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Tanaka Shoji  田中 祥司

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Shoji Tanaka  田中 祥司

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Researcher Number 70704922
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 立命館大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 摂南大学, 経営学部, 准教授
2018 – 2023: 摂南大学, 経営学部, 准教授
2015 – 2017: 神戸山手大学, 現代社会学部, 講師
2015: 神戸山手大学, 現代社会学部, 専任講師
2014: 神戸夙川学院大学, 観光学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 80020:Tourism studies-related / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Area studies / Tourism Studies
Keywords
Principal Investigator
ブランド・オーセンティシティ / 消費者行動 / マーケティング / ブランド / 本物感 / デジタルマーケティング / ブランド・パーパス / DtoC / こだわり / ブランドのこだわり / ブランドへのこだわり知覚 / 企業の内発的動機 / カテゴリー … More
Except Principal Investigator
… More 消費者行動 / アプリ / エンゲージメント / ブランド / 行動データ / 価値観 / Z世代 / 行動的ロイヤルティ / 態度的ロイヤルティ / マーケティング / 購買行動 / ロイヤルティ・プログラム / スマートフォン / ロイヤルティ / 観光地評価 / 観光マーケティング / 持続可能な観光 / サービスマーケティング / 環境 / 地域研究 / 環境保全 / サービス品質 / 顧客満足 / 観光行動 / 持続可能 / 地域連携 / 流入管理 / 世界遺産 / regional alliances / service quality / tourism product / world heritage / carrying capacity / tourist experience / sustainability / 旅行者満足 / 観光地マーケティング / デスティネーション・マネジメント / 観光 / 知覚リスク / 震災時の観光地マネジメント / サービス提供システム / 利害関係者管理 / 多様で安定した財源 / 情報探索 / 組織構造の5つの主要原則 / DMOの7つのマネジメント特性 / 合意形成 / 組織構造の5つの主要原則 / DMOの7つのマネジメント特性 / デスティネーション・マーケティング / DMO Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (23 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  インスピレーションが旅行者の意思決定に与える影響とそのメカニズムの解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      田中 祥司
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 80020:Tourism studies-related
    • Research Institution
      Setsunan University
  •  エンゲージメントの行動データと心理尺度の統合モデルによるブランド・マネジメント

    • Principal Investigator
      高橋 広行
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  ブランドの存在意義を基軸としたブランディング研究:DtoCブランドを対象にPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      田中 祥司
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Setsunan University
  •  The Influence of Smart Phone Design and Usage on Brand Loyalty

    • Principal Investigator
      Takahashi Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Intrinsic motivation of firms in creating competitive advantage through product development: A Mixed Methods Theoretical and Empirical StudyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tanaka Shoji
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Setsunan University
      Kobe Yamate University
  •  Theoretical and Empirical Study on Management Organization in Tourism Destination

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Kazuo
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Tourism Studies
    • Research Institution
      Kindai University
  •  Consumers' Perceived Brand Authenticity: Scale Development and Its Application to AdvertisementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TANAKA Shoji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe Yamate University
      Kobe Shukugawa Gakuin University
  •  Integrated Framework Development of Regional Alliances in the World Heritage Sites Using the Carrying Capacity Theory

    • Principal Investigator
      Kunieda Yoshimi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Area studies
    • Research Institution
      Osaka Seikei College

All 2024 2023 2022 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 1からの観光事業論2016

    • Author(s)
      (編著者)高橋一夫・柏木千春、(共著者)室岡祐司・田中祥司
    • Total Pages
      263
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01973
  • [Journal Article] Impact of brand authenticity on word-of-mouth for tourism souvenirs2023

    • Author(s)
      Tanaka Shoji、Kim Changju、Takahashi Hiroyuki、Nishihara Akihiro
    • Journal Title

      Cogent Business & Management

      Volume: 11 Issue: 1 Pages: 2290222-2290222

    • DOI

      10.1080/23311975.2023.2290222

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01755
  • [Journal Article] ブランド・オーセンティシティに関する研究 -スキーマ理論に基づく考察-(博士学位申請論文審査報告書)2022

    • Author(s)
      田中祥司
    • Journal Title

      商学研究科紀要

      Volume: 95 Pages: 159-167

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04027
  • [Journal Article] The brand authenticity hierarchy: Latent rank theory2020

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Journal Title

      JSMD Review

      Volume: 4 Issue: 1 Pages: 1-7

    • DOI

      10.32299/jsmdreview.4.1_1

    • NAID

      130007835627

    • ISSN
      2432-6992, 2432-7174
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04027
  • [Journal Article] -児島のジーンズ製造の事例を通じて-2019

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Journal Title

      JOURNAL of the JAPAN RESEARCH ASSOCIATION for TEXTILE END-USES

      Volume: 60 Issue: 4 Pages: 326-332

    • DOI

      10.11419/senshoshi.60.4_326

    • NAID

      130007636486

    • ISSN
      0037-2072, 1884-6599
    • Year and Date
      2019-04-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04027
  • [Journal Article] 「ブランドの本物感を構成する要素の精緻化と類型化」2017

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Journal Title

      『日経広告研究所報』

      Volume: 第51巻 Pages: 26-33

    • NAID

      40021167163

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Journal Article] 「ブランドの「本物感」を構成する要素の測定」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Journal Title

      『流通研究』(レター論文特集号)

      Volume: 第19巻 Pages: 39-52

    • NAID

      130005679770

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Journal Article] 「本物感の知識ネットワーク構造の検討」2015

    • Author(s)
      田中祥司、髙橋広行
    • Journal Title

      『日経広告研究所報』

      Volume: 第49巻 Pages: 2-9

    • NAID

      40020670789

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 観光地での思い出が日常生活における購買行動に与える影響2024

    • Author(s)
      田中祥司
    • Organizer
      日本観光ホスピタリティ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01755
  • [Presentation] ブランドの本物感研究の系譜と課題2020

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日商業学会関西部会11月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04027
  • [Presentation] ブランドの本物感を創造する企業の「こだわり」2018

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04027
  • [Presentation] 「メモラブル・ツーリズム・エクスペリエンシーズ―「旅行前」の記憶に残る経験―」2017

    • Author(s)
      田中祥司
    • Organizer
      第32回日本観光研究学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01973
  • [Presentation] 「ブランドの本物感-構成要素の類型とカテゴリー傾向」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング学会第5回マーケティングカンファレンス2016
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-10-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 「ブランドの本物感尺度開発と構造化の検討」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第52回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 知覚リスクを構成するリスクタイプの探求―旅行予約サイトを対象に―2016

    • Author(s)
      田中祥司
    • Organizer
      日本観光研究学会
    • Place of Presentation
      江戸川大学駒木キャンパス(千葉県流山市)
    • Year and Date
      2016-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01973
  • [Presentation] 「ブランドの本物感の形成プロセス -M-GTAを用いた分析を通じて-」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第53回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 「ブランドの本物感の研究」2015

    • Author(s)
      田中祥司
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第51回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      小樽商科大学
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] ブランドの本物感の研究-尺度開発に向けた探索的研究-2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本商業学会 関西部会5月例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2015-05-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 「『本物感』構成要素の探求-消費者の知識ネットワーク構造を用いながら-」2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 「ファッション製品の本物感の研究-尺度開発に向けた探索的研究-」2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会2015年度年次大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] Empirical Study of Sustainable Development of Tourism through Attitudes of Stakeholders in a Natural World Heritage Site : A Case for Yakushima Island, Japan2014

    • Author(s)
      Yoshimi Kunieda* and Shoji Tanaka
    • Organizer
      COSTA 2014 The Inaugural Conference on Sustainable Tourism and Hospitality in Asia
    • Place of Presentation
      KKR Hotel, Hiroshima、Japan
    • Year and Date
      2014-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25360033
  • [Presentation] Hotel managers’ attitudes and perception towards tourism development. How do they affect their management in the destination?

    • Author(s)
      国枝よしみ, 田中祥司
    • Organizer
      IGU 2013 KYOTO REGIONAL CONFERENCE
    • Place of Presentation
      京都国際会館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25360033
  • [Presentation] Empirical study of sustainable development of tourism through attitudes of stakeholders in a world natural heritage - case of Yakushima in Japan-

    • Author(s)
      Kunieda, Yoshimi; Shoji Tanaka
    • Organizer
      The 2014 Inaugural Conference on Sustainable Tourism and Hospitality
    • Place of Presentation
      Hiroshima, Japan.
    • Year and Date
      2014-10-29 – 2014-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25360033
  • 1.  Takahashi Hiroyuki (00580325)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 2.  TAKAHASHI Kazuo (90469304)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  Kunieda Yoshimi (60465870)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  Shoji Yamamoto (80220466)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  Hideo Yoshikane (10301839)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  柏木 千春 (50454749)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  室岡 祐司 (50615359)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  Brigand Louis
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  Guégan Cécile
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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