• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Higginbotham George  Higginbotham George

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

Higginbotham George  Higginbotham George

隠す
研究者番号 20885090
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 叡啓大学, ソーシャルシステムデザイン学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2022年度 – 2024年度: 叡啓大学, ソーシャルシステムデザイン学部, 准教授
2021年度: 広島女学院大学, 共通教育部門, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 小区分02080:英語学関連
キーワード
研究代表者
vocabulary / learning strategies / word cards / corpus / pedagogic word-lists / lexical density / IELTS / multiword units / spoken fluency / productive vocabulary / multi word units / lexical diversity … もっと見る
研究代表者以外
… もっと見る CLIL / COIL / the BEVI analysis / intercultural competency / global collaboration / Corpus Linguistics / Multi-word Expressions / Lexical Diversity / learner corpora / NLP / multi-word expressions / lexical diversity / word lists / multiword expressions / writing / vocabulary / IELTS / High-stakes assessments / Testing / Vocabulary / Multiword sequences / Oral fluency / learner corpus research / multiword sequences / dominance analysis / random forests analysis / multiple regression / oral proficiency / oral fluency / learner-corpus research / lexical bundles / multi-word sequences 隠す
  • 研究課題

    (6件)
  • 研究成果

    (17件)
  • 共同研究者

    (10人)
  •  Investigating IELTS Writing Task Score Influences: An Exploration of the Relationships Between Vocabulary, Multiword Expressions, and Writing Proficiency

    • 研究代表者
      Fraser Simon
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      広島大学
  •  Investigating Vocabulary Learning Strategies: Spaced or Massed Word Cards?研究代表者

    • 研究代表者
      Higginbotham George
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      叡啓大学
  •  Improving Measures of Lexical Diversity and Multi-word Expressions for Japanese EFL Learners

    • 研究代表者
      ブルックス ギャビン
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02080:英語学関連
    • 研究機関
      京都産業大学
  •  Developing Global Collaboration and Intercultural Competencies for L2 Learners: The International BEVI Project

    • 研究代表者
      上杉 裕子
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      叡啓大学
  •  Investigating Multiword Sequence and Speaking Fluency Influences in High-stakes Assessments

    • 研究代表者
      Hougham Daniel
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      広島大学
  •  Spoken and Written Vocabulary in High-stakes Assessments: The Impact of Lexical Choices at Different IELTS Proficiency Levels.研究代表者

    • 研究代表者
      Higginbotham George
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      叡啓大学
      広島女学院大学

すべて 2024 2023 2022 2021

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] To What Extent Does Lexical Bundle Length Influence Oral Fluency?2024

    • 著者名/発表者名
      Hougham, D; Clenton, J; Uchihara, T; Higginbotham, G
    • 雑誌名

      Languages

      巻: "-"

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00669
  • [雑誌論文] Generative AI in Writing Classes: Seven Golden Rules.2024

    • 著者名/発表者名
      Hougham, D; Higginbotham, G
    • 雑誌名

      The Language Teacher

      巻: 48.2 ページ: 14-17

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00669
  • [雑誌論文] Investigating whether a Flemma Count is a More Distinctive Measurement of Lexical Diversity2022

    • 著者名/発表者名
      Myint Maw, T. M, Clenton, J., & Higginbotham, G.
    • 雑誌名

      Assessing Writing

      巻: 53 ページ: 100640-100640

    • DOI

      10.1016/j.asw.2022.100640

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00669
  • [学会発表] How Does Learner Use of Longer MWSs Relate to Fluency?2023

    • 著者名/発表者名
      Hougham, D., Clenton, J., Uchihara, T., Higginbotham, G.
    • 学会等名
      Vocab@Vic 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00700
  • [学会発表] Investigating Productive Vocabulary2023

    • 著者名/発表者名
      Higginbotham, G., Myint Maw, T.M., Hougham, D.
    • 学会等名
      Language Centre Learning and Teaching Conference 2023
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00700
  • [学会発表] Talking about Culture in Language Classes: implementing objective measurements2023

    • 著者名/発表者名
      Y. Uesugi, G. Higginbotham, H. Nishitani
    • 学会等名
      17th World Association of Lesson Studies International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00774
  • [学会発表] How Does Learner Use of Longer MWSs Relate to Fluency?2023

    • 著者名/発表者名
      Hougham, D; Clenton, C; Uchihara, T; Higginbotham, G.
    • 学会等名
      Vocabulary@Vic
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00669
  • [学会発表] Measuring Language Proficiency and Cultural Understanding2023

    • 著者名/発表者名
      Y. Uesugi, G. Higginbotham, H. Nishitani
    • 学会等名
      The Chugoku Academic Society of English Language Education (CASELE)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00774
  • [学会発表] 留学・国際プログラムのアセスメント・PDCA・教育的的介入 -BEVI利用大学の事例紹介-2023

    • 著者名/発表者名
      Y. Uesugi, G. Higginbotham, H. Nishitani
    • 学会等名
      Summer Institute on International Education Japan SIIEJ
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00774
  • [学会発表] Developing Language Proficiency and Cultural Understanding2023

    • 著者名/発表者名
      Y. Uesugi, G. Higginbotham
    • 学会等名
      J-CLIL Chugoku-Branch Research Presentations and a Workshop
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00774
  • [学会発表] Investigating Productive Vocabulary Innovative Teaching Practices in an Evolving Educational Landscape.2023

    • 著者名/発表者名
      Higginbotham, G.; Hougham, D
    • 学会等名
      Queen Mary University of London Language Centre Learning and Teaching Conference
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00669
  • [学会発表] 異文化理解力と言語運用能力の関連性の分析2023

    • 著者名/発表者名
      Y. Uesugi, H. Nishitani, G. Higginbotham
    • 学会等名
      The Japan Association for Global Competency Education (JAGCE) 11th national conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00774
  • [学会発表] Measuring Language Proficiency and Cultural Understanding: Analysis of the BEVI data2023

    • 著者名/発表者名
      Y. Uesugi, G. Higginbotham, H. Nishitani
    • 学会等名
      The Japan Association for Global Competency Education (JAGCE)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00774
  • [学会発表] Investigating Productive Vocabulary2022

    • 著者名/発表者名
      Higginbotham, G, Myint Maw, T.M, Hougham, D.
    • 学会等名
      QMUL Language Centre Learning and Teaching Conference
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00669
  • [学会発表] Investigating Multiword Sequence and Speaking Fluency Influences in High-stakes Assessments: An Update on our Findings2022

    • 著者名/発表者名
      Hougham, D., Clenton, J., Uchihara, T., Higginbotham, G
    • 学会等名
      ALANZ-ALAA-ALTAANZ Conference 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00700
  • [学会発表] Can Lexical Diversity measures discriminate between IELTS bands?2022

    • 著者名/発表者名
      Myint Maw, T. M, Clenton, J., & Higginbotham, G.
    • 学会等名
      Hiroshima Lexical Research Forum
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00669
  • [学会発表] Can Lexical Diversity measures discriminate between IELTS bands?2021

    • 著者名/発表者名
      Myint Maw, T. M, Clenton, J., & Higginbotham, G.
    • 学会等名
      Hiroshima Lexical Research Forum
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00669
  • 1.  CLENTON JONATHAN (80762434)
    共同の研究課題数: 5件
    共同の研究成果数: 7件
  • 2.  ブルックス ギャビン (10610818)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  Fraser Simon (10403510)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  Hougham Daniel (10829352)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 3件
  • 5.  内原 卓海 (10905847)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 2件
  • 6.  Jordan Jennifer (00469264)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  中田 達也 (00758188)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  ボトウィック トーマス (50984647)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  上杉 裕子 (80644640)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 6件
  • 10.  西谷 元 (80208181)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 5件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi