• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HIRANO Toshihide  平野 俊英

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 70325033
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 愛知教育大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2018: 愛知教育大学, 教育学部, 教授
2016: 愛知教育大学, 教育学部, 准教授
2008 – 2014: Aichi University of Education, 教育学部, 准教授
2007: Shimane University, Faculty of Education, Associate Professor
2004 – 2006: Shimane University, Faculty of Education, Associate Professor, 教育学部, 助教授
2001 – 2003: 島根大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育
Except Principal Investigator
Science education / Science education / Education on school subjects and activities / Science education / 教科教育 / Humanities and Social Sciences
Keywords
Principal Investigator
教師教育 / 理科指導力 / 論理的思考力 / カリキュラム評価 / 台湾 / 国際情報交換 / 可視化指標 / 教育実習 / 東アジア / 論理的指導力 … More / 表現力 / 各教科の教育 / 経年比較 / 経年変化 / 概念形成 / 初等電磁気概念 / カリキュラム構成 / カリキュラム構成・開発 / 納得にいたる理解 / 理科教育方法 / コミュニケーション / 教科教育方法 / 学習者理解 / 納得に至る理解 / 反省的実践家 / 教育プログラム開発 / 理科教員養成 / 理科の基礎基本 / 授業過程分析 / 教員養成 / 学習評価 / 科学的思考力 / 確証判断 / 実験観察 / 理科教育方法学 … More
Except Principal Investigator
教師教育 / 教師知識 / 教育実習 / 理科教育 / 科学教育 / 教員養成教育 / カリキュラム開発 / teacher education / 理科授業 / 授業研究 / 理科教師 / 科学的リテラシー / subiect knowledge / pedagogical content knowledge / teachers' knowledge / pre-service teacher training / science education / 教師教育カリキュラム / 理数系教師 / 教師文化 / 中学校理科教師 / フィンランドの教員養成教育 / 授業を想定した教材化の知識 / 文部科学省中等教員検定試験 / 理数系教員養成教育 / practical test / workshop / curriculum development / environmental education / system / Hii River basin / brackish lake / ヤマトシジミ / 物質循環 / 実験授業 / ワークショップ / 環境教育 / システム / 斐伊川水系 / 汽水湖 / teaching practice / continuing professional development / mentoring / mentor / reflective practitioner / ライフヒストリー / 教師の資質 / メンターとメタリング / イギリス / 生涯にわたる専門的成長 / 知識基礎 / 反省的実践家 / 教師の専門的成長 / メンタリング / メンター / 反省的実践家の教師像 / アジア4ヶ国 / 授業分析 / 教科書比較 / 比較教育 / 理科教師教育 / 教育改革 / 授業過程 / 比較研究 / 教育制度 / カリキュラム改革 / 理科授業分析 / 東アジア / 比較分析 / 学習評価 / 理科授業研究 / 思考力 / 知識量 / 量的分析 / 科学授業の比較 / 教育実習生 / 北京の理科教育 / 香港の理科教育 / 上海の理科教育 / シンガポールの理科教育 / シンガポール / 台湾 / 中国(北京・上海・香港) / 韓国 / アジアの理科教育 / フランス / フィンランド / 理科教員養成カリキュラム / 科学的素養・科学的リテラシー / 教職的教養 / 理科教員養成教育 / カリキュラム / 教員研修 / 理科教員 / 現職研修 / 教員養成 / 領域固有性 / 観察能力の深化 / 学習適時性 / 初等・中等理科 / 観察の段階性 Less
  • Research Projects

    (15 results)
  • Research Products

    (74 results)
  • Co-Researchers

    (38 People)
  •  A research on arts of investigation for analysing students' learning and developing science teachers' competencies

    • Principal Investigator
      ISOZAKI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Research on the Analysis and Factors of Science lessons in Four Asian Countries

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Atsushi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Nagoya Gakuin University
      Aichi University of Education
  •  A Fundamental Study on the Instruction Training Support System Based on the Visualization Attainment Index of Subject Teaching CapabilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIRANO TOSHIHIDE
    • Project Period (FY)
      2012 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  A study on the continuing professional development of science teachers as a profession

    • Principal Investigator
      ISOZAKI TETSUO
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A Research for the Development of Teacher Education Program to Foster Teacher' s" Sceince Teaching Ability" for Promoting Students' Logical Thinking and Representation SkillPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIRANO Toshihide
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Research on a curriculum development for science teacher training to foster practical teaching competence at under and post graduate courses

    • Principal Investigator
      ISOZAKI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Recent Reform on Science Education in the Developing Asian Countries and Areas

    • Principal Investigator
      TONISHI Shoju, 川上 昭吾
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Curriculum Development of pre- and in-service teacher education program aimed for the improvement of scientific teaching ability and the utilization of local characteristics.

    • Principal Investigator
      OHSHIKA Kiyoyuki
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  A Comparative Study by the Aging in the Fixed Point of the Effect to the Elementary Electromagnetism Concept Formation with Course of Study Formation and the Class DesignPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIRANO Toshihide
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education
      Shimane University
  •  Research on Curriculum Development of Science and Mathematics Teacher Education for Promoting the Twenty First Century Science and Mathematics Education

    • Principal Investigator
      ISOZAKI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  学習者の論理的思考力の育成に向けた理科教員養成プログラムの開発研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      平野 俊英
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shimane University
  •  初等・中等理科における観察の段階性に基づいた学習適時性に関する研究

    • Principal Investigator
      HADA Akinori
    • Project Period (FY)
      2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Humanities and Social Sciences
    • Research Institution
      Shimane University
  •  The theoretical and empirical studies on curriculum development of teacher education to aim at becoming the reflective practitioner as a teaching profession

    • Principal Investigator
      ISOZAKI Tetsuo
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY
  •  The development of teaching materials on the tidal river in environmental education

    • Principal Investigator
      HADA Akinori
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Shimane University
  •  理科実験観察にともなう確証の判断能力と科学的思考力の育成に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      平野 俊英
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Shimane University

All 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Model Science Teacher Preparation Programs: An International Comparison of What Works2017

    • Author(s)
      Jon E. Pedersen, Tetsuo Isozaki and Toshihide Hirano [Eds.]
    • Total Pages
      328
    • Publisher
      Information Age Publishing
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Book] Model Science Teacher Preparation Programs: An International Comparison of What Works2017

    • Author(s)
      Jon E. Pedersen, Tetsuo Isozaki and Toshihide Hirano (Eds.)
    • Total Pages
      328
    • Publisher
      Information Age Publishing
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12761
  • [Book] Teacher Quality in Upper Secondary School Science Education : International Perspectives (Ch.6 Japan)2016

    • Author(s)
      Barend Vlaardingerbroek and Neil Taylor [Eds.] (Toshihide Hirano)
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      Palgrave Macmillan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Book] 今こそ理科の学力を問う (第2章第8節台湾における科学の学力の捉え方)2012

    • Author(s)
      日本理科教育学会  (平野俊英)
    • Total Pages
      305
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 理科教師の教授方略を探究する技法を考える-実践カリキュラムの分析観点-2017

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学研究紀要教育科学編

      Volume: 67 Pages: 12-14

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12761
  • [Journal Article] 理科指導力育成に向けた教員養成評価指標の開発(Ⅱ)-理科教育実習に向けた評価指標の施行分析-2017

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告教育科学編

      Volume: 66 Pages: 163-167

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12761
  • [Journal Article] 理科指導力育成に向けた教員養成評価指標の開発研究(II) ― 理科教育実習に向けた評価指標の試行分析 ―2017

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告 教育科学編

      Volume: 第66輯 Pages: 163-167

    • NAID

      120005985349

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 理科指導力育成に向けた教員養成評価指標の開発研究 ― 理科教育法科目と理科教育実地研究の枠組み再構築 ―2016

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告 教育科学編

      Volume: 65 Pages: 187-191

    • NAID

      120005727086

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 教育実習生の学習者の学びへの意識変化と理科指導力の成長2015

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告 教科教育学編

      Volume: 64 Pages: 147-153

    • NAID

      120005573536

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Journal Article] 教育実習生の学習者の学びへの意識変化と理科指導力の成長2015

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告 教育科学編

      Volume: 64 Pages: 147-153

    • NAID

      120005573536

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 校内で“ともに”学ぶ理科の授業研究2014

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1159 Pages: 12-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Journal Article] 中日両国科学教師養成教育におけるPCKの比較研究―中国華東師範大学と日本広島大学の例―2014

    • Author(s)
      平野 俊英、潘 蘇東、磯崎 哲夫、金 京澤
    • Journal Title

      現代基礎教育(中国語)

      Volume: 15 Pages: 76-84

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Journal Article] 校内で“ともに”学ぶ理科の授業研究2014

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1159 Pages: 12-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Journal Article] 校内で“ともに”学ぶ理科の授業研究2014

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: (1159) Pages: 12-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 中日両国職前科学教師PCK培養的比較研究-以華東師範大学和広島大学為例2014

    • Author(s)
      平野俊英,潘蘇東,磯﨑哲夫,金京澤
    • Journal Title

      現代基礎教育研究

      Volume: 15 Pages: 76-84

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 校内で”すすめる”理科指導力の向上2013

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      初等理科教育

      Volume: 47(11) Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Journal Article] 校内で“すすめる”理科指導力の向上2013

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      初等理科教育

      Volume: 47(11) Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 主免実習の自己評価活動に見られる課程・専攻別学生の特色 -平成23年度の4週間実習から考える-2013

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学教育創造開発機構紀要

      Volume: 3号

    • NAID

      120005261468

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 校内で“すすめる”理科指導力の向上2013

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      初等理科教育

      Volume: 47(11) Pages: 10-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25282037
  • [Journal Article] 主免実習の自己評価活動に見られる課程・専攻の別学生の特色-平成23年度の4週間実習から考える-2013

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学教育創造開発機構紀要

      Volume: 3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Journal Article] 愛知教育大学の主免実習における到達目標の構築に向けて2012

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学教育創造開発機構紀要

      Volume: 第2号(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Journal Article] 科学的な意味構成に向けた理科言語活動2012

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1142号 Pages: 6-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Journal Article] 教科教育法科目における実践的能力育成の捉え方2012

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告,教育科学編

      Volume: 61輯 Pages: 213-217

    • NAID

      120003934614

    • URL

      http://hdl.handle.net/10424/4546

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730693
  • [Journal Article] 教科教育法科目における実践的能力育成の捉え方2012

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告

      Volume: 第61輯(印刷中)

    • NAID

      120003934614

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Journal Article] 愛知教育大学の主免実習における到達目標の構築に向けて2012

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      愛知教育大学教育創造開発機構紀要

      Volume: 2号 Pages: 1-7

    • URL

      http://hdl.handle.net/10424/4546

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730693
  • [Journal Article] 科学的な意味構成に向けた理科言語活動2012

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Journal Title

      学校教育

      Volume: 1142 Pages: 6-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Journal Article] アジア諸国の科学教育改革と日本への示唆-台湾、教育の質の向上に向けた取り組み2010

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      『現代理科教育改革の特色とその具現化』東洋館出版発行単行本所収論文

      Pages: 210-216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Journal Article] アジア諸国の科学教育改革と日本への示唆-台湾、教育の質の向上に向けた取り組み2010

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      現代理科教育改革の特色とその具現化

      Volume: (東洋館出版発行単行本所収論文) Pages: 210-216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730693
  • [Journal Article] アジア諸国の科学教育改革と日本への示唆-台湾2010

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      教育の質の向上に向けた取り組み『現代理科教育改革の特色とその具現化』東洋館出版社発行単行本所収論文

      Pages: 210-216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730693
  • [Journal Article] アジア諸国の科学教育改革と日本への示唆-台湾、教育の質の向上に向けた取り組み2010

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      現代理科教育改革の特色とその具現化(東洋館出版発行単行本所収論文)

      Pages: 210-216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Journal Article] 山陰地域の学校におけるエネルギー環境教育の現状と課題2008

    • Author(s)
      平野俊英・重松宏武・秋重幸邦
    • Journal Title

      山陰エネルギー環境教育研究会活動報告書

      Pages: 39-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Journal Article] 山陰地域の学校におけるエネルギー環境教育の現状と課題2008

    • Author(s)
      平野俊英・重松宏武・秋重幸邦
    • Journal Title

      山陰エネルギー環境教育研究会 活動報告書

      Pages: 39-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Journal Article] Innovative Process in Science Education : The Importance of Pupils' Frustration and Cognitive Conflict (in Japanese)2005

    • Author(s)
      Toshihide Hirano
    • Journal Title

      Elementary School Science 39(2)

      Pages: 24-27

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14380107
  • [Journal Article] 「挫折」を知り、知的葛藤を生み出すことによる理科学習指導の革新2005

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      初等理科教育 39(2)

      Pages: 24-27

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14380107
  • [Journal Article] 児童一人ひとりの学びを育む基盤となる教師の授業仮説2005

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      初等理科教育 39・13

      Pages: 42-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730395
  • [Journal Article] 「挫折」を知り,知的葛藤を産み出すことによる理科学習指導の革新2005

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      初等理科教育 39・2

      Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730395
  • [Journal Article] 「挫折」を知り、知的葛藤を生み出すことによる理科学習指導の革新2005

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Journal Title

      初等理科教育 39・2

      Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14380107
  • [Journal Article] 先行学習を読み解く-児童は,何時,何処で何から「先行」し,何故,如何に何を「学習」するのか-2005

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      初等理科教育 39・7

      Pages: 22-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730395
  • [Journal Article] 学習者の論理的思考力の育成に向けた教員養成プログラムの開発2004

    • Author(s)
      平野俊英
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集 2

      Pages: 188-188

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730395
  • [Presentation] 高等学校での探究能力の育成を考える-アメリカの高校物理をもとに-2018

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第68回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12761
  • [Presentation] 中等理科教員養成の国際比較-14ヵ国のITEプログラムの多様性-2017

    • Author(s)
      平野 俊英、Jon E. Pedersen、磯﨑 哲夫
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回東海支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12761
  • [Presentation] 理科授業を探究する技法開発(2)-分析手法の検討-2017

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第67回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12761
  • [Presentation] 理科授業を探究する技法開発 -分析観点の検討-2016

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回東海支部大会
    • Place of Presentation
      名古屋女子大学(愛知県・名古屋市)
    • Year and Date
      2016-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] 教育実習に向けた理科指導力評価指標の開発研究2016

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第66回全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12761
  • [Presentation] 教育実習に向けた理科指導力評価指標の開発研究2016

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第66回全国大会
    • Place of Presentation
      信州大学(長野県・長野市)
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] 理科指導力育成から捉えた教員養成評価指標の開発研究2015

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第61回東海支部大会
    • Place of Presentation
      岐阜聖徳学園大学(岐阜県・岐阜市)
    • Year and Date
      2015-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] Elementary school teachers' values for teaching and learning in science: A case study in Hiroshima prefecture, Japan2014

    • Author(s)
      Takehiro Hayashi, Sinsuke Nakata, Yoshinori Fujikawa, Toru Doi, Toshihide Hirano, Takako Isozaki, Tetsuo Isozaki
    • Organizer
      International Science Education Conference 2014
    • Place of Presentation
      National Institute of Education, Singapore
    • Year and Date
      2014-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] 理科教員養成におけるPCK分析フレームワークの開発2014

    • Author(s)
      平野 俊英、磯崎 哲夫
    • Organizer
      日本教科教育学会第40回全国大会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学神戸ハーバーランドキャンパス
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] Making a commitment to pupils' mutual learning: The effectiveness of using "zasekihyo" on student teachers' science lesson planning in elementary schools2014

    • Author(s)
      Toshihide Hirano, Tetsuo Isozaki, Takako Isozaki
    • Organizer
      International Science Education Conference 2014
    • Place of Presentation
      National Institute of Education, Singapore
    • Year and Date
      2014-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] Making a Commitment to Pupils' Mutual Learning: the Effectiveness of Using "Zasekihyo" on Student Teachers' Science Lesson Planning in Elementary Schools2014

    • Author(s)
      Toshihide HIRANO, Tetsuo ISOZAKI, Takako ISOZAKI
    • Organizer
      International Science Education Conference 2014
    • Place of Presentation
      ational Institute of Education, Singapore
    • Year and Date
      2014-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] 理科教員養成におけるPCK分析フレームの開発2014

    • Author(s)
      平野俊英,磯﨑哲夫
    • Organizer
      日本教科教育学会第40回全国大会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学神戸ハーバーランドキャンパス(兵庫県)
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] The growth of student teachers' science teaching ability by the promotion of their communication with students2013

    • Author(s)
      Toshihide Hirano
    • Organizer
      The Third International Conference of East-Asian Association for Science Education
    • Place of Presentation
      The Hong Kong Institute of Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] 日本と中国の理科の教師教育におけるPCKの育成-愛知教育大学の教員養成教育におけるPCKの育成-2013

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] 理科指導力養成の現状と可視化指標の構築に向けて2013

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本教科教育学会第39回全国大会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] 教育実習を通した中等理科教員志望学生の意識変容2013

    • Author(s)
      林武広、平野俊英、佐藤崇之、磯崎哲夫
    • Organizer
      日本科学教育学会第37回年会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] 台湾の『自然與生活科技』にみられる理科学力の形成2011

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第57回東海支部大会
    • Place of Presentation
      名古屋女子大学
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730693
  • [Presentation] 学生の学びの実態からみる教育実習における到達目標の構成について2011

    • Author(s)
      平野俊英, 他
    • Organizer
      平成23年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松
    • Year and Date
      2011-10-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] 台湾の理科教育改革-教育の質の向上に向けた取り組み2010

    • Author(s)
      平野俊英、王子華、楊凱悌
    • Organizer
      日本理科教育学会第60回全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730693
  • [Presentation] 台湾の理科教育改革-教育の質の向上に向けた取り組み2010

    • Author(s)
      平野俊英・王子華、楊凱悌
    • Organizer
      日本理科教育学会第60回全国大会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20402064
  • [Presentation] 科学リテラシーの育成に向けた教員養成プログラムの検討2010

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会(第56回東海支部大会)
    • Place of Presentation
      岐阜市(岐阜聖徳大学)
    • Year and Date
      2010-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300259
  • [Presentation] 科学リテラシーの育成に向けた教員養成プログラムの検討-物理領域を中心に-2010

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回東海支部大会
    • Place of Presentation
      岐阜聖徳学園大学教育学部
    • Year and Date
      2010-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730693
  • [Presentation] 科学リテラシーの育成に向けた教員養成プログラムの検討-物理領域を中心に-2010

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第56回東海支部大会
    • Place of Presentation
      岐阜聖徳学園大学
    • Year and Date
      2010-11-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300259
  • [Presentation] 地域・学校と関わりをもった教員養成の取り組み-愛知教育大学の事例-2009

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2009-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] 大学院での理科教育実習プログラムを考える-英国PGCEコースと島根大「学校教育実践研究」をもとに-2008

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第54回東海支部大会
    • Place of Presentation
      津市
    • Year and Date
      2008-11-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300259
  • [Presentation] 大学院での理科教育実習プログラムを考える-英国PGCEコースと島根大「学校教育実践研究」をもとに-2008

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第54回東海支部大会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2008-11-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330193
  • [Presentation] 大学院での理科教育実習プログラムを考える-英国PGCEコースと島根大学「学校教育実践研究」をもとに-2008

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第54回東海支部大会
    • Place of Presentation
      三重大学
    • Year and Date
      2008-11-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300259
  • [Presentation] 理科教員養成における到達目標のあり方(3) -附属学校実習指導教員の視座から考える-

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本教科教育学会第38回全国大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] 理科教員養成教育における到達目標のあり方(2)

    • Author(s)
      平野 俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300287
  • [Presentation] 理科指導力養成の現状と可視化指標の構築に向けて

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本教科教育学会第39回全国大会
    • Place of Presentation
      岡山大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] 理科教員養成における到達目標のあり方(2) -教育実習生の実践行動から考える -

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第62回全国大会(鹿児島大会)
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] 理科教員養成における到達目標のあり方(4) -2012NSTA科学教員養成Standardsから考える-

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第58回東海支部大会
    • Place of Presentation
      三重大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] 理科教員養成における到達目標のあり方(1) -教育実習生の必要性意識から考える-

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      平成23年度第8回日本科学教育学会研究会(東海支部開催)
    • Place of Presentation
      静岡大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] 日本と中国の理科の教師教育におけるPCKの育成 -愛知教育大学の教員養成教育におけるPCKの育成-

    • Author(s)
      平野俊英
    • Organizer
      日本理科教育学会第63回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学札幌キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • [Presentation] The Growth of Student Teachers' Science Teaching Ability by the Promotion of Their Communication with Students

    • Author(s)
      Toshihide HIRANO
    • Organizer
      The 3rd Biennial Conference of East-Asian Association for Science Education
    • Place of Presentation
      The Hong Kong Institute of Education
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531113
  • 1.  ISOZAKI Tetsuo (90243534)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  ISOZAKI Takako (70263655)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 3.  CHUJYO Kazumitsu (90197632)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SATO Takayuki (40403597)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  TONISHI Shoju (20135396)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  HADA Akinori (60198736)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  OHSHIKA Kiyoyuki (50263653)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  HAYASHI Takehiro (50116646)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  MIYOSHI Miori (80423482)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  YOSHIDA Atsushi (90115668)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  YAMAGUCHI Takeshi (60239895)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  ABE Osamu (30202659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  ASAKAWA Tetsuya (60113651)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  JYAANA Haruo (90175399)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  WADA Keiji (50167748)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  FURUYA Koichi (10374753)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  OTAKA Izumi (70176907)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KUSUYAMA Ken (20452328)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MORIMOTO Koichi (70243350)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  HASHIMOTO Takeo (00112368)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  YOU Kyonmi (00346941)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  KISHIMOTO Minoru (80249705)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  MASE Shigeo (90274274)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  OHTANI Shuji (50185295)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  SHINAGAWA Akira (20215982)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  GOTO Masakazu (40311138)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  TANZAWA Tetsuro (60272142)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  川上 昭吾 (10033896)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  木原 成一郎 (20214851)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  野添 生 (20751952)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  SAWAI Kouta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  PARK Do Yong
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  SNYDER Jan David
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  KONG Young Tae
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  Chang Mei-Yu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  Chiu Fu-Yuan
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  Wong Alice S. L.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  CHENG Maurice Man-Wai
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi