• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Robert Cvitkovic  Robert Cvitkovic

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

Robert Cvitkovic  Cvitkovic Robert

ROBERT Cvitkovic  ロバート ツビトコビッチ

ロバート ツビトコビッチ  ROBERT Cvitkovic

ROBERT CvItkovIc  ロバート ツビトコビツチ

隠す
研究者番号 00412627
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 帝京大学, 外国語学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 帝京大学, 外国語学部, 准教授
2024年度: 帝京大学, 外国語学部, 講師
2023年度: 帝京大学, 外国語学部, 准教授
2021年度 – 2022年度: 帝京大学, 外国語学部, 講師
2016年度 – 2020年度: 東海大学, 国際教育センター, 講師 … もっと見る
2016年度 – 2017年度: 東海大学, 公私立大学の部局等, 講師
2013年度 – 2016年度: 東海大学, 外国語教育センター, 講師
2011年度: サイバー大学, IT総合学部, 准教授
2009年度 – 2011年度: サイバー大学, 国際文化学部, 准教授 隠す
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
研究代表者以外
外国語教育 / 小区分59030:体育および身体教育学関連 / 英語学
キーワード
研究代表者
comprehensibility / AI language assessment / elicited imitation / MALL / intelligibility / HVPT / TEL / speech to text / STT / shadowing … もっと見る / breakdown fluency / speed fluency / educational technology / speaking fluency / ESL / Second language learning / Instructional efficiency / mobile learning / second language learning / engagement / mall / Engagement / Feedback / personality traits / feedback / elearning / Personality traits / Web2.0 / game based learning / Web 2.0 / Serious Games / game-based learning / English language / web 2.0 / e-learning / SLA / serious games … もっと見る
研究代表者以外
TEL / resistance training / fitness / academic achievement / Mobile Learning / EFL / E-learning / Mobile Educational Apps / Microlearning / Mobile technology / Smartphone apps / Language learning / developmental stages / socio-cultural theory / project-based learning / TBLT / SLA / aviation English / technology enhanced / Simulation / Language proficiency / Education technology / Technology acceptance / Self-directed learning / Language anxiety / Corrective feedback / simulation / technology acceptance / computer simulation / Communication / language proficiency / technology accpetance / education technology / self-directed learning / language anxiety / corrective feedback / motivation / game-based learning / deliberate learning / TED video / study apps / vocabulary / NAWL / TED / Images / TED Talks / New Academic Word List / Deliberate Word Study / CALL / Multimodal Input / Vocabulary Acquisition / 程度 / 比較構文 / 不変化詞 / 定性解釈 / L1のL2への影響 / 尺度解釈の「も」 / 冠詞習得 / L1転移 / 畳語名詞 / 複数性 / 定性 / 比較級構文 / イオタ / 定冠詞 隠す
  • 研究課題

    (9件)
  • 研究成果

    (46件)
  • 共同研究者

    (19人)
  •  Quantifying the Effects of High Variability Phonetic Training (HVPT) and AI-Generated Elicited Imitation on EFL Speaking: Assessing Comprehensibility and Intelligibility with Human and AI Raters研究代表者

    • 研究代表者
      Robert Cvitkovic
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2029
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      帝京大学
  •  A Longitudinal Study of the Relationship between Participation in a Comprehensive Exercise Program and Academic Achievement

    • 研究代表者
      Roth Ian
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分59030:体育および身体教育学関連
    • 研究機関
      名城大学
  •  Measuring the extent speech-to-text functionality aids speaking fluency (breakdown & speed-fluency) in EFL learners using a mobile assisted language learning app研究代表者

    • 研究代表者
      Robert Cvitkovic
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      帝京大学
      東海大学
  •  Investigating the Effects of Affect Variables on the Instructional Efficiency of Four Mobile Learning Activities: How Engagement, Interest, and Focus, Affect Mental Effort and Learning Outcomes

    • 研究代表者
      Praver Max
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名城大学
  •  An Investigation into High-Feedback Engagement Factors in Technology-Enhanced-Learning Materials that tap into the OCEAN Personality Traits of ESL Learners研究代表者

    • 研究代表者
      Robert Cvitkovic
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      東海大学
  •  Effects of Technology Enhanced Learning Materials and Engagement Factors on Learning Outcomes and Motivation in SLA

    • 研究代表者
      アシユクロフト ロバート
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2017
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      東海大学
  •  The effects of learner specific corrective feedback on language ability

    • 研究代表者
      ライト デイビッド
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      東海大学
  •  母国語の文法構造とそれがもたらす英文法学習の影響と遅延

    • 研究代表者
      毛利 史生
    • 研究期間 (年度)
      2013 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      英語学
    • 研究機関
      福岡大学
  •  Web 2.0の活用法による学習者のSLAと学習動機の効果に関する研究研究代表者

    • 研究代表者
      ロバート ツビトコビッチ (ROBERT Cvitkovic / ROBERT CvItkovIc)
    • 研究期間 (年度)
      2009 – 2011
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      サイバー大学

すべて 2023 2022 2021 2018 2017 2016 2011 2010

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] A New Instrument to Measure Educational App Value2023

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 雑誌名

      Teikyo Journal of Language Studies

      巻: 14 ページ: 137-159

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [雑誌論文] AI is on track to take us one billion meters from today2023

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 雑誌名

      Mind, Brain, and Education Think Tank: ChatGPT

      巻: 9 (3) ページ: 21-25

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [雑誌論文] Student Perceptions of Elicited Imitation and Shadowing for Improving L2 Speaking Skills2023

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 雑誌名

      Teikyo Journal of Language Studies

      巻: 15 ページ: 203-218

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [雑誌論文] Measuring the Instructional Efficiency of Three English Language App Tasks: A Comparison of their Effectiveness.2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 雑誌名

      Bulletin of the International Education Center, Tokai University

      巻: 37 ページ: 1-16

    • NAID

      120006247524

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [雑誌論文] The Impact of High-Density Automated Feedback and Multimedia Features on Vocabulary Recall.2017

    • 著者名/発表者名
      Max Praver, Robert Cvitkovic
    • 雑誌名

      城大学人文紀要

      巻: 53(1) ページ: 17-33

    • NAID

      40021327375

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [雑誌論文] Student Perspectives on ESL Digital Learning Environments.2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 雑誌名

      東海大学国際教育センター所報

      巻: 37 ページ: 33-41

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Speech-to-Text Enhanced Elicited Imitation for Improving English Speaking Fluency2023

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      JALTCALL 2023: CALLing the Future
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Unlocking Pronunciation: Data Collection Approaches2023

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      JALT2023 International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Isn’t it Time for More Elicited Imitation Textbooks?2023

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      JALT PanSIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Leveraging Technology for Pronunciation Evaluation2023

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      Teaching and Technology at JALT2023 International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Measuring the Extent Elicited Imitation Aids Speaking Fluency in MALL2023

    • 著者名/発表者名
      Massoud, Omar; Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      JALT PanSIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Low Effort, High Return - Auto graded quizzes that make themselves2022

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      48th Annual Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Measuring the Extent Speech-To-Text Can Affect Speaking Performance2022

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      The 23rd Temple University Applied Linguistics Colloquium
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Measuring the extent speech-to-text shadowing aids speaking fluency in EFL learners using MALL2022

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      13th annual Pronunciation in Second Language Learning and Teaching (PSLLT)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Quantifying Speaking Characteristics in Intermediate Japanese Learners2022

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert; Massoud, O.
    • 学会等名
      The 23rd Temple University Applied Linguistics Colloquium
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Improving speaking fluency with speech-to-text shadowing tasks2022

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      48th Annual Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Characterizing the Interaction between Speed and Breakdown Fluency in EFL Learners2022

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      The 61st JACET International Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Quickly create effective auto-grading quizzes with Google Sheets+Forms2022

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      48th Annual Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Evaluating a multi-skill language learning platform2021

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert; Massoud, O.
    • 学会等名
      Remote Teaching & Beyond JALTCALL2021
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Training Speaking and Vocab With Microlearning and Feedback2021

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert; Massoud, O.
    • 学会等名
      JALT International 2021: Reflections and New Perspectives
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Providing high-quality speaking opportunities with micro-learning, feedback and gamification2021

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, Robert
    • 学会等名
      Remote Teaching & Beyond JALTCALL2021
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00803
  • [学会発表] Usage patterns of an English language learning app2018

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 学会等名
      JALTCALL 2018
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Study of English Educational App Usage Patterns and Personality Traits2018

    • 著者名/発表者名
      Robert Cvitkovic
    • 学会等名
      2018 Korea TESOL International Conference: Focus on Fluency
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] The structure and design of a research app2018

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R.
    • 学会等名
      JALTCALL 2018
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Language App Metrics: Patterns & Implications.2018

    • 著者名/発表者名
      Robert Cvitkovic, Max Praver
    • 学会等名
      44rd Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] App Architecture for Research and Data Collection.2018

    • 著者名/発表者名
      Robert Cvitkovic
    • 学会等名
      Technology in Teaching Workshops
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] English App Value: A Validation Study2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 学会等名
      43rd Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Measuring the Instructional Efficiency of Three English Language App Tasks2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 学会等名
      The 19th Temple University of Applied Linguistics Colloquium
    • 発表場所
      Tokyo, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Using TED and NAWL to Evaluate Online Vocabulary Learning Apps2017

    • 著者名/発表者名
      アシュクロフォト ロバート
    • 学会等名
      PanSIG Annual Conference - Japan Association for Language Teaching (JALT).
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02732
  • [学会発表] Software for research and education2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R.
    • 学会等名
      Technology in Teaching: International Conference on Language Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Actively learning NAWL/TED vocabulary with CALL2017

    • 著者名/発表者名
      アシュクロフォト ロバート
    • 学会等名
      JALT Critical Thinking SIG Forum - Hokusei Gakkuen Daigakku
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02732
  • [学会発表] LiveCode: Software for research and education2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R.
    • 学会等名
      JALT Technology in Teaching Workshops
    • 発表場所
      Tsukuba, Ibaraki, Japan
    • 年月日
      2017-11-17
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] TED Talks and NAWL Vocabulary Study Using CALL2017

    • 著者名/発表者名
      アシュクロフォト ロバート; レーン ポール
    • 学会等名
      JALT Annual International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02732
  • [学会発表] A Correlation Study of Perceived Value and Personality Traits2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 学会等名
      The 19th Temple University of Applied Linguistics Colloquium
    • 発表場所
      Tokyo, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Measuring the Instructional Efficiency of Three English Language App Tasks: A Comparison of their Effectiveness2017

    • 著者名/発表者名
      Praver, M., Cvitkovic, R.
    • 学会等名
      Association for Teacher Education in Europe
    • 発表場所
      Dubrovnik, Croatia
    • 年月日
      2017-10-23
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Designing a Custom UI2016

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R.
    • 学会等名
      LiveCode Developers Conference
    • 発表場所
      Edinburgh, Scotland
    • 年月日
      2016-08-02
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] 教育用3Dゲームに向けて: 3Dゲームから私たちが学べること2011

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R
    • 学会等名
      全国語学教育学会
    • 発表場所
      名古屋
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] Evaluating your online content2011

    • 著者名/発表者名
      Robert Cvitkovic
    • 学会等名
      JALTCALL 2011
    • 発表場所
      久留米大学、九州
    • 年月日
      2011-06-04
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] Evaluating Online Content2011

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R
    • 学会等名
      JALTCALL
    • 発表場所
      Kurume University, Kyushu, Kurume
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] Raising Task Interest of Unmotivated Students with Perceived Competence and Useful Feedback2011

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Bovee, N
    • 学会等名
      JASET 50 Convention 2011
    • 発表場所
      Seinan Gakuen University, Kyushu, Fukuoka
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] 3D Casual Game for Learners of English as a Second Language2011

    • 著者名/発表者名
      Robert Cvitkovic
    • 学会等名
      DevLearn 2011 (eLearning Guild)
    • 発表場所
      Las Vegas, NV, USA
    • 年月日
      2011-11-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] Raising Task Interest of Unmotivated Students with Perceived Competence and Useful Feedback2011

    • 著者名/発表者名
      Robert Cvitkovic, Nicholas Bovee
    • 学会等名
      JASET 50 Convention 2011
    • 発表場所
      西南学園大学、福岡市、九州
    • 年月日
      2011-08-31
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] 3D Casual game for Learners of English as a Second Language2011

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R
    • 学会等名
      DevLearn 2011
    • 発表場所
      Las Vagas NV
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] Increasing Engagement Using Game Design Principles2010

    • 著者名/発表者名
      Bovee, N. Cvitkovic, R
    • 学会等名
      全国語学教育学会
    • 発表場所
      名古屋
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] e-learning : Increasing Motivation through Feedback2010

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R. Bovee, N
    • 学会等名
      全国語学教育学会
    • 発表場所
      名古屋
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • [学会発表] 教育用3Dゲームに向けて:3Dゲームから私たちが学べること2010

    • 著者名/発表者名
      Robert Evitkovic
    • 学会等名
      全国語学教育学会
    • 発表場所
      名古屋
    • 年月日
      2010-11-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520603
  • 1.  Praver Max (60598712)
    共同の研究課題数: 5件
    共同の研究成果数: 8件
  • 2.  ニコラス ボヴィー (20536247)
    共同の研究課題数: 4件
    共同の研究成果数: 4件
  • 3.  坂本 美枝 (60454196)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  毛利 史生 (40341490)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  アシユクロフト ロバート (20631790)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  ライト デイビッド (40711429)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  鄭 磊 (40614475)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  HOWE Stephen・Mark (90461491)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  ケランド マイケルジョナサン (50734844)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 10.  GARNER Joe (80770255)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 11.  ハディンハム オリバー (30751747)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 12.  ベイリー リチャード.カーティス (50734852)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 13.  ダン ジェイムス (30759197)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 14.  吉成 雄一郎 (20318166)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 15.  藤牧 新 (40238605)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 16.  中川 浩 (90780221)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 17.  ハズウェル クリストファー (90536088)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 18.  Roth Ian (60898237)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 19.  喜多 容子 (70805853)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi