• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TANAKA Nobutosi  田中 信利

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

田中 信利  タナカ ノブトシ

Less
Researcher Number 90236612
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 北九州市立大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021: 北九州市立大学, 文学部, 教授
2014 – 2019: 北九州市立大学, 文学部, 教授
1997 – 1999: 西南女学院短期大学, 助教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Educational psychology / 教育・社会系心理学 / Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Except Principal Investigator
共同注意 / 重度・重複障害 / 要求行動 / 発達支援 / コミュニケーション / 行動マーカー / 発達評価 / 社会的理解の発達 / 乳幼児健診 / 発達の連関 … More / 発達障害児 / 多変量分析 / 社会的理解と発達 / 障害児 / 動作法 / 行動的指標 / 感覚モダリティー / ジョイント・アテンション / 縦断的観察 / 乳幼児 / 言語発達 / ノンバーバル行動 / Joint attention / Early screening / Questionnaire survey / scaffolding / Triadic interaction / Handicapped children / Community care / 発達 / 拒否行動 / 要求・拒否行動 / 重症心身障害 / 注意 / 二項関係 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (13 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  重症心身障害児における注意の制御と二項関係形成に関する支援要因の検討

    • Principal Investigator
      徳永 豊
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Fukuoka University
  •  Study on Development of Joint Attention including with Request and Reject Behaviors with Educational Supports for Children with Profound and Multiple Difficulties

    • Principal Investigator
      Tokunaga Yutaka
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Fukuoka University
  •  Study on Development of Joint Attention including with Request Behavior and Educational Support for Children with Profound and Multiple Difficulties

    • Principal Investigator
      Tokunaga Yutaka
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Fukuoka University
  •  A longitudinal research of joint attention and its characteristic in handicapped infants

    • Principal Investigator
      OHGAMI Hidehiro
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Kyushu University

All 2021 2019 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 障害の重い子どもの発達理解ガイド2019

    • Author(s)
      徳永 豊、田中 信利、立岡 里香
    • Total Pages
      88
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • ISBN
      4766426088
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04392
  • [Book] 障害の重い子どもの目標設定ガイド―授業における「学習到達度チェックリスト」の活用2014

    • Author(s)
      徳永豊、一木薫、田中信利、古山勝、宮崎亜紀、吉川知夫
    • Total Pages
      71
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380914
  • [Journal Article] Comparison of Early Development of Communication Behavior Among Children With Differing Medical Diagnoses: A Retrospective Examination of a Longitudinal Questionnaire Survey of 8- to 18-Month-Old Children2021

    • Author(s)
      税田慶昭・田中信利
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Special Education

      Volume: 59(2) Issue: 2 Pages: 63-72

    • DOI

      10.6033/tokkyou.59.63

    • NAID

      130008164939

    • ISSN
      0387-3374, 2186-5132
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02733
  • [Journal Article] 学習到達度チェックリストにおける「発達段階の意義」について2017

    • Author(s)
      田中信利
    • Journal Title

      北九州市立大学文学部紀要(人間関係学科)

      Volume: 第24巻 Pages: 63-77

    • NAID

      120006241955

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380914
  • [Journal Article] 学習到達度チェックリストにおける「発達段階の意義」について2017

    • Author(s)
      田中信利
    • Journal Title

      北九州市立大学文学部紀要, 人間関係学科

      Volume: 24 Pages: 63-77

    • NAID

      120006241955

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04392
  • [Presentation] 障害が重度な子どもにとっての教科学習へのチャレンジ2019

    • Author(s)
      徳永豊(話題提供)・田中信利(指定討論)
    • Organizer
      九州心理学会第80回大会(熊本)シンポジウム:障害のある子どものアセスメント~支援の基礎としての子どもの実態把
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04392
  • [Presentation] 障害のある子どもの学習評価と授業改善(7)―障害の重い子どもにとっての学びの連続性をどう考えるか―2017

    • Author(s)
      徳永豊、田中信利、古山勝、吉川知夫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会(愛知大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04392
  • [Presentation] 障害の重い子どもの目標設定とその妥当性(2)―目標設定の手がかりとなる考え方の整理―2017

    • Author(s)
      徳永豊、田中信利、古山勝、一木薫、吉川知夫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会(愛知大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04392
  • [Presentation] 障害の重い子どもの目標設定とその妥当性―目標設定の手がかりとなる考え方―2016

    • Author(s)
      徳永豊、田中信利、古山勝、一木薫、吉川知夫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第54回大会(新潟大会)
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380914
  • [Presentation] 障害の重い子どもの実態把握と目標設定(2)─学習到達度チェックリストにおける段階意義と教科・観点の関係について─2015

    • Author(s)
      田中信利、古山勝、徳永豊、一木薫、吉川知夫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第53回大会(宮城大会)
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2015-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380914
  • [Presentation] 障害の重い子どもの実態把握と目標設定(1)─イギリスのPスケールを活用した試みから─2015

    • Author(s)
      徳永豊、田中信利、古山勝、一木薫、吉川知夫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第53回大会(宮城大会)
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2015-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380914
  • [Presentation] 障害の重い子どもの実態把握と目標設定(3)─学習到達度チェックリストを活用した授業実践について─2015

    • Author(s)
      古山勝、田中信利、徳永豊、一木薫、吉川知夫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第53回大会(宮城大会)
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2015-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380914
  • [Presentation] 障害の重い子どもの授業目標設定のための学習段階の検討(1)─教科の視点を活用したイギリスの取組殻の検討─

    • Author(s)
      徳永豊、田中信利、古山勝、一木薫、吉川知夫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会(ポスター)
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2014-09-20 – 2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380914
  • 1.  Tokunaga Yutaka (30217492)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 2.  OHGAMI Hidehiro (20020141)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  KOGA Seij (20225395)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  HOSIKAWA Takasi (90221564)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YOSIMATU Yasufumi (50243861)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi