• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Miyasato Tomoe  宮里 智恵

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

宮里 智恵  ミヤサト トモエ

miyasato tomoe  宮里 智恵

Less
Researcher Number 70646116
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 広島大学, 人間社会科学研究科(教), 教授
2025: くらしき作陽大学, 子ども教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 広島大学, 人間社会科学研究科(教), 教授
2020: 広島大学, 人間社会科学研究科(教), 教授
2016 – 2019: 広島大学, 教育学研究科, 教授
2015: 広島大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2014: くらしき作陽大学, 教育学部, 教授
2013: くらしき作陽大学, 子ども教育学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
若手教員 / 道徳科授業づくりフレーム / 困り感 / 若年経験者教員 / 道徳科授業づくり / 非表出的向社会的行動 / 愛他的葛藤場面 / 道徳教育プログラム / 思いやり・親切 / 愛他性 … More / 道徳科 / 被援助 / 表に表れない思いやり / 援助行動 / 思いやり / 道徳教育 … More
Except Principal Investigator
Teacher education / Religious diversity / Belonging and identity / Non-negotiable values / Intercultural education / professional development / community learning / peace education / teaching strategies / intercultural education / カリキュラム開発 / 教育学 / 道徳科学習指導案 / いのち観の学習モデル / 生命尊重の価値観 / 教科等ならびに体験活動 / 道徳授業 / 道徳教育プログラム / 道徳学習プログラム / いのち観の発達モデル / 生命尊重の価値 / 道徳教育 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  An intercultural approach to diversity in teacher education: Engaging with different (non)negotiable values

    • Principal Investigator
      DELAKORDA・KAWASHIMA TINKA
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  若年経験者教員の困り感に応える道徳科授業づくり3点セットの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      宮里 智恵
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Development of moral education programs to foster the ability to act on the value of respect for life

    • Principal Investigator
      Suzuki Yumiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Development of a moral education program to foster compassion of Japanese children living in a global societyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      miyasato tomoe
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
      Kurashiki Sakuyo University

All 2024 2021 2020 2019 2017 2016 2015

All Journal Article Book

  • [Book] やさしい道徳授業のつくり方 改訂版2019

    • Author(s)
      鈴木由美子・宮里智恵編著
    • Total Pages
      195
    • Publisher
      溪水社
    • ISBN
      9784863274945
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04766
  • [Journal Article] 道徳科授業に対する若手教員の「困り感」ーアンケート調査の結果分析を通してー2024

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      教職開発研究

      Volume: 7 Pages: 31-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02662
  • [Journal Article] 道徳科の校内研修-その方法と意義②2021

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      広島大学附属小学校学校教育研究会『学校教育』

      Volume: 1月号 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04766
  • [Journal Article] 教科化の経緯と改訂の要点(その一)2020

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      広島大学附属小学校学校教育研究会『学校教育』

      Volume: 4月号 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04766
  • [Journal Article] 道徳科の校内研修-その方法と意義①2020

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      広島大学附属小学校学校教育研究会『学校教育』

      Volume: 12月号 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04766
  • [Journal Article] 道徳科の授業づくりの手順-主題解釈と教材解釈を大切に(その二)2020

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      広島大学附属小学校学校教育研究会『学校教育』

      Volume: 9月号 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04766
  • [Journal Article] 道徳科の授業づくりの手順-主題解釈と教材解釈を大切に(その一)2020

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      広島大学附属小学校学校教育研究会『学校教育』

      Volume: 8月号 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04766
  • [Journal Article] 教科化の経緯と改訂の要点(その二)2020

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      広島大学附属小学校学校教育研究会『学校教育』

      Volume: 5月号 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04766
  • [Journal Article] Effect of a Moral Education Program that Cultivates the Concept of Values for Respect for Life- Developing a Questionnaire for Insight on the Developmental Stages during Elementary and Junior High School-2019

    • Author(s)
      Yumiko SUZUKI, Tomoe MIYASATO, Atsuko MORIKAWA and Shuo ZHAO
    • Journal Title

      教職開発研究

      Volume: 第2号 Pages: 1-8

    • NAID

      120007017098

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04766
  • [Journal Article] 小中学生における援助を望まない理由分析と道徳科「思いやり・親切」の授業の提案2017

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      グローバル社会に生きる日本の子どもの愛他性を育てる道徳教育プログラムの開発 平成25年度~平成28年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書

      Volume: - Pages: 1-59

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381283
  • [Journal Article] 被援助の立場から考える援助行動ー小中学生における判断と道徳教育への示唆ー2016

    • Author(s)
      宮里智恵・髙橋均・森川敦子
    • Journal Title

      学習開発学研究

      Volume: 第9号 Pages: 133-141

    • NAID

      120005733256

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381283
  • [Journal Article] 小中学生の援助行動に関する研究ー「表に表れない思いやり」行動の出現に着目してー2015

    • Author(s)
      宮里智恵
    • Journal Title

      学習開発学研究

      Volume: 第8巻 Pages: 211-221

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381283
  • 1.  Suzuki Yumiko (40206545)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  山崎 茜 (00792277)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  DELAKORDA・KAWASHIMA TINKA (30825873)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  大池 真知子 (90313395)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  Morikawa Atsuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  Takahashi Hitoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi