• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

オオガボールドウィン クィント  Oga-Baldwin W. L. Quint

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

オオガボールド ウィンW  オオガボールド ウィンW

隠す
研究者番号 20536304
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2023年度 – 2024年度: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授
2021年度: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 准教授
2018年度 – 2019年度: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授
2017年度: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 准教授
2016年度: 福岡教育大学, 教育学部, 准教授
2012年度 – 2014年度: 福岡教育大学, 教育学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育 / 小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
キーワード
研究代表者
Motivation / Longitudinal measurement / Elementary school / CALL / Phonics learning / Phonemic awareness / Digital assessment / English education / Primary education / English … もっと見る / Latent Transition / Longitudinal Analysis / Classroom climate / Longitudinal model / Self-concept / Mathematics / National Language / EFL / Secondary School / Achievement / Junior high school / Foreign language / achievement / junior high school / foreign language / secondary school / motivation / 学びの環境 / 質的 / 量的 / 取り組み / 動機 / 小学校 / 外国語教育 / 構造方程式モデル / 外国語教授法 / 授業観察 / 縦断的調査 / 混合方法研究 / 外国語活動教授法 / 自己決定理論 / 自律支援 / モチベーション / 授業構成 … もっと見る
研究代表者以外
英語教育 / 発音ソフト / e-learning / 指導力向上 / 会話 / スピーキング / 小学校英語 / 評価 / 教科化 / ICT併用型 / 教室英語 / 発音 / やりとり / 発話指導 / オンデマンド配信講義 / ハイフレックス / やり取り指導 / やり取り / 発話 / ICT / 小学校外国語 / 中学校 / 外国語 / 小学校 / ブレンド型 / 教員研修 / 情意要因 / 内容言語統合型学習 / 大学英語学習者 / 縦断研究 / 情意 / 動機づけ / 言語運用能力 / 縦断調査 / EMI / CLIL 隠す
  • 研究課題

    (5件)
  • 研究成果

    (37件)
  • 共同研究者

    (12人)
  •  Digital building blocks of elementary school foreign language reading motivation研究代表者

    • 研究代表者
      オオガボールドウィン クィント
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  小学校教員の英語発話能力向上を支援する:地域の枠を越えたブレンド型研修の試み

    • 研究代表者
      折井 麻美子
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査

    • 研究代表者
      西田 理恵子
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2020
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      大阪大学
  •  The Development of Foreign Language Motivation in Secondary School: A Longitudinal Investigation研究代表者

    • 研究代表者
      オオガボールドウィン クィント
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      早稲田大学
      福岡教育大学
  •  小学校にて外国語動機と積極的参加の質的・量的調査研究代表者

    • 研究代表者
      オオガボールドウィン クィント (オオガボールド ウィンW)
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2014
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      福岡教育大学

すべて 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Asian Education Miracles: In search of sociocultural and psychological explanations2019

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin, W. L. Quint、Fryer, Luke K.
    • 総ページ数
      17
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9781138745513
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [図書] Motivation, Leadership and Curriculum design: Engaging the Net Generation and 21st Century Learners (C. Koh, Ed.), Chapter 3, Supporting the needs of twenty-first century learners: A self-determination theory perspective.2015

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin, W. L. Q.
    • 総ページ数
      11
    • 出版者
      Springer
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [雑誌論文] Schools can improve motivational quality: Profile transitions across early foreign language learning experiences2018

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin, W. L. Quint、Fryer, Luke K.
    • 雑誌名

      Motivation & Emotion

      巻: 42 号: 4 ページ: 527-545

    • DOI

      10.1007/s11031-018-9681-7

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [雑誌論文] One more reason to learn a new language: Testing academic self-efficacy transfer at junior high school2017

    • 著者名/発表者名
      Fryer, Luke K.、Oga-Baldwin, W. L. Quint
    • 雑誌名

      Frontline Learning Research

      巻: 5 号: 4 ページ: 61-75

    • DOI

      10.14786/flr.v5i4.301

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [雑誌論文] Motivating young language learners: A longitudinal model of self-determined motivation in elementary school foreign language classes2017

    • 著者名/発表者名
      W.L. Quint Oga-Baldwin,Yoshiyuki Nakata, Philip Parker, Richard M. Ryan
    • 雑誌名

      Contemporary Educational Psychology

      巻: 49 ページ: 140-150

    • DOI

      10.1016/j.cedpsych.2017.01.010

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [雑誌論文] Structure also supports autonomy: Measuring and defining autonomy-supportive teaching in Japanese elementary foreign language classes2015

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 雑誌名

      Japanese Psychological Research

      巻: 57 号: 3 ページ: 1-13

    • DOI

      10.1111/jpr.12077

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [雑誌論文] Supplementing the elementary foreign language course of study with a self-determination framework2014

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 雑誌名

      International Journal of Curriculum Development and Practice

      巻: 16 ページ: 13-26

    • NAID

      130007790465

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [雑誌論文] New and own language use in foreign language classes for young learners Optimizing new language use by employing young learners’ own language2014

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 雑誌名

      ELT Journal

      巻: 68 (4) 号: 4 ページ: 1-12

    • DOI

      10.1093/elt/ccu010

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [雑誌論文] Native vs. Non-Native Teachers: Who Is the Real Model for Japanese Elementary School Pupils?2013

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 雑誌名

      The Journal of Asia TEFL

      巻: 10 (2) ページ: 91-113

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] Still learning a language: Similarities and differences in motivation to learn own and new languages2019

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint
    • 学会等名
      CamTESOL 2019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] 自己決定理論に基づいた児童・生徒の長期的な動機のプロフィールの推移2018

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint、Fryer Luke K.
    • 学会等名
      ソーシャルモチベーション研究会
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Do no harm: The pernicious negative effects of external control across three school subjects2018

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint、Fryer Luke K.
    • 学会等名
      AERA 2019 New York
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Catalysts for change in Japanese middle schools2018

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin, W. L. Quint、Fryer, Luke K.
    • 学会等名
      JALT 2018
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] External control predicts decreasing quality of motivation across2018

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint、Fryer Luke K.
    • 学会等名
      International Conference on Motivation 2018
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Engaging Students2018

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint
    • 学会等名
      JALT Pan-SIG 2018
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Learning a new language is even better than you thought2017

    • 著者名/発表者名
      Fryer, Luke K.、Oga-Baldwin, W. L. Quint
    • 学会等名
      ALANZ 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Intrinsic and extrinsic motivations to learn English during Japanese elementary school: Latent subgroup and gender differences2017

    • 著者名/発表者名
      Fryer, Luke K.、Oga-Baldwin, W. L. Quint
    • 学会等名
      Ninth SELF Biennial International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Adjusting to the extrinsic reality of Junior High School: Longitudinal person-centred changes in value for math, native and foreign language subjects2017

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint、Fryer Luke K.
    • 学会等名
      Ninth SELF Biennial International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] A comparison of motivation to learn English in Japanese elementary and secondary schools2017

    • 著者名/発表者名
      Fryer, Luke K.、Oga-Baldwin, W. L. Quint
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching National Conference 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] A comparison of motivation to learn English in Japanese elementary and secondary schools2017

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint、Fryer Luke K.
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching National Conference 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] The Self in the Walled Garden: A theoretical review of motivation and engagement in the Japanese educational context2017

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint、Fryer Luke K.
    • 学会等名
      Ninth SELF Biennial International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Learning a foreign language supports own language studies2017

    • 著者名/発表者名
      Fryer, Luke K.、Oga-Baldwin, W. L. Quint
    • 学会等名
      Ninth SELF Biennial International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] What motivates leaners in content-integrated courses? Measuring the psychology of CLIL and EMI.2017

    • 著者名/発表者名
      Quint Oga-Baldwin, Rieko Nishida
    • 学会等名
      The Applied Linguistics Association of New Zealand
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] Quality of motivation in Japanese secondary school: The first in a three-year cohort study2017

    • 著者名/発表者名
      Oga-Baldwin W. L. Quint、Fryer Luke K.
    • 学会等名
      EARLI 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] How motivation develops across two years of elementary school: A person-centered approach2016

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Luke Fryer
    • 学会等名
      International Conference on Motivation 2016
    • 発表場所
      Thessaloniki, Greece
    • 年月日
      2016-08-24
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Motivational Profiles, Motivational Changes2016

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Luke Fryer
    • 学会等名
      The 6th International Conference on Self-Determination Theory
    • 発表場所
      Victoria, Canada
    • 年月日
      2016-06-02
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02924
  • [学会発表] Assessing engagement in upper elementary foreign language classes2014

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 学会等名
      Motivational Dynamics and Second Language Acquisition Conference
    • 発表場所
      University of Nottingham, Nottingham, UK
    • 年月日
      2014-08-30
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] Structure can support autonomy: Validating a short measure of autonomy supportive structure in Japanese elementary schools.2014

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 学会等名
      Biennial International Conference on Motivation (EARLI SIG 8)
    • 発表場所
      University of Helsinki, Helsinki, Finland
    • 年月日
      2014-06-12
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] New and own language use in foreign language classes for young learners Optimizing new language use by employing young learners’ own language2014

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Marriot Portland Downtown Waterfront, Portland, Oregon, USA
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] Mixed-method validation of a measure of classroom structure for elementary language classes2013

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin
    • 学会等名
      外国語教育メディア学会(LET)関西支部 メソドロジー研究部会
    • 発表場所
      関西大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] Structure as a predictor of motivation and engagement in elementary language classes2013

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 学会等名
      EARLI 2014
    • 発表場所
      Technische Universitat Munchen, Germany
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] Looking in classrooms for autonomy supportive teaching: Consolidating practices for teacher education2013

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin
    • 学会等名
      International Conference on Teacher Education - Focusing on Teaching Materials and Methods Course
    • 発表場所
      National Central Library, Taipei, Taiwan
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] グローバル社会に生きる宗像の子どもたちのために2013

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin
    • 学会等名
      宗像市教育委員会 外国語活動担当研修会
    • 発表場所
      福岡県宗像市役所
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] Structure predicts engagement and need satisfaction in the Japanese elementary school context2013

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 学会等名
      Bi-annual SELF / ERAS 2014
    • 発表場所
      Nanyang Girls' High School, Singapore
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] Structure as a predictor of self-determined motivation and engagement in the elementary language learning environment: A mixed-methods approach2013

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 学会等名
      JURE 2014
    • 発表場所
      Technische Universitat Munchen, Germany
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] A pilot study of elementary English engagement2012

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 学会等名
      第38回全国語学教育学会年次国際大会/教材展示会
    • 発表場所
      静岡県浜松市 ACT City
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • [学会発表] The influence of teacher modeling on elementary students' foreign language learning behavior2012

    • 著者名/発表者名
      W. L. Quint Oga-Baldwin, Yoshiyuki Nakata
    • 学会等名
      日本教育心理学会 第54回総会
    • 発表場所
      琉球大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24720260
  • 1.  西田 理恵子 (90624289)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 2.  折井 麻美子 (30334585)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  マキュワン 麻哉 (00757354)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  RYAN STEPHEN (30327225)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  入江 恵 (30406863)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  八島 智子 (60210233)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  大賀 京子 (40343016)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  肥田 和樹 (20906698)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  和氣 一成 (10614969)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 10.  中尾 かおり (80846494)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 11.  中田 賀之
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 12件
  • 12.  フライヤー ルーク
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 17件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi