• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ikeda Kokolo  池田 心

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IKEDA Kokolo  池田 心

池田 心  イケダ ココロ

Less
Researcher Number 80362416
Affiliation (Current) 2020: 北陸先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2020: 北陸先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 准教授
2009 – 2015: Japan Advanced Institute of Science and Technology, 情報科学研究科, 准教授
2007: 京都大学, 学術情報メディアセンター, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Entertainment and game informatics 1 / Sensitivity informatics/Soft computing / Intelligent informatics / Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
Except Principal Investigator
Sensitivity informatics/Soft computing / Intelligent informatics / Entertainment and game informatics 1 / Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
Keywords
Principal Investigator
モンテカルロ木探索 / 囲碁 / 楽しませる / 共進化 / ゲーム / ぷよぷよ / ゲーム情報学 / 人間らしさ / 予測市場 / エージェントベースドシミュレーション … More / 強化学習 / 遺伝的アルゴリズム / 事例ベース推論 / U-mart / エージェントベードシミュレーション / u-mart / 戦略モデル / 楽しませるAI / 多様性 / オセロ / 楽しませるプログラム / 自然な着手 / 戦略ゲーム / 楽しませるAI / 接待碁 / エンターテイメント / 指導碁 / 機械学習 / 自然言語処理 / 手加減 / 囲碁プログラム / ゲーム内行動の転用 / 効用推定 / 自然なふるまい / 人間らしいミス / 認知バイアス / 自然言語表現 / 教師あり学習 / 深層強化学習 / 教える / 問題生成 / PCG / 弱点発見 / ゲームプログラミング / 指導 / パズル / 教育 … More
Except Principal Investigator
ゲーム情報学 / 人間らしさ / 人工市場 / 制度分析 / シミュレーション / ゲーミング / エージェント / 市場の流動性 / 板寄せ / ザラバ / ザラ場 / 人間らしいふるまい / 相手モデル / ゲーム洗練度の理論 / ゲーム情報力学モデル / コンピュータ将棋 / ゲーム情報力学 / 共謀数探索 / 証明数探索 / 合意形成 / 序盤データベース / コンピュータチェス / 教授戦略 / ゲーム / 将棋ソフト / 囲碁ソフト / 遺伝的アルゴリズム / 強化学習 / 自律協調 / 事例ベース / 人間中心 / GA / 文化遺伝子 / GA:遺伝的アルゴリズム / 配送 / 最適化 / 事例 / 人間的制約 / 多様性 / 進化知能 / 自律分散 / 進化型知能化方式 / 問題パターン / 分散並列進化方式 / 多様性エントロピー / パラメータ制御 / 適応的制御 / ヒューリスティクス / メタヒューリスティクス / 模倣AI / ヒューマンエラー / HAI / ヒューマンインターフェース / 人工知能 / 認知科学 / ゲームAI / 思考支援システム / 思考の可視化 / 学習支援システム / 思考支援 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (78 results)
  • Co-Researchers

    (22 People)
  •  ゲームプレイヤの意図や価値観を尊重する上達支援プログラムPrincipal InvestigatorOngoing

    • Principal Investigator
      池田 心
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  人智を超えるゲームAIを利用した知の拡張Ongoing

    • Principal Investigator
      伊藤 毅志
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
    • Research Institution
      The University of Electro-Communications
  •  人間プレイヤを“指導する”囲碁プログラムの研究Principal InvestigatorOngoing

    • Principal Investigator
      池田 心
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Entertainment and game informatics 1
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Entertaining Computer Go PlayersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ikeda Kokolo
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Entertainment and game informatics 1
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Research on the game AI that makes human-lile mistakes

    • Principal Investigator
      Takeshi Ito
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Entertainment and game informatics 1
    • Research Institution
      The University of Electro-Communications
  •  Production of game AIs using co-evolution which can be rivals of human playersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Kokoro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Intelligent informatics
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  New Paradigm of Game Informatics - Human-like Beheviour and its Mechanism

    • Principal Investigator
      IIDA HIROYUKI
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Intelligent informatics
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Parameter control of genetic algorithm for delivery route optimization

    • Principal Investigator
      SETSUO Tsuruta
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sensitivity informatics/Soft computing
    • Research Institution
      Tokyo Denki University
  •  Design of Prediction Market Simulation Using Co-Evolution of Agent StrategiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Kokolo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sensitivity informatics/Soft computing
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  Institutional Design and Evaluation of Liquidity Supply in Financial Market Using Participatory Artificial Markets

    • Principal Investigator
      KITA Hajime
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sensitivity informatics/Soft computing
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Machine-Learning of Shape Names for the Game of Go2015

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Viennot and Takanari Shishido
    • Journal Title

      Springer LNCS, Advances in Computer Games

      Volume: 9525 Pages: 247-259

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Journal Article] Further Investigation of 3-Member Simple Majority Voting for Chess2014

    • Author(s)
      Kristian Toby Spoerer, Toshihisa Okaneya, Kokolo Ikeda and Hiroyuki Iida
    • Journal Title

      Computers and Games Conference(CG2013), LNCS Springer

      Volume: 8427 Pages: 150-160

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 行動評価関数を用いたモンテカルロ木探索の重点化と見落としの抑制2014

    • Author(s)
      池田心,Viennot Simon
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: Vol.55,No.11 Pages: 2377-2388

    • NAID

      110009843044

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Journal Article] 行動評価関数を用いたモンテカルロ木探索の重点化と見落としの抑制2014

    • Author(s)
      池田心,Viennot Simon
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 55 Pages: 2377-2388

    • NAID

      110009843044

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Journal Article] 楽しませる囲碁・将棋プログラミング2013

    • Author(s)
      池田心
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ学会

      Volume: 58(3) Pages: 167-173

    • NAID

      110009594409

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 楽しませる囲碁・将棋プログラミング2013

    • Author(s)
      池田心
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ学会

      Volume: Vol.58,No.3 Pages: 167-173

    • NAID

      110009594409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] Evaluation of Pattern Shapes in Board Games before Machine-Learning2013

    • Author(s)
      Huy Nguyen, Kokolo Ikeda
    • Journal Title

      International Journal of Electrical Engineering

      Volume: Vol. 20 Pages: 39-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] Evaluation of Pattern Shapes in Board Games before Machine-Learning2013

    • Author(s)
      Huy Nguyen and Kokolo Ikeda
    • Journal Title

      International Journal of Electrical Engineering

      Volume: 20(2) Pages: 39-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] Evaluation of Pattern Shapes in Board Games before Machine-Learning2013

    • Author(s)
      Huy Nguyen and Kokolo Ikeda
    • Journal Title

      International Journal of Electrical Engineering

      Volume: 20 Pages: 39-49

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] 楽しませる囲碁・将棋プログラミング2013

    • Author(s)
      池田 心
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ学会誌

      Volume: Vol.58, no.3 Pages: 167-173

    • NAID

      110009594409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] 落下型パズルゲームの定石形配置法とぷよぷよへの適用2012

    • Author(s)
      富沢大介,池田心
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: Vol.53, No.11 Pages: 2560-2570

    • NAID

      110009486874

    • URL

      https://dspace.jaist.ac.jp/dspace/handle/10119/10913

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Journal Article] 遺伝的アルゴリズムによる人間のレベルに適応する多様なオセロAIの生成2012

    • Author(s)
      上田陽平, 池田心
    • Journal Title

      情報処理学会研究報告(ゲーム情報学)

      Volume: GI-27(5)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] Accelerated UCT and Its Application to Two-Player Games2011

    • Author(s)
      J.Hashimoto, A.Kishimoto, K.Yoshizoe, K.Ikeda
    • Journal Title

      Advances in Computer Games (ACG2011)

    • NAID

      120004770416

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] ペンシルパズルにおける"面白い問題"の評価と作成2011

    • Author(s)
      高雄智成, 池田心
    • Journal Title

      組合せゲーム・パズルミニプロジェクト第7回ミニ研究集会

      Volume: 2011(6) Pages: 25-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 人智に迫るゲームAI~2011JAIST杯ゲームアルゴリズム大会より2011

    • Author(s)
      池田心, 橋本隼一, 富沢大介, 立石真也
    • Journal Title

      第17回創発システム・シンポジウム予稿集

      Pages: 103-106

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 関連性行列を用いたぷよぷよの定型連鎖構成法2011

    • Author(s)
      富沢大介, 池田心, 橋本隼一
    • Journal Title

      ゲームプログラミングワークショップ2011論文集

      Volume: 2011(6) Pages: 25-31

    • NAID

      170000067760

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] プレイアウト局面の乱雑さを考慮した学習用棋譜作成2011

    • Author(s)
      長谷川敦史, 池田心, 飯田弘之, 橋本隼一
    • Journal Title

      ゲームプログラミングワークショップ2011論文集

      Volume: 2011(6) Pages: 33-40

    • NAID

      170000067763

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Journal Article] 予測市場シミュレーションのためのエージェント群構成法2010

    • Author(s)
      池田心
    • Journal Title

      経営システム(日本経営工学会誌)

      Volume: Vol.20 No.5 Pages: 249-254

    • NAID

      10027473051

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Journal Article] 予測市場シミュレーションのためのエージェント群構成法2010

    • Author(s)
      池田心
    • Journal Title

      経営システム(日本経営工学会誌) 第20巻5号

      Pages: 249-254

    • NAID

      10027473051

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Journal Article] 多様な戦略選択を可能にする事例ベースの政策表現とそのGAによる最適化2010

    • Author(s)
      池田心, 小林重信, 喜多一
    • Journal Title

      人工知能学会論文誌 第25巻2号

      Pages: 351-362

    • NAID

      130000259127

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 深層学習囲碁プログラムを用いた場合の手加減に関する研究2019

    • Author(s)
      Shi Yuan,Fan Tianwen,Li Wanxiang,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会 第41回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 不完全情報ゲーム『ガイスター』における2種の詰め問題の提案と考察2019

    • Author(s)
      石井 岳史,川上 直人,橋本 剛,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 連鎖構成力向上のための多様で面白いなぞぷよ提供法の提案2019

    • Author(s)
      牧田 光平,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会 第41回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 連鎖構成力向上のための多様で面白いなぞぷよ提供法の提案2019

    • Author(s)
      牧田 光平,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 不完全情報ゲーム『ガイスター』における2種の詰め問題の提案と考察2019

    • Author(s)
      石井 岳史,川上 直人,橋本 剛,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会 第41回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 深層学習囲碁プログラムを用いた場合の手加減に関する研究2019

    • Author(s)
      Shi Yuan,Fan Tianwen,Li Wanxiang,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 連鎖構成力向上のためのぷよぷよの問題作成2018

    • Author(s)
      高橋竜太郎,池田心
    • Organizer
      情報処理学会 第39回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 強化学習を用いたターン制 RPG のステーシ自動生成2018

    • Author(s)
      ナムサンギュ,池田心
    • Organizer
      第23回ゲームプログラミングワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] 人間にとって乱数らしく見える疑似乱数の生成方法2018

    • Author(s)
      池田 心
    • Organizer
      平成30年度(2018)理工系情報学科・専攻協議会 総会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] テトリスにおけるT-spin構成力向上のための問題作成2018

    • Author(s)
      及川 大志 ,池田心
    • Organizer
      第23回ゲームプログラミングワークショップ(GPW-18)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] 強化学習を用いたターン制 RPG のステージ自動生成2018

    • Author(s)
      ナムサンギュ,池田心
    • Organizer
      第23回ゲームプログラミングワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] Human-like Computer Game Players2018

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda
    • Organizer
      2018 ASEAN Workshop on Information Science and Technology
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] コンピューターゲームプレイヤにおける人間らしさの調査2018

    • Author(s)
      テンシリリックン シラ,高橋 一幸,ナム サンギュ,池田 心
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H03347
  • [Presentation] リズムゲームの上達を支援するコンテンツ自動生成法2018

    • Author(s)
      Liang Yubin,池田心
    • Organizer
      情報処理学会 第39回ゲーム情報学(GI)研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] テトリスにおけるT-spin構成力向上のための問題作成2018

    • Author(s)
      及川 大志 ,池田心
    • Organizer
      第23回ゲームプログラミングワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] Survey of How Human Players Divert In-game Actions for Other Purposes: Towards Human-like Computer Players2017

    • Author(s)
      Sila Temsiririrkkul, Naoyuki Sato, Kenta Nakagawa, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      International Conference on Entertainment Computing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00506
  • [Presentation] Detection and Labeling of Bad Moves for Coaching Go2016

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Viennot and Naoyuki Sato
    • Organizer
      IEEE Conference on Computational Intelligence and Games
    • Place of Presentation
      サントリーニ(ギリシャ)
    • Year and Date
      2016-09-20
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] Production of Emotion-based Behaviors for a Human-like Computer Player2016

    • Author(s)
      Sila Temsiririrkkul, Huu Phuc Luong and Kokolo Ikeda
    • Organizer
      GAMEON'2016
    • Place of Presentation
      リスボン(ポルトガル)
    • Year and Date
      2016-09-13
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] コンピュータ指導碁のための悪手解説2016

    • Author(s)
      山中 翠,ビエノ シモン,池田 心
    • Organizer
      第35回ゲーム情報学研究発表会
    • Place of Presentation
      電気通信大学(東京都調布市)
    • Year and Date
      2016-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] ゲームの目的達成のみを追求したAIでは生まれにくいゲーム内行動の分類と考察2016

    • Author(s)
      中川 絢太 , 佐藤 直之 , 池田 心
    • Organizer
      第36回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      サン・リフレ函館(北海道函館市)
    • Year and Date
      2016-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] Cooperative RPGs Using Multi-Strategy Monte-Carlo Method2015

    • Author(s)
      Naoyuki Sato, Kokolo Ikeda and Takayuki Wada
    • Organizer
      IEEE Conference on Computational Intelligence and Games
    • Place of Presentation
      台南市(中華民国)
    • Year and Date
      2015-08-31
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] 不満を抱かせにくいゲーム用擬似乱数列の生成と利用2015

    • Author(s)
      野村 久光,Sila Temsiririrkkul,池田 心
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第9回シンポジウム
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2015-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] Artificial Intelligence in Computer Games: Not Only Strong, But Also Entertaining2015

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda
    • Organizer
      JAIST Symposium on Advanced Science and Technology
    • Place of Presentation
      北陸先端科学技術大学院大学(石川県能美市)
    • Year and Date
      2015-11-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] Estimation of Player’s Preference for Cooperative RPGs Using Multi-Strategy Monte-Carlo Method2015

    • Author(s)
      Naoyuki Sato, Kokolo Ikeda and Takayuki Wada
    • Organizer
      IEEE Conference on Computational Intelligence and Games
    • Place of Presentation
      Tainan, Taiwan
    • Year and Date
      2015-08-31
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] Biased Random Sequence Generation for Making Common Player Believe it Unbiased2014

    • Author(s)
      Sila Temsiririrkkul, Hisamitsu Nomura, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      IEEE Games, Entertainment, and Media Conference
    • Place of Presentation
      Tronto
    • Year and Date
      2014-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] ターン制ストラテジーにおける状態評価関数を用いた深さ限定モンテカルロの適用2014

    • Author(s)
      藤木翼,村山公志朗,池田心
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学研究ステーション第8回シンポジウム
    • Place of Presentation
      調布,東京都
    • Year and Date
      2014-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] ターン制ストラテジーにおける状態評価関数を用いた深さ限定モンテカルロの適用2014

    • Author(s)
      藤木 翼,村山公志朗,池田 心
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第8回シンポジウム
    • Place of Presentation
      調布,電気通信大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Efficiency of Static Knowledge Bias in Monte-Carlo Tree Search2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Viennot
    • Organizer
      Computers and Games
    • Place of Presentation
      横浜,神奈川県
    • Year and Date
      2013-08-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] 学術研究用プラットフォームとしての大戦略系ゲームのルール提案2013

    • Author(s)
      村山公志朗,藤木翼,池田心
    • Organizer
      村山公志朗,藤木翼,池田心
    • Place of Presentation
      箱根,箱根セミナーハウス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] 学術研究用プラットフォームとしての大戦略系ゲームのルール提案2013

    • Author(s)
      村山公志朗,藤木翼,池田心
    • Organizer
      第18回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根,神奈川県
    • Year and Date
      2013-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Efficiency of Static Knowledge Bias in Monte-Carlo Tree Search2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Vienno
    • Organizer
      Computers and Games 2013
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学日吉キャンパス協生館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] 標準的なゲームプレイヤにとって自然に見える疑似乱数列の生成法2013

    • Author(s)
      野村久光,TEMSIRIRIRKKUL Sila,池田心
    • Organizer
      第18回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根セミナーハウス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] Production of Various Strategies and Position Control for Monte-Carlo Go - Entertaining human players2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda and Simon Viennot
    • Organizer
      IEEE-CIG 2013 (Computational Intelligence and Games)
    • Place of Presentation
      Canada, Niagara falls, Americana Conference Resort and Hotel
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Production of Various Strategies and Position Control for Monte-Carlo Go - Entertaining human players2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Simon Viennot
    • Organizer
      IEEE-CIG
    • Place of Presentation
      Niagara falls, Canada
    • Year and Date
      2013-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Further Investigation of 3-Member Simple Majority Voting for Chess2013

    • Author(s)
      Kristian Toby Spoerer, Toshihisa Okaneya, Kokolo Ikeda and Hiroyuki Iida
    • Organizer
      Computers and Games Conference(CG2013)
    • Place of Presentation
      Yokohama
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Presentation] 複数ソルバを用いた上海ゲームのインスタンス生成2013

    • Author(s)
      大町洋,佐藤直之,池田心
    • Organizer
      第18回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根,神奈川県
    • Year and Date
      2013-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] 複数ソルバを用いた上海ゲームのインスタンス生成2013

    • Author(s)
      大町洋,佐藤直之,池田心
    • Organizer
      GPW2013 (第18回ゲームプログラミングワークショップ)
    • Place of Presentation
      箱根,箱根セミナーハウス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Production of Various Strategies and Position Control for Monte-Carlo Go - Entertaining human players2013

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda and Simon Viennot
    • Organizer
      CG2013 (Computers and Games)
    • Place of Presentation
      横浜,慶應大学日吉キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] モンテカルロ碁における多様な戦略の演出と形勢の制御 ~接待碁AIに向けて2012

    • Author(s)
      池田心,Simon Viennot
    • Organizer
      第17回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Playing PuyoPuyo : Two Search Algorithms for Constructing Chain and Tactical Heuristics2012

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Daisuke Tomizawa, Simon Viennot, Yuu Tanaka
    • Organizer
      IEEE-CIG
    • Place of Presentation
      Granada Spain
    • Year and Date
      2012-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Adaptation of Game AIs using Genetic Algorithm : Keeping Variety and Suitable Strength2012

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Yu Tanaka, Simon Viennot, Nguyen Huy Quoc and Yohei Ueda
    • Organizer
      SCIS-ISIS2012
    • Place of Presentation
      神戸,兵庫県
    • Year and Date
      2012-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] モンテカルロ碁における多様な戦略の演出と形勢の制御~接待碁AIに向けて2012

    • Author(s)
      池田心,Simon Viennot
    • Organizer
      第17回ゲームプログラミングワークショップ
    • Place of Presentation
      箱根,神奈川県
    • Year and Date
      2012-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Playing PuyoPuyo: Two Search Algorithms for Constructing Chain and Tactical Heuristics2012

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Daisuke Tomizawa, Simon Viennot, Yuu Tanaka
    • Organizer
      IEEE-CIG 2012
    • Place of Presentation
      Granada Spain
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] Adaptation of Game AIs using Genetic Algorithm: Keeping Variety and Suitable Strength2012

    • Author(s)
      Kokolo Ikeda, Yu Tanaka, Simon Viennot, Nguyen Huy Quoc and Yohei Ueda
    • Organizer
      SCIS-ISIS2012
    • Place of Presentation
      神戸
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700144
  • [Presentation] ペンシルパズルにおける"面白い問題"の評価と作成2012

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      組合せゲーム・パズルミニプロジェクト第7回ミニ研究集会
    • Place of Presentation
      京都
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Presentation] 人智に迫るゲームAI~2011JAIST杯ゲームアルゴリズム大会より2011

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      第17回創発システム・シンポジウム予稿集
    • Place of Presentation
      滋賀県彦根市
    • Year and Date
      2011-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300056
  • [Presentation] 予測市場シミュレーションの共有に向けて2010

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      「予測市場と集合知活用」研究部会第3回会合
    • Place of Presentation
      芝蘭会館別館(京都市)
    • Year and Date
      2010-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 予測市場シミュレーションの共有に向けて,「予測市場と集合知活用」研究部会2010

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      第3回会合
    • Place of Presentation
      京都
    • Year and Date
      2010-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] モンテカルロ+UCTにおける探索木のだまし構造2010

    • Author(s)
      池田心, 橋本隼一, 土井佑紀
    • Organizer
      第24回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      奈良
    • Year and Date
      2010-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] モンテカルロ+UCTにおける探索木のだまし構造2010

    • Author(s)
      池田心, 橋本隼一, 土井佑紀
    • Organizer
      第24回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      奈良女子大学
    • Year and Date
      2010-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 予測市場シミュレーションのための戦略の学習と進化2009

    • Author(s)
      池田心
    • Organizer
      第53回システム制御情報学会研究発表講演会
    • Place of Presentation
      兵庫(予稿掲載のみ.インフルエンザのため開催中止で発表なし)
    • Year and Date
      2009-05-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700251
  • [Presentation] 予測市場のエージェントシミュレーション2008

    • Author(s)
      池田心, 和田智晃, 喜多一
    • Organizer
      第51回自動制御連合講演会
    • Place of Presentation
      米沢
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300077
  • [Presentation] 予測市場のエージェントシミュレーション2008

    • Author(s)
      池田心, 和田智晃, 喜多一
    • Organizer
      第51回自動制御連合講演会, 2008-11-22/23, 山形大学
    • Place of Presentation
      米沢
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300077
  • [Presentation] 予測市場シミュレーションにおける戦略の進化2008

    • Author(s)
      池田心, 和田智晃, 喜多一
    • Organizer
      計測自動制御学会システム情報部門学術講演会
    • Place of Presentation
      姫路
    • Year and Date
      2008-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19300077
  • [Presentation] 少数の記録からプレイヤの価値観を機械学習するチームプレイAIの構成

    • Author(s)
      宍戸 崇音,池田 心,Simon Viennot
    • Organizer
      第33回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      東京都目黒区 東京大学
    • Year and Date
      2015-03-05 – 2015-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] Biased Random Sequence Generation for Making Common Player Believe it Unbiased

    • Author(s)
      Sila Temsiririrkkul, Hisamitsu Nomura, Kokolo Ikeda
    • Organizer
      IEEE Games, Entertainment, and Media (GEM) Conference 2014
    • Place of Presentation
      Canada Toronto
    • Year and Date
      2014-10-22 – 2014-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • [Presentation] 麻雀初級者のための状況に応じた着手モデル選択

    • Author(s)
      田中 悠,池田 心
    • Organizer
      第31回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      東京工科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25280130
  • [Presentation] 不満を抱かせにくいゲーム用擬似乱数列の生成と利用

    • Author(s)
      野村 久光,Sila Temsiririrkkul,池田 心
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第9回シンポジウム
    • Place of Presentation
      東京都調布市 電気通信大学
    • Year and Date
      2015-03-19 – 2015-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26330417
  • 1.  KITA Hajime (20195241)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  Takeshi Ito (40262373)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  HOKI KUNIHITO (00436081)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  ONO Isao (00304551)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  MORI Naoki (90295717)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MORI Mikihiko (70362423)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  UEHARA Tetsutaro (20273485)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TANIGUCHI Kazuhisa (80268242)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  MATSUI Hiroyuki (90272682)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAKAJIMA Yoshihiro (40336798)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  IIDA HIROYUKI (80281723)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 12.  TSURUOKA Yoshimasa (50566362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  SPOERER Kristian (20598461)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  SETSUO Tsuruta (00366395)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  SAKURAI Yoshitaka (30408653)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  TERANO Takao (20227523)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  NISHINO TETSURO (10198484)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  MUNEKATA NAGISA (30552351)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  KATAYOSE HARUHIRO (70294303)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  山本 雅人 (40292057)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  松原 仁 (50325883)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  Simon Viennot
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi