• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yururi Makoto  緩利 誠

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YURURI Makoto  緩利 誠

Less
Researcher Number 80509406
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 昭和女子大学, 生活機構研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 昭和女子大学, 生活機構研究科, 准教授
2021 – 2022: 昭和女子大学, 生活機構研究科, 准教授
2019 – 2021: 昭和女子大学, 総合教育センター, 准教授
2018: 昭和女子大学, 総合教育センター, 講師
2011 – 2013: 浜松学院大学, 現代コミュニケーション学部, 准教授
2010 – 2012: 浜松学院大学, 現代コミュニケーション学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 09010:Education-related / Educaion
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Special needs education / Educaion
Keywords
Principal Investigator
縮充 / 学校統廃合・学校再編 / 学校間連携 / 人口減少社会 / 高校魅力化 / 越境による共創 / オープンイノベーション / 教科パースペクティブ / 教科横断型・総合型探究学習単元 / 中等教育カリキュラム … More / 共創 / 教科横断 / 教科横断カリキュラム / 学校組織開発 / 共創する学び / 探究的な学び / 教科等横断カリキュラム / 社会に開かれた教育課程 / カリキュラムの個別化・個性化 / Curriculum-based Assessment / 脳機能アセスメント / 特別支援教育 / 知能の多元性 / 脳認知発達 / 脳科学 / 環境構成論 / 幼児教育 / カリキュラム / 知能検査 / アセスメント / 強み / ポジティブ心理学 / カリキュラム研究 / 「脳科学と教育」研究 / 個別化・個性化教育 / 認知的個性 / カリキュラム・アセスメント … More
Except Principal Investigator
構成学習 / 生涯発達 / アクティブラーニング / 行為の学びと記憶 / 生涯学習 / 学習理論 / Enactigive Brain Model / Enactive Brain 理論&モデル / 脳科学と教育の架橋研究 / 生涯学習・発達 / 構成的学習 / 行為の学習と記憶 / 脳認知科学 / 「脳科学と教育の架橋」研究 / 教育改革 / Enactive Brain / アクティブ・ラーニング / 特別支援 / 2E児・者 / 多重知能(MI) / 2E教育 / 認知的個性 / 才能 / 学習困難 / 発達障害 / 第二言語習得理論 / 母語保持 / 第二言語習得論 / 学力問題 / カリキュラム論 / e-ラーニング / 日本語教育 / 第2言語習得カリキュラム / 多文化教育 / 能動的な市民 / 統合的志向 / 周辺化 / 南米日系第二世代 / 循環型カリキュラム / 実践共同体 / 正統的周辺参加 / ポートフォーリオ Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (66 results)
  • Co-Researchers

    (18 People)
  •  The Realities and Logics of High School Attractiveness in Population Declining SocietyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      緩利 誠
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Showa Women's University
  •  Inquiring curriculum open innovation in secondary education that emerges by transboundary co-creationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yururi Makoto
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Showa Women's University
  •  Active Learning Theory based on Enactive Brain for Education and Long-life Learning

    • Principal Investigator
      NIKI KAZUHISA
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Keio University
      National Institute of Advanced Industrial Science and Technology
      Ochanomizu University
  •  A Study on the Measures of Special Support Making Use of the Cognitive Individuality of Students with Developmental Disorders or Learning Difficulties

    • Principal Investigator
      MATSUMURA Nobutaka
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  The Development of Curriculum for Brazilian Young Adults ofJapanese Descent to Promote Employability and Active Citizenship

    • Principal Investigator
      TSUMURA Kimihiro
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hamamatsu Gakuin University
  •  Application of Brain Science in Curriculum StudiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YURURI Makoto
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hamamatsu Gakuin University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2014 2013 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 総合的な学習の時間2023

    • Author(s)
      佐藤真・安藤福光・緩利誠(編著)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623081578
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Book] 総合的な学習の時間2023

    • Author(s)
      佐藤真・安藤福光・緩利誠
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623081578
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] 『考える』ことを考える2023

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学教職課程研究報

      Volume: 7 Pages: 13-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] 行為主体性をどう捉え、いかに育むか? -脳科学と教育の架橋・融合に向けた試論的考察-2023

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、安藤寿康
    • Journal Title

      研究報告書

      Volume: 1 Pages: 1-62

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] 「考える」ことを考える2023

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学教職課程研究報

      Volume: 7 Pages: 13-14

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 探究する学びづくりのプロセスで生じる困難や葛藤~「舞台裏」に注目した探索的分析を通じて~2022

    • Author(s)
      緩利誠・青木幸子
    • Journal Title

      昭和女子大学現代教育研究所紀要

      Volume: 7号 Pages: 39-48

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 学びにおける豊かさとは?~Web検索を超えて~2022

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学教職課程研究報

      Volume: 6号 Pages: 13-14

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 学びにおける豊かさとは?~Web検索を超えて~2022

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学教職課程研究報

      Volume: 6 Pages: 13-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] 「語り」からみる「共創する学びづくり」(Co-Creative Learning)の成果の検証2022

    • Author(s)
      青木幸子・緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学現代教育研究所紀要

      Volume: 7号 Pages: 49-60

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 探究する学びづくりのプロセスで生じる困難や葛藤~「舞台裏」に注目した探索的分析を通じて~2022

    • Author(s)
      緩利誠、青木幸子
    • Journal Title

      昭和女子大学現代教育研究所紀要

      Volume: 7 Pages: 39-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] 高等学校カリキュラム改革のトレンド(I)-1990 年代以降の政策動向の検討を中心に-2021

    • Author(s)
      安藤福光・黒岩寛・堂阪博文・緩利誠
    • Journal Title

      現代学校経営研究

      Volume: 27号 Pages: 165-173

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] コロナ禍で真価が問われたカリキュラム政策2021

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学教職課程研究報

      Volume: 5号 Pages: 12-13

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 高等学校カリキュラム改革のトレンド(II)-1990 年代以降の先進事例の検討を中心に-2021

    • Author(s)
      安藤福光・黒岩寛・堂阪博文・緩利誠
    • Journal Title

      現代学校経営研究

      Volume: 27 Pages: 174-185

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 「学びの行為」を支えるEnactive Brainを知り、学びと自己成長、そして教育を考える2021

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、内海諸香、岩野孝之、安藤寿康
    • Journal Title

      チャイルド サイエンス

      Volume: 21 Pages: 35-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] Generating open innovation in secondary education curriculum through cross-boundary co-creation2021

    • Author(s)
      Makoto Yururi
    • Journal Title

      Impact

      Volume: February 2021 Issue: 2 Pages: 42-44

    • DOI

      10.21820/23987073.2021.2.42

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 「学びの行為」を支える脳を知り、学びと教え、教育を考える2021

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、内海諸香
    • Journal Title

      主体的学び

      Volume: 7 Pages: 77-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] コロナ禍で真価が問われたカリキュラム政策2020

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学教員過程研究報

      Volume: 5 Pages: 12-13

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] 高等学校におけるカリキュラム・マネジメントの実態に関する予備的検討―「越境による共創」を鍵内燃とする探索的調査の設計と実施―2020

    • Author(s)
      安藤福光・緩利誠
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 56 Pages: 83-94

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 「謎のベストセラー」、教科書を問い直す2019

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学教職課程研究報

      Volume: 4 Pages: 14-15

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 言葉踊る教育改革から心躍る学校改革へ2019

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      日本教材文化研究財団研究紀要

      Volume: 48 Pages: 110-116

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] Co-Creative Learning Session 2018:「衣」から紐解く私たちの暮らし~共創で紡ぎだす学びの世界への招待~2019

    • Author(s)
      緩利誠・青木幸子
    • Journal Title

      昭和女子大学現代教育研究所紀要

      Volume: 5 Pages: 97-110

    • NAID

      120006859775

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] 「謎のベストセラー」、教科書を問い直す2019

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      昭和女子大学教職課程研究報

      Volume: 4 Pages: 14-15

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] Co-Creative Learning Session 2017『食』をめぐる知の冒険に旅立とう! : 共創する学びへの招待2018

    • Author(s)
      緩利誠・青木幸子
    • Journal Title

      昭和女子大学現代教育研究所紀要

      Volume: 4 Pages: 43-55

    • NAID

      120006729236

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Journal Article] カリキュラム開発におけるポジティブ・アプローチの展望と課題-ギャップ・アプローチとの対比を中心に-2014

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      浜松学院大学教職センター紀要

      Volume: 3号 Pages: 71-93

    • NAID

      110009848645

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531317
  • [Journal Article] カリキュラム開発におけるポジティブ・アプローチの展望と課題:ギャップ・アプローチとの対比を中心に2014

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      浜松学院大学教職センター紀要

      Volume: 3 Pages: 71-93

    • NAID

      110009848645

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531317
  • [Journal Article] 外国人児童生徒支援に資するアセスメントの枠組の提案-不就学児調査を通して2013

    • Author(s)
      二井紀美子・緩利誠
    • Journal Title

      生涯学習・キャリア教育研究

      Volume: 第9号 Pages: 1-12

    • NAID

      120005348929

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Journal Article] 「脳科学と教育」研究の展望と課題―カリキュラム開発への応用に向けたマイルストーンとして―2013

    • Author(s)
      緩利 誠
    • Journal Title

      浜松学院大学教職センター紀要

      Volume: 第2号 Pages: 117-126

    • NAID

      110009848640

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Journal Article] 「脳科学と教育」研究の展望と課題-カリキュラム開発への応用に向けたマイルストーンとして2013

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      浜松学院大学教職センター紀要

      Volume: 第2号 Pages: 117-126

    • NAID

      110009848640

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Journal Article] 外国人児童生徒支援に資するアセスメントの枠組の提案―不就学児調査を通して―2013

    • Author(s)
      二井紀美子・緩利 誠
    • Journal Title

      生涯学習・キャリア教育研究

      Volume: 第9号 Pages: 1-12

    • NAID

      120005348929

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Journal Article] 学校教育における知能検査の利用2012

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      浜松学院大学教職センター紀要

      Volume: 1号 Pages: 81-104

    • NAID

      110009848621

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531317
  • [Journal Article] 学校教育における知能検査の利用2012

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      浜松学院大学教職センター紀要

      Pages: 81-104

    • NAID

      110009848621

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Journal Article] 幼稚園・保育所・小学校連携における幼児教育への期待と課題2011

    • Author(s)
      緩利誠・名倉一美
    • Journal Title

      浜松学院大学研究論集

      Volume: 第8号 Pages: 125-139

    • NAID

      110009861429

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Journal Article] 日本における脳科学の政策動向とその意図-「教育への応用をめぐって2011

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      浜松学院大学研究論集

      Volume: 第7号 Pages: 75-96

    • NAID

      110008465122

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Journal Article] 日本における脳科学の政策動向とその意図-「教育への応用をめぐって」-2011

    • Author(s)
      緩利誠
    • Journal Title

      浜松学院大学研究論集

      Volume: 第7号 Pages: 75-96

    • NAID

      110008465122

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Presentation] 行為主体性をどう捉え、いかに育むか? -脳科学と教育の架橋・融合に向けた試論的考察-2022

    • Author(s)
      仁木和久、安藤寿康、緩利誠
    • Organizer
      第81回日本教育学学会全国大会、ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 主体性をどう捉え、いかに育むか? ―脳科学と教育の架橋・融合に向けた試論的考察― 教育学の立場から2022

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      第81回日本教育学学会全国大会、ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] Enactive Brain Theory and Education2022

    • Author(s)
      Kazuhisa Niki, Makoto Yururi, Jyuko Andou
    • Organizer
      IMBES 2022 International Confference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 学校教育の成功をどう定義づけるか?-Enactive Brainの仕組みとその発達の観点から~2022

    • Author(s)
      緩利誠、仁木和久、安藤寿康
    • Organizer
      第18回日本子ども学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 総合的な探究の時間のカリキュラム開発経験と学校組織開発の諸関係-高等学校教員を対象とする質問紙調査の結果から-2022

    • Author(s)
      緩利誠・安藤福光
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第33回名古屋大学web大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Presentation] 子どもの学びと成長をささえる積極的な脳 Enactive Brain II ―社会・文化の中での概念・知識の獲得・形成―2022

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、安藤寿康
    • Organizer
      第18回子ども学会議(日本子ども学会学術集会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 「学びの行為」を支えるEnactive Brainを知り、学びと自己成長、そして教育を考える2022

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、安藤寿康
    • Organizer
      第18回日本子ども学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 総合的な探究の時間のカリキュラム開発経験と 学校組織開発の諸関係―高等学校教員を対象とする質問紙調査の結果から―2022

    • Author(s)
      緩利誠・安藤寿康
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第33回名古屋大学Web大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 積極的な脳 Enactive Brain に及ぼす遺伝の影響に関する考察 ―行動遺伝学の三原則との整合性をめざして―2022

    • Author(s)
      安藤寿康、仁木和久、緩利誠
    • Organizer
      第18回子ども学会議(日本子ども学会学術集会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 「学びの行為」を支えるEnactive Brainを知り、学びと自己成長、そして教育を考える2021

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、内海諸香、岩野孝之、安藤寿康
    • Organizer
      第17回子ども学会議サテライトポスター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 学校に基礎をおくカリキュラム統合の困難性と可能性-中等教育を中心にして-2021

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      日本教育学会第80回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Presentation] 語機能Triple Neuron起源論 脳の言語機能の起源を人間行為を支えるEnactive Brain IIに探る2021

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、安藤寿康
    • Organizer
      第18回日本子ども学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 高等学校教員は探究学習をどう受け止めているのか -「越境による共創」に関する意識と行動に注目して-2021

    • Author(s)
      安藤福光・緩利誠
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第32回(琉球大学)Web大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Presentation] 学校教育の成功をどう定義づけるか?-Enactive Brainの仕組みとその発達の観点から-2021

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      日本子ども学会・第17回 子ども学会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Presentation] Active Learning Theory based on Brain: Constructive, Motivational, Emotional, Goal-oriented Learning with Intentional Communication2020

    • Author(s)
      Kazuhisa Niki, Makoto Yururi, Shoka Utsumi
    • Organizer
      Integration of Inter-Displinary Research, Education, and Communication 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングの脳科学と教育実践への架橋を目指して ~人間固有の学びの構造と機能を知り,学びと教え,教育の再構築を共にデザインしよう~2019

    • Author(s)
      仁木和久・緩利誠・内海緒香・冨士原紀絵
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会, 企画ワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] Active Learning on Brain: Constructive, Motivational, Emotional, Goal-oriented and Self-Regulated Integrative Learning Theory2019

    • Author(s)
      Kazuhisa Niki, Makoto Yururi, Shoka Utsumi, Takayuki Iwano, Kie Fujiwara
    • Organizer
      Cognitive Neurosciece Confference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] カリキュラムづくりにおける「制約のなかのクリエイティビティ」2019

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第30回(京都大学)大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングを支える脳を知り、子どもの学びと成長に活かそう!2019

    • Author(s)
      仁木和久・緩利誠・内海緒香・岩野孝之・冨士原紀絵
    • Organizer
      子ども学会企画ラウンドテーブル、第16回子ども学会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングにおける「ポジティブ感情」の役割:「拡張・形成理論」2019

    • Author(s)
      仁木和久・緩利誠・内海緒香・岩野孝之・冨士原紀絵
    • Organizer
      第16回子ども学会議(日本子ども学会学術集会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングの脳科学2019

    • Author(s)
      仁木和久・内海緒香・緩利誠・冨士原紀絵・岩野孝之
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 「越境による共創」のカリキュラム開発に対する高等学校教員の意識と実態に関する予備的検討2019

    • Author(s)
      安藤福光・緩利誠
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第30回(京都大学)大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Presentation] How have Unique and Outstanding Teachers Developed their Own Expertise?: Reconsidering Values and Potentials of Off-the-Job Voluntary Training as Japanese educational tradition2018

    • Author(s)
      Manami Yururi & Makoto Yururi
    • Organizer
      6th Wolrd Curriculum Studies Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Presentation] 情報処理の柔軟性と学習発達を支える脳アーキテクチャーの多次元性2018

    • Author(s)
      仁木 和久、緩利 誠、内海緒香、岩野孝之、冨士原紀絵、榊原 洋一
    • Organizer
      日本子ども学会第15回子ども学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] ”Active Learning on Brain” プロジェクト ~「アクティブ脳」を知り・活かす 脳認知科学プロジェクトの発足~2018

    • Author(s)
      仁木 和久、緩利 誠、内海緒香、岩野孝之、冨士原紀絵、榊原 洋一
    • Organizer
      日本子ども学会第15回子ども学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 「越境による共創」を鍵概念とする教科横断型カリキュラムデザインの挑戦~試行実践の成果と課題を手がかりにして~2018

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第29回(北海道教育大学旭川校)大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02345
  • [Presentation] カリキュラム開発におけるポジティブ・アプローチの展望と課題-ギャップ・アプローチとの対比を中心に-2013

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第24回大会
    • Place of Presentation
      新潟 : 上越教育大学
    • Year and Date
      2013-07-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531317
  • [Presentation] 特別支援教育における脳機能アセスメントの利用-一般教育への示唆を中心に2011

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Place of Presentation
      佐賀大学
    • Year and Date
      2011-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Presentation] カリキュラム開発におけるポジティブ・アプローチの展望と課題:ギャップ・アプローチとの対比を中心に

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第24回大会
    • Place of Presentation
      上越教育大学(新潟県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531317
  • [Presentation] 在日外国人児童の語彙習得の実態-異なる教育環境間の比較分析を通して-

    • Author(s)
      二井紀美子・緩利誠
    • Organizer
      日本比較教育学会
    • Place of Presentation
      神戸大学六甲台キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Presentation] 特別支援教育における脳機能アセスメントの利用-一般教育への示唆を中心に-

    • Author(s)
      緩利誠
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Place of Presentation
      佐賀大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • [Presentation] 不就学外国人児童にみられる知的能力の実態とその傾向-WISC-IIIの結果分析を中心に-

    • Author(s)
      緩利誠・二井紀美子
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学東広島キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730637
  • 1.  中井 大介 (20550643)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  安藤 福光 (40508545)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 3.  TSUMURA Kimihiro (30310551)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SAWADA Takahito (20254261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  SHIRATORI Jyunya (40600383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MSTUO Tomoaki (80320993)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  MATSUMURA Nobutaka (70157353)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  OGURA Masayoshi (50508520)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TAKEZAWA Taishi (80393130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  ISHIKAWA Hiroyuki (30512016)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  ISHIKUMA Toshinori (50232278)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  NIKI KAZUHISA (30344211)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 19 results
  • 13.  青木 幸子 (10572191)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 14.  安藤 寿康 (30193105)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 15.  岩野 孝之 (80415645)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 16.  内海 緒香 (60735306)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 17.  川上 泰彦 (70436450)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  大野 裕己 (60335403)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi