• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ishikuma Toshinori  石隈 利紀

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ISHIKUMA Toshinori  石隈 利紀

石隈 利紀  イシクマ トシノリ

Less
Researcher Number 50232278
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2022: 東京成徳大学, 応用心理学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2021: 東京成徳大学, 応用心理学部, 教授
2016 – 2018: 筑波大学, 人間系(特命教授), 特命教授
2017: 東京成徳大学, 心理学研究科, 教授
2017: 東京成徳大学, 応用心理学部, 教授(移行)
2016: 筑波大学, 附属学校教育局, 特命教授 … More
2015 – 2016: 筑波大学, 学内共同利用施設等, 副学長
2013 – 2015: 筑波大学, 副学長
2013 – 2015: 筑波大学, 学内共同利用施設等, その他
2014: 筑波大学, 附属学校教育局, 副学長・教育長
2012 – 2013: 筑波大学, 大学院・人間総合科学研究科, 教授
2011 – 2012: 筑波大学, 人間総合科学研究科(系), 教授
2010 – 2012: 筑波大学, 人間系, 教授
2007 – 2010: 筑波大学, 人間総合科学研究科, 教授
2007 – 2010: 筑波大学, 大学院・人間総合科学研究科, 教授
2006: 筑波大学, 大学院人間総合科学研究科, 教授
2006: 筑波大学, 大学院総合人間科学研究科, 教授
2005 – 2006: 筑波大学, 大学院・総合人間科学研究科, 教授
2005: University of Tsukuba, Graduate School of Comprehensive Human Sciences, Professor, 人間総合科学研究科, 教授
2005: 筑波大学, 大学院・人間総合科学研究科, 教授
2001 – 2004: University of Tsukuba, Professor, 心理学系, 教授
1999: 筑波大学, 心理学部, 助教授
1994 – 1999: 筑波大学, 心理学系, 助教授
1991: 筑波大学, 心理学系, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / 教育・社会系心理学
Except Principal Investigator
Educational psychology / Special needs education / 教育・社会系心理学 / Psychology / Educaion / Clinical psychology / Basic Section 09060:Special needs education-related / Basic Section 10020:Educational psychology-related
Keywords
Principal Investigator
学校心理学 / スクールカウンセラー / 不登校 / コーディネーション / チーム援助 / スクールソーシャルワーカー / スクールカウンセラ- / 保護者 / 教育相談 / school psychology … More / 援助チーム / 実践モデル / Student Support Team / 発達障害 / 心理学授業 / ライフスキル / ニート対策 / resilience / team support / teachers support / crisis / natural disaster / レジリエンス / 被災地 / 危機 / 支援体制 / 被援助志向性 / 子ども / 学習障害(LD) / 援助ニーズ / 援助サービス / 中学生の悩み / 高校生の悩み / :学校心理学 / LD / 援助サ-ヴィス / スクール・カウンセラ- / 養護教諭 / 心理教育的援助サ-ヴィス / School counselors / School refusal / learning disabilities / Educational needs / Educational services / Programs of senior high school / Programs of junior high school / 教師 / school counselors / teachers / parents / practical model / cordination / コーディネーター / 校内委員会 / 連携 / ネットワーク / 拡大援助チーム / 校内支援委員会 / 役割分担 / LD(学習障害) / 援助チームシート / 援助資源チェックシート / 援助システム / マネジメント / 家族 / Cordinaters / School Cunselors / School Psychology / Developmental Disabilities / Cordination Team / Team Work / Network / チーム学校 / 日米比較研究 … More
Except Principal Investigator
学校心理学 / 発達障害 / コンサルテーション / 保護者面談 / チーム援助 / 連携 / 教育相談 / 校内委員会 / 特別支援教育 / 教育系心理学 / 発話分析 / 教師 / 被援助志向性 / 事例検討会 / 大学生 / メンタルヘルス / 適応 / 学校教育 / 不適応 / 児童 / 青年 / コーディネーター / 心理教育的援助サービス / 学校適応 / 中学生 / 不登校 / 支援体制 / 中学校 / スクールカウンセリング / 生徒 / スクールカウンセラー / チーム学校 / 外国人留学生 / 不適応行動 / 学生相談 / 日本型教育実践 / Jモデル / 途上国 / 国際協力 / 開発支援 / 若年無業者 / 社会心理的支援 / キャリア発達 / 親のかかわり支援 / 心理教育的援助 / 親のかかわり支援プログラム / 相互作用 / グラウンデッド・セオリー・アプローチ / 教職志望 / 会話スキル / 自尊感情 / スキル・トレーニング / 教職志望の大学生 / 教育実習中の悩み / 達成動機 / 指導教諭 / 職場風土 / 協働 / 教育実習 / 不安 / 保護者 / 学校改善 / システム / 学校 / パートナーシップ / 関係性攻撃 / 多次元性尺度 / 心理的ストレス反応 / サイコパシー傾向 / 自己愛性人格障害傾向 / 反応的攻撃性 / 就労者 / 心理的適応 / 小中学生 / サイコパシー / ナルシシズム / 非行少年 / BPD傾向 / 社会的情報処理 / 相互協調的自己感 / 生涯発達 / パーソナリティ障害 / 自己愛傾向 / ストレス反応 / 尺度 / KJ法 / 幼児 / 社会人 / 教師のニーズ / 研修プログラム / 教師の発話 / ほんものチーム / 特別支援教育コーディネーター / 学習困難 / 才能 / 認知的個性 / 2E教育 / 多重知能(MI) / 2E児・者 / 特別支援 / 子ども参加型援助チーム / 子ども・保護者・教師 / 相互コンサルテーション / 個別の援助チーム / 援助チーム / 社会的絆 / 社会的絆尺度 / 対人関係 / 絆づくり / 多様な援助ニーズ / 適応の困難 / 絆の形成と回復 / 学校支援ボランティア / 学校教育場面 / 信頼感 / 学校適感 / 回復 / 教育心理学 / 再登校援助システム / 別室登校 / 家庭訪問 / 家庭訪問支援モデル / 適応指導教室 / 支援室 / 支援システム / ケースマネジメント / 学校経営計画 / いじめ / グリーンスクールプログラム / あ / 予防教育 / P3R / POP / Green Zone / 学校週5日制 / 学習指導 / LD(学習障害) / The school system for attending 5 days a week / Teaching and learning / School psychology / Non school attendance / LD (Learning disability) / サポートシステム / 学校生活 / 相談機関 / ピアサポート活動 / 心理学講座 / 国際比較 / スクリーニングテスト / 相談室 / 専門機関 / 児童・生徒 / school counseling / support system / mental health / school life / counseling center / peer support activity / psychology lecture / intenational comparative study / ビリーフ / ロールプレイ / 保護者との連携 / consultation / case conference / belief / parent-teacher conference / rapport / カウンセリングへの態度 / 接触仮説 / 援助要請 / 信頼性 / 汚名 / 自己開示 / スキル / 相談行動 / 援助不安 / 遠慮 / 呼応性への心配 / 汚名への心配 / 相談スキル / help seeking preferences / attitude towards counseling / School counseling / contact hypothesis / school psychology / カウンセリング / 学校マネジメント / 心理職活用 / マネジメント委員会 / 学校コミュニティ / 管理職 / 尺度開発 / インタビュー調査 / 学校生活QOLの向上 / 夜尿 / 発達障害傾向 / ハイリスク児童 / 就学時健診 / 教育・家庭・医療の連携モデル / 子どもの学校生活QOLの向上 / 連携モデル / 気になる子どものチェックリスト / 教育・家庭・医療の連携 / 夜尿症 / 追跡調査 / 夜尿症疫学調査 / 就学時検診 / 教育・医療・家庭の連携 / 学校生活の質 / PedsQL / 自己評価と代理評価 / 医療・福祉 / コーディネーション / 発達障がい / 他職種連携 / 学校予防教育 / 安心感 / ピア・サポート / ケア / ケアする人間関係 / ケアシステムの構築 / 生徒のつながり / ケアシステム / 学校組織のレジリエンス / 持続的ケアシステム / ピアサポート / 共感性 / つながり Less
  • Research Projects

    (29 results)
  • Research Products

    (83 results)
  • Co-Researchers

    (77 People)
  •  発達障害のある子どもを含めすべての子どもを援助するチーム学校の校内委員会

    • Principal Investigator
      家近 早苗
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Construction of school-based prevention and sustainable care system to develop students' social bond and sense of security

    • Principal Investigator
      庄司 一子
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  「チーム学校」の促進要因・妨害要因の日米比較研究ー教育相談の視点からーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      石隈 利紀
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
  •  Research on "Improving the Quality of Life of Children with Developmental Disabilities and Nocturia" through a model of collaboration among education, medical care, and families

    • Principal Investigator
      TAMURA SETSUKO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
  •  A Study of Consultation Models for Teachers Having Trouble with Cooperation at Parent-Teacher Meetings

    • Principal Investigator
      KAMIMURA Etsuko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  How does support coordination committee function in prevention and intervention of bullying for children with developmental disabilities in schools

    • Principal Investigator
      IECHIKA SANAE
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Development of a school management system to promote the use of psychology in school community

    • Principal Investigator
      YAMAGUCHI Toyokazu
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Atomi University
  •  Effects of Social bond and it's resolving for high school students in their school life

    • Principal Investigator
      SHOJI Ichiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of a school refusal support system that utilizes the board of education's adjustment guidance class and the junior high school's guidance class.

    • Principal Investigator
      OKAWA ICHIRO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Effects of students' and teachers' help-seeking attitudes and team support in crisis on their resiliencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ISHIKUMA Toshinori
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of student-participated support team : focus on child's support with developmental disability

    • Principal Investigator
      TAMURA Setsuko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
  •  Dvelopment of a training program for teacher' meetings with guardians to encourage partnership between guardians and teachers.

    • Principal Investigator
      KAMIMURA Etsuko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  The Factors That Might Enable Coordination Committees for Children With Developmental Disabilities to Work as Real Teams.

    • Principal Investigator
      IECHIKA Sanae
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Seitoku University
  •  A Study on the Measures of Special Support Making Use of the Cognitive Individuality of Students with Developmental Disorders or Learning Difficulties

    • Principal Investigator
      MATSUMURA Nobutaka
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Life-long developmental study in the relationships between relational aggression and psycho-social adjustment

    • Principal Investigator
      HAMAGUCHI Yoshikazu
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  保護者の要求を学校改善に活かすシステムづくりに関する基礎的研究

    • Principal Investigator
      IIDA Junko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Seitoku University
  •  「ライフ・スキルを高める心理学の授業」の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      石隈 利紀
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Comprehensive study of development of psycho-educational programs for supporting independence and social participation of NEETs

    • Principal Investigator
      KODAMA Masahiro
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Clinical psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of an Expanded Model for Guardian Interviews that Promote Cooperation between Teachers and Guardians

    • Principal Investigator
      KAMIMURA Etsuko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of intervention program to raise help-seeking preferences of university students wanting to become teachers

    • Principal Investigator
      TAMURA Shuichi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Koriyama Women's Junior College
  •  日本型教育実践の途上国への発信と国際協力に関する継続的研究

    • Principal Investigator
      窪田 眞二
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Establishing a school counseling system based on the opinions of junior high school students and their attitudes toward counseling

    • Principal Investigator
      MIZUNO Haruhisa
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku Uniersity
  •  Development of a consulation program to promote rapport between parents/guardians and teachers -Focusing on problem resolution and emotional support capabilities of a support team-

    • Principal Investigator
      KAMIMURA Etsuko
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  System for supporting children with special needs because of such problems as non-attendence among school, family, and communityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ISHIKUMA Toshinori
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Research of Support System for Student Mental Health : Focusing on Cooperate with School and Counseling center

    • Principal Investigator
      KUMAGAI Keiko, 杉原 一昭
    • Project Period (FY)
      1998 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  A study of model for Student Support Team composed of a school counselor, teachers, and parentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ISHIKUMA Toshinori
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  A School psychological study on the needs for supports to teaching and learning under the new school system for attending 5 days a week.

    • Principal Investigator
      ONOSE Masato
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Needs for School Psychology Services to Support Children with School Refusal and with Learning Disabilities and the System of School Psychology ServicesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ISHIKUMA Toshinori
    • Project Period (FY)
      1994 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  外国人留学生の不適応行動とその相談に関する研究

    • Principal Investigator
      松原 達哉
    • Project Period (FY)
      1991 – 1992
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2022 2021 2019 2018 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2008 2007 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 現代学校教育講座:学校教育と心理教育的援助サービスの創造2014

    • Author(s)
      石隈利紀・家近早苗・飯田順子
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] 生徒指導とカウンセリング 序章 子どもの問題とその対応:学校心理学の枠組みから見た現状と課題2014

    • Author(s)
      石隈利紀
    • Total Pages
      323
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285182
  • [Book] 現代学校教育講座:学校教育と心理教育的援助サービスの創造2014

    • Author(s)
      小島弘道・石隈利紀・家近早苗・飯田順子
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] 生徒指導とカウンセリング (新教職教育講座)2014

    • Author(s)
      石隈利紀・庄司一子  (田村節子・分担執筆)
    • Total Pages
      323
    • Publisher
      協同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Book] よくわかる学校心理学2013

    • Author(s)
      水野治久・石隈利紀・田村節子・田村修一・飯田純子(編著)
    • Total Pages
      186
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Book] よくわかる学校心理学2013

    • Author(s)
      家近早苗, コーディネーション, 石隈利紀, 水野治久, 田村節子, 田村修一, 飯田順子
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] 生徒指導とカウンセリング2013

    • Author(s)
      石隈利紀・庄司一子
    • Publisher
      共同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Book] 石隈・田村援助シートによる実践チーム援助ー特別支援教育編ー2013

    • Author(s)
      田村節子・石隈利紀
    • Total Pages
      173
    • Publisher
      図書文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Book] よくわかる学校心理学2013

    • Author(s)
      水野治久・石隈利紀・田村節子・田村修一・飯田順子
    • Total Pages
      186
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Book] 実践チーム援助-特別支援教育編-2013

    • Author(s)
      田村節子・石隈利紀
    • Total Pages
      173
    • Publisher
      図書文化
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Book] 学校教育と心理教育的援助サービスの創造2013

    • Author(s)
      石隈利紀・家近早苗・飯田順子
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285182
  • [Journal Article] チーム学校尺度の作成-学校組織へのコンサルテーションをめざしてー2022

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 14 Pages: 42-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02912
  • [Journal Article] チーム学校尺度の作成―学校組織へのコンサルテー ションをめざして2022

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 14 Pages: 42-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03222
  • [Journal Article] Influence of functions of a coordination committee on teachers' psycho-educational support in Japan2021

    • Author(s)
      Iechika,S. , & Ishikuma,T.
    • Journal Title

      学校心理学研究

      Volume: 20 Pages: 1-19

    • NAID

      130008118776

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04367
  • [Journal Article] チーム学校で促進する学校メンタルヘルス2019

    • Author(s)
      石隈利紀
    • Journal Title

      学校メンタルヘルス研究

      Volume: 22 Pages: 32-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04367
  • [Journal Article] チーム学校で促進する学校メンタルヘルス~学校心理学の立場2019

    • Author(s)
      石隈利紀
    • Journal Title

      学校メンタルヘルス

      Volume: 22 Pages: 32-37

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03222
  • [Journal Article] 公認心理師の概要と課題2019

    • Author(s)
      石隈利紀
    • Journal Title

      臨床精神医学

      Volume: 48 Pages: 549-556

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04367
  • [Journal Article] 欧州におけるクライシスマネジメントの基盤づくりに向けた専門性向上の取り組み~ユニバーサルデザインとソーシャルスキル教育を用いて2016

    • Author(s)
      西山久子・石隈利紀・大野精一・Pfohl,William
    • Journal Title

      学校心理士会年報

      Volume: 8 Pages: 123-131

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530808
  • [Journal Article] 中学生の学校生活スキルが学校適応・問題傾向に与える影響 : 情動喚起反応を加えたモデルの検討2016

    • Author(s)
      飯田順子・石隈利紀
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究

      Volume: 51 Pages: 97-105

    • NAID

      120005743753

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285182
  • [Journal Article] 共生社会をめざしたインクルーシブ教育の実践:学校心理学の視点から2016

    • Author(s)
      石隈利紀
    • Journal Title

      日本教育

      Volume: 458 Pages: 14-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285182
  • [Journal Article] 学校現場におけるチームによる心理教育的援助サービス2015

    • Author(s)
      石隈利紀
    • Journal Title

      臨床心理学

      Volume: 15 Pages: 186-192

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285182
  • [Journal Article] 東日本大震災を体験した後の子どもと学校のレジリエンスを高める取組み2015

    • Author(s)
      西山久子、石隈利紀、家近早苗、小泉令三、Pfohl,W.
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 7 Pages: 159-167

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530808
  • [Journal Article] 学校コミュニティにおける心理職活用システムの開発に関する研究―学校の管理職及びミドルリーダーに焦点を当てた尺度開発を通して―2015

    • Author(s)
      山口豊一・水野治久・本田真大・石隈利紀
    • Journal Title

      コミュニティ心理学研究

      Volume: 19 Pages: 77-93

    • NAID

      130007636343

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380899
  • [Journal Article] 震災後2年間の活動報告:学校心理士による子どもと学校への支援2014

    • Author(s)
      西久子・我妻則明・瀧野揚三・Pfohl,Bill ・大野精一・石隈利紀
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 6

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530808
  • [Journal Article] 学校に対して要求が強い母親が子どもの援助のパートナーへとどのように変容するか-母親のインタビューの質的分析-2013

    • Author(s)
      田村節子・石隈利紀
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: (印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Journal Article] 震災支援から学ぶ学校心理士の可能性~東日本大震災子ども・学校支援チームの活動(2011年から2012年)より2013

    • Author(s)
      石隈利紀・大野精一・西山久子・都丸けい子
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 5巻 Pages: 151-167

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530808
  • [Journal Article] 中学校講師の同僚や管理職に対するとらえ方が教育活動のモラールに与える影響2013

    • Author(s)
      大澤薫・家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      教育相談研究

      Volume: 50 Pages: 9-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285182
  • [Journal Article] 中学校におけるマネジメント委員会の機能がチーム援助体制及びチーム援助行動に与える影響-主任層に焦点をあてて2012

    • Author(s)
      山口豊一・樽木靖夫・家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 4 Pages: 103-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 中学校教師の心理教育的援助サービスに関する意識変容尺度の開発-コーディネーション委員会への参加に焦点をあてて-2012

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      教育相談研究

      Volume: 49 Pages: 33-42

    • NAID

      40019612784

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 中学校教師の心理教育的援助サービスに関する意識変容尺度の開発-コーディネーション委員会への参加に焦点をあてて-2012

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      教育相談研究

      Volume: 49 Pages: 33-42

    • NAID

      40019612784

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 心理教育的援助サービスのコーディネーションに関する展望と課題2011

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      教育相談研究

      Volume: 48 Pages: 41-48

    • NAID

      40019229636

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Journal Article] 教師が行う保護者面談に関する研究の動向と課題2010

    • Author(s)
      上村恵津子・石隈利紀
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 第3号 Pages: 127-140

    • NAID

      120007111251

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Journal Article] 教師が行う保護者面談に関する研究の動向と課題2010

    • Author(s)
      上村惠津子・石隈利紀
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集 第3号

      Pages: 127-140

    • NAID

      120007111251

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Journal Article] 中学校教師の被援助志向性を規定する要因-会話スキル校長のリーダーシップおよび職場風土に対する認知に焦点をあてて-2008

    • Author(s)
      田村修一・石隈利紀
    • Journal Title

      カウンセリング研究 41

      Pages: 224-234

    • NAID

      40016461406

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530609
  • [Journal Article] 保護者面談における保護者の連携構築プロセスに関する研究-保護者の発話分析を通して-2008

    • Author(s)
      上村惠津子, 石隈利紀
    • Journal Title

      学校心理学研究 8(1)

      Pages: 59-73

    • NAID

      40016914028

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Journal Article] 保護者面談における保護者の連携構築プロセスに関する研究2008

    • Author(s)
      上村恵津子, 石隈利紀
    • Journal Title

      学校心理学研究 第8巻第1号

      Pages: 59-73

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Journal Article] 中学校教師の被援助志向性を規定する要因-会話スキル・校長のリーダーシップおよび職場風土に対する認知に焦点をあてて-2008

    • Author(s)
      田村修一, 石隈利紀
    • Journal Title

      カウンセリング研究 41

      Pages: 97-107

    • NAID

      40016461406

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530609
  • [Journal Article] 保護者面談における保護者の連携構築プロセスに関する研究-保護者の発話分析を通して-2008

    • Author(s)
      上村惠津子・石隈利紀
    • Journal Title

      学校心理学研究 第8巻

      Pages: 59-73

    • NAID

      40016914028

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Journal Article] 保護者面談における教師の連携構築プロセスに関する研究-グラウンデッド・セオリー・アプローチによる教師の発話分析を通して-2007

    • Author(s)
      上村惠津子・石隈利紀
    • Journal Title

      教育心理学研究 第55巻

      Pages: 560-572

    • NAID

      110006548962

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Journal Article] 保護者面談における教師医の連携構築プロセスに関する研究-グラウンデッド・セオリー・アプローチによる教師の発話分析を通して-2007

    • Author(s)
      上村惠津子, 石隈利紀
    • Journal Title

      教育心理学研究 55

      Pages: 560-572

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Journal Article] 保護者面談における教師の連携構築プロセスに関する研究2007

    • Author(s)
      上村惠津子・石隈利紀
    • Journal Title

      教育心理学研究 第55巻第4号

      Pages: 260-572

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Journal Article] 保護者と教師の面接における教師の言語コミュニケーションの分類-ロールプレイ逐語録に基づくカテゴリー構成-2005

    • Author(s)
      上村恵津子, 石隈利紀
    • Journal Title

      信州大学教育学部紀要 第115号

      Pages: 189-197

    • NAID

      110004614937

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530621
  • [Journal Article] 保護者と教師の面接における教師の言語コミュニケーションの分類-ロールプレイ逐語録に基づくカテゴリー構成-2005

    • Author(s)
      上村惠津子, 石隈利紀
    • Journal Title

      信州大学教育学部紀要 115号

      Pages: 189-197

    • NAID

      110004614937

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530621
  • [Journal Article] Verbal Communication Classifications of Teachers within Parent/Guardian-Teacher Interviews : Composition of Categories Based on Verbatim Records of Role-Playing2005

    • Author(s)
      Kamimura, E., Ishikuma, T.
    • Journal Title

      Journal of the Faculty of Education Shinshu University 115

      Pages: 139-197

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530621
  • [Journal Article] 心理教育的援助サービスを支えるコーディネーション委員会の機能尺度(中学校版)の開発-学校全体の援助サービスの向上をめざして

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Journal Title

      学校心理学研究

      Volume: 11 Pages: 57-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 発達障害傾向のある夜尿症児への学校生活QOL向上を目指す予防モデルの試作過程2019

    • Author(s)
      田村節子 池田裕一 石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理学会第21回 千葉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04950
  • [Presentation] 特別支援教育の校内支援システムを機能させるためには2019

    • Author(s)
      宗形奈津子・日野雅子・相楽直子・三井菜摘・松井友子・青島芳子・田村節子・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04367
  • [Presentation] .A Prevention Model Aiming to Improve Quality of School Life for Nocturnal Enuresis in Children with Characteristics of Developmental Disorders; Based on a Follow-up Study of Nocturnal Enuresis Detected during School Health Checkups-2018

    • Author(s)
      Setsuko TAMURA・Yuichi Ikeda・Toshinori Ishikuma
    • Organizer
      ISPA 2018 Tokyo
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04950
  • [Presentation] 再登校支援における家庭訪問モデルの開発2015

    • Author(s)
      中村恵子・大川一郎・小玉正博・藤生英行・石隈利紀
    • Organizer
      日本心理学会第79回大会(名古屋大学)
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場、愛知県、名古屋市
    • Year and Date
      2015-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25590281
  • [Presentation] 子ども参加型援助チームに子どもが望むこと~成人になってから発達障害が分かった人の語りから~2014

    • Author(s)
      田村節子・家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] "How do the school support coordination committees become “real team”; roles of special needs education coordinator for effective support to children.2014

    • Author(s)
      家近早苗 田村節子 石隈利紀
    • Organizer
      36th ISPA Conference
    • Place of Presentation
      in Kaunas, Lithuani
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] How do the school support coordination committees become “real team”; roles of special needs education coordinator for effective support to children2014

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      The 36th ISPA Conference
    • Place of Presentation
      リトアニア・カウナス大学
    • Year and Date
      2014-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381334
  • [Presentation] 子ども参加型援助チームに子どもが望むこととは-成人になってから発達障害がわかった人の語りから-2014

    • Author(s)
      田村節子 家近早苗 石隈利紀
    • Organizer
      一般社団法人 日本LD学会 第23回大会(和歌山・大阪)
    • Place of Presentation
      大阪
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] Post traumatic growth among children and schools after the Great East Japan Earthquake2014

    • Author(s)
      Nishiyama, H., Ishikuma, T., Iechika,S., Koizumi, R., & Pfohl,W.
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      Kaunas, Lithania
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530808
  • [Presentation] How do the school support coordination committees become”real team”:2014

    • Author(s)
      Sanae IECHIKA ,Setsuko TAMURA, Toshinori ISHIKUMA
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      Vytautas Magnus University
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] Condition of success for forming a student-participated support team:Qualitative analysis of retrospective interviews with persons with developmental disabilities.2014

    • Author(s)
      Setsuko TAMURA,Sanae IECHIKA,Toshinori ISHIKUMA
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      Vytautas Magnus University
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] How do the school support coordination committees become “real team”: roles of special needs education coordinator for effective support to children.2014

    • Author(s)
      Sanae Iechika,Toshinori Ishikuma,Setsuko Tamura
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      リトアニア・カウナス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] Condition of success for forming a student-participated support team:Qualitative analysis of retrospective interviews with persons with developmental disabilities.2014

    • Author(s)
      田村節子 家近早苗 石隈利紀
    • Organizer
      36th ISPA Conference
    • Place of Presentation
      in Kaunas, Lithuani
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531262
  • [Presentation] How Do the School Support Coordination Committees Become "real team" : Roles of Special Needs Education Coordinator for Effective Support to Children2014

    • Author(s)
      Iechika, S, ., Ishikuma, T, . & Tamura, S
    • Organizer
      36th ISPA Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] Teachers' Psycho-educational Services in Japan2013

    • Author(s)
      Iechika, S, . & Ishikuma, T
    • Organizer
      Coordination Committees
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] コーディネーション委員会(校内委員会など)の機能の発揮のされ方について2012

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      一般社団法人日本LD 学会第21回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] An Investigation on the relationships between proactivereactive aggressiveness and psychosocial maladjustment in Japan2012

    • Author(s)
      Hamaguchi, Y. , Ishikawa, M. , Eguchi, M. , Sa nko, Y. , Fujiwara, T. Obana, M. , Kuwabara, C. , & Sekiguchi, Y.
    • Organizer
      Society for Research in Adolescence 2011 Biennial Meeting(Vancouver) Poster session
    • Place of Presentation
      Vancouver
    • Year and Date
      2012-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330187
  • [Presentation] Teachers' and Students' Evaluation of Teachers' Psycho-educational Services in Japan2012

    • Author(s)
      Iechika, S, . & Ishikuma, T
    • Organizer
      34th ISPA Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] Investigation in the relationships between proactive-reactive aggressiveness and psycho-social maladjustment in Japan2012

    • Author(s)
      Hamaguchi, Y., Ishikawa, M., et al.
    • Organizer
      Society for Research in Adolescence
    • Place of Presentation
      Vancouver convention centre, Canada
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330187
  • [Presentation] 教師の行う心理教育的援助サービスを子どもがどう受け止めるか2012

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理学会第14回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 保護者面談における教師の連携促進プロセスに関する研究2010

    • Author(s)
      上村恵津子・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理士会2010年度大会
    • Place of Presentation
      東海大学湘南キャンパス
    • Year and Date
      2010-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Presentation] 保護者面談における教師の連携促進プロセス-実際の面談の発話分析による仮説モデルの検討-2010

    • Author(s)
      上村惠津子・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理士会2010年度大会
    • Place of Presentation
      東海大学湘南キャンパス
    • Year and Date
      2010-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Presentation] 若年無業者とその家族の心理・社会的特徴に関する総合調査 (1)-本調査の枠組みと若年無業者の実態について-2008

    • Author(s)
      小玉正博・湯川進太郎・田上不二夫・石隈利紀・松井豊・大川一郎・岡田昌毅・濱口佳和・田中輝美・下山晃司・高橋幸子
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第41回大会論文集
    • Place of Presentation
      筑波大東京キャンパス
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330152
  • [Presentation] 若年無業者とその家族の心理・社会的特徴に関する総合調査 (5)-英国におけるNEET本人およびその家族への支援の実態-2008

    • Author(s)
      下山晃司・小玉正博・田上不二夫・石隈利紀・松井豊・大川一郎・岡田昌毅・濱口佳和・田中輝美・湯川進太郎・高橋幸子
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第41回大会論文集
    • Place of Presentation
      筑波大東京キャンパス
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330152
  • [Presentation] 若年無業者とその家族の心理・社会的特徴に関する総合調査(2)-家族の実態と仕事に対する考え方-2008

    • Author(s)
      湯川進太郎・小玉正博・田上不二夫・石隈利紀・松井豊・大川一郎・岡田昌毅・濱口佳和・田中輝美・下山晃司・高橋幸子
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第41回大会論文集
    • Place of Presentation
      筑波大東京キャンパス
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330152
  • [Presentation] 若年無業者とその家族の心理・社会的特に関する総合調査 (3)-若年無業者を抱える家族の相談状況-2008

    • Author(s)
      高橋幸子・松井豊・小玉正博・田上不二夫・石隈利紀・大川一郎・岡田昌毅・濱口佳和, 田中輝美・湯川進太郎・下山晃司
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第41回大会論文集
    • Place of Presentation
      筑波大東京キャンパス
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330152
  • [Presentation] 若年無業者とその家族の心理・社会的特徴に関する総合調査 (4)-若年無業者支援施設の支援活動とその効果-2008

    • Author(s)
      岡田昌毅・小玉正博・田上不二夫・石隈利紀・松井豊・大川一郎・濱口佳和・田中輝美・湯川進太郎・下山晃司・高橋幸子
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第41回大会論文集
    • Place of Presentation
      筑波大東京キャンパス
    • Year and Date
      2008-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330152
  • [Presentation] 保護者面談における保護者の連携構築プロセスに関する研究2007

    • Author(s)
      上村惠津子・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理士会2007年度大会
    • Place of Presentation
      千里ライフサイエンスセンター
    • Year and Date
      2007-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Presentation] 保護者面談における保護者の連携構築プロセスに関する研究2007

    • Author(s)
      上村惠津子・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理士会
    • Place of Presentation
      大阪千里ライフサイエンスセンター
    • Year and Date
      2007-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Presentation] 保護者面談にける保護者の連携構築プロセスに関する研究2007

    • Author(s)
      上村惠津子, 石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理士会2007年度大会
    • Place of Presentation
      大阪
    • Year and Date
      2007-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530587
  • [Presentation] Teachers’and students’ evaluation of teachers’psycho-educational services in Japan.

    • Author(s)
      Iechika,S.,& Ishikuma,T.
    • Organizer
      34th ISPA Conference
    • Place of Presentation
      カナダ・モントリオール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] Coordination Committees for Teachers' psychoeducational services in Japan

    • Author(s)
      Iechika,S.,& Ishikuma,T.
    • Organizer
      NASP 2013 Annual Convention
    • Place of Presentation
      アメリカ・シアトル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 関係性攻撃と心理社会的適応との関連(21)-高校生の関係性攻撃行動傾向・社会的情報処理・応答的行動の関連-

    • Author(s)
      関口雄一・櫻井茂男・湯川進太郎・大川一郎・石隈利紀・濱口佳和
    • Organizer
      日本心理学会第77回大会
    • Place of Presentation
      札幌コンベンションホール
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330187
  • [Presentation] 教師の行う審理教育的援助サービスを子どもがどう受け止めるか

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      日本学校心理学会第14回大会
    • Place of Presentation
      高知市・高知大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] コーディネーション委員会(校内委員会など)の機能の発揮のされ方について

    • Author(s)
      家近早苗・石隈利紀
    • Organizer
      一般社団法人日本LD学会第21回大会
    • Place of Presentation
      仙台市・仙台国際センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531308
  • [Presentation] 心理的支援活動を通した大学院生の気づき(1)-生徒理解,支援方法の変化に着目して-

    • Author(s)
      江角周子・新井 雅・鈴木悠介・長谷志津恵・庄司一子・石隈利紀
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285182
  • [Presentation] 心理的支援活動を通した大学院生の気づき(2)-教師像の変容に着目して-

    • Author(s)
      鈴木悠介・長谷志津恵・江角周子・新井 雅・庄司一子・石隈利紀
    • Organizer
      日本教育心理学会第56回総会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285182
  • [Presentation] Two Years after the Great East Japan Earthquakes : Recovery and Growth

    • Author(s)
      Nishiyama,H.,Azuma,N.,Takino,Y.,Pfohl,B., & Ishikuma,T.
    • Organizer
      International School Psychology Association
    • Place of Presentation
      Porto, Portugal
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530808
  • 1.  MIZUNO Haruhisa (80282937)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  TAMURA Setsuko (40549151)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 3.  IECHIKA Sanae (40439005)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 29 results
  • 4.  KAMIMURA Etsuko (30334874)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NAGAMATSU Yuki (60324216)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KUMAGAI Keiko (10272147)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  ONOSE Masato (40224290)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  OOKAWA Ichiro (90241760)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 9.  TAMURA Shuichi (00442020)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  TSUGE Masayoshi (20271497)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  HAMAGUCHI Yoshikazu (20272289)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 12.  FUJIU Hideyuki (40251003)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  YAMAGUCHI Toyokazu (10348154)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  KODAMA Masahiro (00114075)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 15.  OKADA Masaki (10447245)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 16.  YUKAWA Shintaro (60323234)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 17.  TANAKA Terumi (60272879)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 18.  TAGAMI Fujio (50015898)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 19.  WATANABE Yayoi (00210956)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  SHOJI Ichiko (40206264)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 21.  篠原 吉徳 (10150054)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  新井 雅 (80750702)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 23.  花熊 暁 (60172946)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  MATSUI Yutaka (60173788)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 25.  SHIMOYAMA Koji (50400693)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 26.  KASAI Hitoshi (80194702)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  IIDA Junko (90383463)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  SAKURAI Shigeo (50183819)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 29.  TODA Yuichi (70243376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  WATANABE Reijiro (80272102)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  MATSUO Naohiro (10302902)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  MORI Takemi (00512154)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  KANETSUNA Tomoyuki (50524518)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  UENO Kazuhiko (20012578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  MATSUMURA Nobutaka (70157353)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  OGURA Masayoshi (50508520)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  TAKEZAWA Taishi (80393130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  YURURI Makoto (80509406)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  ISHIKAWA Hiroyuki (30512016)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  TAKINO Yozo (60206919)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 41.  ONO Seiichi (60434445)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 42.  NISHIYAMA Hisako (80461250)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 43.  MUTA Etsuko (90276650)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  MIYAMOTO Tomohiro (90280552)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  SHINODA Haruo (90235549)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  YAMANAKA Katsuo (50282314)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  松原 達哉 (90015438)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 48.  窪田 眞二 (80170033)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  中田 英雄 (80133023)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 50.  田中 統治 (40128046)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 51.  管野 和恵 (80375451)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 52.  石川 満佐育 (00512063)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 53.  中井 大介 (20550643)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 54.  岡崎 慎治 (40334023)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 55.  都丸 けい子 (40463822)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 56.  中村 恵子 (80780717)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 57.  杉原 一昭 (30017777)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 58.  斉藤 佐和 (00015819)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 59.  小林 重雄 (30006902)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 60.  山谷 敬三郎 (40310106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 61.  本田 真大 (40579140)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 62.  鈴木 庸裕 (70226538)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 63.  池田 裕一 (40327888)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 64.  菊池 春樹 (20750095)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 65.  幅崎 麻紀子 (00401430)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 66.  YAMAZAKI Saori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 67.  KAWABATA Yoshito
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 68.  SATO Kazuya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 69.  SAKATA Mariko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 70.  ESUMI Shuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 71.  WANG Yansong
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 72.  ANDOU Masatoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 73.  ENDOU Jun
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 74.  SAMEJIMA Hiroki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 75.  Jimerson Shane
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 76.  Pfohl William
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 77.  上村 恵津子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 16 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi