• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hosokawa Miyuki  細川 美由紀

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HOSOKAWA Miyuki  細川 美由紀

Less
Researcher Number 70434537
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 茨城大学, 教育学野, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2024: 茨城大学, 教育学部, 准教授
2011 – 2014: 茨城キリスト教大学, 文学部, 准教授
2008 – 2010: 茨城キリスト教大学, 文学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Special needs education
Except Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related / Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Education / Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
読み習得 / 動機づけ / 認知処理 / 読み / 英単語 / 音韻処理 / 英語 / 中学生 / 認知 / ローマ字 … More / 小学生 / 早期支援 / 読み書き障害 / 学習障害 / 特別支援教育 / ひらがな読み / 幼児 / 認知機能 / 幼児期 … More
Except Principal Investigator
読み書き / 幼小連携 / 特別支援教育 / 脳科学 / 障害者支援技術 / 文字認知障害 / ユニバーサルデザイン / 音声教材 / 入試特別配慮 / 平仮名認知 / 運筆 / 入門期 / 書字 / 聴き取り / 幼児期 / 認知的背景 / 読み書き障害 / 読みの流暢性 / 小学校中高学年 / 読み書き能力の背景要因 / 読み書き困難 / 小学生 / 音韻意識 / 認知的要因 / 読み書き発達 / 形態素意識 / 教育学 / 社会科学 / 読み書きの幼小連携 / 読み書きの発達過程 / 読み書きの学習方法 / 読み書き指導 / カリキュラム論 / 読み書き支援 / 書きの発達 / 読みの発達 / LD / ひらがな書字 / 書字レディネス / 学習障害 / 早期発見 / 書字困難 / IRS / 重度重複障害 / ADHD / NIRS / 自閉症 / エビデンスベースト教育 / 発達障害 / ERP(event related potential) / ピッチ・パタン / 留意 / MMN(mismatch negativity) / 脳波 / 事象関連電位 / 中国語母国語話者 / MMN / 生成 / 受容 / 無意識処理 / ピッチパタン / ピッチ曲線 / 認知神経科学 / 脳波測定 / 日本語学習者 / 第二言語習得 / ピッチ下降現象 / アクセント型 / 日本語アクセント / 無意識 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (65 results)
  • Co-Researchers

    (23 People)
  •  小学校入学時の書字における課題の解決に向けたプログラム開発

    • Principal Investigator
      齋木 久美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  小中学生の英語読み習得における背景要因の解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      細川 美由紀
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  読み書き困難児に音声に頼る学習方略を安心して奨められるようになるための環境整備

    • Principal Investigator
      藤芳 明生
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Support based on cognitive processes for acquisition of reading English words in elementary school childrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hosokawa Miyuki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  A Study on learning of reading and writing for promotion of Connection between Kindergarten and Elementary schools

    • Principal Investigator
      Saiki Kumi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  A basic study on the relationship between literacy development and morphological awareness

    • Principal Investigator
      Muroya Naoko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokiwa Junior College
  •  Development of the early intervention program for children with handwriting difficulty

    • Principal Investigator
      SHOJI Hiroaki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  To what extent is early intervention possible for children with learning disability?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      HOSOKAWA Miyuki
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki Christian University
  •  Neurophysiological approach to special needs education

    • Principal Investigator
      OZAKI Hisaki
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Neuro-scientific Approach to the Automatic Detection of Japanese Accent

    • Principal Investigator
      ARITOMI Miyoko, YAMADA Nobuko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Ibaraki University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2013 2012 2010 2009 2008

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 『特別な支援を必要とする子どもの理解と教育』「第5章発達障害の子どもの特徴と支援方法」2019

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Total Pages
      132
    • Publisher
      かもがわ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Book] 第1 節読み障害へのアセスメント, 発達障害の理解と支援のためのアセスメント、第4 章 障害種別に即したアセスメント2013

    • Author(s)
      細川美由紀,他,前川久男・梅永雄二・中山健編
    • Publisher
      日本文化科学社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Journal Article] Cross-language contributions of rapid automatized naming to reading accuracy and fluency in young adults: evidence from eight languages representing different writing systems2022

    • Author(s)
      George K. Georgiou, Claudia Cardoso-Martins, J. P. Das, Alberto Falcon, Miyuki Hosokawa, Tomohiro Inoue, Yixun Li, Dalia Martinez, Prakash Padakannaya, Rauno Parrila, Tatiana C. Pollo, Soheil S. Salha, Swagatika Samantaray, Hua Shu, Takayuki Tanji, Sana Tibi & Ana Paula Alves Vieira
    • Journal Title

      Journal of Cultural Cognitive Science

      Volume: - Issue: 2 Pages: 151-168

    • DOI

      10.1007/s41809-021-00092-7

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Journal Article] Reading in different scripts predicts different cognitive skills: evidence from Japanese.2021

    • Author(s)
      Tomohiro Inoue, George K. Georgiou, Miyuki Hosokawa, Naoko Muroya, Hiroyuki Kitamura, Takayuki Tanji, Hirofumi Imanaka, Takako Oshiro, Rauno Parrila
    • Journal Title

      Reading and Writing

      Volume: 35 Issue: 6 Pages: 1425-1448

    • DOI

      10.1007/s11145-021-10228-4

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Journal Article] Predicting the early growth of word and nonword reading fluency in a consistent syllabic orthography2020

    • Author(s)
      Tomohiro Inoue, George K. Georgiou, Naoko Muroya, Miyuki Hosokawa, and Hisao Maekawa
    • Journal Title

      Journal of Research in Reading

      Volume: 43(3) Pages: 364-381

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Journal Article] 大学生の英単語読みと音韻処理能力に関する基礎的研究2018

    • Author(s)
      松澤緑・細川美由紀
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要. 教育科学

      Volume: 67 Pages: 423-434

    • NAID

      120006395480

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Journal Article] 大学生の英単語読みと音韻処理能力に関する基礎的研究2018

    • Author(s)
      松澤緑・細川美由紀
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要. 教育科学

      Volume: 67 Pages: 423-434

    • NAID

      120006395480

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Journal Article] The Role of Morphological Awareness in Word Reading Skills in Japanese: A Within-Language Cross-Orthographic Perspective2017

    • Author(s)
      Muroya Naoko、Inoue Tomohiro、Hosokawa Miyuki、Georgiou George K.、Maekawa Hisao、Parrila Rauno
    • Journal Title

      Scientific Studies of Reading

      Volume: 21 Issue: 6 Pages: 449-462

    • DOI

      10.1080/10888438.2017.1323906

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605, KAKENHI-PROJECT-26780523
  • [Journal Article] “The Role of Morphological Awareness in Word Reading Skills in Japanese: A Within-Language Cross-Orthographic Perspective”,2017

    • Author(s)
      Muroya, N., Inoue, T., Hosokawa, M., Georgiou, G. K., Maekawa, H. and Parrila, R.
    • Journal Title

      Scientific Studies of Reading

      Volume: Vol.21 Pages: 449-462

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Journal Article] 水頭症事例における漢字書字習得に関する実践研究2017

    • Author(s)
      豊田崇仁・細川美由紀
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 36 Pages: 219-230

    • NAID

      120006365751

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Journal Article] 幼児のひらがな読み習得と認知機能の関連性における縦断的検討2015

    • Author(s)
      細川美由紀・勝二博亮
    • Journal Title

      おおみか教育研究

      Volume: 18 Pages: 1-8

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531274
  • [Journal Article] 漢字読みに困難を示す児童における学習支援2013

    • Author(s)
      細川美由紀・木村 哲
    • Journal Title

      おおみか教育研究

      Volume: 17 Pages: 39-47

    • NAID

      40020074879

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531274
  • [Journal Article] 発達性dyslexiaにおける聴覚情報処理過程2010

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Journal Title

      臨床脳波

      Volume: 52巻 Pages: 95-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Journal Article] 発達性dyslexiaにおける聴覚情報処理過程2010

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Journal Title

      臨床脳波 52

      Pages: 95-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Journal Article] 発達性dyslexiaにおける聴覚情報処理過程2010

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Journal Title

      臨床脳波 52

      Pages: 95-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Journal Article] Automatic detection of auditory pitch patterns : A mismatch negativity (MMN) study of Japanese accent.2009

    • Author(s)
      Nobuko Yamada, Hisaki Ozaki, Miyuki Hosokawa
    • Journal Title

      臨床神経生理学 37

      Pages: 413-422

    • NAID

      10029427899

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Journal Article] Automatic Detection of Auditory Pitch Patterns : A Mismatch Negativiy(MMN)Study of Japanese Accent2009

    • Author(s)
      Nobuko, Yamada., Hisaki, Ozaki., Miyuki, Hosokawa
    • Journal Title

      臨床神経生理学 37

      Pages: 413-422

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Presentation] 小学生の英単語読み習得に影響をおよぼす予測因子に関する後方視的検討―低学年における認知能力ならびに中学年以降のローマ字読み成績との関連―2023

    • Author(s)
      細川美由紀・室谷直子・井上知洋
    • Organizer
      日本LD学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02430
  • [Presentation] 小学生の英単語読み習得に影響をおよぼす予測因子に関する後方視的検討―低学年における認知能力ならびに中学年以降のローマ字読み成績との関連―2023

    • Author(s)
      細川美由紀・室谷直子・井上知洋
    • Organizer
      日本LD学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02624
  • [Presentation] 小学生のローマ字読み習得に影響をおよぼす予測因子に関する縦断的検討2022

    • Author(s)
      細川美由紀・室谷直子・井上知洋
    • Organizer
      日本LD学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02430
  • [Presentation] 小学生のローマ字読み習得に影響をおよぼす予測因子に関する縦断的検討2022

    • Author(s)
      細川美由紀・室谷直子・井上知洋
    • Organizer
      日本LD学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02624
  • [Presentation] 小学生のローマ字読み習得に影響をおよぼす予測因子に関する縦断的検討2022

    • Author(s)
      細川美由紀・室谷直子・井上知洋
    • Organizer
      日本LD学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] Contributions of background factors to Japanese children’s English words reading skills.2021

    • Author(s)
      Miyuki Hosokawa, Kana Satoh, Naoko Muroya and Shin’ichi Inoi
    • Organizer
      the 32th International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] Role of morphological awareness in Kanji literacy in 4th and 6th grade Japanese children.2021

    • Author(s)
      Muroya, M., Hosokawa, M., Inoue, T., Maekawa, H.
    • Organizer
      the 32th International Congress of Psychology
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] 小学生におけるローマ字読み習得に影響をおよぼす背景要因の検討2021

    • Author(s)
      細川美由紀・関美月・室谷直子・井上知洋
    • Organizer
      日本LD学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] 小学生における英単語読みに影響をおよぼす認知処理過程の検討2019

    • Author(s)
      細川美由紀・佐藤花菜
    • Organizer
      日本LD学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] 小学生における英単語読みに影響を及ぼす認知処理過程の検討2019

    • Author(s)
      細川美由紀・佐藤花菜
    • Organizer
      日本LD学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] 単語音読の流暢さの発達軌跡-就学後2年間の縦断調査から-2018

    • Author(s)
      井上知洋,室谷直子,細川美由紀,今中博章,大城貴子,佐藤克敏,北村博幸,前川久男
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] 単語音読の流暢さの発達軌跡:就学後2年間の縦断調査から.2018

    • Author(s)
      井上知洋・室谷直子・細川美由紀・今中博章・大城貴子・佐藤克敏・北村博幸・前川久男
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会 ポスター発表.(2018年9月15日,慶應義塾大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] 小学生の読み書き能力に関連する認知的要因(2)―漢字の読み書きに関する検討―2018

    • Author(s)
      齋藤ゆみ・室谷直子・細川美由紀・井上知洋・前川久男
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] 小学生におけるローマ字読み習得と音韻処理能力の関連.2018

    • Author(s)
      石井咲姫・細川美由紀
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会 ポスター発表.(2018年9月24日,大阪国際会議場)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] 小学生におけるローマ字読み習得と音韻処理能力の関連2018

    • Author(s)
      石井咲姫・細川美由紀
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] 単語音読の流暢さの発達軌跡:就学後2年間の縦断調査から2018

    • Author(s)
      井上知洋・室谷直子・細川美由紀・今中博章・大城貴子・佐藤克敏・北村博幸・前川久男
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] 小学生の読み書き能力に関連する認知的要因(2)-漢字の読み書きに関する検討-2018

    • Author(s)
      齋藤ゆみ,室谷直子,細川美由紀,井上知洋,前川久男
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] 小学生の読み書きに関連する認知的要因(1)-読みの流暢性に関する検討-2018

    • Author(s)
      室谷直子・齋藤ゆみ・細川美由紀・井上知洋・前川久男
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] 小学生の読み書き能力に関連する認知的要因(2)―漢字の読み書きに関する検討―.2018

    • Author(s)
      齋藤ゆみ・室谷直子・細川美由紀・井上知洋・前川久男
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会 ポスター発表.(2018年9月24日,大阪国際会議場)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] 小学生の読み書き能力に関連する認知的要因(1)-読みの流暢性に関する検討-2018

    • Author(s)
      室谷直子,齋藤ゆみ,細川美由紀,井上知洋,前川久男
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] 小学生におけるローマ字読み習得と音韻処理能力の関連2018

    • Author(s)
      石井咲姫・細川美由紀
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02653
  • [Presentation] "The role of morphological awareness in word reading skills in Japanese."2017

    • Author(s)
      Muroya, N., Inoue, T., Hosokawa, M., Georgiou, G. K., Maekawa, H., & Parrila, R.
    • Organizer
      24th Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading/Halifax, Nova Scotia (2017.7.15)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] 小学2年生における読み書き習得の影響因2017

    • Author(s)
      室谷直子、井上知洋、細川美由紀、前川久男
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] 「水頭症事例における漢字書字習得に関する実践研究」2017

    • Author(s)
      豊田崇仁・細川美由紀
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会/愛知(2017.9.18)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] 「小学2年生における読み書き習得の影響因‐音韻意識と形態素意識の比較から‐」2017

    • Author(s)
      室谷直子・井上知洋・細川美由紀・前川久男
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会/愛知(2017.9.18)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] The Role of Morphological Awareness in Word Reading Skills in Japanese2017

    • Author(s)
      Muroya, N., Inoue, T., Hosokawa, M., Georgiou, G. K., Maekawa, H., & Parrila, R.
    • Organizer
      25th annual conference of the Society for the Scientific Studies of Reading
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] Cognitive predictors of early literacy skills in syllabic Hiragana and logographic Kanji.International Journal of Psychology2016

    • Author(s)
      Inoue, T., Georgiou, G. K., Muroya, N., Oshiro, T., Imanaka, H., Kitamura, H., Hosokawa, M., Maekawa, H., & Parrila, R.
    • Organizer
      31st International Congress of Psychology,International Journal of Psychology, 51, 451-452.シンポジウム
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] Cognitive predictors of early literacy skills in syllabic Hiragana and logographic Kanji2016

    • Author(s)
      Inoue, T., Georgiou, G. K., Muroya, N., Oshiro, T., Imanaka, H., Kitamura, H., Hosokawa, M., Maekawa, H., & Parrila, R.
    • Organizer
      第31回国際心理学会議
    • Place of Presentation
      横浜
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] 読みの流暢性と読み能力との関連性の検討:流暢性課題の高成績者と低成績者との比較から.2016

    • Author(s)
      室谷直子・井上知洋・細川美由紀・前川久男.
    • Organizer
      日本特殊教育学会第54回大会発表論文集,p375,ポスター発表
    • Place of Presentation
      新潟コンベンションセンター朱鷺メッセ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] 読みの流暢性と読み能力との関連性の検討:流暢性課題の高成績者と低成績者との比較から2016

    • Author(s)
      室谷直子・井上知洋・細川美由紀・前川久男
    • Organizer
      日本特殊教育学会第54回大会
    • Place of Presentation
      新潟
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] Morphological awareness and literacy skills in Japanese 1st and 2nd grade children.2016

    • Author(s)
      Muroya, N., Inoue, T., Hosokawa, M., Georgiou, G. K., Parrila, R., & Maekawa, H.
    • Organizer
      31st International Congress of Psychology,International Journal of Psychology, 51,506-507.ポスター発表
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04452
  • [Presentation] Morphological awareness and literacy skills in Japanese 1st and 2nd grade children2016

    • Author(s)
      Muroya, N., Inoue, T., Hosokawa, M., Georgiou, G. K., Parrila, R., & Maekawa, H.Muroya, N., Inoue, T., Hosokawa, M., Georgiou, G. K., Parrila, R., & Maekawa, H.
    • Organizer
      第31回国際心理学会議
    • Place of Presentation
      横浜
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13605
  • [Presentation] 幼児のひらがな読み習得と認知機能との関連性における縦断的検討2013

    • Author(s)
      細川美由紀・勝二博亮
    • Organizer
      日本LD学会第22回大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531274
  • [Presentation] Relationship between cognitive functions and reading of Japanese KANA characters in early childhood.2012

    • Author(s)
      Miyuki Hosokawa, Yukihito Shinohara, Tamie Matsumura, Hiroaki Shoji
    • Organizer
      第30回国際心理学会(XXX International Congress of Psychology)
    • Place of Presentation
      International Convention Centre in Cape Town
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531274
  • [Presentation] Relationship between cognitive functions and reading of Japanese KANA characters in early childhood2012

    • Author(s)
      Miyuki Hosokawa
    • Organizer
      第30回国際心理学会
    • Place of Presentation
      International Convention Centre in Cape Town
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Presentation] Phonological working memory in reversal task of word's mora : A near-infrared spectroscopy study2012

    • Author(s)
      Miyuki Hosokawa, Yuki Yoneda, Hiroaki Shoji, Hisaki Ozaki
    • Organizer
      International Neuropsychological Society 40th Annual Meeting
    • Place of Presentation
      Hilton Montreal Bonaventure, Montreal, Canada
    • Year and Date
      2012-02-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Presentation] Phonological working memory in reversal task of word's mora: A near-infrared spectroscopy study2012

    • Author(s)
      Hosokawa Miyuki, Yoneda Yuki, Shoji Hiroaki and Ozaki Hisaki
    • Organizer
      International Neuropsychological Society 40th Annual Meeting
    • Place of Presentation
      Hilton Montreal Bonaventure, Montreal, Canada
    • Year and Date
      2012-02-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Presentation] Phonological working memory in reversal task of word's mora2012

    • Author(s)
      Hosokawa, M., Yoneda, Y., Shoji, H. & Ozaki, H.
    • Organizer
      Int. Neuropsychological Soc.
    • Place of Presentation
      Montral(Canada)
    • Year and Date
      2012-02-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Presentation] Phonological working memory in reversal task of word's mora : A near-infrared spectroscopy study2012

    • Author(s)
      Miyruki Hosokawa, Yuki Yoneda, Hiroaki Shoji nd Hisaki Ozaki
    • Organizer
      International Neuropsychological Society 40th Annual Meeting
    • Place of Presentation
      Canada(Montreal)
    • Year and Date
      2012-02-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Presentation] Relationship between cognitive functions and reading of Japanese KANA characters in early childhood2012

    • Author(s)
      Hosokawa Miyuki, Shinohara Yukihito, Matsumura Tamie, Shoji Hiroaki
    • Organizer
      XXX International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      International Convention Centre in Cape Town, South Africa
    • Year and Date
      2012-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Presentation] 脳血流変化からみた単語逆唱における言語性ワーキングメモリーの検討2010

    • Author(s)
      細川美由紀・米田有希・勝二博亮・尾崎久記
    • Organizer
      第40回日本臨床神経生理学会学術大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2010-11-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Presentation] 脳血流変化からみた単語逆唱における言語性ワーキングメモリの検討2010

    • Author(s)
      細川美由紀・米田有希・勝二博亮・尾崎久記
    • Organizer
      第40回日本臨床神経生理学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2010-11-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Presentation] 脳血流変化からみた単語逆唱における言語性ワーキングメモリの検討2010

    • Author(s)
      細川美由紀・米田有希・勝二博亮・尾崎久記
    • Organizer
      第40回日本臨床神経生理学会学術大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2010-11-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730726
  • [Presentation] 読みが困難な児童における聴覚情報処理2008

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Organizer
      日本特殊教育学会第46回大会
    • Place of Presentation
      米子
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Presentation] 発達性dyslexiaにおける聴覚情報処理過程2008

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Organizer
      第38回日本臨床神経生理学会学術大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2008-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18520397
  • [Presentation] 発達性 dyslexia における聴覚情報処理過程2008

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Organizer
      第38回日本臨床神経生理学会シンポジウム
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2008-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Presentation] 発達性dyslexiaにおける聴覚情報処理過程2008

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Organizer
      第38回日本臨床神経生理学会シンポジウム
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2008-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • [Presentation] 読みが困難な児童における聴覚情報処理2008

    • Author(s)
      細川美由紀
    • Organizer
      第46回日本特殊教育学会自主シンポジウム
    • Place of Presentation
      米子国際会議場
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243040
  • 1.  SHOJI Hiroaki (30302318)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  SAIKI Kumi (60361284)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  ARITOMI Miyoko (30125794)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YAMADA Nobuko (50241740)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  OZAKI Hisaki (40092514)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 6.  Muroya Naoko (70400653)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 7.  新井 英靖 (30332547)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KAWASUMI Ryuichi (20124208)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TOJO Yoshikuni (00132720)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KOIKE Toshihide (60251568)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  TERADA Shinichi (00346701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  NISHIMAKI Kengo (50371711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  KOBAYASHI Yasuko (30133937)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  MATSUMOTO Hidehiko (70348093)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  OKAZAKI Shinji (40334023)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  GUNJI Atsuko (70392446)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MUROHASHI Harumitsu (00182147)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KUMOI Mio (70381150)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  井上 知洋 (30635016)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 20.  猪井 新一 (80254887)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 21.  藤芳 明生 (00323212)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  橋本 貴充 (20399489)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  原田 浩司 (40738168)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi