• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yoshida Tatsuhiro  吉田 龍宏

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

吉田 龍宏  ヨシダ タツヒロ

Less
Researcher Number 70369578
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 名古屋学院大学, スポーツ健康学部, 任期制准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2021: 名古屋学院大学, スポーツ健康学部, 准教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Except Principal Investigator
指導力 / 教師 / 全ての個 / 「遊び保育論」 / 俯瞰する視線 / 個別関与 / 小川博久 / マルチモダリティ / 俯瞰するまなざし / 集団保育 … More / 保育者 / 保育者の見取り / 子ども一人ひとり / 集団 / 遊び保育論 Less
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (10 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  Development of a program to improve teachers' play leadership skills to ensure the development of all individuals

    • Principal Investigator
      Iwata Junko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tokyo City University

All 2022 2021 2020 2019

All Presentation

  • [Presentation] 集団保育において全ての個の理解を可能にする条件は何か(3)─「遊び保育論」における「見る」構えを維持するための「方略」2022

    • Author(s)
      岩田遵子・吉田龍宏・山田祥子・鈴木まり
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会大会第6回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] 私立保育施設の経営論─園長の専門性に関する先行研究の検討①2022

    • Author(s)
      吉田龍宏
    • Organizer
      日本保育学会第75回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] 保育者はどのような幼児理解が求められるのか─「幼児理解の理論と方法」のテキストと保育実践で必要となる幼児理解の相違─2022

    • Author(s)
      吉田龍宏
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会大会第6回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] 集団保育において全ての個の理解を可能にする条件は何か(2)─保育者の俯瞰する眼差しの意義2021

    • Author(s)
      岩田遵子・吉田龍宏・・山田祥子・鈴木まり
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会第5回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] 集団保育において全ての個の理解を可能にする条件は何か(1)─「遊び保育論」(小川博久)の重要性─2021

    • Author(s)
      吉田龍宏・岩田遵子・山田祥子・鈴木まり
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会第5回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] クラス活動における子どもの主体性はいかに確立されるか⑥2021

    • Author(s)
      吉田龍宏・山田祥子・鈴木まり・岩田遵子
    • Organizer
      日本保育学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] 全ての子ども一人一人の理解はいかにして保障されるか(2)─保育実践例の比較分析を通して─2020

    • Author(s)
      岩田遵子・吉田龍宏・山田祥子・鈴木まり・倉知早穂
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会大4回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] 全ての子ども一人一人の理解はいかにして保障されるか(1)─保育者が幼児たちと関わる集団実践理論としての「遊び保育論」(小川)の意義─2020

    • Author(s)
      吉田龍宏・岩田遵子・山田祥子・鈴木まり・倉知早穂
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会大4回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] クラス活動における子どもの主体性はいかに確立されるか⑤2020

    • Author(s)
      吉田龍宏・岩田遵子・山田祥子・倉知早穂
    • Organizer
      日本保育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • [Presentation] クラス活動における子どもの主体性はいかに確立されるか(4)─2歳後半~3歳にみる同型的同調から応答的同調への変化─2019

    • Author(s)
      吉田龍宏・岩田遵子・小川博久・伊藤早穂・山田祥子
    • Organizer
      日本保育学会第72回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02794
  • 1.  Iwata Junko (80269521)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi