• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YANAGIMACHI Tomoharu  柳町 智治

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

柳町 智治  ヤナギマチ トモハル

Less
Researcher Number 60301925
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 北星学園大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 北星学園大学, 文学部, 教授
2012 – 2013: 北星学園大学, 文学部, 教授
2011: 北海道大学, 国際本部留学生センター, 教授
2010: 北海道大学, 国際本部・留学生センター, 教授
2007 – 2009: Hokkaido University, 留学生センター, 教授 … More
2007: 北海道大学, 留学生センター, 准教授
2003 – 2006: Hokkaido Univ., International Student Center, Associate Prof., 留学生センター, 助教授
2002: 北海道大学, 留学センター, 助教授
2000 – 2001: 北海道大学, 留学生センター, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / Basic Section 80020:Tourism studies-related
Except Principal Investigator
Basic Section 08010:Sociology-related / Japanese language education / Linguistics
Keywords
Principal Investigator
第二言語 / 相互行為 / マルチモダリティ / 日本語 / 能力 / 日本語教育 / インタラクション / ウィズコロナ / 相互理解 / 観光地 … More / 接遇コミュニケーション / ビデオデータ / 身体化 / 相互行為分析 / コロナ禍 / 観光案内所 / 接客 / サービスエンカウンター / multimodality / resources / artifacts / second language / practice / learning / interaction analysis / Japanese / アクティビティー / アクティビティ / ジェンダー / マルチモダリティー / リソース / 人工物 / 実践 / 学習 / 英語教育 / 会話 / コミュニケーション … More
Except Principal Investigator
会話分析 / ワークプレイス / ワークプレイス研究 / 非母語話者 / 障害当事者 / ダイバーシティ / エスノメソドロジー / Japanese Language Teaching / Japanese as a Second Language / Fluency / Accuracy / Language Learners' Performance / Error Gravity / Native Speakers' Reaction / Native Speakers' Evaluation / OPI / コミュニケーション能力 / 発話分析 / 自然な日本語 / わかりやすさ / 誤りの重み付け / 母語話者の反応 / 日本人評価 / スポーツ / 談話文脈 / Multimodality / 女性語 / 言語使用の多様性 / 学習 / 相互行為分析 / 機能 / 文脈 / ジェンダー / 動詞命令形 / 男性語 / マルチモダリティ / 言語とジェンダー / 談話研究 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (53 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  ウィズコロナ時代の観光地における接遇コミュニケーションの相互行為分析Principal Investigator

    • Principal Investigator
      柳町 智治
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 80020:Tourism studies-related
    • Research Institution
      Hokusei Gakuen University
  •  English

    • Principal Investigator
      Mizukawa Yoshifumi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 08010:Sociology-related
    • Research Institution
      Hokusei Gakuen University
  •  Study on competence in organizing interaction and teaching of itPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YANAGIMACHI Tomoharu
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Hokusei Gakuen University
      Hokkaido University
  •  The Interactional Ability of Speakers of Japanese as a Second Language.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      YANAGIMACHI Tomoharu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  The situational meanings of so-called masculine directives in a Japanese boxing gym

    • Principal Investigator
      OKADA Misao
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Hokusei Gakuen University
  •  Micro-discourse analysis of learning and language use by Japanese as first and second language speakersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YANAGIMACHI Tomoharu
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  Howdo native speakiers evaluate learner performance?

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Mina
    • Project Period (FY)
      2000 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      HOKKAIDO UNIVERSITY

All 2023 2020 2019 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 日本語教育の過去・現在・未来 第3巻 教室2009

    • Author(s)
      小林ミナ・衣川隆生・池上摩希子・島田徳子・古川嘉子・森本郁代・柳町智治・山内博之
    • Publisher
      凡人社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Book] 文化と状況的学習 : 実践、言語、人工物へのアクセスのデザイン2006

    • Author(s)
      上野直樹, ソーヤーりえこ, 柳町智治, 岡田みさを
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      凡人社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Book] 文化と状況的学習-実践、言語、人工物へのアクセスのデザイン(上野直樹、ソーヤーりえこ編)2006

    • Author(s)
      上野直樹、ソーヤーりえこ、柳町智治、岡田みさを
    • Publisher
      凡人社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520328
  • [Journal Article] Interaction analysis of ticket-purchasing activity by a wheelchair user : Practical problems surrounding the progressivity of activity and assistance2020

    • Author(s)
      柳町 智治
    • Journal Title

      Cognitive Studies: Bulletin of the Japanese Cognitive Science Society

      Volume: 27 Issue: 4 Pages: 487-498

    • DOI

      10.11225/cs.2020.052

    • NAID

      130007956007

    • ISSN
      1341-7924, 1881-5995
    • Year and Date
      2020-12-01
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01567
  • [Journal Article] The authors’ reflections on the feature2020

    • Author(s)
      榎本 美香、飯窪 真也、柳町 智治、松島 恵介、坊農 真弓、中根 愛、山下 愛実、大塚 裕子、三野宮 定里、土倉 英志、堀内 隆仁
    • Journal Title

      Cognitive Studies: Bulletin of the Japanese Cognitive Science Society

      Volume: 27 Issue: 4 Pages: 499-508

    • DOI

      10.11225/cs.2020.059

    • NAID

      130007956029

    • ISSN
      1341-7924, 1881-5995
    • Year and Date
      2020-12-01
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01567
  • [Journal Article] 日常的実践を組織する能力とその評価2014

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      国語研プロジェクトレビュー(国立国語研究所)

      Volume: 第4巻第3号 Pages: 205-210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Journal Article] CEFR/JFスタンダードにおける言語ポートフォリオの意義:日常的実践の相互行為分析の結果から2014

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      ヨーロッパ日本語教育

      Volume: 18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Journal Article] 日常的実践を組織する能力とその評価2014

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      国語研プロジェクトレビュー

      Volume: 4 (3) Pages: 205-210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Journal Article] 外国人留学生による日本語コミュニケーションにおける問題点と改善策2013

    • Author(s)
      柳町智治, 長野克則, 繪内正道, 馬場直志
    • Journal Title

      工学教育

      Volume: 61(4) Pages: 1-5

    • NAID

      130003367093

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Journal Article] 外国人留学生による日本語コミュニケーションにおける問題点と改善策2013

    • Author(s)
      柳町智治・長野克則・繪内正道・馬場直志
    • Journal Title

      工学教育

      Volume: 61 (4) Pages: 1-5

    • NAID

      130003367093

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Journal Article] インタビュー場面における聞き手の理解の表示:連鎖上の位置および報の質的差異との関係2012

    • Author(s)
      柳町智治, 山本真理
    • Journal Title

      2012日本語教育国際研究大会予稿集

      Volume: 第1分冊 Pages: 127-127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Journal Article] アジア人財資金構想・北大フロンティアプログラムにおけるビジネス日本語・日本ビジネス教育:その2「初級コース」受講生の「コミュニケーション能力」の問題点と改善策2011

    • Author(s)
      柳町智治, 長野克則, 繪内正道, 馬場直志
    • Journal Title

      工学教育研究講演会講演論文集

      Pages: 652-653

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Journal Article] 大学校舎における学びと知識・情報のネットワーク-北海道大学留学生センターの設計理念-2010

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      北海道留学生センター紀要

      Volume: 14 Pages: 1-14

    • NAID

      40018949185

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Journal Article] 第二言語話者によるインタラクションへの参加と学習の達成2009

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      社会言語科学 12 (1)(状態)

      Pages: 57-66

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Journal Article] 第二言語話者によるインタラクションへの参加と学習の達成2009

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      社会言語科学 12(1)

      Pages: 57-66

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      『日本語教育の過去・現在・未来 第3巻 教室』(小林ミナ・衣川隆生(編著))(凡人社)

      Pages: 142-160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Journal Article] インストラクションの組織化-マルチモダリティと「共同注意」の観点から2008

    • Author(s)
      岡田みさを、柳町智治
    • Journal Title

      社会言語科学 11-1

      Pages: 139-150

    • NAID

      110009570213

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520328
  • [Journal Article] インストラクションの組織化: マルチモダリティと「共同注意」の観点から2008

    • Author(s)
      岡田みさを・柳町智治
    • Journal Title

      社会言語科学 11(1)

      Pages: 139-150

    • NAID

      110009570213

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Journal Article] インストラクションの組織化-マルチモダリティと「共同注意」の観点から2008

    • Author(s)
      岡田みさを・柳町智治
    • Journal Title

      社会言語科学 11 (1)

      Pages: 139-150

    • NAID

      110009570213

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Journal Article] Principles and practice of the beginning-level kanji curriculum which promotes kanji proficiency through dictionary use.2006

    • Author(s)
      YANAGIMACHI, Tomoharu, SOEDA, Eriko, HIRATSUKA, Mari, WADA, Kinuyo
    • Journal Title

      Nihongo Kyooiku Ronshuu 22

      Pages: 33-47

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Journal Article] 教室における知識・情報のネットワーク : 入門フランス語クラスでの調査から2006

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      文化と状況的学習 : 実践、言語、人工物へのアクセスのデザイン(上野直樹・ソーヤーりえこ編)

      Pages: 154-170

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Journal Article] 実践に埋込まれたインタラクション : 理系研究室における実験の社会的組織化2006

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      文化と状況的学習 : 実践、言語、人工物へのアクセスのデザイン(上野直樹・ソーヤーりえこ編)

      Pages: 125-153

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Journal Article] 辞書検索能力を養成する初級漢字カリキュラムの理念と実践2006

    • Author(s)
      柳町智治 他
    • Journal Title

      日本語教育論集 22

      Pages: 33-47

    • NAID

      120006585579

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Journal Article] 言語コーパスの構築と使用をめぐる倫理的問題-インフォームド・コンセントを中心に-2006

    • Author(s)
      柳町智治
    • Journal Title

      日本語教育 130

      Pages: 32-41

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Journal Article] Gengo corpus no koochiku to shiyoo o meguru rinriteki mondai : Informed consent o chuushin ni.2006

    • Author(s)
      YANAGIMACHI, Tomoharu
    • Journal Title

      Nihongo Kyooiku 130

      Pages: 32-41

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Journal Article] Bunka to jookyooteki gakushuu : Jissen, gengo, jinkoobutsu e no akusesu.no dezain.2006

    • Author(s)
      UENO, N., SAWYER, R., YANAGIMACHI, T., OKADA, M.
    • Journal Title

      Tokyo : Bonjinsha 224

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Journal Article] 教室における知識・情報のネットワーク:入門フランス語クラスでの調査から2005

    • Author(s)
      柳町 智治
    • Journal Title

      2005年度日本語教育学会春季大会予稿集

      Pages: 250-252

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16520309
  • [Presentation] Reconceptualizing "foreigner talk" from a conversation analytic perspective: Focus on people's real-life activities and their contexts.2023

    • Author(s)
      Tomoharu Yanagimachi
    • Organizer
      Tunghai International Conference on Second Language Teaching and Research
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12595
  • [Presentation] Students' normative preference for being noticed by teachers over hailing them in private tutoring classes2023

    • Author(s)
      Yanagimachi, T. & Yashima, M.
    • Organizer
      American Association for Applied Linguistics (AAAL)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01567
  • [Presentation] Doing alignment and affiliation with repeat tokens during multilingual, video-based work meetings2023

    • Author(s)
      Tomasine, J. & T. Yanagimachi
    • Organizer
      American Association for Applied Linguistics (AAAL)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01567
  • [Presentation] Moral dilemma of offering help or not: Micro-analysis of interaction among a person with cerebral palsy, train station staff and care professionals2019

    • Author(s)
      Yanagimachi, Tomoharu
    • Organizer
      The British Association for Applied Linguistics Conference (BAAL2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01567
  • [Presentation] ダイバーシティ/ワークプレイス研究の論点整理 --障害と共に働くこと2019

    • Author(s)
      海老田大五朗・ 水川喜文・ 秋谷直矩・柳町智治
    • Organizer
      第92回 日本社会学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01567
  • [Presentation] CEFR/JFスタンダードにおける言語ポートフォリオの意義:日常的実践の相互行為分析の結果から2013

    • Author(s)
      柳町智治
    • Organizer
      第17回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Place of Presentation
      マドリード・コンプルテンセ大学
    • Year and Date
      2013-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] Embodied interactional competence : How do coparticipants accomplish intersubjective understanding?2012

    • Author(s)
      Okada, M. & T. Yanagimachi
    • Organizer
      the 6th International Conference on Multimodality (6-ICOM)
    • Place of Presentation
      University of London
    • Year and Date
      2012-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] Joint Constructions of understanding and non-understanding : A case from a biology laboratory2011

    • Author(s)
      Mori, J. & Yanagimachi, T
    • Organizer
      the 10th Conference of the International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis (IIEMCA 2011)
    • Place of Presentation
      University of Fribourg, Switzerland
    • Year and Date
      2011-07-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] アジア人財資金構想・北大フロンティアプログラムにおけるビジネス日本語・日本ビジネス教育:その2「初級コース」受講生の「コミュニケーション能力」の問題点と改善策2011

    • Author(s)
      柳町智治・長野克則・繪内正道・馬場直志
    • Organizer
      工学教育研究講演会第59回年次大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(札幌市)
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] Joint Constructions of understanding and non-understanding : A case from a biology laboratory2011

    • Author(s)
      Mori, J., Yanagimachi, T.
    • Organizer
      10th Conference of the International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis (IIEMCA 2011)
    • Place of Presentation
      University of Fribourg, Switzerland
    • Year and Date
      2011-07-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] アジア人財資金構想・北大フロンティアプログラムにおけるビジネス日本語・日本ビジネス教育:その2「初級コース」受講生の「コミュニケーション能力」の問題点と改善策2011

    • Author(s)
      柳町智治, 長野克則, 繪内正道, 馬場直志
    • Organizer
      工学教育研究講演会第59回年次大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2011-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] Learning as an interactional achievement : Second-language speakers' choral co-production in the workplace2010

    • Author(s)
      Yanagimachi, T.
    • Organizer
      Invited lecture at the International Symposium on Language Learning and Socialization through Conversations
    • Place of Presentation
      Center for Human Activity Theory, Kansai University
    • Year and Date
      2010-02-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Presentation] Inscriptions linking communities of practice : A study of business Japanese language and culture courses for international students in engineering2010

    • Author(s)
      Yanagimachi, T
    • Organizer
      5th Annual Ethnography Symposium
    • Place of Presentation
      Queen Mary's University, London, UK
    • Year and Date
      2010-09-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] What are L2 speakers learning in natural conversations, an L2 or a "professional vision"?2008

    • Author(s)
      Yanagimachi, T., Okada, M.
    • Organizer
      Paper presented at AILA 2008 : The 15th World Congress of Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Essen, Germany
    • Year and Date
      2008-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Presentation] 「シンポジウム SLA研究の再概念化 : 相互行為としての会話とその能力」企画および趣旨説明2008

    • Author(s)
      柳町智治
    • Organizer
      第19回第二言語習得研究会 (JASLA) 全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2008-12-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Presentation] What are L2 speakers learning in natural conversations, an L2 or a"professional vision"?2008

    • Author(s)
      Yanagimachi, T. & Okada, M.
    • Organizer
      The 15th World Congress of Applied Linguistics (AILA 2008)
    • Place of Presentation
      ドイツ、エッセン市
    • Year and Date
      2008-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Presentation]2008

    • Author(s)
      Yanagimachi, Tomoharu & Okada, Misao
    • Organizer
      2008 年第15 回国際応用言語学会 (AILA 2008)
    • Place of Presentation
      エッセン(ドイツ)
    • Year and Date
      2008-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520328
  • [Presentation] ワークショップ : インストラクション場面における『職業的/専門的な見方』とその組織化の様相2007

    • Author(s)
      柳町智治
    • Organizer
      第20回社会言語科学会研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Presentation] 留学生による「職業的な見方」の組織化:理系実験室と飲食店での事例から2007

    • Author(s)
      柳町智治
    • Organizer
      社会言語科学会第20回研究大会ワークショップ「インタラクション場面における「職業的/専門的な見方」とその組織化の様相」
    • Place of Presentation
      関西学院大学西宮上が原キャンパス(西宮市)
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Presentation] ワークショップ「インストラクション場面における『職業的/専門的な見方』とその組織化の様相」2007

    • Author(s)
      岡田 みさを、西阪 仰、酒井 信一郎、是永 論、五十嵐 素子、水川 喜文、柳町 智治
    • Organizer
      第20回社会言語科学会研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学西ノ宮上ヶ原キャンパス
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520328
  • [Presentation] Second-language learning as learning what to see in contextual environment2007

    • Author(s)
      Okada, Misao & Yanagimachi, Tomoharu
    • Organizer
      17th International Conference on Pragmatics & Language Learning
    • Place of Presentation
      米国ハワイ大学マノア校
    • Year and Date
      2007-03-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520328
  • [Presentation] 会話への参加を組織化する能力-第二言語話者の場合-2007

    • Author(s)
      柳町智治
    • Organizer
      ISCAR第1回国際アジア大会「企画セッション:実践のフィールドワーク」
    • Place of Presentation
      武藤工業大学横浜キャンパス(横浜市)
    • Year and Date
      2007-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520438
  • [Presentation] ワークショップ「インストラクション場面における『職業的/専門的な見方』とその組織化の様相」2007

    • Author(s)
      岡田みさを、西阪仰、酒井信一郎、是永論、五十嵐素子、水川喜文、柳町智治
    • Organizer
      第20 回社会言語科学会研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520328
  • [Presentation] Embodied interactional competence: How do coparticipants accomplish intersubjective understanding?

    • Author(s)
      Okada, M. & Yanagimachi, T.
    • Organizer
      6th International Conference on Multimodality
    • Place of Presentation
      University of London
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] CEFR/JFスタンダードにおける言語ポートフォリオの意義:日常的実践の相互行為分析の結果から

    • Author(s)
      柳町智治
    • Organizer
      第17回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Place of Presentation
      マドリード・コンプルテンセ大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • [Presentation] インタビュー場面における聞き手の理解の表示:連鎖上の位置および情報の質的差異との関係

    • Author(s)
      柳町智治・山本真理
    • Organizer
      日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520515
  • 1.  OKADA Misao (90364215)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 2.  KOBAYASHI Mina (70252286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KAWANO Toshiyuki (60269769)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YAMAUCHI Hiroyuki (20252942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YOKOMIZO Shin'ichiro (60220563)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MATSUZAKI Hiroshi (10250648)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  Mizukawa Yoshifumi (20299738)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  秋谷 直矩 (10589998)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  海老田 大五朗 (50611604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  荒野 侑甫 (70899872)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi