• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Cho Kanako  長 加奈子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

CHO Kanako  長 加奈子

Less
Researcher Number 70369833
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 福岡大学, 人文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 福岡大学, 人文学部, 教授
2016 – 2018: 福岡大学, 人文学部, 准教授
2012 – 2015: 北九州市立大学, 基盤教育センターひびきの分室, 准教授
2014: 北九州市立大学, 公私立大学の部局等, 准教授
2008 – 2013: The University of Kitakyushu, 基盤教育センター, 准教授 … More
2008: The University of Kitakyushu, 基盤教育センターひびきの分室, 准教授
2007: Fukuoka Jo Gakuin University Junior College, 短期大学部, 准教授
2006: 福岡女学院大学短期大学部, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
英語教育 / 認知言語学 / 事態把握 / 第二言語習得 / 使用基盤モデル / 教授法 / スピーキング / グラウンディング要素 / 認知文法 / 学校認知英文法 … More / 構文 / 教授法開発 / 応用認知言語学 / 学習者要因 / 学習動機 … More
Except Principal Investigator
認知言語学 / 英語教育 / 教育工学 / ライティング / 日英比較 / 事態把握 / 英語時制と相 / 概念基盤学習 / 相 / 時制 / 教材デザイン / 概念基盤学習アプローチ / 英文法学習 / 母語の影響 / 時制と相 / 文法知識の獲得 / 外国語学習 / 電子教科書 / 視線計測装置 / 英語学習活動 / 教育メディア / 問題誤答における文書注視時間 / デジタル文書読解における平均注視時間 / 英語科教育法 / 注視時間 / 英語読解 / 視線計測 / 眼球運動 / デジタル教科書 / グラウンディング要素 / 他動性 / 日本人英語学習者 / 教材 / 外国語 / e-Learning / 語彙 / ニーズ分析 / 自律学習 / オンライン学習 / 語彙学習 / 工学英語 / ESP / 指導法 / 構文 / ICT活用 / 学習観 / 外国語学習能力 / 基礎学力 / 精神的回復力 / 学習動機 / ポートフォリオ / プロファイル / eポートフォリオ / 社会人基礎力 / メタ認知能力 / 自己調整学習 / 学習者特性 / 教育の質保証 / 学士教育 / 学士力 / リメディアル教育 / コースデザイン / 学修観 / 第二言語習得 / 学校英文法 Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (76 results)
  • Co-Researchers

    (26 People)
  •  外国語学習における認知パターン習得プロセスの解明:使用基盤モデルに基づいてPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      長 加奈子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Fukuoka University
  •  A cross-sectional study on Japanese learners in learning English tense and aspect: The applicability of a concept-based approach

    • Principal Investigator
      赤松 信彦
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Effects of Event Construals in Lerners' Native Language: Form a cognitive linguistic view pointPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      CHO KANAKO
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Fukuoka University
  •  The Influence of Digital Textbooks on English Learning Activities by Japanese Learners of English: Using an eye-tracking approach

    • Principal Investigator
      Okuda Yuji
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Fukuoka University
  •  J-ENG2: Online English Technical Vocabulary Self-Learning System for Engineering Students

    • Principal Investigator
      Ishikawa Yuka
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Nagoya Institute of Technology
  •  Learner's English Proficiency and the Influence of Event Construals of their Native Language: From a Cognitive Linguistic Point of View

    • Principal Investigator
      Kawase Yoshikiyo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Seinan Gakuin University
  •  Developing Teaching Methods of Sentence Constructions: From a cognitive linguistic viewPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Cho Kanako
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Fukuoka University
      The University of Kitakyushu
  •  A Systematic Learning of English Based on the Differences in Event Construals: An approach from Cognitive Linguistics

    • Principal Investigator
      Kawase Yoshikiyo
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Seinan Gakuin University
  •  Developing Pedagogical English Cognitive Grammar: Developing instructional methods and material for classroomsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      CHO Kanako
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      The University of Kitakyushu
  •  Curriculum development on an individual base in terms of the quality assurance of bachelor education designed for Undergraduate Courses in Science

    • Principal Investigator
      TANAKA Yoshiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Nippon Institute of Technology
  •  A New Approach to School Grammar : Based on Cognitive Linguistics

    • Principal Investigator
      KAWASE Yoshikiyo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Seinan Gakuin University
  •  The Effects of Learners' Motivation, Personality, and L1 and L2 Proficiencies on their English Learning ActivityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      CHO Kanako
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      The University of Kitakyushu
      Fukuoka Jo Gakuin University Junior College

All 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 認知言語学研究の広がり2018

    • Author(s)
      長加奈子ほか
    • Total Pages
      312
    • Publisher
      開拓社
    • ISBN
      9784758922647
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03445
  • [Book] ことばを編む2018

    • Author(s)
      西岡 宣明、福田 稔、松瀬 憲司、長谷 信夫、緒方 隆文、橋本 美喜男(分担執筆:大橋 浩ほか)
    • Total Pages
      448
    • Publisher
      開拓社
    • ISBN
      9784758922555
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02947
  • [Book] 認知言語学研究の広がり2018

    • Author(s)
      大橋 浩、川瀬 義清、古賀 恵介、長 加奈子、村尾 治彦(編著)
    • Total Pages
      312
    • Publisher
      開拓社
    • ISBN
      9784758922647
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02947
  • [Book] 認知言語学研究の広がり2018

    • Author(s)
      大橋 浩、川瀬 義清、古賀 恵介、長 加奈子、村尾 治彦
    • Total Pages
      312
    • Publisher
      開拓社
    • ISBN
      9784758922647
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00772
  • [Book] Go for the TOEIC Test(新形式対応改訂版)2017

    • Author(s)
      伊東田恵他(淺間正通・Nicholas Lambert編)
    • Total Pages
      106
    • Publisher
      英宝社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03445
  • [Book] 言語研究と量的アプローチ2016

    • Author(s)
      石川有香・石川慎一郎・清水裕子・田畑智司・長加奈子・前田忠彦
    • Total Pages
      307
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Book] 認知言語学を英語教育に生かす2016

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Total Pages
      175
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Book] 英語教育学の今-理論と実践の統合-(うち,第7章第5節を担当)2014

    • Author(s)
      長 加奈子 他104名
    • Total Pages
      436
    • Publisher
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Book] Fostering Language Teaching Efficiency through Cognitive Linguistics2010

    • Author(s)
      Kanako Cho, S. De Knop, F. Boers, A. De Ryker, 他29名
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] 完了形の使用と日本語母語英語学習者の母語の事態把握の影響:認知言語学の観点から2023

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      比較文化研究

      Volume: 151 Pages: 105-117

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K20102
  • [Journal Article] 完了形の使用と日本語母語英語学習者の母語の事態把握の影響:認知言語学の観点から2023

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      比較文化研究

      Volume: 151 Pages: 105-117

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00701
  • [Journal Article] 日本語母語英語学習者の時制誤用の変化--使用(用法)基盤モデルと事態把握の観点から--2023

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      JAAL in JACET Proceedings

      Volume: 6 Pages: 41-48

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00701
  • [Journal Article] 英語学習者の母語の事態把握が与える影響:英語の時制に着目して2021

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      福岡大学人文論叢

      Volume: 第53巻

    • NAID

      120007123852

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00772
  • [Journal Article] 英語学習者の母語の事態把握が与える影響:英語の時制に着目して2021

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      福岡大學人文論叢

      Volume: 53 Pages: 35-56

    • NAID

      120007123852

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00772
  • [Journal Article] 多読教材の英語リメディアル教材としての可能性:語彙レベルと読みやすさの観点から2017

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      福岡大学人文論叢

      Volume: 49 (1) Pages: 121-134

    • NAID

      120006318144

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03445
  • [Journal Article] コーパスからの認知言語学へのアプローチ2016

    • Author(s)
      川瀬 義清,長 加奈子ほか2名
    • Journal Title

      英語コーパス研究

      Volume: 23 Pages: 61-78

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370711
  • [Journal Article] 事態把握と外国語教育2016

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      北九州市立大学基盤教育センター紀要

      Volume: 25 Pages: 123-137

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Journal Article] 構文選択に影響を与える要因に関する一考察2015

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      イベントスキーマと外国語学習

      Volume: - Pages: 25-41

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Journal Article] 情報構造と構文の選択:二重目的語構文と to 与格構文の観点から2014

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      コーパスを用いたイベントスキーマの分析

      Volume: - Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370711
  • [Journal Article] 情報構造と構文の選択:二重目的語構文と to 与格構文の観点から2014

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      コーパスを用いたイベントスキーマの分析

      Volume: - Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Journal Article] 中学校英文法における文法項目の位置づけ:二重目的語構文と受動文に焦点を当てて2013

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      日本人英語学習者の概念構造の解明に向けた研究:学習者コーパスから見えてくるもの

      Volume: 統計数理研究所共同研究レポート289 Pages: 1-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Journal Article] 日本人英語学習者と英語母語話者の英語二重目的語構文の使用について2013

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      日本人英語学習者の概念構造の解明に向けた研究:学習者コーパスから見えてくるもの

      Volume: 統計数理研究所共同研究レポート289 Pages: 27-44

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Journal Article] Developing a Pedagogical Cognitive Grammar : Focusing on the English Prepositions, in, on, and at2012

    • Author(s)
      Kanako CHO, Yoshikiyo KAWASE
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: 23 Pages: 153-168

    • NAID

      110009603302

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] 認知言語学と英語教育-言語理論と英語教育の関係に焦点を当てて-2012

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      北九州市立大学基盤教育センター紀要

      Volume: 第12号 Pages: 41-58

    • NAID

      40020433184

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] Developing a Pedagogical Cognitive Grammar : Focusing on the English Prepositions, in, on, and at2012

    • Author(s)
      Kanako CHO & Yoshikiyo KAWASE
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: vol.23 Pages: 153-168

    • NAID

      110009603302

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] Effects of a Cognitive Linguistic Approach to Teaching Countable and Uncountable English Nouns to Japanese Learners of English2011

    • Author(s)
      Kanako CHO & Yoshikiyo Kawase
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: vol.22 Pages: 201-215

    • NAID

      110009425257

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] Effects of a cognitive linguistic approach to teaching countable and uncountable English nouns to Japanese learners of English2011

    • Author(s)
      Kankao CHO, Yoshikiyo KAWASE
    • Journal Title

      ARELE

      Volume: 22 Pages: 201-215

    • NAID

      110009425257

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] 学校英文法と言語学の接点-認知言語学からの提言2010

    • Author(s)
      川瀬義清・長加奈子
    • Journal Title

      西南学院大学 英語英文学論集 50

      Pages: 267-279

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] Fostering the acquisition of English prepositions by Japanese learners with networks and prototypes2010

    • Author(s)
      Kanako CHO
    • Journal Title

      Fostering language teaching efficiency through cognitive linguistics

      Volume: 書籍 Pages: 259-275

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] 学校英文法と言語学の接点-認知言語学からの提言2010

    • Author(s)
      川瀬義清・長加子
    • Journal Title

      西南学院大学英語英文学論集

      Volume: 50巻 Pages: 267-279

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Journal Article] 大学生の英語学習動機づけモデルの構築2009

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      北九州市立大学基盤教育センター紀要 第3号

      Pages: 1-19

    • NAID

      40017044367

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Journal Article] クローズテストの採点手法に関する一考察2008

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      Annual Review of English Learning and Teaching 13

      Pages: 33-43

    • NAID

      40016406042

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Journal Article] クローズテストの採点手法に関する一考察2008

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      Annual Review of English Learning and Teaching 第13号

      Pages: 33-43

    • NAID

      40016406042

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Journal Article] Cloze Testの難易度に影響を与える要因について2008

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      福岡女学院大学短期大学部紀要 44

      Pages: 33-49

    • NAID

      110007163719

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Journal Article] 大学生の英語学習動機づけモデルの構築2008

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      北九州市立大学基盤教育センター紀要 3

      Pages: 1-19

    • NAID

      40017044367

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Journal Article] Cloze Testの難易度に影響を与える要因について2008

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      福岡女学院大学短期大学部紀要 第44号

      Pages: 1-17

    • NAID

      110007163719

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Journal Article] 第二言語習得と学習動機づけについて2007

    • Author(s)
      長加奈子
    • Journal Title

      福岡女学院大学教育フォーラム 第9号

      Pages: 17-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Journal Article] 第二言語習得と学習動機づけ研究2007

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Journal Title

      福岡女学院大学教育フォーラム 第9号

      Pages: 17-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Presentation] 多読学習を通した時制と相の習得プロセス:使用(用法)基盤モデルの観点から2023

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      第6回JAAL in JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00701
  • [Presentation] 英語の時制をどのように指導するか:認知言語学の観点から2022

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      第12回JACET応用認知言語学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00772
  • [Presentation] 日本語を母語とする中高生の時制使用から見える母語の影響:認知言語学の観点から2021

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      第49回九州英語教育学会長崎研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00772
  • [Presentation] Factors affecting peer assesment of students' speeches in English2019

    • Author(s)
      Urabe, C. & Cho, K.
    • Organizer
      2019 KoTESOL International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00772
  • [Presentation] 学習者の母語の事態把握が英語のグラウンディング要素に与える影響2019

    • Author(s)
      川瀬義清・長加奈子
    • Organizer
      第2回JAAL in JACET学術交流会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00772
  • [Presentation] 学習者はどのように英文を読んでいるか:眼球運動に基づいたデジタル教材開発への一考察2019

    • Author(s)
      奥田裕司、川瀬義清、長加奈子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 第48回九州・沖縄支部研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02961
  • [Presentation] Exploring L2 construal of Japanese and Korean university students2019

    • Author(s)
      Tomei, J. & Cho, K.
    • Organizer
      2019 KoTESOL International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00772
  • [Presentation] 用法基盤モデルに基づく多読学習の分析2017

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      メソドロジー研究部会2016年度第4回研究会
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Year and Date
      2017-02-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02947
  • [Presentation] 多読学習が英語読解力に与える影響について:スキル項目に基づく分析2017

    • Author(s)
      丸尾加奈子,長加奈子,林幸代,川瀬義清
    • Organizer
      第57回全国研究大会研究(LET2017)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03445
  • [Presentation] 用法基盤モデルに基づく多読学習の分析2017

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 メソドロジー研究部会
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Year and Date
      2017-02-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Presentation] 日英の事態把握の違いをどのように英語学習者に教えるか2016

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      第8回応用認知言語学研究会
    • Place of Presentation
      西南学院大学(福岡県・福岡市)
    • Year and Date
      2016-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Presentation] 二重目的語構文をいかに教えるか2015

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      第7回応用認知言語学研究会
    • Place of Presentation
      西南学院大学(福岡県・福岡市)
    • Year and Date
      2015-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Presentation] 事態把握と構文:二重目的語構文と関係詞2015

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      大学英語教育学会第54回国際大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島県・鹿児島市)
    • Year and Date
      2015-08-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Presentation] 構文にあらわれる事態把握の違い:コーパスに基づく実証2015

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      英語コーパス学会第41回大会
    • Place of Presentation
      愛知大学(愛知県・名古屋市)
    • Year and Date
      2015-10-03
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Presentation] 日本人英語学習者の二重目的語構文使用の特徴と学校英文法への示唆:動詞 give の場合2015

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      第11回英語語法文法セミナー
    • Place of Presentation
      関西学院大学梅田キャンパス(大阪府・大阪市)
    • Year and Date
      2015-08-03
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02686
  • [Presentation] 日本人英語学習者に見られる母語の事態把握の影響:認知言語学の観点から2014

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      第43回九州英語教育学会大分研究大会
    • Place of Presentation
      大分大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Presentation] 日本人英語学習者と英語母語話者の事態把握の違いについて:二重目的語構文の使用から見えてくるもの2013

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      全国英語教育学会第39回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Presentation] 日本人英語学習者の二重目的語構文の使用について2013

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      言語研究と統計2013
    • Place of Presentation
      統計数理研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Presentation] 応用認知言語学―教育現場への応用に向けた展望とその課題2012

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      大学英語教育学会第51回国際大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      愛知県立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Presentation] 認知言語学に基づく英語前置詞教授法とその効果の検証2011

    • Author(s)
      長加奈子
    • Organizer
      日本認知言語学会第12回全国大会
    • Place of Presentation
      奈良教育大学
    • Year and Date
      2011-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] 認知言語学に基づく英語教材開発と教授法:教育効果と現場への応用可能性について2011

    • Author(s)
      長加奈子・川瀬義清
    • Organizer
      第37回全国英語教育学会山形研究大会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2011-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] これからの学士に求められる人材教育-フシンセツ授業という一つの提案-2011

    • Author(s)
      馬場眞知子、小山義徳、河住有希子、長加奈子、田中佳子、瀬村江里子
    • Organizer
      初年次教育学会第4回大会
    • Place of Presentation
      久留米大学
    • Year and Date
      2011-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500892
  • [Presentation] Prototypicality and its Effects on Second Language Acquisition : Where do the prototypes of second language learners come from?2011

    • Author(s)
      Kanako CHO
    • Organizer
      The 16^<th> World Congress of Applied Linguistics : AILA 2011
    • Place of Presentation
      Beijing Foreign Studies University, Beijing, China
    • Year and Date
      2011-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] 前置詞の意味の概念構造に関する実証的研究2011

    • Author(s)
      長加奈子
    • Organizer
      第24回福岡認知言語学会シンポジウム「認知言語学と英語教育の接点」
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Year and Date
      2011-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] Prototypicality and its Effects on Second Language Acquisition : Where do the prototypes of second language learners come from2011

    • Author(s)
      Kanako CHO
    • Organizer
      The 16th World Congress of Applied Linguistics : AILA 2011
    • Place of Presentation
      Beijing Foreign Studies University, Beijing, China
    • Year and Date
      2011-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] 認知言語学に基づく教授法:その教育効果を考える2010

    • Author(s)
      長加奈子
    • Organizer
      日本英文学会九州支部第63回大会シンポジウム「認知言語学と英語教育」
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] The effects of prototypicality of the acquisition of English prepositions : Applying cognitive linguistics to SLA2010

    • Author(s)
      Kanako CHO
    • Organizer
      大学英語教育学会第49回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] 日本人英語学習者の加算・不可算名詞の習得について-認知言語学に基づく教授法の有効性の検証2010

    • Author(s)
      長加奈子・川瀬義清
    • Organizer
      外国語教育メディア学会50周年記念大会
    • Place of Presentation
      横浜市立サイエンスフロンティア高等学校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] 日本人英語学習者の可算・不可算名詞の習得について2010

    • Author(s)
      長加奈子・川瀬義清
    • Organizer
      外国語教育メディア学会50周年記念全国大会
    • Place of Presentation
      横浜市立サイエンスフロンティア大学
    • Year and Date
      2010-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] 理論言語学と第二言語習得研究の接点-応用認知言語学から見えてくるもの2010

    • Author(s)
      長加奈子
    • Organizer
      北九州言語研究会
    • Place of Presentation
      北九州市立大学
    • Year and Date
      2010-12-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] The Effects of Prototypicality of the Acquisition of English Prepositions : Applying cognitive linguistics to SLA2010

    • Author(s)
      Kanako CHO
    • Organizer
      大学英語教育学会第49回全国大会
    • Place of Presentation
      宮城大学
    • Year and Date
      2010-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] 学校英文法再構築-認知言語学からの提言-2009

    • Author(s)
      長加奈子・川瀬義清
    • Organizer
      第38回九州英語教育学会沖縄研究大会
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Year and Date
      2009-11-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520620
  • [Presentation] 自律を促す学習支援2008

    • Author(s)
      長加奈子
    • Organizer
      平成20年度日本リメディアル教育学会九州部パネリスト
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Year and Date
      2008-12-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Presentation] 英語学習活動に影響を与える心理的要因に関する一考察2008

    • Author(s)
      長加奈子
    • Organizer
      九州英語教育学会第37回福岡研究大会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18720156
  • [Presentation] コーパスを活かした英語教育

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会九州・沖縄支部第43回研究大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Presentation] 学習者コーパスの分析における課題:日本人英語学習者の二重目的語構文の使用から見えてくるもの

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      大学英語教育学会第2回応用認知言語学研究会
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • [Presentation] 学習者コーパスの分析における課題:二重目的語構文の使用から見えてくるもの

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      第2回応用認知言語学研究会
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370711
  • [Presentation] 英語前置詞の指導から見えてくる認知言語学に基づく指導法の効果

    • Author(s)
      長 加奈子
    • Organizer
      大学英語教育学会九州・沖縄支部第26回支部研究大会
    • Place of Presentation
      北九州市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720264
  • 1.  KAWASE Yoshikiyo (20108616)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 2.  OHASHI Hiroshi (40169040)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  川畠 嘉美 (70581172)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  TANAKA Yoshiko (10406423)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  ARIGA Yukinori (80095348)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  NOZAKI Hironari (80275148)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  TANAKA Takaharu (90286021)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  KOMATSUGAWA Hiroshi (10305956)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KANADA Toru (20169551)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  BABA Machiko (40313308)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  TERADA Mitsugu (70267772)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  OYAMA Yoshinori (90546988)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  Ishikawa Yuka (40341226)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  Okuda Yuji (90258335)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  野口 ジュディー津多江 (30351787)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  伊東 田恵 (40319372)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 17.  Tomei Joseph (50310032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  竹安 大 (80585430)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  林 幸代 (00609464)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  赤松 信彦 (30281736)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  マクガイア マイケルポール (30876462)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  折田 充 (60270386)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  星野 由子 (80548735)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  綱井 勇吾 (20772487)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  KAWASUMI Yukiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 26.  SHITE Kazuyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi