• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

入江 恵  Irie Kay

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 30406863
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 学習院大学, 国際社会科学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2017年度 – 2021年度: 学習院大学, 国際社会科学部, 教授
審査区分/研究分野
研究代表者以外
外国語教育
キーワード
研究代表者以外
情意要因 / 内容言語統合型学習 / 大学英語学習者 / 縦断研究 / 情意 / 動機づけ / 言語運用能力 / 縦断調査 / EMI / CLIL
  • 研究課題

    (1件)
  • 研究成果

    (17件)
  • 共同研究者

    (5人)
  •  大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査

    • 研究代表者
      西田 理恵子
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2020
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      大阪大学

すべて 2022 2021 2020 2019 2018 2017

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] 第4章. 自律学習者を育てる大学カリキュラムを目指して-CLILからEMIへ『動機づけ理論に基づく英語指導』2022

    • 著者名/発表者名
      入江恵
    • 総ページ数
      11
    • 出版者
      大修館書店
    • ISBN
      446924659X
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [図書] Self-efficacy. In T. T. Gregersen & S. Mercer (eds). The Routledge Handbook of the Psychology of Language Learning and Teaching (Routledge Handbooks in Applied Linguistics) (2021).2021

    • 著者名/発表者名
      Irie Kay
    • 総ページ数
      1
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9780429321498
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [雑誌論文] t on EMI, CLIL, and bridging programmes in Higher Education in Asia: application and practice. Chapter 5: In the case of Taiwan2020

    • 著者名/発表者名
      Kay Irie, & Reiko Fujita
    • 雑誌名

      『調査研究報告』学習院大学東洋文化研究所

      巻: 60 ページ: 57-68

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [雑誌論文] Report on EMI, CLIL, and bridging programmes in higher education in Asia: application and practice. Chapter 1. Introduction.2020

    • 著者名/発表者名
      Kay Irie
    • 雑誌名

      『調査研究報告』学習院大学東洋文化研究所

      巻: 60 ページ: 5-13

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [雑誌論文] An insider’s view: launching a University program2019

    • 著者名/発表者名
      Kay Irie
    • 雑誌名

      Innovation in Language Teaching and Learning The Case of Japan

      巻: - ページ: 211-232

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [雑誌論文] Learning across generations: a small-scale initiative.2019

    • 著者名/発表者名
      Ryan, S. & Irie, K.
    • 雑誌名

      Innovation in Language Teaching and Learning The Case of Japan. Palgrave Macmillan.

      巻: - ページ: 97-116

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [雑誌論文] 社会科学と英語の融合目指して:学習意欲の維持を意識した学部カリキュラム構築2018

    • 著者名/発表者名
      入江恵
    • 雑誌名

      英語教育.大修館書店.

      巻: 6月号 ページ: 14-16

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [雑誌論文] Using Q methodology to investigate pre-service EFL teachers’ mindsets about teaching competences.2018

    • 著者名/発表者名
      Irie, K., Ryan, S., & Mercer, S.
    • 雑誌名

      SSLLT

      巻: 8 ページ: 575-598

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] Curriculum in progress: 6 years after implementation2022

    • 著者名/発表者名
      Irie Kay
    • 学会等名
      基盤研究B企画シンポジウム
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] Connecting English-as-the-medium-of-instruction (EMI), L2 self-concept, and study abroad.2019

    • 著者名/発表者名
      Kay Irie
    • 学会等名
      Internationalisation: Optimising Student Experience
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] Transition or integration? EAP, CLIL, and EMI.2019

    • 著者名/発表者名
      Kay Irie
    • 学会等名
      科学研究費助成金基盤研究B企画シンポジウム
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] CLIL as a Bridge to EMI: Challenges and Opportunities. Presented March 13 at 53rd RELC International Conference on 50 Years of English Language Teaching and Assessment - Reflections, Insights and Possibilities,2018

    • 著者名/発表者名
      Irie Kay
    • 学会等名
      SEAMEO Regional Language Centre, Singapore.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] Innovation behind the scenes: Challenges and opportunities for universities in Japan.2018

    • 著者名/発表者名
      Kay Irie
    • 学会等名
      25th Anniversary CUE Conference
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] CLIL as a bridge to EMI: Autonomy-fostering2018

    • 著者名/発表者名
      Kay Irie
    • 学会等名
      科学研究費助成金基盤研究B企画シンポジウム
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] Removing Ranking Values: Lessons from a pilot study.2017

    • 著者名/発表者名
      Irie Kay
    • 学会等名
      Poster presented on 7th September at the 33rd Annual Conference for the Scientific Study of Subjectivity held at 200SVS, Glasgow.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] Forum presented 19 November at JALT20172017

    • 著者名/発表者名
      Irie, Kay., MacGregor, L., Marchand, T., & O'Neill, T.
    • 学会等名
      43rd Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition of the Japan Association for Language Teaching, Tsukuba, Ibaraki.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • [学会発表] Implementing CLIL in the Faculty of International Social Sciences at Gakushuin University (English)2017

    • 著者名/発表者名
      Irie, Kay., MacGregor, L., Marchand, T., & O'Neill, T.
    • 学会等名
      Japan CLIL Pedagogy Association (J-CLIL)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H02359
  • 1.  西田 理恵子 (90624289)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  マキュワン 麻哉 (00757354)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  RYAN STEPHEN (30327225)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 4.  八島 智子 (60210233)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  オオガボールドウィン クィント (20536304)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi