• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nishida Rieko  西田 理恵子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NISHIDA Rieko  西田 理恵子

Less
Researcher Number 90624289
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 教授
2022 – 2023: 大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 准教授
2016 – 2021: 大阪大学, 言語文化研究科(言語文化専攻), 准教授
2015: 大阪大学, 言語文化研究科(研究院), 准教授
2012 – 2013: 大阪大学, 言語文化研究科(研究院), 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
動機づけ / 情意 / 情意要因 / 大学英語学習者 / CLIL / 言語運用能力 / 中学生 / 縦断調査 / 国際的志向性 / 学習者 … More / 教師 / 中学校英語教育 / ペア・グループ / 共分散構造分析 / 多変量分析 / 社会的要因 / 英語学習動機 / 感情 / エンゲージメント / 中学生英語学習者 / 内容言語統合型学習 / 縦断研究 / EMI / 公立中学校 / 学習者動機 / 複雑性理論 / 小学校英語教育 / 小中学生 / 小学生 / 小学校英語 / コミュニケーションへの積極性 / 心理的要因 / 聴覚能力テスト / 聴覚能力 / 動機付け / 小学校外国語活動 … More
Except Principal Investigator
Negative emotions / Positive emotions / Response inhibition / language learning / stress / engagement / burnout / Emotional intelligence / Stress / Engagement / Burnout / Emotional Intelligence / バーンアウト / ストレス / 不安 / 学習参加度 / 動機づけ / 特性エモーショナルインテリジェンス Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (91 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  Exploring international posture for Japanese university students in CLILPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      西田 理恵子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka University
  •  中学校英語教育における学習者と教師の動機づけを高めるメカニズムに関する実証研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西田 理恵子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Emotional intelligence as a mediator between positive and negative emotions and neuro-cognitive performance among Japanese EFL learners

    • Principal Investigator
      マキュワン 麻哉
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A Longitudinal Study of Content and Language Integrated Learning for Japanese University EFL LearnersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nishida Rieko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka University
  •  A Longitudinal Study of Proficiency and Motivation based upon Dynamic Systems TheoryPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nishida Rieko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Rieko NishidaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISHIDA Rieko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 動機づけ理論に基づく英語指導2022

    • Author(s)
      西田理恵子(編)
    • Total Pages
      253
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      446924659X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Book] 第2章.動機づけに効果的な指導法『動機づけ理論に基づく英語指導』2022

    • Author(s)
      西田理恵子・マキュワン麻哉
    • Total Pages
      15
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      446924659X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Book] 第1章.動機づけの先行研究『動機づけ理論に基づく英語指導』2022

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Total Pages
      72
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      446924659X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Book] 第3章.CLILの実践を通して大学生を動機づける仕掛け『動機づけ理論に基づく英語指導』2022

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Total Pages
      10
    • Publisher
      大修館書店
    • ISBN
      446924659X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Book] The Psychological Experience of Integrating Content and Language2021

    • Author(s)
      Kyle Read Talbot, Marie-Theres Gruber and Rieko Nishida
    • Total Pages
      301
    • Publisher
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781788924283
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Book] Chapter 14. A longitudinal study of Japanese tertiary students' motivation, perceived competency, and classroom dynamics2021

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Total Pages
      15
    • Publisher
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781788924283
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Book] 英語教育徹底リフレッシュ:グローバル化と21世紀型教育2017

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Publisher
      開拓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Book] Empirical Studies of Affective Variables and Motivational Changes among Japanese Elementary School EFL Learners2013

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Total Pages
      206
    • Publisher
      Kinseido: Tokyo
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Book] Foreign Language Motivation in Japan2013

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      Multilingual Matters: UK
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Journal Article] 外国語学習者エンゲージメントの基本的概念:主体的学びへの導き. 応用言語学における理論と実践‐研究と教育を通して‐.2023

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      大阪大学大学院言語文化共同研究プロジェクト2022.

      Volume: 1 Pages: 1-9

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Journal Article] Investigation of demotivational factors, motivation and amotivation for Japanese junior high school students in the Japanese EFL context.2023

    • Author(s)
      Rieko Nishida, Tomoki Takagi
    • Journal Title

      LET Kansai Chapter Collected Papers

      Volume: 21 Pages: 1-17

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Journal Article] Motivating university students in CLIL in the Japanese context: longitudinal perspectives.2022

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      Kansai JACET Journal

      Volume: 23 Pages: 118-133

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] 内容と言語に関わる実証研究:国内外の研究を通して.2022

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      大阪大学大学院言語文化共同研究プロジェクト2021

      Volume: 2 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] English-Medium Instruction in Japanese Higher Education: Policy, Challenges and Outcomes. (Eds). A. Bradford & H. Brown. (2018). Multilingual Matters: Bristol. 海外新刊書紹介.2020

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      英語教育、大修館書店

      Volume: 2月号 Pages: 85-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] 動機づけ研究の過去、現在、そして未来に向かって:研究の動向と研究方法論の視座から.応用言語学における理論と実践‐研究と教育を通して‐.2020

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      大阪大学大学院言語文化共同研究プロジェクト2020.

      Volume: 1 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] Introduction to the special issue; The psychology of teaching and learning content and language. Journal of the psychology of Language Learning.2020

    • Author(s)
      Kyle Read Talbot, Marie-Theres Gruber and Rieko Nishida
    • Journal Title

      Special Issue: The Psychology of Teaching and Learning Content and Language. Journal of the psychology of Language Learning.

      Volume: 1 Pages: 1-6

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] The integration of content in the language classroom to enhance students' motivation in language learning.2019

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      大阪大学大学院言語文化研究科プロジェクト

      Volume: 1 Pages: 11-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] Language Teacher Psychology. (Eds) Sarah Mercer and Achilleas Kostoulas (2018). Multilingual Matters: Bristol. 海外新刊書紹介.2019

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      英語教育、大修館書店

      Volume: 8月号 Pages: 95-95

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] 大学英語学習者における内容と言語の融合:CBI, CLIL, EMIの可能性を探って2018

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      大阪大学大学院言語文化研究科プロジェクト.新しい英語教育のアプローチ

      Volume: 2017年度 Pages: 15-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] 日本人英語学習者の時間の経過に伴う動機づけと情意の変化:教育と研究の視点から.2018

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      英語教育.大修館書店.

      Volume: 6月号 Pages: 30-33

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] 中学校段階における学習者動機と言語能力に関する実証研究2017

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      公益財団法人日本英語検定協会 英語教育研究センター委託研究 調査報告書

      Volume: 1 Pages: 1-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Journal Article] Language proficiency, motivation and affect among Japanese University EFL learners focusing on early language learning2017

    • Author(s)
      Rieko Nishida[1], Tomoko Yashima[2]
    • Journal Title

      Annural Review of English Language Education in Japan.

      Volume: 28 Pages: 1-19

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Journal Article] Language proficiency, motivation and affect among Japanese University EFL learners focusing on early language learning.2017

    • Author(s)
      Rieko Nishida, Tomoko Yashima
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 28 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] Influence of Learner Beliefs and Gender on the Motivating Power of L2 Selves.2017

    • Author(s)
      Tomoko Yashima, Rieko Nishida, R., Atsushi Mizumoto.
    • Journal Title

      Modern Language Journal

      Volume: 101 Pages: 691-711

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Journal Article] 英語での発信力を育成するための大学英語教育最前線」大学英語学習者におけるプレゼンテーションの効果:動機付けの視点から2016

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      Cybermedia Forum, Cyber Media Center, Osaka University

      Volume: 17 Pages: 23-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Journal Article] 小学校外国語活動における児童の心理的要因とコミュニケーションへの積極性を促す活動2016

    • Author(s)
      武田享子[1]・西田理恵子[2]
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会メソドロジー研究部会報告論集

      Volume: 8 Pages: 1-19

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Journal Article] 公立中学校2年生を対象としたGTECと学習意欲に関する調査報告:2016

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      調査報告書

      Volume: 1 Pages: 1-16

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Journal Article] A two-year longitudinal study of listening abilities and affective factors among children learning English in the Japanese EFL conte2015

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      JACET Kansai Journal

      Volume: 17 Pages: 1-20

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Journal Article] 小学校外国語活動における動機づけと情意要因に関する研究と実践:実証研究の蓄積と今後の展望2013

    • Author(s)
      西田理恵子・安達理恵氏[2]カレイラ松崎順子氏[3]と共同
    • Journal Title

      LET関西支部 2013年度メソドロジー研究会論文集

      Volume: 3 Pages: 74-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Journal Article] The L2 Ideal self, intrinsic/extrinsic motivation, international posture, willingness to communicate and Can-Do among Japanese University learners of English.2013

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      Language Education and Technology

      Volume: 50 Pages: 47-63

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Journal Article] 小学校外国語活動における児童の動機づけと情意要因に関する縦断調査.2013

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Journal Title

      報告書

      Volume: 1 Pages: 100-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Journal Article] Focusing on a class factor and possible influence on teacher's attitude on foreign language activities in a longitudinal analysis.2013

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      Studies in English Language Teaching

      Volume: 37 Pages: 59-75

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Journal Article] Project-based teaching practice in the Japanese elementary school EFL learners.2012

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      Studies in English Language Teaching,

      Volume: 35 Pages: 153-162

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Journal Article] Motivating Japanese University EFL Learners in the Language Classroom Using a Task-based Approach.2012

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      Shoin ELTC Forum

      Volume: 1 Pages: 21-30

    • NAID

      120005617144

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Journal Article] A Longitudinal Study of Motivation, Interest, CANDO and Willingness to Communicate in Foreign Language Activities among Japanese Fifth-Grade Students.2012

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      Language Education and Technology

      Volume: 49 Pages: 23-45

    • NAID

      110009470694

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Journal Article] Designing and Delivering Tasks to Less Proficient EFL Learners at Japanese University.2012

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Journal Title

      On Task

      Volume: 2 Pages: 57-59

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] Japanese University students’ engagement, enjoyment, and anxiety in English learning.2023

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Motivation SIG in Japan
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Presentation] Exploring Japanese junior high school students' engagement, L2 grit, enjoyment and L2 anxiety.2023

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Yashima T Seminar.
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Presentation] Exploring Students' Engagement, L2 Grit, Enjoyment and L2 Anxiety in CLIL in the Japanese Context.2023

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      The 9th IAFOR International Conference on Education in Hawaii. Online.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Presentation] Engagement, positive and negative emotions in English learning in the Japanese context.2023

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      The 13th Asian Conference on Psychology and the Behavioral Sciences.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Presentation] Investigation of inter-relations in social factors, engagement and motivation in English learning for Japanese junior high school students.2023

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      The IAFOR International Conference on Education in Hawaii (IICE2023).
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Presentation] 中学生英語学習者におけるエンゲージメント、動機づけ、社会的要因に関する実証研究2023

    • Author(s)
      西田理恵子・高木智記
    • Organizer
      外国語教育メディア学会関西支部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Presentation] Influence of motivation and possible selves on proficiency situated in CLIL for Japanese tertiary students.2022

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Psychology of Language Learning (PLL4).
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Presentation] 大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査2022

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      基盤研究B企画シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 中学校英語学習者の置ける動機づけと学習意欲減退要因に関する実証研究.2021

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会第46回長野研究大会.オンライン.8月7日‐8月8日.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00759
  • [Presentation] Content and Language Integration in the Language Classroom in the Japanese University EFL Context.2019

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Hawaiian International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 大学英語教育における動機づけ研究と教育実践:内容と言語を融合して.島根大学2019

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      島根大学教育センター
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] A longitudinal study of language proficiency and motivational changes for Japanese elementary and secondary school students in the Japanese EFL context.2019

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Hawaiian International Conference on Education (HICE)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] Enhancement of Japanese university EFL learners' motivation and affect to explore their global perspectives in content and language learning.2019

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      University of Munch.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 小学校英語研究のための統計分析中級編.2019

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      小学校英語教育学会研究推進委員会.
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 大学英語学習者における言語運用能力と動機づけに関する縦断調査2019

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] Enhancement of Students’ Self-efficacy in Content and Language Learning in the Japanese EFL Context.2019

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Language in Focus
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] Soft-CLILを通した動機づけの縦断的変化2019

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      動機づけ研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査2019

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      科学研究費助成金基盤研究B企画シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 実践報告の準備と発表の仕方 (ワークショップ)2019

    • Author(s)
      阿部始子[1]湯川笑子[2]西田理恵子[3]酒井秀樹[4]
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 中学校段階における言語運用能力と情意面に関する実証研究2018

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会.京都大会.龍谷大学.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 小学校から中学校にかけての縦断調査: 言語運用能力と情意面に焦点をおいて.2018

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      小学校英語教育学会 長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] The psychology of CLIL and EMI: A comparative study of Spain, Austria, Japan and U.S.A. Psychology of Language Learning. I2018

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Psychology of Language Learning (PLL3)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] The psychology of content and language learning in the Japanese EFL context.2018

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Focus on Language
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] A three-year longitudinal study of proficiency, motivation, and affect in language learning in the Japanese EFL context.2018

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Applied Linguistic Association of Australia (ALAA)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 時間軸を取り入れた動機づけの変化2018

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      動機づけ研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 大学英語学習者における動機づけ:内容と言語を融合して2018

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      科学研究費助成金基盤研究B企画シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 質問紙の作り方!小学校外国語活動における児童の動機づけと情意に焦点をあてて.2017

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 動機づけ研究における縦断データを用いて2017

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      第9回動機づけ研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 中学校段階における学習者動機と言語能力に関する実証研究:2年間の縦断調査2017

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 中学校3年間の英語運用能力と動機づけの変化:教育と教育を通して2017

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      第8回動機付け理論研究会
    • Place of Presentation
      大阪大学大学院言語文化研究科
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] What motivates leaners in content-integrated courses? Measuring the psychology of CLIL and EMI.2017

    • Author(s)
      Quint Oga-Baldwin, Rieko Nishida
    • Organizer
      The Applied Linguistics Association of New Zealand
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 日本人英語学習者における動機づけと情意に関する縦断的変化に関する実証研究.2017

    • Author(s)
      西田理恵子[1].廣森友人[2].阿川敏恵[3].小島直子[4].
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [Presentation] 小学校外国語活動におけるプロジェクト型授業の試み;アクティブラーニングと内容重視型の授業実践2016

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      第1回CLILとアクティブラーニング研究会
    • Place of Presentation
      愛知大学名古屋キャンパス
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 公立中学校2年生を対象とした言語運用能力と学習意欲:学習意欲減退と学習意欲再燃に焦点を置いて2016

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      第6回動機付け理論研究会
    • Place of Presentation
      大阪大学大学院言語文化研究科
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 質問紙の作り方!小学校英語活動における研究方法と統計分析2016

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      小学校英語教育学会.
    • Place of Presentation
      亜細亜大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] A year-long study of motivational dynamics for Japanese secondary school students in language learning2016

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      The European Second Language Acquisition (EuroSLA).
    • Place of Presentation
      University of Jyvaskyla, Finland
    • Year and Date
      2016-08-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 公立中学校1年生を対象として言語能力と動機づけに関する縦断調査2016

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      第1回 動機づけ研究会(関東エリア).
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 英語学習者動機のメカニズム:理論と実践を通して2016

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      大阪大学大学院言語文化研究科主催.教員のための英語リフレッシュ講座.
    • Place of Presentation
      大阪大学大学院言語文化研究科
    • Year and Date
      2016-08-01
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] A longitudinal study of listening and affect for young Japanese EFL learners.2016

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Hawaiian International Conference on Education
    • Place of Presentation
      Hilton Waikiki Hawaiian Village(アメリカ合衆国ハワイ州)
    • Year and Date
      2016-01-04
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] Influence of learner beliefs and gender on the motivating power of future L2 selves.2016

    • Author(s)
      Tomoko Yashima (1), Rieko Nishida (2)
    • Organizer
      Psychology of Language Learning.
    • Place of Presentation
      University of Jyvaskyla, Finland
    • Year and Date
      2016-08-22
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 小学校から中学校段階にかけての言語運用能力・動機付け・情意の変化に関する縦断調査2015

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学(熊本県熊本市)
    • Year and Date
      2015-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] A longitudinal analysis of listening abilities, motivation and affect among secondary school students in the Japanese EFL context.2015

    • Author(s)
      Nishida Rieko
    • Organizer
      2015 Joint International Methodology Research Colloquium.
    • Place of Presentation
      National Institute for International Education (NIIED) (韓国ソウル市)
    • Year and Date
      2015-05-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] グローバル人材育成を目指した大学英語教育:研究と教育を融合して2015

    • Author(s)
      西田理恵子[1].竹蓋順子氏[2]今尾康裕[3]岡田悠佑氏[4]
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      千里サイエンスセンター(大阪府吹田市)
    • Year and Date
      2015-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] 大学英語学習者における言語運用能力、学習者動機、情意に関する研究:個人差の傾向.2015

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      大学英語教育学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島県鹿児島市)
    • Year and Date
      2015-08-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K12907
  • [Presentation] A longitudinal analysis of individual differences in linguistic abilities and psychological factors among Japanese elementary school EFL learners.2014

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      Hawaiian International Conference on Education.
    • Place of Presentation
      Hilton Waikiki Beach Hotel, Hawaii
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] 小学校外国語活動における文字指導のあり方ー大阪府豊能町の取り組みを踏まえてー.2013

    • Author(s)
      西田理恵子・神田美穂氏[1]と共同.
    • Organizer
      小学校英語教育学会.
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] A longitudinal study of intrinsic and extrinsic motivation, L2 ideal selves, international posture, Can-do among Japanese University EFL learners.2013

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      American Association of Applied Linguistics (AAAL)
    • Place of Presentation
      Sheraton Dallas Hotel, アメリカ合衆国
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] 縦断的調査方法を用いた小学児童の動機づけ、情意要因、リスニングに関する実証研究.2013

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] 小学校外国語活動における児童の動機づけと情意要因の縦断的変化:クラス要因を視野に入れて.2013

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      The JACET 52nd International Convention.
    • Place of Presentation
      京都大学.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] 小学校外国語活動における動機づけと情意要因に関する研究と実践:実証研究の蓄積と今後の展望.2013

    • Author(s)
      西田理恵子・安達理恵[2]・カレイラ松崎順子[3]と共同.
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 全国大会
    • Place of Presentation
      文京学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] A longitudinal analysis of fifth and sixth graders of psychological factors and listening abilities among Japanese elementary school EFL learners2013

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      The British Association for Applied Linguistics
    • Place of Presentation
      Hariot-Watt University, Edinburgh, Scotland, the UK.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] Motivating Japanese University EFL Learners in the Language Classroom Using Task-based Approach.2012

    • Author(s)
      Rieko Nishida
    • Organizer
      JALT Sig International Conference
    • Place of Presentation
      大阪樟蔭女子大学, 大阪府
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] 大学英語学習者における自己決定理論を用いた動機づけとL2理想自己・L2義務自己に関する実証研究2012

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      JACET The 51st International Convention,
    • Place of Presentation
      愛知県立大学, 愛知県
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] 小学校外国語活動における理論と授業実践2012

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      大阪大学言語文化研究科
    • Place of Presentation
      大阪大学, 大阪府
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • [Presentation] L2理想自己、国際的志向性、内発的動機づけ、コミュニケーションへの積極性に関する大学英語学習者を対象とした実証研究.2012

    • Author(s)
      西田理恵子
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Place of Presentation
      甲南大学, 兵庫県
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720256
  • 1.  八島 智子 (60210233)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  マキュワン 麻哉 (00757354)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  RYAN STEPHEN (30327225)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  入江 恵 (30406863)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  オオガボールドウィン クィント (20536304)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  MCEOWN KRISTOPHE (00794306)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  ELLINGER JAMES (60761434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  杉田 麻哉
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi