• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

LORRAIN Marie josee  LORRAIN M・J

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

LORRAIN M.J.  ロラン マリ-ジョゼ

ロラン マリ-ジョゼ  ロラン マリ-ジョゼ

Less
Researcher Number 90257808
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2004: 高千穂大学, 経営学部, 教授
2003: 高千穂大学, 助教授
2001 – 2002: 高千穂大学, 経営学部, 助教授
2000: 国立国語研究所, 日本語教育指導普及部・日本語教育研修室, 研究員
1999: The National Language Research Institute, Center for Teaching Japanese as a Second Language, Department of External Services, Researcher, 日本語教育センター, 日本語教育指導普及部・研究員
1997 – 1998: 国立国語研究所, 日本語教育センター日本語教育指導普及部, 研究員
1997 – 1998: 国立国語研究所, 日本語教育指導普及部・日本語教育研修室, 研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / 社会システム工学
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
エスノグラフィー / 意味の社会的構築 / 文化受容 / Team work / コミュニケーション・スキル / オラル・コミュニケーション / 経営コミュニケーション教育 / 組織におけるコミュニケーション / コミュニケーション / 組織文化 … More / ライフストーリー / ビジネス・コミュニケーション論 / コミュニケーション教育 / 経営教育 / Democracy / 公共圏 / 意味の共同構築 / 創造性 / 知識 / コミュニケーションの循環 / コミュニケーションの傾向性(バイアス) / 労働感 / 社会・文化多様性 / 社会・文化受容 / エスノロジィー / コミュニケーション学 / 受容研究 / 地球時代の認識 / 歴史的経験 / 文化的経験 / 対人的経験 / 内面的経験 / 意味の構築過程 / 交渉の過程 / 受容 / 人間の興味 / 総合採用 / 社会的理論 / 人間 / Reconstruction of meaning / Restructuration of experience / Situated learning program … More
Except Principal Investigator
attitudes toward labor / foreign workers in Japan / social construction of meaning / social and cultural diversity / Japanese as a second language / ethnography / communication studies / sociolinguistics / 労働感 / サブ・カルチャーの抵抗 / エスノロジィー / 語用論 / 社会・文化受容 / エスノロジー / 労働間 / 労働観 / 外国人就労者 / 意味の社会的構築 / 社会・文化多様性 / 日本語教育 / エスノロジイー / コミュニケーション学 / 社会言語学 / Language learning beliefs / classroom management / Norm / Japanese Language Classroom / schema of evaluation / Intercultural communication / 教室研究 / 学習者観 / 教師観 / BALLI / 教室秩序 / 多文化混在クラス / 言語学習観 / 教室内秩序 / 規範意識 / 日本語クラス / 評価の枠組み / 異文化間コミュニケーション Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (1 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  組織における知識創造行動-組織文化・コミュニケーションに関するエスノグラフィー-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      LORRAIN M・J (ロラン マリージョゼ)
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      社会システム工学
    • Research Institution
      Takachiho University
  •  多文化教育における関係調整能力の育成に関するエスノグラフィーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ロラン マリージョゼ (LORRAIN M.J.)
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Takachiho University
      The National Institute for Japanese Language
  •  Research on the Communication Adjustment Abilities of Foreign Workers in Japanese Workplace Situations

    • Principal Investigator
      FOUSER Robert j
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Kyoto University
      Kagoshima University
  •  日本語教育へコミュニケーション能動的受容理論の導入に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      ロラン マリージョゼ (ロラン マリ-ジョゼ)
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      The National Institute for Japanese Language
  •  Evaluation of Intercultural Communication Behaviors in a Japanese as a Second Language Classroom.

    • Principal Investigator
      ISHII Eriko
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      The National Language Research Institute

All 2004

All Journal Article

  • [Journal Article] コレクティヴ・ライフ・ストーリーコミュニケーション、マネージメントにおけるその位置づけ(日文)2004

    • Author(s)
      ロラン・マリージョゼ
    • Journal Title

      高千穂論叢(高千穂大学) 39巻1号

      Pages: 51-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14780359
  • 1.  ISHII Eriko (90212810)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  HAYASHI Satoko (50228574)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  SHIMIZU Yuri (90274539)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  FOUSER Robert j (00278483)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi