• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Umeda Takahiro  梅田 崇広

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

UMEDA Takahiro  梅田 崇広

Less
Researcher Number 90908899
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 愛媛大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 愛媛大学, 教育学部, 講師
2023: 愛媛大学, 教育学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / :Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 09020:Sociology of education-related
Keywords
Principal Investigator
合意形成 / フィールドワーク / 学級活動 / 特別活動 / ナラティヴ / いじめ / 相互作用過程 / 生徒間トラブル / トラブルの不活化 / トラブルの不活化過程 … More / トラブルの生成・変容・消失過程 / 児童生徒間トラブル / エスノグラフィー / 教育社会学 … More
Except Principal Investigator
教材研究 / 物語的資源 / 言語的資源 / ナラティヴ / 学級活動題材 / 集団活動 / 教育課程 / 批判的教材研究 / ナラティブ / 特別活動 / 学級活動 / 人口減少社会 / キャリア教育 / 進路指導 / キャリア形成 / 人口減少地域 / 教育社会学 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (8 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  学級における合意の再構成過程に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      梅田 崇広
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  人口減少地域からの要請に着目した高校のキャリア教育・キャリア形成に関する研究

    • Principal Investigator
      尾場 友和
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Osaka University of Commerce
  •  ナラティヴ分析法を用いた学級活動教材研究の推進と実践的改善ー小学校を中心にー

    • Principal Investigator
      白松 賢
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  The Study on the Interpretation Process of Troubles among StudentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UMEDA Takahiro
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Ehime University

All 2024 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 合意形成における判断基準の変容過程―小学校低学年の事例から―2024

    • Author(s)
      篠原亘輔・梅田崇広
    • Journal Title

      教育学研究紀要(CD-ROM版)

      Volume: 69 Pages: 25-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20213
  • [Journal Article] 特別活動における批判的教材開発の推進(1): 意義と役割の再構成に着目して2023

    • Author(s)
      白松賢・梅田崇広・長谷川祐介
    • Journal Title

      教育学論集

      Volume: 19 Pages: 35-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02603
  • [Journal Article] 学級における合意形成に関する先行研究の検討:「合意」に着目した学級成員間の相互作用過程の研究に向けて2023

    • Author(s)
      梅田崇広
    • Journal Title

      教育学論集

      Volume: 19 Pages: 1-6

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20213
  • [Journal Article] 教師の生きられた経験と専門職としての資本:コロナ感染拡大期の学校における意思決定に着目して2023

    • Author(s)
      伊勢本大・白松賢・梅田崇広・藤村晃成
    • Journal Title

      教育社会学研究

      Volume: 112 Pages: 31-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20213
  • [Journal Article] 特別活動のカリキュラム・リスク分析(1) ー批判的教材研究促進への試論ー2022

    • Author(s)
      白松賢・梅田崇広・長谷川祐介・久保田真功
    • Journal Title

      教育学論集

      Volume: 18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02603
  • [Journal Article] 生徒間トラブルの不活化過程の記述-教師と生徒による不活化過程の相補的達成-2022

    • Author(s)
      梅田崇広
    • Journal Title

      教育社会学研究

      Volume: 111 Pages: 45-64

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20213
  • [Presentation] 学級における合意形成・活用過程 -小学校低学年の事例から-2023

    • Author(s)
      篠原亘輔・梅田崇広
    • Organizer
      中国四国教育学会第75回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20213
  • [Presentation] Turning a Perspective from "Bullying" to "Trouble": Considering the Issues and Analytical Framework of the Qualitative Research on "Bullying"2021

    • Author(s)
      UMEDA Takahiro
    • Organizer
      The 27th Taiwan Forum on Sociology of Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20213
  • 1.  尾場 友和 (50781374)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  藤村 晃成 (00883159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  尾川 満宏 (30723366)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  白松 賢 (10299331)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  長谷川 祐介 (30469324)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi