• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

DAZAI Ushio  太宰 潮

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Dazai Ushio  太宰 潮

Less
Researcher Number 60526391
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 福岡大学, 商学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 福岡大学, 商学部, 教授
2020 – 2021: 福岡大学, 商学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
オムニチャネル / 顧客経験 / プライシング / サブスクリプション・サービス / 習慣行動 / 価格戦略 / リレーションシップ / サブスクリプション / リテンション / カスタマー・リレーションシップ・マネジメント … More / 顧客満足 / omnichannel / customer experience / customer satisfaction / pricing / subscription service … More
Except Principal Investigator
小売業 / デジタル革新 / 小売ビジネスモデル / オムニチャネルプラットフォーマー / デジタルトランスフォーメーション / 小売 / ダイナミック・ケイパビリティ / ケイパビリティ / オムニチャネル / イノベーション / ビジネスモデル / デジタル・トランスフォーメーション Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (24 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  消費者の習慣行動とサブスクリプション・サービスの利用と継続Principal Investigator

    • Principal Investigator
      太宰 潮
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Fukuoka University
  •  Research on innovation of retail business model in the age of digital transformation

    • Principal Investigator
      Kondo Kimihiko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Otaru University of Commerce
  •  The Structure of Customer Value and Satisfaction in Subscription ServicesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Dazai Ushio
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Fukuoka University

All 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小売DX大全 オムニチャネルの実践と理論2022

    • Author(s)
      逸見光次郎(編著)、中見真也(編著)、一般社団法人 日本オムニチャネル協会、太宰潮(第2章第2節担当)、西原彰宏(第2章第2節担当)、
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      日経BP
    • ISBN
      429611090X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Journal Article] The Characteristics of Customer Satisfaction and Subscription Service Usage2022

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 41 Issue: 3 Pages: 18-29

    • DOI

      10.7222/marketing.2022.004

    • NAID

      130008139941

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2022-01-07
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959, KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Journal Article] 顧客のサブスクリプション・サービス利用に関するレビュー ―利用における顧客の裁量に焦点を当てて―2022

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Journal Title

      Direct Marketing Review

      Volume: 21 Pages: 18-35

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Journal Article] 顧客のサブスクリプション・サービス利用に関するレビュー ―利用における顧客の裁量に焦点を当てて―2022

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Journal Title

      Direct Marketing Review

      Volume: 21 Pages: 18-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Journal Article] サイコグラフィックとサブスクリプション・サービスの利用 ―制御焦点理論に焦点を当てて―2021

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Journal Title

      福岡大学 商学論叢

      Volume: 66 Pages: 1-27

    • NAID

      120007123846

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Journal Article] オムニチャネル時代における消費者行動の基本理解 ― コミュニケーションチャネル利用とエンゲージメント行動に焦点を当てて ―2020

    • Author(s)
      太宰潮・西原彰宏・奥谷孝司・鶴見裕之
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル

      Volume: 40(2) Issue: 2 Pages: 42-52

    • DOI

      10.7222/marketing.2020.047

    • NAID

      130007911349

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959, KAKENHI-PROJECT-20K02003, KAKENHI-PROJECT-18K12879, KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Journal Article] キャッシュレス利用者の特性 : サブスクリプションや経済圏の視点を踏まえて2020

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Journal Title

      福岡大学商学論叢

      Volume: 65 Pages: 113-149

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Journal Article] キャッシュレス利用者の特性~サブスクリプションや経済圏の視点を踏まえて~2020

    • Author(s)
      太宰潮
    • Journal Title

      福岡大学商学論叢

      Volume: 65(1) Pages: 113-149

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Presentation] EXPLORATION OF CUSTOMERS WHO REPEAT IMMEDIATELY: AN EMPIRICAL INVESTICATION OF A JAPANESE DIRECT MARKETING2023

    • Author(s)
      Ushio Dazai, Takashi Okutani
    • Organizer
      2023 GLOBAL MARKETING CONFERENCE at Seoul
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Presentation] サブスクリプション・サービスにおける価格感度の法則性2023

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第66回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Presentation] 初回購入の重要性に関する一考察 ―引き上げの難しさを踏まえて―2023

    • Author(s)
      太宰潮
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会 第22回全国研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Presentation] サブスクリプション・サービスにおける価格感度の法則性2023

    • Author(s)
      太宰潮
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第66回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Presentation] EXPLORATION OF CUSTOMERS WHO REPEAT IMMEDIATELY: AN EMPIRICAL INVESTICATION OF A JAPANESE DIRECT MARKETING2023

    • Author(s)
      Ushio Dazai , Takashi Okutani
    • Organizer
      2023 GLOBAL MARKETING CONFERENCE at Seoul
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Presentation] 初回購入の重要性に関する一考察 ―引き上げの難しさを踏まえて―2023

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会 第22回全国研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Presentation] リピートの時期に関する一考察2022

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会 第21回全国研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Presentation] リピートの時期に関する一考察2022

    • Author(s)
      太宰潮
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会 第21回全国研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Presentation] サブスク利用と顧客満足 ~利用の程度と満足の関係~2021

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      令和2年度データ解析コンペティションJIMS合同部会・最終報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Presentation] サブスクリプションと顧客満足2021

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス2021
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Presentation] サイコグラフィックとサブスクリプション―制御焦点理論に焦点を当てて―2021

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      日本商業学会 関東部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Presentation] サブスクリプションと顧客満足2021

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス2021
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Presentation] サイコグラフィックとサブスクリプション―制御焦点理論に焦点を当てて―2021

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Presentation] サイコグラフィックとWEBサービス利用における一考察 ―サブスクリプション利用とWEBヘビーユーザーに焦点を当てて―2020

    • Author(s)
      太宰 潮
    • Organizer
      第2回日本イーコマース学会全国研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003
  • [Presentation] シニアのeコマース利用についての一考察ーガイドライン策定のための購買時の不安要因の探索と分類ー2020

    • Author(s)
      倉橋美佳・太宰潮
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2020
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • [Presentation] 食育を通じた教育機関と地域流通・マーケティングとの連携可能性2020

    • Author(s)
      太宰潮
    • Organizer
      日本商業学会第70回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01959
  • 1.  西原 彰宏 (10634272)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  Kondo Kimihiko (10205552)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  金 雲鎬 (10410383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  中見 真也 (30794797)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  鶴見 裕之 (70581198)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  圓丸 哲麻 (00636996)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi