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MIURA Toshihiko  三浦 俊彦

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三浦 俊彦  ミウラ トシヒコ

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Researcher Number 60190592
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Affiliation (Current) 2025: 中央大学, 商学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 中央大学, 商学部, 教授
2014 – 2023: 中央大学, 商学部, 教授
2005 – 2007: 中央大学, 商学部, 教授
1994: 中央大学, 商学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce / Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 80020:Tourism studies-related / Tourism Studies / Business administration
Keywords
Principal Investigator
グローバル・ブランド / グローバル・マーケティング / ブランド戦略 / COO(原産国)効果 / カルチャー・コンピタンス / 消費文化 / 文化 / 商学 / エピソード記憶 / コンテクスト … More / ブランド / 知識 / 関与 / 製品類型 / 消費者行動 / マーケティング … More
Except Principal Investigator
ツーリズム / コンテンツ・ツーリズム / 消費者行動 / マーケティング / クールジャパン / 観光 / ジャパニーズ・ポップカルチャー・イベント / イベント / ジャパニーズ・ポップカルチャー / メガマーケティング / 消費者主導型市場形成 / ジャパニーズ・ポップカルチャー イベント / 理論構築 / 文化資源 / 普及 / ジャパンエキスポ / 集散地 / コンテンツ / コンテンツツーリズム / layered nature of governanc / innovation mix / governance structure / universitv-based-startuns / regional innovation / industrial accumulation / industrial cluster / Upper-Rhein district / 越境地域連合 / スタートアップス / バイオベンチャー / バイオテクノロジー / 政府のイノベーション / イノベーション / 企業集団 / 企業境界 / ガバナンスの重層性 / イノベーションミックス / ガバナンス構造 / 大学発ベンチャー / 地域イノベーション / 産業集積 / 産業クラスター / ライン河上流地域 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (49 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  デジタル・マーケティングの概念整理とグローバル展開への基礎研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      三浦 俊彦
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Conceptualization of culture competence branding and basic research for global expansionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Miura Toshihiko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events

    • Principal Investigator
      Kawamata Keiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 80020:Tourism studies-related
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Fundamental Research on Concept Arrangement and Methodology for Episodic Branding in the age of GlobalizationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Miura Toshihiko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Chuo University
  •  The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events

    • Principal Investigator
      Kawamata Keiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Tourism Studies
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
      Asia University
  •  Fundamental Research on Concept Arrangement and Methodology about Context Branding in the age of GlobalizationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIURA Toshihiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Fading bundaries of the firm and governance structure of industrial group and industrial duster

    • Principal Investigator
      TANZAWA Yasuharu
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Chuo University
  •  製品類型別・標的消費者類型別マーケティング戦略研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      三浦 俊彦
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Chuo University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2008 2007 2006 2005

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 文化を競争力とするマーケティング2020

    • Author(s)
      KMS研究会,齊藤 通貴,三浦 俊彦
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      9784502335716
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Book] グローバル・マーケティング戦略2017

    • Author(s)
      三浦 俊彦、丸谷 雄一郎、犬飼 知徳
    • Total Pages
      330
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641220874
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01964
  • [Book] 小売&サービス業のフォーマットデザイン2016

    • Author(s)
      原田 保, 三浦 俊彦〔編著〕
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      同文舘出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01964
  • [Journal Article] 情緒的価値(非機能的価値)創造のブランド戦略 -理論と事例-2023

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 第64巻 Pages: 157-193

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01969
  • [Journal Article] JPC(ジャパニーズ・ポップカルチャー)の文化マーケティング戦略 -戦略の特徴とマーケティング研究における革新性-2022

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 第63巻 Pages: 61-81

    • NAID

      120007187288

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01969
  • [Journal Article] 日本的消費者行動・日本的企業行動の特徴と歴史的源流 -個人の強さと組織の弱さ-2021

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      企業研究

      Volume: 第38号 Pages: 3-24

    • NAID

      120007192805

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01969
  • [Journal Article] The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Event: Case of World Cosplay Summit (Nagoya, Japan)2020

    • Author(s)
      川又啓子,田嶋規雄,三浦俊彦
    • Journal Title

      Proceedings: the EURAM conference 2020

      Volume: -

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Journal Article] カルチャー・コンピタンス・ブランディング -文化を競争力とするグローバル・ブランド戦略-2020

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 61 Pages: 447-480

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04004
  • [Journal Article] マンガ・アニメの消費者行動 : コンサマトリーで,優劣の客観的判断基準がない製品の消費者行動分析2020

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      三田商学研究

      Volume: 63-4 Pages: 165-181

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Journal Article] 文化とマーケティング2020

    • Author(s)
      川又啓子,田嶋規雄,三浦俊彦,中川正悦郎
    • Journal Title

      青山総合文化政策学

      Volume: 11 Pages: 81-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Journal Article] マンガ・アニメの消費者行動 -コンサマトリーで、優劣の客観的判断基準がない製品の消費者行動分析-2020

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      三田商学研究

      Volume: 63巻第4号 Pages: 165-181

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01969
  • [Journal Article] エピソード・ブランディングにおける自己/他者エピソード -概念の理論的検討とインターネット調査分析-2019

    • Author(s)
      三浦俊彦・江戸克栄・落原大治
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 60 Pages: 197-219

    • NAID

      40021855204

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04004
  • [Journal Article] The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events: Case of the World Cosplay Summit, Nagoya Japan2019

    • Author(s)
      川又啓子,田嶋規雄,三浦俊彦,中川正悦郎
    • Journal Title

      Proceedings: cfest>NEW CHALLENGES IN THE DIGITAL AGE?

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Journal Article] エピソード・ブランディングの概念規定と戦略枠組み -エピソード記憶の特性を生かしたブランド戦略-2018

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 59 Pages: 513-538

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04004
  • [Journal Article] 地域のコンテクストと製品の感情型属性 -日星尼泰4カ国消費者調査からグローバル・ブランド戦略への示唆-2017

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 58 Pages: 435-464

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380573
  • [Journal Article] Some Preliminary Notes on the Evolution and Development Process of Japanese Pop Culture Events2017

    • Author(s)
      川又 啓子, 田嶋 規雄, 黒岩 健一郎, 三浦 俊彦
    • Journal Title

      青山総合文化政策学

      Volume: 9 (2) Pages: 73-94

    • NAID

      120006395551

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01964
  • [Journal Article] コンテクスト・ブランディングのグローバル展開 -国を越えてのライフスタイルと世界観の提示-2015

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 56 Pages: 115-158

    • NAID

      110009986845

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380573
  • [Journal Article] Norm Filter Theory -The Mechanism of a Consumer Behavio in Japan-based on the result of consumer behavior investigation of Japan and China2008

    • Author(s)
      Miura, T
    • Journal Title

      Nikkei advertising research institute report Nikkei advertising research institute No. 237

      Pages: 17-23

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] 「規範フィルター論:日本の消費者行動のメカニズムの-日中消費者行動調査の結果を踏まえて」2008

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      『目経広告研究所報』日経広告研究所 237号

      Pages: 17-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] 規範フィルター論:日本の消費者行動のメカニズム-日中消費者行動調査の結果を踏まえて-2008

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      『日経広告研究所報』日経広告研究所 237号

      Pages: 17-23

    • NAID

      40015848387

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] 「コンテンツと関係性の革新-スロースタイルマーケティングの体系」2007

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      『スロースタイル-生活デザインとポストマスマーケティング』(原田 保・三浦 俊彦編著)

      Pages: 257-289

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] The Model Design of Slow Style Marketing2007

    • Author(s)
      Miura, T
    • Journal Title

      Management ConsultingDoyukan 53 volumes

      Pages: 20-25

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] Innovation of contents and relationship2007

    • Author(s)
      Miura, T
    • Journal Title

      Slow style - Life Design and Post Mass Marketing(Harada, T. and Miura, T. ed)

      Pages: 257-289

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] コンテンツと関係性の革新-スロースタイルマーケティングの体系2007

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      『スロースタイル-生活デザインとポストマスマーケティング』(原田保、三浦俊彦編著)

      Pages: 257-289

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] クラスター戦略と地域ブランド2006

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      『中国における企業組織のダイナミクス』中央大学出版部, 丹沢安治編著

      Pages: 21-45

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] スロースタイルマーケティングのモデルデザイン-コンテンツと関係性の革新-2006

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      『企業診断』(同友館) 53巻

      Pages: 20-25

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] The Current Modern Marketing, and the Concept of Service Marketing2006

    • Author(s)
      Miura, T
    • Journal Title

      Service Marketing of a Regional Financial Institution Hiroshi Sumiya edt. Kindai-Sales-Publishing

      Pages: 261-297

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] スロースタイルマーケティングのモデルデザイン-コンテンツと関係性の革新-2006

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      企業診断(同友館) 53巻

      Pages: 20-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] A Cluster Strategy and a Regional Brand2006

    • Author(s)
      Miura, T
    • Journal Title

      Dynamics of a Business Enterprise in China Chuo University Press Edited Tanzawa, Y

      Pages: 21-45

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] スロースタイル・マーケティング-消費者の変化とクレジットカード会社の戦略対応-2006

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      クレジット研究(日本クレジット産業協会クレジット研究所) 36(印刷中)

    • NAID

      40007314919

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] 現代マーケティングの潮流とサービス・マーケティングの概念2006

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      『地域金融機関のサービス・マーケティング』住谷宏編著, 近代セールス社

      Pages: 261-297

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] 現代マーケティングの潮流とサービス・マーケティングの概念2006

    • Author(s)
      三浦 俊彦
    • Journal Title

      地域金融機関のサービス・マーケティング(住谷宏編著) 補論(3)

      Pages: 261-297

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Journal Article] ロジスティクスブランドのコンピタンス構築2005

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Journal Title

      コンテクストイノベーション(原田保編著)

      Pages: 177-203

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530300
  • [Presentation] Conceptualization of the COO images as a Key Component of Cultural Values: An Empirical Study of Product incidental services effects on High-Quality Images2024

    • Author(s)
      Katsue Edo, Shinya Watanuki, Toshihiko Miura
    • Organizer
      2024 AMA Winter Academic Conference at Tampa
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01969
  • [Presentation] The Process of Development and The Evolution of Japanese Pop Culture Event: Case of World Cosplay Summit (Nagoya, Japan)2020

    • Author(s)
      川又啓子,田嶋規雄,三浦俊彦
    • Organizer
      the EURAM conference 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Presentation] 文化イベントの形成・発展プロセスに関する研究:世界コスプレサミットを事例として2020

    • Author(s)
      川又啓子,田嶋規雄,三浦俊彦,中川正悦郎
    • Organizer
      日本商業学会 第70回 全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Presentation] 文化とマーケティング2019

    • Author(s)
      川又 啓子, 三浦 俊彦, 田嶋 規雄, 中川 正悦郎
    • Organizer
      青山総合文化政策学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Presentation] The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events: Case of the Japan Expo (Paris, France) and World Cosplay Summit (Nagoya, Japan)2019

    • Author(s)
      川又 啓子, 田嶋 規雄, 三浦 俊彦, 中川 正悦郎
    • Organizer
      cfest>NEW CHALLENGES IN THE DIGITAL AGE?
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Presentation] 日本のポップカルチャー・イベントの形成・発展プロセスに関する考察2018

    • Author(s)
      田嶋規雄, 川又啓子, 黒岩健一郎, 三浦俊彦
    • Organizer
      日本商業学会・第68回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01964
  • [Presentation] Toward a Conceptualization of ‘Episode Branding’ in Marketing Strategies: Analysis of Consumer Episodes Effects between Product Categories from a Quantitative Research2018

    • Author(s)
      EDO, Katsue , MIURA, Toshihiko and OCHIHARA, Hiroharu
    • Organizer
      34th International Conference Of Business , Economics , Management , Information Technology and Social Science
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04004
  • [Presentation] The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events: Case of the World Cosplay Summit2018

    • Author(s)
      田嶋規雄, 川又啓子, 三浦俊彦
    • Organizer
      10th Midterm Conference of the European Sociological Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01964
  • [Presentation] 日本のポップカルチャー・イベントの形成・発展プロセスに関する考察2018

    • Author(s)
      田嶋 規雄, 川又 啓子, 三浦 俊彦
    • Organizer
      第68回日本商業学会全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Presentation] Conceptualization of Episodic Branding -A Quantitative Research to Identify Owned Episodes and Given Episodes2018

    • Author(s)
      Katsue EDO, Toshihiko, MIURA and Hiroharu OCHIHARA
    • Organizer
      American Marketing Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04004
  • [Presentation] The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events: Case of the World Cosplay Summit2018

    • Author(s)
      Norio Tajima, Keiko Kawamata, and Toshihiko Miura
    • Organizer
      10th Midterm Conference of the European Sociological Association Research Networks Sociology of the Arts (RN2) & Sociology of Culture (RN7)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11875
  • [Presentation] ジャパニーズ・ポップカルチャー・イベントの形成・発展プロセスに関する考察2017

    • Author(s)
      田嶋規雄, 三浦俊彦
    • Organizer
      第52回KMS研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01964
  • [Presentation] A Comparative Study on the Development Process and Evolution of Japanese Pop Culture Events2017

    • Author(s)
      田嶋規雄, 川又啓子, 黒岩健一郎, 三浦俊彦
    • Organizer
      13th Conference of the European Sociological Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01964
  • [Presentation] Investigating Consumer Episodes for Context Branding in Global Marketing Strategies from Survey Research in Asian Countries2017

    • Author(s)
      Katsue Edo and Toshihiko Miura
    • Organizer
      6th International conference on Current research in Applied Business and Social Sciences (CRABS)
    • Place of Presentation
      デリー(インド)
    • Year and Date
      2017-03-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380573
  • [Presentation] Context Branding in Global Branding Strategies: An Exploratory Research of Consumer Episodes in Asian Countries2016

    • Author(s)
      Katsue Edo and Toshihiko Miura
    • Organizer
      2nd International Conference on Advanced Research in Business and Social Sciences 2016(ICARBSS
    • Place of Presentation
      デンパサール(インドネシア)
    • Year and Date
      2016-09-07
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380573
  • [Presentation] 現代消費者の特徴(意識・行動)と小売企業のマーケティング対応2016

    • Author(s)
      三浦俊彦
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2016-01-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380573
  • 1.  EDO Katsue (80318592)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  Kawamata Keiko (00306854)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 3.  田嶋 規雄 (20328008)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 4.  TANZAWA Yasuharu (00146953)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  TAKAHASHI Hiroyuki (70104718)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SINAGAWA Kazunori (10318321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SAISHO Tetsurou (80386870)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  黒岩 健一郎 (00366840)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 9.  中川 正悦郎 (20755839)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 10.  YAMAZAKI Masashi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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