• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NISHIZONO TEIKO  西薗 貞子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

西薗 貞子  ニシゾノ テイコ

Less
Researcher Number 50458014
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 奈良学園大学, 保健医療学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2024: 奈良学園大学, 保健医療学部, 教授
2017 – 2019: 梅花女子大学, 看護保健学部, 准教授
2012 – 2017: 大阪医科大学, 看護学部, 講師
2009: 奈良県立医科大学, 医学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology / Learning support system
Except Principal Investigator
Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related / Clinical nursing / Science education / Fundamental nursing
Keywords
Principal Investigator
IBL / 問題発見―問題解決力 / 関心・意欲 / 課題発見―計画立案-解決 / 基盤能力 / 看護実践能力 / 教育設計 / トランディション / 課題発見・課題解決 / 教育効果 … More / Inquiry-Based Learning / 意欲 / トランジション / 能力育成 / 行動力 / 思考力 / 評価指標 / 看護師能力 / プロフェッショナルコンピテンシー・リテラシー / 看護教育モデル / プロフェッショナルコンピテンシー / 問題発見・解決能力育成 / 到達度の可視化 / IBL教育 / 看護プロコンピテンシー / 基盤能力評価テスト / IBL教育プログラム / 問題発見・解決能力 / 能力の可視化・評価 / プロフェッショナル基盤能力 / アセスメントテスト開発 / 能力評価 / 看護プロフェッショナル・コンピテンシー / 能力獲得評価 / 能力育成プログラム / 看護コンピテンシー評価 / IBL教育モデル / 看護プロフェッショナル指標 / 能動的学習力育成 / IBL学習法 / 能動的学習力の育成 / アセスメント能力 / IBL学習方法 / 教育プログラム / 看護アセスメント能力 / 課題発見課題解決 … More
Except Principal Investigator
看護学実習 / 看護過程 / 看護教育 / 慢性閉塞性肺疾患(COPD) / 慢性呼吸器疾患患者 / 非がん性呼吸器疾患患者 / 予後予測 / 暗黙知 / エンドオブライフケア / 評価指標 / カリキュラム / PROG / 能力育成 / 看護社会人基礎力 / 実習カリキュラムの開発 / カリキュラムアセスメント / 実習カリキュラム / 看護実践力 / PROGテスト / 実習の客観的評価 / 教育設計 / リテラシー・コンピテンシー / 看護実践能力 / 教育方略 / 課題構造 / 学生の思考強化 / 指導方略 / 指導方法 / 指導ガイドライン / 学習課題 / 実習指導ガイドライン / 小児看護学実習 / 看護実践と理論の統合 / 実習指導 / 小児看護学 / 看護理論 / 問題解決思考 / アクティブインタビュー / IBL / シラバス / わかりにくさ / 文化的歴史的コンテクスト / 米国看護理論 / 看護の世俗化 / インタビュー / 看護理論用語 / 看護アセスメント / 看護の職業化 / 米国看護学用語 / 論証的思考 / IBL学習法 / 意思決定 / シミュレーション教育 / 診断仮説 / 特定行為研修 / Inquiry-based learning / 看護学 / 看護診断 / case-based learning / inquiry-based learning / 医学教育 / 医療者教育 / 臨床推論 / 支援プログラム / 自己管理 / レシピエント / 生体肝臓移植 / 移植看護 / セルフケア / 徒手リンパマッサージ / 続発性リンパ浮腫 / リンパマッサージ / リンパ浮腫 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (84 results)
  • Co-Researchers

    (29 People)
  •  看護人材の円滑なトランジションを促す大学教育~新人教育の抜本的な改革と体系化Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西薗 貞子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Naragakuen University
  •  エンドオブライフケアに携わる看護師の 暗黙知に基づく臨死期の予測

    • Principal Investigator
      小林 由里
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
    • Research Institution
      Naragakuen University
  •  Development of Nursing Practice Curriculum Based on Assessment Indicators of Nursing Practice Competence

    • Principal Investigator
      EGAWA TAKAKO
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
    • Research Institution
      Kansai University of Nursing and Health
  •  Clarification of task structure and development of educational strategies to foster thinking skills in students' practicing pediatric nursing.

    • Principal Investigator
      TOMARI YUKO
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
    • Research Institution
      Kansai University of Social Welfare
      Osaka Medical College
  •  Development of Inquiry Based Learning Approaches to Activate the Nursing Process as Nursing Literacy Education

    • Principal Investigator
      Aoyama Michiyo
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shijonawate Gakuen University
      Baika Women's University
      Nara Medical University
  •  Development of Basic Ability Index for Nursing.Designing an Improved Inquiry-Based Learning Model for Professional EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nishizono Teiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Baika Women's University
      Osaka Medical College
  •  Conceptual reorganization of clinical reasoning education in nursing area and development of improved educational programme

    • Principal Investigator
      Onishi Hirotaka
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Fundamental nursing
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  The developed of educational program to develop practical assessment using the IBL methodPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIZONO TEIKO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Osaka Medical College
  •  The development of self-management support program software after discharge of the recipient who received the living-donor liver transplant

    • Principal Investigator
      AKAZAWA CHIHARU
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Clinical nursing
    • Research Institution
      Osaka Medical College
      Kyoto University
  •  The objective of this study was to develop a self-administered lymphatic massage technique that can be continually used to improve secondary lymphedema.

    • Principal Investigator
      AKAZAWA Chiharu
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Clinical nursing
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小児看護学実習指導ガイドライン 考える学生を育てるコツ2023

    • Author(s)
      泊祐子 大西文子 竹村淳子 岡田摩理 西薗貞子 倉橋里香
    • Total Pages
      140
    • Publisher
      文芸社
    • ISBN
      9784286239521
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K10262
  • [Journal Article] 看護師の暗黙知に基づく看取りケアへの移行を判断する予後予測指標の開発-非がん性呼吸器疾患患者に焦点をあてて-2024

    • Author(s)
      小林由里,小笠原知枝,平松幸子,河合まゆみ,西薗貞子
    • Journal Title

      日本看護診断学会「看護診断」

      Volume: 29

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K10622
  • [Journal Article] 看護師の暗黙知に基づく看取りケアへの移行を判断する予後予測指標の開発 -非がん性呼吸器疾患患者に焦点をあてて-2024

    • Author(s)
      小林 由里 , 小笠原 知枝 , 河合 まゆみ , 西薗 貞子
    • Journal Title

      日本看護診断学会誌(看護診断) 29巻1号

      Volume: 29 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Journal Article] PROGテストを用いた看護師の能力の特徴と成長2023

    • Author(s)
      西薗貞子、箕浦洋子、勝井伸子
    • Journal Title

      日本医療行動科学研究 Vol.10

      Volume: 10 Pages: 79-87

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Journal Article] 言語化と委嘱―看護部長-臨床看護師に求められる能力の構成要素-2023

    • Author(s)
      西薗貞子、箕浦洋子、勝井伸子
    • Journal Title

      奈良学園大学紀要

      Volume: 15 Pages: 145-154

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Journal Article] 学生が主体的にデザインする実習 : 統合実習の試み2022

    • Author(s)
      西薗 貞子,勝井 伸子,箕浦 洋子,橋口 智子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 18 Pages: 43-51

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Journal Article] アメリカ看護由来の用語のわかりにくさの解明:看護師インタビュー調査2022

    • Author(s)
      勝井伸子、青山美智代、西薗貞子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 18 Pages: 61-69

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Journal Article] 学生が主体的にデザイン実習する:統合実習の試み2022

    • Author(s)
      西薗貞子,勝井伸子,箕浦洋子,橋口智子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 18 Pages: 43-51

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Journal Article] 看護師の暗黙知による予後予測に関する文献検討2022

    • Author(s)
      小林由里,小笠原知枝,西薗貞子,平松幸子,河合まゆみ,兒玉 拓
    • Journal Title

      医療福祉情報行動科学研究

      Volume: 11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K10622
  • [Journal Article] IBL アセスメント教育プログラムによる課題発見力開発2022

    • Author(s)
      西薗貞子,勝井伸子,箕浦洋子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 18 Pages: 70-77

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Journal Article] アメリカ看護理論周辺用語のわかりにくさの解明(2):看護師インタビュー調査2022

    • Author(s)
      勝井伸子 青山美智代 西薗貞子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 18

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] Inquiry- Based Learning(IBL)アセスメント教育プログラムによる課題発見力開発2022

    • Author(s)
      西薗貞子、勝井伸子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 18 Pages: 70-77

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Journal Article] 看護の高等教育化への歩みとアクティブラーニング展開の要請2021

    • Author(s)
      西薗貞子、勝井伸子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 17 Pages: 48-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Journal Article] 看護過程の授業はどう展開されているか(2) : 看護大学シラバス分析2021

    • Author(s)
      青山美智代、勝井伸子、西薗貞子
    • Journal Title

      梅花女子大学看護保健学部紀要

      Volume: 11 Pages: 1-10

    • NAID

      120006994833

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Journal Article] 看護教育の幸徳教育化への歩みと課題としてのアクティブラーニング2021

    • Author(s)
      西薗貞子 勝井伸子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 4 Pages: 62-69

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Journal Article] 看護過程の授業はどう展開されているか(2)―看護大学シラバス分析―2021

    • Author(s)
      青山美智代、勝井伸子、西薗貞子
    • Journal Title

      梅花女子大学看護学部紀要

      Volume: 11 Pages: 1-10

    • NAID

      120006994833

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] 看護教育における知識の構築ーIBLの基盤となる考え方ー2021

    • Author(s)
      勝井伸子、西薗貞子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 17

    • NAID

      40022771992

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] 看護教育の高等教育化へのあゆみと課題としてのアクティブラーニング2021

    • Author(s)
      西薗貞子、勝井伸子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護研究ジャーナル

      Volume: 17

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] 看護教育における知識の構築-IBLの思想的基盤(1)2019

    • Author(s)
      勝井伸子 西薗貞子
    • Journal Title

      日本医療教授システム学会誌

      Volume: 印刷中

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] 看護過程の授業はどう展開されているか(1)2019

    • Author(s)
      青山美智代 勝井伸子 西薗貞子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護学科紀要

      Volume: 15

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] 看護の高等教育化への歩みとアクティブラーニング展開の要請2019

    • Author(s)
      西薗貞子、勝井伸子
    • Journal Title

      日本医療教授システム学会

      Volume: 投稿中

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Journal Article] 論文タイトル:看護教育における知識の構築―IBLの思想的基盤(1)2019

    • Author(s)
      勝井伸子,西薗貞子
    • Journal Title

      日本医療教授システム学会

      Volume: 投稿中

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Journal Article] 看護アセスメント教育におけるInquiry Based Learningの学習効果2018

    • Author(s)
      青山美智代 西薗貞子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護学科紀要

      Volume: 14

    • NAID

      120006524471

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] ・CHARACTERISTICS OF NURSING PRACTICAL FUNDAMENTAL CAPABILITIES (LITERACY AND COMPETENCY) BY FUNDAMENTAL EDUCATION AND ACQUIRED QUALIFICATION OF NURSES2018

    • Author(s)
      Teiko Nishizono
    • Journal Title

      NTED2018 Proceedings

      Volume: 19 Pages: 6576-6581

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Journal Article] ・看護アセスメント教育におけるInquiry Based Learningの学習効果2018

    • Author(s)
      青山美智代,西薗貞子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学医学部看護学科紀要

      Volume: Vol.14 Pages: 75-82

    • NAID

      120006524471

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Journal Article] CHARACTERISTICS OF NURSING PRACTICAL FUNDAMENTAL CAPABILITIES (LITERACY AND COMPETENCY) BY FUNDAMENTAL EDUCATION AND ACQUIRED QUALIFICATION OF NURSES2018

    • Author(s)
      Teiko Nishizono
    • Journal Title

      INTED2018 Proceedings

      Volume: - Pages: 6576-6581

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] IBL(Inquiry Based Learning)が高める思考・論証能力の多面的評価2018

    • Author(s)
      西薗貞子 青山美智代
    • Journal Title

      奈良県立医科大学看護学科紀要

      Volume: 14

    • NAID

      120006524472

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Journal Article] ・IBL(Inquiry Based Learning)が高める思考・論証能力の多面的評価2018

    • Author(s)
      西薗貞子,青山美智代
    • Journal Title

      奈良県立医科大学医学部看護学科紀要

      Volume: Vol.14 Pages: 75-82

    • NAID

      120006524472

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Journal Article] 看護アセスメント教育におけるInquiry Based Learningの学習効果2018

    • Author(s)
      青山美智代,西薗貞子
    • Journal Title

      奈良県立医科大学医学部看護学科紀要

      Volume: -

    • NAID

      120006524471

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Journal Article] IBL(Inquiry Based Learning)が高める思考・論証能力の多面的評価2018

    • Author(s)
      西薗貞子,青山美智代
    • Journal Title

      奈良県立医科大学医学部看護学科紀要

      Volume: -

    • NAID

      120006524472

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Journal Article] CHARACTERISTICS OF NURSING PRACTICAL FUNDAMENTAL CAPABILITIES (LITERACY AND COMPETENCY) BY FUNDAMENTAL EDUCATION AND ACQUIRED QUALIFICATION OF NURSES2018

    • Author(s)
      Teiko Nishizono,Yoko Minoura
    • Journal Title

      Proceedings of INTED2018 Conference

      Volume: - Pages: 6576-6581

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Journal Article] 6.看護基礎教育における臨床判断力育成をめざした周手術期看護のシナリオ型シミュレーション演習の効果の検討2015

    • Author(s)
      山内栄子,西薗貞子
    • Journal Title

      大阪医科大学看護研究雑誌

      Volume: 第5巻 Pages: 76-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Journal Article] 看護基礎教育における臨床判断力育成をめざした周手術期看護のシナリオ型シミュレーション演習の効果の検討2015

    • Author(s)
      山内栄子 西薗貞子
    • Journal Title

      大阪医科大学看護研究雑誌

      Volume: 第5巻 Pages: 76-86

    • NAID

      40020395536

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Journal Article] Self-Management of Infection Control Behavior of Adult Recipients of Living-Donor Liver Transplantation Within 5 Years After Transplantation2014

    • Author(s)
      Arakawa C, Teraguchi S, Nishizono T,Yamamoto M, Akazawa C
    • Journal Title

      Transplantation proceedings

      Volume: 46 Pages: 838-840

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] Research on Competency of Nurses: A Comparison with Workforce Competency2023

    • Author(s)
      Teiko Nishizono 、Yoko Minoura
    • Organizer
      EDULEARN2023 15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Presentation] 看護学実習をどうデザインするか-課題と展望-2023

    • Author(s)
      西薗貞子,江川隆子,赤澤千春,箕浦洋子
    • Organizer
      日本看護学教育学会 第33回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Presentation] 看護学実習で獲得する能力と教育設計の検討2022

    • Author(s)
      西薗貞子、江川隆子、箕浦洋子、赤澤千春
    • Organizer
      日本看護研究学会第48回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Presentation] アメリカ看護由来の用語の理解と使用をめぐる問題2022

    • Author(s)
      西薗貞子、勝井伸子、青山美智代
    • Organizer
      第42回日本看護科学学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22329
  • [Presentation] Prognosis Prediction at One Month Before Death Based on Nurses’ Assumed Tacit Knowledge: Qualitative Inductive Research Based on Systematic Review2022

    • Author(s)
      Yuri Kobayashi, Chie Ogasawara, Mayumi Kawai, Sachiko Hiramatsu, Teiko Nishizono, Yasumi Harikane
    • Organizer
      The 25th East Asia Forum of Nursing Scholars (EAFONS) Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K10622
  • [Presentation] 看護学実習で獲得する看護実践能力と教育設計の検討 ~実習前後のPROGの縦横断的調査による獲得能力の分析から~2022

    • Author(s)
      西薗貞子,江川隆子,赤澤千春,箕浦洋子
    • Organizer
      第48回日本看護研究学会学術集会(愛媛)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Presentation] IBL(Inquiry-Based Learning)教育プログラムの導入による課題発見力の育成 看護師の基礎力測定指標(PROG)による評価2021

    • Author(s)
      西薗貞子,箕浦洋子,三浦智恵
    • Organizer
      看護管理学会 第25回日本看護管理学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Presentation] Fundamental Competencies for Professional Nurses:Qualitative Analysis of Interviews with Nursing Directors2020

    • Author(s)
      Teiko Nishizono 、Yoko Minoura
    • Organizer
      ICERI2020 13th annual International Conference of Education, Research and Innovation
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Presentation] 小児看護学実習において教員が捉えた学習課題の構造2020

    • Author(s)
      泊 祐子、大西文子、岡田摩理、竹村淳子、西薗貞子、倉橋理香
    • Organizer
      日本看護学教育学学会第30回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K10262
  • [Presentation] 小児看護学実習における学生の学習課題の構造2020

    • Author(s)
      泊祐子、大西 文子、竹村 淳子、西薗 貞子、岡田 摩理、川島 美保
    • Organizer
      日本看護学教育学学会第30回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K10262
  • [Presentation] 子どもとの少ない体験を最大限に活かす小児看護学実習の展開方法2020

    • Author(s)
      泊 祐子、大西文子、岡田摩理、竹村淳子、西薗貞子、倉橋理香、川島美保
    • Organizer
      日本看護学教育学学会第30回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K10262
  • [Presentation] 限られた場で小児看護学実習を効果的に行う実習計画と到達目標の設定 - 課題と対策の検討-2019

    • Author(s)
      泊 祐子、大西 文子、竹村 淳子、西薗 貞子、岡田 摩理、川島 美保
    • Organizer
      日本看護科学学会第30回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K10262
  • [Presentation] 看護学実習後における社会人基礎力の特徴2019

    • Author(s)
      西薗貞子 、江川隆子、 赤澤千春
    • Organizer
      日本医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Presentation] 「IBL教育プログラム導入による中堅看護師の看護実践力の特徴2019

    • Author(s)
      箕浦洋子、西薗貞子、吉見絵美子
    • Organizer
      看護管理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] Competency characteristics acquired by mid-level nurses2019

    • Author(s)
      Teiko Nishizono
    • Organizer
      IAFOR2019 Tokyo
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Presentation] ・Competency characteristics acquired by mid-level nurses2019

    • Author(s)
      Teiko Nishizono
    • Organizer
      IAFOR
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 主体的な学びの好循環を生み出す教育の仕掛け― ―基盤教育と卒後教育におけるIBL教育プログラムでの展開―2019

    • Author(s)
      西薗貞子、箕浦洋子、江川隆子
    • Organizer
      日本看護研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 看護学実習前後に変化する社会人基礎力(看護実践能力)の特徴2019

    • Author(s)
      西薗貞子 、江川隆子、 赤澤千春
    • Organizer
      日本看護研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Presentation] 急性期病院における「考える力」の育成を目指したIBL教育の実践2019

    • Author(s)
      吉見絵美子、西薗貞子、箕浦洋子
    • Organizer
      看護管理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 看護学実習前後での看護実践能力テストのコンピテンシー数値が大きく変化した学生のインタビュー調査 ~対課題基礎力~2019

    • Author(s)
      赤澤千春、江川隆子、箕浦洋子、西薗貞子
    • Organizer
      日本看護研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Presentation] Characteristics of the abilities of nurses and general members of society in the evaluation of basic skills in society.2019

    • Author(s)
      Teiko Nishizono,Yoko Minoura,Takako Egawa
    • Organizer
      The 6th International Nursing Research Conference of World Academy of Nursing Science
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K10843
  • [Presentation] 看護学実習後における社会人基礎力(看護実践能力)の特徴2019

    • Author(s)
      西薗貞子
    • Organizer
      医学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 大学における基盤教育と卒後継続教育の連携促進を目指した能力評価の共有~汎用性の高い「社会人基礎力評価」調査結果からの意見交換~2018

    • Author(s)
      西薗貞子,江川隆子,箕浦洋子,赤澤千春,日隈ふみ子,青山美智代
    • Organizer
      第28回日本看護学教育学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Presentation] 看護に必要な推論―論証能力とIBL学習法の活用2018

    • Author(s)
      西薗貞子
    • Organizer
      第10回 日本医療教授システム学会総会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] ・中堅看護師(ラダーⅢ)のPROG(社会人基礎力測定尺度)評価から 継続教育の課題を考える2018

    • Author(s)
      西薗貞子,箕浦洋子,江川隆子
    • Organizer
      看護管理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] ・大学における基盤教育と卒後継続教育の連携促進を目指した能力評価の共有 ~汎用性の高い「社会人基礎力評価」調査結果からの意見交換2018

    • Author(s)
      西薗貞子,江川隆子,箕浦洋子
    • Organizer
      看護教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 中堅看護師(ラダーⅢ)のPROG(社会人基礎力測定尺度)評価から 継続教育の課題を考える2018

    • Author(s)
      西薗貞子,箕浦洋子,赤澤千春,日隈ふみ子,江川隆子,青山美智代
    • Organizer
      第22回日本看護管理学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01040
  • [Presentation] 看護基盤能力の評価指標開発に向けて ~看護管理者が育成したい看護師像とは~2017

    • Author(s)
      箕浦洋子,西薗貞子,江川隆子,赤澤千春,日隈ふみ子
    • Organizer
      第21回日本看護管理学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 救急部門に所属する看護師(CN,CNS,RN)の行動特性と役割認識2017

    • Author(s)
      松田みなみ 西薗貞子
    • Organizer
      第7回日本看護評価学会学術集会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2017-03-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] T.Examination of effects of acquisition of basic career skills resulting from IBL2017

    • Author(s)
      Teiko Nishizono
    • Organizer
      The 20th EAFONS
    • Place of Presentation
      Hong Kong
    • Year and Date
      2017-03-09
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] IBL学習活用による課題発見・課題解決への推論‐論証の特徴2016

    • Author(s)
      西薗貞子,青山美智代
    • Organizer
      日本看護研究学会 第42回学術集会
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Presentation] 「看護学士課程の探究型学習(IBL)による不確定情報の下での対象理解の特徴」2016

    • Author(s)
      青山美智代 西薗貞子
    • Organizer
      日本看護学教育学会 第26回学術集会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2016-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 「IBL学習による看護実践基盤能力(リテラシー,コンピテンシー)獲得の特徴」2016

    • Author(s)
      西薗貞子
    • Organizer
      日本キャリア教育学会第39回研究大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2016-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 「IBL学習活用による課題発見・課題解決への推論‐論証の特徴」2016

    • Author(s)
      西薗貞子
    • Organizer
      日本看護研究学会 第42回学術集会
    • Place of Presentation
      (つくば)
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03088
  • [Presentation] 看護学教育におけるIBL(inquiry based learning)導入による学習者の思考活性の状2016

    • Author(s)
      青山美智代,西薗 貞子
    • Organizer
      日本看護学教育学会第26回学術集会
    • Place of Presentation
      京王プラザホテル
    • Year and Date
      2016-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Presentation] Years-Since-Transplant and Quality of Life for Living-Donor2015

    • Author(s)
      Sayoko Teraguchi, Chiharu Akazawa, Chitose Arakawa,Teiko Nishizono
    • Organizer
      The 14th Congress of the Asian Society of Transplantation
    • Place of Presentation
      Singpore
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] The current situation of self-management of recipient's received transplants more than aveyears ago2015

    • Author(s)
      Teiko Nishizono, Chiharu Akazawa, Sayoko Teraguchi, Chitose Arakawa
    • Organizer
      The 14th Congress of the Asian Society of Transplantation
    • Place of Presentation
      Singpore
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] 1.University Students Majoring in Nursing and the Relationship between Occupational2015

    • Author(s)
      T. Nishizono
    • Organizer
      The 2015 IAEVG International Conference,2015.
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場
    • Year and Date
      2015-09-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Presentation] How living-donor liver transplantat recipient's self-management behavior is affected by number of years since transplatation2015

    • Author(s)
      Chiharu Akazawa,Sayoko Teraguchi, Teiko Nishizono, Chitose Arakawa, Masae Yamamoto
    • Organizer
      The 14th Congress of the Asian Society of Transplantation
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] 堅看護師のキャリア形成に対する現状評価ならびにラダー研修によるキャリア開発能力獲得の現状2015

    • Author(s)
      池谷友希,西薗貞子
    • Organizer
      看護研究学会 近畿・北陸地方会学術集会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2015-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Presentation] Consideration on the effect of IBL learning method using a nursing student Version Factor Structure of Japanese Version SDLRS2013

    • Author(s)
      西薗貞子
    • Organizer
      24th International Nursing Research Congress(Czech)
    • Place of Presentation
      Czech Prague
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Presentation] Facts on Dietary Self-Management of adult recipients of living donor liver transplantation within 5 years after transplantation2013

    • Author(s)
      Nishizono T,Yamamoto M, Akazawa C, Arakawa C, Teraguchi S
    • Organizer
      The 13th Congress of the Asian Socity of Transplantation
    • Place of Presentation
      京都
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] Self-management of Infection Control Behavior of adult recipients of living donor liver transplantation within 5 years after transplantation2013

    • Author(s)
      Arakawa C, Teraguchi S, Nishizono T,Yamamoto M, Akazawa C
    • Organizer
      The 13th Congress of the Asian Socity of Transplantation
    • Place of Presentation
      京都
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] nvestigation of self-management adult recipients for less than 5 years after they underwent living donor liver transplantation(LDLT)―medication-2013

    • Author(s)
      Akazawa C, Arakawa C, Teraguchi S, Nishizono T,Yamamoto M
    • Organizer
      The 13th Congress of the Asian Socity of Transplantation
    • Place of Presentation
      京都
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] The state of consciousness with regard to work of adult recipients of living donor liver transplantation five years after the operation2013

    • Author(s)
      Teraguchi, Nishizono T,Yamamoto M,Akazawa C, Arakawa C,
    • Organizer
      The 13th Congress of the Asian Socity of Transplantation
    • Place of Presentation
      京都
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] Investigation of self-management adult recipients for less than 5 years after they underwent living donor liver transplantation(LDLT) ― activity ―2013

    • Author(s)
      Yamamoto M, Akazawa C, Arakawa C,Teraguchi S, Nishizono T
    • Organizer
      The 13th Congress of the Asian Socity of Transplantation
    • Place of Presentation
      京都
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] 学生の発想力を引き出す効果的な事例の作成について- IBL学習における事例作成と効果の検証の取り組み-

    • Author(s)
      西薗貞子、赤澤千春
    • Organizer
      日本看護教育学会
    • Place of Presentation
      仙台市国際センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Presentation] Study of self-management behavior of the recipients surviving for five years after liver transplant

    • Author(s)
      T.Nishizono,C.Akazawa,S.Teraguchi,C.Arakawa
    • Organizer
      International Socity of Befavioral Medicine
    • Place of Presentation
      オランダ
    • Year and Date
      2014-08-20 – 2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24659987
  • [Presentation] 「自分から進んで、問題を発見する」IBL学習方法の仕組みと仕掛け

    • Author(s)
      西薗貞子、赤澤千春
    • Organizer
      日本看護科学学会第33回学術集会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • [Presentation] University Students Majoring in Nursing and the Relationship between Occupational Career Readiness and Self-Directed Learning Readiness through Progression into Higher Grade-Levels.

    • Author(s)
      TEIKO NISHIZONO
    • Organizer
      International Association for Educational and Vocational Guidance
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場
    • Year and Date
      2015-09-18 – 2015-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330423
  • 1.  AKAZAWA Chiharu (70324689)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 2.  Aoyama Michiyo (80264828)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 3.  MIZOKAMI Shinichi (00283656)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  ONISHI Hirotaka (90401314)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  EGAWA TAKAKO (40193990)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 6.  箕浦 洋子 (20650071)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 7.  ARAKAWA Chitose (10212614)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 8.  YAMAMOTO Masae (70611599)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 9.  勝井 伸子 (90290436)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 10.  小林 由里 (30826813)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 11.  FUKUDA Risa (40534938)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  INAMOTO Takashi (10135577)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  TERAGICHI Sayoko (30434674)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 14.  SOEDA Etsuko (70310414)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  UEMOTO Shinji (40252449)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  HAYASHI Yuko (50284120)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  TOMARI YUKO (60197910)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 18.  任 和子 (40243084)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  大西 文子 (00121434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 20.  竹村 淳子 (00594269)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 21.  岡田 摩理 (20745583)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 22.  川島 美保 (90380328)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 23.  倉橋 理香 (80850635)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 24.  神道 那実 (90434638)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  日隈 ふみ子 (60189800)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  神谷 千鶴 (80361236)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  小笠原 知枝 (90152363)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 28.  播金 ヤスミ (10810640)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  KITANO Ayaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi