• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TANI MINA  谷 美奈

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

谷 美奈  タニ ミナ

Less
Researcher Number 60582129
Other IDs
Affiliation (Current) 2020: 帝塚山大学, 全学教育開発センター, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2019: 帝塚山大学, 全学教育開発センター, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education / Basic Section 09010:Education-related
Except Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
パーソナル・ライティング / パーソナル・ナラティブ / 学びの主体形成 / 自己省察 / 自己・他者・社会認識 / セルフオーサーシップ / 自己の再帰的プロジェクト / 実存的な学び / 自己の物語 / 自己形成史 … More / セルフ・オーサーシップ / 学びの三位一体論 / ディープ・アクティブラーニング / 物語的自己アイデンティティ / 21世紀型コンピテンシー / 自己教育 / 表現教育 / 看護・福祉教育 … More
Except Principal Investigator
大学生 / 社会情動的学習 / 対人関係文化 / コミュニケーション教育 / 批判的教育 / 対人葛藤 / 体験学習 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (27 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  看護学生の自己確立と他者受容を促すパーソナル・ライティングの開発と拡張Principal InvestigatorOngoing

    • Principal Investigator
      谷 美奈
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Tezukayama University
  •  大学生における対人葛藤の創造的調整を促進する介入モデルの開発と効果検証Ongoing

    • Principal Investigator
      山地 弘起
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      The National Center for University Entrance Examinations
  •  学びの主体形成を促すパーソナル・ライティングの具体的指導方法の開発と拡張Principal InvestigatorOngoing

    • Principal Investigator
      谷 美奈
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Tezukayama University
  •  Development of a socioemotional learning program aiming at authentic self-expression and functional social adjustment among college students

    • Principal Investigator
      YAMAJI Hiroki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      The National Center for University Entrance Examinations
      Nagasaki University

All 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 表現と教養──スキル重視でない初年次教育の探求2019

    • Author(s)
      谷美奈
    • Total Pages
      12
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779513725
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Book] STEM+ARTが求められる時代に”ART”をどうとらえるのか─クリエイティブベーシックの実践から考える 東谷護編著 『表現と教養─スキル重視でない初年次教育の探求』2019

    • Author(s)
      谷美奈(分担執筆)
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779513725
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Book] かかわりを拓くアクティブ・ラーニング──共生への基盤づくりに向けて2017

    • Author(s)
      山地弘起共編著 谷美奈ほか
    • Total Pages
      201
    • Publisher
      ナカニシヤ出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Journal Article] 表現教育の可能性 『STEM+ARTが求められる時代に』2019

    • Author(s)
      谷美奈
    • Journal Title

      成城大学共通教育論集

      Volume: 11 Pages: 161-175

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] 表現教育の可能性「STEM+ARTが求められる時代に」2019

    • Author(s)
      谷美奈
    • Journal Title

      成城大学共通教育論集第11号

      Volume: 11 Pages: 161-175

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Journal Article] 立場を異にする者同士のかかわりの実践と研究2018

    • Author(s)
      平本毅・谷美奈・川島理恵
    • Journal Title

      質的心理学フォーラム10号

      Volume: 10 Pages: 92-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Journal Article] 立場を異にする者同士のかかわりの実践と研究2018

    • Author(s)
      平本毅・谷美奈・川島理恵
    • Journal Title

      質的心理学フォーラム

      Volume: 10 Pages: 92-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] 基幹論文 立場を異にする者同士のかかわりの質的記述2017

    • Author(s)
      平本毅・谷美奈・川島理恵
    • Journal Title

      日本質的心理学会 質的心理学フォーラム

      Volume: 9 Pages: 4-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Journal Article] 立場を異にする者同士の交流はいかにして生じ、それによって何をもたらせるのか?2017

    • Author(s)
      平本毅・川島理恵・谷美奈
    • Journal Title

      日本質的心理学会 質的心理学フォーラム

      Volume: 9 Pages: 64-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Journal Article] 立場を異にする者同士のかかわりの質的記述2017

    • Author(s)
      平本毅・谷美奈・川島理恵
    • Journal Title

      質的心理学フォーラム

      Volume: Vol. 9 Pages: 4-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] 自己形成史におけるパーソナル・ライティングの意味─パーソナル・ライティングを経験した元学生(当事者)への聞き取り調査から─2017

    • Author(s)
      谷美奈
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 第39巻第1号 Pages: 125-134

    • NAID

      40021247622

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] 立場を異にする者同士の交流はいかにして生じ、それによって何をもたらすのか?2017

    • Author(s)
      平本毅・川島理恵・谷美奈
    • Journal Title

      質的心理学フォーラム

      Volume: Vol. 9 Pages: 64-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Journal Article] 自己形成史におけるパーソナル・ライティングの意味 ─パーソナル・ライティングを経験した元学生(当事者)への聞き取り調査から─2017

    • Author(s)
      谷美奈
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 39 Pages: 125-134

    • NAID

      40021247622

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 「書くこと」「学ぶこと」という視点から大学教育を考える2019

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      2018年度大同大学FD講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] STEM+ARTが求められる時代に 感性を言語をどう結び付けるのか ~パーソナル・ライティングとクリエイティブベーシックの実践から考える~2018

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      成城大学FD講演 表現教育の可能性第8回
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 自己形成史におけるパーソナル・ライティングの意味 ─パーソナル・ライティングを経験した元学生(当事者)への聞き取り調査から─2017

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2017-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 立場を異にする者同士のかかわりの質的研究~地域の居場所と「立場を異にする者」同士の交流~2017

    • Author(s)
      平本毅・谷美奈
    • Organizer
      日本質的心理学会第14回大会『質的心理学フォーラム』編集委員会企画シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] 「評価」を考えるワークショップ=障害者福祉施設の芸術活動と評価を事例に~2017

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      日本アートマネージメント学会第19回全国大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 立場を異にする者同士のかかわりの質的研究~地域の居場所と「立場を異にする者」同士の交流~2017

    • Author(s)
      平本毅・谷美奈
    • Organizer
      日本質的心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 大学生の対人関係文化をふまえたコミュニケーション教育を探る2017

    • Author(s)
      山地弘起・保崎則雄・三隅友子・谷美奈
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム(参加者企画セッション)
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] アートと評価について考えるワークショップ2017

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      一般財団法人たんぽぽの家、NPO法人エイブル―アート
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 自己形成史におけるパーソナル・ライティングの意味─パーソナル・ライティングを経験した元学生(当事者)への聞き取り調査をふまえて─2017

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      湊川短期大学第二回キャリア教育研究会
    • Place of Presentation
      湊川短期大学
    • Year and Date
      2017-03-03
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 自己形成史における物語とパーソル・ライティング─『パーソナル・ライティング』を経験した大学卒業生への聞き取り調査から─2016

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      大学教育学会第38回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] クリエイティブリテラシー&パーソナル・ライティング2016

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      慶応義塾大学教養研究センターイベントセミナー・居場所「カドベヤで過ごす火曜日」
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学教養研究センター・居場所「カドベヤ」
    • Year and Date
      2016-12-27
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 自己形成史における物語とパーソナル・ライティング ──「パーソナル・ライティング」を経験した大学卒業生への聞き取り調査から──2016

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      大学教育学会第38回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04510
  • [Presentation] 日本人大学生の対人関係文化からみたコミュニケーション教育の課題─パーソナル・ライティングの学生作品から得たヒント2016

    • Author(s)
      谷美奈
    • Organizer
      第22回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府)
    • Year and Date
      2016-03-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • [Presentation] 体験工房:ミュージッキング&ライティングによる新たなコミュニケーション教育の可能性2015

    • Author(s)
      山地弘起・西田治・谷美奈
    • Organizer
      大学教育学会第37回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2015-06-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01029
  • 1.  YAMAJI Hiroki (10220360)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  三隅 友子 (20325244)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  田中 東子 (40339619)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  保崎 則雄 (70221562)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi