利,竹内幸絵,佐藤卓己,陶山計介,後藤こず恵,若林靖永,鈴木謙介,河島伸子
    • Total Pages
      422
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Book] 暮らしの中の社会心理学 (モノを買う・所有する・失う:その喜びと悲しみ)2012

    • Author(s)
      安藤香織・杉浦淳吉(編)(分担執筆:池内裕美)
    • Total Pages
      11
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Book] 第一章 映画による喪失シミュレーション『人間関係のゲーミング・シミュレーション:共生への道を模索する』2007

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Book] 『わたしから社会へ広がる心理学』「社会の中の落とし穴 : 苦情・クレーム行動と悪質商法」(金政祐司・石盛真徳(編))2006

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      北樹出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Journal Article] カスタマーハラスメントの現状と課題:より良い消費社会を実現するには2024

    • Author(s)
      池内裕美
    • Journal Title

      Int'lecowk : 国際経済労働研究

      Volume: 79 (3) Pages: 5-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Journal Article] 悪質クレームの現状と対策:望ましい組織体制を構築するには2022

    • Author(s)
      池内裕美
    • Journal Title

      外来看護

      Volume: 27(3) Pages: 57-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Journal Article] カスタマーハラスメントの現状と組織的課題:望ましい組織体制を構築するには2022

    • Author(s)
      池内裕美
    • Journal Title

      地方公務員 安全と健康フォーラム

      Volume: 123 Pages: 4-9

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Journal Article] 介護職員を守ることが社会の利益につながる:クレーマーの特性を知って対策を2021

    • Author(s)
      池内裕美
    • Journal Title

      月刊ケアマネジメント

      Volume: 32(7) Pages: 7-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Journal Article] The Current Situation and Future Issues of Pernicious Complaints : For Realization of the Better Consumption Society2020

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      Journal of Japan Institute of Copper

      Volume: 59 Issue: 1 Pages: 1-6

    • DOI

      10.34562/jic.59.1_1

    • NAID

      130007940880

    • ISSN
      1347-7234, 2435-872X
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Journal Article] Why does “customer harassment” occur? : Psychological/social factors and coping methods2020

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      The Journal of Information Science and Technology Association

      Volume: 70 Issue: 10 Pages: 486-492

    • DOI

      10.18919/jkg.70.10_486

    • NAID

      130007920149

    • ISSN
      0913-3801, 2189-8278
    • Year and Date
      2020-10-01
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Journal Article] 広告苦情の現状と課題:誰が、なぜその広告を不快に感じるのか2019

    • Author(s)
      池内裕美
    • Journal Title

      月刊JAA(Japan Advertisers Association)

      Volume: 88 Pages: 2-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Journal Article] 悪質クレームの現状と課題:理不尽な苦情に立ち向かうには2019

    • Author(s)
      池内裕美
    • Journal Title

      日本政策金融公庫「調査月報」

      Volume: 128 Pages: 36-41

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Journal Article] 感情労働としての苦情対応が精神的健康に及ぼす影響:主観的ストレスと職務満足感に焦点を当てて2015

    • Author(s)
      池内裕美・藤原武弘
    • Journal Title

      関西学院大学社会学部紀要

      Volume: 120号 Pages: 89-102

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Journal Article] 人はなぜモノを溜め込むのか:ホーディング傾向尺度の作成とアニミズムとの関連性の検討2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Journal Title

      社会心理学研究

      Volume: 30巻 Pages: 86-98

    • NAID

      130005089164

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Journal Article] 苦情行動者の心理:消費者がモンスターと化す瞬間2013

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      繊維製品消費科学研究

      Volume: 54 Pages: 21-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Journal Article] 苦情行動の心理学:消費者がモンスターと化す瞬間2013

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      消費者法ニュース

      Volume: 94 Pages: 30-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Journal Article] 広告苦情の類型化と広告表現の許容範囲に関する実証的研究2012

    • Author(s)
      池内裕美・前田洋光
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 55・56 Pages: 51-70

    • NAID

      130006181326

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Journal Article] 誠意とは何か:苦情行動者の特性と適切な苦情対応2008

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      関西大学経済・政治研究所 研究双書 147

      Pages: 91-122

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Journal Article] 遺品や形見を持つ意味 : 対象喪失の心理2007

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      関西大学経済・政治研究所セミナー年報2006

      Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Journal Article] モノを人格化する心理:人は人形供養に何を求めるのか2007

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      日本社会心理学会第47回大会論文集

      Pages: 532-533

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Journal Article] 遺品や形見を持つ意味:対象喪失の心理2007

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      関西大学経済・政治研究所セミナー年報2006

      Pages: 139-152

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Journal Article] 苦情行動に影響をおよぼす社会心理学的諸要因の検討2006

    • Author(s)
      池内裕美
    • Journal Title

      関西大学経済・政治研究所研究双書 142

      Pages: 101-131

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330045
  • [Journal Article] 苦情行動に関する社会心理学的研究2006

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      日本グループ・ダイナミックス学会第53回大会論文集

      Pages: 300-301

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Journal Article] 社会の中の落とし穴 : 苦情・クレーム行動と悪質商法2006

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      金政祐司・石盛真徳(編)わたしから社会へ広がる心理学

      Pages: 174-199

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330045
  • [Journal Article] 喪失体験がもたらす心理的変化と副次的喪失 : 初発となる喪失体験からの喪失転移の様相2006

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      日本社会心理学会第45回大会論文集

      Pages: 580-581

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Journal Article] 喪失対象との継続的関係-形見の心的機能の検討を通して-2006

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      関西大学社会学部紀要 37巻2号(印刷中)

    • NAID

      120006393508

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730317
  • [Journal Article] 喪失対象との継続的関係-遺品や思い出の品の意味・機能の検討を通して-2005

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      日本グループ・ダイナミックス学会第52回大会発表論文集

      Pages: 162-163

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730317
  • [Journal Article] 喪失対象との縦続的関係:遺品や思い出の品の意味・機能の検討を通して2005

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      日本グループ・ダイナミックス学会第52回大会発表論文集

      Pages: 162-163

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730317
  • [Journal Article] 喪失対象との継続的関係形成プロセスの検討-修正版グラウンデッド・セオリー・アプローチによる定性的分析-2005

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Journal Title

      日本社会心理学会第46回大会論文集

      Pages: 410-411

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730317
  • [Presentation] カスタマーハラスメントの種類別対応方法に関する探索的検討:百貨店の販売員を対象とした質問紙調査より2023

    • Author(s)
      池内裕美・秋山隆
    • Organizer
      日本社会心理学会第64回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] カスタマーハラスメントの行動特性と適切な対応方略の検討:対人葛藤場面における葛藤解決方略の見地から2023

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第63回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] 誰が なぜ苦情・クレームを訴えるのか:スタマーハラスメントの実態把握と行為者の類型化の試み2021

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] 「お詫びの品」の贈呈は苦情対応に有効か:重量感と包装紙の色の違いが不満軽減に及ぼす影響2020

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] カスタマーハラスメント:悪質クレームの心理と社会的な背景2019

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      認定心理士の会(第1回関東 公開セミナー)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] 悪質クレームの現状と課題:より良き消費社会の実現に向けて2019

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本銅学会(第59回講演大会)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] カスタマー・ハラスメント:消費者過保護は何をもたらしたのか2019

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      産業・組織心理学会第135回 部門別研究会(消費者行動部門)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] 「カスハラ」って何?:苦情・クレーム問題を社会心理学的視点から考察する2019

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      第472回KSP(関西社会心理学研究会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] 福祉サービスにおける苦情対応の実態と感情労働の特性:感情的知性および主観的ストレスとの関係性に着目して2019

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] 研究者のメディア出演は是か非か?:情報提供を通して思うこと2019

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本心理学会第83回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03217
  • [Presentation] 法人営業における苦情・クレームの対処について2016

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      株式会社ジーエークロッシング研修会
    • Place of Presentation
      ジーエークロッシング会議室(兵庫)
    • Year and Date
      2016-02-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 苦情解決の現状と課題:モンスター化する利用者等と疲弊する対応者2016

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      社会福祉法人大阪府社会福祉協議会 平成27年度 福祉サービス苦情解決研修会
    • Place of Presentation
      薬業年金会館(大阪)
    • Year and Date
      2016-02-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 苦情コミュニケーションの現状と課題:モンスター化する消費者と疲弊する対応者2016

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      一般社団法人 北海道損害保険代理業協会『公開講座』
    • Place of Presentation
      ホテルライフォート札幌(北海道)
    • Year and Date
      2016-01-15
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 苦情対応の現状と課題:クレーマーの心理を探る!2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      トップ産業株式会社「商品開発と品質管理に関する勉強会」
    • Place of Presentation
      ホテル阪急インターナショナル(大阪)
    • Year and Date
      2015-09-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 苦情コミュニケーションの現状と課題:モンスター化する消費者と疲弊する対応者2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      パナソニック株式会社第3回消費者関連情報連絡会
    • Place of Presentation
      OBPパナソニックタワー 20N1会議室(大阪)
    • Year and Date
      2015-12-18
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] モンスター化する消費者たち:感情労働としての苦情対応2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      日本菓子BB協会主催講演会(関西会場)
    • Place of Presentation
      江崎記念館(大阪)
    • Year and Date
      2015-07-24
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 人はなぜモノを溜め込むのか(3):喪失体験とホーディングとの関連性の検討2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      日本グループ・ダイナミックス学会第62回大会
    • Place of Presentation
      奈良大学
    • Year and Date
      2015-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 衝動買いはなぜ起きるのか:ココロを動かす店舗のしかけ2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      追手門学院大学「心理学総合科目2」
    • Place of Presentation
      追手門学院大学2号館
    • Year and Date
      2015-12-09
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] サービス・マーケティングと顧客対応:感情労働者としての顧客対応に関する学問的視点とは?2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      美容室経営学研究会
    • Place of Presentation
      新大阪丸ビル別館 5F ( 5-2 号室)(大阪)
    • Year and Date
      2015-09-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] アニミズムがホーディング傾向に及ぼす影響:日米比較の観点から2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第56回大会
    • Place of Presentation
      東京女子大学
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] The Study of selective Attention on product choice and Discussion about Future Study of Shelf position2015

    • Author(s)
      Keisuke Hamamoto & Hiromi Ikeuchi
    • Organizer
      The 11th Conference of Asian Association of Social psychology
    • Place of Presentation
      Waterfront Hotel, Cebu City.(Philippines)
    • Year and Date
      2015-08-20
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] Psychology of Hoarding: From the Viewpoint of Animistic Thinking2015

    • Author(s)
      Hiromi Ikeuchi
    • Organizer
      The 11th Conference of Asian Association of Social psychology
    • Place of Presentation
      Waterfront Hotel, Cebu City.(Philippines)
    • Year and Date
      2015-08-20
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] CM 提示タイミングと番組の感情価がCM 評価に及ぼす影響2015

    • Author(s)
      田坂英恵・大薗博記・池内裕美
    • Organizer
      日本グループ・ダイナミックス学会第62回大会
    • Place of Presentation
      奈良大学
    • Year and Date
      2015-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] CM 提示タイミングと番組の感情価がCM 評価に及ぼす影響2015

    • Author(s)
      田坂英恵・池内裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第56回大会
    • Place of Presentation
      東京女子大学
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 人はなぜモノを溜め込むのか:ホーディングの実態と心理的背景2015

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      神戸学院大学学術講演会
    • Place of Presentation
      神戸学院大学
    • Year and Date
      2015-01-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] モノの死を悼む心:モノ供養にみるアニミズム的世界観2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      日本心理学会第73回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場(名古屋)
    • Year and Date
      2015-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 苦情コミュニケーションの現状と課題:苦情が起こる社会現象の構造とその対応について2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      UAゼンセン研究会
    • Place of Presentation
      新日本スーパーマーケット協会(東京)
    • Year and Date
      2015-10-21
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 消費者行動における「時間」を問い直す(企画)2015

    • Author(s)
      秋山学・池内裕美・前田洋光
    • Organizer
      日本社会心理学会第56回大会
    • Place of Presentation
      東京女子大学
    • Year and Date
      2015-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] モンスター化する消費者たち:感情労働としての苦情対応2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      日本菓子BB協会主催講演会(関東会場)
    • Place of Presentation
      森永プラザビル(東京)
    • Year and Date
      2015-07-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 苦情行動の心理学:モンスター化する消費者と疲弊する対応者2015

    • Author(s)
      池内 裕美
    • Organizer
      公益社団法人全国消費生活相談員協会(北海道支部)
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センター かでる2・7 1060会議室(北海道)
    • Year and Date
      2015-08-29
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] コレクターか、ホーダーか:収集行為と溜め込み行為における心理的相違点2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本グループ・ダイナミックス学会第61回大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2014-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 衝動買いはなぜ起きるのか:ココロを動かす店舗のしかけ2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      追手門学院大学「心理学総合科目2」
    • Place of Presentation
      追手門学院大学2号館
    • Year and Date
      2014-12-17
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] モンスター化する消費者たち:感情労働としての苦情対応2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      ACAP事例研究会
    • Place of Presentation
      江崎グリコ株式会社(大阪府)
    • Year and Date
      2014-10-16
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] ゴミか、タカラか。:ホーディング(溜め込み)の実態と心理的背景2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      KSP(関西社会心理学研究会)
    • Place of Presentation
      関西学院大学 大阪梅田キャンパス
    • Year and Date
      2014-05-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] モンスター化する消費者たち:感情労働としての苦情対応2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      福祉連携協議会2周年記念会
    • Place of Presentation
      フローラルイン姫路(兵庫県)
    • Year and Date
      2014-05-16
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 人はなぜモノを溜め込むのか:ホーディングの実態と心理的背景2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      奈良大学学術j講演会
    • Place of Presentation
      奈良大学
    • Year and Date
      2014-07-02
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] モンスター化する消費者たち:感情労働としての苦情対応2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      経営技術コンサルタント協会
    • Place of Presentation
      NLCセントラルビル5F(大阪府)
    • Year and Date
      2014-11-18
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 価値志向性の違いによる明示広告と暗示広告に対する評価の差異2014

    • Author(s)
      浜本圭介・谷口淳一・池内裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第55回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2014-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 溜め込み行為は何をもたらすのか:ホーディングによる心理・社会的諸問題2014

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第55回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2014-07-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] Psychology of the Memorial Service for Dolls: Why do the Japanese hesitate to throw away their cherished dolls?2007

    • Author(s)
      Hiromi Ikeuchi, & Naoka Maemura
    • Organizer
      The Seventh Conference of the Asian Association of Social Psychology
    • Place of Presentation
      The Pan Pacific Sutera Hotel (Malaysia)
    • Year and Date
      2007-07-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730393
  • [Presentation] 相談業務の現状と課題:訴える相談者と疲弊する対応者

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      株式会社近鉄ホテルシステムズ 研修会
    • Place of Presentation
      都ホテルニューアルカイック(阪神尼崎)(兵庫)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] なぜこの広告は嫌われるのか:広告苦情の類型化と広告表現の許容範囲

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      全国消費生活相談員協会交流会(関西支部)
    • Place of Presentation
      中之島公会堂
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 感情労働としての苦情対応が職務ストレスに及ぼす影響

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本グループ・ダイナミックス学会第59回大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 苦情コミュニケーションの現状と課題:望ましい企業体制と消費者像

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      第29回産業・組織心理学会大会公開シンポジウム(消費者と企業のより良い関係性の構築を目指して:社会心理学からの提言)
    • Place of Presentation
      京都橘大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 人はなぜモノを溜め込むのか:ホーディングの実態と心理的背景

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      S研(社会心理学研究会)
    • Place of Presentation
      筑波大学東京キャンパス
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 成功事例に学ぶ!マーケティングの基礎講座

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      株式会社近鉄ホテルシステムズ 研修会
    • Place of Presentation
      ウェスティン都ホテル京都
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 人はなぜモノを溜め込むのか2:ホーディング傾向尺度の再検討

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第54回大会
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 相談業務の現状と課題:モンスター化する相談者と疲弊する対応者

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      兵庫県司法書士会
    • Place of Presentation
      兵庫県司法書士会館
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 喪失からの獲得と死への意味づけとの関連

    • Author(s)
      樋口隆太郎・池内 裕美・富田 拓郎
    • Organizer
      日本心理学会第76回大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] モンスター化する消費者たち:感情労働としての苦情対応

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      社団法人全国消費生活相談員協会
    • Place of Presentation
      大阪市立エイジングセンター
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 消費者の視点から見たパッケージデザインの重要性

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      私立大学戦略的研究基盤形成支援事業「地域資源の高度利用を図るバイオリファイナリーの基盤形成とその実用化」キックオフセミナー
    • Place of Presentation
      グランフロント大阪
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 相談業務の現状と課題:訴える相談者と疲弊する対応者

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      全国消費生活相談員協会交流会(東北支部)
    • Place of Presentation
      戦災復興記念館
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] 人はなぜモノを溜め込むのか:アニミズム的思考がホーディングに及ぼす影響

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第53回大会
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] ゴミか、タカラか。:モノに支配される人々の病理

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      日本社会心理学会第54回大会
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • [Presentation] モンスター化する消費者たち:感情労働としての苦情対応

    • Author(s)
      池内裕美
    • Organizer
      はりま産学交流会
    • Place of Presentation
      姫路商工会議所(兵庫)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530801
  • 1.  HASHIMOTO Shoichi (60067684)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  MORIOKA Koji (50067716)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  NAKAZAWA Nobuhiko (40309208)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  ODA Yoshiko (80169317)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YASUTAKE Masataka (00284472)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SUGIMOTO Takashi (90319608)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi