• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Innami Yo  印南 洋

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

INNAMI Yo  印南 洋

Less
Researcher Number 80508747
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 中央大学, 理工学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2024: 中央大学, 理工学部, 教授
2015 – 2016: 中央大学, 理工学部, 准教授
2012 – 2014: 芝浦工業大学, 工学部, 准教授
2011: 豊橋技術科学大学, 総合教育院, 講師
2008 – 2009: Toyohashi University of Technology, 工学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
メタ分析 / 第二言語 / 統合 / 構成要素 / 構造方程式モデリング / 四技能 / スピーキング / ライティング / 先行研究 / 産出能力 … More / 構成 / 産出 / 外部テスト / 単位認定 / 認定 / 単位 / TOEIC / TOEFL / 英検 / 第2言語 / 共分散構造分析 / 測定 / 教育評価 / 再分析 / 能力構造 / test method / meta-analysis / multimethod / multitrait / 多特性多方法 / テスト方法 / 言語能力 … More
Except Principal Investigator
英語教育 / 第2言語 / 言語変換 / 脳機能イメージング / 脳機能 / 第二言語 / 機械学習 / 英語学習 / fNIRS / 言語産出 / 発達指標 / スピーキング能力 / 学習者コーパス / 縦断的コーパス / フィードバック / 採点 / 実施 / テスト作成 / スピーキング評価 / リテラシー / 音韻符号化 / 音韻認識 / 音読 / コーパス / 基準特性 / タスク開発 / CEFR / 教育評価・測定 / 外国語教育 / 英語 / ペア型テスト / ペア型対話テスト / ディスカッションテスト / ロールプレイテスト / スピーキング能力測定 / 英語テスト / 言語テスティング Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (22 results)
  • Co-Researchers

    (29 People)
  •  Investigating sustainable methods for administering classroom-based speaking assessment to promote learning

    • Principal Investigator
      小泉 利恵
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Formulation and evaluation of developmental indicators for high school students' English speaking ability based on longitudinal data

    • Principal Investigator
      阿部 真理子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  第二言語能力の解明:メタ分析構造方程式モデリングによる研究の統合およびモデル化Principal Investigator

    • Principal Investigator
      印南 洋
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Toward developing a novel English educational method by visualizing English skills through fNIRS-based neuroimaging

    • Principal Investigator
      檀 一平太
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Meta-analyzing the components of listening, reading, speaking, and writing skills in a second language: Integration of previous studiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Innami Yo
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Investigating the Effects of Phonological Awareness Skills on Foreign Language Learning Ability Through Pedagogical Intervention

    • Principal Investigator
      Sugita Chikako
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  A meta-analysis of components of L2 speaking and writingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Innami Yo
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Research into CEFR-J-based 'can do' task and test development

    • Principal Investigator
      Negishi Masashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Using EIKEN, TOEFL, and TOEIC to Award EFL Course Credits in Japanese UniversitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Innami Yo
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chuo University
      Shibaura Institute of Technology
  •  Development and validation of a role-play test to evaluate English speaking ability

    • Principal Investigator
      KOIZUMI Rie
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Juntendo University
  •  A quantitative synthesis of data on the structure of L1 and L2 language abilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      INNAMI Yo
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shibaura Institute of Technology
      Toyohashi University of Technology
  •  Quantitative reanalysis of multitrait-multimethod studiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      INNAMI Yo
    • Project Period (FY)
      2008 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Toyohashi University of Technology

All 2019 2018 2017 2016 2015 2014

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 実例でわかる英語テスト作成ガイド2017

    • Author(s)
      小泉利恵・印南洋・深澤真 (編)
    • Total Pages
      161
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246100
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Book] 実例でわかる 英語テスト作成ガイド2017

    • Author(s)
      小泉利恵、印南洋、深澤真
    • Total Pages
      161
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246100
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Book] 大修館書店2017

    • Author(s)
      小泉利恵、印南洋、深澤真 (著, 編集)
    • Total Pages
      161
    • Publisher
      英語テスト作成ガイド
    • ISBN
      4469246107
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03023
  • [Book] 言語研究と量的手法2016

    • Author(s)
      石川有香・石川慎一郎・清水裕子・田畑智司・長加奈子・前田忠彦・ 浅井淳・今尾康裕・印南洋・金子恵美子・カレイラ松崎順子・木村哲夫・熊澤孝昭・小泉利恵・小山由紀江・齋藤涼子・澤木泰代・清水裕子・白戸治久・高見敏子・他8名
    • Total Pages
      307
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Book] 英語4技能評価の理論と実践―CAN-DO・観点別評価から技能統合的活動の評価まで2015

    • Author(s)
      望月昭彦・深澤真・印南洋・小泉利恵 (編)
    • Total Pages
      307
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Journal Article] テスト結果の読み取り方2015

    • Author(s)
      印南洋
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 63(13) Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Journal Article] リスニングテストの作成方法2014

    • Author(s)
      印南洋
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 63(7) Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Journal Article] 試験での誤りから学び対処するためにやるべきこと2014

    • Author(s)
      印南洋
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 63(2) Pages: 16-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Journal Article] リーディングテストの作成方法2014

    • Author(s)
      印南洋
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 63(6) Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Journal Article] 定期考査の作成方法2014

    • Author(s)
      印南洋
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 63(3) Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Presentation] 話すこと(やりとり)テスト用タスク(A2.1まで)の信頼性―タスクをいくつ行えば安定したスコアが得られるか2019

    • Author(s)
      小泉利恵・金子恵美子・Eric Setoguchi・印南洋・長沼君主
    • Organizer
      CEFR-J 2019シンポジウムにて発表. 於:同志社大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Presentation] 話すこと(やりとり)テスト用タスク(A2.1まで)の信頼性―タスクをいくつ行えば安定したスコアが得られるか2019

    • Author(s)
      小泉利恵・金子恵美子・Eric Setoguchi・印南洋・長沼君主
    • Organizer
      CEFR-J 2019 シンポジウム in 京都
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] Spoken Interaction: 話すこと(やりとり) テスト用タスクの予備調査報告2018

    • Author(s)
      小泉 利恵・金子恵美子・印南洋・長沼 君主
    • Organizer
      CEFR-J 2018シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] Spoken Interaction: 話すこと(やりとり) テスト用タスクの予備調査報告2018

    • Author(s)
      小泉 利恵・金子恵美子・印南洋・長沼 君主
    • Organizer
      CEFR-J 2018シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Presentation] Listening2018

    • Author(s)
      印南洋、酒井英樹、長沼君主、和泉絵美
    • Organizer
      CEFR-J 2018シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 日本人英語学習者の4技能レ ベルのずれの特徴―TOEFL Junior Comprehensiveの場合―2017

    • Author(s)
      小泉利恵 & 印南洋
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03023
  • [Presentation] 日本人英語学習者の4技能レベルのずれの特徴―TOEFL Junior Comprehensiveの場合―2017

    • Author(s)
      小泉利恵 & 印南洋
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Presentation] 英語教育研究におけるメタ分析2017

    • Author(s)
      印南洋
    • Organizer
      日英・英語教育学会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2017-03-13
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 日本人英語学習者の4技能レベルのずれの特徴―TOEFL Junior Comprehensiveの場合―2017

    • Author(s)
      小泉利恵 & 印南洋
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • [Presentation] 日本人英語学習者の4技能レベルのずれの特徴―TEAPとTOEFL iBTの場合―2016

    • Author(s)
      印南洋・小泉利恵・仲村圭太
    • Organizer
      全国英語教育学会 第42回 埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370736
  • [Presentation] 日本人英語学習者の4技能レベルのずれの特徴―TEAPとTOEFL iBTの場合―2016

    • Author(s)
      印南洋・小泉利恵・仲村圭太
    • Organizer
      全国英語教育学会 第42回 埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370737
  • [Presentation] 日本人英語学習者の4技能レベルのずれの特徴―TEAPとTOEFL iBTの場合―2016

    • Author(s)
      印南洋・小泉利恵・仲村圭太
    • Organizer
      全国英語教育学会 第42回 埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01935
  • 1.  KOIZUMI Rie (70433571)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 2.  深澤 真 (00634429)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  Negishi Masashi (50189362)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  Sugita Chikako (30837539)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  投野 由紀夫 (10211393)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  酒井 英樹 (00334699)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  長沼 君主 (20365836)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  高田 智子 (20517594)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  内田 諭 (20589254)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  金子 恵美子 (30533624)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  村越 亮治 (30567110)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  奥村 学 (60214079)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  工藤 洋路 (60509173)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  能登原 祥之 (70300613)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  石井 康毅 (70530103)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  篠崎 隆宏 (80447903)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  和泉 絵美 (80450691)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  中谷 安男 (90290626)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  濱田 彰 (50779626)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  内野 駿介 (80825456)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  清水 遥 (20646905)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  真家 崚 (40979639)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  常本 亜希 (00981937)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  阿部 真理子 (90381425)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  近藤 悠介 (80409739)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  小林 雄一郎 (00725666)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  檀 一平太 (20399380)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  福田 純也 (20781818)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  山西 博之 (30452684)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi