• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

洪 イレ  HONG Eerea

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 20754328
その他のID
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2016年度 – 2018年度: 筑波大学, 人間系, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
教育学
研究代表者以外
特別支援教育
キーワード
研究代表者
Social validity / Communication skills / Social skills / Parent Education / ASD / Video-based instruction / Self-paced learning / Single case design / Autism spectrum disorder / Parent training … もっと見る / Social-communication / Parent Training / Evidence-based Practice / Naturalistic Instruction / Autism Spectrum Disorder … もっと見る
研究代表者以外
特別支援教育 / 支援体制 / 特別支援学校 / 知的障害 / 不登校 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (6件)
  • 共同研究者

    (5人)
  •  知的障害特別支援学校における不登校の実態と支援方法の検討

    • 研究代表者
      園山 繁樹
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2018
    • 研究種目
      挑戦的萌芽研究
    • 研究分野
      特別支援教育
    • 研究機関
      筑波大学
  •  The Power of Parent Supports: The Effectiveness of Caregiver Training in Improving Social and Communication Skills of Children with Autism Spectrum Disorders研究代表者

    • 研究代表者
      洪 イレ
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2017
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      教育学
    • 研究機関
      筑波大学

すべて 2019 2018 2017

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] School refusal behavior in students with intellectual disabilities and comorbid disorders in Japan: A brief review2019

    • 著者名/発表者名
      Hong Ee Rea, Fujiwara Aya, Sonoyama Shigeki
    • 雑誌名

      Journal of Special Education Research

      巻: 8

    • NAID

      130007803910

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K13594
  • [学会発表] Fostering parent-delivered tele-home practice in naturalistic communication teaching for three Japanese children with ASD2018

    • 著者名/発表者名
      Hong, Ee Rea., Gong, Liyuan., Ganz, Jennifer B., & Neely, Leslie.
    • 学会等名
      The 19th Council for Exceptional Children Division on Autism and Developmental Disabilities (CEC-DADD)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K20944
  • [学会発表] Video-based and self-paced learning: Caregiver training and communicative behaviors in ASD2017

    • 著者名/発表者名
      Hong, Ee Rea., Gong, Liyuan., Ganz, Jennifer B., & Neely, Leslie.
    • 学会等名
      The Korean Society of Special Education Division on the Korean Association for Emotional and Behavior Disorder Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K20944
  • [学会発表] Using tele-practice to coach parents and students in Japan on naturalistic teaching2017

    • 著者名/発表者名
      Hong, Ee Rea.
    • 学会等名
      The 43rd Association for Behavior Analysis International Annual Convention (ABAI)
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K20944
  • [学会発表] School Refusal Behavior in Students with Intellectual Disabilities and Its Treatments: An Overview and Implications for Future Research (Ⅱ)2017

    • 著者名/発表者名
      洪イレ・藤原あや・園山繁樹
    • 学会等名
      韓国情緒・行動障害児教育学会
    • 発表場所
      釜山大学校(韓国・釜山市)
    • 年月日
      2017-05-12
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K13594
  • [学会発表] School Refusal Behavior in Students with Intellectual Disabilities and Its Treatments: An Overview and Implications for Future Research2017

    • 著者名/発表者名
      洪イレ・藤原あや・園山繁樹
    • 学会等名
      障害科学学会第12回大会
    • 発表場所
      筑波大学(茨城県つくば市)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K13594
  • 1.  園山 繁樹 (90226720)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 3件
  • 2.  柘植 雅義 (20271497)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  酒井 貴庸 (50744108)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  倉光 晃子 (60593580)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  趙 成河 (20825070)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi